סקירת יום חמישי הגדול / דור בלוך

ערב כדורסל נפלא ב-NBA, עם הפתעה אחת, תבוסה אחת, ומשחק צמרת אחד שענה על הציפיות עם מעל 200 נקודות ועוד הצהרה מגולדן סטייט שהם לא מתכוונים להסתפק בסיבוב ראשון בפלייאוף.

עת הליגה מגיעה לפגרת האול-סטאר אפשר גם להתחיל ולהוציא מסקנות לקראת הפלייאוף ממשחקי הליגה הסדירה, אז בואו נצא לדרך.

אינדיאנה פייסרס 94 – פיניקס סאנס 102

שתי מסקנות מרכזיות עולות מהמשחק הזה בו פיניקס, הפתעת העונה, מנצחת בחוץ את אינדיאנה, אירוע נדיר העונה ב-NBA.

הראשונה שמצ'אפ חשוב יותר ב-.NBA מביתיות, יכולת או מומנטום. אין ספק שאינדיאנה קבוצה טובה יותר מפיניקס, אבל הסאנס ניצחו את שני משחקי העונה הסדירה מול הפייסרס וזה לא מקרי.

השנייה שמי שירצה לנצח את אינדיאנה העונה, והם כרגע ה-team to beat במזרח, יצטרך לעשות את זה דרך משחק הריצה כי בהתקפת חמש על חמש, אין לאף קבוצה בליגה כרגע, אולי למעט אוקלהומה תשובות טובות לפייסרס, לא בהגנה ולא בהתקפה.

משחק ריצה אמרנו? הנתון שצועק מדפי הסטטיסטיקה הוא ניצחון 21-0 לפיניקס על אינדיאנה בנקודות ממתפרצות, רובן ברבע הראשון שבו פיניקס עשתה את הריצה שלה עם ניצחון 36-19, אינדיאנה לא איבדה כמות חריגה של כדורים, אבל אחוזי הקליעה שלה משלוש היו הזויים ועמדו על 7% בלבד (ווטסון 0 מ-3, ג'ורג' 0 מ-6, סטיבנסון 1 מ-3).

במחצית השניה הפייסרס הבינו שזה לא יהיה הערב שלהם מ-3 ושהם לא מצליחים לרוץ, והתחילו ללכת פנימה להיברט ווסט שהיו יעילים, עם 26 ו-18 בהתאמה. גם ג'ורג' היל היה מצויין בחדירות, ואינדיאנה חזרו עד כדי יתרון 2 בדקות הסיום, אבל תרומה טובה של מוריס מהספסל וקור רוח של דרגיץ' השאירו את הניצחון אצל האורחים.

בפיניקס בלט גוראן דרגיץ' באחד ממשחקיו הטובים העונה, ונראה שמתפתח לנו סופרסטאר אירופאי נוסף בסאנס. הפוינט גארד סיים עם 28 נקודות, ופיניקס מצליחה בצורה דיי מדהימה להשכיח את חסרונו של אריק בלדסואו שהוביל אותה בתחילת העונה. לא פחות מדהימה העובדה שקבוצה שאין לה סנטר (וסליחתי עם פלאמלי שסיים עם 4 נקודות ו-6 ריבאונדים) מצליחה לגבור על הקבוצה של רוי היברט.

ראוי לציין שהחוכמה המקובלת ב-NBA, היא שקבוצות אובר-אצ'יבריות שמתבססות על התקפת מעבר וגארדים will flame out בפלייאוף, נחכה ונראה.

ניו יורק ניקס 117 – קליבלנד קאבלריס 86

מזל טוב לכרמלו אנתוני שהפך לשחקן ה-50 בתולדות הליגה לעבור את מחסום ה-19,000 נקודות עם 29 בניצחון של הניקס על הקאבס האומללים שהולכים והופכים להיות מילווקי, רק בלי ההבטחה לעתיד טוב יותר.

על היכולת המצויינת של אנתוני העפילה יכולתו של טימי ג'וניור עם 29 משלו מהספסל, והפוינט גארד (והבן של), ממשיך להראות רכבת הרים של יכולת מתצוגות מרשימות, לחבלה של ממש ביכולת של הקבוצה. אם הוא יתייצב הוא יכול להפוך להיות פוינט גארד פותח בליגה הזאת גם אם לא להתקרב ליכולת של אביו.

הסכסוכים הפנימיים בקליבלנד מילאו את אתרי הכדורסל ביממה האחרונה, ואין להתפלא שלמרות חסרונם של מרטין, שומפארט, ברניאני ואודריך, הניקס עדיין פירקו את הקבאלריס ב-30 הפרש.

ניצחון ב-17 נקודות ברבע הראשון, הפך את שלושת הרבעים האחרונים לגרגבג' טיים ארווווווךךךךך, כשהקאבס פשוט לא משחקים הגנה ומאפשרים לניקס 56% מהשדה, 22 נקודות בהתקפת מעבר ויתרון 38-28 בנקודות מתחת לסל, כאשר להוציא טייסון צ'נדלר הניקס שיחקו בלי אף גבוה לגיטימי.

בקאבס אפשר לציין 24 נקודות של אירביינג ו-21 של וייטרס עליו דווח שביקש לעזוב. להוציא השניים האלה וה-13 של דנג, אף שחקן בקאבס לא עבר את ה-9 נקודות, ולמעשה לא היה נראה שלמישהו מהם איכפת באופן מיוחד מהמתרחש על המגרש.

גולדן סטייט ווריורס 111 – לוס אנג'לס קליפרס 92

אז אומנם לא היה לנו הפעם קטטות, עבירות מכוערות ורגשות מתפרצים לכל עבר כמו במשחק הקודם בין הקבוצות, אבל ראינו כדורסל טוב, לעיתים באינטנסיביות של פלייאוף, בין שתי קבוצות שבקונסטלציה מסויימת עשויות להיפגש כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף במערב, שהולך ומסתמן כאירוע צמוד ובלתי צפוי, למעט העליונות הברורה של אוקלהומה בשלב זה.

דומה שגולדן סטייט באה לתת אמירה, שאנחנו לא רק קבוצה של streaky shooters, ואולי הייתה זאת הרכות של הקליפרס בצבע ששיכנעה את ג'קסון לשלוח את הקבוצה שלו פעם אחר פעם פנימה אל לי ובוגוט שהובילו את הווריורס ל-66 נקודות מדהימות בצבע, וליתרון בולט בריבאונדים (34-53).  שתי הקבוצות לא התחממו מ-3 אבל כאמור המשחק הוכרע בצבע של הקליפרס.

אחרי  מחצית ראשונה צמודה, הווריורס הידקו את ההגנה ברבע ה-3 בו קלעו הקליפרס רק 11 נקודות. הקלעים של הקליפרס היו ביום נורא כשבארנס מסיים עם 0 נקודות, רדיק עם 12 אבל לפחות באחוזים סבירים, קרופורד עם 1 מ-9 מהשדה, ודאדלי עם 2 מ-5.

משחק טוב של קוליסון שממשיך להחליף את כריס פול בצורה מצויינת וסיים עם 22 נקודותו-5 אסיסטים, ושל גריפין שממשיך לתת הופעות מפלצתיות עם 27 נקודות, התבזבז. דיאנדרה ג'ורדן עם 20 ריבאונדים בלט בצבע, אבל כאמור לא הספיק מול בוגוט ולי.

האוסטרלי סיים עם דאבל דאבל מרשים של 14 ו-17, ולי הוסיף אחד משלו עם 22 ו-11. הווריורס נהנו מערב מאוזן של 6 שחקנים בדאבל פיגרס אותם הובילו כאמור לי, וקארי עם 22 משלו ב-80% מהשדה ו-100% מהשלוש (ושוב, איזה כיף לראות משחקים שלגולדן סטייט באוקלנד כשקארי משחק ככה, הקהל פשוט יוצא מדעתו).

ניצחון קל לגולדן סטייט שממשיך את המומנטום הטוב של הקבוצה בדרך לשיפור המיקום לקראת הפלייאוף.

וזה מה שנכתב לפני המשחק:

ערב טאפאס ב-NBA הלילה, טעימה מכל דבר, יש לנו קרב בין אזורי בין שתי קבוצות צמרת בדמות הפייסרס נגד הסאנס, קרב תחתית מזרחי בין הניקס והקאבס, ואנחנו מסיימים עם קרב צמרת אדיר שצפוי להיות אגרסיבי והתקפי בין הקליפרס לגולדן סטייט.

אז בואו נצא לדרך.

אינדיאנה פייסרס (9-35) – פיניקס סאנס (18-27):

הפייסרס לא הפסידו משחק בית ב-6 השבועות האחרונים, והסאנס ניצחו את שלושת משחקי החוץ האחרונים שלהם. היכולת של הפייסרס לאורך כל העונה, והעובדה שהסאנס נראים כקבוצה שהתאוששה מהטראומה של אובדן אריק בלדסואו מבטיחים לנו משחק מרתק באינדיאנה.

גם המצ'אפ מבטיח משחק צמוד יותר ממה שמאזני הקבוצות מלמדים, כשבראש של הפייסרס תעמוד התבוסה 124-100 אותה הנחילה פיניקס לאינדיאנה לפני שבוע.

שני השחקנים שהרימו את המשחק שלהם עבור פיניקס בהעדרו של בלדסואו הם ג'ראלד גרין ודראגיץ'. האחרון נפצע בניצחון על מילווקי ולא בטוח שיהיה כשיר במאת האחוזים. בלעדיו הסיכויים של פיניקס במשחק החוץ הזה נראים קלושים.

באינדיאנה קשה לדעת במי להתמקד. הכוכב ההתקפי הוא כמובן פול ג'ורג' עם 23 נקודות למשחק, ובהגנה רוי היברט הוא הכוח המניע עם מעל 2.5 חסימות למשחק וכוח הרתעה דומיננטי בצבע. אבל לא פחות מהשניים האלה, הרבה מהקרדיט להשתלטות הכמעט סופית של הפייסרס על המקום הראשון במזרח, הולך ללאנס סטיבנסון. אנקדוטה: סטיבנסון עשה את הטריפל דאבל הראשון בקריירה שלו העונה מול ממפיס בנובמבר. הטריפל דאבל השני, מול בוסטון 10 ימים מאוחר מכן, הפך אותו לראשון באינדיאנה שעושה יותר מטריפל דאבל אחד בעונה מאז 2001, עת ג'אמל טינסלי השלים הישג דומה. רוצים עוד? הטריפל דאבל השלישי שלו, שוב מול בוסטון בדצמבר, הפך אותו לראשון שעושה זאת עבור אינדיאנה מאז דטלף שראמפף ב-93.

הימור: אינדיאנה ב-12.

ניו יורק ניקס (27-18) – קליבלנד קאבלירס (29-16):

משחק שני בין שתיים מהאנדר אצ'יבריות הגדולות של המזרח, אחרי שקליבלנד ניצחה בקלות במשחק הראשון בקליבלנד 109-94. כשמסתכלים על חולשת המזרח לעומת הציפיות ולעומת המערב, האחריות לכך נמצאת לא מעט על כתפיהן של השתיים האלה.

קליבלנד נהנת ממאץ' אפ טוב מול הניקס בשנים האחרונות עם 14 נצחונות ב-20 מפגשים. הקבאלירס מגיעים למשחק הזה עם ניצחון אחד בלבד בחמשת המשחק האחרונים, וגם זה היה נגד מילווקי, וכשאנדרסון ורז'או נמצא בספק למשחק הזה, הסיכויים שלהם לא נראים מזהירים.

הניקס ניצחו את שלושת משחקי הבית האחרונים שלהם, אחרי שלפני כן הפסידו שלושה ברציפות במדיסון סקוואר גארדן. הניצחון האחרון היה מספק במיוחד כשהניקס פשוט קרעו את הסלטיקס 88-114. אחד מהמנועים ליכולת הטובה של הניקס לאחרונה, לצד כרמלו אנתני כמובן, הוא ג'יי אר סמית שקלע 8 מ-13 מהשלוש ברצף הנצחונות לעומת 9 מ-25 ברצף חמשת ההפסדים של הניקס קודם לכן, מה שהופך אותו לאחד הברומטרים של הקבוצה.

שתי הקבוצות צמודות כרגע בטבלת המזרח במקומות ה-10 וה-11 ויתרון של שני משחקים לניקס, שנמצאים בעצמם משחק אחד אחרי שארלוט שבמקום ה-8.

הימור: הניקס ב-5

 

גולדן סטייט ווריורס (19-27) – לוס אנג'לס קליפרס (15-33):

עוד קרב צמרת מערבי, התקפי ונפלא מצפה לנו באוקלנד הלילה, ולא רק זה, אלא שבליגת ה-NBA שהפכה להיות סטרילית כמעט לחלוטין תחת החוקים הקשוחים של הקומישינר הפורש דיוויד סטרן, והמחמירות אף יותר של הספונסרים, מתפתחת בשקט בשקט יריבות בקליפורניה, ולא בין הלייקרס לקליפרס.

משחק ערב חג המולד בין השתיים, בו גולדן סטייט ניצחה בדוחק, הוליד שתי הרחקות, שתי עבירות במתכוון, שלוש עבירות טכניות ומרפקים לרוב. בשני המשחקים בין השתיים קלעו שתי הקבוצות יותר מ-100 נקודות כל אחת, ובשני המשחקים ניצחה הקבוצה הביתית בהפרשים לא גדולים, מה שרק מוסיף לביל-אפ לקראת המשחק הלילה.

מעבר ליריבות המתגבשת שתי הקבוצות ינסו לשפר את מעמדן בטבלה לקראת פגרת האולסטר. הקליפרס ינסו לבסס את יתרון שני המשחקים שלהם על יוסטון ולהבטיח את יתרון הביתיות בסידרה הצפויה, והירידה ביכולתם של הספרס והטרייל בלייזרס באחרונה, פותחים לקליפרס פתח אל המקום השני במערב ממנו הם מרוחקים שני משחקים בלבד.

לעומתם גולדן סטייט מתאוששת מפתיחת עונה חלשה מאוד, והיא מבססת את מקומה המובטח בפלייאוף, עושה רושם שתקרת הזכוכית של הווריורס הוא המקום ה-6 והם ירצו לכל הפחות להגדיל את הפער מדאלאס וממפיס ולהימנע מקרב מול אוקלהומה בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

דארן קוליסון יהיה במרכז תשומת הלב עבור הקליפרס כשהוא ימשיך לשחק במקום כריס פול הפצוע. היכולת של קוליסון שקולע קרוב ל-10 נקודות למשחק ומוסיף שלושה אסיסטים הייתה משמעותית מאוד ביכולת של הקליפרס להישאר צמודים לצמרת גם בהיעדרו של הכוכב הגדול ביותר שלהם. שתי שאלת פתח נוספות יהיו יכולת הקליעה של ג'יי ג'יי רדיק, שהיה בכושר מצויין מול מילווקי (לא חוכמה), והיכולת של בלייק גריפין להישאר במגרש עד לסיומו בלי להיכנס לבעיית עבירות.

סטפון קארי יחגוג את היותו הראשון להיבחר לחמישיית המערב מהווריורס מאז לטרל ספריוול ב-95. הגארד האקספולסיבי מצדיק את שם התואר, כשהוא מוביל את הליגה במשחקים של 30-10 ו-20-10 (אסיסטים ונקודות).

במידה ויתפתח משחק צמוד, יתכן וגולדן סטייט תפנה את מבטה דווקא לאיגודלה שקלע שני סלי ניצחון יפיפיים העונה, בעוד קארי אפילו לא הצליח להגיע לזריקה בניסיון האחרון שלו השבוע.

הימור: גם הפעם הביתיות תדבר, הווריורס ב-3.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. פורסמו המחליפים לאל סטאר
    מערב פול,פארקר,לילארד,הארדן,נווצקי ,אולדריצ,ווההוארד
    מזרח,וואל,דרוזן,גונסון,בוש,מיסליפ, נואה,והיברט
    אין ספק שהרבה שחקנים שמגיע להם חסרים, דיוויס שהוא גם המארח ,קוזינס ,דרגיץ,גורדן,לאורי, MCW',

  2. יוסי תודה על הקישור-איכות טובה
    הורנסק הצנוע בשקט לאט לאט מתגנב להיות חזק בפלייאוף
    הלוואי שיפתיעו

  3. הייתי עם הילדים אבל אז תכנית זמר מהטובות שראיתי בטיווי "הפלישה הבריטית עם הזמר של שנות ה-60' "- הביטלס, הרולינג סטונס,והלהקות האחרות, ומצד שני "המלחמה האמריקאית" בהם עם הביץ' בויז, בוב דילן, ושאר הלהקות הגדולות של אז, כולל המון וידיאו שאף פעם לא ראיתי לפני כן. היה נפלא ממש להיזכר באד סוליבן מציג את הביטלס לאמריקה פעם ראשונה, והקונצרט ב-'הוליווד בול' ועוד ועוד שאני זוכר משנות העשרים האמצאיות והמאוחרות שלי כסטודנט צעיר בארה"ב כשהכל קרה.

  4. מנחם, אכן תקופה ששינתה את המאה ה20 21 מבחינה מחשבתית
    ע"י מוסיקה מופלאה, השם אד סליבן משאיר ניחוח טוב של איכות טלוויזיונית
    שהיום אין מספיק, תודה ששיתפת.
    תהנה עם הנכדים ואנחנו נהנה מכתיבתך אחרי שתנוח עם המישפוחה 🙂

  5. מישהו קרא תכתבה ההזויה ביאהו של דל פרסון שאומר שצריך לשלוח את ווסט עם פרק לניו יורק תמורת צנדלר שראמפט פלטון ובחירת סיבוב ראשון עתידית ….מעשנים שם הרבה סמים בארה"ב

  6. הסגלים שצריכים להיות באול סטאר
    מזרח: וול,גורג,לברון,מלו,היברט
    מחליפים:לאורי,דרוזן,MCW',מייסליפ,דרמונד,וייד קיירי
    מערב : פול,קארי,דוראנט,אולדריצ,לאב
    מחליפים:לילארד, פארקר,דרגיץ,דיוויס,קוזינס,הארדן,גריפין

  7. הארדאווי גוניור נותן עונה מצוינת, מאיפה הקרצת את החבלה לקבוצה?
    הניקס התחילו לאחרונה לפרק קבוצות כבר ברבע ראשון!
    בסוף הכל מתחיל ונגמר בכרמלו, וכרגע הוא בזון מטורף

  8. קיירי הוא אכזבה עצומה.
    אני לא מבין איך שחקן כזה מוצא את עצמו חמישייה ראשונה באול סטאר. נטו עניין של הייפ.

    אז סבבה הוא מכדרר מעולה ויש לו יופי של הטעיות. מה עם קצת לרכז את המשחק ולא לבלגן אותו?

    מייק בראון מוכיח כמה הלייקרס היו דבילים כשהחתימו אותו.
    בעתיד כל הספקנים יגיעו לאותה מסקנה לגבי המייק הנוכחי שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט