ליגת הקיץ 21 היום השני / יהונתן גזלה

התלבטתי האם לכתוב על רשמי מליגת הקיץ אחרי שרוב הקבוצות שיחקו משחק אחד. משחקי פתיחה טובים או רעים יוצרים רושם מוטעה לא מעט פעמים. למשל: כמעט ולא זכור לי אף נבחר 1 שנתן הופעת פתיחה מוצלחת בליגת הקיץ. אתמול קייד מצטרף לאדוורדס אשתקד, זאיון ב-2019 ואייטון ב-2018. דווקא פולץ ב-2017 ובן סימונס ב-2016 פתחו בסערה. אך המטרה שלי כאן היא לא לצקת תובנות מעמיקות על מחזור וחצי של משחקי ליגת קיץ, אלא להדליק אתכם על המשך הצפייה בליגה הזו על חשבון ההתמסרות לעונת ה-F5 (המקש המשמש לרענון הדפדפן) לעוד טוויט של ווג' ושאמס על טרייד או חתימה

אז רשמיי הראשונים מליגת הקיץ לאחר מחזור וחצי ראשונים:

מחזור דראפט 2021 פותח בסערה:

למרות הפציעה המהירה של גידי אחרי דקות ספורות וההופעה הפושרת של קייד, לא מעט מילדי המחזור נראו מוכנים. ההופעות הבולטות:

1) טריי מרפי – הכלבו פורוורד שניו אורלינס בחרה במקום ה-16 אחרי הטרייד דאוון עם ממפיס נתן חתיכת הופעה. אני לא חושב שהוא אי פעם שם 26 נקודות במכללות וגם לא בטוח שבתיכון. אבל הלילה הכל הסתדר לו באחוזים מצויינים (9/16 מהשדה, 6/9 לשלוש עם 9 ריבאונדים). זה מעניין כי ממפיס עשו טרייד אפ בשביל זאיר ווילאמס הבוסרי שנבחר עשירי ולא ממש הרשים הלילה. היכולת של טריי לשמור עם ידיו הארוכות ולהשחיל אותם יתנו לו דקות בליגה. הוא נראה שחקן נהדר לשים ליד זאיון

2) ג'יילן סאגס – ידענו שהוא מנהיג, ידענו שיש לו גוף מוכן לליגה. שאלת השאלות הייתה האם הקליעה תעבוד. אז לפחות משלוש הוא נראה טוב עם 3/6. בכלל סאגס למרות היותו מעבר לסטטיסטיקה נתן הלילה, ובכן, אחלה סטטיסטיקה: 24 נק', 9 ריב', 2 חטיפות ו-3 חסימות. הכי חשוב, הוא שיחק המון ללא כדור והראה שניתן למקם אותו ליד פוינט גארד. למרות זאת ממש אשמח לראות אותו כ-1 טבעי במשחק הבא ולראות אותו צובר יותר מאסיסט 1 (היו לו דווקא מסירות יפות שלא יצאו לפועל.

3) ג'יילן גרין – ג'יילן מתנהל בליגת הקיץ עם המון סוואג. הוא רך בדיבור עם הרבה חיוכים, אבל כשהוא עולה לפרקט הוא מפלצת. הוא אוהב כל זריקה והצעד הראשון המהיר שלו הוא תחת שליטה. לא ראינו אותו הרבה כמוביל כדור מהפיק אנד רול אבל בשלב הזה הוא לגמרי מבין את המשמעות ה"מעבדתית" של הליגה. והוא מנסה לא מעט מובים חדשים. לפחות במשחק הראשון הקליעה נראית לג'יט.

4) סקוטי בארנס – צריך להיזהר עם סקוטי. ראינו כמה משחקים בהם היה סופר אגרסיבי בפלורידה סטייט אך הם מיד התחלפו באחרים בהם נתן לאחרים להוביל ונשאב לתפקיד של רול פלייר. אתמול בארנס נראה כמו שיחוק של הראפטורס. 18 נקודות, 10 ריב' ו-5 אסיסטים. ניהול המשחק שלו הוריד לחץ ממאליקי פלין ואפשר לו להיות סקורר. בארנס הראה מסירות עם שני הידיים ויכולת גם להוביל פאסט ברייקים. ההגנה שלא נראית סה"כ as advertised

5) ג'יילן ג'ונסון – הקומבו פורוורד האתלטי והחזק של ההוקס נראה טוב במשחקו הראשון. הוא הראה אגרסיביות, אכפתיות ואפילו את יכולת המסירה שלו בתוך הצבע או החוצה לקלעים. הסיבה היחידה שכישרון כזה בעמדה הכי מבוקשת בליגה, צנח עד בחירה 20 ככל הנראה קשורה למידע שהגיע עליו מדוק של ששבסקי או שוואלה אולי הבחור לא מתראיין טוב. לפחות במשחק הפתיחה הוא נראה כמו פרוספקט ששווה לעקוב אחריו. 20 נק' (8/12 מהשדה, 1/2 לשלוש), 10 ריב' חסימה וחטיפה.

שווה להזכיר: דיוויון מיצ'ל נראה מאוד מוכן והלילה מאוד בלט דווקא כעושה משחק. איך זה משתלב בקינגס של השנה עוד נמתין. האם הקינגס מכינה הפתעה של טרייד דווקא על פוקס שיש לו ערך רב? אלפרן שנגון אמנם נראה לי נמוך ממה שפרסמו. חוסר האתלטיות שלו בלטה בכמה מהלכים במיוחד כשאוון מובלי שמר עליו. אך הוא פייטר ואנטילגנט ופשוט מבצע מהלכים מנצחים. אוון מובלי השאיר אותי מאוד מבולבל. היו רגעים שעפתי עליו ורגעים אחרים שלא לגמרי הבנתי מה הוא עושה במגרש. לסיום שווה לאזכר את הצמד של הווריורס שגם הלילה הגיעו לשחק. למרות ההפסד בהארכה למג'יק לא סתם קומינגה היה פלוס 15 ומודי פלוס 19. כשהם שיחקו הווריורס פשוט נראו טוב

מחזור 2020 בא להפציץ

וזאת, למרות ההיעדרות בולטת בטופ 10. לאמלו בול לא הגיע לליגת הקיץ, וויסמן יושב על ספסל הווריורס אך הוא עדיין בתהליך שיקום, אדוורדס הוא כבר כוכב לכל דבר במינסוטה, אבדיה פצוע וכך גם אונייקה אוקנגוו המשתקם מהניתוח בכתף שלו. אך מחזור תש"פ דופק הופעות נאות עמוק אל תוך הבחירות המאוחרות.. בולטים במיוחד הצמד סופמורים של הניקס אובי טופין ועמנואל קוויקלי. הלילה הצמד שוב בא לעבוד ומול אינדיאנה הכול הלך. כולל אפילו איירבול משלוש לטופין שהפך לשתי נקודות אחרי שפגע בכתף של שחקן יריב תחת הסל וקפץ אל תוך הרשת.

גם צעירי פילדלפיה באו לתת עבודה. טייריס מקסי נתן קפיצה ונאה חד ביותר במיוחד בזריקה מבחוץ ובניהול המשחק. ג'ורדן נווארה, הצלף של מילווקי, יקיר הסטטיסטיקה לפר 36 דקות משנה שעברה הפציץ לא פחות מ-28 פעם הלילה בניצחון הבאקס וסיים עם 30 נקודות. דסמונד ביין נראה נפלא וכבר טוב מכדי לשחק בליגת הקיץ ומאליקי פלין, פייטון פריצ'ארד וטיירל טרי רוצים להוכיח שפשוט לא קיבלו מספיק דקות להראות מה הם שווים. עוד בולטים עד כה: דווין וסל מוכיח שהוא לא רק ווינג שעומד בחוץ ויורה שלשות אלה יוצר טוב עם הכדור ביד. אני בטוח שוכח עוד כמה, אך מחזור 2020 בהחלט נותן רמה יפה לליגה ודוחף אותה קדימה יחד עם מחזור הפרשמנים המוכשר.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. תודה ג'ון, לא ראיתי הרבה משחקים אז אין לי מסקנות רק אגיד שלראות את ים מדר מביא את הניסיון שלו לליגה מוביל את הסלטיקס לריצת 17-2 מול מקס היידגר שגם נתן הופעה טובה, הייתה חוויה ואני מקווה שהוא יגיע לבוסטון העונה.

    1. בהחלט מרגש. היו לו גם כמה מסירות יפות מאוד והגנה חונקת. מצבת הגארדים של הסלטיקס עמוסה אך גם פתוחה לחלוטין. הסיכויים שלו להיות חלק מהרוטציה כנראה קלושים. אולי יהיה בסגל המורחב או בסוף הרוטציה או כ-TWO WAY. אך זה היופי ב-NBA, אם ימשיך להרשים גם בליגת הקיץ יצטרף למחנה האימונים ואם גם שם ירשים יקבל הזדמנות

    1. תן לילד להשתולל, הוא בקושי גדול יותר ממני. סך הכל הרושם שלי ממנו טוב, הוא ילד חכם שיתפתח במערכת שלנו. יהיה בסדר אחרי הכל, הפלייאוף יחזור בסוף

    2. טרה ג'ונס רכז פר-אקסלנס.
      היה צריך לקבל יותר צ'אנסים.
      אני חושב שהוא בהחלט יכול להיות הרכז השני שלנו העונה (לצד ווייט) ושהיינו יכולים לעשות טרייד טוב על מאריי שהיה מחזק אותנו מאוד.
      מההתרשמות הקטנה שלי ממנו, אני סבור שהוא יכול להיות טוב יותר לקבוצה בעמדה 1 מאשר דז'ונטה.

    3. פרימו נראה טוב יותר ב-2 המשחקים בליגת קיץ של יוטה. הלילה אכן היה פחות טוב
      לגבי הגיל כבר הגזימו לגמרי. הוא אמנם צעיר מאוד אך הוא רק חודשיים יותר צעיר מקומינגה ורק 7 חודשים צעיר ממודי. הוא לא בן 16 אלא יהיה בן 19 בדצמבר. הספרס בונים על האישיות שלו, המידות שלו ומכניקת הקליעה שלו כדי לזרוק לעברו את מיטב מוחות הפיתוח שיש להם. וזה העניין. גם אם זה הולך והוא מתפתח היטב, ניתן לשאול האם לא היו פרוספקטים שאיתם היה אפשר לעשות הום ראן ולהגיע אף גבוה יותר. לבסוף כל הבחירות שלהם מהשנים האחרונות היו כבר מאוד מעוצבים מבחינת שיטת המשחק שלהם והיכולות האישיים והספרס בעיקר עבדו על התאמתם לספרס. את קלדן בזמנו בקנטקי השוואתי לאנטוני פרקר של מכבי. לוני ווקר היה סוס חסר מעצורים במיאמי אך היו לו מובס מאוד מתקדמים. דרק וויט פשוט שיחק באמצע שום מקום והספרס ידעו לקחת את התוצרת שלו ולעשות לה אדפטציה לרמה הבאה. המשותף לכל אלה היה שהם היו השחקנים הבולטים במכללה שלהם או אחד מהם והיו צריכים פוליש והתקדמות באספקט מסויים. אני דווקא חיפשתי שיבחרו פרוספט שהוא פריק אתלטי או גבוה לעמדה ויבצעו כזה תהליך. חשבתי על ג'וש גידי אבל מישהו כמו קאי ג'ונס או משהו בסגנון הזה. אבל שוב נצטרך באמת כמה שנים כדי לשפוט את הבחירה הזו

  2. תודה רבה, סדרה מעניינת מאוד.
    תמיד נחמד להציץ, לראות את החדשים ולחפש יהלומים.
    בינתיים מהקצת ששיחק קאנינגהאם – בהחלט מימש את החשש שלי ממנו (כבחירה 1 ופרנצ'ייז).
    סאגס, שראיתיו לראשונה, נראה ביי פאר השחקן הטוב יותר.
    וקיליאן הייז – פעם ראשונה שאני רואה אותו.
    הוא בטופ 3 פרצופים מטומטמים בליגה, ומשחקו מרמז שזה לא רק במראה… שחקן זוועה, איזה טיפשות של דטרויט לבחור בו ועוד לנסות להריץ אותו.

    1. אין ספק שקיליאן הייז היה סיפור בעייתי. כתבתי בעבר (במאמר שהשוותי בין היתר בינו לבין מלדון) שצריך להיזהר מליגה כמו הליגה הגרמנית.
      הפיסטונס מצד אחד נכשלו בפרויקטי הפיתוח הגדולים עם דומבויה, סטנלי ג'קסון ואולי כעת עם הייז (מציע להמתין עוד עונה), מצד שני הבחירות שלהם בשחקנים מבוססים הוא בינגו. גם סאדיק ביי שממש רציתי אותו בספרס שנה שעברה, גם סטוארט שהיה נראה חד גוני והפך לממש שחקן מגוון, הגיעו ככוכבי מכללות פר אקסלנס. השנה הם בחרו בקנינגהם שאני סופר מאמין בו, באייזיה ליברס שנתן קליעה יציבה למישגן המצוינת 4 שנים ולוקה גרזה שהוא בהחלט יכול להיות סוס בצבע בדקות מסוימות. אני מאמין שכבר הלילה מול יוסטון וג'יילן גרין נראה קייד אחר לחלוטין

  3. הלילה ישוחק המפגש המסקרן בין ג'יילן גרין וחבורת הרוקיז של יוסטון מול קייד קאנינגהם ודיטרויט. אני מאמין שהרצון של קנינגהאם להוכיח מה הוא שווה יוצא מקייד משהו אחר. מעניין מאוד. לצערי רק ב-4:00 אבל מקסימום נראה את זה אחר כך

    בנוסף ים מדר מול הנאגטס ב-2:00

  4. מקווה שאצליח להתעורר הלילה למשחק של בוסטון מול דנוור. מקווה גם לראות את ים מדר בבוסטון בשידור חי.
    אם אצליח אכנס להופס לרשמים.

  5. יש ביף שמתפתח בין מארק ברמן מהניו יורק פוסט לקוויקלי.
    ברמן ירד על קוויקלי אחרי המשחק הראשון, הטוב למדי שלו, שהוא לא פוינט גארד ושיפסיק לנסות להיות, למרות 8 אסיסטים שקוויקלי מסר, חוץ מ15 נק ו5 ריב'. ברמן חטף מאוהדים שאוהבים את IQ עד כדי עיוורון, ואז אחרי המשחק השני של קוויקלי, 32 נק ושוב 8 אס', כתב שהוא נראה שונה לגמרי בהזדמנות השנייה כפוינט גארד.
    ואני לא ממש מבין מה הבעיה. קמבה הוא מנהל המשחק הנורמלי היחיד שיש לנו, כי רוז ומקברייד הם פוינט גארדים כמו שתיבודו אוהב, מעלים כדור, מעבירים למישהו שינהל את ההתקפה, כלומר רנדל או בארט בעונה, או תוקפים את הטבעת בעצמם ואם קולטים מישהו חופשי בזווית העין אז וואלה, למה לא.
    וקוויקלי הוא קלעי שיודע לשים כדור על הרצפה ולשחרר פלואטר שלפעמים הופך לאלי הופ.
    בקיצור, יהיה מגניב. ולתוך זה לזרוק את פורנייה וגריימס.. טוב, אף אחד לא נפגע יותר מדי מקצת בלגן פה ושם.

  6. רואה בוסטון דנוור בליגת הקיץ וים מדר לא מתבלט. ראיתי ששומרים אותו טוב כנראה תוצאה של הסקאוטינג מהמשחק הקודם אז מחזירים לו על הגנה טובה שנתן. במשחק היום הוא איבד כדור.
    חזרנו לשיפוט אן בי איי נורא ואיום אחרי שהתרגלתי לשיפוט אירופי טוב. גועל נפש.
    אהה והסלטיקס בינתיים מובילה ב 8 סוף רבע ראשון

    1. קייד ישתפר תן לו זמן. הכדרור שלו באמת בעיה אבל בליגה יהיה לו יותר קליר פאת בעצם לא בטוח אין חדטרויט ככ שחקנים לידו 😎.
      קייד היה פורח בגולדן סטייט תפור עליהם רצח.
      הוא משחק sf שם בדטרויט בליגת הקיץ?

      1. הוא ישתפר בטוח, יש לו ראיית משחק וגם קליעה סה"כ.
        אבל פרנצ'ייז והבחירה מס' 1 ללא עוררין? לא יהיה.
        הוא בעיקר מזכיר לי את סלו-מו, רק עם קליעה במקום גובה והגנה.
        לא יודע מה הוא משחק, אבל הרבה מהדקות שלו לא נותנים לו את הכדור ביד (יש את הייז וביי שלא משחררים, שני אגואיסטים בעלי זכויות יתר כרגע), והוא הולך לעמוד בפינה בעונש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט