הסיפור האמיתי מאחורי בחירות הדראפט של הספרס / אוהד ס"א

הסיפור האמיתי מאחורי בחירות הדראפט של הספרס / אוהד ס"א

2014

הספרס זכו באליפות החמישית שלהם, והאושר היה גדול. הגאולה הגיעה במיוחד נגד מיאמי, עם לברון, והחשבון הפתוח מ-2013.

המסיבות היו בעיצומן, פופ לא הפסיק לשתות. הוא שתה ושתה ושתה. הוא הצליח לגלות יינות נדירים תוצרת איראן שהוברחו למערב בקיבות של ג'מוסים. הוא מצא יקבים נידחים מהרי אנטרקטיקה, ויין לבן יבש ללא נוזלים.

מועד הדראפט התקרב ולצוות המקצועי לא היה מושג. ביופורד זרק משהו על ווינג גבוה, שיכול לשחק בעמדות 2/3, ושתהיה לו מוטת ידיים ארוכה – "וזהו, תמצאו משהו. לא חשוב, אנחנו פאקינג אלופי העולם, למי משנה הבחירה בדראפט".

ובאמת בבחירה ה-30, את מי כבר אפשר למצוא? את ג'ימי באטלר? את דריימונד גרין? את דיוייד לי? את מאנו? אז הם בחרו. קייל אנדרסון באמת הייתה בחירה סבבה. חוץ מבעיה קטנה אחת. סרטון ההיילייטס שלו לא היה על slow motion.

2015

הספרס פשוט שכחו. הם לא שמו לב שיש דראפט. פופ באמת נזכר במשהו – "הייתה לנו אחלה של בחירה ב-97, תזכירו לי מי זה היה?" – אבל כששמע שהבחירה הפעם היא במקום ה-26, הוא סימן את הידיים "עבור", ואכן ניקולא מילוטינוב, הסנטר הסרבי האימתני, עובר מקבוצה לקבוצה ברחבי היורוליג עד עצם היום הזה.

2016

קאווי מככב. אולדרידג' עושה קולות של יורש. הפסד מדכדך בסיבוב השני ל-OKC. דאנקן פורש. פופ שותה – "מה אתה בא לי עם דראפט עכשיו?". אז ג'ק בוט הסקאוטר (סקאוט עם אופנוע) של הספרס, עולה על רעיון חזק – "איך הישראלים אומרים? עלינו על סטארטאפ. אנחנו יודעים שלאף אחד בפרונט אופיס וגם מאחוריו לא אכפת. לנו אין מושג מהחיים שלנו. בואו נלך על מה שביופורד אמר: "ווינג גבוה, שיכול לשחק בעמדות 2/3, ושתהיה לו מוטת ידיים ארוכה". ויאללה הפועל.

ומאז ככה זה עובד:

2016 – דז'ונטה מורי (היה כתוב גארד, אף אחד לא אמר PG).

2017 – דרק וייט (ביופורד אמר שהוא בעד שחקן לבן לשם שינוי).

2018 – לוני ווקר (פופ אהב את שם המשפחה, כנראה חבר קרוב של ג'וני).

2019 – קלדון ג'ונסון (לפניו נבחר לוקה סאמניץ'. ג'ק נשבע שהוא ראה איזה לוקה ברשימות בדראפט, אבל זה היה מ-2018).

2020 – דווין וואסל.

2021 – ג'ושוע פרימו (את ההשראה לבחירה הזאת, אפשר לקבל ממקור אחד בלבד: "פרימו, ציון 3").

כששאלו את בריאן רייט, ה-GM של הספרס, מה דעתו של הבחירות של הסקאוטר שלהם, הוא ענה:

"Jack? I don`t know Jack".

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. נפלא ומשעשע, תודה רבה אס"א.
    .
    בגדול אני מסכים עם התיאור שלך, אבל:
    .
    לדעתי יש הבדל גדול בין הבחירות מ-2018 ואילך לאלו שלפניהן – באלו שלפניהן היה קוואי, והקבוצה הייתה תחרותית, והבחירות היו נמוכות, וחיפשנו מחליפים בפוטנציה לטוני ומאנו, לכן היה היגיון בללכת על דז'ונטה ודרק וייט. מקיץ 2018 לא היה קוואי, הקבוצה, גם אם לא הכירה בכך, נדרשה לריבילד, הבחירות היו גבוהות יחסית לעבר, וצריך היה למצוא מקסימום כשרון ללא קשר לעמדה, וזה, בערך, מה שהם עשו – לוני היה נראה כשחקן עם תקרה גבוהה, היום כבר פחות ברור אם היא תתממש, אבל לדעתי זה היה הכיוון. סאמניץ' כנ"ל, וביתר שאת, וגם קלדון שדווקא בהחלט קפץ יחסית למקום שבו נבחר (ראיתי איפשהו שבדירוג מחודש של הדראפט שמו אותו חמישי או שישי). בנוגע לוואסל, העונה האחרונה קצת דפקה את התוכניות, אבל הוא בהחלט יכול להיות שחקן מעולה כשיתפתח.
    .
    גם פרימו נראה לי מתאים לפרופיל הזה – כל הפרנצ'ייזים בפוטנציה כבר נבחרו בעשיריה הראשונה, וצריך היה לבחור בין לקחת איזה פורוורד עם תקרה של וויל בארטון או להמר על טוני פארקר 2.0 – גארד מאד צעיר, בוסרי לגמרי, שפופ יוכל לצעוק עליו כל הדרך להול אוף פיים. כך שלשם שינוי אני חושב שאסטרטגית הם פעלו נכון בבחירה הזו, וצריך רק לקוות שאכן נקבל טוני 2.0 ולא מרקל פולץ 2.0. כנ"ל בנוגע לוייסקמפ בבחירה ה-41 – נקווה שהוא יצא שילוב של דנקן רובינסון, ג'ו אינגלס ומאט בונר, למרות שהתרחיש הסביר יותר הוא מירוטיץ'/בנדר כזה. צריך פשוט לקוות שהמערכת תדע לפתח אותם כמו שצריך.
    .
    הבעיה שלי עם הספרס, נכון לעכשיו, היא לא עם מה שעשינו אלא עם מה שלא עשינו – לא הגענו למצב שבו יש לנו יותר הימורים כאלה, על ידי השגת בחירות נוספות, או למצב שבו הסיכויים של ההימור גבוהים יותר, על ידי טרייד אפ. אנחנו פשוט מתעקשים להתקדם בקצב של שני הימורים לשנה, וזה קצב שלדעתי קשה מאד ליצר בו ריבילד.

    1. מיקי יקירי, אתה יוצא מנקודת הנחה שיש יד מכוונת. יש מדיניות ויש סיבה.
      אני לא בטוח בזה, למעשה אני די בטוח שאין.

      זה לא אומר שהתנהלות מופקרת, חסרת אחריות וזורקת *ין לא יכולה למצוא בחירת דראפט מוצלחת (קלדון ואולי משהו יתגלה אצל פרימו עוד 3 שנים).
      אני תמיד טוען שאם אתה רוצה שהרוקי שלך יפרוץ ויצליח, תן לו הרבה דקות. במקרה של ווייט לא היתה ברירה ויצא שחקן של 15 נקודות למשחק.
      זה גם לא אומר שניהול מבריק, מדהים ועוצר נשימה לא יכול להביא לכשלונות מפוארים (יוסטון, OKC).

      יש עוד אפשרות וזאת תשובה גם לגולן, שום גמדים לא יבואו.
      הספרס יתנו את דרוזן וגאי בלי תמורה ויכוונו לבחירות גבוהות ב- 22:
      https://nbadraftroom.com/p/2022-nba-mock-draft/

      1. זה שאתה תמיד טוען את זה לא הופך את זה לשיטה אפקטיבית להכנסת שחקנים צעירים לעניינים.
        אני חושב שהספרס פעם אחר עם הראו לך שבאספקט הזה השיטה שלהם עובדת.

        1. עידו, אני לומד ממך המון. אתה מתקן לי המון שגיאות שאני עושה, ועדיין בנושא הזה, אני מתעקש להתווכח איתך על שיטת הכנסת הרוקיז למשחק וכיצד למדוד את ההצלחה שלהם:
          אני מודה שיש בעיה, מכיוון שקשה לדעת מה תקרת הזכוכית של שחקנים (במיוחד אם הם נבחרו במעמקי הסיבוב הראשון).
          נכון, זה ה"ספייסליטה" של פופ, לקחת שחקנים שבקבוצות אחרות היו נושרים לאירופה ולההפוך אותם לשחקני רוטציה סבירים.
          אבל, בעיני, שחקן של ~10 נקודות למשחק כשחקן רוטציה 6-9, זאת הצלחה מאד צנועה, וגם אם היא מוגדרת כהצלחה, אולי ניתן היה להנות ממנה יותר שנים (בחלק מהמקרים, השחקן עוזב כשחוזה הרוקי נגמר)
          אני רוצה לחלק את הרוקיז' של הספרס ל- 2 קבוצות:
          א. קיבלו כמות גדולה של דקות משחק בשנה הראשונה (20 דקות ומעלה) – פארקר, מאנו, קאווי, דרק ווייט.
          ב. יובשו על הספסל, התבשלו ב- D LEAGUE והופשרו לאט לאט – קורי גו'זף, פאטי מילס, לוני ווקר, קייל אנדרסן, ד'זונטה מורי, דני גרין, בריאן פורבס, אהרון ביינס, דדמון, לוקה סאמניץ', קלדון ג'ונסון
          מבין הרשימה הזאת חשוב לציין את דני גרין שהצליח להותיר את הרישום שלו על 3 טבעות אליפות (2 מחוץ לספרס).
          את קלדון גו'נסון שאני צופה לו להתקדם לכיוון ה- 20 נקודות ל- 36 דקות.
          אולי השיטה של פופ יעילה, אבל היא לא תצליח לגלות את הג'ימי באטלרים, את הדריימונד גרינים (לא קיבל דקות משחק בעונה הראשונה והחל לפרוח בשנייה) ואולי אפילו את היאניסים אם יגיעו בטעות לספרס.
          היא גם מרתיעה מאד שחקנים צעירים ומבטיחים מלרצות ולהתקבל לספרס. גם ככה לא צריך לחלק מספרים בתור של השחקנים החופשיים שמתים לחיות בטקסס ותחת פופ.

  2. לצערי הרב פופ כבר לא יצעק על אף אחד עד לhof מקסימום לאולסטאר.
    לדעתי הבעיה שהם לא החליטו עדיין שחייבים ריבילד . נתקענו עם גיי ודרוזן שהם לא רעים אבל לא יובילו אותנו לכלום
    ואז יש אוסף גארדים לא ברור. וייט ווקר ומארי

  3. חחחח טוב מאד ספרסי, איזה מועדון משעמם אתם, לא רק שאין כוכבים גם שאתם גרועים אין אקשיון אצלכם אין טריידים, אין החלפות בחירות, כלום, המועדון הכי מצעמם בליגה
    פופ צריך לקחת בדראפט איזה דיישון סוואגרס שעושה מובים של סטריט בול להביא קצת עניין

  4. עשו לעצמם שם של קבוצה אפורה ומסודרת ומתברר שזורם אצלם אלכוהול במקום מים וישיבות ההנהלה נראות כמו סצנות מ Semi-Pro עם הפופ בתפקיד וויל פארל
    🤣

כתיבת תגובה

סגירת תפריט