לקראת הדרבי הירושלמי / אור סגל

לקראת הדרבי הירושלמי / אור סגל

אור סגל, בן 16, כותב על כדורגל באתר שלו – טיקי פאקה.

אצטדיון ימק"א, צבי סינגל, אלי בן רימוז', אורי מלמיליאן, אלי אוחנה. אם השמות האלו אומרים לכם משהו, סימן שגדלתם בתקופה בה הדרבי הירושלמי היה בכותרות וסיפק עניין בכל משחק ומשחק.

הערב הדרבי הירושלמי חוזר לקדמת הבמה, כשהפועל ירושלים תפגוש את בית"ר ירושלים במחזור הראשון של גביע הטוטו. הסיפור המעניין ביותר במפגש הזה הוא ללא ספק הפועל ירושלים, שעברה לא מעט מאז הפעם האחרונה בה פגשה את בית"ר.

בשנת 2009, כאות מחאה על הניהול הכושל של הפועל ירושלים, עמותת אוהדים הקימה את הפועל קטמון ירושלים, ומאותו רגע היו בירושלים 3 קבוצות כדורגל. האוהדים היו חלוקים, והקרע במועדון רק הלך וגדל. שנים אחר כך, 2 הקבוצות ייפגשו למשחק טעון בליגה הלאומית, שלווה בהרבה דרמה ורגשות מעורבים. חלק מאוהדי הפועל קטמון גדלו על הפועל ירושלים, וכעת לרצות לנצח את קבוצת הילדות שלך, זה משהו שלא ניתן להסביר.

השנים חלפו, ושתי הקבוצות שיחקו כל אחת בליגה שלה. בפברואר 2020 בית המשפט החליט לפרק את העמותה שמנהלת את הפועל ירושלים, זאת בשל אי עמידה בתנאים לפתיחת העונה. המועדון ההיסטורי, ששיחק עוד בשנות ה-60, התפרק, וכעת נשארה רק קבוצה אחת – הפועל קטמון. לאחר מספר חודשים חברי עמותת האוהדים החליטו לקנות את השם "הפועל ירושלים" ובכך להחזיר עטרה ליושנה. בעונת 2020/21 הפועל ירושלים, ששיחקה בליגה הלאומית, עשתה מסע אדיר והצליחה להעפיל לליגת העל לראשונה מזה 21 שנים. המסע המפרך בליגות הנמוכות הסתיים, הקרעים התחברו מחדש, והמועדון כולו, יחד עם האוהדים, יוצא לדרך חדשה.

המסע מלא הרגשות שעברה הפועל ירושלים יתחיל באותו אצטדיון בו המסע הקודם נגמר. לפני 3 חודשים (ויום) הפועל ירושלים ניצחה 0-2 באצטדיון טדי את סקציה נס ציונה, והבטיחה סופית את ההעפלה שלה לליגת העל. הערב, באותו המקום בדיוק, תפגוש את בית"ר ירושלים, הקבוצה הבכירה של העיר, במטרה לפתוח את העונה ברגל ימין. 2 הקבוצות ייפגשו עוד פעמיים העונה, במהלך העונה הסדירה, אבל יש משהו במפגש הזה שמעורר כל כך הרבה רגשות, שלא היו עולים במידה ושתי הקבוצות לא היו פותחות את העונה אחת נגד השנייה.

הפעם, להבדיל ממשחקים אחרים ביניהן, המשחק עצמו לא יהיה העניין, אלא האוהדים, עבור הדור הצעיר שביניהם זהו משחק הדרבי הראשון שהם רואים בחיים, ועבור האוהדים המבוגרים יותר זה דרבי עם משמעות היסטורית, דרבי שיחזיר אותם אחורה לימים בהם המשחק היה באצטדיון ימק"א המיתולוגי, עם אלי בן רימוז', ומלך שערי הדרבי – צבי סינגל. זהו דרבי שהאוהדים יזכרו לעד, וכולנו נהיה שם בכדי לראות אותו.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה אור. המסע של הפועל ירושלים חזרה היה ארוך ומרגש.
    כאחד שמלווה קבוצת אוהדים אחרת במסעה מלא העליות והתלאות שלה כאוהד וחבר עמותה מיום שקמה (הפועל ת"א כדורסל) מקווה בשביל הירושלמים שיצליחו להתבסס ולתקוע יתד בליגת העל. מגיע להם לגמרי את זה .

  2. תמיד כיף לראות שקבוצות אוהדים מצליחות, אפילו המיותרות של גביע הטוטו לא מצליחה להסתיר את המשמעות של המשחק הזה.
    בהצלחה לצד אחד בהמשך הדרך.

  3. בתור אחד שאוהד את הפועל ראשון מהליגה הלאומית, אני הייתי בהרבה משחקים מול הפועל קטמון ובשמה הנוכחי – הפועל ירושלים, ואני חייב לומר שיש לכם קהל מדהים וגם מגרש נהדר, ואני מאוד שמחתי שעליתם בשנה שעברה, אני רק מקווה שבאמת תצליחו לבנות בסיס טוב ולהיות שנים ארוכות בליגה הראשונה, כי הדרבי הירושלמי היה חסר מאוד וגם תמיד כיף לראות קבוצות עם קהל טוב ותומך, ושלא נדבר על קבוצת אוהדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט