דיון אולימפיאדה (1): האם ארה"ב איכזבה, עשתה כמצופה, או הפתיעה לטובה בשחייה האולימפית? / מנחם לס

הקורונה שלי מרוכזת (נקווה שרק לעת-עתה) ב-LARYNX

אני כותב פוסט זה מחוף INLET, אולי 6 ק"מ מזרחית מ-FORT WALTON BEACH

1. בואו נתחיל עם העובדה הפשוטה שהכותב אליכם הוא חולה קורונה.

אנחנו נמצאים בבית שכור עם משפחותנו מאטלנטה (2), הוד השרון, סטייט קולג', צפון קרולינה, ואפילו חבר של אחת הנכדות.

בינתיים עבדכם הנאמן, אשתו גייל, הבת שלנו אפרת, ובעלה ג'ייסון חולי קורונה 'רשמיים', ז"א אנחנו חלק מהמספר שפורסם שלשום של חולי קורונה החדשים. כולנו בחבורה מחוסנים, אפילו רומי בת ה-12 מישראל. התחלנו להשתעל לפני כמה ימים בביתנו השכור ב-INLET BEACH, כ-4 מייל מזרחית ל-FORT WALTON BEACH.

אני משוכנע שעוד 3-4 לפחות נגועים, אבל האחיין ליאור החליט לא להיבדק. אנחנו חוזרים הביתה ביום ראשון והוא טס לישראל ביום חמישי. החלטנו שאולי אם הוא ייבדק רק ביום רביעי אולי הוא יימצא כבר שלילי, ואם לא הוא ייקח צ'אנס להיבדק ביום חמישי בשדה התעופה. הוא כירופרקט ומטופלים שלו מצלצלים שוב ושוב בווטסאפ 'איפה אתה'?

אז ככה. זהו נסיוני. אני מרגיש 8 מתוך 10. הבעייה היחידה שהיא 'בטוחה' היא שיעול. קיבלתי תרופה נגד שיעול ושהיא משמרת נגד התקף הריאות (FLOVENT HFA 220 MCG INHALER) ואנטי-ביוטיקה, והשיעול תוקף אותי כל איזה חצי שעה לחצי דקה. אני מרגיש גם 'חלש' קצת אבל אני בן 84 עוד 18 יום אז מה אני יודע אם זה קורונה או זיקנה. החיסון מונע כל התפרצות, אבל כנראה שהחיסון כבר לא עד כדי כך יעיל נגד הוריאנט 'דלטה' אם הוא ניתן לפני 6 חודשים או יותר. בארץ ממליצים על שלישי. כאן עדיין אין הוכחות שחיסון שלישי עוזר נגד הדבקה, אבל כנראה עדיין עוזר בהתנגדות להתפרצות המחלה לריאות ולאברי גוף חשובים אחרים.

בינתיים הנגיף התקיף את ה-LARYNX, ואני צרוד ומשתעל. אני מרגיש שכל העסק בדרך להיעלם. נקווה.

2. אז נחזור לאולמפיאדה. כיצד לדעתכם האמריקאים הצליחו בשחייה?

(בגלל ה-NBA, הבייסבול, והפוטבול, האתר הזה הוא בעל נטייה אמריקאית ברורה, אז לכן אני לא שואל על ההצלחה ההונגרית או השבדית בשחייה).

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. אם כבר מדברים על הקורונה ועל טבלאות המדינות ומקרי הקורונה בהן, אחד הדברים הכי בולטים פה זה סין שאין בה יותר קורונה למעט 64 מקרים חדשים….
    השקר הגדול! כשיש דיקטטורה אין ממש מחלה.

      1. הקורונה לא מהונדסות ומונפצת מושחתת ומעווותת אלא אמתית. הנתונים במדינה כמו סין שהסיפור אחר. אך ישנהמגפת קורונה באמת ולא היו משקיעים בכל העולם הון רב בעניין הזה אם אין באמת קורונה.

  2. מנחם הרבה בריאות הכי חשוב
    לגבי שאלתך
    ראשית עוד לא נסכם כי לא נגמר
    שנית ברור שארה"ב נחלשה ביחס לריו
    אבל זה היה צפוי בחלקו מכיוון שכבר אין פלפס +העובדה שהתחרות לא באמריקה אלא באסיה מסייעת לנבחרות האוסטרליות וכמובן האסייתיות

    בריו טבלה המדליות הסופית הייתה
    ארה"ב 16 זהב (33 סה"כ) אוסטרליה 3 (10)
    כאן כרגע
    6-6 בזהב (14-24 לארה"ב בסה"כ המדליות)
    בשורה התחתונה זו התחרות הצמודה ביותר בבריכה מזה כמה עידנים

    1. ארה"ב סיימה בשחייה עם 11 זהב ו-30 סה"כ (בגברים 8 זהב למרות היעדרותו של פלפס) כשבריו הנשים זכו-8 והגברים ב-5). אוסטרליה עם 9 זהב (8 בנשים) ואאל"ט 18 סה"כ.

  3. מנחם רפואה שלמה הכי חשוב. ארה"ב פחות דומיננטית בבריכה כרגע. בתור מבין קטן מאוד בשחייה רוצה לשאול האם זו יותר החלשות של האמריקאים או פשוט צמצום פערים של מדינות אחרות?? או שמא גם וגם??

  4. מדי כמה שנים, בכל תחום ולכל מדינה, יש כמה שנים שקטות יותר. דורות מתחלפים וכאלה. לא הייתי דואג לשחייה האמריקאית.
    הכי חשוב זה שאתה ומשפחתך תחלימו מהר ככל האפשר, ותסבלו כמה שפחות. רק בריאות

  5. רפואה שלמה מנחם
    האמריקאים אף פעם לא היו הכי דומיננטים בברכות
    היו תקופות שלאוסטרלים ולגרמנים/רוסים/הונגרים היו פייטרים רציניים מאוד
    אין כשרון על אמרקיאי כמו פלפס שזלל את כל המדליות לעצמו

    1. כמעט בכל האוליפיידות ארה"ב הובילה בבריכה לפני כולם בפער כזה או אחר ולא פעם בפער מאוד משמעותי.

  6. הי דוק
    בריאות שלמה – עברת דברים מאתגרים מזה!
    חוץ מזה, לא היית יכול לבחור זמן טוב מזה להיות בבית! האולימפיאדה היא תענוג

  7. רק בריאות מנחם.
    השיקוי הזה לא עובד והנה אתה מגלה את זה על בשרך.
    רק תקווה שלא יהיו תופעות לוואי במיוחד אצל הילדה.
    לדחוף לילדים את השיקוי הזה זה פשע.
    כל הסיפורים על "דלתא" גמא" למדה" "חרטא" "ברטא" זה הכל בשביל להמשיך לך את התאטרון ונראה שאתה דווקא קונה את התסריט.

  8. מנחם הרבה בריאות לך ולמשפחתך .
    קשה לדעת האם יש שינוי במפת השחיה העולמית כמו שקורה בכדורסל,או שזה משהו זמני כמו שהיה בשיא המלחמה הקרה . התחושה שלי שיש דעיכה בדומיננטיות האמריקאית בחיים בכלל , וזה קודם כל בא לידי ביטוי בספורט .

    1. אימפריה בקריסה והם עושים את זה לעצמם. אמנם עם קצת עזרה מבחוץ אבל זה לא היה עובד בלי מסה קריטית של מטומטמים ואידיוטים שימושיים.
      הם קוצרים עכשיו את הפירות של דור הסנופלייקס הסטרילים של תרבות הפיסי המעוות והמושחתת שהם גידלו.
      .
      שיהיה בהצלחה.

      1. נההית נביא זעם לעת זקנה….
        אז מי מעצמת העל הבאה? סין?
        אגב, בזוס ומאסק מוכיחים בדיוק ההיפך.

  9. הרבה בריאות מנחם!
    באופן כללי יש לי תחושה שבטוקיו כלל המשלחת האמריקאית שקטה באופן יחסי. אולי היעדר הקהל משפיע עליהם יותר? יש מדינות שרגילות לחוסר קהל בספורט, ארה"ב היא לא אחת מהן

      1. לפי הכחשת הקורונה שלך, כך צריך לקבל את דבריך על הסמים כפי שכתבת בהודעתך. דברים לא רציניים. מעולם בארה"ב לא הייתה מדיניות סימון כמו ברוסיה ובמזרח אירופה הקומוניסטית ובסין וכדומה.

  10. מנחם, רק בריאות. רק עכשיו ראיתי. מחזיק לך ולמשפחה אצבעות. אני בדיוק קיבלתי את ה'בוסטר' לפני יומיים.
    באשר לשחיה, ואם תרשה לי, לאתלטיקה כי האולימפיאדה הסתיימה, האמריקאים היו פחות דומיננטים.
    תהליכים אותם ראינו באתלטיקה לפני שלוש אולימפיאדות נראים כמתחילים להבשיל גם כאן, כאשר יש עוד מדינות חזקות. העומק הכי גדול זה באמריקה, אין כל ספק, אבל זה לא אותו פער עצום שהיה בעבר. באתלטיקה, בכלל יש פיחות. תוסיף את זה שהאמריקאים פשוט גרועים בכל הנושא של שליחים, והם קבוע מאבדים מדליות פשוט על טכניקה לקויה במעברים.
    בסוף לדקי ודרסל הביאו 7 או 8 זהב, אבל האוסטרלים הציגו כוכבי על משלהם. אמה מקיאון הביאה 7 מדליות לבדה, מהן 4 זהב. המקיאון השניה הביאה ארבע מדליות, מהן 2 זהב.
    כשרונות מכל העולם מתאמנים בארהב אז השלל מתחלק בין יותר כשרונות. קשה לי לראות את ארה"ב הופכת למושה, היא תמיד תהיה בטופ, רק הפער אינו צפוי להיות כמו בתקופת פלפס, אלא יותר כמו בתקופת איאן ת'ורפ האוסטרלי.

    1. בשליחים 4×400 הם דווקא מצוינים. וגם בשליחים הקצרים הבעיה בעיקר היא הגברים. הנשים האמריקאיות הרבה פחות משפחות. הם זכו רק בכסף כי הג'מייקניות היו יותר טובות כשהן זכו בכל המדליות בריצת 100 מטרים.
      האמריקאים הפסידו שתי מדליות זהב בטוחות באתלטיקה: ב-110 מטרים מכשולים כשהאמריקמי המוביל והיחיד שמסוגל לשבור את שיא העולם פישל בגמר וסיים רק שני, ובשליחים הקצרים בגברים.
      באופן כללי הן זכו בפחות מדליות זהב מריו עם 39 בטוקיו לעומת 46. כשהחמיצו מדליות זהב של מועמדים מובילים מעל כולם, שזכו בריו, חוץ מהשתיים באתלטיקה, בהתעמלות נשים בגלל המצב הנפשי של ביילס (החמיצו בגלל זה כנראה לפחות 3-2 זהב ו-4 סה"כ) ובכדורגל נשים כשארה"ב היא הטובה ביותר ואלופת העולם המכהנת בזכיה שנייה ברציפות. עם מדליות הזהב האלו ארה"ב הייתה מגיעה ל45-44 זהב, כמעט כמו בריו.

  11. רפואה שלמה מנחם! כיוון שהייתי בחופשה כנראה פספסתי את הפוסט הזה בזמן אמיתי. נקווה שתעברו זאת לגמרי בהצלחה, ונשמע שזה הכיוון כרגע, אז נתפלל שכך יסתיים ובלי שום אימפקט לטווח בינוני וארוך. אני קיבלתי פה את הבוסטר, מנה שלישית ביום שני האחרון, וכפי שאני מבין מהנתונים פה בישראל זה מאוד עוזר להחזיר את רמת החיסון לרמות גבוהות.

  12. מנחם יקר שלום. הדאגת אותי מאוד !!! משה מולכו התקשר אלי השבוע וסיפר לי שאתה בבית חולים. ניסיתי לצלצל לגייל כמה פעמים ועזבתי הודעה. הבוקר עברתי על האתר הופס וכשראיתי שאתה חי וקיים, לא היה גבול לשמחתי!!! מנחם חברי היקר שמור על עצמך ועשה מה שהרופאים מצווים עליך. אנו עוד רוצים אותך בעולם הזה [ שהולך ומתדרדר] לעוד כעשרים שנה לפחות. טלי ואני מאחלים לך הרבה בריאות והחלמה מהירה. שנה טובה [בלוח העברי.] חיבוק טלי ואמנון. דרישת שלום חמה משוקה, רובי ויהודית, וממשה ואילנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט