אירועי דיומא 28.07.2021 – אולימפיאדה ושחמט

המשחקים האולימפיים:

כדורסל / עמיחי קטן:

4:00 גרמניה – ניגריה:

שתי הנבחרות שהיו צמודות עד לדקות האחרונות, ואז איבדו מומנטום והפסידו שתיהן בהפרש דו-ספרתי. המנצחת תשמור על סיכוי סביר להעפיל, בעוד שהמפסידה תהיה עם סיכוי מינימלי במקרה הטוב. חסרונו של דניס שרודר ניכר אצל הגרמנים שסבלו מקושי בניהול המשחק ברגעים הקשים של הרבע האחרון, בזמן שהניגרים יכולים לתרץ לעצמם שאוסטרליה היא לא היריבה אותה צריך לנצח.

7:40 איראן – ארה"ב:

יש שני תרחישים למשחק הזה. הראשון הוא ניצחון קל ולא מעניין של ארה"ב, מה שמוביל לכך שלא צריך את המשחק הזה בשעת פריים-טיים מערבית, והשני הוא כל דבר שאינו ניצחון קל של ארה"ב, ואז האמריקאים כבר יעדיפו שאף אחד לא יראה את זה. אפילו ביום חלש מאוד של ארה"ב, קשה לראות את איראן עושים את זה.

11:20 אוסטרליה – איטליה:

המנצחת תבטיח מקום ברבע הגמר ושתיהן יודעות שזה חוסך הרבה כאב ראש של חישובי תרחישים וכו'. אוסטרליה רוצים להוכיח שהם באמת מועמדים למדליה אחרי המקום הרביעי באליפות העולם האחרונה, בזמן שאיטליה רוצים להראות שהנבחרת שלהם שייכת לטופ העולמי. יש סיכוי לא רע בכלל לקרב צמוד ודרמטי עד הסוף.

15:00 צרפת – צ'כיה:

שתי המנצחות של המחזור הקודם בבית שבו משחקת גם ארה"ב ייפגשו לקרב קריטי בעיקר עבור הצ'כים שמבינים שלא סביר שהם ינצחו את ארה"ב בקרב ישיר על העלייה. המאצ'-אפ של יאן וסלי עם רודי גובר צפוי להיות מרתק, כאשר מהצד הנגדי מעניין לראות את ההתמודדות של ננו גינזבורג וחבורתו עם אוון פורנייה.

אופניים – מירוץ נגד השעון / דוד "פאקו" סעדה:

פרק מירוצי הכביש באולימפיאדה יסתיים היום עם מירוצי הנג"ש לגברים ולנשים. מדובר במסלול מעגלי, שכל הקפה שלו כוללת שני טיפוסים קצרים מדרגה בינונית. אצל הגברים מדובר בשתי הקפות של 44 ק"מ סה"כ, ואצל הנשים הקפה אחת של 22 ק"מ (השרטוט מתאר הקפה אחת). אצל הגברים נקבל כאן כצפוי ועידת פסגה של מיטב השענים בתחום. פוגאצ'אר אמנם לא יהיה כאן, אך כל השאר בערך כן: זה כולל את שני אלופי העולם האחרונים בקטגוריה, זה המכהן, פיליפו גאנה האיטלקי, והקודם רוהאן דניס האוסטרלי. אצל הבלגים נראה שני מועמדים חזקים מאד בדמותם של וואוט ואן ארט ורמקו אוונפול. אלוף אירופה בנג"ש, השוויצרי שטפן קונג, ינסה להמשיך את ההצלחה הדו גלגלית של ארצו. הסלובני פרימוז רוגליץ' ינסה להמתיק את העונה החמוצה שלו עד כה, בעוד שחבר קבוצתו ביום יום, ההולנדי טום דומולאן, ינסה לחזור לכושר שהביא אותו לתואר אלוף העולם בתחום לפני ארבע שנים. הדני קספר אסגרן, האמריקני ברנדון מקנולטי והצרפתי רמי קבאנייה הם שלושה סוסים שחורים שיכולים לדבר חזק כאן. גם ריצ'י פורט האוסטרלי וגראן תומאס הבריטי (בהנחה שיצליח להישאר על אופניו) יכולים לתת כאן תוצאות טובות. אגב אם מי מהשניים האחרונים או גאנה ודניס שהוזכרו בהתחלה יזכו בתואר, אזי זה יביא לקבוצת אינאוס תואר אולימפי שלישי (יחד עם קאראפאז במירוץ הכביש ופידקוק בשטח). שידור ביורוספורט ב-8:00.
אצל הנשים נראה את הצמד ההולנדי אנה ואן דר ברחן ואנמיק ואן פלויטן מנסות להתגבר על האכזבה במירוץ הכביש. האמריקנית קלואי דייגרט, אלופת העולם לפני שנתיים, גם היא מועמדת חזקה מאד לניצחון. השוויצרית מרלן רוסר והגרמניה ליסה ברנאואר עשויות גם הן להשיג תוצאות טובות. את ארצנו תייצג כאן עומר שפירא הנפלאה, במירוץ שהסיכוי שלה על הנייר להתברג בו במקום גבוה אף קטן מזה שהיה לה במירוץ הכביש. שידור ביורוספורט ב-11:45.

שחייה / עמיחי קטן:

עוד יום שבו העין הישראלית תופנה בעיקר לבריכה, אבל הפעם בלי השכמה ב-4 לפנות בוקר, אלא החל מהשעה 13:00. אנדי מורז תפתח במשחה ל-100 מטר חופשי בו יש לה סיכוי סביר להעפיל לחצי הגמר. בהמשך נראה את יעקב טומרקין במשחה בו הוא סיים במקום ה-7 בלונדון, עדיין הישראלי היחיד, וזה ב-200 מטר גב, אם כי הפעם זו תהיה סנסציה אם הוא יגיע לחצי הגמר. אחריו יש לנו את גורבנקו, עוד רגע השחיינית הלאומית, הפעם ב-200 מטר חזה, משחה היחידים האחרון שלה, ונסיים את הביקור בבריכה עם משחה הגברים ל-200 מטר מעורב אישי, שם יש לנו שני נציגים – גל כהן גרומי שהרשים מאוד בשליחים ורון פולונסקי שזה המשחה החזק שלו.

ג'ודו / עמיחי קטן:

באופן חריג ביותר למשחקים השנה, היום יש לנו רק נציג אחד על מזרן הג'ודו, והוא לי קוכמן. קוכמן הוא היחיד מבין 6 הגברים הישראלים כאן שלא מדורג בטופ 8 בטורניר בקטגורית המשקל שלו, מה שמרמז על ההגרלה הלא פשוטה שהוא קיבל. דוד קלאמרט הצ'כי הוא היריב הראשון, אבל בהמשך יחכו יריבים קשים יותר, אם וכאשר. כמו בכל יום השבוע, הג'ודו מתחיל בשעה 5:00.

קשתות / עמיחי קטן:

איתי שני יתחרה היום בשלב 64 האחרונים, חמישה ימים אחרי שלב הניקוד, והוא יתחרה נגד היפני שדורג 5 בשלב הניקוד, הירוקי מוטו, בשעה 4:48.

שיט / עמיחי קטן:

היום כמעט כל השייטים שלנו בפעולה, כאשר קטי ספיצ'קוב ויואב כהן חוזרים אחרי יום המנוחה ויקוו לשפר עמדות מהמקום החמישי בו כל אחד מהם נמצא כרגע, שי קקון תקווה לשיוט או יותר טובים יותר ממה שראינו אתמול ותקבל בינתיים יום מנוחה והצמד שלנו ב-470, נויה ברעם ושחר טיבי, יצא לדרך בתקווה להפתיע.

טניס / אלכס דוקורסקי

היום יערכו משחקי שמינית הגמר בטורניר הגברים ורבע הגמר אצל הנשים. התחרויות יתחילו בחמש לפנות בוקר, שעון ישראל.

נשים

אנסטסיה פבליוצ'נקובה (רוסיה) – בלינדה בנצ'יץ' (שוויץ)

קמילה ג'ורג'י (איטליה) – אלינה סביטולינה (אוקראינה): שתי הטניסאיות בעלות שורשים יהודיים.

גרביניה מוגורוזה (ספרד) – ילנה ריבקינה (קזחסטן)

מרקטה וונדרושובה (צ'כיה) – פאולה באדוסה (ספרד)

גברים

דניאיל מדבדייב (רוסיה) – פאביו פוניני (איטליה)

נובאק דג'וקוביץ'אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (ספרד): הספרדי המוכשר, שמצטיין על החימר ובן להורים דוברי רוסית, גם כן היה עומד בתנאי 'חוק השבות', כפי הנראה.

קיי נישיקורי (יפן) – איליה איבשקה (בלארוס)

אלכסנדר זברב (גרמניה) – ניקולוז בסילשווילי (גיאורגיה): עד לפני כשלושים שנה, שניהם היו מייצגים מדינה אחת, שאינה קיימת עוד, לשמחתנו, אם אפשר לכתוב כך.

פבלו קרניו בוסטה (ספרד) – דומיניק קפפר (גרמניה)

סטפנוס ציציפאס (יוון) – הוגו יומבר (צרפת)

דייגו שוורצמן (ארגנטינה) – קארן חצ'אנוב (רוסיה): הארגנטיני הנהדר, שהגיע לחצי גמר הרולאן גארוס בשנה שעברה, משלים הרכב של ארבעה טניסאים ממוצא יהודי (כזה או אחר) ביום המשחקים הזה.

ז'רמי שארדי (צרפת) – ליאם ברואדי (בריטניה)

שחמט – הדרמות נמשכות בגביע העולם, היום רבע הגמר/שחר אלוני

ארוע רודף ארוע, ואתמול היו שוברי השוויון של הטופ 16.
קרלסן הזיע מאד מול אסיפנקו שסיים זה עתה כיתה י"ב, ובסוף ניצח אותו 5-3 בזכות שני משחקי בליץ, והחמיא לו מאד לאחר מכן.
קריאקין, עוד אחד בעל עצבי ברזל ידועים, ניצח בשובר שוויון שני רצוף, הפעם את לגראב החזק.

גרישצ'וק, שהיה השחקן טופ 10 בעולם האחרון ששרד בטורניר, חוץ מקרלסן, הודח היום בשוברי שוויון.

כל משתתפי רבע הגמר מקבלים כרטיס לסדרת הגראנד פרי של פיד"ה שיכולה להקנות כרטים לתחרות המועמדים.

הדו קרבות היום הם:

קרלסן (2840) מול באקרו הותיק (2680), האם קרלסן ינצח ללא שובר שוויון הפעם? (באקרו עלה מהמסלול של דומינגז ופירוז'ה שהודחו במפתיע בשלב מוקדם).

וידית ההודי מול דודה מפולין, שניהם מעל 2700 , לדו קרב שקול.

בדו קרב המפתיעים, פדוסייב (2690) מול האירני טבטבאיי(2600).

ולקינוח קריאקין בעל החוסן המנטאלי הכמעט דיוקוביצ'י, מול שנקלנד מארה"ב.

האם יהיה לנו גמר של קרלסןקריאקין? עם כל ההפתעות שהיו עד כה, אין לדעת.

מה שבטוח יש גיוון מבחינת המדינות המיוצגות שפזורות על הגלובוס:
נורבגיה, צרפת, הודו, פולין, רוסיה, אירן וארה"ב.

בגביע העולם לנשים, חצי גמר היום:
קוסטניוק(רוסיה) – טאן(סין)
גוריאצ'קינה (רוסיה) – מוזיצ'וק (אוקראינה)

גלפנד משחק כרגע בתחרות ביל, אך הוא לא פתח טוב את שלב הראפיד, והיום הפסיד במשחק הקלאסי הראשון, כך שהוא מדורג נמוך. כנראה העומס של רצף התחרויות והטיסות נותן את אותותיו. המוביל בתחרות הוא קמסקי הותיק שצעיר מגלפנד באיזה 6-7 שנים.

לפוסט הזה יש 170 תגובות

  1. כל פעם שקיירי ארווינג מחמיץ משחק מסיבות אישיות, הוא צריך אחר כך לסוע לקצה העולם השטוח ולחזור בטרמפים לברוקלין

  2. תודה לכולם
    בינתיים
    סנסציית ענק בקשתות
    איתי שני שדורג 60/64 ולכן קיבל בבארקט בסיבוב ראשון את היפני היורקי מוטו שדורג 5 (ולקח ארד קבוצתי)
    הדיח את היפני ובשלב הבא יקבל הודי המדורג 37 מה שאומר שהוא ניצח את המדורג 27 יהיה מעניין

    בג'ודו הנציג הישראלי קוכמן ניצח אבל יקבל שוב גיאורגי בשמינית הגמר (מוקי הפסיד לאוסטרי שהוא למעשה גיאורגי)

    בבינלאומי
    בבריכה
    טיטמוס האוסטרלית זכתה גם ב 200 חופשי לדקי סיימה רק חמישית
    ההונגרי זכה ב 200 פרפר בשליטה אבסולטית
    האושי היפנית זכתה ב 200 מעורב

    בכדורסל גרמניה הפכה פיגור 11 ליתרון דו ספרתי על ניגריה

        1. הבנתי. בכל מקרה התחרויות האלו תמיד בנויות כך שהחזקים מזנקים אחרונים.זה לפני שהתחלנו לדבר על שיטת קביעה תנאי הכניסה המעצבנת.

            1. אם אתה רוצה מרשים – בגיל 38 אחרי ההתרסקות הנוראית בריו, אחרי הפשלה במירוץ הכביש, אנמיק ון פלאוטן סוף סוף אלופה אולימפית.

  3. יום גרוע לגולשי הרוח
    אין הרבה ציפיות מעבר לשיוט המדליות כרגע. שני הגולשים שלנו חסרי ניסיון באולימפיאדות. לפחות שיעשו גמר.

            1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              אני מופתע מההקבלה בינך לבין קרקר (מם הידיעה)….
              ….

  4. לי הרשים אבל לא ממנו הייתה התקווה
    אני עדיין מאמין שפלציק מחר יעשה משהו אבל גם הרשקו עשויה להפתיע בבנות ביום שישי

  5. מצחיק שהאירנים מוכנים לשחק מול השטן הגדול מארה"ב אבל כשזה מגיע בספורט מול השטן הקטן, שזה אנחנו, הם מוכנים לספוג הפסד טכני, העיקר לא לשחק. ההגיון המוסלמי….

      1. לגמרי מסכים. אם מעיפים את האייתולות רוב האירנים פרווה ולא שונאים אותנו. בטח שלא הגולים האירנים וגם האדם הפשוט שלא מעניין אותו הפלסטיזים או האומה הערבית כי רוב האירנים אינם ערבים. מה שמעניין זה לשים אוכל על השולחן ומים לשתיהאבל הקקונים עם החיתולים רוצים להפיץ מהפיכה. האירני המסכן לא מעניין אותם.

  6. מצחיק שהאירנים מוכנים לשחק מול השטן הגדול מארה"ב אבל כשזה מגיע בספורט מול השטן הקטן, שזה אנחנו, הם מוכנים לספוג הפסד טכני, העיקר לא לשחק. ההגיון הפוליטי המוסלמי….

    1. הולידיי יודע להכניס אותן כשצריך
      ארהב עם הפרש 23.
      ישפילו את האירנים ב 40 50 הפרש?
      חמינאיכס מורט את הזקן.

  7. טוב אולי כאן תמצא הישועה – אני רוצה לצפות, בתשלום, בשידורי סטרימינג של ענפי האולימפיאדה. האם יש שירות או אתר אונליין שמאפשר את זה? בלי אקספרס vpn, בלי קשקושים ובלי התחזויות. מי שיוכל להפנות אותי למקור אחד או יותר תבוא עליהם הברכה.

  8. אם אתמול הודיתי שיש לו סיכוי, נראה שיואב כהן כבר לא יכול לעקוף את כולם ולסיים במקום השלישי, שזה גם בסדר כנראה הוא לא מספיק טוב

    1. הופעה של שני גולשי הרוח ברמות הכי גבוהות. לא ממש היו לי ציפיות למרות שכפי שציינתי היה צאנס.
      גמר זה טוב וזהו. יצברו ניסיון לאולימפיאדה הבאה.
      נראהעכשיו אם אשרם תצליח להביא מדליה.

        1. טוב שתיקנת
          בכל מקרה כשלקאתי יהיה הניסיון של פיקון הצרפתיה נוכל לדבר על מדליה אולימפית.
          קשה לעבור מאליפויות מקומיות לאליפויות עולם, שאליהן לא כל הגדולות וגדולים הולכים, לרמה באולימפיאדה.
          אגב פיקון הזו גולשת אגרסיבית מאד ולא רואה בעיניים. באחד השיוטים היא הפילה גולשת אחרת והענישה את עצמה כדי שלא יפסלו אותה אבל העונש היה לעג לרש כי היא עשתה סיבוב במקום בזמן שהגולשת שהופלה הרימה מפרש מהמים. פיקון יצאה ראשונה מנקודת ההתנגשות להמשך התחרות. לא ברור לי מדוע זה עבר מתחת לרדאר.
          היום הייתי בניחום אבלים של חבר והבת שלו יהל שייצגה את ישראל ב 470 היתה אז כמובן שדיברנו על האולימפיאדה ועל המקום השני באחד המשטים.

  9. סהכ הופעה טובה מאד לשחיינים שלנו,
    גורבנקו הבריקה, הרביעיה היתה טובה מאד, ועוד כמה שחיינים עשו תוצאות אישיות טובות מאד. ואם אני לא טועה יש עוד סיכוי בהמשך לחצי גמר נוסף

  10. ב-200 מעורב אישי – רון פולונסקי עם 1:58.95 וגל כהן גרומי עם 1:59.44. שתי תוצאות טובות מאוד כשפולונסקי די קרוב לחצי הגמר וכהן גרומי עם קצת פחות מ-50% לדעתי

      1. אז שניהם באמת לא עלו לחצי הגמר, וגם לא שברו את השיא הישראלי של גל נבו, אבל נתנו שניהם תוצאות טובות ושיאים אישיים. פולונסקי מקום 26 וכהן גרומי 30, שזה לא רע בכלל במשחה עמוס כמו ה-200 מעורב.

  11. טוב כמה עדכונים אישיים וקבוצתיים
    באישיים
    היפני האשימטו זכה בקרב רב בתרגיל נהדר במתח בסוף הוא דחק ברגע האחרון את הסיני שיאו למקום השני
    כאשר נגורניי הרוסי סיים שלישי

    ג'ודו בגברים הגיורגי שניצח את קוכמן לקח את הזהב
    חייב לציין שהישראלי החל טוב מולו והיו שופטים שהיו לדעתי נותנים לישראלי את הניצחון באיפון .

    בנשים הייתה לוחמת רוסיה בת 21
    בשם
    מדינה טאימזובה שמי שלא ראה אותה הפסיד
    לוחמת אדירה וגמישה שלא נכנעת בשום מצב מוכנה למות ולא להיכנע .
    כבר בפתיחה עברה קרב של 15 דקות
    ואז עברה קרב של 16 דק מול היפנית אראי וואו איזה קרב בסוף היא הפסידה מול יפנית עדיפה אבל יכולת הסבל שלה והנחישות בלתי נתפסים .
    מי שלא יראה לא יבין …היא סיימה לבסוף עם הארד כאשר היפנית זכתה בזהב.

    לטעמי לפחות היה זה יום ג'ודו נהדר.

  12. קצת על הספורט הקבוצתי

    כדורגל
    בגברים קרה משהו נדיר ויפה שכל היבשות וכל ששת הפדרציות של פיפ"א שולחות נציגות לרבע הגמר
    שם יתמודדו
    ספרד – חוף השנהב
    יפן – ניו זילנד
    ברזיל – מצרים
    דרום קוריאה -מקסיקו
    כאשר מנצחות משחקי 1-2 תתמודדנה בגמר מול 3-4
    מה שמסתמן כגמר ברזיל – ספרד אך לא הייתי פוסל את מקסיקו .

    הודחו
    ארגנטינה ( הבוגרת אלופת הקופה)
    צרפת ( אלופת עולם)
    גרמניה ( הסגנית האולימפית מריו ).
    רומניה
    דרום אפריקה
    הנדורוס
    סעודיה
    ואוסטרליה

    היום
    בבית 1
    יפן ניצחה את צרפת והדיחה אותה עם 0-4
    מקסיקו הביסה 0-3 את דרום אפריקה

    בית 2.
    דרום אפריקה הביסה 0-6 א.ת הנדורס והעפילה מהמקום הראשון
    ניו זילנד סחטה 0-0 מרומניה והדיחה אותה בהפרש שערים

    בית 3.
    ספרד סיימה ב 1-1 עם ארגנטינה
    מצרים הדהימה את אוסטרליה עם 0-2 שהעלה אותה לפני ארגנטינה ביתרון ביחס שערים
    האוסטרלים שהיו עולים בתיקו ומהמקום הראשון בניצחון מסיימים לבסוף אחרונים

    בית 4
    ברזיל גברה 1-3 על סעודיה וסיימה ראשונה בעוד המפסידה סיימה אחרונה
    חוף השנהב הוציאה 1-1 מגרמניה

    עד כמה הטורניר שוויוני תעיד העובדה שלפני מחזור הסיום אף אחת לא עלתה ורק סעודיה הודחה

    נציגי הקונפדרציות ברבע.
    אסיה תשלח את ניו זילנד

    אפריקה תשלח
    את חוף השנהב ומצרים

    אסיה שולחת את

    יפן ודרום קוריאה

    צפון ומרכז אמריקה
    ששולח וואא

  13. צפון אמריקה שולחת את מקסיקו
    דרום אמריקה את ברזיל
    והנציגה האירופאית היחידה היא ספרד
    ….ממש גביע הקונפדרציות ….

  14. בכדורסל מסתמן שצכיה תהיה השלישית החלשה
    שכן ניצחה דחוק את איראן
    חטפה 20 מצרפת
    וארה"ב מחכה לה בסיום שלב הבתים

  15. שיטת הג'ודו עבורי היא בלתי נסבלת. מרבית הקרבות עוברים להארכה, ושם כבר בונים הרבה על עונשים והכרעת שופטים, כאשר לרב מי שנשאר על הרגליים ועם קצת אוויר מנצח. הרבה קרבות מוכרעים על פי סובייקטיביות משמעותית של השופטים, ובהסתמכות רבה על הטלוויזיה. השיטה הקודמת הייתה עוד יותר גרועה, אבל לא יודע, לדעתי חייבים לעשות שוב שינויים. המצב הזה שלוחם מדליסט מפרשן ולא מעט פעמים אומר משהו נחרץ והשופטים מכריעים אחרת אומר שמשהו כאן לא תקין. וזה לא רק זאבי (כאן אני לא מדבר על קרבות של ישראלים ), גם ביורוספורט יש מקרים שחלוקים על השופטים.

  16. קרלסן עומד לנצח כמעט בודאות.
    קריאקין עלול להפסיד, יצטרך להיות בשיאו כדי להוציא תיקו פה משנקלנד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט