עדיף בשניים – דירוג הצמדים הטובים ביותר בליגה חלק 4 ואחרון / מתנאל אלאשבילי

עדיף בשניים – דירוג הצמדים הטובים ביותר בליגה חלק 4 ואחרון / מתנאל אלאשבילי

העונה נגמרת ועתה הגיע הזמן לעשות דירוגים חביבים. החלטתי לדרג את הצמדים הטובים ביותר בליגה. הבהרה: לא כל שני שחקנים שמשחקים באותה קבוצה הם צמד. לדוגמה בשיקגו – ווצ'ביץ' לא חיבר צמד עם זאק לאבין. המטרה היא לדרג צמדים שקיבלו טייטל של זוג, במדיה או בסגנון המשחק. שלישיות גם יחכו לכתבה אחרת, אז ג'רו-יאניס-קריס לא יופיעו פה. הנתונים שנבדקו: דקות משחק יחד, כמות אסיסטים אחד לשני, שיפור סטטיסטי העונה בעקבות הציוות. כל הנתונים הם נתונים מהעונה הסדירה. עכשיו כשהבהרנו את זה, בואו נתחיל. לכל צמד יצורף סרטון היילייטס. לצערי, לא לכל הצמדים מצאתי סרטון מהלכים מהעונה האחרונה, לקחתי את הסרטונים שקרובים ביותר להיום. החלק הזה הוא האחרון וזה בעצם הטופ 3 צמדים שלי. למי שלא ראה/תה את מקומות 12-4 ודילג/ה לטופ 3 מוזמן/ת להסתכל מעט אחורה.

מקום 3 – קוואי לנארד ופול ג'ורג'

קוואי וג'ורג' – מרובים בתקוות

צמד שלאחר עונת 2018/19 נחשב לאיום ממשי על לברון ואיי-די יצא במפח נפש מול צמד שהגיע מקום אחד לפניהם. עם זאת, קוואי וג'ורג' כבר ביססו לעצמם מעמד של סופרסטארים והעונה בניגוד לשנה שעברה שיחקו ביחד הרבה יותר. הם שיחקו יחד העונה 1027 דקות לעומת 891 בעונה שעברה. שניהם סקוררים מאוד משמעותיים סטייל הצמד שהגיע למקום השישי. אחד הסתגל לעמדה מספר 2 ולמד להוביל יותר את הכדור, השני המשיך להיות טוב במה שהוא עושה ולהוביל את הקבוצה כפי שעשה בשלוש השנים האחרונות, בשקט. רוב המסירות של קוואי היו לג'ורג', 322 מסירות כש-41 מהן תורגמו לאסיסטים. גם ג'ורג' מוסר את כמות המסירה הרבה ביותר לקוואי, 419 מסירות כש-44 מתורגמות לאסיסטים. האחוזים של ג'ורג' מהשדה נשארים זהים ממסירות של קוואי ועולים ב-6.7 אחוזים לשלוש (משמעותי כשזה עולה מהארבעים הנמוכים לכמעט חמישים). האחוזים של קוואי גם עולים ממסירות של ג'ורג'. עלייה של 3.7 מהשדה ושל 8.3 אחוזים משלוש.

הצמד הזה הוא שילוב של סטאר קוולאטי ועוד סטאר קוולאטי, ג'ורג' שהחליט העונה לשחק יותר על קשת השלוש, לא שינוי מבורך מבחינתי, כי כשהוא נכנס לסל הוא קולע באחוזים טובים יותר ויעיל יותר. שילוב זו הדרך ללכת בה. אבל יש גם יתרונות לכך. הוא נותן לקוואי מרווח תמרון באזורים בהם הוא מצטיין, הצבע וחצי המרחק. מה שהם צריכים לשפר מלבד הסגל המשלים כמובן הוא הקליעה של ג'ורג' לשלוש. על אף אחוזי שיא בקריירה, המון פעמים העונה ראינו את ג'ורג' מתחיל התקפות עם זריקה לשלוש ולא בדיוק מניע את ההתקפה, ובהמון מקרים גם מחטיא. משחקים של 1-9, 2-11 ועוד כאלו ואחרים הופיעו העונה יותר ויותר. אבל ג'ורג' עשה שיפור בעניין הזה ורוב הזריקות שלו הן לאו דווקא כשעל שעון ההתקפה יחסית הרבה זמן, בניגוד לעונה שעברה. לכן העונה הם הפכו לצמד טוב יותר, ג'ורג' התבגר בעניין הזה. לכן, אופטימיות היא לא מילה גסה בעניין של פי-ג'י. 160 זריקות לשלוש בעונה שעברה כשעל שעון הזריקות 22-15 שניות לעומת 135 העונה אותן גם קולע באחוזים טובים יותר, 46.2 העונה לעומת 44.9 בעונה שעברה. למרות המגמה החיובית, יש לג'ורג' לבצע ליטושים אחרונים כדי שהצמד הנ"ל יביא תוצאות, אלא אם קוואי יחליט לקחת את הכישרון שלו לסאות' ביץ' (אין שום שמועה שקוואי עובר למיאמי להירגע) ולעשות טורונטו 2.0.

מקום 2 – כריס פול ודווין בוקר

בוקר ופול – צמד אידיאלי, נקווה שגם לויאלי

הצמד הזה שעלה על כל הציפיות נתן עונה מדהימה. סי פי המשיך להוכיח שהוא לא נגמר, דווין בוקר הוכיח שהוא רק התחיל. לאורך שהותו של בוקר בסאנס ללא פול טענו מה יקרה אם בוקר ישחק ליד רכז אמיתי, ואיזה רכז יותר טוב מכריס פול כדי להפוך את בוקר לשחקן שכולם ציפו ממנו להיות? מקבוצת לוטרי למקום השני במערב הפרוע. בוקר ופול שיחקו 1484 דקות יחד אבל הם לא הצמד ששיחק יחד הכי הרבה בסאנס כשלפניהם חמישה צמדים ואחד שלא כולל אף אחד מהשניים. ובכל זאת, כריס פול ומונטי וויליאמס הפכו את הקבוצה הזו לטובה בהרבה כיחידה. הסיבה שבוקר ופול נחשבים לצמד היא כמות המסירות האסטרונומית שמסר פול לבוקר – 1076 מסירות שתורגמו ל-115 אסיסטים. לצורך ההשוואה, השחקן שמסר אליו פול הכי הרבה מסירות בעונה שעברה הוא דנילו גאלינרי, 737 מסירות שתורגמו ל-89 אסיסטים. בוקר, שיכול גם להוביל כדור מפעם, מסר גם כן את כמות המסירות הרבה ביותר לפול, 448 מסירות שתורגמו רק ל-20 אסיסטים.

יש סיבה שהצמד שהגיע לגמר לא נמצא במקום הראשון. בעונה הסדירה בוקר לא עשה שיפור רציני, להיפך, הוא היה במעין רגרסיה. אבל הקבוצה המשיכה לנצח בזכות היכולת שלו ושל פול. אפשר להלל רבות את הכדורסל המצוין והמסודר של הסאנס, ואת מונטי וויליאמס ופול שהם אלו שעשו את השינוי, אבל אם מסתכלים על זה כשמגיעים למשחק צמוד – השניים האלה והחיבור ביניהם מנצח את המשחקים. על אף שבוקר אינו סופרסטאר, צמד שמרכיב את הרכז הטהור ביותר בליגה עם שחקן שהיה צמא לו כל כך ונהנה ממנו הוא חיבור אידיאלי. אם כריס פול יחליט להשתקע קצת יותר מעונה בסאנס, אולי נראה גם טבעת על האצבעות שלהם.

מקום 1 – לברון ג'יימס ואנתוני דיוויס

הצמד הטוב בליגה – לא הרבה לשבת על שולחן המזכירות

הצמד הכי טוב בליגה הוא בסוף שני סופרסטארים שלקחו טבעת, אחד הוא כנראה השחקן הטוב בעולם ואחד היה הביג-מן הכי טוב בעולם עד העונה האחרונה. התלבטתי אם ללברון ואיי-די מגיע המקום הראשון לאחר העונה הרעה של דיוויס, בסוף החלטתי שמגיע להם המקום הראשון מכמה סיבות. הכישרון שלהם הוא הגדול מכל צמד פה, התארים כמובן, החיבור ביניהם הפך למושלם. לשים אולסטאר ליד לברון זה תמיד מתכון לאליפות. עם זאת, דיוויס העונה לא היה כפי שהיה בפלייאוף של 2020, והגיע במעין אווירת נכאים לעונה הזו כשהוא גם סוחב פציעה מציקה. דיוויס ולברון לא הרבו לשחק יחד והעונה האחרונה לא משקפת בכלל את היכולת של הצמד הזה יחד. ועם זאת, למרות שהעונה המון צמדים עשו שיפור משמעותי וחברויות נרקמו, הם עדיין הצמד הכי טוב בליגה. לברון מסר העונה 344 מסירות לדיוויס. לא רע בהתחשב בעובדה שהם שיחקו יחד רק 27 משחקים העונה. זו כמות מפלצתית של מסירות. אגב, לדיוויס גם מסר לברון 52 אסיסטים, שני לקוזמה אליו מסר המלך ג'יימס 53.

הצמד של הלייקרס היה יכול להידרדר למקום השלישי בהתחשב בכמות המשחקים המועטה והיכולת הרעה של "הגבה", אבל העובדה שכשהם ביחד הם בלתי ניתנים לעצירה ויוצרים צמד על גבול המושלם משאיר אותם בטופ. לברון ודיוויס מגיעים לאחר עונה לא פשוטה, טלטלות אדירות וסגל מאכזב שהפך את הלייקרס מסופר טים לפליי-אין טים. ראינו את הצמד הזה בשיא שלו, ראינו אותו גם בנקודה מאוד שפלה. מפה הם רק יעלו והלמידה מהעונה הזו רק תחשל אותם. מי יודע, אולי בשנה הבאה יצורף עוד חבר לֶשלישייה?

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רבה. כמה הארות
    לא יודע איך פול-בוקר-אייטון לא שלישייה, הם בטוח יותר שלישייה מאלה של פילי(משער שזה אמביד-סימונס-טוביהאס) וכמו כריס-יאניס-ג'רו.

    בלי קשר הם ממש לא הצמד השני הכי טוב בליגה, לא אומר שהם רעים, אבל בתור צוות קוואי וג'ורג' עדיפים, כמובן שגם יוקיץ' ומארי, ומאמין שיש עוד(קרי-קליי?).

    פיניקס נהנתה בעיקר מסגל טוב, משחק קבוצתי טוב, ומזל.

  2. אין ספק שביכולתו המלך והגבה הם הצמד הטוב ביותר, אך בעל זאת העונה לא מגיע להם להיות במקום הראשון בגלל שלמעשה הם לא השיגו הישג משמעותי ושיחקו מעט מדי מכדי להיבחר למקום המתאים להם מבחינת היכולת.

    1. כבר אמרתי שהצמד של קרי וקליי לא ייכנס פה בגלל שלא שיחקו כל העונה. חושב שצוין בפסקת הפתיחה. בנוסף לכך, קרי וגרין לא נכנסו גם הם בשל חסד הנעורים לספלאש ברוז. בעונה הבאה, לאחר שישחקו יחד, אני בכיף שם אותם במקום השני ואפילו בראשון

      1. לא צוין בפסקת הפתיחה, כנראה בדיון באחד החלקים הקודמים. בכל מקרה, נחכה לשובם על הפרקט. אני חושב שבשנייה שהם ישחקו יחד שני הראשונים עפים הצידה והם נכנסים שם.

  3. הייתה סדרה מעולה אבל קצת התאכזבתי מהמקום הראשון… הם לא שיחקו מספיק יחד. פציעות זה חלק מהעניין 🤷🏼‍♂️

  4. עם כל הכבוד, צמדים כמו מייקל – פיפין או קרל מלון – ג'ון סטוקטון, אין היום יותר. הצמדים שהזכרתי יכולים היו לשחק בעיניים עצומות אחד עם השני

כתיבת תגובה

סגירת תפריט