10 הערות, מסקנות, ו-OBSERVATIONS לגבי משחק הגמר (בקיצור נמרץ, ללא סדר הגיוני, וללא התנצלויות) / מנחם לס

1.שתי הקבוצות הן מהחלשות ביותר (אם לא החלשות ביותר) להופיע לגמר ה-NBA.

2. כפי שאני טוען מתחילת העונה, הפיניקס סאנס הייתה OVERRATED כל העונה. זוהי קבוצה בינונית ביותר, ולא משנה מאיזה צד תוריד את בגדיה, ותצא לבדוק אותה (ואולי חולשתה הגדולה ביותר היא מאמנה מונטי ויליאמס)

3. אתה מוריד את דווין בוקר ל<-25 נקודות וחיסלת את פיניקס, ולהוריד אותו ל-19 יכול היה אפילו פיג'יי טאקר (שסיים עם 0 – אפס – נקודות. לעתים עזר גם ת'רו הולידיי שמלבד ביצים, עארסיות, שלשה ארעית (הפעם 2 מ-7), ונפש של מתאבד שלא שם זין על שום דבר. הוא צימצם את כריס פול למשחק טוב – אבל לא מצויין ולא מספיק לנצחון, ועזר לצמצם – יחד עם עוד בינוני – פיג'יי טאקר – את דווין בוקר ל-19 וזה היה המשחק.

4. מונטי ויליאמס הוא אחד המאמנים ה-'BUDDIES' – החברותיים ביותר ב-NBA, האח הגדול, אבל באותו זמן הוא מאמן חלש, ללא רגש למשחק, ולדעתי גם לא פיקח ביותר. רוצים הוכחות? פיין היה מצויין בתחילת המשחק כשפיניקס נראתה ממש – אבל ממש – כמנצחת. הוא היה 4 מ-6 מהפרקט ו-2 מ-2 מהשלוש. הכל בעשר דקות. ואז עברו עוד 38 דקות והוא שכח ממנו לחלוטין וזה – לדעתי – עלה לפיניקס במשחק. 10 דקות לשחקן שנראה הטוב ביותר בדקות הבודדות שהוא שיחק. אשכר טמטום של מונטי. טמטום שלדעתי עלה לפיניקס במשחק.

5. 'במשחק הכדורסל החדש' – משחק של שלשות, פיניקס קלעה 24% והבאקס 22%. אל תצחיקו אותי ותתנו ציקס יש את אחת ההגנות הגרועות בליגה. זה היה פשוט שתי קבוצות שזורקות לבנים במקום שלשות. סיבה נוספת למה קבעתי ששתיהן מהגרועות ביותר להופיע בגמר.

6. ה-50 של יאניס היו ה-50 המכוערות והמעייפות ביותר שראיתי. יאניס זה שחקן כדורסל? אם הוא היה שחקן כדורסל פיניקס לא הייתה מתחננת שיזרוק מחצי מרחק ומהשלוש. כל מה שיאניס הוא זה אתלט מעולם אחר. זרועות ארוכות וירך גבוהה מאד. לידיעתכם הכל חוקי בכדורסל. אז הוא פנומן גופני שמנצל את יתרונותיו הגופניים עד תום. הוא מין ווילט צ'מברליין נמוך. איש לא האשים את צ'מברליין שהוא שחקן כדורסל (מהסוג של ביל ראסל או קרים, לדוגמא), ואני כבר כתבתי כיצד אפשר לנטרל אותו לחצי מנקודותיו, אבל אין לי חשק להתחיל שוב עם הסיפור. אז רוב נקודותיו באו מסלים מכוערים, או ב-17 מ-19 מהקו, עם הרוטינה המאוסה שלו שבוודאי לוקחת יותר מעשר השניות המותרות לו.

7. עוד הוכחה שמונטי ויליאמס הוא חסר מושג וחסר ידע ורגש? קמינסקי הוכנס במחצית השנייה. הוא נראה ענק, רזה, ובכושר מצויין. הוא מיד קלע 3 מ-4 ונתן לפיניקס כל הזמן יתרון של 2 עד 5. מונטי נתן לו 11 דקות והוציאו עד הסוף. אייטון היה ישנוני משך רוב המשחק עם 4 מ-12 ב-36 (ושמישהו יגיד לי מה הסיבה שברידג'ס ישחק 39 דקות (ל-7 נק') בשעה שקמרון ג'ונסון ישחק 16???

8. הנצחון הזה של קבוצה מזרחית שוב מצדיק את דעתי נגד איזה אלף רפי הבנה באתר שהמזרח עולה על המערב. תכנו את המזרח 'מזפח' כמה שתרצו אבל אנחנו אלופים, ואלופת המערב היא קבוצה בינונית שאיש לא לקח ברצינות ולכן במשך העונה – עם דווין ברוקס – היא נראתה כאילו הלייקרס או הסלטיקס משנות ה-80 או הבולס משנות ה-90.

9. אבוי לנבחרת ארה"ב עם כריס מידלטון – ששיחק בפחד את כל משחק הגמר מלבד סלו האחרון שהגדיל את ההפרש ל-8 – ות'רו הולידיי – הם האנשים שכה ציפו להם. אני מאמין ומקווה שדווין בוקר יצח\חליח להלום מרחוק.

10. לסיום, אני מאמין שגם אטלנטה, פילדלפיה, וסלטיקס, היו מנצחות את פיניקס. כפי שאני טוען כל העונה – המזרח עליון על המערב, והסאנס היא אוברייטד ברמות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. תודה מנחם.
    זו הייתה סדרת הגמר הכי טובה כבר לא מעט שנים, והסתיימה בהצגת ענק שיכולה להיות הגדולה בהיסטוריה של משחק יחיד, או לפחות בצמרת הגבוהה.
    בודנהולזר הפך את כל הביקורת המוצדקת שהייתה עליו בשנים האחרונות עם 2 סדרות שהוא ניהל נהדר, למרות שבכל 4 הסדרות שהוא עבר גם היריבה הייתה מאומנת טוב.
    פיניקס היו הטובים ביותר במערב לאורך כל העונה, כולל הפלייאוף, ומילווקי ידעו להפוך לטובים ביותר תוך כדי הפלייאוף אחרי עונה סדירה בהילוך שני.

    1. איך היא הגדולה בהיסטוריה אם היא לא הגדולה בעשור האחרון. התצוגה של לברון מול הווריוס במשחק אחד עם ההחטאה של ג'ורג' היל והקצר במח של ג'יי אר, הרבה יותר גדול מזה.
      במיוחד שזו היתה מול יריבה מגלקסיה אחרת.
      51 נקודות 8 ריבאונדים 8 אסיסטים בכמעט 60 אחוז מהשדה ו43 אחוז מהשלוש.

  2. מנחם הייי תודה כרגיל אין עליך אבל אתה טועה. לקח לי זמן להתאושש כואב הלב על הסאנס . פיניקס קבוצה מעולה והשנים הקרובות יוכיחו את זה. בוקר הוא כוכב על מונטי מאמן מעולה ולהגיד על קבוצה שלא השתתפה בפליאוף שנים וזה הסיבוב הראשון שלה בפליאוף מזה עידנים והיא הגיעה עד למרחק של שני משחקים על הטבעת דברים כאלה זה בעייני … לא חשוב מה מכבד אותך. אין קבוצה שלא הודחה בפליאוף לפני טבעת אין שחקן שבא מיד ולקח טבעת (למעט חריגים פה ושם). פיניקס קבוצה מעולה עם שחקנים מעולים ועם מאמן מעולה והיא תדבר חזק בשנים הקרובות. ועוד משהו… היה חסר להם גובה ופיזיות בסדרה הזאת מהרגע שסאריץ נפצע הוא היה ההבדל בין אליפות לבאסה הנוראית שאנשים כמוני מרגישים עכשיו. עם סאריץ זה לא היה קורה היית כותב שיר הלל. ככה אני חושב. אי אפשר להגיד על קבוצה שהדיחה את הלייקרס הקליפרס ודנבר לא משנה עם או בלי הכוכבים שלהן והגיעה לשני משחקים מהטבעת את הדברים שאתה כותב.
    מכבד ומעריך אותך ואוהב את מה שאתה נותן לנו באופן יומי אבל פה אתה טועה.
    גו סאנס

    1. בראי ההיסטוריה זה באמת לא משנה אם או בלי כוכבים כי זה חלק מהמשחק אבל להגיד שקבוצה היא חזקה כי היא הדיחה קבוצה אחרת שחסרה את הכוכב שלה?!? בחייאת מאיפה אתה מביא את השטות הזאת, הרי תוציא את בוקר מפיניקס והיא לא עולה לפלייאוף, או לחילופין אם הארדן בריא לגמרי?

  3. מנחם צודק לגבי פיין הוא היה בסטריק והכניסו אותו למכבסה 🙂

    לגבי מונטי אני בעבר סברתי שהוא על הפנים אבל מאז שהוא בסאנס הוא הראה אחלה עבודת אימון, קידם שחקנים, יצר הגנה, עשה עבודה נהדרת. עד הגמר מקבל ממני ציון 10 מ10. בגמר מגיים 1 הוא עלה עם שיטה שיאניס יקלע כמה שבא לו ואנחנו נדאג לשתק את האחרים במקום נחסל את יאניס ושאחרים ינצחו אותנו. זה עבד לו יופי ב2 המשחקים הראשונים. זו גם הטקטיקה שאני חשבתי שיש ליישם. הבעיה הייתה שיאניס קיבל כמה סלים שערורייה פשוט עם תנופה מה3 שכל הצבע פתוח ומחכים לו מתחת לסל, גם ההוקס עשו את השטות הזאת וזה תמיד יגמר בנק אסור לתת לו את זה גם אם אין חומה. אני לא מבין למה השחקן של טאקר בכלל לא עוזר טאקר בקושי קולע. אז גם מה שהוא ביצע עדיין היה בינוני פלוס אבל אחרי 2 2 בסידרה הוא היה חייב לשנות שיטה ופה הוא נתקע חזק גם על שיטת ההגנה על יאניס וגם ההתעקשות על פול במקום פיין שהבליח כמעט תמיד וזה עלה לו בסידרה. הוא פחד לעשות את השינויים האלה ולסאנס בניגוד להוקס כן היה לבנים לחומה לבנות ולכן בגמר אני נותן לו ציון 8.
    הוא השיג המון והתגלה כמאמן טוב. עכשיו נראה איך הוא יפתח את אייטון לעונה הבאה. כי פיניקס אלופה תלויה באייטון שיהיה לפחות אמביד לייט ולא קאפלה משופר.

  4. לרוב לא מגיב הרבה ואם מגיב אז בבלוג אבל….
    כבודך במקומך מונח מנחם אבל אתה נופל במלכודת של הפרשנים האמריקאיים.
    יאניס הוא שחקן כדורסל מעולה והיסטורי שרק אופנת השלשות הרווחת בליגה כיום והעובדה שהוא זר והאמריקאים הם קסנופובים גורמת למיני פרשנים לזלזל בו.
    אני לוקח יאניס על פני כל שחקן בליגה בכל יום מלבד כשקווין דוראנט בריא ובמצב רוח טוב.
    וזה היה העניין עם יאניס בפלייאוף הזה, אותו לא מעניין מה נכנס לו או לא ביום נתון ולכן כמעט אין לו משחקים מחרידים. הוא בא לעבודה כל משחק.
    כולי תקווה שהאליפות הזו תחדד את העובדה שלא חייבים לדעת להטיח שלשות ממרחקים מוגזמים בשביל לנצח במשחק כדורסל.

  5. * "קבוצות משליכות לבנים" אולי כי זה משחק מכריע סדרת גמר?
    .
    * תוכל לספר לי מה היה האחוז מהשלוש של אותן קבוצות ממש במשחק הקודם? 🤔
    .
    * האם מיאמי של שנה שעברה קבוצה טובה יותר?

    המאזנים של שתי הקבוצות בעונה הרגילה לא שווים משהו?

  6. תענוג, כמו תמיד. ומנחם, בלי התנצלויות זה בדיוק איך שאתה צריך לכתוב (ואכן תמיד כותב).
    ועכשיו ל
    rebuttal:

    מונטי וויליאמס הביא כמעט עד הסוף קבוצה שרובנו נתנו לה סיבוב ראשון/שני. ובסופו של יום, רק מאמן אחד בליגה הצליח השנה יותר ממנו. אין מאמנים שלא עושים שטויות והתמונה הגדולה היא שהוא בנה קבוצה מנצחת, פיתח שחקנים, שיחק על החוזקות שלו, והגיע הרבה יותר רחוק ממה שציפינו.

    קבוצה 'אובר-רייטד' שמגיעה להישגים כמו גמר ליגה – זו לגמרי נקודת זכות, וזה ממש לא צריך להאמר לחובתם.

    ה50 נקודות של יאניס שוות בדיוק (אבל בדיוק) ל50 נקודות הכי יפות שאי פעם נקלעו בליגה. נקודה נוספת לזכותו של יאניס – קליעות עונשין זה הכל בראש, ולקלוע ככה במשחק הכי חשוב בקריירה זה חתיכת הישג מנטלי.

    לא חושב שמלווקי (או פיניקס) של השנה חלשה יותר, לדוגמא, ממיאמי של השנה שעברה (או מהרבה קבוצות אחרות שביקרו בגמרים). וגם אם חסר להן קצת ברק, העובדה היא שהן שם ואחרות לא, וזה אך ורק לזכותן.

    הגמר הזה, בלי כל הגלקטיקוס מהשווקים הגדולים, זה לא פחות מכדור הצלה לליגה. בעיקר כיף לראות כוכב שנשאר נאמן לעיר מושמצת כמו מלווקי והביא להם את כל הקופה. הרבה יותר מרגש, מעניין וסקסי מעוד אליפות אינסטנט גלקטיקוסית לערים מלאות בעצמן כמו לוס אנג'לס וניו יורק.

    1. מילווקי עיר על הכיפאק.היחא שדנייה בארה"ב בבירות מקומיות (אחרי בולדר, קולורדו) וראשונה בגבינות מקומיות. היא גם אלופת ה-NBA בהופס ואת זה אי אףפשדר לקחת ממנה. מה שנכון – נכון.

    2. +1
      סדרת גמר מצוינת בעיני, מרגשת אפילו.
      זה שיאניס ניצח גם דרך העונשין זה אשכרה סוף הוליוודי

  7. תגובה אינטילגנטית. קשה לי לפרגן ללייקרס אם היו לוקחים אבל אפילו שאני בצד של הסאנס לגמרי קשה שלא לפרגן ליאניס ומילווקי. כל מילה.

  8. אממ… אוברייטד. הקבוצה ז הרגע סיימה את העונה שלה אחרי הופעה בפיינלס. אחרי עשור נטול פלייאוף. אלא אם "אוברייטד" משמעותו החדשה היא "מעל הציפיות", אז לא. ממש לא.
    .
    הסאנס סיימו את הפלייאוף עם 37.6% מטווח השלוש, את הפיינלס עם 38.4%
    הממוצע בליגה השנה הוא 36.7%
    אז, לא. לא הייתה שום בעיה עם יכולת הקליעה של הסאנס מטווח השלוש. לא בפלייאוף. לא בפיינלס.
    .
    לבוקר בפלייאוף הנוכחי היו 10 משחקים של 25 נק' או פחות. מאזן הסאנס באותם משחקים הוא 6 ניצחונות מול 4 הפסדים.
    בעונה הרגילה, כאשר לבוקר 25 נק' או פחות, מאזן הסאנס הוא 28 – 11
    אז שוב, לא. פשוט לא נכון. הסאנס ממש לא תלויים בנק' של בוקר בשביל לנצח.
    .
    מונטי וויליאמס הגיע לקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה.
    את עונתו הראשונה הם סיימו מרחק סל בודד של פורטלנד מלשחק במשחק הפלייאין (אחרי מאזן בועה של 8 – 0)
    בעונתו השנייה הסאנס העפילו לפיינלס.
    ע"ע "מה זה אוברייטד?"
    יאניס שחקן כדורסל מדהים.
    כמה שלשות קלע שאקיל בקריירה? כמה ווילט?
    קור הרוח שהוא מציג במשחקים האחרונים, זה יוצא מן הכלל.
    .
    למה ברידג'ס משחק?
    בגלל שהוא שחקן הגנת הפרימטר הכי טוב של הסאנס.
    .
    אטלנטה אחלה קבוצה. ואין לי מושג איך הייתה מסתיימת סדרה בין הקבוצות.
    אבל,
    נו באמת.
    יאניס לא שיחק במשחקים האחרונים בסדרה מול אטלנטה. תוריד את יאניס וכל שחקן שהוא מסגל הסאנס, והסאנס זוכים באליפות.
    .
    משפט אחרון –
    לא ברור לי הצורך לשנמך הישג של קבוצה.
    הבאקס קבוצה אדירה עם שחקן מוביל אדיר. הם ניצחו בגלל שהם שיחקו כדורסל מצוין.
    .
    רק להזכיר –
    אותה סאנס שהבאקס ניצחו בפיינלס, סיימה את העונה עם המאזן ה-2 בליגה (בפער של משחק בודד מיוטה).
    שאפו ענק לבאקס.
    ומנקודת מבט של אוהד –
    !GO SUNS

    1. +100
      אוהדי פיניקס צריכים לחגוג את העונה הזו, מעבר להישגים ההיסטוריים, הם הרוויחו בשנה אחת ניסיון פלייאוף שמועדונים אחרים סובלים בשבילו שנים

    2. תודה גיא .כל מילה. העתיד של הסאנס מבטיח. איך לעזאזל אפשר לכתוב את מה שכתבת על מידלטון מנחם?? נכון היום היה חלש אבל הבנאדם עשה סדרת גמר של 24 נק', 6 ריב',
      5 אס', כולל 40 ו-30 נק' בשני המשחקים שהחזירו את הבאקס לסדרה. בכלל אולי למעט הלילה (ועדיין נתן את סל הקלאץ' שסגר את המשחק) הופיע לכל משחק קריטי בפלייאוף הזה.

  9. מנחם, מה שנקרא על טעם ועל ריח, אם הנק' של יאניס מכוערות אז באמת היה חרא של גמר… אבל דבר אחד קפץ לי במיוחד – ההשוואה של יאניס לווילט צ'מברלין. לא הייתי באזור כשווילט שיחק, אבל מכל מה שראיתי, קראתי ושמעתי הוא נחשב לעילוי פיזי ואתלטי אבל גם לכזה שחושב בעיקר על הסטט' שלו ולנהנתן מחוץ למגרש. יאניס אולי ספסימנט פיזי ברמה של ווילט, וכנראה לא הדבר הכי מלוטש כדורסלנית, אבל העליונות שלו באה לידי ביטוי במיוחד במוסר עבודה, ובפלייאוף ובגמר הזה אפילו עוד יותר בחוסר אנוכיות שלו.
    .
    מבחינתי הדבר הכי מרשים אצל יאניס היה שהוא נותן 30 + באנקר, ועדיין יש תחושה שהולידיי או מידלטון יכולים להחליט בכל רגע להתחמם והוא "יפנה" להם את הבמה בכיף. כמה כוכבים כאלה יש? לי זה הכי הזכיר את דאנקן עם פרקר ומאנו

  10. אני חייב להודות שכמה מהתגובות הן מלאות תוכן ודי אמיתיות. אבל עם כל הכבוד, אני מאמין שפיניקס היא ONE TRICK PONY. בעונה הבאה היא תיעלם אל השחור. ודבר אחרון: השימוש של מונטי בפיין מוכיח לי שהוא לא עפרון מחודד ביותר. המשחק של פיניקס צרח מדי: "איפה פיין? תכניס את פיין!"

    1. זהו מנחם היקר, שעם כל הכבוד, אתה לא מכבד
      לא את פניקס ולא את המאמן שהפך את השלם לגדול מסך חלקיו ויצר (בעזרת המאמן על המגרש פול) קבוצה שמתנהלת כמו קבוצה.
      גם הזלזול במידלטון בסגנון שמעון "כולם נגרים".
      נראה שבעונה הבאה הקבוצה תשאר בערך אותו דבר עם כמה חיזוקים קלים+ניסיון.
      לדעתי, לא נופלים מהמקום החמישי במערב ומוכן להתערב איתך על זה.

  11. בדיוק כמו האליפות של טורונטו שהוכחה כבלוף ולא שושלת בגלל הפציעה של דוראנט וקליי, אז גם השנה שיחק המזל לשתי הקבוצות האלה וקיבלנו את הגמר המוזר הזה. כבודם במקומם מונח ובראי ההיסטוריה זה לא באמת מענין מה קרה ולמה הם הגיעו לשם, לא הייתי הולך כל כך רחוק עד לקרוא להם אובר רייטד, אבל אני בהחלט מסכים שללא הפציעות של כל היריבות, הן לא היו מגיעות לגמר.

    1. האליפות של טורונטו בלוף!?! ניצחו ארבע סדרות, מול קבוצות מצויינות. אין שושלת כי הקבוצה די התפרקה בשנה העוקבת, אבל זה לא מוריד כלום מהאליפות שלהם. ולהזכיר, הווריורס – גם בלי דוראנט – היו קבוצה מפחידה באותן שנים.

  12. מה יהיה שנה הבאה?
    .
    עוד מוקדם,
    אבל ברגע זה התחושה היא more of the same
    כבר רצה השמועה שכריס פול מממש את החוזה לשנה הבאה,
    מה שיאפשר לסאנס לפתוח את העונה עם כל השחקנים המרכזיים חתומים.
    נשאר רק קמרון פיין.
    תהיה להם האפשרות להשתמש ב-mle בשביל להתחזק,
    והם יהיו (הלוואי) יעד אטרקטיבי לחוזי מינימום של שחקנים ותיקים.
    .
    האם נחזור שוב למעמד?
    אין לי מושג, אולי למעט לק
    קל זה לא יהיה.
    אבל fighting chance יהיה לנו.
    בגלל שנגיע חזקים יותר, בוגרים יותר, מנוסים יותר.
    .
    !GO SUNS

  13. מנחם תודה רבה עם הרוב אני מסכים
    בגלל העונה מלאת הפציעות לא הגיעו בהכרח הטובות לגמר
    מילווקי היא בוודאי טופ 2 במזרח אחרי ברוקלין בריאה
    פיניקס לא בהכרח טופ 4 במערב עם לייקרס ,קליפרס ויוטה בריאות (ייתכן שאם קוואי היה נפצע שבועיים קודם אז דווקא דאלאס הייתה נציגת המערב)
    ולכן המזרחית שהגיעה היא הרבה יותר טובה מהמערבית
    אם הלייקרס או הקליפרס בהרכב מלא אני לא בטוח שמילווקי לוקחת יותר מזה אני יותר מבטוח שהפייבוריטית לא הייתה מילווקי
    ולכן ללמוד מכך על מזרח /מערב זה לא נכון בעיני

    אסיים בפינקס אם הייתי אוהד שלה הייתי ברגשות מאד מעורבים
    מצד אחד אחרי 10 שנים מחוץ לפליאוף ו 5 במרתף המערב להגיע עד לגמר ולהוביל בו 0-2 זה ענק
    בטח שרוב הקבוצה צעירה שיש לה לאן להתפתח
    מאידך זו הייתה הזדמנות בלתי חוזרת שמי יודע אם בכלל תהיה להם עוד פעם

  14. אני מתחרפן מהשנמוך של הסאנס.
    .
    להזכיר –
    לקבוצה היה המאזן ה-2 בליגה.
    הסאנס לא בהכרח טופ 4 במערב?
    יוטה, דאלאס???
    .
    אתה יודע מה המאזן של הסאנס העונה מול יוטה?
    אני מנחש שלא. אני אעזור –
    3 – 0
    אתה יודע מה המאזן של הסאנס מול דאלאס?
    אני שוב לוקח ניחוש משוגע, ומהיר שלא.
    אני אעזור –
    3 – 0
    .
    (יוטה, דרך אגב, קבוצה נהדרת. המאצ'אפ שלנו מולם טוב)
    .
    אז כן,
    הלייקרס בריאים היו גם ההימור שלי לראשות המערב.
    אבל חובה לקחת בחשבון –
    הסאנס משחקים עם רוטציה רחבה,
    כך שבעוד שלמזל אכן יש משקל, הוא לא חזות הכל.
    המאזן הנהדר הרווח ביושר,
    כך גם ההתמודדות עם העונה הקשה (כולל בריאות השחקנים).

      1. גיא.תאמין לי שאני מחבב את פיניקס הרבה יותר מל.א כפול 2
        עכשיו זה לא באמת מזיז לי מה היה המאזן בעונה הסדירה
        כי אני לא באמת לוקח אותו ברצינות .
        הלאה
        דונציץ התמודד בכבוד רב מול ל.א עם קוואי ופול גורג
        ואני חושב שהיה יכול להתמודד גם עם הסאנס עם פחות או יותר 50 אחוז לניצחון

    1. לדעתי זה נובע מהערכת היתר לסופרסטארים.
      אומנם בוקר הוא סופרסטאר בהתהוות אבל בליגה שבשנים האחרונות התרגלה לגמרים של כוכבי העל של הטופ 5 הלסרונים סטפים דורנט וקוואי. לפעמים זה קבוצות כוכבים ולפעמים גם קצת יותר קבוצתיות.
      אבל אז באה הפיניקס הזאת, דומה למיאמי שנה שעברה, שיש לה כוכבים אבל לא הטופ 5 ונשענת על קבוצתיות יותר מאשר על הכוכבים, אז קשה לעכל את זה.
      אז מתחילים התירוצים של זה בגלל פציעות והעונה הרגילה לא אומרת כלום והם אוברייטד וכל זה.

  15. ואגב סתם מחשבה שעוברת לי והיא היורבסקט בשנה הבאה
    יוון של יאניס
    סלובניה של דונציץ
    סרביה של יוקיץ
    יהיה אדיר
    חבל שספרד כבר לא של גאסול וגרמניה לא של נוביצקי
    זה יכול היה להיות הקצפ שבקצפת

  16. לא עקבתי הרבה אחרי הסאנס לאורך העונה אבל בחיי שבפלייאוף השיגו הכל ביושר. שיחקו בעיניי לפחות את הכדורבח הקבוצתי הכי מרשים מכולן בפלייאוף. כל חלק בפאזל ידע מה תפקידו וביצע מעולה. הזלזול בהם מבזה.

  17. לא עקבתי הרבה אחרי הסאנס לאורך העונה אבל בחיי שבפלייאוף השיגו הכל ביושר. שיחקו בעיניי לפחות את הכדורסל הקבוצתי הכי מרשים מכולן בפלייאוף. כל חלק בפאזל ידע מה תפקידו וביצע מעולה. הזלזול בהם מבזה.

    1. 1. ככה רק מהראש ניו גרז'י ששיחקו מול הלייקרס ב2002 ו 2003 היה הרגה יותר גרועות מהקבוצות האלה.
      ומילווקי לא כזו גרועה, יש לה מאמן גרוע.
      .
      2. פיניקס ממש לא אוברייטד היא מה שהיא שווה אולי טיפה פחות מהפוטנציאל שלה כי המאמן שלה לא השכיל להבין שאיטון הוא הכוכב השני שלו ולא פול. היא לא באמת שווה גמר מערב ונהנתה מעונת פציעות נדירה ובתזמון הנכון.
      היא שווה בשיא מקום 4 במערב ואם הכוכבים מסתדרים אז אולי גמר מערב.
      .
      3. מעבר ללהוריד את בוקר מתחת ל 25 לא ממש הבנתי את הנקודה.
      .
      4. לגבי מונטי ראה סעיף 2 ולגבי פיין הוא לא שיחק כי יש את כריס פול וגם פה הוא כשל ולא השכיל להבין שהוא ירוויח מצמצום הדקות של פול בעיקר את איטון ואת פיין עצמו.
      .
      5. לא נראה לי יש קשר ליום רע מהשלוש להאם הקבוצות גרועות או לא וגם זה שהיום המשחק משוחק בצורה מסויימת לא אומר שכל הקבוצות צריכות לשחק בדיוק לפיה. זה היה מאוד משעמם.
      .
      6. לא ברור לי הזלזול שלך ביאניס ובטח לא בתזמון הזה. הבנאדם בדיוק לקח אמויפי של הגמר בתצוגה היסטורית של ראשמור, בקבוצה שאתה מגדיר אותה פח ואני מגדיר אותה בינונית, כשלכולם רועדות הרגליים והידיים. שיחק בצורה עילאית בשני צידי המגרש כמעט ללא מנוחה.
      קלע כמו ווינר ענק את העונשין וחיסל כל סיכוי להאק-א-יאניס בפליאוף שבמשחקי החוץ הקהל של היריבה ניסה להפעיל עליו לחץ בספירת השניות שלוקח לו לזרוק וכל זה אחרי שחזר מפציעה מסיימת קריירה לשחקנים אנושיים.
      הוא לא בורח מהכדור הוא כל הזמן נלחם, יש לו קבלות, עובד קשה, כל הזמן משפר את המשחק שלו והוא רק בן 26.
      עם כל זה הוא גם אחלה בן אדם, צנוע וחמוד ולא פוץ מזוייף ומלוקק כמו האמריקאים בני גילו וגם מבוגרים ממנו.
      מה עוד תרצה מכוכב?
      .
      נ.ב
      .
      אה כן והוא גם נשאר נאמן לעיר שלו למרות שניסו לשכנע אותו לעזוב. אלוף אמיתי.
      .
      7. מסכים למרות שגם ג'ונסון לא היה משהו בדקות ששיחק
      .
      8. אם זהו הדרך שלך להגיע למסקנה שהמזרח טוב מהמערב אז אני יכול להבין למה האמון באקדמיה נמצא בשפל.
      עשית חיקוי מוצלח לרפה הבנה😉
      .
      9. אבוי לנבחרת ארה"ב בלי קשר למידלטון ולמרות זאת הם ינגבו.
      .
      10. עוד חיקוי מוצלח לרפה הבנה🙃. אולי פילי הייתה מנצחת אבל הבעיה היא בהנחה שפיניקס היא הקבוצה החזקה במערב. היא לא והיא גם לא מספרת את סיפור המאזן הבלתי ניתן להככשה.

  18. קצת התעצבנתי, אבל אז נזכרתי בסדרה האדירה שרק עכשיו הסתיימה לה ונרגעתי ישר
    מנחם זה מרגיש שאתה עדיין מבואס שאטלנטה לא ניצחו בגמר המזרח….
    .
    3. הזלזול בהולידיי זה מגוחך ברמות.מילא ביקורת על ההתקפה שלו, אבל על ההגנה?! נו באמת… לא זוכר מתי ראיתי תצוגה הגנתית כזאת בגמר של שחקן שלוקח את 2 הכוכבים של הקבוצה היריבה ושומר עליהם על כל המגרש כולו, כל התקפה והתקפה, ונצמד להם לנשמה.
    גם היום היו לו עוד פעם כמה פעולות הגנתיות בולטות במיוחד.
    .
    5. המיד ריינג חזר לאופנה בפלייאוף הזה כהשחקנים המובילים בתחום הגיעו לגמר.
    אבל יכולת הקליעה החולנית לדעתי בגמר הזה של בוקר פשוט מטורפת. זריקות שאין לי מושג איך פעם אחרי פעם נכנסות. כל זריקה יותר קשה מהקודמת.
    .
    6. כל מילה שכתבת על יאניס אתה יכול לכתוב למשל על שאקיל.
    .
    7. הסיבה שפיין לא שיחק יותר היא כנראה העובדה שזה מצריך שפול או בוקר ישבו בספסל, כנראה שמבשחק המכריע של העונה זה פחות קורה…
    .
    ההגנה של ברידגס זה אחת הסיבות העיקריות למשחק של מידלטון היום שקלע "רק" 17 ואיבד לא מעט. אם כבר גונסון במקום קרואדר יותר הגיוני. אבל זה קצת מאוחר מדי…
    .
    8. חחחחח מנחם אתה כבר כמה שנים טובות טוען לעליונותו של המזרח גם כשהוא היה בשפל שלו. כל שנה כולנו רואים מה הקבוצות שם שוות ואת הנתונים החד משמעיים (לפחות עד לפני שנה) לטובת המערב. גם השנה ובמיוחד שנה הבאה לדעתי המערב עולה בכמה רמות בקבוצות הנהדרות שיש בו.
    האהבה שלך למזפח היא כמו אהבתך לכרמלו אנתוני 🙂
    .
    אוהב אותך מנחם! אין על האתר הזה
    .
    סדרת גמר אדירה הייתה. איזה כיף
    .
    אלייזה בראיינט אלוף!!!!!!

    1. לפאן, לא צריך להתעצבן

      3.הולידיי-
      אין ספק שההגנה שלו על פול היא הדיפרנס מייקר בסדרת הגמר.
      אבל מבחינה התקפית זה שחקן שעל כל יום קליעה טוב שלו הוא מנגר ב-4 הבאים.
      5.בטח שהמיד ריינג' חזר בעונה שבה כולם נפצעים קיירי,ארדן,לברון,קוואי,בראון,
      ונשארנו עם שחקנים כמו פול ג'ורג',כריס פול ויאניס שהחוזקה שלהם היא במיד ריינג',
      6.שאקיל בשיא שחקן הרבה יותר איכותי ודומיננטי מיאניס. אין מה להשוות גם בין השיפוט של הליגה היום.
      7.הסיבה שפין לא טוב היא שהוא לא שחקן מספיק טוב לגמר הנבא.
      שחקן 7-8 נחמד ולא יותר מזה.
      8.קשה מאוד לשפוט בעונה הזאת אחרי כל כך הרבה פציעות.
      בסה"כ לא היה הבדל גדול בין 2 הקונפרקסים בפלייאוף שהיה חלש מהרגיל לאור הפציעות.

      1. 6. בולשיט. אם שאקיל משחק היום הוא שחקן של 10-12 דקות במקרה הטוב. איפה שהוא בין מריאנוביץ' לבוגי. אם יאניס משחק בתקופת שאקיל, הוא משיג אותם מספרים.

      1. אלופה זו קבוצה אחת. מאזן המשחקים בעונה הסדירה הוא לטובת המערב כבר שנים. במערב יותר קבוצה ת עם מאזן חיובי כשלמזרח לא פעם נכנסות קבוצות סביב מאזן מאוזן וייתכן אף שלישי כשבמערב לקבוצות כאלו אין סיכוי להגיע לפלייאוף.

  19. מסכים עם הכל חוץ מהביקורת על מידלטון.
    קלעי מהטובים בליגה שהתעלה בכל הרגעים שצריך לעומת אחד אוברייטד כמו בוקר,
    שניסה את כל מה שהוא לא יודע לעשות בסדרה כולה.
    ובמשחק אחרון נוראי.

    כמו התחזית שלי לגבי מיאמי מהבועה-
    פניקס בעונה הבאה יקרסו יותר מההיט של השנה,זה תלוי גם בהחלטה והמצב הבריאותי של כריס פול.
    טבעת זו טבעת אבל בעונה כזאת שהבאקס פגשו רק קבוצות פצועות\חלשות בפלייאוף.
    זוהי לא טבעת ששמה את יאניס מעל נוביצקי,פרקר,
    ג'ינובילי וחאכים.

  20. כולם פה נופלים בפח ולא קולטים שזה דוקטור מנחם לס, ותיק כותבי הספורט בעברית ואדם שמאגר תעלולי הכתיבה שלו שקול למספר הנקודות של קארים. אין כמו פרובוקציות קלילות כדי לעורר עניין ולהכניס חיים באתר (לא שהוא צריך את זה) וליצור דיון ולעשות שמח.

  21. תודה מנחם, מסכים שהיה יחסית רמה לא גבוהה, אבל גם לא מאד חלשה.
    הבאקס השתדרגו מאד לאורך הפלייאוף והפכו לקבוצה די טובה, קרובה לטורונטו של קוואי.
    פניקס היו טובים בפלייאוף, אבל בסדרת הגמר איבדו את הקבוצתיות שלהם, וגם המנהיגות של פול בארגון הקבוצה ברגעים מכריעים לא היתה מספיק טובה.
    *
    יאניס שחקן מצוין, אבל עדיין לא מהגדולים ביותר (דוראנט למשל עדיף עליו משמעותית עדיין) ועם זאת לדעתי הוא עוד ישתפר.
    *
    הבאקס עשו קפיצת מדרגה, וברוקלין בריאה היא קונטנדרית גם כשהמערב בכושר , אבל עדיין המערב עדיף על המזרח (הפערים השנה מעט הצטמצמו אבל לא נסגרו עדיין).

  22. 1. ככה רק מהראש ניו גרז'י ששיחקו מול הלייקרס ב2002 ו 2003 הייתה יותר גרועה מהקבוצות האלה.
    ומילווקי לא כזו גרועה, יש לה מאמן גרוע.
    .
    2. פיניקס ממש לא אוברייטד היא מה שהיא שווה אולי טיפה פחות מהפוטנציאל שלה כי המאמן שלה לא השכיל להבין שאיטון הוא הכוכב השני שלו ולא פול. היא לא באמת שווה גמר מערב ונהנתה מעונת פציעות נדירה ובתזמון הנכון.
    היא שווה בשיא מקום 4 במערב ואם הכוכבים מסתדרים אז אולי גמר מערב.
    .
    3. מעבר ללהוריד את בוקר מתחת ל 25 לא ממש הבנתי את הנקודה.
    .
    4. לגבי מונטי ראה סעיף 2 ולגבי פיין הוא לא שיחק כי יש את כריס פול וגם פה הוא כשל ולא השכיל להבין שהוא ירוויח מצמצום הדקות של פול בעיקר את איטון ואת פיין עצמו.
    .
    5. לא נראה לי יש קשר ליום רע מהשלוש להאם הקבוצות גרועות או לא וגם זה שהיום המשחק משוחק בצורה מסויימת לא אומר שכל הקבוצות צריכות לשחק בדיוק לפיה. זה היה מאוד משעמם.
    .
    6. לא ברור לי הזלזול שלך ביאניס ובטח לא בתזמון הזה. הבנאדם בדיוק לקח אמויפי של הגמר בתצוגה היסטורית של ראשמור, בקבוצה שאתה מגדיר אותה פח ואני מגדיר אותה בינונית, כשלכולם רועדות הרגליים והידיים. שיחק בצורה עילאית בשני צידי המגרש כמעט ללא מנוחה.
    קלע כמו ווינר ענק את העונשין וחיסל כל סיכוי להאק-א-יאניס בפליאוף שבמשחקי החוץ הקהל של היריבה ניסה להפעיל עליו לחץ בספירת השניות שלוקח לו לזרוק וכל זה אחרי שחזר מפציעה מסיימת קריירה לשחקנים אנושיים.
    הוא לא בורח מהכדור הוא כל הזמן נלחם, יש לו קבלות, עובד קשה, כל הזמן משפר את המשחק שלו והוא רק בן 26.
    עם כל זה הוא גם אחלה בן אדם, צנוע וחמוד ולא פוץ מזוייף ומלוקק כמו האמריקאים בני גילו וגם מבוגרים ממנו.
    מה עוד תרצה מכוכב?
    .
    נ.ב
    .
    אה כן והוא גם נשאר נאמן לעיר שלו למרות שניסו לשכנע אותו לעזוב. אלוף אמיתי.
    .
    7. מסכים למרות שגם ג'ונסון לא היה משהו בדקות ששיחק
    .
    8. אם זו הדרך שלך להגיע למסקנה שהמזרח טוב מהמערב אז אני יכול להבין למה האמון באקדמיה נמצא בשפל.
    עשית חיקוי מוצלח לרפה הבנה😉
    .
    9. אבוי לנבחרת ארה"ב בלי קשר למידלטון ולמרות זאת הם ינגבו.
    .
    10. עוד חיקוי מוצלח לרפה הבנה🙃. אולי פילי הייתה מנצחת אבל הבעיה היא בהנחה שפיניקס היא הקבוצה החזקה במערב. היא לא והיא גם לא מספרת את סיפור המאזן הבלתי ניתן להככשה.

  23. נצל"ש
    במידה שטאקו הענק פול יחתום חוזה חדש בסלטיקס, הוא ישחק בליגת הקיץ ביחד עם פריצארד, נייסמית, אדוארדס וווווווווווווווווווווווווווווו ים מדר.

  24. מנחם המלך
    טור של רפה הבנה
    נחכה ונראה שנה הבאה האם הסאנס הם פוני של טריק אחד (כמו מיאמי)
    או שימשיכו במגמת השיפור.

  25. אני איתך מנחם. כל מילה. יאניס שחקן גדול אבל מתיש לצפייה. הארדן צדק. שתי הקבוצות לא היו צריכות להיות בגמר. היה גמר משעמם וכולם כאן קצת משקרים. בודדים ראו את כולו – כולו ממש – 6X48
    פיניקס בשנה הבאה יהיו מיאמי של השנה. הריצה השנה הייתה חריגה בכל קנה מידה.
    מילווקי יהיו הטים טו ביט. קבוצה חזקה וקשוחה. ועדיין, סל או שניים של האריס ובאד מפוטר מזמן, ויאניס מדבר על טרייד. המון מקריות. הרבה פרשנות-נורות-דיסקו (כדברי יואל חחח).

  26. קבוצה בינונית לא יכולה להיות במאזן השני בטיבו לאחר יוטה.
    גם מילווקי קבוצה נהדרת.
    הולידיי וטאקר שחקני הגנה מעולים הולידיי לא כ"כ יציב אך לא פעם נותן התקפה נהדרת.
    גם מידלטון שחקן משובח הגם שלא לגמרי יציב, אך כשהיה צריך אותו נתן הצגה ותרם מה שהיה צריך.

  27. אני מבין למה אתה מתעקש לשנמך, אבל בחייאת…
    יאניס, הרוב לא זוכרים, אבל חצי מאיתנו היו בטוחים שהוא סיים את העונה ויחזור עוד חצי שנה, אז קצת ריספקט לשחקן שהוכיח מהו כוח רצון, שהתגבר על העייפות ועל הפציעה, שלא חרג מהמגבלות של עצמו (טוב, נו.. קצת זרק שלשות…) ומיקסם את היכולות שלו בצורה פנטסטית, עם הגנה אדירה ולוחמת, שאשכרה הפחידה שחקנים שבטווח שלו לעלות ללייאפ, שנתן מספרים שלא נראו בסדרת גמר, עם יכולת מסירה טובה, שידע לפנות את הבמה לחברים כשהם התחממו וממש לא השתלט על המשחק. אז קצת כבוד.
    גם הולידיי שהפגין שליטה בנעשה במגרש, עם מספר אסיסטים מכובד, הגנה אדירה וה מ ו ן חטיפות, מידלטון שנתן סדרה מצויינת, הרבה ריספקט לקבוצה שבסופו של דבר התבררה כקבוצה המנצחת של העונה.
    גם המאזן של הסאנס לא משקר. מדובר באחת הקבוצות החזקות בליגה, עם כדורסל מגוון, מאוזן ושוטף, שהציגה עליונות במשחקיה ודומיננטיות בשני צידי המגרש, ויש לה מאמן פשוט נפלא.
    תודה מנחם.
    נ.ב. שתי הקבוצות האלה, חזקות ממיאמי של שנה שעברה ומשתי הפיינאליסטיות של לפני שנתיים (בגרסה הפצועה שלהן), ומהקאבס 18'. רק בשביל הדוגמאות הקרובות.

    1. וכמו שכבר ציינו כבר רבים, האישיות הככ אמיתית, הלא מזויפת והלא מלוקקת של יאניס, יחד עם זה שהוא הכריע את הגמר עם חמישים נקודות עגולות ועוד מהקו, הופך את הסיפור לעוד יותר מרגש, חמוד ואמיתי.

  28. בס"ד
    תודה מנחם.. בעיניי היתה סדרה מצויינת.
    יאניס, שחקן ענק, תרתי משמע.
    הגנות כאלו מצד שתי הקבוצות לא ראינו בגמר הרבה זמן.
    המאמנים היו בינוניים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט