עברה לי מחשבה (2) – כמה דברים על המשחק ועל הפלייאוף / עמית טבול

מילווקי חוגגת, פיניקס בוכייה ואנחנו כאן עם הניתוחים. אחרי שפיניקס עלתה ליתרון 0-2 בסדרת הגמר כבר התחלתי לחשוב על פוסט בו אני מסביר מדוע אני שמח שהסאנס לקחו אליפות. חלומות לחוד ומציאות לחוד. לאור ההתפתחויות האחרונות אני יכול להגיד שאני גם עצוב בשביל פיניקס וגם שמח בשביל מילווקי.

למה העצב על הסאנס?

מועדון שלא לקח עדיין אליפות עם אוהדים נאמנים וחיוביים כאן בהופס ובכלל.

כריס פול קרוב לפרישה ועדיין אין לו טבעת. הייתה לו פה הזדמנות נדירה שספק אם תחזור.

פיניקס הראתה את כל מה שיפה בכדורסל – בנייה נכונה, משחק קבוצתי, ממושמע, חכם ומפרגן. מאמן גבר שבגברים עם סיפור טרגי, סנטר צעיר קלאסי, רכז סופר קלאסיקו, סקורר אדיר וגם שחקנים משלימים שלוקחים בשתי ידיים מה שנתנו להם. לא להאמין ששנה שעברה הם אפילו לא הגיעו לפלייאוף.

למה השמחה בשביל מילווקי?

מועדון שלא לקח אליפות 50 שנה. קבוצה מזרחית סימפטית שאחרי עזיבת הכוכבים הגדולים מהסבנטיז, במשך עשרות שנים לא הצליחה להשתייך לגדולות באמת, עד שהגיע הפריק. גם אחרי שפירקו את הליגה, הם תמיד כשלו ברגעי האמת.

בדומה לסאנס, הבאקס נבנו מהיסוד באמצעות הדראפט (יאניס, מידלטון) + החתמות שלא זיעזעו את בסיס הקבוצה שהורכב מיאניס ומידלטון. לא תמיד הם שיחקו כדורסל חכם והתקפי והם לא המשיכו עם ברוגדון (צעד שבזמנו גרר המון ביקורת).

מייק בודנהולצר – "מאמן העונה הרגילה" , זה שהושמץ עוד בימי אטלנטה של אמצע העשור וגם בקדנציה שלו בבאקס בטענה שהוא מקובע, לא עושה התאמות בפלייאוף ולא יודע להתעלות – האכיל את כל מבקריו סומבררו גדול במיוחד. ההתאמות ההגנתיות שהוא עשה לאחר שפיגר 0-2 (רבים טענו שיפסיד בסוויפ) הפכו את הסדרה ומאותו רגע קבוצה אחת נתנה את הטון כמעט בכל הרבעים שנותרו בסדרה. שאפו ענק! אתה מוזמן למסאז' אצל מומי אחרי שהגורילה ירדה לך מהגב.

שתי הקבוצות לימדו אותנו שעבודה קשה, מאמץ עילאי וחיזוקים במקומות הנכונים בסוף משתלמים. בניגוד לסופר טימס שמחתימות כוכבים בשיאם, מזעזעות את מערך התשלומים שלהן לשאר השחקנים ומייצרות מאבקי אגו, היעלמויות, פציעות, שביתות ושערוריות, זכינו כאן לראות שתי יחידות לוחמות וצנועות שהמטרה המשותפת הייתה עבורן הרבה מעבר לצרכיהם האישיים של שחקניה. כיף מאוד לראות את זה. אני מאוד מקווה שנראה עוד אלופות "סוציאליסטיות" בעתיד הקרוב והרחוק ושגביעי לארי אובריאן לא יישאבו למלתעות הסופר טימס.

לגבי יאניס – המופע שלו הערב מהעונשין (17 מ-19 מהקו) החזיר אותי אחורה ל- 19 מ-19 מהעונשין של נייט האפמן ז"ל נגד בולוניה בחוץ באחד המשחקים הגדוים שיצא לי לראות מסנטר ביורוליג, אם לא הגדול שבהם. גבוה שתופר זריקה אחרי זריקה מהעונשין עם לחץ אדיר מעל הכיוונים.

המשחק הזה של יאניס הוא לטעמי ממופעי הפלייאוף הגדולים שהראו, התקפית והגנתית. המוטיבציה והמלחמה הבלתי נגמרת שלו (לדוג' איך שהוא כעס על עצמו שלא הספיק לחסום את בוקר בטרנזישן) צריכות להוות מודל לחיקוי לכל אחד, ולא רק בתחום הכדורסל. אם ימשיך ככה וגם יקח עוד אליפויות הוא ישתייך לגדולים ביותר.

מה הלאה?

סיכוי די טוב שסופר טימס חדשות יוקמו/ישודרגו. אצל חלק מהן הברגים של השחקנים הראשיים בהצגה יישארו מחוברים והם גם לא יסבלו מהרבה פציעות, מה שיקשה על קבוצות כמו פיניקס לשחזר העפלה נוספת לשלבים הגבוהים. זה מחזק את שאלת כריס פול: האם הוא יישאר עם פיניקס וינסה לשחזר את ההישג העצום + שלב אחד קדימה, או שלקראת הפרישה יבחר בדרך הקלה ויצטרף לגלאקטיקוס (מג'יק כבר בוחש בקלחת…)? אם הוא נשאר בפיניקס, הסאנס חייבים להתחמש בעוד שחקן טופ 30 רציני שיודע ליצור והם גם חייבים לדחוף את ברידג'ס, אייטון והקמרונים לקחת על עצמם יותר בהתקפה.

לעומת הסאנס, הבאקס יוכלו לתת פייט לקבוצות כאלה בזכות הניסיון שצברו + חיזוקים פה ושם. השלישייה המובילה תתגבש עוד יותר התקפית. הגנתית הם כבר בטופ.

ומשפט אחרון לגבי השיפוט – סדרה הגנתית כזו עם יאניס שמגיע לצבע כל התקפה – קשה מאוד לשיפוט. לטעמי השיפוט היה טוב רוב הזמן, למעט שריקות "אג'נדיות" שכנראה מחויבות המציאות במסגרת המוצר האיכותי הזה העונה לשם נבא.

ועוד משהו – תבטלו כבר את החוק המטומטם הזה של הגולטנדינג במקרה שהכדור מטייל באיזור הטבעת! אם שחקן מספיק אתלטי ועירני לאסוף משם את הכדור או להטביע האלי הופ – תפרגנו לו! אפילו באירופה מרשים את זה!

עונת מלפפונים שמחה לכולם!

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. האפשרות הכי טובה של כריס פול לטבעת היא… לבוא לג"ס. יש לו יחסים טובים עם קרי ובבת אחת הוא קונה את ליבו של גרעין השנאה הכי גדול שקיים כלפי בקרב אוהדי הנבא.
    .
    יאניס הראה לסימנס איך מתנהל כוכב אמיתי. הוא לא ברח מקליעות העונשין לאורך כל הסידרה ובמשחק המכריע, הכריע מהקו.
    .
    אפשר לדבר עיסקאות כבר? אם קמינגה מגיע לסבחירה השביעית, האם הקינג עושיםעסקה עם ג"ס: באדי הילד + בארנס + בחירת סיבוב ראשון ב 2024 מוגנת 5, תמורת וויגינס + פסקל + מולדר + סמילי + 7 + 14?

      1. מה שעושה את שחקני העילית זה מה שיש בין האוזניים, בחזה ולא פחות בין הרגלים. דרימונד גרין לא גבוה ולא אתלט (יחסית כן) ובכל זאת הוא השומר הכי טוב על גבוהים בליגה. הוא גם לא קלעי משהוא אבל כשהוא על קו העונשין בסוף משחק, הוא קולע יותר מהממוצע שלו.
        .
        אצל סימונס זה בעיקר מה שיש (או אין) בלב. אין לו את הרצון.

      1. בשביל לקחת אליפות צריך סגל עמוק, שחקנים טובים בהגנה (שניהם, רייט אפילו יותר) עם אחוז גבוהה מהשלוש (רייט 37 בארנס 39) עם ניסיון. אני מחליף וויגינס אחד (חסר ביצים אם נתיתס לתגובה הקודמת) באחד שנותן 90 אחוז ממנו (בארנס) ומקבל את רייט בונוס והוא יהיה SG בהרכב עד שקלי יחזור למשחק מלא אחרי האול סטאר. במקום שני רוקיס יהיה אחד ועדין תשאר ה MLE כדי להביא את באטום / אוטו פורטר / תדאוס יאנג ששיקגו תשחרר.

  2. טור מעולה עמית. חייבים לבטל את הגולטנדינג הדפוק הזה וגם את הנגיעה בקרש זה סתם הדברים האלה, מה זה משנה איך השחקן מטביע בחייאת (וואו יש חוק לרעת ההתקפה בליגה…)

    מגיק נראה לי צריך להתפרנס אז הוא זורק שטויות כמו פה בהופס בטריידים אבל אנחנו זה בחינם הוא מקבל על זה כסף בשביל לזרוק שטויות.
    למה שפול יחתום על מינימום שהוא יכול להוציא לפחות 50 מיליון ל-4 שנים או 40 מיליון לשנתיים?

    הסאנס יהיו חזקים גם עונה הבאה, אני בכלל לא פוסל הגעה שלהם לגמר נוסף. הם מאד חזקים ויבואו רעבים אבל בשביל אליפות אני חוזר ואומר מה שאמרתי בלי אייטון ברמה של קרוב לאמביד זה לא יקרה. אפילו שחשבתי שהם יקחו את הגמר הזה ראינו שאייטון לא שם מה קורה וזה התפוצץ לסאנס בפנים. אייטון חייב להיות בעל מס הזריקות השני או הראשון בקבוצה הוא חייב ללמוד לטחון ליזום לדפוק את החצי מרחק ולהפעיל לחץ מתמיד כמו אמביד על ההגנה, רק רמה כזאת עם הרמה הנוכחית של בוקר תביא טבעת. כל עוד אייטון לא הופך לפחות לאמביד לייט הסאנס לא יראו טבעת, הוא זה שאמור לעלות לרמה הבאה, הוא זה שהיה חסר בסידרה הזאת.
    הם לא צריכים שחקן טופ 30 כי לא יגיע 1 כזה והוא יבוא על חשבון אייטון. יש לסאנס קבוצה אדירה. אם הם יכולים להשיג את ברוגדון אני הייתי הולך על זה בכל הכוח או את סאגס מהדראפט.
    לברון הזדקן בעוד שנה אם ילחצו אותו ויביאו דאבל טים יהרגו אותו ויגרמו לו לעוד פציעות. דיוויס אדיר אבל בלי חיזוק הם די ברמה של הסאנס לעונה הבאה.
    הקליפרס על הפנים, לדעתי ילכו ויחלשו או יהיו כמו העונה לא רואה אותם יוצאים מהמערב.
    דנבר עם חיזוק יכולה לפרוץ ולהיות המתחרה העיקרית של הסאנס על כתר המערב.

    יתר הקבוצות בכלל לא בתמונה.

    לגבי הבאקס אני פחות אופטימי שיראו עוד גמר בעונה הבאה. הנטס בריאים אמורים לרמוס, אם דמיאן מגיע לפילי הוא ואמביד ינגבו את הבאקס ויש גם את טריי שהולך לעלות רמה ואם האנטר גם יעלה רמה ההוקס לא יהיו פראיירים

    1. שמעון האהבה כנראה מעוורת, "להפעיל לחץ מתמיד כמו אמביד על ההגנה" פחחחחחח
      שאמביד ילמד קודם לא לבזבז אנרגיות בחגיגות מפגרות ברבע הראשון בשביל להתנשף על הברכיים ברבע הרביעי. בוא נראה אותו חוזר מהקיץ הזה במצב פיזי כמו יוקיץ', לא אומר יאניס, תן לי יוקיץ' פחחחחחח היה לו יותר נוח להפיל הכל על בן סימונס שויתר על דאנק, יאכל ביגמק כל החופש

  3. תודה עמית נק' מעניינות. היה כיף לראות אחרי הרבה זמן גמר של שתי קבוצות שעברו תהליך ארוך בדרך ולא בנייה אינסטנט של סופר טים . גם יאניס וגם מידלטון הזכירו שבתחילת דרכם הם היו הקבוצה הגרועה בליגה ובאמת עברו תהליך יחד.
    פיניקס עם בסיס מצוין והצמד בוקר-איטון , לדעתי פול ילך על טבעת בכל מחיר, הטלפון מלברון כבר לא מפסיק לצלצל בטח..

  4. תודה. גם אני חשבתי על המשחק של נייט האפמן והקליעות שלו.
    אם רק ליאניס היה את ה finesse של האפמן הוא היה כבר היום הגואט (?)
    זאת היתה סדרה בלי רעים רק טובים. באמת שאפשר לעבור שחקן שחקן ומאמן מאמן בשני הצדדים ורק לאחל לו טוב ושינצח. זה אכזרי אבל פיניקסס היתה בצד המפסיד. מילא השחקנים אבל האוהדים שלהם כאן, מסכנים.

    1. בשביל פול אולי צודק, אבל שאר הסגל של פיניקס צעיר ולגמרי אפשר לצפות מהם להמשיך להשתפר בכמה עונות הבאות. אפילו רק אם בוקר, אייטון, ברידג'ס משתפרים ב 10-15% בשנתיים הבאות + הנסיון שלהם מהפלייאוף האחרון + המערכת סביבם, ואין סיבה שהם לא מס' 1-2 קבוע במערב

  5. פצצה של סיכום
    אם כבר לבטל חוקים אז מהר לבטל את העבירה מצד לצד המחורבנת הזאת. ושוב לא ברור לי איך הולידיי הצליח להשמר מפול הממזר שעשה את התרגילים האלה לאורך כל הפלייאוף
    .
    פעמיים זה היה נראה לי כאילו הבאקס בדרך הביתה בסוויפ. גם מול הנטס וגם מול הסאנס
    גם שם הייתה פציעה (2 בעצם)
    וגם פה. אמנם רק סאריץ, אבל העמדה הזאת הייתה ככ קריטית שיש מצב שזה היה מונע את המהפך הזה
    .
    מרגע שקבוצות הגמרים האזוריים היו עובדה, אז העשורים שהם לא לקחו שום אליפות, אם בכלל, העידו על העובדה שבסוף נהיה שמחים בשביל איזה מנצחת שלא תהיה
    .
    לא יודע לגבי קבוצות סוצליאליסיוטת, אבל יש כ"כ הרבה קבוצות במערב, שכמו השנה, יכולות להגיע לטופ של הליגה ולהפתיע, לפחות לפחות בעונה הסדירה.

    1. !Oh no, love, you're not alone
      You're watching yourself, but you're too unfair
      You got your head all tangled up, but if I could only make you care
      Oh no, love, you're not alone
      No matter what or who you've been
      No matter when or where you've seen
      All the knives seem to lacerate your brain
      I've had my share, I'll help you with the pain
      You're not alone

      גם אני לא סובל את כריס פול. אמנם, השנתיים האחרונות שלו שיפרו את תחושותי כלפיו – אך עדיין לא לסך חיובי.

  6. אחלה סיכום, מסכים עם הכל (במיוחד הגולטנד הדבילי!) רק שאני יותר שמח בשביל הבאקס על התהליך שהבשיל ופחות עצוב בשביל הסאנס שהגיעו מאין פלייאוף לגמר שזה לגמרי סבבה

  7. בס"ד
    תודה רבה עמית.
    מעולה. מסכים עם מה שכתבת, אבל בסוף חוסר היציבות של הסאנס הפיל אותם.
    יותר מדי משחקים חלשים של פול, אייטון וגם של בוקר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט