מר נקודה למשחק – סיכום קצר של הגמר (2021) – משחק 5 / ינון יבור

אז זה המשחק שכולנו חיכינו לו. וואו! יופי של מתח, דרמה וכדורסל מצוין, עם סיום שהיה יכול ללכת גם אחרת אבל נפל בצד של הקבוצה הטובה יותר.

לא נחזור על הכל כאן, אבל רק נזכיר את הפתיחה המדהימה של פיניקס, שהיתה צריכה להמשיך לדרוך על הגז אבל קצת התרופפה, איבדה ריכוז ושידרה זלזול לא אופייני שגרם לאיבוד היתרון. זה הזכיר לי קצת את מה שיאניס דיבר עליו אחרי החסימה שלו: אסור לך להיות מרוצה מעצמך יותר מדי – זה יגרום לך לחטוף בהמשך. אז שכחו לרגע את קונאטון לשלשה; ונתנו לקראודר להשליך בלי אלוהים; ונרדמו עם בוקר על הספסל כשההפרש נמוג – אבל לא היה נראה שזה מטריד יותר מדי את ילדי השמש, שהאמינו לתחושה שנדבקה בכולם, לפיה הם לא יכולים להחטיא וזה משחק שלהם בבלואו-אאוט. הבאקס בנחישות מזרחית אופיינית הזכירו לי את הסלטיקס שלקחו לקובי את המשחק הרביעי בגמר 2008, עלו ל-1:3 במקום 2:2 ויתרון ביתי לסגולים, והפכו את הסידרה ההיא למעשה לגמורה. גם הפעם, הקבוצה עם ה-  big three הצליחה לבצע קאמבק מול סקנד גארד ג'ורדני ברמת הקליעה שלו, והוכיחו ששלושה תמיד גדולים יותר מאחד.

והאמת, שעם כל הסימפטיה והרצון הטוב לאהוב את פיניקס, ההתקפה שלהם הפכה במידה רבה להתקפה בראיינטית וקצת שבלונית וצפויה מראש. בין אם זה כריס פול עם כניסות ופייד-אווי'ז מהרצפה כמעט, או בין אם זה בוקר שבאמת נותן הופעה אדירה מבחינה אישית. אבל, וזה העניין, השבלונה הזו גורמת להם לא רק להיות צפויים ולכן ההגנה יכולה להיערך יחסית בקלות (שלום לך ג'רו והחטיפה המכריעה, אבל לא היחידה); אלא גם לחברי ההתקפה שלהם לקפוא במקום ולהפוך לסטטיסטים בהצגה, מקסימום "צוות מסייע". אין אף אחד אחר שיוצר או מנסה ליצור בהתקפה של השמשות, מלבד אולי קמרון פיין לעיתים, וזה מנוון לגמרי את ההתקפה. מילווקי, לעומתם, הראתה ורסטיליות מרשימה כשיאניס כמעט ולא מעורב בנטל יצירת ההתקפה שלושה רבעים כמעט. הוא אסף פירורים ונהנה לתת להולידיי ומידלטון את הבמה, לפני ההשתלטות שלו בסוף.

כל זה שייך אולי להתקפה של פיניקס, אבל הלו – הם איבדו את המשחק הזה בהגנה, עם 79 נקודות שספגו ברבעים שמשני צידי מחצית המשחק. אז למה זה קרה ומה אפשר לעשות? אני לא הראשון שצועק את זה, אבל יציאה אגרסיבית על הפיק אנד רול היא סוג של must בקבוצה שיש בה את מידלטון והולידיי מחצי מרחק, ואת יאניס "חסימת מייק בטיסט" בפיק לפני הרול. אתה לא יכול לתת לגארדים של הבאקס את כל הזמן שבעולם עד שכריס פול מקיף את "הר יאניס" וחוזר לשמור על הולידיי. יותר מזה – הולידיי ומידלטון לא כל כך skilled עם הכדור שהם יכולים לכדרר סביב קראודר ואפילו סביב אייטון. המטרה של המגן שמקבל אותם היא לדחוק אותם אחורה באגרסיביות (שלא כל כך נשרקת בשני הצדדים בסדרה הזו, לכן זה כדאי), לנסות אפילו לסחוט תוקף, להיצמד אליהם ולכסות שטח כך שלא יוכלו למסור מהר ובקלות, ולתת להגנה להתארגן. לא רק זה – כל מי ששומר על שחקן עם כדור אחרי שהיתה חסימה וחילוף, חייב להיצמד אליו אפילו ,יותר כדי להפריע למסירה שרוצה לנצל את המיס-מצ'. היתה דוגמה נהדרת לכך שבה מידלטון מקבל חסימה מלופז, מוסר להולידיי שאף אחד לא לוחץ אותו, ולכן יכול בנחת לתת כדור לדאנק של לופז שעושה 86:98 ברבע השלישי (6:35 בסרטון הזה: https://www.youtube.com/watch?v=QzK4FaTTN3k). הסאנס לא יכולים לתת לצבאים לשחק את ההתקפה שלהם בלי להיתקל באגרסיביות, וזה מה שקרה יותר מדי במשחק האחרון. למרות שקל להתאהב בזה וזה מאוד יפה, האסטרטגיה של תחרות קליעה לא מוכיחה את עצמה בסידרה הפיזית הזו. פיניקס תהיה חייבת להפשיל שרוולים ולדחוף גם בחזרה – או שהנבואה של קארים אחרי משחק 3 (הבאקס לוקחים ב-6 משחקים) תתגשם.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אחלה ביקורת. פניקס לדעתי נכנסו לפאניקה מהחזרה של מילווקי, מה שהוביל להירו בול מרהיב של בוקר ברבע השלישי, אבל לאובדן הנעת הכדור הקבוצתית. פניקס היו על 7-12 במחצית לשלוש אבל כל הרבע השלישי הם זרקו רק פעמיים לשלוש. ברבע הרביעי הם חזרו להניע את הכדור, וזה התבטא במחיקת הפער (גם לא הפריע שהם קלעו את כל ה-5 שלשות שהן זרקו). מילווקי לעומת זאת, זרקו את כל האוף בול של יאניס ברבע הרביעי, וחזרו להתקפות ארוכות ומכוערות שלא הביאו לכלום. למזלם מידלטון לקח פיקוד.

    מסכים לגבי הנרפות היחסית של פניקס בהגנה. אבל זה לא קל להיות מרוכזים בעזרה על יאניס וגם להיצמד למידלטון והולידיי, בטח לא ביום כזה שלהם.

    אגב, אני חושב שפניקס בסך הכל שיחקה טוב מאוד (או יותר נכון, שיחקה טוב וקלעה מצוין), ומול כל מילווקי בלי יכולת שיא מצד שלושת הכוכבים זה היה קרוב לוודאי מספיק

  2. כאשר קבוצה מפסידה, קל למצוא על מה להעביר ביקורת.
    וזה רק הגיוני.
    .
    מהיכן שאני מתבונן,
    הסאנס נותנים כדורסל טוב מאוד,
    והם מפסידים לקבוצה שנותנת כדורסל מצוין.
    .
    בשביל לסבר את האוזן –
    ב-20 השנים האחרונות, ישנן רק 2 קבוצות שנתנו פיינלס עם אחוז אפקטיבי גבוה מהאחוז של הסאנס בפיינלס הזה (57%) –
    גולדן סטייט 18 ו-סן אנטוניו 14.
    אנחנו מדברים על 2 מהאלופות שהציגו את הכדורסל ההתקפי המלהיב ביותר שאני זוכר.
    .
    הסיבה שפיניקס בפיגור בסדרה היא שלמרות שהם קולעים,
    הם מפסידים בכל הנוגע לפיזיות –
    הם מפסידים בריבאונד,
    הם מפסידים בקרב על איבודי הכדור,
    והם מפסידים בכמות זריקות העונשין.
    אלו הפקטורים שנותנים לבאקס את היתרון.
    קשה לי לראות את המגמות משתנות דווקא באולם של הבאקס,
    ולכן קשה לי להאמין שמחרותיים בבוקר לא תהיה אלופה חדשה.
    .
    ועדיין,
    לפחות לטעמי, מנקודת מבט של אוהד סאנס אומלל –
    קשה לי לבוא לשחקנים בטענות.
    לא לבוקר, לא לפול, לא לאייטון, ולא לשאר שחקני הקבוצה.
    .
    תודה, ינון.
    סדרת פוסטים מעולה לפיינלס מעציבים אלו.

    1. היי גיא, מילווקי משחקת מצוין ? תנסה לכתוב את זה עוד פעם , הרמה בגמר הזה היא מהנמוכות בשנים האחרונות2 ההתקפות חלשות והכוכב הכי גדול על המגרש לא מסוגל לזרוק ממרחק של יותר מ2 מטר (עם הנחה).
      כסדרה היא לא בין החמש סדרות הכי טובות שהיו בפלייאוף
      מילווקי נטס
      קליפרס דאלאס
      סאנס קליפרס
      סיקסרס הוקס
      יוטה קליפרס

      1. אני נאלץ לחלוק על דעתך.
        יותר מכך, אני חושב שלא מעט ממי שצפו בלילות האחרונים במשחקים, יסכימו איתי.
        בוקר מציג כדורסל ברמה גבוהה מאוד,
        יאניס מציג כדורסל שאקילי.
        .
        בסופו של יום –
        על טעם ועל ריח.

      2. לגבי ההתקפות –
        אני אתגר אותך למצוא התקפות עם אופנסיב רייטינג גבוה משל הבאקס והסאנס בפיינלס ב-30 השנים האחרונות (למעט מי שהזכרתי קודם – גולדן והספרס ב-14)

        1. קצב המשחק עלה, ובחירת הזריקות השתפרה,תוסיף את העובדה שאסור להגן בליגה ושיש חוקים הזויים שנועדו לעודד התקפות באופן חסר תקדים והליגה איבדה איזון הגנתי ותקבל כביכול התקפות היסטוריות. גם בעונה הרגילה 6 קבוצות שברו את השיא של האופנסיב רייטינג ההתקפי של דאלאס מעונה שעברה.
          .
          אתה לא באמת חושב שהתקפה של גולדן סטייט 2017 פחות טובה מזו של הסאנס או מילווקי או פחות יעילה מהם.
          .
          בכללי יש הרבה טענות לפול שהולידיי פשוט משפיל אותו בסדרה הגנתית, ותעשה לי טובה על תביא לי את הסטטיסטיקה של משחק 5 (הולידיי השמיד אותו, ופול היה טוב רק ברביעי שהשמירה עברה לבוקר, אם היה שחקן יוצר במקומו של פול הנצחון היה שלכם, ואני לא מסבר בכלל על הייבוש שאייטון מקבל ממנו.

        2. אני לא מדבר על הרמה שבהחלט גבוהה בגמר רק על הטיעון של האופנסיב רייטינג. כן היו סדרות טובות יותר מהשעממון הזה בעיקר בגלל שוק הקבוצות. אבל אחלה רמה

          1. מה הקשר בין עליית הקצב לבין אופנסיב רייטינג?
            .
            לגולדן סטייט 17 אופנסיב רייטינג גבוה משל מילווקי והסאנס. גם לגרסת 18', ולספרס 14'. זהו. בזה מסתכמת הרשימה. ואנחנו מדברים על 60 קבוצות (30 שנה).
            .
            ברור שאופנסיב רייטינג הוא לא חזות הכל. לא טענתי כלל מה המיקום של הקבוצות ברמה השוואתית.
            מה שאני טוען, ולטעמי, הנתונים מגבים –
            אנחנו חוזים בכדורסל התקפי איכותי (ולא בגלל קבוצות הגנתיות כושלות דוגמת קאבס 17 קאבס 18).
            57% אפקטיבי על פני 5 משחקי פיינלס זה אחוז נדיר.
            אם לוקחים בחשבון שזה אחוז שמגיע למרות נחיתות בנק' במתפרצת (קרדיט גדול להגנת הבאקס),
            ולמרות מיעוט נק' בהזדמנות 2 בהתקפה (שוב, קרדיט גדול להגנת הבאקס),
            אז בכלל מדובר על נתון יוצא דופן.
            .
            הולידיי אדיר.
            "השמיד" את פול זו הגזמה פראית.
            על פני 5 משחקים, עם הטוב ועם הרע, יש לפול 21 נק' ב-61% אפקטיבי לצד 8.8 אס' ו-3.6 איבודים.
            עד כמה פול טוב?
            תתבונן שוב בשורה הסטטיסטית.
            הולידיי עושה עבודה אדירה. בעיקר בכך שהוא מצליח לגרום להרבה יותר הססנות בדרך למקומות מהם פול אוהב לסיים מהלכים ובגרימת איבודי כדור.
            ועדיין לפול יחס טוב מ2 ל1 אס/איבודים.
            (מה שמחזיר את הולידיי לדיון. לטעמי, החלק עליו הוא לא מקבל מספיק קרדיט – ניהול המשחק. הוא מפיק את המקסימום מתשומת הלב שמושך יאניס. 9 אסיסטים על 2 איבודים בלבד. תותח)
            .
            השורה תחתונה לטעמי פשוטה.
            אין לי מושג מתי הסאנס חוזרים למעמד, אם בכלל.
            אני יודע שהיום הם צעירים מדי.
            המעמד (ויאניס) גדול על אייטון. הוא עדיין לא למד איך להפיק את המרב מהכוח שלו. הן בהתקפה, והן בהגנה.
            ברידג'ס וקמרון מעט לא יציבים. זה משהו שמשתפר עם צבירת הניסיון. ברור לכל מי שצופה בהם שהם כמעט שם.
            בוקר תותח על. על יותר מ-17 ניסיונות קליעה ל-2 נק' במשחק בפיינלס הוא נשלח לקו העונשין מעט פחות מ-6 פעמים במשחק. בניגוד לטענה שפשוט לא קשורה למציאות,
            הסאנס לא זוכים לאותו "כבוד" לו זוכים שחקנים כמו יאניס. תתבונן שוב במשחקי הסאנס מול הקליפרס. פל ג'ורג' קיבל יחס של כוכב, ונשלח לעונשין על כל מגע שהוא. אם בוקר היה מקבל שריקות דומות היו לו פי 2 ניסיונות מהעונשין למשחק (והסאנס היו אלו שביתרון).
            .
            (למען הסר ספק –
            אני לא חושב שהסאנס מקופחים.
            לא תקרא תלונות שלי על השיפוט)
            .
            אחזור לשורה התחתונה –
            הבאקס והסאנס נותנים כדורסל מצוין. הנתונים, הם מגבים את הטענה הנ"ל.

            1. עליית קצב משמע הגנות פחות מסודרות משמע יותר נקודות לפושיזון ואופנסיב רייטינג גבוה יותר+ תוסיף את העובדה של בחירת זריקות שמשנה לשנה הופכת יותר לשלושןת וקיבלת קבוצות היסטוריות ברייטינג התקפית כמו יוטה…
              . ההגנה של מילווקי גם לא כזאת חזקה כמו שאתה מתאר, יש לה חוסרים ברורים במיוחד בפלייאוף (אטלנטה עם יאנג וברוקלין חגגו עלייה).
              .
              שוב אתה בא עם סטטיסטיקה ומבסס עליה טענה, פול לא קיים במשחקים 3-5 (פרט לרבע האחרון שהולידיי עזב אותו), כמות איבודים גדלה הססנות ומה לא במיוחד ברבע הרביעי שהוא נשאר עם הלשון בחוץ . פול לא מצליח ליצור לעצמו/ לאחרים שהולידיי שומר עליו. המחסור של סאנס בשחקן יוצר שמסוגל ליצור לעצמו פרט לבוקר צועק לשמיים ברגע שבוקר יורד לספסל, בטח שפיניקס לא משתמשים בקוון אייטון כמו שצריך למרות שלא מעט פעמים יש עליו מיסמאץ.
              .
              יאניס משחק הרבה יותר לצבע, בוקר זורק הרבה יותר מרחוק אתה לא מצפה באמת שהם יקבלו אותה כמות שריקות, בוקר לא מקבל כבוד מהשופטים? בוקר עלה לדרגת מטכל כמו דונציץ יאנג לברון יאניס …
              .
              לגבי הרמת משחק אני בהחלט מסכים איתך, הרמה גבוהה יש כדורסל סופר איכותי, הסלים שנקלעים ברמה סופר גבוהה

            2. אתה מייחס המון לקצב המשחק.
              הסאנס קולעים יחסית מעט נק' במתפרצת, מעט נק' מזדמנות 2.

            3. דרך אגב,
              הסאנס בסדרה הזו הם קבוצת הפיינלס שזורקת הכי פחות שלשות ב-5 השנים האחרונות.

            4. שאני מגבר לקצב המשחק זה בעונה הרגילה+ בחירת זריקות למה נשברו כל כך הרבה שיאים סטטיסטיים

          2. אמרתי לך זה לא רק קצב המשחק, זה יותר בחירת הזריקות והחוקים שמגבילים את ההגנות , בוקר ופול שני אלה אלופי מיד ריינג, הקיפו אותם בקלעים+ יש סטייה סטטיסטית אדירה וההגנה של מילווקי מאפשרת יותר זריקות מיד ריינג ומ3 מאשר בצבע וזה משחק בול לייתרונות של פיניקס . פול עם 52 אחוז מ3 ברידגס עם 45% מ3, קראודר עם 46.7% וקמרון ג’ונסון עם קרוב ל48% מ3.
            https://www.nba.com/playoffs/2021/the-finals/stats

            1. אתה זוקף את האחוזים של הסאנס לחובתם.
              לטעמי, אלו פועל יוצא של שיטת משחק.
              כדורסל התקפי נכון ונבון.

      3. ברבור – על מה אתה מדבר?
        הסדרה בין הסאנס לבאקס היא סדרה טובה משני הצדדים. לעומת זאת מלבד הסדרה של מילווקי -נטס כל הסדרות היו פשוט שביקה של צד אחד. ועוד להזכיר את הכדורסל הרע שהיה בין ההוקס לסיקסרס… דאלאס שיחקה לא טוב, יוטה שיחקו ללא קונלי הפצוע ושיחקו לא טוב.
        .
        מרגיש לי שאתה מדבר על כוכבים – לוקה, טריי, ג'ורג', קאווי, מיטשל, דוראנט.

        1. יכול להיות שאתה צודק אבל אני רואה קבוצה לא יציבה וצעירה עם שחקנים כשרוניים שהגיעו למעמד מוקדם מידיי מול קבוצה עם כוכב שלא מסוגל לקלוע , ושחקן שיום עסל יום בסל
          לא נעים לעין

  3. תודה רבה
    החזרה של הבאקס הייתה שיחוק. יאניס יורד ואז הם פשוט קלעו כמעט כל זריקה בריצה הזאת, כולל פורטיס וקונאטן.
    .
    ההתקפה של פיניקס נראתה לא רע בכלל במשחק האחרון וכמובן המשיכה להסתמך על שלושת מובילי הכדור. לאורך הסדרה ובכלל בפלייאוף ראינו יכולת קליעה באמת יפה של ברידגס וגונסון. חבל שלא משתמשים יותר בתרגילים הנהדרים שמשאירים אותם לזריקות לא פשוטות שהם קולעים באחוזים אש
    .
    הבאקס למדו את היעילות של הפיק אנד רול מהסאנס וניצחו ככה את המשחק הקודם, והפעם הולידיי ניצל כל מרווח כזה כדי לירות ולירות ולקלוע באחוזים שלא ראינו ממנו לאחרונה
    .
    אחלה גמר קבלנו. אני נהנה מאוד. במיוחד אחרי שזה נראה שזה הולך לסוויפ קליל. וכמובן 2 פינישים אדירים ב2 המשחקים האחרונים

  4. ההגנה של הולידיי ראויה ללא מעט פוסטים אבל נקודה קטנה- אחרי פלייאוף ארוך מאוד שבו ראינו את בוקר ופול סוחטים אין ספור עבירות, אם זה בנפילות של פול על הפרקט תוך כדי שהמגן "נתקע" בו (שפיין חיקה אתמול פעם אחת), ואם זה בפייק זריקות שגוררות להרבה זריקות עונשין, העובדה שהולידיי שנצמד אל השניים האלה בצורה שלא זכורה לי בשנים האחרונות, לא נפל בזה בכלל היא פשוט אדירה

    1. נכון. כתהנו על זה אחרי משחק מספר 1.
      הוא מצליח להיות להם בתוך הגופיה בלי יותר מדי עבירות.
      ועדיין – [מה שאני כותב עכשיו נחתך בעריכה אחרי התלבטויות, בגלל אורך הפוסט] – היו להם הזדמנויות להוציא ממנו את העבירה השלישית הקריטית מוקדם מאוד במשחק – והם לא עשו את זה. בדיעבד אנחנו מבינים כמה העונש היה גדול.

  5. אחלה נקודה. תודה רבה.
    אני חושב שהבאקס פשוט מנוסים יותר, הם כבר עברו כמה אכזבות, ראו מה חסר להם ברמות הגבוהות עשו השלמות, והביאו את הולידיי ב"כל מחיר",
    לא ברורה לי הירידה התלולה של כריס פול, דווקא ממך מצופה להמשיך ללחוץ, לא לתת להם סיכוי לחזור, לא לאבד כדורים, הוא אמור להיות המבוגר האחראי, חיכה כ"כ הרבה שנים ודווקא בגמר הוא מאכזב,
    במשחק כזה צמוד 2 איבודים עושים את ההבדל, או 2 קליעות נוספות …
    מצד שני, חשבתי גם שפניקס ייקחו ב 6 משחקים וזה כבר לא יקרה,

  6. At the end of the day its all about physicality
    Or GRIT & GRIND
    suns had beautiful basketball they just can't execute under pressure
    not mental pressure. grit & grind pressure

    When I just started play competition bball i was so surprised how much Contact there is in this game
    Suns at the end of the day are the better team/ better talent but are soft. too soft.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט