אולימפיאדה 2020 – המשחק הרשמי/ שחר צקוטאי

האירוע בטוקיו אוטוטו יוצא לדרך וכמו כל אירוע ספורט גדול גם לו מגיע משחק וידאו. בפוסט זה אפרט את כלל הענפים שמופיעים במשחק.
הקריטריונים שלי הם: האיכות – לא רק מבחינת תצוגה אלא גם השליטה. יכולת לשחק – מקשים ועוד.
אזהיר מראש – אם אתם מצפים למשחק ברמת 2K או FIFA ודומיהם, אתם תתאכזבו. המשחק הוא באיכות טובה ופשוט למשחק, אין את המורכבות ואת המהלכים שיש במשחקים הללו.

המשחק מחולק ל-18 משחקים:
2 קרבות – אגרוף וג'ודו.
7 משחקי כדור – רוגבי, בייסבול, כדורגל, כדורסל, טניס, פינג פונג וכדורעף חופים.
5 אתלטיקה – ריצת 100 מטרים, מרוץ שליחים 100X4, ריצת 110 משוכות, הדיפת כדור ברזל וקפיצה לרוחק.
2 שחייה – 100 מטר חופשי/חתירה, 200 מטר מעורב.
2 שונות – אופניים וטיפוס.

ברגע שנכנסים למשחק עליכם לבחור דמות ומדינה שתייצג אתכם. ניתן לבחור בנים, בנות, ואם תשחקו ותצברו נקודות ניתן יהיה לבחור את סוניק הקיפוד ועוד דמויות ותלבושות מגניבות.
לכל דמות יש נבחרת שהולכת איתה כאשר השחקן שלכם הוא הכוכב. לדוג' בכדורגל יש את הדמות שלך ועוד 10 שחקנים בשמות ישראלים (אוחיון, כהן ועוד).

המטרה העיקרית היא כמו כל חלום של ספורטאי – לזכות במדליית הזהב!

המשחק ממליץ לשחק עם שלט אך אפשר לשחק עם המקלדת פשוט כדאי לעבור על המקשים בלוח המקשים כדי לוודא כל אחד מהמקשים. יש אפשרות לשחק ברשת ולהתמודד מול יריבים מכל העולם, ויש גם אפשרות לשחק מול חבר, אם יש שלט או מקלדת נוספת.

המשחקים:

כל הענפים מתחילים במוקדמות, לאחר מכן חצי הגמר ואז הגמר הגדול. בתחרויות הרביעייה הראשונה עולה שלב, במשחק מול יריב המנצח עולה לשלב הבא. בכל משחק יש רגע בו השחקן צובר מספיק "כוחות" ואז יש לו מהלך מיוחד, זה יכול לבוא לידי ביטוי בבעיטה חזקה במיוחד, או הנחתה בלי מעצורים וכדו'.

אגרוף: עליכם למוטט את היריב ע"י מכות שניתנות בעיקר באמצעות מקשי התזוזה. יש אפשרות להגן אך אז תחטפו אגרוף בבטן. ברגע שנופלים צריך להרים את הדמות כמה שיותר מהר כדי לא להפסיד. כנ"ל הפוך. המנצח בסופו של דבר הוא מי שמצליח להפיל את יריבו בלי שיקום או שהשיג יותר נקודות בכל סיבוב.

ג'ודו: ישראלים טובים בג'ודו, ואם היה באולימפיאדה הטלת כיסא כתר לראש היינו המצטיינים בהיסטוריה. במשחק עולים 4 נציגים מכל מדינה והמנצח ביותר קרבות מנצח. עליכם להפיל את היריב לקרקע, אם על ידי וואזרי או איפון. שימו לב שיש לכם מד כוח שיקבע כמה קל/קשה יהיה להפיל אתכם.
המשחק בנוי על תנועה ותפיסות (בחולצה או בשרוול) ואז עליכם ללחוץ (שוב ושוב) על המקש כדי להגיע לאפשרות של איפון או וואזרי. ככל שהיריב עייף יותר כך ההזדמנות גדולה יותר.
לא סתם אנחנו הכי טובים, זכיתי פעמיים בזהב. ככה זה ישראלים!

ריצת 100 מטרים: עליכם ללחוץ חזור ושנו על המקש כדי להגיע הכי מהר אל קו הסיום. שימו לב – אם יצאתם לפני הזמן הוא פשוט יפול ויהיה קשה להשיג את היריבים. משחק פשוט וקל, ואפילו שברתי את השיא של יוסיין בולט, אביהם של ת'אנדר, אולימפיה ליטנינג' וסנט ליאו.

100X4 שליחים: בניגוד לריצת מאה מטרים בו כמות הלחיצות ומהירותם הן החשובות במשחק זה עליכם להישאר בתחום הורוד בכדי להגיע למהירות שיא. במקביל אתם צריכים להתאים את העברת המקל ככה שהיא לא תוריד מהמהירות שלכם אך תספיקו להעביר את המקל בזמן. בניגוד למשחק הקודם, פה התקשתי והיה עלי לעבוד קשה כדי לעבור לשלב חצי הגמר.

הדיפת כדור ברזל: האמת, התקשתי רבות להתמודד בזה עם המקלדת והצלחתי יחסית בסדר עם השלט אז אכתוב על השימוש בשלט. עליכם להרים את הכדור על ידי לחיצה על שתי המקשים העליונים (RB LB) ואז לסובב את המקש של התנועה במהירות רבה ככל האפשר ובתנועה מעגלית ככל האפשר. שחרור הכדור מתבצע כאשר עליכם לשחרר את הכדור באזור הוורוד כדי להשלים זריקה מיטבית. מבחינת כיף הוא מקבל את מלוא הנקודות אך השליטה במשחק הייתה יותר קשה ויותר מסובכת.

ריצת 110 משוכות: בדומה לריצת 100 מטרים עליכם ללחוץ מהר ככל האפשר על מקש הריצה אך כאן יש משוכה שעליכם לעבור וזה להתאים את הדילוג (במקש שונה) למהירות כדי לא להיתקל במשוכה.

קפיצה לרוחק: לצבור מהירות על ידי לחיצה על מקש יחיד ואז להספיק ללחוץ על המקש הנוסף כדי לקפוץ ולא לעבור את הפס. ברעיון חשבתי שזה יהיה מגניב אך בפועל הרבה פעמים צברתי יותר מדי מהירות ואז לא הצלחתי לקפוץ. התקלה, אני מאמין, היא בי.

שחיית 100 מטרים: שחיית 100 מטרים חתירה. הדרך לנצח היא לפגוע "בול" עם המקשים במקום המיועד ובכך לצבור מהירות. פשוט למדי וכיף.

שחיית 200 מעורב: עליכם להתאים את התנועות של המקשים בהתאם לסוג השחייה במקצה, פרפר וחזה לסובב את הג'ויסטיקים במקביל, בגב ובחתירה לעלות אותם אחד אחרי השני. הקושי הנלווה הוא בעניין סיבולת הלב – יש מד לב שאם גומרים אותו הדמות פשוט צפה עד שמתמלא קצת ועד אז אתם מאבדים מהירות וקצב. הסוד הוא לשמור כוחות לסיום. מבחינת איכות ואתגר זה בהחלט שם אבל המורכבות של המקשים העיבה על המשחק.

טיפוס: ענף אולימפי חדש שהצטרף כעת בו עליכם להיכנס לנעליים של אלכס חזנוב ויובל שמלא, כוכבי נינג'ה ישראל, ולעלות במהירות מרבית על קיר הטיפוס. עליכם לעבור מצד לצד ולהגיע דרך האבנים הצהובות אל הכפתור ששולח אתכם לארץ עוץ. סליחה, לשלב הבא.

מתוך המשחק הרשמי

אופניים: BMX. מירוץ אופניים לצד תרגילים וקפיצות. סע הכי מהר שאפשר ואז תקפוץ בקווים האדומים.

כדורגל: תנועה עם החיצים, בעיטה ומסירה אלו הם המקשים, די קל להבין את המשחק ודי פשוט לשחק אותו. כיף, פשוט, ומהנה.

כדורסל: תנועה עם החיצים, קפיצה/זריקה, מסירה/חטיפה ומהירות. בדומה לכדורגל, פשוט לשחק, ברמה סבירה עם איכות טובה. לקחתי אליפות בקלות.

כדורעף זוגות: משחק בו אתה תלוי בעזרת המחשב שמשמש כשחקן נוסף לצידך. מעניין, פשוט וכיפי.

טניס: יש אפשרות לזוגות ויחידים. המשחק כולל תנועה והחזרה של הכדור. המנצח הוא זה שמצליח ליצור רווח של 2 ניצחונות. אישית – נהניתי מזה מאוד, שיחקתי בזה שוב ושוב וכל פעם הגעתי לגמר והפסדתי… אבל היי, לזכות בכסף זה גם בסדר.

פינג פונג: בדומה לטניס (תראו מופתעים) תנועה והחזרה. כמו המשחק הנ"ל – משחק פשוט ומהנה מאוד.

רוגבי: משחק קל להבנה, קל לשיחוק לא דורש יותר מדי מקשים ותנועות ותזוזה מוגזמת. המטרה כמו היא לחצות את הקו ולהשיג יותר נק' מהיריב. תיקולים ומסירות הם המרכז של המשחק.

כדור-בסיס: כמו נבחרת ישראל, אתם נכנסים לתוך הנעלים של החובט ושל הפיצ'ר. גם לחובט וגם לפיצר יש טבלה של 9 ריבועים (ועוד אחרי הקווים) שבהם הוא מכוון לאן לזרוק או איפה לחבוט. המטרה של החובט לפגוע במשבצת הנכונה וגם לחבוט בטיימינג הנכון כדי שהכדור יעוף רחוק. שימו לב – הכדור יכול גם לזוז ברגע האחרון ואז צריך להזיז את התנועה של המחבט בהתאם למקום וגם להספיק לחבוט בזמן.
בתור הפיצ'ר עליכם לבחור זריקה ומשבצת, תוכלו לשנות ולהתאים.
באופן אישי הסתבכתי קצת אבל זה בסדר כי גם בבייסבול אמיתי אני מסתבך.

מתוך המשחק עצמו

לסיכום:

נהניתי מאוד לשחק במשחק, תוך כדי הצום שעבר, או בקפיצה על כדור פיזיו כדי להרגיע את העולל החדש. המשחק הוא פשוט להבנה, בלי יותר מדי התחכמויות ודברים נלווים. האיכות טובה ונותנת תחושה של גאווה כאשר דגל ישראל מתנוסס בצמרת האולם.

כולנו תפילה שגם באולימפיאדה האמיתית נזכה לשמוע את ההמנון המדינה מתנגן.

המחיר של המשחק הוא 160 ש"ח. ההחלטה היא שלכם.

קישור לקנייה: https://www.olympicvideogames.com/tokyo2020/us/

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט