אירועי דיומא 17.7.21 – אופניים, שחמט ואתלטיקה

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 20

קטע 19 של אתמול היה קטע ארוך ושטוח ברובו, עם מספר טיפוסים קטנים לאורכו. קבוצת בריחה קטנה יחסית תפסה מרחק מהדבוקה בתחילת הקטע, והיא גדלה עד מאד לאחר מיאוץ הביניים, כאשר מספר רב של רוכבים התנתק מהדבוקה. באופן מפתיע משהו, קבוצת קוויק סטפ של קבנדיש לא נראתה מעוניינת בקטע, מה שהביא אותנו לראות את קבוצת ISN, לה לא היו רוכבים בבריחה, ובפרט את כריס פרום, מנסים להוביל את הרדיפה מטעם הדבוקה. מאמץ זה לא צלח, והניצחון של רוכב מהבריחה הפך לעובדה מוגמרת ככל שהקטע התקדם. הבריחה התפצלה לשתיים באחד הטיפוסים המסיימים, ומעט לאחר מכן, מאטיי מוהוריץ' ברח קדימה לבריחת סולו מהסוג שהוא אוהב כל כך, ולא הסתכל לאחור עד שעבר ראשון את הקו, כשכריסטוף לאפורט וקאספר פדרסן משלימים את הפודיום כדקה מאחוריו. לסלובני יש טור נהדר בו הצליח לזכות בשני קטעים, שניהם מהבריחה. הניצחון מגיע על רקע החקירות של קבוצת בחריין-ויקטוריוס שלו על חשד לשימוש בחומרים אסורים. הקטע לא השפיע על תמונת ה-GC, וטאדיי פוגאצ'אר עדיין מוביל, כשאחריו וינגגארד (5:45+), קאראפאז (5:51+), אוקונור (8:18+), קלדרמן (8:50+), מאס (10:11+), לוטסנקו (11:22+), מרטאן (12:46+), בילבאו (13:48+) ואורן (16:25+).
קטע 20 של היום הוא קטע הנג"ש השני של המירוץ, שישמש גם כקטע התחרותי האחרון (זאת כי כידוע הקטע הנועל לשאנז אליזה הוא ייצוגי ברובו). זה קטע שטוח של 30 ק"מ בדרום מערב צרפת. הקטע לא אמור להשפיע על המיקומים הסופיים במירוץ: תמונת הפודיום סגורה, כשהיתרון הקטן שבו אוחז וינגגארד על קאראפאז אמור לגדול מאד בעקבות היתרון באסכולה זו של הדני על האקוודורי, בעוד שהאחרון נמצא ביתרון גדול על המקום הרביעי. לפיכך אנו צפויים לקבל תחרות אך ורק על הזכייה בקטע. טאדיי פוגאצ'אר, הזוכה בקטע הנג"ש הראשון, אמור להיות הפייבוריט היום על מנת להוסיף ניצחון בקטע נוסף על השלושה שלפני כן. וואוט ואן ארט, וינגגארד ושטפן קונג נראים כמו האופוזיציה הקשה ביותר עבורו, כשגם ביירג, ביסגר, אלאפיליפ, אסגרן, תומאס וקטנאו אמורים לנפק כאן תוצאות טובות. שידור ביורוספורט ב-14:00.

שחמט – גלפנד, וגם קרלסן וקרואנה עולים לשלב הבא בגביע העולם, ארוניאן פרש בשל פרוטוקול קורונה/שחר אלוני

בגביע העולם אתמול שוחקו משחקי הגומלין בסיבוב השני.
בגזרת הישראלים, בוריס גלפנד בשחור, עלה ליתרון קל והציע תיקו ליריבו שהסכים, ובכך ניצח (בזכות הניצחון בלבן אתמול) וכעת יהנה מיום חופש, שכן הוא לא נזקק לשוברי שוויון. נראה בהמשך את נצחונו.
מיכלבסקי, אלוף ישראל, שיחק בלבן, והתקשה מול האמריקאי החזק ג'פרי שיונג בן ה 20, שממוקם כ 150 מקומות מעליו בדירוג העולמי. שיונג ניצח ומיכלבסקי הודח בשלב הזה מגביע העולם.

קרלסן הגדיל לעשות וניצח גם אתמול את משחקו בלבן, והשלים ניצחון 2-0, זה חלק מהסגנון שלו, לשאוף לניצחון בכל מצב. גם רוב חברי הצמרת העולמית הבטיחו היום עליית שלב ללא שוברי שוויון, ובהם קרואנה, גרישצ'וק, תומשבסקי, דודה, נבארה, גירי, פדוסייב, אנדרייקין, האריקרישנה, לגראב, קריאקין וסבידלר.

מי שהופתעו והודחו למרות שהיו פייבוריטים בדו קרב שלהם הם ראגר, אלוף אוסטריה (2680), סאריץ' (2645) והספרדים אנטון (2670), ווואלחו (2710).

מעניין לציין את הפורץ הטרי לטופ 100 העולמי, הנער בן ה 16 ניהאל סארין מהודו, שעלה שלב מול שחקן עדיף.

מי שיזדקקו היום לשחק שוברי שוויון (במקום לבלות יום טיול בסוצ'י) הם בין היתר: פירוז'ה, ממדיארוב, דובוב, דומינגז ושירוב הותיק.

לבון ארוניאן, המדורג 3 בטורניר כולו, לא השתתף עקב פרוטוקול קורונה והודח, כך גם היריב האינדונזי של קרואנה.

עמדת הסיום במשחק הראשון של גלפנד:

עמדת הניצחון של גלפנד (לבן), הלבן קידם עכשיו את הרגלי (מסומן כחול) והוא רוצה במהלך הבא לתת שח עם הצריח, להקריבו ולכתיר מיד מלכה. לשחור אין כל הגנה טובה מול זה ולכן הוא נכנע.



העמדה לקראת הסיום במשחק השני של קרלסן:

העמדה נראית כאן שוויונית לגמרי, קרלסן יכול היה להציע תיקו שכנראה היה מתקבל בברכה אצל יריבו ובכך לעלות שלב (היה לו ניצחון מהמשחק הראשון). למרות זאת הוא העדיף להמשיך ולהלחם עד הסוף. זו עמדת הסיום:

בעמדת הסיום אפשר לראות שהלבן עומד להכתיר מלכה והשחור יכול בשקט להיכנע.

היום ישוחקו שוברי השוויון בדו-קרבות שעוד לא הסתיימו בסיבוב 2, ובסוף היום ישארו רק 64 מתחרים, ובניהם גלפנד, מתוך ה 206 שהתחילו את הטורניר.

יריבו של גלפנד בסיבוב הבא יבוא מהשובר שוויון בין ארטמייב החזק (2710) לבין הנער הצעיר מורזין בן ה 15 שלו 2500.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה לנוער

טאלין, בירת אסטוניה, מארחת את אליפות היבשת עד גיל 19, שהחלה ביום חמישי ותסתיים ביום ראשון הקרוב. נתייחס כאן להישגים הבולטים של הישראלים. יהודה איילה, חניכו של יובל כרמי, סיים אתמול במקום הרביעי בגמר 5,000 המטר בתוצאה של 14:36.38 (המנצח מדנמרק קבע 14:32.93). התוצאות מעידות על ריצה טקטית, שנפתחה בקצב מאוד איטי והתגברה לקראת תומה, כשהקילומטר האחרון ארך 2:37 דקות. שיאו האישי של איילה, שנאבק בסיבוב האחרון על המדליה, אך נעקף בישורת הסיום, הוא 14:18.17 ונותר לקוות שימשיך במגמת השיפור שלו.

16:00: חצי גמר 200 המטר לנערים, שבו יקח חלק בלסינג אפריפה (יזנק במקצה הראשון). חניכו בן ה-17.5 של המאמן איגור בלון, קבע אתמול, בסיבוב הראשון של התחרויות, שיא אישי נהדר של 20.94 שניות, שמהווה גם את השיא הלאומי עד גיל 23 ורחוק רק שמונה מאיות מהשוואת השיא הישראלי הכללי במקצוע. בלסינג עלה מהמקום הראשון לחצי הגמר ואם יעפיל לגמר, הרי שריצה זאת תתקיים בשעה 18:05.

17:35: גמר הקפיצה לגובה לנערים שבו יטול חלק יונתן קפיטולניק, שמתאמן תחל הדרכתו של אנטולי שפרן. יונתן, בעל שיא אישי של 2.23מ', העפיל שלשום לגמר התחרות, לאחר שקבע 2.16מ' במוקדמות.

19:05: גמר 3000 מטר לנערים. שני רצים ישראלים ישתתפו בריצה, לאחר שצלחו את ריצת המוקדמות שנערכה שלשום. אדיסו גואדיה, שמאמנו הוא יובל כרמי, מחזיק בשיא אישי של 8:15.40. הרץ השני הוא מתן עברי. חניכו של אמיר רמון הוא בעל שיא אישי של 8:16.35.

ניתן לצפות באליפות בערוצים 55 ו-56. אפשרות נוספת לצפיה היא כאן. תוצאות מלאות, שמתעדכנות בזמן אמת, ניתן לראות כאן.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. הפתעה בגביע העולם, דומינגז החזק (2760) מפסיד בשובר שוויון מול שחקן מאוזבקיסטן (2540) ומודח מהטורניר כבר בדו קרב הראשון שלו

  2. חבר'ה, עזבו הכל.
    מה שקפיטולניק עשה עכשיו באליפות אירופה לנוער יירשם בדפי הזהב שך האתלטיקה הישראלית לתמיד.
    נקודה

  3. אלוף אירופה לנוער, עם שיא אישי, בנסיון שלישי ואחרון.
    עבר 2.19, פסל פעמיים ב2.21 מ', העלה את הרף ל2.25 מ' (שיאו האישי 2.23 מ') ועבר!!!!!!!!!!

  4. מתן עברי מקום 7 בריצת 3000, מתן הוא גם אלוף ישראל לבוגרים בריצת ניווט, ומקום שישי באירופה בניווט ספרינט עד גיל 19 (בריצת ניווט אירופה זה ה"עולם")

כתיבת תגובה

סגירת תפריט