עדיף בשניים – דירוג הצמדים הטובים ביותר בליגה חלק 2 /מתנאל אלאשבילי

עדיף בשניים – דירוג הצמדים הטובים ביותר בליגה חלק 2 /מתנאל אלאשבילי

העונה נגמרת ועתה הגיע הזמן לעשות דירוגים חביבים. החלטתי לדרג את הצמדים הטובים ביותר בליגה. הבהרה: לא כל שני שחקנים שמשחקים באותה קבוצה הם צמד. לדוגמה בשיקגו – ווצ'ביץ' לא חיבר צמד עם זאק לאבין. המטרה היא לדרג צמדים שקיבלו טייטל של זוג, במדיה או בסגנון המשחק. שלישיות גם יחכו לכתבה אחרת, אז ג'רו-יאניס-קריס לא יופיעו פה. הנתונים שנבדקו: דקות משחק יחד, כמות אסיסטים אחד לשני, שיפור סטטיסטי העונה בעקבות הציוות. כל הנתונים הם נתונים מהעונה הסדירה. עכשיו כשהבהרנו את זה, בואו נתחיל. לכל צמד יצורף סרטון היילייטס. למי שלא ראה את החלק הראשון, למה אתם מחכים?

מקום 9 – לוקה דונצ'יץ' וקריסטפס פורזינגס

לוקה ופורזי – יממשו את הפוטנציאל?

הסיבה שהצמד הזה, שהיה אמור להיות בטופ 5 מבחינת הפוטנציאל, ירד ארבעה מקומות למטה היא שרק שחקן אחד עשה שיפור משמעותי, ולא בזכות השני. דונצ'יץ' נשא על כתפיו את דאלאס בעוד פורזינגס עסוק בלהראות כמו רוח רפאים. לא תזזיתי בהגנה, לא פיזי באף צורה, מעדיף להעיף שלשות מאשר לקחת שחקנים בפוסט אפ ובאופן כללי, השיפור של דונצ'יץ' עולה בקנה אחד עם הרגרסיה של פורזי. הצמד הזה שיחק פחות מ-900 דקות יחד, רוב המסירות של דונצ'יץ' בכלל היו לטים הארדווי ג'וניור ולדוריאן פיני סמית' ועל אף האחוזים שעלו במקצת ממסירות של לוקה, פורזינגס נראה לא מתאים אליו. הסיבה שהם לא מדורגים כל כך נמוך כי כמות הכישרון העצומה שלהם, במיוחד של דונצ'יץ', שסחב את דאלאס בעצמו למקום החמישי במערב. עם היכולת הטובה של הקוסם הסלובני, גם הלטבי נהנה, מכיוון שהצליח להוציא מעט מהכישרון שקיים בו. בסוף, המספרים שלהם טובים משל סקסלנד, הכימיה ביניהם קיימת יותר מאצל הצמד מהניקס, והם הצליחו להתחבר יותר טוב מהצמד של הוויזארדס.

מקום 8 – דונובן מיטשל ורודי גובר

שמו סוף לשמועות, הם עדיין חברים טובים

הצמד של הג'אז עשה שיפור גדול השנה, בעיקר בשיתוף חבריהם לקבוצה. השיטה של קווין סניידר התבססה על כדורסל שיתופי ששיחק לטובת רודי גובר. אמנם מיטשל אוהב יותר את היכולת לקחת על עצמו את המשחק אבל גם הוא התרגל לשיטה, ועל אף משחקים לא טובים פה ושם, הצליח להעלות את הרמה שלו בתוך המרקם הקבוצתי. באופן מפתיע הצמד גובר ומיטשל שיחק 1058 דקות יחד, לעומת 1943 של רויס אוניל ובויאן בוגדנוביץ' שמובילים את הג'אז. יש הסבר הגיוני לכך. אוניל ובוגדנוביץ' הם בורג מרכזי בשיטה של סניידר שחייב את הקלעים לצד הסנטר בצבע ומובילי הכדור. כמובן שהייתה גם את הפציעה הממושכת של מיטשל שגרמה לו להחמיץ יותר מ-20 משחקים עד הפלייאוף. על אף כמות הדקות שנראית קטנה, מיטשל וגובר חיברו צמד אימתני. במסירות זה מתבטא בצורה פחות טובה כשרוב המסירות לגובר הן לא ממיטשל ורוב המסירות של מיטשל עצמו הן לא של מיטשל. מיטשל מתפקד כקלע וכמוביל כדור משני לצד מייק קונלי, את רוב המסירות לצבע מבצעים קונלי ובוגדנוביץ'. למיטשל גם נוח עם הנישה הזו כי הוא מתפקד כקלע וכחודר לסל, בלי תפקידים אליהם הוא צריך להתרגל. רודי גובר התקפית לא מהווה פקטור גדול, הוא יכול לקלוע פה ושם מפוסט-אפ אבל רוב הסלים שלו העונה היו דאנקים פשוטים (231 הטבעות מתוך 391 סלי שדה). בצמד הזה הכימיה היא לא במסירות אחד לשני, היא בשמירה על שיטת המשחק תוך כדי שילוב היכולת שהביאו בשנים לפני, גם אם זה אומר שמיטשל פחות ימסור לגובר, עדיין החיבור ביניהם קיים. הצמד הזה עבר טלטלות, "ריב" שהתברר כפייק ניוז, נאצות כלפי גובר ונגיף אחד. יש פה חיבור יותר משמעותי מכדור וסל.

מקום 7 – דמיאן לילארד וסי-ג'יי מקולום

לילארד ומקולום – סופה של תקופה?

כאן הדירוג מתחיל להיות מעניין וצמוד הרבה יותר. כל הצמדים שיופיעו בהמשך יכולים להיחשב לפחות טובים מדיים ומקולום, מכיוון שאלו נמצאים יחד זמן רב והחיבור ביניהם גדול יותר משל כל הצמדים בליגה חוץ מהספלאש בראדרס. ראשית, מקולום היה פצוע לחלק נכבד של העונה, כשלפני הפציעה הציג יכולת של אולסטאר. דבר הוביל לדבר ודיים וסי ג'יי שיחקו רק 1068 דקות יחד, שבע מאות פחות מבעונה שעברה. לילארד מסר לסי ג'יי את רוב המסירות העונה, והאחוזים של הקלע של הבלייזרס עלו בכשלושה אחוזים מהשדה ובשישה אחוזים לשלוש. גם סי ג'יי מסר את רוב המסירות שלו לדיים כשהאחרון קולע באחוזים יחסית זהים לממוצע. הסיבה ששניהם מדורגים נמוך היא ההגנה. לילארד סיים את העונה עם הרייטינג ההגנתי הנמוך ביותר בקריירה שלו – 118, ובאותו רייטינג הגנתי סיים סי ג'יי. עם זאת, לילארד ומקולום הם מותג שקיים כבר כמה שנים, השיפור של סי ג'יי משחקן סביר לשחקן שיכול להיות יד ימינו של רכז טופ 3 בליגה הגיע מהעזרה של לילארד. בהמון פרמטרים הם מזכירים את סקסלנד שהגיעו במקום העשירי רק שהרמה שלהם טובה בהרבה ורמת התחרותיות שלהם גם כן. לילארד אולי יעזוב הקיץ את אורגון, יש מצב שראינו את משחקם האחרון של לילארד ומקולום מול דנבר? גם אם כן וגם אם לא, נוצר פה צמד אייקוני שייזכר לדורות כאחד מצמדי הגארדים ההתקפיים הטובים שהיו פה.

אלו היו מקומות 9-7 בדירוג, מקומות 6-4 יעלו ממש בקרוב.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. כמו שזה נראה אין ממש צמד בדאלאס, זה פשוט לוקה ועוד ארבעה… פורזינגיס לא הרוויח את הזכות להיות חלק מצמד עקב בריאות קלוקלת ורמת משחק נמוכה .
    זה כאילו 110% לוקה ומינוס 10% פורזינגיס…
    .
    הצמד של הבלייזרס הוא בין הכי כשרוניים התקפית בליגה. מסוגלים לעשות סל בכל זמן אבל בהגנה הם קטסטרופה.
    .
    אצל הג'אז זה צמד שרק ילך ויששתבח ככל שמיטשל יתבגר ופשוט יהפוך לשחקן טוב יותר. גובר אחראי לחלק ההגנתי ומיטשל להתקפי.

  2. אחלה סדרה הבאת פה….
    הבנזוג החלופי היחיד ללילארד שאני מסכים אליו הוא אמביד, וזה בגלל נושאי השיחה המשותפים שלהם.

    אלו שטוענים שאני חושב ככה רק בגלל שאני אוהד שרוף בדם של פילי טועים, מטעים ומתבססים על קרעי שמועות ובלונים שמפריחים אנליסטים ופוזישיונרים למיניהם.
    בעקבות הדיון בנושא בכלי התקשורת המובילים הרגשתי צורך לעדכן את הציבור ולהעמיד דברים על דיוקם.
    תודה ושבוע טוב.
    🙂

    1. Berch מה עם הצמד טאקר-מורן רוט לא תופס??? תודה מתנאל על הפוסט. מסכים עם המגיבים מעלי שפורזי ולוקה זה בעיקר על הנייר אם איך שהלטבי משחק….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט