OKC – תמונת מצב / ולדי קוגן

 OKC.תמונת מצב

(מלבד סנטר ות'אבו, כמעט מושלמת כמו הפייסרס…)

כפי שכולכם יודעים אנחנו נמצאים חודש לפני אחד התאריכים החשובים והמרתקים של העונה,ה-20 בפברואר הלא הוא הטרייד דד ליין כשבשבועות הקרובים יהיו שמועות על כמעט כל שחקן שיועבר.אז לפני שהטירוף מתחיל נסקור את הרוסטר הקיים:

1)קווין דוראנט-אין צורך להציג את שחקן ההתקפה הטוב בליגה.מרוויח 17.8 מליון העונה,ונמצא תחת חוזה עד 2016 כשקבוצות רבות כבר מתכננות להביא אותו(בעיקר הלייקרס והניקס,אלא מה).דוראנט לא יעבור בטרייד בחיים ולדעתי הוא הדאנקן הבא,דהיינו כוכב שמעביר את כל הקריירה בקבוצה משוק קטן יחסית.

2)ראסל ווסטברוק-השחקו אולי הכי אקספלוסיבי בליגה.מרוויח 14.6 מליון לעונה וסגור עד 2017.שחקן חשוב מאין כמותו שהשנה שוב נוכחנו לדעת כמה הקבוצה מתקשה לנצח בלעדיו.הופך את השחקנים סביבו ליותר טובים ובעיקר מאפשר להם מרווח פעולה.hes a keeper.

3)סרג איבקה-כל מי שאומר שאיבקה לא משתפר שיראה משחקים שלו מעונת הרוקי ומשחקים עכשיו.זה שחקן הרבה יותר שלם ומפותח(אם כי יש עוד מקום לשיפור).ומי שחושב שאוקלהומה טעו כשויתרו על הארדן ולא על איבקה,אני מזכיר שהארדן לא יכול לשמור על סבא שלכם על כסא גלגלים.איבקה הוא אחד השומרים הטובים בליגה ומועמד קבוע ל-defensive player of the year.גם אם היום הייתה לקבוצה את הדילמה אני שם את הכסף על איבקה שיישאר.מרוויח 12.25 מליון לעונה עד 2017.

4)קנדריק פרקינס-השחקן המושמץ בליגה.מרוויח 8.7 מליון העונה ו-9.4 מליון בעונה הבאה.מועמד קבוע לעוף באמנסטי.הסטטיסטיקה אומרת 3.4 נק ו-4.6 ריב למשחק.אם היה מרוויח 2 מליון כנראה שלא היו תלונות.הדבר היחיד שהוא עושה זה לשים גוף על ההווארדים וההיברטים של הליגה.כנראה לא יעבור בשום טרייד כי אף קבוצה לא תיקח אותו.

5)תאבו ספולושה-חוזה נגמר של 3.9 מליון.נותן גוף בהגנה ומדי פעם יתפוס יום בהתקפה.קולע 6.3 למשחק ב-40% מהשדה.לא שחקן זוהר ואם יעזוב בקיץ לא יזילו דמעה בקבוצה.יש סיכוי שקבוצות בבנייה ירצו את החוזה הנגמר שלו להשיל כסף.

6)גרמי לאמב-השחקן שאוקלהומה בונים עליו לא מעט את העתיד שלהם.נבחר ע"י יוסטון ב-2012 והגיע בטרייד על הארדן.כנראה לא יהיה סקורר כמו הארדן אבל יכול להיות שומר יותר טוב(זה לא כזה קשה)וכנראה מתאים לשחק ליד דוראנט וווסטברוק.קולע 9.9 נק למשחק ב-45% מהשדה ו-36% מ-3.יש מגמת שיפור,ורק צריך להראות יותר יציבות אבל בתור שחקן שזו השנה הראשונה שלו כשחקן משמעותי הוא נותן עונה טובה ועוד יתקדם בהמשך.ישאר לטווח ארוך.

7)רגי גקסון-היה אחד המועמדים המובילים לזכות בשחקן השישי של השנה עד הפציעה של ראסל.נותן 13.2 נק,3.8 אסיסטים ו-3.8 ריב למשחק.המספרים מראים על כשרון עצום.מי שרואה לא יכול לא להתפעל.הבעיה תהיה כשיהיה שחקן חופשי ב-2015,האם אוקלהומה תיתן לו ללכת או תשלם לו סכום רציני(לפחות 8 מליון לעונה)?.כמו אצל לאמב הבעיה הגדולה היא יציבות.שחקן צעיר שעוד יהיה כוכב.

8)ניק קוליסון-קוליסון הוא מה שנקרא שחקן נשמה.עושה את כל הדברים הקטנים שמביאים אליפויות,ואף פעם לא עושה מה שהוא לא יודע.יקלע כשצריך וישמור מצוין תמיד.מרוויח 2.5 מליון לעונה ושווה כל סנט.

9)סטיבן אדאמס-שחקן שבעת היבחרו בדראפט אמרו עליו שהוא פרויקט,ומוכיח כבר השנה שהוא פקטור.חוטף מרפקים מכל שחקן שני בליגה ואפילו לא מרגיש דבר.נותן 4 נק ו-4.6 ריב למשחק ב-15 דקות.אני מקווה שברוקס יתחיל לתת לו מעל 20 דקות למשחק.תאמינו לי הוא לא יתאכזב.

10)פרי גונס-פורוורד כשרוני שיה אמור להיות בחירת לוטרי אבל החליק עד הבחירה ה-28.מזל שלנו שלקחנו אותו. מקבל כ-11 דקות למשחק ונותן בעיקר אנרגיה ויכולת קליעה מ-3(37%).יש שמועות שרצות פה ושם שהקבוצה תוכל להעביר תמורת וטרנים משמעותיים או שחקנים יותר טובים.כרגע הוא בעיקר גיבוי לדוראנט,והוא גיבוי לא רע בכלל.

11)אנדרה רוברסון-הבחירה ה-26 בדראפט האחרון.עוד לא הראה כישורים בלתי רגילים אבל מקבל דקות פה ושם,וכנראה יהיה גיבוי ללאמב בשנה הבאה בהנחה שספולושה יעזוב.אם הקבוצה תרצה להשתפר הוא יכול להיות נכס מעניין לכל הפילדלפיה ומילווקי למיניהן.

12)האשים תאביט-הבחירה השנייה הגרועה בהיסטוריה.אם לא הכי גרועה  בטוח בחמישייה.יכול לשחק כמה דקות ולתת כמה ריבאונדים ולא יותר.חוזה לא מובטח של 1.2 מליון העונה ובעונה הבאה.

13)רויאל אייבי-הובא בחוזה ל-10 ימים.יהיה טוב יישאר,יהיה פח יחזור ללשכה.

כמו שאפשר לראות הקבוצה בנויה סביב דוראנט ווסטברוק ואיבקה עם צעירים מבטיחים(לאמב,גקסון,אדאמס,גונס)ומומחים הגנתיים(ספולושה ופרקינס)וניק קוליסון על תקן פועל שחור.כרגע נמצאים 2.3 מליון מתחת לתקרת המס מה שמאפשר מרווח פעולה להביא שחקן בטרייד.כמו כן יש 2 בחירות בדראפט הקרוב(שלנו ושל דאלאס).

כמו שבטח שמעתם הדראפט הקרוב יהיה עמוק מאוד מה שיאפשר לעשות עסקה להביא שחקן משמעותי,ועדיין להישאר מתחת לתקרת המס.

החלום שלי הוא שיביאו את ארון אפללו,או לפחות את ספנסר האוס.יאללה פרסטי אל תאכזב אותנו.go okc!!!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. וולאדה – מה כולם יורדים על פרקינס?
    בשביל לעשות נקודות בצבע יש את איבקה! פרקינס הוא בורד חשוב ביותר כי הוא זחקן הגנה חבל על הזמן ובע"ה לא חסר מי שייקח זריקות בOKC

    1. עידו התלונות באות בגלל שהוא מקבל 9 מליון בעונה
      אני מבין שהוא בורג חשוב אבל עבור סכום כזה הוא אמור לתת הרבה יותר

      1. וולאדה – הנה התשובה שלך. 9 מליון ניצחו את פורטלנד דרך ההגנה היום.
        פרקינס הוא סנטר ואלה מקבלים הכי הרבה כסף כי הקדוש ברוך הוא לא מייצר הרבה מהם.
        כמה מקבל קאזינס? כמה היברט?? כמה הווארד?? דנקן? לופז של ברוקלין? כל השאר לא באותה ליגה.

        1. הנה המשכורות נכון לעונה הנוכחית:
          פרקינס-8.7 מליון
          היברט-14.2 מליון
          לופז-14.6 מליון
          קאזינס-4.9 מליון(שנה אחרונה של חוזה רוקי)משנה הבאה יקבל 15 לעונה
          נואה-11 מליון
          בוגוט-14 מליון
          הווארד-20 מליון

          כפי שאתה רואה הוא אמנם לא מרוויח כמוהם אבל אתה לא יכול להגיד שלא היית נותן עוד 5 מליון לשחקן כמו היברט או נואה??
          אני מסכים שהסכומים שהווארד ובוגוט מקבלים קצת מוגזמים

          1. זה מתוך 60 מליון שמותר לשלם משכורת בקבוצה?

            נראה לי סביר מאד סנטר ברמות הגבוהות שיודע לעשות הגנה טוב מאד בקבוצה של 3 סופרסטארים אחרים.

            אני נשאר בדעתי.

        2. עידו, לדעתי צריך לבחון את איבאקה מול סנטרים מדרג הביניים.
          כמה עולה לעונה ספנסר הוז, או רובין לופז,או עומר אשיק, או ווצ'ביץ'?
          ניקולה פקוביץ למשל משתכר השנה פחות מ5 מיליון

  2. ורי נייס
    נראה שהם נחלשו קצת השנה… או שאולי שאר הקבוצות התחזקו.
    בכל מקרה דוראנט מדהים
    גם בגלל היכולת וגם בגלל האישיות

  3. סקירה מעניינת והעמיקה את ההערכה שלי לקבוצה הזאת שבנויה נכון הלוואי הלוואי הלוואי שהגמר האזורי יהיה OKC, ס"א, והמנצחת תפגוש את אינדיאנה בגמר.

    שלמות.

    1. הארדן הוא כלום ושום דבר בשביל OKC בפלייאוף. תראה עוד פעם את סדרת הגמר מול מיאמי מ 2012 ותזכר איך הארדן מפסיד בכח את משחקים 4 ו 5.
      על כל נקודה שהארדן לוקח אתה מפסיד נקודות של דוראנט ואיבקה.
      על כל נקודה שראסל לוקח או מוסר יש 3 אפשרויות מסירה באחוזים גבוהים.

  4. זה ברור שיש בו משהו, אבל כרגע, במיוחד ככל שאדאמס מתקדם, פרקינס הוא בעיקר buffer לא רע בשביל לפנות מקום לטרייד מנצח אם יגיע. כבר כרגע הPER שלו הוא חצי משל אדאמס, ואדאמס משתפר כל הזמן, ויש להם כגיבוי עוד את האשם תמיד שנותן פר דקה יותר תפוקה מפרקינס ומקבל רק 1.2 מיליון.
    אולי כמה משחקים טיפה יותר טובים יאפשרו לעשות על פרקינס טרייד, אבל אם אין מי שייקח אותו הייתי נותן לו אמנסטי (מישהו יודע האם זה אפשרי במקרה שלו?) ומביא מישהו שיכול לעזור להכריע את האליפות עם הסכום מתחת לתקרת המס שנוצר, שהוא מכובד מאוד (8.7+2.3 = 11).

  5. מעניין מה יקרה הלילה. מצד אחד הזדמנות לעלות למקום ראשון במערב. מצד שני, בק-טו-בק אחרי פורטלנד, כולל טיסה לס"א, ניצחנו אותם כבר פעמיים השנה אז בדירוג הפנימי אנחנו בסדר גם עם נפסיד היום. מצד שלישי דוראנט לוהט והכל יכול לקרות.
    הימור שלי בכל זאת ס"א לוקחת…

    1. אוקלהומה לוקחים היום את ס"א,יש לנו מאצ אפ טוב איתם..
      אפשר להעיף את פרקינס באמנסטי רק בקיץ או להעביר אותו בטרייד אבל לקבל בתמורה חוזה גרוע אחר שזאת האופציה הכי גרועה
      אני מקווה שבקיץ הם ינסו להחתים את ספנסר האוס(או אולי להביא אותו בטרייד כמו שציינתי)אני מת על השחקו הזה

  6. שנה הבאה החוזה של פרקינס יהיה יותר אטרקטיבי כי זאת שנה אחרונה
    כך שיוכלו אולי לקבל יותר עבורו

    1. אבל לא נראה לי שיעשו טרייד על פרקינס. אולי אפילו יציאו לו חוזה חדש.

      אין עוד קבוצה מעמדית כמו אוקלהומה.קבוצה שבה שני אבירים, שהם מעל לשיטה, ומסביבם חבורה יעילה ונאמנה של חוטבי עצים ושואבי מים.(רק השנה מתחיל להיווצר מעמד ביניים ברשות ג'קסון ואיבאקה).

      ופרקינס כנראה מנהיג ומחנך את הפרולטריון.
      בליגה שבה אין כבר נאמנות לסמל לא פשוט ליצור אתוס של חריצות והקרבה כמו זה שעל פיו משחקים אדאמס וקוליסון וספולושה, למשל.

  7. מקווה בשבילכם שפרסטי יעשה איזה טרייד טוב וינחית את החוליה החסרה,אבל קשה לי לראות את זה.לגבי דוראנט אז הכל תלוי איזה קבוצה יעמידו לו,לדעתי אם פרסטי והבעלים ימישכו להתקמצן ומבחינתם הדבר הכי חשוב(יותר מאליפות)זה לעמוד בתקרת השכר אז לצערך(ואולי לשמחתי)הוא יעזוב,אבל אם תהיה קבוצה תחרותית הוא ישאר.
    דרך אגב לי יש הרגשה שווסטברוק יעשה ויברח

  8. אם הם זוכים השנה (וזה אפשרי) הם יכולים להמשיך על בסיס מה שיש להם להיות דומיננטים עוד חמש שנים לפחות. אולי אפילו 10. דוראנט וווסטברוק בני 25, איבקה בן 24.

    1. קשה לי לראות אותם זוכים,ככל שהפליאוף יתקדם הלחץ על דוראנט ווסטברוק יגבר בעוד האחרים שהם צעירים מדי לא יתנו את האקסטרה בפליאוף שהלחץ מדבר צריך ניסיון ואתה לא יוצא לקרב עם כל כך הרבה צעירים(לא כל אחד הוא הארדן וראינו שגם הוא קרס בגמר).הם חייבים עוד איזה 2 שחקנים מנוסים בשביל ללכת עד הסוף.
      דרך אגב הטעות הגדולה ביותר של פרסטי לטעמי היא לא הויתור על הארדן אלא שהוא פיספס את באטייה ,העסק כבר כמעט היה סגור ובסוף הוא נחת במיאמי

  9. דבר ראשון אוקלהומה לא תגיע לשום מקום כל עוד ברוקס המאמן , דבר שני עכשיו רואים כמה ווסט הוא לא השילוב הנכון לדוראנט שבפשוט כבוי שהוא נמצא , דוראנט צריך רכז אימיתי לידו , אוקלהומה צריכה קלעי אמיתי שאשפר לסמוך עליו זה מה שחסר כרגע סנטר יש לה רק ברוקס האידיוט לא נותן לו מספיק דקות , אפללו וטרנר זה לא מה שצריך , כבר אמרתי מלא פעמים שמבחינתי פרסטי עד עכשיו נכשל בהכל והוא טוב רק בבחירות בדרפט ..בשאר הוא לא יודע לעשות את העבודה במשימה העיקרית להשאיר את הארדן במשימה השניה להביא ממנו תועלת הוא גם נכשל קווין מרטין ושתי בחירות 12 זה ללא ספק עסקה גרועה ..הוא נכשל כל קיץ בלהחתים שחקנים חופשיים בטייאר דוראל רייט מייק מילר וכולה … מקווה שפרסטי יפתיע ויעשה טרייד מנצח או יפטר את ברוקס שתיהם יתקבלו בברכה

    1. כתבת יפה,ברוקס מאמן בינוני ומקובע ופרסטי נכשל בכל המבחנים מחוץ לדראפט.
      כנראה ששלב הכרחי בדרך לגדולה של שחקן הוא לשחק לבד עם חבורה של נגרים. למייקל קובי ולברון היו שנים שבהם הם סחבו קבוצה לבד.

      בגלל שלדוראנט היה את ווסטברוק מהשנה השנייה ובגלל האופי העדין שלו
      הוא מעולם לא למד לקחת הכל עליו עד הפליאוף האחרון שבו הוא קרס.
      השנה הוא בא מכוונן ותענוג לצפות, כל משחק גודלות לו שערות חדשות על החזה.

      אבל אל תשכח שמאז האליפות הראשונה של אולג'ואן אף קבוצה לא לקחה אליפות עם סופרסטאר אחד. גם מייקל וקובי לא לקחו אליפות בשנים שבהן קבעו את השיאים האישיים שלהם.

  10. אין ספק שלבד איאפשר לזכות באליפות,המתכון לקבוצה אלופה שתי כוכבים או קבוצה מחוברת מאוזנת כמו דטרויט הייתה או אינדיאנה כיום שימו את דוראנט באינדיאנה ובטוח יש אליפות , לעומת זאת עם פול גורג זה לא בטוח, (לכל אלה שאומרים שפול גורג ברמה של דוראנט ולברון אז זהו שממש לא במקס הוא ברמה של כרמלו רק שהוא שחקן הגנה טוב יותר ויש לו אוופי טוב לשחקן ) דאלס לקחה אליפות עם נווצקי ככוכב היחיד עם צוות מסייע מצויין צנדלר מריון קיד וטרי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט