לקראת אולימפיאדת טוקיו: האמריקאים שוב ברומו של עולם ב-100X4 חתירה / מנחם לס

1.מי הופיעה פתאום בריו על יאכטה עם בן זוגה?

אם אתם חושבים שמה שיש לכם עם דוק מנחם לס זה מן חרמן זקן שנדלק על גופות שמימיים עם ציצים מגן העדן, אז כל מה שיש לי לומר לכם זה שאתם צודקים.

אבל אנחנו לא מגזין PLAYBOY ואני לא סתם מכניס אלוהית כזאת לאתר. ישנה סיבה למסיבה.

מהיכן היא הגיעה?

צדקתם! מבירת הרדניקים של העולם – עירי גרינוויל – שם היא רכשה לא מזמן עם בן זוגה ווילה בת 12 חדרים בשכונה היקרתית שלנו, "גבעת המיליונרים". אני רואה את הגבעה מחצר ביתי, ואולי אקנה איזה טלסקופ בשוק הפשפשים כדי שאוכל מדי פעם לתת מבט על כוס קפה.

מי היא, מי הוא בן זוגה, ומה היא עושה על יאכטה בריו ?

זה הספור: היא בתו של וויין גרצקי, גדול שחקני ההוקי קרח מאז ומעולם:

גדלה להיות פצצת מין, משוררת (כמה תקליטים רבי מכר) שחקנית קולנוע, וערום בפלייבוי

תחנוניו של גרצקי לא עזרו

הופיעה בכל המגזינים

התחברה לג'סטין ג'ונסון ונולד להם בן. הם גרים עתה בצ'רלסטון ובגרינוויל, שם בנו ווילה על 'גבעת המיליונרים' – כ-2 מייל מביתי

ג'ונסון הוא מנצח ה-US OPEN, 2016, אחד מארבעת הטורנירים החשובים של השנה בגולף. פאולינה עצמה היא שחקנית גולף ברמה של הטור, אבל החליטה שלהיות ספורטאית זה לא עבורה

קיוו שהיא תירגע


פתאום השניים מופיעים במפרץ ריו השבוע על יאכטה גדולה. שותים, מעשנים, וחוגגים. הוא היה אמור להיות חבר בנבחרת האמריקאית בריו אך גילו שימוש בקוקאין, ועישון נון-סטופ, וחתכו אותו מהנבחרת

2. אחרי השיא של קייטי לדקי מדדו שוב את הבריכה. היא בדיוק 50 מטרים

 
 
ה-PHENOM (לא יכול לכתוב 'פנומן') הזאת, קייטי לדקי, שברה הערב את שיאה העולמי ב-400 כשהיא קובעת זמן של 3:56.46 דק, כמעט 5 שניות לפני השנייה, ג'אז קרלין החמודה מבריטניה.  לאה סמית' האמריקאית הגיעה שלישית.

אולי אתם זוכרים את לדקי – היא היתה אז רק בת   15- מאולימפיאדת לונדון כשהיא דרסה את רבקה אדלינגטון ב-800 מ' חתירה בהפרש כזה גדול שהבריטית החליטה לפרוש באומרה: "בעשר השנים הבאות לאף אישה אין סיכוי נגד הילדה הזאת, אז בשביל מה להתאמץ?"

ידעה מה שאמרה. מאז היא לא הפסידה אף משחה ל-400 מ' או ל-800 מ', והערב היא ריסקה את שיאה העולמי ב-400 כשהיא מחליטה למפרע שהיא שוחה לשיא עולמי, כי ניצחון שלה הוא הדבר הבטוח ביותר באולימפיאדה הזאת.

ה-800 מ' הוא עדיין לפניה. היא שוחה היום את המרחק ב-800 מ' ב-9 שניות מהר יותר מהמשחק שגרם לאדליגטון לפרוש, ואם ה-400 מ' הוא איזו שהיא אינדיקציה, מחכה לנו עוד שיא מדהים. זמנה ב-800 הוא ב-12.6 שניות מהיר יותר מיריבתה הקרובה ביותר. אם תשוו זאת לניצחון בטור דה פרנץ, זה כאילו ניצחון בטור ב-30 או 40 דקות.

לדקי בת ה-19 היא עדיין הצעירה ביותר בין נשות ארה"ב בשחייה בריו. היא הייתה מצוינת בין האמריקאיות ב-4 כפול 100 שליחות אבל הקבוצה נכנעה לאוסטרליות המצוינות. יש לה עוד 200 מ' ו-800 מ', ואולי היא תשתתף בעוד משחה שליחים.

מה שמוזר איתה היא העובדה שה-1.80 מ' גובה שלה הוא הגובה הממוצע בין השחייניות האמריקאיות, ושלא כמייקל פלפס אין לה DOUBLE JOINT בכתף. גם אין לה מוטות ידיים כמטוס בואינג כמו שיש לפלפס, ואין לה TORSO שגודלו כקרש גיהוץ. והיא נשבעה היום למראיינת האמריקאית של NBC שהיא לא מסוגלת לעשות יותר מ-3  PULL UPS "אפילו אם חיי תלויים בכך"

היא למדה תיכון בבית ספר קתולי רגיל בוושינגטון הבירה, והיא לא מתאמנת יותר מכל שחיינית טובה אחרת. אז מה שיש לה הוא דבר בלתי מובן לחלוטין: יכולת להפעיל את זרועותיה כמכונה ולהשקיע יותר כוח בכל STROKE מכל שחיינית אחרת. "אני אף פעם לא מרגישה עייפה ממש עד כדי אפיסת כוחות, וחצי שעה אחרי המשחה אני מרגישה שאני יכולה לקפוץ שוב למים ולשחות את 800 מהיר".

אז מה הסוד?

אין כאן כל סוד. אלוהים – פשוט – ברא אותנו שונים. לדקי נבראה לשחות 800 מבלי להתעייף.

3. האמריקאים בטופ אוף דה וורלד ב-4  כפול 100 חתירה

כל אחד מארבעת האמריקאים (אולי מלבד הראשון, שהצרפתי הגיע לקיר בשתי מאיות לפניו) עשה את שלו, אבל מי שנתן את הפוש הגדול – לא תאמינו, אבל זה שוב היה הוא – היה מייקל פלפס.

הוא לא שחיין 100. ה-STROKE שלו טיפונת איטי. אבל גם בזינוק, וגם בסיבוב – בעיקר בסיבוב – הוא גרם להובלה של שלושת-רבעי גוף ע"י שנשאר צולל תחת המים לפחות שתי שניות יותר מהאחרים, ובשעה שכל שאר השחיינים ביצעו כבר את ה-STROKE הראשון, הוא עדיין נשאר צולל. כשיצא הוא עשה כמעט גוף שלם יתרון שקוצר מעט לחצי גוף.

עד שהמשחה הזה הגיע כבר נשברו שלושה שיאי עולם, אבל לא משנה: ה-4 כפול 100 חתירה הוא "אליפות עולם בשחייה". זה הסופרבול, המונדיאל, והוורלד סרייס. המשחק הזה מראה יותר מכל מי שולט בעולם השחייה.

כלב דרסל פתח ב-100 מכובד של 48.10. מייק פלפס פתח את ההפרש כפי שתארתי, ואז ריאן הלד הגדיל אותו באיזה 25 ס"מ, והשחיין שסגר את המשחה – נתן אדריאן – קצת התעייף ב-70-75 מטרים, אך ב-90 מטרים פתח שוב את ההפרש וסגר זהב לפני הכסף של הצרפתים והארד של האוסטרלים, במשחק המרתק ביותר של הערב.

4 שיא עולמי לצעיר אנגלי בשחייה. דבר לא מובן לחלוטין

כמה בריכות שחייה יש לדעתכם בכל אנגליה?

במדינת דרום קרולינה שהיא בין המדינות העניות בארה"ב ישנן 18,556 בריכות. איך אני יודע? זה כתוב בשבועון "SOUTH CAROLINA BULLETIN" שאנחנו מקבלים כל שבוע.

כמובן שרובן פרטיות, ורובן בריכות שעשוע וטבילה בחודשי הקיץ החמים, אבל בכל זאת.

אז איך זה, תגידו אתם, איך זה שאנגלי עם לחיים אדומות שאם יישב בחוף גורדון חצי שעה יחטוף סרטן עור, מנצח את כל העולם, ומרסק את השיא העולמי ב-100 מטרים חזה – שיאו הוא – ואף אחד לא מסוגל להגיע פחות מאורך גוף שלם לבריטי הזה?

איך, איך בריטים יכולים לנצח את כל הקליפורנאים, הפלורידאים, ושאר ארצות השמש של העולם בשחייה?

אדם פיטי SMASHED את השיא שלו עצמו שהוא שבר אתמול, והפך לגבר הבריטי הראשון ב-28 שנים לנצח זהב אולימפי בשחייה.

בן ה-21 עשה אתמול 57.55, והערב חתך עוד פלח משיאו כשעצר את השעונים על 57.13 שנ'. פיטי הזה לא הראה כל סימן של התרגשות. הוא פשוט אמר "אני הולך לנצח עם שיא עולמי חדש".

כשהוא אמר זאת ברצינות הגדולה ביותר, לא היה לי ספק מי מנצח, ולא היה לי ספק שזה יהיה עוד שיא הערב. ה-MARGIN של הנצחון היה 1.56 שניות – הפרש לא יאומן ממש בשחייה כה קצרה.

5. שיא עולמי מדהים ומדליית זהב ראשונה בשחייה לשבדיה

כיצד שרה סוסטורן מרגיעה את עצמה? היא אומרת לעצמה "זאת רק בריכה, ואת יודעת לשחות, אז את לא תטבעי".

ואז היא נרגעת, ושוברת עוד שיא עולמי ב-100 פרפר. הקנדית בת ה-16 – כוכבת השחייה הגדולה הבאה של העולם פני אולסקיאק הגיעה שנייה, והאמא דנה וולמר – מנצחת לונדון 2012, שילדה לפני 7 חודשים ונאלצה להוריד 25 ק"ג ולהיכנס למשטר אימונים – הגיע שלישית.

אלופת העולם פעמיים שברה את שיאה היא מאתמול – 55.64 שנ', כשהיא מסיימת עם 55.48.

היא תתחרה גם ב-50, 100, ו-200 מטרים חתירה, "אבל פרפר הוא המקצוע שלי".

אחרי הניצחון היא אמרה:

"The feeling is totally crazy. I didn't realize it was a world record," Sjostrom said.

"I knew I was the big favorite. I was under pressure, so I tried to focus on no disasters. Before the start I said to myself: 'It's just a pool. It's nothing. I know how to swim. I  know what to do.'"

6. כמה כואב הלב על הברזילאים!

עוד 0-0. הפעם נגד עיראק. ה-0-0 הקודם היה נגד דרום אפריקה. דנמרק מובילה את הבית, ולברזיל משחק נצחון חובה נגדה כי אם היא מפסידה, ועיראק או דרום אפריקה מנצחות, בראזיל לא עולה לשלב הבא.

הבעייה העיקרית: הם מנסים יותר מדי. לא משחקים משחק טבעי והקהל מלחיץ אותם שזה ממש אסון. תקעתי מבט בוחן בניימאר. הוא בלחץ אדיר. הוא מנסה הכל, ושום דבר לא הולך.

 

7. חואן דל פוטרו מנצח את ג'קוביץ' בסיבוב הראשון

(גו'קוביץ' היה מפסיד מלא הערכה. ג'נטלמן אמיתי!)

חואן ניצח אמנם רק 6-7, 6-7 אבל הוא היה טוב יותר מג'קוביץ' בכל. בעיקר בהתלהבות וברצון. הוא הריץ את ג'קוביץ' מימין ושמאל, וגרם לו ל-32 UNFORCED ERROR.

למה דל פוטרו ניצח?

אולי זאת קלישאה, אבל מהרגע הראשון הוא נראה כאילו הוא רוצה זאת יותר, ואיזה 400 ארגנטינאים השתוללו כאילו היה זה גמר המונדיאול.

האם גו'קוביץ' ניצח יותר מדי השנה? האם האולימפיאדה לא חשובה לו כמו גראנד-סלאם? אני לא מאמין, אבל ככה זה נראה. הוא שיחק ממש במין אי-חשק עם BODY IMAGE מוזר.

דל פוטרו עשה את הדבר היחידי שלטיני כמוהו יכול לעשות כשנגמר: פרץ בבכי. בכי של ילד שלא יכול לעצור כשמכים בו בטוסיק, עם הבדל אחד: היה זה בכי של אושר של שחקן שסופסוף, סופסוף, מכה את הסרבי בישבן.

דל פוטרו, המגדל הארגנטינאי עם תותח בידו הימנית חבט בכדורים בעוצמה, בדיוק, בבטחון, ובחוכמה. היה זה ההפסד הראשון של גו'קוביץ' מאז בריסביין ב-2009.

אמנם היה זה פעמיים טיי ברייקר, אבל הארגנטינאי היה הטניסאי הטוב יותר הערב, והניצחון הגיע לו ללא כל ספק!

 

8. הנבחרת היחידה לנצח את קווין דוראנט ושות'? אולי נבחרת הנשים!

האמריקאיות במשחקן הראשון נגד סנגל קבעו 'שיא אולימפי' בנקודות (121) ושיא הפרש של 65 במשחק שהסתיים ב- 56-121

הן טובות מדי האמריקאיות האלה. כולן קלעו; 7 בדאבל דיג'יטס. 65.7% מהפרקט, אחוז שהגברים חולמים עליו חלומות רטובים.

בריטני גריינר הענקית נשאלה מה עושה אותן כה טובות. היא ענתה, "UNSELFISH BASKETBALL". זה קצת יותר מזה אבל היא אחת הצעירות בנבחרת ועדיין מחפשת את המילים הנכונות לתשובות.

7 מהשחקניות הן בנות יוקון. המאמן מאמן יוקון. נבחרת טובה מדי עבור האחרות.

 
 .

 

 

9. לנבחרת ספרד 10 שחקני NBA

7 פעילים, 3 ששיחקו נבא!

 

 

Spain 12-player roster for Rio 2016 Olympic Games
 Alex Abrines Jose Calderon Victor Claver Rudy Fernandez
Pau Gasol Willie Hernangomez Sergio Llull Nikola Mirotic
 Juan Carlos Navarro  Felipe Reyes  Sergio Rodriguez  

10. לספארס ישנם 5 שחקנים באולימפיאדה

The Spurs lead the way with five players, including Manu Ginobli (Argentina), Tony Parker (France), Pau Gasol (Spain), Patty Mills (Australia), and Patricio Garino (Argentina).

01

אם למרכוס אולדרידג' וקאווי לינארד היו רוצים, הם היו בנבחרת ארה"ב ואז היו להם 7 שחקנים בריו!.

11. מתאגרף אירי קורא לרורי מקלרוי אחרי "SELFIE" עם קרולין ווזניאקי

 

זה היופי שבכפר האולימפי. אתה מסתובב בין כוכבים וכולם מוכנים לחיבוק ואפילו נשיקה.

אחד מהם הוא פדי בארנס, המתאגרף האירי (שנשא גם את הדגל האירי, ובעל שתי מדליות ארד באגרוף מהעבר), ששלח לגולפאי רורי מקלרוי שבחר לא להגיע לריו תמונה עם חברתו לשעבר, הטניסאית קרולין ווזניאקי (נושאת הדגל הדני)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. שחייה זה הספורט הכי מנופח שיש באולימפיאדה, מלא מקצים, מלא סגנונות, מיותר לגמרי. שיעשו סגנון חופשי כאילו אכפת לנו איך מי שרץ רץ, זו תחרות של מי רץ הכי מהר, אז צריך לעשות תחרות מי שוחה הכי מהר.
    זה גם סתם לוקח זמן מסך ממקצועות אחרים.

      1. התגובה שלך תגובה מנופחת. זה שזמן המשחקים ארוך יותר מריצות מקהילות לא הופך את השחייה לספורט מנופח.
        תגובתך חסרת פשר, חסרת ערך וחסרת משמעות וחבל שכתבת אותך בכלל.
        וכמו שכתב מנחם, העובדה שהשחייה היא מהענפים הפופולריים ביותר באולימפיאדה, והיא שנייה לאתלטיקה.

  2. מנחמנו, אני רואה הדימנציה חוגגת בגדול.
    יקירי, אתה שכחת שאתה לא גר יותר בגרינוויל…..
    עכשיו את אטלנטאי! אין טלסקופוס בשביל להציץ לציץ של האולימיאקוס.
    רוצה להציץ, תצטרך לסחוב את אוהדת הלייקרס חזרה לגרינוויל.
    🙂

  3. לגבי נולה, הוא מכוון ל US OPEN בשביל ה 21.
    הוא לא צריך להגיע עייף או להסתכן בפציעה. זה הדבר האחרון שהוא צריך….

  4. קייטי לדקי הפגינה בזמנו עליונות מוחלטת שלא ראיתי בשום ענף אחר. אני זוכר שבשלב מסוים היא הייתה בכזה מרחק מהאחרות שהשוט של הטלוויזיה כלל רק אותה וכמה ידיים מנפנפות בקצה התמונה. יהיה מעניין לראות אותה אוטוטו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט