מר נקודה למשחק – סיכום קצר של הגמר (2021) – משחק 3 / ינון יבור

אז מה שכולם חשבו שיקרה – אכן קרה. הקבוצה הנואשת יותר, זו שהיתה חייבת את הניצחון כמו אוויר לנשימה, אכן השיגה אותו. ברור לכולם שמלבד יאניס, היום הטוב שתפסו מידלטון והולידיי איפשר את הניצחון הזה, ביחד עם אדי המוטיבציה של הפורטיסים והטאקרים למיניהם, שהדביקו את כולם בעיר הגבינה בטירוף ובמחויבות לניצחון. האסטרטגיה של "לתת לאחרים לנצח אותנו" עבדה היטב בפיניקס, כי הסגל של מילווקי מורכב מכוכבים מדרג שני ולמטה מזה, כאלו שצריכים וניזונים גם מהקהל וההתלהבות הביתית. בוויסקונסין, אסטרטגיה כזו דינה להיכשל, כי כל המטאטאים באמת יורים ופוגעים, וזה לא נכון להמר על כך שיחטיאו. דווקא במשחקי חוץ, פיניקס צריכה להשקיע יותר בעצירה של הצוות המסייע, ולהגביר את התלות של הבאקס ביאניס.  

והיה עוד משהו קטן, שעזר לבאקס. במשחק הזה, הם הזכירו לי את הקבוצות של לברון בגמרים מול הווריורס, בכך שתקפו בכוח את נקודות התורפה ההגנתיות של הסאנס. ההיעדרות של סאריץ הקפיצה את קמינסקי לרוטציה, וניתן היה לראות שמילווקי מחפשים גם אותו, אבל בעיקר גם את קאם פיין בהגנה האישית. בידוד של מידלטון עליו, הורדה לאותיות וניצול יתרון הגובה והכוח, כל אלו גרמו ללחץ על פיין, שמצידו אוי הרגיש שעליו "להחזיר" על הדברים האלו בהתקפה, ולקח כמה זריקות לא אחראיות ולא במקום – ולראיה הוא השחקן שסיים עם הפלוס מינוס הנמוך ביותר במשחק (מינוס 18). הסאנס יצטרכו למצוא פתרון עבור הטירגוט הזה של פיין, ולחשוב איך למקסם את הדקות שלו בלי לשלם על כך מחיר כבד מדי.

בצד היווני של הדברים, יש כאן באמת עניין של pick your poison. פיניקס גם אכלה את הדגים המסריחים (כלומר, חטפה מיאניס) וגם גורשה מן העיר (כלומר – גם האחרים הזיקו לה לא מעט, והיא הפסידה). [במאמר מוסגר – המשפט הזה לא תמיד היה לי ברור: הרי מובן מאליו שאם אכלת דגים מסריחים אז יגרשו אותך. מי רוצה להריח את זה לידו?]. יכול להיות שכדאי למונטי לתת ליאניס להגיע ל-50-60, אבל לא לתת מילימטר לאחרים. במשחקים במילווקי, לשם לדעתי כדאי לכוון, כי ברגע שכל הצוות המסייע נהיה מעורב, הרבה יותר קשה להתמודד איתם.

משחק 4 הוא המשחק הכי מעניין לדעתי בסדרות של הטוב מ-7. למעשה ההגדרה הנכונה יותר היא pivotal. קשה לי למצוא לזה תרגום. זה משחק שלמעשה מכריע אם אנחנו הולכים לסידרה שהיא 90% גמורה (כלומר יתרון 1:3 לאחת הקבוצות), או סידרה חדשה לגמרי, בשיוויון 2:2. יהיה מעניין מה כל אחד מצוותי האימון יביא למשחק הסופר-חשוב הזה, כי מבחינת מילווקי, גם הוא משחק של do or die, בעוד שלפיניקס זו הזדמנות פז לסגור מעשית את הסידרה.

בלי להשוות כמובן – אבל איך אמר בגין לפני כמעט 40 שנה על הארועים אצל שכנתנו מצפון: בהצלחה לשני הצדדים!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. כבר עברו 40 שנה ….וואו
    תודה ינון
    לדעתי מילווקי תשווה ותהיה לנו סדרה.
    עוד אסתכן ואומר שלדעתי אם יהיה ניצחון חוץ בסדרה הוא יהיה של מילווקי דווקא .

        1. המכילתא הוא אחד מכמה קבצי מדרשי הלכה של התנאים (מ-2 המאות הראשונות לספירה) המחולקים לפי חומשי התורה. המכילתא דרבי ישמעאל הוא הקובץ על חומש שמות המזוהה עם בית המדרש של רבי ישמעאל (בניגוד למכילתא דרשב"י המזוהה עם בית המדרש של רבי עקיבא). קבצי מדרשים כאלה נוספים הם ספרא על חומש ויקרא וספרי על חומשי במדבר ודברים…
          כאמור – קטנוניות…

  2. תודה רבה!

    לקאם פיין היה את המשחק שקלע 30 נק', אחר כך נפצע ומאז פחות או יותר מסריח את הפרקט (ופיניקס צריכה אותו). מקווה לניצחון של הבאקס הערב כדי שלא יגמר מהר

  3. בגין אמר את הדברים לא על שכנתנו מצפון אלא על שכנותינו ממזרח- על מלחמת עיראק-איראן.
    נקודות מעניינות, האסטרטגיה של לתת ליאניס לעשות הכל במחיר של שיתוק של האחרים יכולה לעבוד בעיקר אולי עבור התשתו של יאניס ושחיקתו. רעיון נוסף להגנת מילווקי- הטקטיקה ע"ש טוני אלן- ברגע שקמינסקי עולה, שהשומר שלו יניח לו לנפשו וילך לעזור. אמנם לקמינסקי קיימת קליעה ברמה מסוימת, אבל איתה אפשר לחיות, כשדאבל טים על בוקר או פול יכול לתקוע לחלוטין את התקפת הסאנס.
    תודה על הנקודות

  4. תודה ינון.
    מידלטון היה סביר לכל היותר וגם הולידיי לא היה מדהים, אבל כשיאניס ביכולת כזאת גם קצת מהם אמור להספיק כשההגנה טובה. חוץ מזה, בעיית העבירות של אייטון הייתה קריטית כי היא אילצה את פיניקס לשחק עם קמינסקי יותר מהתכנון המקורי, ומילווקי ניצלו את זה היטב.
    לגבי מה שאמרת על משחק 4, שווה פעם לבדוק נתונים כאלה, אבל בהתחשב בכך שסדרה תגיע תמיד ל-2- 1 או 3- 0 ומ-3- 0 אף אחד לא חזר, אז דווקא הפסד במשחק 4 ופיגור 3- 1 הוא פיגור יחסית מחיק.

      1. אני סתם זורק מספרים שנראים לי הגיוניים, אבל הם יראו למה אני חושב שבאופן יחסי משחקים אחרים הם יותר קריטיים.
        נניח ש-2-2 שווה 60% לקבוצה הביתית ו-3- 1 שווה לה 90%, כאשר במצב של 2-2 ניצחון שווה 80% והפסד שווה 10%, או אפילו במצב של 1-1 ניצחון שווה 75% והפסד שווה 40%.

        1. המשחק הוא קריטי עבור מילווקי. לא עבור הסאנס שמובילים, ולכן הדוגמה שלך עם האחוזים לא מתאימה כאן.
          לפיניקס זו הזדמנות. למילווקי זה קריטי.

            1. אבל במשחק הזה לפיניקס יש יותר מה להפסיד. או שהם כמעט סוגרים את הסידרה, או שהיא פתוחה לחלוטין. זה לא היה המצב לפני משחק 3

            2. אני לא חושב שיש דווקא למשחק 4 חשיבות מיוחדת, אבל זה בהחלט צריך להיבחן לעומק

  5. תודה, ינון.

    אני לא 100% מסכים שזה משחק של להיות או לחדול בשביל מילווקי אבל אני בערך 90% שם אז סבבה לי עם ההצהרה.

    ובלי קשר, קשה לך למצוא תרגום כי באמת אין ממש תרגום למילה PIVOTAL. אפשר לתרגם לכמה מושגים שונים בהתאם להקשר אבל מילים כמו "מכריע", "רב-חשיבות" יכולות להתאים באופן כללי (כמו שציינת, כמובן)

  6. תודה רבה. פוסט מצוין.
    במשחק הקודם הבא אייטון נכנס לבעיית עבירות, בוקר וברידג'ס לא קלעו, קרייג ופיין נעלמו ורק קראודר היה מעל לרמתו הממוצעת. לעומתם פורטיס, הולידיי, מידלטון וכמובן יאניס היו חזק בעניינים ולא היה שם אף שחקן רוטציה רציני ששיחק מתחת לרמתו. זה נגמר 20 הפרש.
    המספרים אמורים להסתדר לפיניקס יותר טוב הפעם וקצת פחות למילווקי, השאלה אם זה יספיק לסאנס. אני מהמר על משחק צמוד שכנראה ילך לבאקס. הסדרה הזו עשויה ללמד אותנו שיתרון הביתיות ממש לא מת ושיש מועדונים שמציגים פער תהומי בין היכולת שלהם במשחקי הבית ובין היכולת שלהם במשחקי החוץ.

  7. פיין אכן היה מאכזב למדי במשחק האחרון. יש לי תחושה שהוא לא אמר את המילה האחרונה.
    .
    אבל עם כל הכבוד לפיין,
    הסיפור הוא אייטון והיכולת שלו לשחק לפחות 40 דקות. בלעדיו, הסאנס לא קיימים בצבע. שורש ההפסד באותן ריצות של הסאנס היה החגיגה של הבאקס ברב' ההתקפה לצד חוסר יכולת לפנות את הצבע (התפקיד שאייטון עושה כל כך טוב) לגארדים אחרי פיק אנד רול.
    .
    תודה, ינון.

    1. הסדרה הזאת לא תקום ולא תיפול לא על אייטון לא על יאניס לא על מידלטון לא על הולידי לא על פול ולא על ברידג'ס.
      היא תיפול ותקום על שחקן הכדורסל הכי שלם וטוב והכוכב הכי גדול שמשחק בה : דווין בוקר. הסדרה הזאת תלויה אך ורק בו או יותר נכון בבגרות הנפשית שלו. את משחק 2 הוא ניצח במו ידיו כל פעם שנראה היה שהבאקס מתקרבים הוא היה שם.
      זה לא פשוט לעשות מסע מהסוג שפיניקס עושים השנה להיכנס לפליאוף פעם ראשונה לעמוד בכל הלחצים ולרוץ ככה עד הסוף כמעט והמסע הכמעט בלתי אפשרי שפיניקס עושים בפליאוף הזה הוכיח מעבר לכל ספק את האופי שהוא פיתח .. תמיד היה חשש לגביו שיתפח למין כרמלו סוג של קלוריות ריקות (לפחות לי היה את החשש הזה) ובמסע הזה התברר שהוא בחר בצד הנכון של הכח…
      יחד עם זאת המשחק השלישי הוכיח שלהגיע כל כך קרוב גרם גם לו לרעד בידים. זה כבר לחצים ברמה אחרת לחלוטין כי זהו – אם הם מנצחים עכשיו הם אלופים זו לא עוד סידרה שצריך לעבור כדי להתמודד עם היריבה הבאה. כאן בסוף מחכה הפרס הגדול בכבודו ובעצמו. אם פיניקס חס וחלילה תפסיד את משחק 4 אז משחק 5 הם חייבים לקחת. אני לא מקנא בו על רמת הלחץ שהוא יהיה בה והשאלה אם יוכל לתפקד. כי כל הלחץ בסופו של דבר הוא על הכוכבים. שחקני המשנה מרגישים בו אבל הרבה פחות.
      למה זה תלוי רק בבוקר?
      כי בסופו של דבר פיניקס קבוצה יותר טובה ממילווקי.
      זה בידים שלהם ובראש ובראשונה בידים של בוקר ואם אני צוות האימון של פיניקס אני מתמקד בכל ההיבטים הפסיכולוגיים שיגרמו לכך שהידים שלו יפסיקו לרעוד.
      אני מאמין ומקוה שכך יהיה.
      תודה ינון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט