גם במשחקי המבחן של 2016 נבחרת ארה"ב נראתה כמו קובץ של פסחים ןעוורים ושלחתי את המאמן ששבסקי לאמן בטרבסלבסקי, קזחסטן. מה שקרה במשחקים האמיתיים אפילו K-700 יכול לדקלם מקברו

2. הפתעה מרעישה בכדורגל: השבדיות עשו זאת בפנדלים – לראשונה בכדורגל נשים – נגד האמריקאיות!

(השבדיות, אחרי הפנדל המנצח)

נבחרת שבדיה גברה על נשות ארה"ב בפנדלים, ובכך הביאה סוף לספור נפלא של האמריקאיות במשחקים האולימפיים. איך אומרים כאן?

THEY WENT THREE AND OUT! אחרי שלוש מדליות זהב רצופות בכדורגל, המסע הנפלא שלהם נותק אחרי 14 נצחונות אולימפיים רצופים.

אז הפעם הן חוזרות הביתה אפילו ללא מדליית ארד. בידיים ריקות.

(הופ סולו, השוערת האמריקאית היפהפיה, אחרי שהפנדל האחרון ניכנס, ושלח את הנשים הביתה בידיים ריקות)

האמריקאיות שלטו ברוב המשחק ולפני הסוף חשבו שניצחו עם נגיחה של קרלי לויד, אך השער ניפסל בגלל עבירת תוקף. לא מספיק לשלוט. צריכים להבקיע, והאמריקאיות החמיצו והחמיצו. השבדיות השאירו  שחקניות בהגנה, ומשם יצאו למתפרצות מסוכנות, וככה ניכבש שערן הראשון. גם שערן השני נכבש ככה – שער חוקי לחלוטין שבוטל בגלל הרמת דגל שגוייה של שופטת הקו.

בפנדלים, לראשונה בכדורגל באולימפיאדות בנשים, שבדיה ניצחה 3-4 כשאלכס מורגן היפהפיה היא שמחמיצה את הפנדל הראשון בגלל עצירה טובה של שוערת שבדיה הדביג לינדהאל.

הופ סולו עצרה בעיטה אחת, אבל את האחרונה, המכרעת, היא לא הצליחה לעצור.

ככה זה. כל דבר טוב ניגמר. האמריקאיות טסות הביתה. UPSET מונומנטלי!!!

היילייטס מהפסד נשות ארה"ב לשבדיה:

*

*

2. שיא הנשים ב-10,000 רוסק לרסיסים

מבט מהיר בהסטוריה של השיא מספרת את ספור היום: ניפוץ השיא הקודם – של הסינית Wang Junxia (החשוד מאד עד היום ב'נקיונו'), שהחזיק מעמד 13 שנים – פוצץ ב-14 שניות שלמות –  29:17.45 דק'.

האיתיופית אלמאז איינה דרסה-הרסה-ריטשה-מעכה את כל הרצות. היא קבעה שיא עולמי השייך כאילו לעולם אחר. עד כדי כך!

המקצוע הראשון בא"ק לא יכול היה להיות יותר מכריע, ובעל אוטוריטה גדולה יותר. אם הוא סימן לבאות, מחכה לנו שבוע נפלא במקצוע האמיתי של האולימפיאדה, ושהיא נבראה יותר בגללו מכל מקצוע ספורט אחר.

אלמאז איינה היתה עד היום (אתמול) רצה למרחקים קצרים יותר כשהמרחק העדיף עליה היה 5,000, מרחק בו היא מחזיקה בזמן השני בטיבו בכל הזמנים. נראה לי שמעתה המרחק המועדף עליה יהיה 10,000 מ', אבל אני לא אתפלא כלל אם היא תהיה האשה הראשונה לרדת מ-14 דקות ב-5,000 אחרי מה שעשתה כאן היום. השיא הוא 14:11 של בת ארצה משנת 2008. אם היא תוריד 11 שניות ממנו היא תהפוך לאלילת האולימפיאדה, והרצה למרחקים הגדולה אי-פעם!

הנה היא בריצתה ונצחונה:

*

*
 התפתחות שיאי העולם מאז 1981, השנה הראשונה בה נשים רצו 10,000:
 
 
TimeAthleteDatePlace
32:17.20 Yelena Sipatova (URS)1981-10-19Moscow, Russia[2]
31:35.3 Mary Decker-Slaney (USA)1982-07-16Eugene, USA[2]
31:35.01 Lyudmila Bragina (URS)1983-05-29Krasnodar, Russia[2]
31:27.58 Raisa Sadreydinova (URS)1983-09-07Odessa, Ukraine[2]
31:13.78 Olga Bondarenko (URS)1984-06-24Kiev, Ukraine[2]
30:59.42 Ingrid Kristiansen (NOR)1985-07-27Oslo, Norway[2]
30:13.74 Ingrid Kristiansen (NOR)1986-07-05Oslo, Norway[2]
29:31.78 Wang Junxia (CHN)1993-09-08Beijing, PR China[2]
29:17.45 Almaz Ayana (ETH)2016-08-12Rio, Brazil

3. אני מתבייש להיות אמריקאי אוהד NBA

   

(קבוצת החיוורים האירופאים הזאת  – עם רק שחקן NBA אחד – טירטרה את כוכבי ה-NBA ולעתים עשתה מהם צחוק)

אני לא צוחק ולא מתבדח. אני אומר בכל הרצינות: הקבוצה האמריקאית היא קבוצה חרא. משחקת ללא כל ארגון, סדר, או שיטה. אם השלשה של בוגדן בוגדנוביץ' ניכנסת  עם 0.2 שנ' לבאזר – והיא כמעט ניכנסה – היה שוויון, ובהארכה האמריקאים היו מפסידים כי ברבע האחרון הם שיחקו בדיוק כמו קבוצת ליגה D כשכל הסלים באים או מפאולים, או סתם ממבצים אישיים.

כל הכבוד לסרבים. אחרי שהאמריקאים פרצו עם 5-23, הסרבים החלו לשחק על הגבוהים שלהם, ומדי פעם שלשה כאן, שלשה שם, וההפרש קטן וקטן עד שבסוף היתה הרגשה שהסרבים לוקחים את המשחק.

אני לא מבין מה בדיוק עושה ששבסקי כמאמן הנבחרת. בנבחרת החלומות של 1992 ראית מערכת. ראית זרם משחק. ראית אסכולת כדורסל. הקבוצה הזאת? אתה לא יודע אם היא משחקת 'ביג-בול' או 'סמול בול' או "NO BALL". אתה לא יודע אם נתנו להם שרטוט אחד דפוק של תרגיל. לא היתה כל מגמה במשחקם.  האם היה תרשים של דבר אחד? דבר אחד, לא יותר? קשה לי להאמין.

הם היו כל כך רעים שהקהל החל לצחוק וללעוג להם, כשאלפים פורצים במחיאות כפיים כל פעם שהאמריקאים קולעים פאול, כי במחצית השנייה זה היה הנשק העיקרי שלהם. כל פאול שניקלע – הקהל פרץ בתשואות. רציתי לקבור את עצמי בבית על הכורסא בה ישבתי מרוב בושה.

לא. לפי המשחק האהבלי והטפשי שהם שיחקו לא היה אפילו תרשים של תרגיל אחד.

אני כתבתי כבר כאן יותר מפעם ויותר מפעמיים שמייק ששבסקי הוא אחד המאמנים האוברייטרס ביותר גם במכללות, וכמובן כמאמן ארה"ב. פשוט לאוניברסיטת 'דוק' כל שחקן גדול רוצה להגיע, ומדי כמה שנים ישנם לו מספיק טובים לאליפות, ובארה"ב היו לו תמיד את שחקני ה-NBA הטובים ביותר. עתה, עם שחקני מילואים, הוא יושב כמו גולם ולא יודע מה לעשות!

לא היה כל מבנה למשחקם ולא היתה כל מערכת לכדורסל שלהם, ואני בטוח שכל מי שחזה במשחק לא מבין כיצד שחקנים כקליי תומפסון, ג'ימי באטלר, או קווין דוראנט משחקים ב-NBA, ושחקנים כמילוס דיאודוסיץ', סטפן מרקוביץ', מירוסלב רדוליקה, או מרקו סימונוביץ' לא.

שחקן ה-NBA היחידי שלהם -Nikola Jokic – היה השחקן הטוב ביותר במגרש כשהוא קובר 25 ב-11 מ-15 כשהוא היחיד שמראה שה-NBA זאת לא ליגה של  נגרים אחרי הכל.

מילוס תיאווסיץ' קלע 18 (היה בדראפט של 2009 אבל לא ניבחר), כמו מירוסלב רדוליקה המזוקן שקלע אף הוא 18, שהיה בדראפט של 2010 אבל אף אחד לא לקח גם אותו.

קיירי אירוינג הוביל את היאנקים עם 15 באחוז נמוך, ועשה כמה שטויות שאני מתבייש לכתוב עליהן כשיש לו ארבעה אול-סטארים על המגרש איתו, והוא מתעקש ללכת לבדו, ניכנס למערבולת שחקנים, והולך לאיבוד עם הכדור. איזה 'גדול' הוא יכול להיות יום אחד , ואיזה גולם הוא יכול להיות יום שני.

מה קורה לדוראנט? 12 נק' ב…4 זריקות??? 4 זריקות משך משחק שלם נגד חבורת חיוורים אירופאים? תחשבו על כך: דוראנט הגדול מצליח להשתחרר רק ל-4 זריקות משך משחק שלם!!!

הערב אני נשבע לכם שהחיוורים היו מהירים יותר, חכמים יותר, ערמומים יותר, נועזים יותר, ופשוט טובים יותר מהאמריקאים. אז איך האמריקאים ניצחו? הרבה במזל, וגם בגלל שאחרי הכל ב-'אחד-על-אחד' הם טיפונת יותר טובים, ורק בגלל זה הם ניצחו על חודה של שלשה.

כרמלו היה חושך אחרי משחקו הנפלא שלשום עם 12 נק' ב-3 מ-8. פול ג'ורג' קירטע עם 2 נק' ב-4 מ-10. דמרכוס קאזינס קלע 11 בעיקר בגארבג' תחת הסל. דיאדרה ג'ורדן שם 13 ב-4 מ-4 אבל לא שיחק מספיק, ובאטלר – בינוני מאד – קלע 9. קליי ת'ומפסון יורד בטורניר הזה מדחי אל דחי: 3 נק' עם 1 מ-6. הוא משחק עם פרצוף חמוץ ונראה לי סובל יותר מנהנה.

אותי מעניין מה מרגישים סטפן קרי, לברון ג'יימס, ראסל ווסטברוק, בלייק גריפין, למרכוס אולדרידג', קאווי לינארד, וכריס פול שהוציאו עצמם מהנבחרת. האם בסתר ליבם הם נהנים כיצד חבריהם סובלים – כשהם חושבים בליבם 'בגלל שאנחנו לא שם'? – ומקווים גם שהם יפסידו? לך תדע.

אין שאלה שהנבחרת האמריקאית היא חלשה. הגבוהים הסרבים שחיים על כרוב ותפוחי אדמה  לעומת האמריקאים שחיים על סטייקים נראו חזקים יותר, אגרסיביים יותר, ועשו לאמריקאים שמות תחת הסל, במיוחד הניקולה הזה מדנבר והמירוסלב רדוליקה הזה ששלחו גם את דיאדרה גרין, גם את דמרכוס קאזינס, וגם את דיאדרה ג'ורדן לבית ספר של "איך גבוהים צריכים לשחק תחת הסל " – דבר שלאמריקאים אין בו מושג.

זוהי קבוצה אמריקאית ללא כל כימיה, וכל כוכביה הגדולים נעלמו ואינם!

4. אולי ההישג הגדול ביותר של האולימפיאדה

(ואחד הבלתי מובנים ומדהימים מכולם!)

 על הישג כזה אומרים "DEFIES LOGIC"! – אין לו הסבר הגיוני. אין לו הסבר פיזיולוגי. כמעט הישג פלאי כי אין לו הסבר אחר!

 

אנטוני ארווין הוא השחיין המבוגר ביותר לשחות במשחה אישי מאז שנת 1904. הוא השחיין המבוגר ביותר אי פעם לזכות במדליית זהב בשחייה לאולימפיאדה, והוא עשה זאת במקצה הקשה ביותר, המרחק שאם תמשיך איתו עד 1,500, תמצא שהוא-הוא הנמצא במתאם (קורלציה) שלילית עם גיל. והוא עשה זאת 16 שנה אחרי שזכה באותו משחה באולימפיאדת סידני.

אז השחיין היהודי הזה (הסבר עוד מעט) חזר לנצח היום בריו את ה-50 מ' חופשי 16 שנה אחרי שניצח (עם עוד שחיין באותו זמן) באולימפיאדת סידני. הוא סיים ראשון בזמן 21.40 שנ'.

הצרפתי פלורנט מנדאו – הפייבוריט הגדול של המשחה – סיים שני. האמריקאי נתן אדריאן סיים שלישי.

מה היתה תגובתו של המנצח?.

"It's almost absurd I was able to do it again," Ervin said."

הוא לקח 11 שנות פרישה משחייה לפני שחזר. UNBELIEVABLE! אין לו גוף גדול במיוחד – למעשה הוא היה הנמוך מכל 8 השחיינים בגמר ה-50 מ' חופשי. ככל שאתה יודע עליו יותר, הישגו מעצים יותר ויותר בגודלו!

שמענו על בני 35 בריצת מרתון. מייק פלפס שוחה בגיל 31, אבל הוא שוחה מרחקים שהם לפחות 100 מטרים. אבל לעשות 21.40 שניות – מקום ראשון הגמר האולימפי בשחייה במשחה שהוא כולו POWER (הספק)?

'הספק' – כוח כפול מהירות שזה בשפת הרחוב "כוח מתפרץ"?

לא יאומן.

אנטוני ארוינג הופיע באולימפיאדת 2,000 ולקח זהב ב-50 מטרים חתירה. הוא פרש משחייה ב-2000 אחרי סידני, ושם את מדליית הזהב שלו ב-EBAY למכירה פומבית, כשכסף הזוכה הלך לניצולי הסונמי ב-2004.

אחרי הפסקה של 11 שנה, הוא החליט לחזור לשחייה ועשה את הנבחרת האמריקאית, רק לסיים חמישי בלונדון. מאז הוא זכה במקום שני באליפות  World Aquatics Championships 2013 ב-50 מ' בזמן 21.70, ושלישי ב-100 מ' בזמן 48.49

ארווין הוא יהודי. אמו יהודיה שסבתה וסבא עלו לארה"ב מליטא, ואביו הוא אינדיאני. הוא גדל כיהודי, עשה בר-מצווה כדת וכדין, אבל הוא טוען שהיום הוא "יהודי בדת, אבל עם אמונה ופילוסופיה של  'זן בודהיסטי'". הוא לומד היום לתואר שלישי באוניברסיטת בארקלי.

אלוף אולימפי בגיל 35?

לא יאומן כי יסופר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. מנחם, תודה רבה. השיא של איינה האתיופית היה בהחלט מרשים. הריצה נערכה גם בשעות הבוקר, זמן לא שגרתי עבור גמר אולימפי במקצוע מסלול. מאז, השיא שופר ב-16 שניות. בדומה לשיאים של הסיניות, גם התוצאות של הרצות האתיופיות חשודות בעיניי, הן בגלל הסימום הפרמצבטי והן בגלל השימוש בנעליים 'הקפיציות'.

    1. אני לא חושד באף אחד כי הרי כולם משתמשים, אז מה חשוד יותר ספורטאי סיני מאתיופי? גם הסיני, גם האתיופי, גם האמריקני וגם הגרמני כולם נעזרים בחומרים משפרי ביצועים, אז אולי הסיניות עושות את זה באופן בוטה יותר ודורסני יותר, אבל זה בגלל שאצלהם המערכת הפנימית מאפשרת, כי הם לא צריכים להתמודד עם בדיקות במדינה כמו ספורטאים אירופאים או אמריקנים. זה לא אומר שהשאר נקיים.

      1. ורק לסבר את האוזן הינה הדוק מביא לנו שחיין בן 35 שעושה תוצאות של בן 15, לא סיני, לא רוסי, אמריקני. אז כפי שניתן להבין המעבדות בארה"ב עובדות ועובדות יפה, גם כשהמדינה לא מעלימה עין.

            1. בריצה לא צריך מיומנויות או קורדינציה, כל סוס או חמור יכולים לעשות את זה. ומי שלוקח סמים מקנה לעצמו יתרון. ב- NBA תיקח את כל הסמים בעולם, מיומנויות כדור זה לא יקנה לך, מייקל ג׳ורדן לא תהיה 😂😂😂.

            2. הסמים ב(לא מעט) שנים האחרונות נועדו למניעת התעייפות השרירים, התאוששות מהירה מפציעות וכו' אז בוודאי ששחקני כדורסל בין השאר ירוויחו מזה

            3. אכן,
              שימוש ב-HGH יכול לקצר משמעותית זמני התאוששות (ולכן לאפשר עוד אימונים, לדוגמה) ולקצר זמני החלמה מפציעה.
              אבל יש מחיר משמעותי –
              שימוש שכזה מגדיל משמעותית את הסיכון לפציעה חמורה בגידים/רצועות ומקצר משמעותית את אורך הקריירה של המשתמשים.
              זה לא שב-nba כולם צדיקים. זו שאלה של סיכון/סיכוי. הבייסבול לדוגמה, שימוש ב-HGH יכול להפוך שחקן הבינוני לשחקן של חוזה עתק (ראינו את ההשלכות על הענף). אבל זה ענף אחר. החובטים שוברי השיאים לא היו צריכים להתמודד עם ההשלכות של זינוק, נחיתה, שינוי כיוון, ומגע כפי ששחקני ה-nba צריכים.
              האם יש שימוש ב-HGH למטרת קיצור זמני החלמה אחרי פציעות?
              אני בטוח שכן. חפש את מי שיש לו מה להרוויח מסיטואציה כזו (שנת חוזה, לדוגמה).
              אבל זה עדיין לא גורף כפי שזה בענפים בהם הרווח שבשימוש הוא משמעותי הרבה יותר.

            4. דרך אגב,
              אותם הורמונים שבשימוש, לא מונעים עייפות. אם כבר, שימוש בהם לאורך זמן מגדיל את בזבוז האנרגיה בזמן פעילות בטווח הקצר.
              כאמור,
              הם כן מאפשרים התאוששות מהירה יותר אחרי מאמץ.

            5. מייקל גורדן לא תהיה אבל דריימונד גרין וסימונס אתה יכול להיות…

            6. חחחח כשמגיע, מגיע!

            7. תודה גיא, התכוונתי ל-EPO בהקשר של אפשור מאמץ לאורך זמן אבל אולי לא הגדרתי את זה כמו שצריך כי ההבנה שלי בנושא די מוגבלת

            8. וכן, הדבר השני הוא התאוששות ממאמץ ולא רק מפציעות כפי שרשמתי

            9. HGH אכן התאים לבייסבול כמו כפפה ליד.. *סטגדיש*

            10. EPO זו שאלה מעניינת.
              אני בהחלט יכול לראות איך השימוש תורם בבאק-אט-באק, לדוגמה.
              אבל –
              עם עונה ארוכה כל כך,
              כמות משתמשים ושימוש רחב היקף היינו אמורים (אין לי מידע תומך, זו השערה נטו) לראות כמות מקרים גדולה יותר של קרישי דם מסכני חיים.

            11. כמובן שלא האשמתי אף אחד אלא עניתי לטענה כאילו סמים לא תורמים לענפים כמו כדורסל.

  2. מנחם, תגיד תודה לאדם סילבר.
    הכוכב של ניגריה שהשפיל את דורנט ופופוביץ' הוא קאלב אגדה,
    שרק לפני הקיץ כיכב באולם הכונכיה במדי הפועל באר שבע.

    זה מה שקורה שבמקום לבנות דרים טים עם לברון,פול וקוואי
    מביאים לנבחרת חבורת שחקנים שלא מסוגלים להוביל את הקבוצה שלהם.

    1. אתה שוב מבולבל, כל השמות האלה פרשו מעצמם, עושים לואד מנג'מנט.
      ביננו הם גם ככה מתפרקים מעודף דקות אתה רוצה שיתפרקו גם באולימפיאדה?
      .
      אל תשלה את עצמך לגבי לברון, הוא היה שופך מנוע בחצי הראשון. שם היו עושים עליו דאבל אפ ומטרידים אותו הוא כבר לא בגיל בשביל זה. מה רע לו באחוזה הפנסיונית באנביאיי?

  3. תודה על המעורב.
    האם שבירת השיא בריצה נעשתה בעזרת הנעליים החדשות של נייקי? שמעתי שיש חוששים שהסיפור של חליפת השחייה מ2012 (נראה לי, לך תזכור) הולך לחזור על עצמו באולימפידה הקרובה, עם שבירת שיאים סיטונאית שתעלה חשש לגבי הכשרות שלה (בלי קשר לחומרים משפרים, העננה הזו רובצת כבר שנים מעל כל ספורטאי, בצדק או לא)

    1. מה יש בנעליים? נותנות לך להמריא? או שאתה רץ או לא. גם חליפות השחייה זה שטויות זה כמו לומר לכריש תוריד את הזנב ואת העור שלך שמותאם לשחייה במים. אז שכולם היו לובשים את החליפה זה היה משנה משהו? בנעליים זה יותר קשה אפילו

        1. אין נעל שתגרום לאדם לרוץ מהר יותר אלא אם הוא גורם לעוף או עם מנוע סילוני 🙂
          הנעל יכולה להיות נוחה אותה עם חיכוך טוב יותר ואווירודינמי אבל בטח לא יגרום לרוץ מהר יותר. מה יש להבין פה?
          חליפות הצלילה הן בדיוק אותו דבר, הן עוצבו לחיכוך מיטבי עם המים ולא הגבירו מהירות למישהו….

      1. חליפות השחייה הן מבייג'ינג 2008, כשבמים הקטנת החיכוך היא מאוד משמעותית- ולכן אתה רואה את כל השחיינים גם מגולחים ללא אף שערה על הגוף, הכל כדי להקטין חיכוך. תקנו אותי אם אני טועה, אך בבייג'ינג נשברו לא פחות מ-29 שיאי עולם בבריכה, שזה נתון מטורף ולדעתי החליפות הן ההסבר לכך, נתון מאוד חריג.

      2. הנעליים הינן בעלות סוליה גבוהה מהרגיל (בכביש הגובה המותר הוא 40 מ"מ ועל המסלול הוא 25). בתוך הסוליה ישנן לוחיות פחמן שמשמשות כקפיצים וחוסכים גם בהוצאה האנרגטית של הרצים. גם אם אנעל כמה זוגות כאלה, לא אתקרב אפילו לתוצאות בינוניות, אולם רצים מקצוענים וחובבים רבים שיפרו איתן משמעותית את שיאיהם האישיים.

        1. דוגמה נהדרת לתוצאה הפוכה לזו שהנעליים מאפשרות (ההבדל בין חיסכון באנרגיה, לבזבוז מיותר)
          .
          (אני כמובן מדבר על הניסיון להסביר עובדה חדשה לשמעון …)

            1. שמעון, שוב קופצת לך החמיצות.
              תקרא את מה שאלכס כתב כל כך יפה שוב.
              הרי אתה שאלת "מה יש בנעליים".

            2. אלכס ענה לעניין והנעל הזאת לא תעזור חשבור את השיא של בולט אל תדאג
              מה עם הנעליים הצבעוניות בnba? לא בולמי זעזועים ומובילי קידמה?

          1. כרגיל שמעון חושב יצירתי ומחוץ לקופסא (לא אומר שהוא לא טועה) וישר קופצים עליו בלי בכלל לשקול את הטענה שלו.
            .
            במקרה הזה אני חושב שהוא צודק. כל שינוי בנעל, בגד וכו' שיהיה גורף לכולם ולא רואה שום בעיה בזה. העולם מתקדם וגם הספורט מתקדם וצריך להתקדם.
            לפי ההיגיון של הטוענים כנגד אז למה בכלל שירוצו עם נעליים? שירוצו יחפים גם הנעל עצמה נותנת יתרונות כמו בלימת זעזועים והגנה על הרגל אבל כולם משתמשים בזה ולכן הכל טוב.
            .
            דווקא נראה לי הרבה יותר הגיוני שבגד הים יוריד חיכוך עם המים.
            זה כמו שהמחבטים בטניס השתפרו עם השנים או המוט בקפיצה לגובה וכו'.
            כולם נהנים מהשיפור כולל הצופים.
            .
            נ.ב
            .
            עניין משפרי הביצועים הוא קצת יותר בעייתי בגלל ההשפעה הבריאותית על המתחרים אבל אם בסופו של דבר כולם משתמשים בזה אז אולי עדיף כבר לאשר את זה ושיהיה בפיקוח.

            1. אתה לא חושב שיש שלב מסוים בו צריך להגביל את הטכנולוגיה כי היא אולי הופכת את הספורט לספורט אחר כבר?
              אם תיקח את חליפת השחייה של 2008 כדוגמה. מה שהיא עשתה עבור השחיינים זה להגדיל את יכולת הציפה שלהם. באיזה שלב בין החליפה ההיא לגלשן שאתה חותר בעודך עליו על פני המים הספורט מפסיק להיות תחרות שחיה אם בכלל?

            2. לא תוגוש לא צריך להגביל החליפה ב2008 לא הפכה את השחייה ללא תחרות שחייה. זה סתם אנשים התמרמרו כי נשברו שיאים שגם ככה נשברים בשחייה תמיד.
              גם הבגד ים שהנשים לובשות בטח נותן יותר חיכוך משל הגברים….
              וכמו ששאדו אמר תרוץ בלי נעליים ככה זה הכי טבעי
              גם עם הנעליים הזה אף אחד באולימפיאדה הקרובה לא הולך לשבור את השיאים של בולט וקיפצוגה

            3. 🤏🏻🥚
              לא שאלתי אותך כי ממש כפי שהתשובה שלך מלמדת אתה לא מסוגל להבין את השאלה.

            4. דעתי היא שבעיקרון אין גבול, הגבול הוא מלאכותי או מדומה.
              איפה הוא עובר קצת קשה לי לקבוע במדוייק אבל הייתי אומר כשהאביזר, והאמת גם כשהחוקים או אפילו הטכניקה(לא סגור על זה, הוספתי דוגמא בסוף) משנים באופן מהותי את רוח המקצוע.
              מה זה מהותי? אשתמש בדוגמא שלך. אני מניח שאם בגד הים יגרום להם לצוף ברמה שהם כבר לא ממש שוחים חתירה או כל סגנון אחר אז כנראה ששם עובר הגבול כי זה משנה את המהות.
              .
              למה לדעתי אין גבול כי בגדול הספורט כל הזמן משתפר ומשתנה, גם טכנולוגית גם חוקתית וגם טכנית.
              לפעמים שינוי בפן אחד לא משפיע על שאר החלקים במשוואה ולפעמים הוא משנה או משתנה בעקבותם.
              אם נבדוק במרוצת השנים יש ענפי ספורט שהשתדרגו ונשארו עדיין אותו ענף נניח כדורסל או כדורגל, יש גם כאלה שהפכו לענף ספורט חדש לגמרי במקביל לענף המקורי(?), לדוגמא ראגבי ופוטבול אמריקאי ויש כאלה שהשידרוג בהם העלים לחלוטין את המקצוע הקודם. אין לי כרגע בשלוף אבל הייתי מהמר על מקצועות עתיקים מהאולימפיאדה.
              .
              לגבי הטכניקה, דוגמא מעניינת בעייני זו הקפיצה לגובה שם היה שינוי משמעותי בטכניקה ולאו דווקא באביזר.
              האם בעקבות השינוי המשמעותי בטכניקה, זה נשאר עדיין אותו המקצוע או שזה הופך לקטגוריה אחרת בתוך ענף הקפיצה לגובה? לא יודע. אמנם עדיין קופצים לגובה אבל המעבר לסגנון הפוסברי שינה לחלוטין את כל מה שקשור בספורט הזה בהשוואה לסגנון המספריים.
              .
              לסיכום כמו שאמרתי בהתחלה אני לא חושב שיש באמת גבול אבל הבנתי את השאלה שלך ובנקודה הזו הגבול בעיניי עובר איפה שהשיפור הופך לשינוי מהותי ברוח אותו המקצוע ומאותו הרגע אפשר לעשות פיצול באותו המקצוע ולהגדיר קטגוריה חדשה באותו המקצוע או להגדיר אותו כענף חדש לגמרי. כמובן שזה לא אומר שהענף החדש יצליח או שהישן ישרוד במקביל להצלחה של החדש, את זה כבר יקבע הקהל.
              .
              לכן בנושא הנעליים ובגדי הים אני עם שמעון. אף אחד מהשינויים המדוברים לא נותן יתרון על פני מתחרה אחר וגם לא משנה את הענף כך שתצטרך להגדיר אותו בצורה שונה.

    1. קבל פרט שלא רבים יודעים – הוא בסך הכל בן 22 – ויש מאחוריו בערך 300(!!) משחקים במדי מילאן והנבחרת. התחיל במילאן בגיל 16 ובנבחרת בגיל 17

    2. אהההה חהחהחהחהחהחה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      אם תהיה החברה שלו תצטרך לבוא לשופינג במילאנו. בטח יש לו הנחת סלב רצינית בחנויות הגלריה…..

  4. מנחם מה קורה פה, אתה בודק אם אנחנו מרוכזים?
    מייק ששבסקי אחלה מאמן וגם כרמלו לא רע אבל איך הם קשורים למה שקורה עם הנבחרת היום? וסרביה?!
    🙂

    1. אוי זה גדול. זה הולך להיות בידור.
      איזו חבורה של נקניקים מפונקים.
      עדיין מתקשה לראות מישהו באמת מדגדג אותם

  5. לותר מתיאוס קרא את מה שכתבתי בדיומא לפני גמר היורו. הנה מה שהוא כתב היום בטור בעיתון בגרמניה:
    "אוהדי אנגליה גילו עוינות וקיללו קשות ילדה קטנה עם חולצה של נבחרת גרמניה, הם שרקו בוז בזמן ההמנונים של נבחרות יריבות, שוער דנמרק קספר שמייכל סבל מלייזר שכוון לו לעיניים בזמן פנדל. ראחים סטרלינג צלל ברחבה בחצי הגמר. תוסיפו לכל זה את העוינות הגזענית כלפי השחקנים של אנגליה על ידי האוהדים שלה. אנגלים יקרים, זו הייתה התנהגות בלתי ספורטיבית שלא הכרנו מצידכם ולא רוצים לראות אותה שוב. אז אני מצטער עבור השחקנים, אבל אתם ראויים לטראומה הספורטיבית הזאת של הפסד גמר בפנדלים".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט