מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

ימים טובים הגיעו: פרו מחסל את ההיט!

 

מעורב הופס ליום ג'

 

1. מיאמי היט גמורים לכמה שנים

תראו. אני בביזנס כבר 53 שנים. זה בלבד מעמיד אותי חצי צעד מעליכם, ושני צעדים מעל דדי ו-K-700. אז אחרי שחזיתי בטיווי במיאמי באטלנטה (אם היו משלמים לי לא הייתי נוסע לאטלנטה למשחק, אפילו שמומי הכניס תמונה של מעודדת שאילו ידעתי עליה אולי הייתי עושה חושבים, וזה אפילו שכבר שבועיים לא ראיתי את טלי ושירה הנכדות מאטלנטה), אני מודיע לכם חד משמעית שמיאמי לא יהוו שום פקטור העונה. הם אפילו לא שניים יותר במזרח לאינדיאנה. הם מקום שלישי אחרי אינדיאנה והנטס, ואולי אפילו מקום רביעי אחרי שיקגו.

דוויין לא שיחק זה המשחק השלישי. זאת כבר לא 'מנוחה'. זאת פציעה, ואפילו אם יחזור – הוא פיניטו כשחקן-על שלברון חייב לידו. גרג אודן לא שיחק אפילו דקה אחת זה המשחק השני, הווה אומר נסיון שניכשל. אם חזיתם אמש באינדיאנה, לייקרס,  אטלנטה, שרלוט, או בוושינגטון  – – מה ראיתם? ראיתם שחקנים צעירים משתלטים על המשחקים. למיאמי אין אף צעיר – מלבד אולי קצת  נוריס קול, אבל הוא לא שחקן שאפשר לבנות עליו עונה – שאפשר לסמוך עליו שיבוא ללברון לעת צרה. מה ראיתי במיאמי? שחקן אחד בודד, לברון.  פרו אנטיק – פרו מכל האנשים! – ופול מילסאפ, פשוט חיסלו אותם תחת הסל. כריס בוש הוא בירידה קבועה, כריס אנדרסון הוא רול פלייר במקרה הטוב, והאסלם בקושי יכול לשחק בישראל. ריי אלן איבד 30-40% ממשחקו, ושיין בטייה גמור.

ישנה עוד בעייה למיאמי היט: הם חושבים אולי שהם סתם משייטים עכשיו ושהם יוכלו להעביר מהלך קדימה מתי שהם רוצים. זה לא יקרה. למה לא? כי קבוצה אלופה היא קבוצה מלאת גאווה. היא לא יכולה לקבל על עצמה להיות מושפלת ע"י איזה אטלנטה האוקס. אז היא לוחמת כמו דב שכול ופצוע כדי להגן על כבודה. זה לוקח ממנה אנרגיה עצומה שתחסר לה כשהיא תצטרך אותה. אז מה שקורה הוא שמיאמי משחקת במהלך שלישי, וברבע האחרון חייבת לעבור למהלך רביעי שמוציא ממנה את המיץ, והיא עדיין מפסידה.

בעונה שעברה היא יכולה היתה לעשות זאת: לשחק ב-NEUTRAL, ואז להיכנס למהלך, לחוץ על הדוושה ולנצח. אבל בשנה שעברה היא היתה בשנה צעירה יותר, בריאה יותר, וריי אלן ושיין בטייה היו לפני הצניחה החופשית מטה.

אז הנה המשך לשעור בסטטיסטיקה מהבוקר : החיים הם לא  תמיד NORMAL CURVE. לפעמים הם SKEWED NORMAL CURVE:

 

 עקומה נורמלית – NORMAL CURVE

 

 

עקומה שהיא SKEWED:

בחיים עקומת היכולת השכלית נראית ככה (אם כי מה שמוסיף ליכולת השכלית זה ידע ונסיון)

כמו שקורה אצלי: ירידה הדרגתית, קבועה, והדבר היחיד שמעקב ירידה פטאלית הן המעודדות של מומי!

 

אבל העקומה הגופנית של אתלטים עליונים…

 

נפילה חופשית של אתלטים עליונים

 

אתלטים עליונים בגלל שהפיק שלהם היה מעל ומעבר בגובהו בגלל עשרות גורמים, ננפילה שלהם אינה נורמלית אלה מהירה הרבה יותר כי הם נוטים לחזור להיות "נורמלים" מהר יותר. זה בדיוק מה שקורה העונה לריי אלן ושיין בטייה, ואולי גם לדוויין בגלל פציעותיו. נפילה חופשית כמעט ולא הדרגתית. נפילה ללא מצנח.

לכן מיאמי זוהי קבוצה מחוסלת, וכשהעונה תסתיים זיכרו את דברי. אני לא אחשוב אחרת אפילו אם מחר, באיזה משחק שלברון לבדו יקלע 56 מיאמי תנצח את אינדיאנה. מיאמי היא 'קאפוט'. אלופה שניצחה פעמיים וכל הכבוד לה. לברון לא נישאר בעונה הבאה, ויקח למיאמי 5 שנים להיבנות מחדש.

 

2. הלייקרס חייבת להישאר כפי שהיא

 

 

תרשמו עוד דבר: ברגע שקובי, סטיב בלייק, וסטיב נאש חוזרים ללייקרס, היא תחזור להיות הקקה של הליגה. אם להנהלה ישנן ביצים, הם חייבים לשבת עם קובי ולהסביר לו שמוטב לא לתקן משהו שהולך מצויין. מה כבר יש לקובי להוכיח? את מקומו בהסטוריה יש לו. שיפרוש ויהפוך לאיש הנהלה. ברגע שהוא חוזר לשחק, ואיתו בלייק ונאש – אז ניק יאנג, ג'ודי מיקס, ג'ורדן היל, ומני האריס חוזרים להיות רול פליירס. אפילו ראין קלי לא יהיה יותר מה שהוא היום, והדבר החשוב ביותר שקרה ללייקרס יפסיק להיות: ללא קובי, פאו גאסול הוא אחד הפאור-פורוורדים הטובים בליגה. כשקובי יחזור, הוא ישוב להיות האפס שהיה. עוד דבר יקרה: ללא קובי, בלייק, ונאש – מייק ד'אנטוני הוא במיטבו: מחליף שחקנים נפלא ממש. קורא טיים-אאוטים בדיוק בזמן. בקיצור, הוא  מ-א-מ-ן, ומאמן מצויין. ברגע שקובי חוזר – זה הסוף של מייק ד'אנטוני, ההופך שוב לבובה.

 

3. אינדיאנה פייסרס – הקבוצה המושלמת?

 

 

אני מתחיל לחשוב יותר ויותר שמאז השיקגו בולס לא היתה קבוצה טובה כמו אינדיאנה פייסרס. אני כמעט מוכן לומר "קבוצה מושלמת".

מאחור יש לה את ג'ורג' היל, פוינט גארד גבוה וחזק, 1.92 מ' שכמעט ולא עושה טעויות. כשהפוינט גארד האוייב הוא קטנצ'יק כזה ומהיר, הפייסרס מיד מכניסה קטנצ'יק מהיר ומצויין משלה – סי. ג'יי. ווטסון. מספר 2 שלה הוא לאנס סטיפנסון. זהו שחקן שישנה בו קומבינציה בלתי רגילה של אגרסיביות, יכולת, ו-UNSELFISHNESS. אני הייתי שם אותו כמספר 2 בנבחרת המזרח באול סטאר בלי לחשוב פעמיים. הוא נכס. הוא אוצר לפייסרס שרק הגדולה של פול ג'ורג' לא מייחדת את תרומתו של לאנס  מספיק. הוא אחד המגינים הטובים בליגה. לפי 82GAMES, מספרי 2 נגדו – אפילו אם יש להם PER של 20, יורדים מיד מתחת ל-10. ממוצע ה-PER של מספרי 2 במשחקים נגד אינדיאנה הוא 9.9. כשהוא שומר על סמול פורוורד, ה-PER שלהם נופל ל-11.6, הרבה מתחת לממוצע הליגה.

עכשיו לפייסרס ישנן שתי אפשרויות, והיא השתמשה בשתיהן לאחרונה: להשתמש גם בפול ג'ורג' וגם בדני גריינג'ר – שניהם 9'6 (2.06-2.07 מ') כמספרי 3-4, ואז לעלות את דייויד ווסט או רוי היברט כמספר 5, או להעלות את פול כ-4, ווסט כ-4, והיברט כ-5. ומי מחכה על הספסל להיכנס? גריינג'ר או כריס קופלנד כ-3, לואי סקולה כ-4, ואיין מהימי כ-5. לאף קבוצה בליגה אין את ה-LUXURY הזה! 

פול ג'ורג' הוא היום אחד משלושת שחקני הליגה הטובים ביותר יחד עם לברון וקווין דוראנט. הוא הגיע לכיתה שלהם, ושל קובי וכרמלו אנטוני, בקיצור, הוא בכיתה של A+++. גריינג'ר, להפתעתי, ניכנס לחמישייה הנפלאה הזאת מבלי לגרום לשום דבר  שלילי. חששו שהוא יהיה עצם בגרון, ובמקום זאת הוא הפך לחלק אינטגרלי מהקבוצה.

קבוצה ללא כל חולשה. ומאמן אותה מאמן שקט, מבין, אינטיליגנטי בשם פרנק פוגל שלא מבקש אף אור במה ומרגיש מצויין להישאר מחוץ לקלעים, ומעליו לארי בירד  ודוני וולש שהקימו את כל החבילה באומנות.

קבוצה מושלמת מהבסיס עד ראש הפירמידה!

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. מקווה לאליפות ראשונה של אינדיאנה, אך עדיין לא מספיד את מיאמי.
    אם שלושת המוסקטרים בריאים בפלייאוף, זה סיפור חדש.
    תודה, מנחם.

  2. אני הייתי מחכה עוד חודשיים לפני שהייתי מספידה אותם.
    אף אחד לא יודע מה מצבו המדוייק של ווייד ולא לשכוח שביינום עוד חופשי

  3. In the past few weeks, Kansas Jayhawks big man Joel Embiid has put himself in consideration for the top pick in the 2014 NBA Draft.

    Of course, he’d need to leap over Jabari Parker or Andrew Wiggins for that to happen but given his recent play, that doesn’t seem all that unlikely.

    One team who’ll likely be in the Embiid sweepstakes (assuming things continue to go south) are the Los Angeles Lakers who sit at 16-25 and will undoubtedly find themselves as participates in the NBA lottery. That’s good news for the Kansas center though as Embiid appears to be a Lakers fan.

    The Cameroonian college basketball who attended high school in Florida (with a hat tip to @DrewUnga ) tweeted out ‘his’ Lakers were rolling last year during the final few weeks of the NBA’s regular season.

    "My Lakers are rollin!"

    Of course, this doesn’t mean much in the long run considering Embiid can’t play where he wants and the Lakers have no control over their draft order, but sounds like we know where Embiid would like to go if the choice was his.

    1. אני חוזר גם כאן על הדעה שאומרים שנשמעת יותר ויותר לפיה ג'בארי פארקר שוקל ברצינות להישאר שנה נוספת לפני שייצא לדראפט

          1. זאת החלטה מוזרה מאוד אם הוא יקבל אותה.
            בסך הכל המשחק שלו ברמה גבוהה מאוד היום והבעיה העיקרית היא ההגנה, אני לא יודע כמה עונה נוספת תשפר את משחק ההגנה שלו, יש לו נתונים טבעיים לא כל כך טובים להגן על שחקנים בתפקיד שהוא רוצה לשחק SF אבל זה לא מה שצריך להטריד את מנוחתו בבוגרים. יש רשימת מכולת ארוכה של כוכבים שלא מסוגלים לשמור, הוא בחברה טובה.

            אני מסתכל על הדראפט הזה ומבין כמה הוא מטורף.
            רוס סמית', השחקן הכי טוב שנה שעברה בטורניר המכללות וזה שהוביל את לואיוויל לאליפות החליט להשאר עוד שנה(אם היה יוצא היה נבחר בעשירייה הראשונה וזה ברור) והיום הוא מדורג ברוב הדירוגים כבחירה 41-44.

            הלאה,
            אייזהה אוסטין גם כן החליט להשאר עוד עונה(והייתה לו סיבה טובה לפי המשחק ההתקפי החלש שלו ליד הטבעת) והסנטר הזה שבגובה 2.20 היום גם כן באיזור הבחירה ה-40.

            היחיד ששיפר עמדות זה מרכוס סמארט שהוא טופ 5 ונראה שישאר שם אחרי העונה המצוינת שלו והדברים שכן הוסיף למשחק ההתקפה שלו.

          1. ג'בארי הוא מורמוני אדוק. אגב, אין הרבה מורמונים שחורים (אם אני לא טועה בכתבה שעשו עליו ב-SI זרקו נתון של 2% שחורים מכלל המורמונים), אבל יוטה הייתה ותמיד תהיה אטרקציה למורמוני באשר הוא.

          2. וזאת סיבה מספיק טובה בשבילו, המורמונים חיים טוב מאוד ביוטה עם המון חוקים ושהולכים ביד אחת עם האמונה שלהם.

            הם מן קהילה סגורה ואגב אוהדי ישראל גדולים מאוד.

            היינו פעם בסיור ביוטה אצלהם, מעניין מאוד.

    2. חמסה חמסה חמסה מלח מים מלח מים,
      \
      עפתי לערבית עם קריאת שמע בסוף, אני מצוות מקיים בשביל ג'ואל אמביד.
      מילה שלי בסוף העונה הוא אצלנו, 555.

      שמתי פה השבוע כתבה מצוינת עליו שמראה שבשלב הזה של העונה המספרים שלו לא מביישים את המספרים של אנטוני דייוויס ונואל כשהיו בקטנאקי.

      הוא גם קולע קרוב ל-70 אחוז מהשדה(מקום ראשון במכללות וזה בכלל נתון מטורף לשחקן מכללות גם אם הוא סנטר).

  4. מנחם, יום אתה כאן יום אתה שם. ביום אחד אתה אומר שהליגה סגורה ומאיצי אלופה, שבוע אחרי זה מגיע מאמר כמו זה. אי אפשר לפרשן לפי שניים וחצי המשחקים האחרונים…

    1. אתה דומה לרוני רוזנטל. אולי אתה בנו?
      אף פעם לא אמרתי העונה שהליגה סגורה, ואמרתי שלמיאמי יש סכוי נגד אינדיאנה ר-ק עם גרג אודן של 25 נק' ו-14 ריב', מה שאני לא רואה שקורה.

  5. ואינדיאנה באמת מפחידים.
    סטיבנסון הוא משוגע חיובי, מוסר חוטף מוריד קרשים מחלק מרפקים,
    והכל בתוך הflow

  6. מנחם לקח לך זמן אבל בסוף נפל לך האסימון לגבי אינדיאנה!!
    שכחת שיש להם את אחד משלושת המאמנים הטובים בליגה בניגוד לפיליפינים המצחיק שלך

    1. אמרתי זאת מתחילת העונה. אתה הוא שמאמין שהניקס חזקה יותר. מתחילת העונה אני אומר שמיאמי יכולה להצח רק עם אודן במיטבו, הווה אומר 25 ו-14 ריב'.

  7. הלוואי שאתה צודק מנחם!
    אני אוהד בולס, אבל לא יכול שלא להתלהב מהפרויקט שקם באינדיאנה, לאט לאט, לא אינסטנט, זאת תהייה אמירה רצינית לכל הליגה על איך אפשר להצליח, ואולי איך נכון להצליח.

    אבל כבר קברת את מיאמי לפני חודש חודשיים באתר והם הצליחו לחזור. זה מובן כי אתה אוהד אותם ולכן יש רכבת הרים ריגשית. זאת עדיין קבוצה חזקה מאוד, וקשה לראות אותם מפסידים.
    מה שכן ללא יתרון הביתיות מול אינדיאנה, הם באמת כבר לא פייבוריטים.

  8. מומי מבטיח להמשיך לפנק אותך פרופסור
    מומי מודה לך על הכל
    מומי רוקי השנה בגיל 58 וחצי

  9. מנחם קודם כל תודה רבה זה מושקע ואני מעריך זאת עכשיו לענין 1הפיסרס חזקים מאוד אבל להכתיר אותם כקבוצה המושלמת זה היסחפות !זה הרבה יותר מיאמי חלשה מאשר הפייסרס חזקה 2 אחת ולתמיד על קובי ברייאנט יכול ליהיות שהקבוצה בלעדיו רצה יותר אבל The Bottom Line הם לא מביאים יותר ניצחונות ההפך הם הפסידו 12 מ14 האחרונים כך שלמעשה זה לא מהווה פקטור אלא מה יופי של משחק וכל השית? אנחנו כמעריצים שלו כל סל שלו אסיסט ריבאונד זה רגע של אושר אז אתה רוצה שיהיה איש הנהלה ?…..

  10. תרגעו כולם מנחם לא באמת חושב שאינדיאנה הכי טוב, זו הפסיכולוגיה בגרוש שלו להעצים את מיאמי שאם חלילה היא תזכה באליפות שלישית אז היא למעשה הקבוצה הטובה בהיסטוריה ולברון ג'יימס הוא השחקן הגדול בהיסטוריה.

    אני בטוח שמנחם גם כתב כמה פוסטים שמורים על המחשב לכל אחד מהתרחישים כדי להגיד אמרתי לכם.

    ואגב אני זוכר טוב מאוד איך זלזל באינדיאנה בתחילת העונה וטען שמיאמי תאכל אותה בלי מלח(ובלי ביתיות).

    למי שיש עצבים וכוח מוזמן לחפש.

  11. אני עדיין חושב שהפייסרס רחוקים גארד מחליף טוב מלהיות באמת מושלמים.

    הם עדיין הקבוצה הטובה בליגה בלי ספק, אבל בדקות שהיל יוצא (וזה לא שהיל הוא איזה כוכב), אני חושב שיש ירידה גדולה מדי ביכולת שלהם.

    ווטסון הוא פשוט שחקן של יום אסל, ארבעה ימים באסל…

  12. מנחם, מתחילת העונה אמרתי לך שאודן זה פלופ בגודל של שני מיליון דולר.
    לעומת זאת אני טענתי כל הזמן ועדיין טוען שהניקס שווים מעבר סיבוב ראשון בפלייאוף .
    הספרים יגיעו לארץ לאחר הסופרבול

  13. מנחם, בעצם בזה אתה מצטרף להרבה הערכות של אנשים כאן, שמיאמי בירידה ולא תוכל לחזור על האליפות לנוכח העליה של אינדיאה ואחרות. נדמה לי שאתה עצמך נלחמת בשצף קצף נגד ההערכות הללו, ונדמה לי שגם לאס ווגאס ורוב הפרשנים בפרה-סיזון הסכימו איתך, שהקבוצה הזאת לא גמרה את הסוס, וכשהכסף יהיה על השולחן, יש להם את מה שצריך בשביל לשמור על התואר.
    בנוסף, בדיוק יום אחרי משחק מושלם של ריי אלן אתה קובר אותו? ללא החטאה כולל 4 שלשות, 14 נקודות, 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, גניבה וחסימה, מדד +10 הכי טוב בקבוצה (שהפסידה!) גם בוש היה לא רע בכלל עם 21 נקודות, 7 ריבאונדים מדד +5.
    עכשיו, אין לי מושג לגבי אודן, ולא מבין למה ביזלי לא שיחק ולא משחק לאחרונה, אבל כבר ראינו שהוא לא שכח כדורסל. וזה שווייד יתן את הכל מתי שצריך זה הרי ברור לך לגמרי.
    בקיצור, כולם עדיין מפחדים מהם, בצדק רב.

  14. מיאמי סטינקס!! (לפחות עד לניצחון הבא ואז מיאמי אלופים, וחוזר חלילה)
    וברצינות, מיאמי עדיין הקבוצה השנייה החזקה במזרח. מה שאותי היה מדאיג (לא שאכפת לי כל כך) יותר מהכול הוא השובע שמפגינים מיאמי וגם לברון. נראה ששתי טבעות הספיקו להם. אלא אם כן הם באמת חיים בסרט שהם יכולים לשחק על ניוטרל עונה שלמה ולזכות באליפות בסופה.

  15. אני בהחלט לא אוהד של מיאמי אבל להספיד אותם זה הימור גדול מנחם.. ( אני שומר את הפוסט הזה עד לפלייאוף) אינדיאנה תאווה לעיניים אבל הם רק עכשיו לומדים לתפעל את העניין הזה של הווינריות ועמידה במצבים קשים.. כשהם ילמדו לעשות את זה בצורה קונזיסטטית הם יהיו הקבוצה החזקה בליגה ללא כחל וסרק.. ראיתי את המשחק מול הלוחמים מהמדינה המוזהבת.. כמעט איבדו את היתרון.. צריך להיפטר מזה..

  16. שמעתם את וורן באפט המשוגע??

    הוא החליט לתת מיליארד דולר למי שמנחש בראקט מושלם למרץ מדנס(כלומר רק נצחונות).

    שנה שעברה ניחשתי עד הגמר(כלומר מישיגן- לואיוויל, כאשר אני אוהד של מישיגן אז בחרתי בהם לנצח את הגמר).

    השנה אני אנצל את הסבא האמריקאי כדי שיששלח לי בראקט אולי נעשה כמה לירות.

  17. נחיה ונראה.
    אולי הם לא יקחו אליפות אבל בהחלט יהיה להם מה למכור בפלייאוףץ
    לגבי אינדי – תמיד כשאני רואה אותם יש לי תחושה שהם מוגבלים התקפית. זאת תהיה חתיכת בעיה בסיטואציות שיש רק בפלייאוף

  18. כמה לירות 🙂 לא נשמע מתאים לבאפט לחלק ככה כסף על הגרלה…הוא מחלק המון לצדקה, אבל מה שאמרת לא נשמע לי מתאים לתדמית שלו.

    1. זה אמיתי הוא כבר סגר עם סוכנות הימורים גדולה.

      הסיכוי שמישהו מנחש דבר כזה הוא כמעט לא קיים.

      אבל לך תדע, מה שבטוח שהשנה אני שולח את הבראקט דרך המשפחה כדי שזה ירשם כאזרח ארה"ב כי חבל יש פרסים לא רעים גם על ניחוש של גמר ומנצחת.

  19. תרחם עלינו עם הסטטיסטיקה
    צריך לשנן הרבה ובסוף לא מבינים
    בכל אופן עם דווין בריא אין סיכוי לאף אחד מול מיאמי

  20. מנחם, יפה שאתה מכיר בחולשת מיאמי. אגב, רוב המגיבים באתר חזו את החולשה כבר בתחילת העונה. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
    אני בטוח שעד סיום העונה תפרסם מאמר על הפלופים והבכיינות הפטתית של לברון.

  21. כתבה מצוינת, ותגובות נהדרות, בכלל האתר מופלא!
    תודה לקיי700 על הקטע עם מישל אובמה הקטעים הנשיאותיים הם נהדרים ומקווה שתביאו עוד
    ותודה לדדי על המורמוני,
    ויתכן שמנחם מנסה להרדים את בירד וווגל המצוינים, ואת היריבות הטובות,
    אך באמת אינדיאנה משתפרת וקרובה לשלמות, ובעיקר יציבות.
    יהיה פלייאוף מעניין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט