ריצות שסוגרות רבעים – סיקור משחק 3 של הגמר / עמיחי קטן

אחרי 2 הפסדי חוץ באריזונה, הבאקס חזרו הביתה והשיגו ניצחון קל עם עוד משחק נפלא של יאניס, כשהפעם הוא גם קיבל עזרה לשם שינוי. ריצת 30- 9 שסגרה את המחצית השנייה ובעיקר ריצת 16- 0 שסגרה את הרבע השלישי, הובילו לכך שמילווקי הצליחו לברוח ולהשיג ניצחון קל.

עכשיו השאלה היא האם זה יהיה כמו הסדרה של פיניקס נגד הקליפרס (2 ניצחונות בית, הפסד במשחק 3 וניצחון במשחק 4 ובסדרה) או כמו המקרה של מילווקי נגד ברוקלין (שני הפסדי חוץ, ניצחון במשחק 3, שמירה על הביתיות וניצחון חוץ אחד שמספיק לסדרה).

מילווקי באקס – פיניקס סאנס 120- 100 (2- 1 לפיניקס בסדרה):

הולידיי פתח את המשחק עם שלשה והגנה טובה על פול ובוקר, אבל אייטון הגיב עם סל במעבר. לופז דייק בצד אחד ופול בצד השני וסל ועבירה של יאניס נענה ב-2 מהקו של בוקר ואחרי שיאניס ירד לנוח גם סל של פול. הולידיי ומידלטון קלעו בצבע, אבל אייטון הגיב עם סל משלו בכל אחד מהמקרים ומידלטון מצא את הסל גם מחוץ לקשת וגם אליו פול הגיב עם סל מחצי מרחק, מה ששלח את מילווקי לפסק זמן ראשון הערב.

אייטון העלה את פיניקס ליתרון ראשון שקלע שוב אחרי סל של יאניס. יאניס דייק פעמיים מהקו והחזיר לבאקס את היתרון, אבל שוב אייטון הגיב עם 2, והפעם מידלטון הגיב מחצי מרחק. שלשה של בוקר וליי-אפ של ג'ונסון קבעו לרגע יתרון 4 לאורחים, ואחרי סל של פורטיס קראודר הגיב בשלשה שקבעה יתרון 5 לפני שפורטיס קבע 28- 25 לסאנס בסיום הרבע הראשון.

2 איבודים מהירים של פיניקס אפשרו ליאניס ומידלטון להפוך את התוצאה לפני שפול קבע שוויו ואייטון החזיר את היתרון מהקו. אייטון ופיין המשיכו את המומנטום לריצת 8- 0 שהובילה ליתרון 6 ופסק זמן של מילווקי. הולידיי ושלשה של מילדטון עצרו את הריצה לפני שפול דייק שוב מחצי מרחק, אבל לופז ויאניס החזירו את היתרון למילווקי, והפעם היה זה תורו של מונטי וויליאמס לקחת פסק זמן.

5 רצופות של יאניס הקפיצו את היתרון ל-6 לפני שבוקר צימק מחצי מרחק ופול מצא את קמינסקי לליי-אפ, אבל הולידיי, טאקר ויאניס קבעו יתרון 8 ופסק זמן נוסף. פיין צימק עם סל ועבירה, אבל טאקר הגיב בשלשה והתחיל ריצת 10- 0 בזמן שפיניקס החלו לאבד את הראש, ובחצית זה פתאום יתרון 60- 45 למילווקי.

בוקר ואייטון פתחו את המחצית השנייה עם סלים לפני שיאניס הגיב עם מהלך 3 נקודות. קראודר תפר שלשה אליה יאניס הגיב עם דאנק, בוקר החטיא אחת מהקו בזמן שיאניס דווקא דייק פעמיים ושלשה נוספת של קראודר צמצמה את ההפרש ל-11. יאניס שוב סיים בצבע, אבל סל ועבירה של ג'ונסון הורידו את ההפרש ל-10 ומילווקי לקחו פסק זמן.

ג'ונסון וברידג'ס צמצמו ל-6 כשבין לבין קונאטון מצא את הסל ושלשה של הולידיי העניקה לרגע אוויר לנשימה, אבל ג'ונסון הגיב באחת משלו וההפרש ירד ל-4 בלבד. הולידיי הגיב ב-2 שלשות מהירות ופול צימק ל-7, פורטיס דייק מהקו וקונאטון ענה על שלשה של קראודר באחת משלו, כך שכאשר יאניס דייק מהקו פעמיים הוא העלה את ההפרש ל-11. בדיעבד, השלשה של קונאטון החלה ריצת 18- 0 של מילווקי שפתאום סגרו את הרבע ביתרון של 98- 76.

יאניס פתח את הרבע האחרון עם עוד 3 נקודות לפני ששלשה של קראודר צימקה קצת. פול שם עוד כמה נקודות, אבל לופז הגיב עם 5 רצופות ודאג שההפרש יישאר מעל ל-20. קראודר ופול קלעו שלשות, אבל יאניס היה השחקן הטוב על המגרש בפער עצום ודאג לייצר סל בכל פעם שההפרש ירד אל מתחת ל-20. בדקה האחרונה זכינו לראות גם את טיישון אלכסנדר מפיניקס וג'ורדן נוורה ממילווקי רושמים היסטוריה פרטית עם נקודות בגמר.

יאניס הוביל את מילווקי כשקלע נקודה אחת פחות מאשר במשחק הקודם וסיים עם 41, יחד עם 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, בזמן שהוא מדייק ב-14/23 מהשדה ו-13/17 נאה עבורו מקו העונשין, הולידיי קלע 21 וחילק 9 אסיסטים, מידלטון קלע 18 עם 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים וצמד הגבוהים לופז את פורטיס סיים עם 11 נקודות כל אחד, כאשר המחליף גם ליקט 8 קרשים.

אצל פיניקס, כריס פול סיים עם 19 נקודות ו-9 אסיסטים, אייטון וקראודר קלעו 18 כל אחד, כאשר הסנטר גם לקח 9 ריבאונדים וחטף פעמיים והקראודר דייק ב-6/7 מחוץ לקשת לעומת 3/24 של יתר חבריו, ג'ונסון קלע 14 ובוקר גירד 10 במשחק חלש של 3/14 מהשדה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 66 תגובות

  1. לפעמים גם גרגיר עיוור מוצא תרנגול קוקוריקו….
    הדיומא הביס את הבלוג החי 4:0 או 4:1 איך שתרצו…..
    מעל ל 400 תגובות ביום שהיה. גמר היורו ניצח את גמר האן בי איי.
    מה לעשות שיש חוסר עניין אמיתי בשתי הקבוצות מהשווקים הקטנים או הירידים.
    קצת צורם.

      1. אתה טועה היינו רואים את גמר היורו ב3.
        אם הבאקס סאנס היה משודר ב10 הייתי מזמן ישן כדי לקום ב3😎
        אין באמת מה להשוות בין נתוני הצפייה בגמר היורו לסדרת הגמר.
        מה גם שהיה ברור שהבאקס ינצחו את המשחק הזה אז סה הופך לפחות מעניין

        1. דאיייי מה נהיית לי טנש עכשיו? עוד מעט תגיד שכדורסל קבוצתי זה יפה 😬 בגלל שנצחת אתמול עם האזורי הפייטרים שלך אז אני מוותר לך הפעם על סיב במכבסה (חחחח מה זה? לברון נגד דוראנט היה רייטינג של סיינפלד)

            1. חחחח קשוח אתה ברוך את שמעון אי אפשר להכניס למכבסה כמו את כל האחרים אני ״חתום״ עליו 😀 כנראה החשפניות בארובה קצת בלבלו אותך בכל מקרה שים איזה מאה דולר על השחור ברולטה בשבילי – אם זכיתי תעדכן אותי נתחשבן 😀😀😀 ואל תאכל יותר מדי מהבופה 😀

            1. איזה כוכבים אתה רואה את מצב הבלוג החי? ראיתי הלוויות עם יותר אנשים. דרך אגב לברון חגג עם חבר שלי במיאמי אתמול כל הלילה אני בדרכי עכשיו לארובה לראות פלמינגוס נעדכן

            2. אני לא בא לראות רק לראות כוכבים, בא לראות כדורסל לצערי הבאקס המשעממים האלה שם. הסאנס הם אחלה.

              אני לא בקטע של ווי אר אול וויטנס בכלל

            3. דווקא הבאקס שיחקו אחלה כדורסל, בסוף NBA זה ספורט של כוכבים, הסברתי לתוג לפני שבוע למה אף אחד לא צופה כמעט בחרא הזה למרות הרמה של הגמר.

            4. פיקטיבי
              אפשר פחות סיפורים על החלומות שלך?

            5. אין שום חלומות רובוט, לברון אתמול היה בקיקי עם הפמליה שלו, עדיין לא הבאת רייטינג מהגמר יקירי

            6. פיקטיבי
              אני לא יודע באיזה פורמט אתה חווה את החוויות המומצאות שאתה משתף כאן. אם זה הזיות או חלומות זה לא ממש משנה.
              הנקודה היא שאין צורך שתשתף סיפורים על דברים שלא קרו.
              למה בדיוק אתה חושב שאני אמור להביא לך רייטינג מהגמר?

            7. ברוך זה מדהים כמה רחוק אתה מוכן ללכת רק כדי לא להודות בטעויות המטופשות שלך לגבי פול

            8. מה טעות מטופשת כלפי פול, אתה חושב הוא היה מגיע לגמר ללא הטעות ההיסטורית רובוטי חמה לא תבדוק את הip שאני מגיב ממנו בדיוק על המטוס לארובה

            9. לגבי לברון ישב שולחן ליד חברים שלי (חברה בני 60 כבדים מאוד במיאמי שחלקם עבדו איתי שנים)

            10. פיקטיבי
              אתה לא קוהרנטי כרגע
              תתמקד קצת במה שאתה מקליד או שתלך לרופא לבדוק אם יש לך בעיה ניורולוגית כלשהי

        1. אדם ששמח בחלקו לא מחפש באובססיה להקטין קבוצות אחרות ממניעים ברורים ומאוד מאוד קטנוניים.

          1. טנש זה המומחיות שלכם מה אתה רוצה מרזיאל? אמר את האמת הרייטינג חלש הגמר פחות מעניין, למה אתה מחפש משמעויות סמויות?
            אם טריי היה משחק במקום הנוגח לא היית מתעניין יותר?יש סיבה שחוץ מגיא נראה לי אף אחד לא צופה בבאקס במהלך העונה….

            1. שכמ"צ אני לא יודע מה איתך אותי הגמר הזה סופר מרתק עם כדורסל איכותי, 2 קבוצות מיומנות עם מאמנים מצויינים, עומק ושחקנים מהטופ של הליגה. לתחושתי הסובייקטיבית זה גמר הרבה יותר טוב משלושת האחרונים.

          2. חגי, זה מה שאתה רואה? אני מחבב את גיא ואפילו כתבנו משהו היתולי להופס ביחד, ודיברנו במפגש. אותו אני בטח שלא מנסה להקטין כי הוא לא ניסה אף פעם להתנשא עלי.
            תהיה בריא, אם זה מה שאתה רואה.
            אין פה שום משמעות סמוייה. הגמר הזה הכי פחות מעניין בשנים האחרונות, מבחינת העניין של אנשי הופס וזה מתבטא מה לעשות במספר התגובות. זה צורם. אתמול לראשונה הדיומא השתלט חזק!
            אני כן מגיע לבלוג החי בגמר הזה אבל מתבטא הרבה פחות והסיבה היא שאני כבר לא נוסע לאוניברסיטה ברכבי אלא לוקח רכבת ולכן רואה את המשחק כשאני עושה דברים נוספים, למשל הכנת סלט גדול לארוחת הערב שגוזלת הרבה זמן עם הכנת הרוטב והתוספות.

  2. תודה עמיחי על הסיקור. פיניקס סבלה מיום רע של בוקר ומהסתבכות בעבירות של איטון. מצד שני מילווקי קבלה פעם ראשונה משחק טוב גם ממידלטון וגם מהולידיי לצד יאניס .
    מידלטון בחצי הראשון יותר והולידיי בשני יותר ובפרט השלשות שלו ברבע השלישי שעצרו את נסיונות החזרה של הסאנס.
    לא רואה עוד משחק נפל כזה של בוקר כמו הלילה, בנתיים נהנה מהתקווה עוד 3 ימים לסדרה צמודה.
    אגב נק' אור בסאנס , משחק שני רצוף שהלבנים של קרואדר משלוש נכנסות, למעשה היום הוא בערך היחיד בסאנס שקלע משם וגם קמרון ג'ונסון ממשיך עם היכולת הטובה שלו מהספסל (איזה פוסטר הוא עשה מטאקר)

  3. הפוסטר דאנק של ג'ונסון על טאקר: שלושה שופטים במגרש שצפו בוידאו + סטיב ג'אבי באולפן פסקו שלא היתה עבירת תוקף. ואני אומר זיבי! החלטה פופוליסטית שלא היתה עוברת אם זה היה קורה בשלב מכריע. שדדו את טאקר.
    אבל טאקר זה העבר וג'ונסון הוא העתיד. מפחיד לחשוב איך פיניקס בעונה הבאה תהיה עם אייטון וג'ונסון משופרים, בוקר בשיאו ופול אם עדיין יסחוב.

    1. זה אכן לא היה תוקף. המגן צריך להיות בעמדת שמירה חוקית כאשר השחקן המתקיף מסגול לשנות את הכיוון שלו. ג'ונסון כבר היה באוויר כשטאקר עדיין נכנס לעמדה

  4. יאניס אדיר כהרגלו, הפעם גם הולידיי הגיע מהתחלה ומידלטון היה בסדר.
    הסאנס באו טיפה מרוקנים לקראת משחק החוץ, והבניית עבירות של אייטון (שמצויים עד עכשיו בגמר) בכלל טרפה להם את הקלפים, בטח שבוקר לא פוגע

  5. כמו שאין סיכוי למילווקי לנצח כשיאניס כשהולידיי ומידלטון לא משחקים היטב, כך אין לפיניקס סיכוי לנצח כשהוקר חלש ופול ואייטון לא מצוינים.
    גם אם יניב היהמחטיא את הכל מהקו מילווקי היו מנצחים במשחק הזה.

  6. תודה עמיחי.
    בלי קשר לכלום – אם בוקר רוצה יום אחד להיות במועדון של הגדולים (לברון, דוראנט, סטף, יאניס, קאוואי, הארדן) – הוא לא יכול לקלוע 10 במשחק גמר. היא לא מעניין

  7. טנש הגנרל ביקש חומה למשחק הבא הוא כנראה לא אהב את הטקטיקה שלנו

    We have to build a wall, somehow, some way.” – Chris Paul on defending Giannis

    אשך בשבילך-יש קולקציית נעליים
    It feels like there’s only a matter of time until Luka Doncic receives his own signature shoe, but in the meantime, he’ll continue to take the court in special colorways of Air Jordans. In the coming months, a Luke-inspired PE colorway of the yet-to-release Air Jordan 36 will hit retail. The shoe bears Mavericks-flavored palette of blue white and green, finished off by a speckled midsole and icy translucent sole. Perhaps the most interesting feature here is the appearance of a new Luka ‘LD77’ logo, which looks more official and refined than previous iterations of the emblem. – via Brandon Richard @ Sole Collector

    1. ברור יאניס משפיל את אייטון מנגב אותו חזק כל כך שאפילו וזלין אחרי במשחק לא יעזור לו, ראית את הלחימה הפסיכולוגית של מונטי וויליאמס? משחק הבא איר בוקר יחזור לטוס לקו

  8. תודה עמיחי על סיקור משובח.
    היו כאן כאלה שחשבו, אחרי שני הנצחונות של מילווקי בסיבוב הקודם, שמילווקי יותר טובה בלי יאניס?!
    קצת מזכיר את אלו שחשבו שג"ס בלי דוראנט יותר טובה מאשר איתו.
    .
    לגבי אחוזי העונשין של יאניס, יכול להיות שהספירה לאחור של 10 שניות בפיניקס באמת מפריעה לו? בעבר לא ראיתי הבדל גדול אצלו בין משחקי בית וחוץ אבל אולי בגמר זה אחרת (?)

  9. כשבוקר באחוזים אפסיים קולע 10, אז כמובן שפניקס לא יכולה לנצח (ועוד אייטון בבעיית עבירות).
    במשחק הבא הוא בטח ישתפר, נראה אם פניקס יעלו ל 3-1

  10. איזה סופ"ש פרוע, מסי דג'וקו ובונוצ'י עשו היסטוריה וכולם מחכים לכ.פול שיעשה את שלו. הרבע השני אתמול היה הראשון בסדרה שהסאנס קלעו מתחת ל26 נקודות, ולא בגלל הגנה מי יודע מה של הבאקס.

  11. בנוגע למה שרשמו כאן – אם מילווקי טובה יותר עם יאניס או בלי:
    אני גם לא בטוח שהיא טובה יותר איתו. אין עוררין שהוא פריק של הטבע אבל היעדר היכולות הטכניות שלו גורם לכך שכל הקבוצה צריכה לשחק באופן שונה כדי שהוא יוכל להגיע למצבים שלו וזה פוגע באחרים. האם התועלת שלו עולה על הפגיעה בארבעה שמסביבו? אני לא יודע לענות על זה כי לא היו מספיק משחקי פלייאוף שהם שיחקו בלעדיו.
    הוא לא מוסר גדול ולא מכדרר גדול וגם לא קלעי גדול, אבל מספיק שהיה מפתח זריקה יציבה מרחוק והחיים שלו ושל שאר השחקנים היו קלים יותר.
    אני חייב לציין שלפחות עבורי הכדורסל של מילווקי קשה לצפיה (במיוחד בסדרה מול הנטס). יכול להיות שזה יעיל מבחינתם אבל בתור מישהו שלא אוהד אף אחת מהקבוצות הייתי מעדיף כדורסל יותר זורם (כמו המתפרצת היפיפיה שהם יצאו אליה).

    כריס פול ממשיך להתקשות לעשות סלים על הולידיי. אם מילווקי רוצה להישאר במשחק, היא חייבת למצוא פתרון לכיסוי של לופז בפיק אנד רולים.

    שתי שאלות:
    1. למה יאניס ירד לנוח אחרי בערך 3 דקות מפתיחת המשחק?
    2. האם דווח שבוקר נפצע? מוזר מאוד שהוא לא שיחק דקות ארוכות

    1. זה נראה שלא ראית את המשחק.
      כריס פול התמודד סך הכל מעולה אתמול עם הולידיי, מי שנוטרל היה בוקר ולא שיחק ברבע האחרון כי היה כבר גארבג' והוא היה אנמי לחלוטין כל המשחק גם בהגנה.

      1. ראיתי את המשחק והוא מתקשה מאוד לעשות על הולידיי סל כבר משחק שני. הסתכלתי עכשיו גם בסלים שלו.הוא קלע על הראש של הולידיי 4 סלים בלבד (כלומר לא במצב שהיה חילוף).

        בוקר ירד מאוד מוקדם לספסל. לא נראה לי שמסיבות של גארבג' כי אני זוכר שפול עדיין שיחק, ואין סיבה לתת לו לשחק אם זה גארבג'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט