ים מדר – שועל או מגל?

ים מדר – שועל או מגל?

לאחר שביממה האחרונה התגבר המתח בין ראשי הפועל תל אביב לרכז הצעיר ים מדר. מדר כידוע קיבל הצעה מאוד מעניינת מהמאמן המעוטר ביותר ביבשת, ז'ליקו אובראדוביץ', שהציע לו לחבור אליו בפרטיזן בלגרד שתשחק ביורוקאפ בעונה הבאה. חתימה בסרביה היא קפיצת מדרגה ללא ספק בשביל ים ועם זאת, הבורר קבע שהחוזה של מדר עדיין תקף לעונת 21/22 וכדי לשחררו בלגרד יצטרכו לשלם סעיף שחרור שייקבע על ידי הפועל תל אביב. כל העניין הבירוקרטי הזה הוא שולי, הפועל תל אביב צדקו בבוררות ואם פרטיזן ירצו אותו הם ישלמו את סעיף השחרור. הדבר שגורם למדיה לנטות לצדו של ים מדר הוא ההתבטאות של רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב, ביחס לסיטואציה.

בקצרה, לפי רמי כהן, הישארות בהפועל תל אביב ומעבר לאירופה תקדם את מדר באותה צורה. לדעתי, הוא מנסה ליצור טענה שאפילו הוא לא מאמין בה במאה אחוז, רק כדי להשאיר את ים אצלו. דבר ראשון, לשחק בליגה הסרבית זו התקדמות מקצועית בכל קנה מידה. משחקות שם קבוצת יורוליג אחת, קבוצת יורוקאפ אחת ועוד שש קבוצות שמשחקות בליגה האדריאטית. בארצנו הקטנה משחקות קבוצת יורוליג אחת, שלוש קבוצות בליגת האלופות של פיב"א (אחת במוקדמות – הפועל אילת), וזוכת מפעל המשנה של ליגת האלופות של פיב"א, היורופקאפ, עירוני נס ציונה. במצב הזה, לרמי כהן יש כביכול קייס הגיוני. הכדורסל בסרביה מבחינה סטטיסטית לא כזה רחוק מהרמה בארץ. ההבדל הוא שבסרביה השחקנים המובילים הם שחקני הבית, שם המובילים בסטטיסטיקה ברובם סרבים. אצלם אין פרס לשחקן המקומי המצטיין.

דורדה סימונוביץ' – השחקן המצטיין של הליגה הסרבית בעונה החולפת

אם מסתכלים על הסיטואציה אליה מגיע מדר באופן ספציפי, המעבר לבלגרד עדיף לו מהישארות בהפועל תל אביב. הפועל תל אביב שיחקו בצורה רעה בעונה האחרונה כשהצמד מדר וטימור היו צריכים להציל אותם מירידה. לאחר מבצע "שומר החומות" החליטו הפועל תל אביב להתעשת ולהביא חומר שחקנים משובח כדי להישאר בליגה. ג'יימס יאנג, שנפצע מוקדם מאוד, אך ברמת הקליעה שלו הוא שחקן אן בי איי. ג'סטין טילמן שהוא מפלצת מתחת לסל בכל פרמטר וההישארות של ג'יי פי טוקוטו שהפך לאול-אראונד פלייר בעונה הזו. בפרטיזן בלגרד, לעומת זאת, החתימו את אחד הגארדים הטובים באירופה – קווין פאנטר. פאנטר אמנם מאוד אוהב את הכדור אצלו אבל הוא סקורר שמדר מאוד ייהנה לשחק לצדו, בטח אם יוביל את הכדור בתדירות גבוהה. עוד חתמו: רודיונס קורוצ'ס הלטבי ששהה באן בי איי בשלוש השנים האחרונות וזאק לידיי שהחליט לעבור עם פאנטר גם כן ממילאנו. חומר השחקנים בבלגרד טוב בהרבה מזה של הפועל תל אביב, מדר בהחלט יוכל ליהנות משחקנים ברמה מאוד גבוהה עם ניסיון במפעלים אירופיים. וכמובן הדובדבן שבקצפת, מי שרצה את הרכז הישראלי מלכתחילה – ז'ליקו אובראדוביץ'.

אובראדוביץ' הוא מגנט לשחקנים. כל שחקן באירופה רוצה להתאמן פעם אחת תחת השועל הסרבי. השיטה שלו הוכיחה את עצמה במספר אליפויות אירופה עצום (תשע במספר) ויכולת פיתוח השחקנים שלו שהובילה לייצוא של 13 שחקנים לליגת האן בי איי. למרות שמפעל היורוקאפ בקריסה ורמת הקבוצות יורדת, עדיין הרצון של שחקנים להתאמן תחת ז'ליקו עצום. קווין פאנטר וזאק לידיי לדוגמה – שניהם שיחקו תחת אטורה מסינה בעונה האחרונה ובכל זאת החליטו לעבור לסרביה. בפרטיזן ידעו שעם השועל יבואו המון שחקנים טובים שירצו פתאום לעבור לסרביה. לכן, הם פתחו את הכיס ונתנו לקווין פאנטר את החוזה הגדול ביותר בתולדות המועדון. בעונה לפני, הם לא רצו לשלם את שכרו הזעום של בריאן אנגולה שעבר לעירוני נס ציונה. אם אובראדוביץ' אכן רצה בעצמו את ים מדר, בפרטיזן לא ימנעו את הגעתו מבחינה כלכלית.

ז'ליקו אובראדוביץ' בפרצוף אופייני

לפי הבורר, הפועל תל אביב יצטרכו לנקוב בסכום סביר לסעיף השחרור של ים מדר. הכל עניין של כמה ז'ליקו ירצה את ים. אם אובראדוביץ' רוצה משהו, הוא ישיג אותו. רמי כהן ירצה מאוד את הרכז הישראלי המבטיח בעונה הבאה, אבל אם פרטיזן יחליטו לפתוח את הכיס כפי שעשו עד עכשיו, לא תהיה לו כל ברירה.

אז איפה יסיים ים מדר? עם שועל לצדו או עם מגל בידו?

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. מקווה שהפועל ילכו לקראתו ולא ידרשו סכום גבוה מדי (לדעתי זה צריך להיות נגזרת של הסכום אותו אמור היה להרוויח אצל האדומים). זו חוויה לשחק אצל השועל הזקן, ובסרביה בכלל. מצד שני לא כל שחקן פרח אצל אוברד', זכור לי איזה כוכב ישראלי שבילה אצלו לא מעט על הספסל. בכל מקרה, מחזיק אצבעות שתהיה למדר עונה מוצלחת.
    תודה על הטור

  2. תודה מתנאל.
    אני מקווה לראות התקדמות מקצועית מצד מדר, שזה אומר אחד מבין NBA, מכבי או קבוצה רצינית יותר באירופה. אני בכלל לא אתפלא לראות אותו לובש בוסטון בעונה הבאה, אבל גם אם לא פרטיזן זו אפשרות טובה. להישאר בהפועל לא יקדם אותו לשום מקום, וגם הם יודעים את זה.

  3. הבנתי שהוא אמור לשחק עוד חודש בליגת הקיץ.
    אולי הוא ירשים את בוסטון ויממשו עליו את הזכויות בשנה הבאה?
    כרגע נראה שאנחנו לא משופעים בפויינטים כמוהו. אם ביל לא יגיע אז עדיף כבר לנסות את מדר כפיינט שני או שלישי.
    תודה על הכתבה, פרטיזן מול הפועל? האמא של השדרוגים אם אין בוסטון.

    1. אובראדוביץ׳ גם בליגה ארצית זה שדרוג לעומת הפועל תל אביב. לא מזלזול בהפועל חלילה, לאובדראודביץ׳ יש אפקט שאין לאף מאמן באירופה. כפי שציינתי, רמי כהן מנסה להשלות אותנו ואת עצמו שהמעבר לפרטיזן הוא לא התקדמות.

  4. תודה מתנאל. כאוהד הפועל ת"א ואם כל הכאב על כך שיעזוב ברור שפרטיזן זו קפיצת מדרגה עבורו. מאמין רוצה להאמין שימצא הסכום המוסכם (שמגיע דרך אגב להפועל שטפחה ונתנה לו את הבמה) והפועל לא יעמדו בדרכו. מה שכן לא אופתע בכלל אם זה ייגמר בבוסטון בכלל כבר העונה.

  5. אני חושב בהחלט שכדאי מאוד גם לבוסטון לממש את הזכויות עליו. וכן ברור שזליקו זה שדרוג, אבל הטענה הבסיסית על רמת הליגה – לא מופרכת.

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    מקוה 'ים יתקדםב כי אני אוהב את האופי שלו.
    להערכתי מוקדם מדי ל nba.
    צריך עוד להתפתח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט