אירועי דיומא – 10.07.2021 – גמר הקופה אמריקה, גמר הנשים בווימבלדון, אופניים ושחמט

כדורגל עולמי/ צפריר אוזדובה

גמר הקופה אמריקה

ברזיל- ארגנטינה (3:00) בין שבת לראשון

סופר קלאסיקו בגמר הקופה! המשחק הגדול בעולם ועם כל הכבוד לגמר היורו מה שרוב חובבי הכדורגל הניטרליים בעולם יבחרו לצפות. ברזיל האלופה המכהנת מארחת את הטורניר (פעם שניה ברציפות) ואפשר להגיד שגם הנבחרת הכי מרשימה בטורניר לכן היא פייבורטית (למרות היסטוריה של כשלונות במרקנה אבל אולי בלי הקהל יהיה פחות לחץ) בכל אופן ברזיל עברה את פרו בחצי 1-0 אבל הייתה שווה הרבה יותר. מנגד הטוענת לכתר ארגנטינה שפתחה את הטורניר ב 0-0 מאכזב והשתפרה ממשחק למשחק בהנהגתו של ליאו מסי שהוא מלך שערי הטורניר עם 4 כיבושים ומלך הבישולים עם 5. בחצי ארגנטינה ניצחה בפנדלים את קולומביה כשאמיליאנו מרטינז שוער אסטון וילה עוצר 3 פנדלים! (המשחק יכל להסתיים בניצחון לולא החמצה של לאוטורו מול שער ריק) בכל אופן הנתון המדאיג מבחינת ארגנטינה הוא שהפעם האחרונה שהם ניצחו את ברזיל במשחק רשמי הוא ב2005 במסגרת מוקדמות המונדיאל (תחת הנהגתו של פקרמן היהודי) האם מסי יוריד את הקוף מהגב ויוביל את ארגנטינה לתואר ראשון מזה 28 שנה ואחרי 3 הפסדי גמר רצופים? רק המוותרים על שינה יגלו

הגמר הקלאסי

טניס / אלכס דוקורסקי

גמר הנשים בווימבלדון

16:00 (ערוץ 55): אשלי בארטי (אוסטרליה) – קארולינה פלישקובה (צ'כיה): תואר גרנד סלאם מספר שתיים למדורגת ראשונה בעולם או מייג'ור ראשון לאחת השחקניות הגבוהות בסבב (1.87)? קארולינה פלישקובה בת ה-29, שאף היא דורגה ראשונה בעולם לפני כארבע שנים, היא תוצר של מערכת טניס הנשים המעולה של צ'כיה. לפני כחודש, בת ארצה, ברבורה קרייצ'יקובה, זכתה ברולאן גארוס וטניסאיות נוספות מהמדינה מגיעות לשלבים גבוהים בטורנירים השונים. פלישקובה, שמצטיינת במכות הפתיחה שלה ובחבטות כף היד, שיחקה פעם אחת בגמר גרנד סלאם והפסידה לפני חמש שנים באליפות ארה"ב לאנג'ליק קרבר. בדומה ליריבתה, בארטי בת ה-25 היא שחקנית רב גונית, שמצטיינת על כל המשטחים. זכייתה היחידה בתואר גרנד סלאם הגיעה באליפות צרפת הפתוחה לפני שנתיים. בהיותה שחקנית זוגות מעולה, היא מצטיינת במשחק הרשת שלה. בנוסף, היא מגישה מעולה ומכה באופן מאוד יעיל בכף ידה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 14

קטע 13 של אתמול היה קטע גבעי וארוך מאד בדרום צרפת, והוא הביא לנו היסטוריה שלה ודאי לא ציפינו לפני תחילת המירוץ. כבר מתחילת הקטע, ראינו קבוצת בריחה קטנה שכללה את שון בנט, פייר לאטור – וגם עומר גולדשטיין שלנו. אלא שכפי שהיה צפוי, הקבוצה נתפסה כ-50 ק"מ לסיום, כפי שנתפסו גם התקפות של רוכבים בודדים בהמשך. בדרך ראינו גם התרסקות, שגבתה את השתתפותם של סיימון ייטס ולוקאס המילטון מקבוצת בייק אקסצ'יינג'. בסיום הכל היה מוכן למיאוץ סיום של קוויק סטפ ומארק קבנדיש. הקבוצה הבלגית אכן התמקמה בחזית, וזה נראה כמו עוד ניצחון קל לבריטי, אלא שהוא נתקע מאחורי רוכבים אחרים לאחר הפניות שלקראת קו הסיום, ונאלץ לפלס דרכו לחזית. הוא הצליח לבסוף לעשות זאת בעזרתו של חבר קבוצתו, מיכאל מורקוב, ואח"כ לחצות ראשון את הקו, כשמורקוב ופיליפסן משלימים את הפודיום. קאב עושה כאן את הלא ייאמן, ומשווה את שיא הזכיות בקטעים של אדי מרקס, העומד על 34, ויש לו עוד שני קטעי מיאוץ במירוץ זה על מנת לשבור את השיא. הוא כמובן גם אוחז ביתרון גדול מאד בחולצה הירוקה, ויצטרך מעשית רק לעבור את הקטעים הבאים של הטור על מנת לשמור עליה. הקטע לא שינה את תמונת ההובלה במירוץ. וטאדיי פוגאצ'אר ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו אורן (5:18+), וינגגארד (5:32+), קאראפאז (5:33+), אוקונור (5:58+), קלדרמן (6:16+), לוטסנקו (6:30+), מאס (7:11+), מרטאן (9:29+) ובילבאו (10:28+).
קטע 14 של היום הוא עוד קטע מעבר בדרום צרפת. הוא כולל כמה טיפוסים תלולים למדי, אך מדובר בטיפוסים קצרים יחסית, מה גם שהקטע נגמר בירידה. לנוכח אלו, ולאור העובדה שמחר מחכה לנו קטע טיפוס קשה מאד, נראה שצפוייה להיות לנו כאן קבוצת בריחה גדולה מאד, שמתוכה יגיע המנצח בקטע. שידור ביורוספורט ב-13:20.

שחמט – הסתיימה תחרות הראפיד בקרואטיה והיום מתחיל הבליץ עם קספרוב/שחר אלוני

אתמול הסתיים חלק הראפיד בתחרות קרואטיה של סבב הגראנד טור (זו התחרות השלישית בסבב אחרי בוקרשט ופאריס). אלה התוצאות:

1 Nepomniachtchi, Ian11/182792
2 Giri, Anish10/182776
3 Vachier-Lagrave, Maxime10/182749
4 Duda, Jan-Krzysztof10/182738
5 Saric, Ivan (R)10/182653
6 Mamedyarov, Shakhriyar9/182782
7 Anand, Viswanathan9/182753
8 Grischuk, Alexander8/182778
9 Korobov, Anton7/182683
10 Van Foreest, Jorden6/182688
11 Kasparov, Garry (B)0/02812

נפו זוכה בתחרות הראפיד וגם בנקודות סבב הגראנד טור שזה מעניק. הוא עדיין לא ממש זכה בתחרות קרואטיה עצמה, כי היום ומחר יש את חלק הבליץ, שנחשב כהמשך של אותה תחרות, לטובת הזכיה בפרסים. (להבדיל מנקודות הגראנד טור שניתנות על כל חלק בנפרד).
סאריץ' המקומי מפתיע ומתברג שני משותף יחד עם התותחים הקבועים גירי, לגראב ודודה הצעיר, כשאחריהם ממדיארוב ואנאנד.

בתחרויות ראפיד יש לפעמים עמדות די יוצאות דופן, גם במשחקים של הצמרת העולמית, עקב כך שבקצב זמן מהיר, המשחק הוא פחות מדויק, מה שמייצר יותר אש על הלוח לפעמים:



התקפה מוחצת שמעניקה את הניצחון לדודה בסיבוב האחרון, אפשר לראות את שני הצריחים בטור H
ממדיארוב בשחור מנצח את ואן פורסט בעזרת 2 מלכות, כשעוד אחת בדרך



בנושא אחר, בוריס גלפנד, ניצח בדו קרב את האמריקאי החזק דומינגז, וזכה בתחרות ליאון.
ישראלי נוסף, מקסים רודשטיין זכה עם קבוצתו באליפות הליגה הצרפתית למועדונים.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. תודה לכולם, צפריר יקר כמובן שאני לא מסכים איתך, אני לא מכיר אף אחד כולל חבריי הברזילאים שמתכוון לוותר על דקה שינה כדי לצפות בגמר המושחת של מונדיאל הערסים, הטורניר המיותר בתבל ללא ספק.
    בשנה נורמלית הטורניר הזה מושחת, אלים ומסואב והשנה הכל שבעתיים. אתה אוהד ארגנטינה שלא זכו בכלום בזירה הבינלאומית ביושר וגם לא יזכו לעולם ולכן אתה מתרגש מהטורניר הזה בו המסי עוד יכול לעשות משהו. תהנה.

    1. אתה מדבר על היד של מארדונה שהיא חלק מהמשחק. ראינו את האנגלים הצבועים שמתלוננים על פייר פליי ומבסוטים עד השמיים שעלו למרות פנדל שלא היה מול דנמרק. ככה זה אתה מתלונן עד שאתה נמצא בסיטואציה. וכדורגל הוא ספורט של העם ושל האדם הפשוט ולצערינו ״רמאות״ היא חלק מהמשחק ולפעמים התחזות מתוגמלת ונחשבת לגאונות (גם כריס פול וג׳יימס הארדן עשו קריירת התחזות מכובדת) בכל אופן החברים הברזילאים שלך כנראה לא מתרגשים כמו אוהדי ארגנטינה שרעבה לתואר הרבה יותר אז אולי הם באמת שבעים. מבחינתי המשחק ברזיל ארגנטינה יותר מסקרן מכל משחק ששוחק ביורו אי פעם. בטוח יותר מההולנדים העלובים שלך שכמו הסיקסרס לא מסוגלים לנצח גם אם הם מקבלים נבחרת חלשה כמו ספרד בגמר. גם לארגנטינה הם הפסידו… קיצור מתאימים לך. מבחינתי כתום הפך לסמל של לוזריות

      1. גם השער של דנמרק מהבעיטה החופשית היה צריך להיפסל כי כמה שחקנים שנים היו קרובים מדי לחומה והסתירו לפיקפורד.

  2. נתראה פה בגמר הקופה.
    אם מסי יצליח לקחת את הטייטל הוא מבחינתי בקו אחד עם רונאלדו, אם הוא מפסיד, רק מונדיאל יציל לו את התחת מתווית הלוזר ויד האלוהים תמיד ייזכר לפניו כאול ארחנטינוס, יה מוצאצוס.

    1. ארגנטינה לא זכתה בקופה מאז 93
      ניסו לסדר את הכוכבים עבור מסי גם במונידאל 2014 ואז גרמניה הרסה את החגיגה
      אני חושב שכיום הכדורגל שונה, החשיבות של המונדיאל/קופה/יורו ירדה
      מסי ורונאלדו אגדות בזכות עצמם
      מארדונה לעולם יעמוד לפניו בגלל החיבור שלו לעם הארגנטני

      1. לגמרי מסכים עם המשפט האחרון שלך.
        מדוע אתה אחושב שחשיבות הטורנירים החשובים ירדה?
        זו הבמה הכי טובה לדעתי. הכי איכותית בגלל המוטיבציה הפטריוטית.
        זה אמור להוציא יותר מהשחקנים.
        לא?

        1. חשיבות הטורנירים ירדה – לדעתי – משתי סיבות.
          1. רמת הכדורגל לא ממש גבוהה. אין אפשרות להתאמן ולשחק לאורך זמן כמו בקבוצות, התיאום והטקטיקה גם ברמה פחותה. אפשר לראות למשל הרבה שערים ממצבים נייחים – זה נובע משמירות אישיות שהן פחות טובות – וזה בגלל שאין אפשרות למאמן לעבוד על הגנות איזוריות שהן יותר יעילות במצבים האלה – אבל דורשות אימון ותיאום.
          2. אני חושב שעצמת הלאומיות היום איננה כמו שהייתה בעבר. ההרכב של העמים נהיה יותר הטרוגני, בעיקר באירופה, ראינו כבר שחקנים לגיטימיים שלא שרים את ההמנון של מדינתם, כל אחד מסיבותיו. מעבר לזה – תהליכים של גלובליזציה והשתלטות הרשתות החברתיות הפכו את הזהות של הפרט ואת מוקדי ההשתייכות שלו בעולם "המרושת" להרבה יותר מורכבים.
          .
          פעם המונדיאל היה אירוע שחיכינו לו ארבע שנים. גם האולימפיאדה והיורו. בשנה שעברה ביטלו אולימפיאדה ויורו – אף אחד לא התרגש מזה (למעט הספורטאים עצמם). תוסף לזה את הכסף הענק שמסתובב בקבוצות – ולא במפעלים הללו – ואפשר אולי להבין מדוע ירדה קרנם של הטורנירים הגדולים.
          עדיין – המונדיאל הוא האירוע הכי נצפה – לדעתי.

          1. אני היום מעדיף לראות כדורגל מועדונים בניגוד לעבר שכל טורניר בינלאומי היה הופך אצלי לחגיגה. ואני יודע שזה תופעה עולמית שבברזיל למשל יש לה שם ״קלוביזמו״ העדפה למועדון הכדורגל לפני הנבחרת. כמובן שיש יותר מסיבה אחת. בכל אופן עדיין המשחק הספציפי הזה ארגנטינה ברזיל מרגש אותי. בייחוד שבדרום אמריקה זה עניין של חיים ומוות

          2. הגול הראשון ממצב חופשי ביורו הובקע בחצי גמר… אבל כן, אי אפשר להשוות משחק בין קבוצות מאומנות עם שחקנים מתאימים בכל עמדה למשחק בין נבחרות

            1. וגם השער הזה היה צריך להיפסל כי כמה שחקנים דנים עמדו קרוב מדי לחומה האנגלית והסתירו לפיקפורד.

        2. ולגבי מסי – הוא העז מזמן.
          רק לראות אתה מיספרים שלו – אף אחד לא מתקרב אליו אפילו.
          הוא לקח את נבחרת ארגנטינה חסרת הכל (עם כל הכבוד לגופות של מסצ'ראנו והיגואאין) לגמר המונדיאל – זה הכי גבוה שאפשר להגיע. הפסיד שם 0:1 קטן לנבחרת שיום קודם נתנה לברזיל 1:7
          משחק גמר אחד זה מזל, להגיע לשם דרך טורניר ארוך – זה לא.

            1. + 11
              נוייר היה צריך להיות מורחק באדום, ואני עוד אוהד של גרמניה 🙂
              ההחמצה הכי גדולה לדעתי הייתה של היגואאין שקיבל מתנה מההגנה בחצי הראשון
              במונדיאל הזה מסי הראה שהוא יכול לסחוב נבחרת אפורה עד הסוף. משחק הגמר זה בעיקר מזל, תראה איך פורטוגל גנבו את צרפת ביורו הקודם.

          1. ראית את המונדיאל?
            ארגנטינה הייתה סרחון לכל אורכו
            שיחקו כדורגל הגנתי נוראי בלי מעוף בלי תעוזה
            מסי עם 0 שערים ב 450 דקות בשלב הנוקאאוט (היו 3 הארכות)
            איפה זה ואיפה 86
            והכי גרוע, מסי נבחר ל MVP של הטורניר
            פשוט בדיחה (הכותב אוהד ארגנטינה)

            1. + מליון
              מסי, כבודו במקומו מונח אבל עם 0 שערים ב 450 דקות?
              מה אתם מדברים?

            2. ברור שמראדונה 86 זה שיא הדומיננטיות של שחקן, אבל אני מדבר על קריירה. מראדונה עשה דברים מדהימים בנאפולי, אבל מסי עשה קסמים לאורך הרבה יותר שנים, והוא עדיין עושה (תראה איזה טורניר יש לו השנה בקופה, הזוי).
              אם אני צריך להביא שחקן לקבוצה שלי – לטווח קצר או ארוך – אני מביא את מסי.
              אחר כך מראדונה, ואז אפשר להתחיל להתווכח על רונאלדו (כבודו במקומו מונח). אני אישית מעדיף את זידאן 🙂

            3. אם להתייחס למשחקי הכס שאתה מצטט אז מראדונה זה הדרקון השחור של הבלתי נשרפת חחחחחחחחחח.
              מה שהוא עשה בנאפולי אין לו אח ורע בכדורגל העולמי, דעתי האישית.
              אם תקרא את הכתבה שהדבקתי תראה את ההבדל ברצינות בין קון למסי. מסי פשוט שומר על עצמו ונותן 100% ממה שיש לו. מראדונה היה יותר קון. כדורגל פחות מקצוע יותר כיף. אולי אני טועה אבל דייגו פחות שמר על עצמו הוא היה גפרור שנגמר מהר ביחס למסי אבל זה מוציא אותו יותר קטן, בכלל לא!

            4. + 11
              מראדונה לא דומה למסי, אתה צודק. אופי הפוך. באמת עשה בנאפולי אליפויות בלתי נתפסות. אבל מסי בטופ כבר למעלה מ-15 שנה. אף אחד לא מתקרב למיספרים שלו. אין לזה אח ורע

            5. מבחינת יכולת הכדורגל כמו הכדרוסל וכל ספורט התקדם פלאים ומסי גדול מראדונה, מבחינת יכולת השפעה של שחקן בודד מראדונה בראש הפירמידה, היום לא קיים את בכדורגל שחקן שהשפיע כמוהו על משחק ושינה את מאזן הכוחות, אנחנו רואים היו קבוצות שלוקחות אליפוית ותארים ולא קבוצה.
              .
              יש לי חברה

            6. פלה השחקן הגדול בהיסטוריה וזה כמעט אקסיומה. רק בארגנטינה ובישראל מערערים על זה…

            7. לפני: +אין סוף. פלה כבר בגיל 17 היה כוכב עולמי והיה המצטיין בגמר הגביע העולמי ב-58' עם שני שערים.
              לגבי השם מונדיאל הוא מספרדית ופירושו "עולמי" ויש חהשאירומלספרדים בכל שפות העולם אומרים בשפתם "הגביע העולמי" ברוב השפות כמו באנגלית (בספרדית כאמור מקצרים ל"עולמי") או "אליפות העולם" כמו ברוסית. העברית לא צריכה להיות שונה ולא צריכה לקנות בשדות זרים!!!

    2. קשה לשים את רונאלדו לפני מסי בגלל היורו. מסי נפל קורבן לתקופה חשוכה בארגנטינה והשחיתות חוגגת. בקופה שנערכה בארצות הברית לארגנטינה לא היה כסף להביא את הנבחרת הצעירה להתאמן מולה והם התאמנו מול שחקנים מקומיים ובשלב מסוים אפילו קבוצת נשים. אפילו המאמן של ארגנטינה סקלוני היה העוזר של סאמפאולי במונדיאל 2018 וכשזה פוטר לא היה כסף לשלם למאמן חדש ולכן הוא נשאר עד עכשיו… אז יש דברים שפוגעים שהם מעבר לכדורגל. גם במונדיאל 2010 למשל לקחו את מארדונה חסר הניסיון לאמן והוא משאיר את זאנטי וקאמביאסו שני כוכבי אינטר שלקחו באותה שנה את ליגת האלופות מחוץ לסגל. דבר תמוה שעד היום מעצבן אותי. בכל אופן לדעתי גמר מונדיאל הרבה יותר גדול מזכייה ביורו טורניר שאפילו יוון זכתה בו. ובאמת שההגרלה מאוד משפיעה. ברמה שלפעמים זה גובל בשחיתות. אגב פלאטיני למשל הודה שבמונדיאל 98 בצרפת ההגרלה כוונה לכך שצרפת תשחק בגמר עם ברזיל. ואם זה קרה באירופה בדרום אמריקה זה בטוח גרוע יותר

      1. מסכים כמעט עם הכל, לגבי השחיתות – לא יודע עד כמה באמת מסדרים הגרלות כי עדיין יש הפתעות בבתים המוקדמים שמשנות את המסלולים. לגבי יוון – דוגמה מעולה למה היורו רחוק מאוד מהמונדיאל

      2. אפילו יוון?
        היתה שם נבחרת יוצאת דופן הגנתית באופן אקטרה-אורדינארי.
        לגבי שחיתות אין לי וויכוח. הפוליטיקה הולך טוב עם כדורגל ופוליטיקה זה הרבה שחיתות.
        כדורגל טוב באמת יש רק באירופה ודרום אמריקה. אז בלי קבוצות כמו ברזיל ארגנטינה קולומביה אורוגוואי וצילה באמת היורו פחות חזק מהמונדיאל ובכל זאת למסי אין ולרונאלדו יש. יתרה מכך, אם יורו מושווה לקופה אמריקה אז בוודאי שלמסי אין ולרונאלדו יש.
        הייתי מצפה משחקן כזה גדול שלפחות את הקופה יקח פעם או פעמיים. בכמה קופות הוא שיחק? 4? 5?
        הוא זכור דווקא כאחד שעם הנבחרת הלאומית לא מצליח וזה מול נבחרת צילה.
        מסי ענק עבל רונאלדו כרגע טיפלה יותר. אם יצליח לנצח את ברזיל שניהם ביחד על הפודיום. אולי מסי טיפל'ה יותר.

  3. עוד דבר, ניימר אמר שהוא רוצה את ארגנטינה מולו בגמר?
    קיבל…
    אבל הוא לוזר נצחי כשמדובר בגביע אירופה לאלופות אז הוא צריך להיזהר במשאלות שלו?
    נדע מחר מוקדם בבוקר.

    1. חחחחח הסיפורים האלה תמיד הכי מצחיקים,
      לגבי רונאלדו והיורו – הוא לא שיחק בגמר (נפצע בהתחלה). הניצחון על צרפת לא שלו. הוא גדול, אבל לדעתי קומה אחת מתחת למסי.
      לגבי הגמר הלילה – יהיה אש – שתי הנבחרות מאוד רוצות את זה ולו רק בגלל הסיפורים האישיים של מסי ושל ניימאר (שהם גם חברים טובים). למישהו יישבר הלב הלילה. אני אוהד ניימאר יותר מאשר של מסי – אבל הלילה אני רוצה שמסי ייקח את זה – רק בשביל שלא יבואו לו עם ה"אין-תואר" הזה יותר

      1. יודע שהוא פספס את הגמר אבל עד הפציעה הוא זה שסחב ודחף את הנבחרת.
        כן, יהיה אש. בסוף אחד מהם יבוא לשני לתת נשיקה ולנחם?

      1. קון זה ליצן.
        חבר טוב של מסי, מי אמר שהפכים לא מושכים אחד את השני?
        לדעתי היה צריך להשאר בסיטי והיה גם כן עם האליפות השנה אבל רצה מיצי? קיבל ממסי.
        אולי שנה הבאה?
        לא רואה את ריאל לוקחת אליפות, לא אחרי שזיזו עזב ופלורנטינו עושה בעיות.
        יש שחקנים של ריאל בגמר הקופה וביורו?

  4. אני עם ברזיל, בגלל פרד. אוהב פועלים שחורים שסוחבים את הקבוצה מאחור ובמרכז.
    פרד עשה לדעתי קפיצה אדירה השנה ביונייטד.

    1. בעצם שאני מסתכל על זה מנקודת מבט של אוהד יונייטד כבר מעל ל 40 שנה אני שמח שיש לי בגמר הקופה את פרד ובגמר היורו את מגוואייר ושואו וכמה מחליפים, ראשפורד הנדרסון, לינגארד, גרינווד?

  5. צפריר, פאקו ושחר, תודה רבה. אחלה דיון על גמר הקופה. נהניתי מאוד גם לדבר על ענפי ספורט שונים אתמול עם רזי, עמיחי, אהרון, אלעד, פאקו, צפריר וזיו.

    מעט על התחרות אתמול. ריצות ה-1,500, לשני המינים, בלטו באיכותן ובעומקן. פיית' קיפייגון, האלופה האולימפית, הצהירה בהחלט על כוונותיה להגן על תוארה. הקנייתית קיצצה יותר משלוש שניות משיאה האישי כשניצחה עם 3:51.07, תוצאת השנה בעולם ואחת המהירות בהיסטוריה, והקדימה את אלופת העולם, סיפאן חסן ההולנדית, שסיימה עם 3:53.70.

    לא פחות מארבעה רצים ירדו מתחת ל-3:30 במקצוע המקביל לגברים. טימותי צ'רויוט, שיהיה מאוד מאכזב אם ייעדר מטוקיו בגלל מיקומו הרביעי במבחנים הקנייתים, ניצח בתוצאת השנה בעולם, 3:28.28. הוא הקדים את מוחמד קטיר הספרדי, יליד מרוקו, שסיים עם 3:28.76 (שיא לאומי). שלישי הגיע יאקוב אינגרבריגצן עם 3:29.25 ומיד אחריו סטיוארט מקסוויין האוסטרלי בשיא לאומי של 3:29.51.
    להמחשת עומק השדה ניתן לציין את התוצאה המעולה, 3:32.42, של הרץ הצרפתי בפטיסט מישלר, שזיכתה אותו במקום ה-11 בלבד…
    תוצאה נהדרת נוספת שייכת למנצח ריצת 800 המטר, נייג'ל אמוס מבוצוואנה, שקבע 1:42.91, הזמן המהיר בעולם לשנה זאת.

  6. וודס ופולס הולכים על התחרות במנוקדת על הפסגה הראשונה של היום, על מנת לברוח לדבוקה, אבל קבוצת מטפסים סופר איכותית מאחוריהם.

  7. מישהו ראה במקרה קופה אמריקה בליל אתמול בוקר היום. ובכן:
    משחק נהדר היה הלילה בין קולומביה לפרו על המקום השלישי רביעי בקופה אמריקה.
    התוצאה בסיום 2:3 לקולומביה עם חמישה שערים נהדרים.
    המבקיעים:
    פרו: יוסימאר יוטון הותיק במהלך קבוצתי יפה מאד והמתאזרח לאפדולה בנגיחה מקרן..
    קולומביה: חואן קוואדרדו בבעיטת עונשין ערמומית ונהדרת. לואיס דיאס עם שני שערים נהדרים השני בדקה ה-94.
    לא להחמיץ.
    HIGHLIGHTS: Colombia v Peru | 2021 Copa America
    https://www.youtube.com/watch?v=9lz1jP5G9EM

    1. תודה אמנון
      איזה יופי של כדורגל.
      הגולים של קולומביה כמו ארוחת גורמה. יפהפיים.
      הכי אהבתי את הראשון שנכנס שם בול בין שני שחקנים בחומה. וואו, איזה גוללללאסווווו
      אבל, כואב שנראה הלילה את הגמר במרקנה, המקדש הגדול של הכדורגל העולמי והוא ריק לגמרי בגלל הקורונה.
      זה בלתי נתפס!
      יש לי קולגה שמספרת שהחיים האקדמיים עדיין משותקים בברזיל. היא סיימה עבודה בסאו פאולו לפני כשנה וכנראה שלא תחזור לשם.

  8. ים מדר למעוניינים
    אני ממש מחכה לליגת הקיץ בעוד חודש. מאד רוצה לראות את ים בירוק בשנה הבאה….
    אני חושב שהוא עשה בחירה נכונה בהפועל השנה והתקדם מקצועית, כאמור, מקווה שיתפוש מקום מכובד בעונה בבוסטון.
    הלוואי
    https://celticswire.usatoday.com/2021/07/07/who-is-celtics-2020-draft-pick-yam-madar/?utm_source=celticswire&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pos2headline&env=34f1e507b1d5f9217f252882b422a38b94dbc0a40390a9a76cf6ef680919b8ef

    1. אשרי המאמין… ראיתי אותו שנה שעברה בחדירות יומרניות לסל, הרבה מעבר לרמה שלו, שהסתיימו בהשלחת תפילה לאוויר, שלרוב הסתיימו באיירבול או קלינג מהדהד. מה אני אגיד הלוואי ואתבדה, שיהיה בהצלחה!

      1. אולי הוא יכול להכנס לנישה של רול פלייר שניכנס בשביל לשים על קרח את הכוכב של היריבה, או מנגד להשחיל שלשה מזליקית.

  9. תודה רבה אני מבין שהיה גמר נשים מרתק
    אני צופה גמר קופה צמוד מאד יש לי אופטימיות זעירה לזכייה של ארגנטינה
    ברזיל
    צפויה לעלות
    עם אדרסון בשער מהסיטי בשיאו אלוף אנגליה ושיחק בגמר האלופות השנה היה שותף לזכייה בקופה אך כמחליף של אליסון
    הבלמים הם מרקיניוס מפ.ס.ז שלקח בעברו ליברטודרס והיה אשתקד בגמר אלופות
    איתו טיאגו סילבה מצ'לסי שלקח השנה סוף סוף את האלופות בעברו זכה כבר בקופה
    מצד ימין צפוי לפתוח דנילו מיובה שלקח כבר אלופות וליברטדורס אבל באירופה שחקן רוטציה וכאן פותח
    מצד שמאלי נראה שאדר מיליאטאו מריאל שלקח את הקופה הקודם ייפתח
    את הקישור יוביל קאסמירו הנהדר שלקח כבר 4 גביעי אלופות ואת הקופה הקודם
    איתו פרד ממ.יונייטד
    מקדימה יותר לוקאס פקאטה מליון שכבש ברבע ובחצי בניצחונות 0-1
    וריצרלסון הקיצוני בן 24 מאברטון שגם לקח את הקופה הקודם

    מקדימה ניימאר מפ.סז לקח אלופות אך טרם לקח קופה
    ואיתו ז'סוס מהסיטי שהורחק ברבע הגמר

    יבלטו מהספסל
    אלייסון השוער שיש שיגידו הבכיר מליברפול שלקח כבר אלופות וקופה
    רנאן לודי הבלם מגן של אתלטיקו שעוד מסוגל לפתוח במקום מיליטאו לקח אליפות העונה גם כבש שם שער מכריע
    אלכס סנדרו מיובה מגן שמאלי בעברו לקח קופה ,ליברטדורס ואין ספור תארים כולל אליפויות איטליה וגמר אלופות
    פאבינו הקשר האחורי של ליברפול לקח בעברו אלופות
    אברטון רייבירו הקשר של פלמנגו בן ה 32
    אברטון סווארס קשרה של בנפיקה בן 25
    גבריאל ברבוסה חלוצה של פלמנגו בעברו לקח ליברטדורס
    פרמיניו חלוצה של ליברפול שלקח כבר אלופות וקופה
    בקצה הספסל ווברטון השוער של פלמיירס
    אמרסון מגן בן 22 ששייך לברצלונה ושיחק בבטיס העונה
    דוגלאס לואיז הקשר בן ה 23 של אסטון וילה
    ווינסניוס הקיצוני של ריאל מדריד
    כולם הספיקו לשחק קצת בטורניר
    מי שבסגל ולא שיחק כלל הוא פיליפה אוגוסטו שהיה פקטור בזכיית אתלטיקו באליפות ספרד בעברו זכה בליברטדורס והוא כבר בן 32

  10. ההרכב הארגנטינאי הצפוי
    בשער דמיאן מרטינז בן 29 מאסטון וילה גיבור חצי הגמר בעברו שותף לזכייה בגביע האנגלי עם ארסנל בנבחרת העונה בפריימרליג העונה

    הבלמים אוטימנדי בן 32 העונה בבנפיקה בעברו לקח אליפויות אנגליה עם הסיטי

    חרמן פסיה בן 30 מפיורנטינה בעברו זכה בליברטדורס

    מצד ימין שיחק נהאואל מולינה בן 23 מאודינזה

    בקישור
    שיחק גודיו רודריגס קשר בן 27 מבטיס
    ג'ובני לוו סלסו מטוטנהאם בן 25 בעברו לקח אליפות ותארים שונים בפ.ס.ז
    לאונרדו פאראדס קשרה של פ.ס.ז בן 27 לקח במדיה 2 אליפויות
    רודריגו דה פול קשר אודינזה בן 27

    ובחוד
    לאוטרו מרטינס חלוצה של אינטר בן 23 שלקח השנה אליפות
    וכמובן ליונל מסי מלך השערים והבישולים בטורניר שרוצה תואר ראשון בנבחרת הארגנטינאית הבוגרת

    ברוטציה ישנם כמה שנראים טובים יותר משחקני ההרכב הראשון
    הבולטים ברוטציה
    לוקאס מרטינס קווארטה בן 25 מגן ריבר
    גונזלו מונטיהאל בן 24 מגן ריבר
    ניקולאס טאגליאפיקו הנהדר מאייאקס בן 29 מגן שמאלי לקח 2 דאבלים בקבוצה ההולנדית
    כריסטיאן רומרו מגן יובה בן 23
    מרקוס אקוניה קשרה בן 29 של סביליה
    אסקיאל פלסיוס קשרה של לברקוזן בן 22
    חואקין וריאה קשר לאציו בן 27
    אך הג'וקרים האמיתים בספסל הם
    פפה גומז כבר בן 33 מסביליה אליה עבר מאטלאנטה
    אנחל קוריאה בן 26 מאתלטיקו שהיה פקטור חשוב ומפתיע בזכיית אתלטיקו באליפות בעברו לקח ליברטדורס
    וכמובן אנחל די מריה כבר בן 33 מפ.ס.ז לקח בעברו אלופות
    וסרחיו אגוארו חלוצה של ברצלונה אליה עבר לאחר עשור בסיטי שם זכה ב 5 אליפויות והיה שותף לגמר אלופות היה גם יחד עם די מריה ומסי שותף להעפלת ארגנטינה לגמר מונדיאל 2014 .

  11. בדיון מסי /רונאלדו /דייגו
    אנסה לסכם אותו מהזווית שלי

    הכל עניין של הגדרה

    אם מחפשים את השחקן שהיה הכי גדול בשיא שלו קרי בטורניר אחד יחיד ומיוחד …..אצלי אין שני לדייגו ארמנדו מראדונה של 1986.
    ( בכל הקשור לטורנירים בודדים ראויים לציון פלטיני 1984 או ואן בסטן 1988 )

    אם מדובר בפיק של עד 4 שנים כזה
    אז גם רונאלדו השמן עשה דברים מדהימים ממש באמצע – סוף שנות ה 90 ….עוד הרבה לפני שלקח גביע עולם …שם היה אמנם גולר מטורף אבל כבר מעבר לשיאו בגלל פציעות ארוכות .

    אם מדובר בכדורגלן הבינלאומי הגדול ביותר אז אף אחד לא יכול להתמודד עם פלה שלקח גביע עוחם בגיל 17 והוסיף גביע שלישי בחלוף 12 שנה בגיל 29 ( באמצע לקח את גביע 62 אך היה פצוע בשלבי הנוקאאוט )

    אבל אם מחפשים כדורגלן שהיה הכי הרבה זמן בפיק ….בצמרת העולמית הגבוהה אזי אין ספק שמסי ורונאלדו הם ליגה אחרת.

    אין להם אח ורע לכזו קריירה ארוכה.
    אמרתי השבוע למישהו שרונאלדו למשל כבר ביורו 04 שיחק ונבחר לנבחרת הטורניר בו הגיעה פורטוגל לגמר .
    והיום הוא מוליך את טבלת מלך השערים ואם לא יקרה משהו מפתיע הוא יסיים עם נעל הזהב בטורניר 17 שנה !!! של קריירה אדירה .
    ומסי דומה לכך כמובן .

    נכון אנו בדור שבו מאורכות קריירות בכל ענפי הספורט ( בריידי בפוטבול ולפני כן מאנינג כאשר בטניס אנו רואים את פדרר ביל 39 מגיע לרבע גמר ווימבלדון וגם נאדל ונובאק עמוק בעשור הרביעי וסרינה גם ויש כמובן את לברון ג'יימס וזה נכון לעוד הרבה ענפים )

    ובכל זאת לא ראינו דבר שכזה .

    בין מסי לרונאלדו אומר את הדברים הבאים

    1. מוקדם לסכם .
    זה מדהים שרונאלדו בן 36 ומסי 34 ועדיין כוחם במותנם שניהם לקחו רק השנה את מלכות שערי הליגה של הליגה בהם הם שיחקו ואת הגביע המקומי
    וגם בטורניר הנבחרות סביר שעוד פחות מ 24 שעות הם יוכתרו למלכי שערי הטורניר
    אגב זו תהיה הפעם הראשונה של מסי כאשר רונאלדו היה מלך שערים משותף עם עוד 5 שחקנים ביורו 12 אבל הפעם כמדומני הוא יזכה בנעל הזהב פר דק משחק .

    מה שאומר שכמו יין טוב הם רק משתבחים עם השנים וזה בוודאי נכון אם מסי יביא הלילה את הקופה

    2 . אז מה שאנו יכולים לתת זה לכל היותר סיכום ביניים ובסיכום זה אומר את דעתי בקצרה

    א. מבחינת התענוג ואיכות המשחק הסוביקטיבית זה אולי עניין של טעם אבל אני אישית מדליק את הטלוויזיה בשביל מסי בגללו אראה גם ברצלונה – חטאפה ( לצורך העניין הרבה לפני שאראה יובנטוס – ורונה ).

    ב. במאץ אפ האישי ביניהם נדמה לי שידו של מסי על העליונה ברוב המפגשים הישירים כולל תקופת הפורטוגלי ביונייטד .

    ג. וזה נכון גם לכמות הכוללת של התארים הקבוצתיים

    ד. יחד עם זאת רונאלדו זכה ביותר תארים גדולים עם 5 ליגות אלופות לעומת 4 של מסי כאשר התואר הראשון של מסי ב 06 היה ללא שילובו בשלבי ההכרעה בטורניר.
    כשמוספים לכך את היורו מקבלים הפרש משמעותי מאד .

    ה. מצד שני מסי לא התמודד ביורו ולא יכול היה לזכות בו …אז נכון הוא יכול לזכות בקופה ….אבל בעיני ייתכן שהמשחק ברזיל – ארגנטינה הוא לא פחות גדול ויודעים מה גדול מאנגליה – איטליה ….אבל אין מה להשוות בין זכיה ביורו של פורטוגל לקופה של ארגנטינה

    ו. נשאר גביע העולם שניהם שיחקו 4 טורנירים ומסי הצליח בדיוק שלב אחד יותר
    בעוד רונאלדו
    הודח פעם אחת בבתים ( 14)
    פעמיים בשמינית ( 10+18)
    ועוד פעם בחצי ( 06)
    הרי שמסי הודח פעם אחת בשמינית ( 18)
    פעמיים ברבע ( 06+10 )
    ועוד פעם בגמר ( 14)

    ז. בכל זאת שובר שוויון מוחלט אין בוודאי אם נטען שלמסי נבחרת טובה יותר ( כיום לדעתי האיכות בפורטוגל עדיפה על ארגנטינה ).

    ח. הפנטזיה והחלום שלי שהשניים יפגשו בגמר מונדיאל 2022 בקאטר זה יהיה משחק המשחקים גמר הגמרים שיוכל אולי אולי להכריע בזהות הגדול מכולם …אבל גם זה לא בהכרח ….בואו רק ניקח למשל את הסנריו הנ"ל
    2 הנבחרות מגיעות לגמר מסיימות ב 0-0 ומגיעות לנקודה אחד מהם כובש השני בועט החוצה ….אך דווקא הוא יוצא עם הגביע ….מה נגיד אז ?
    ( ואגב קרה משהו דומה שכן בגמר קופה 15 מסי שם את הכדור ברשת בדו קרב והוא הפסיד רק בגלל חבריו …שנה אח"כ חבריו של רונאלדו בלעדיו הביאו ניצחון הרואי בגמר יורו 16 על צרפת

    ט. בקיצור בנקודת הביניים כרגע מסי בעיני שחקן יותר טוב רונאלדו ווינר יותר גדול .כך או כך גמר הקופה לא יוכל לשנות בכך דבר

    י. עוד נתון לסיום הקרב הגדול ביותר ביניהם היה גמר אלופות 09 ( נפגשו גם בחצי גמר 08 ו 11)
    ברצלונה של מסי ניצחה 0-2 מסי אף כבש את השער השני .

  12. כיבוש של ברזיל אבל היה נבדלון של אולי 20 ס"מ במסירה למי שכבש. הקוון הרים דגל מאד מאד מאד מאוחר. משהו כמו 3 4 שניות אחרי המסירה. כנראה קיבל הוראה באזניה להרים דגל כי הוא לא ראה נבדל.

    1. משחק סופר חלש.
      שיעמומון שאין דברים כאלה.
      היה כבר עדיף בהרבה לראות את מה שהיה במשחק בין קולומביה לפרו.

      1. יהודה ארם הפרשן אוהד ארגנטינה שרוף אמר בהגינות
        שלא ארגנטינה ולא ברזיל ברמה של נבחרות היורו
        אני חשבתי טרם הטורניר שברזיל כן
        כי יש לה כמה גדולים (מרקיניוס ,קאסמירו וניימאר )
        אבל היא הפגינה כדורגל בינוני מאד וחסר השראה
        אני דווקא חושב שעם קוטיניו חוזר הוא יוסיף להם מימד יצירתי חשוב
        אבל כרגע זה נראה לא טוב
        צרפת עדיין הפייבוריטית מספר 1 בעיני לזכייה בגביע העולם בעוד שנה וכמה חודשים

  13. אחחחח, איזה יופי
    ניימר בא לברך את מסי חיבוקי ארוך ארוך, אומר לו כמה שהוא גדול, נותנים נשיקות ומתחבקים ושוב נשיקות.
    שני ספורטאים אמיתיים שהם גם חברים טובים טובים. ומפרגנים אחרי אחד המשחקים המשעממים שראיתי השנה.

  14. 90:87 לניגריה על ארה"ב. מדהים והזוי בו זמנית… פופוביץ', שקיבל הפעם נבחרת כוכבים מתחיל לא טוב אץ משחקי האימון שלו.
    עושה רושם שתחת קואץ' קיי השחקנים שיחקו יותר משוחרר

  15. בוקר טוב ויפה.
    אחרי 28 שנה סוף סוף תואר.
    אכן, משחק לא טוב. נראה שלשחקני שתי הקבוצות יש משקולות על הרגליים.
    גם מזג האוויר לא היה לטובתם (29 מעלות עם אחוזי לחות גבוהים ביותר).
    אבל, ניצחון ב-0:1 קטן מתוק.
    אני מקווה לכתוב איזה שהוא סיכום שלי על הטורניר שהתקיים בתנאים קשים והגיע לסיומו בצורה נאותה.
    נ.ב.
    ראיתם את מסי שמח? זה לחלוטין לא הצנון שאנו רגילים לראות באירופה המפונפנת.
    אז עוד פעם בוקר טוב ממש.

    1. כן, מסי כבר לא מיצי ולא ממסי. היום הוריד את הקוף מהגב.
      גם די מרייה הוריד שם גורילה מהגב. כדור חכם מאד.
      אבל המשחק עצמו זבל מרוכז ומשעמם.
      היום גמר היורו, לא יכול להיות גרוע כמו גמר הקופה….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט