מחזור 18: הפועל ב"ש – מכבי חיפה 1-3 / מתן גילור

מחזור 18: הפועל באר שבע– מכבי חיפה

 

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

***

אז מסתבר שנשברה הקללה…

מכבי חיפה פתחה במערך זהה לזה שפתח נגד סכנין (4-3-3), למעט הציוות של חן עזרא בשמאל ושל אלון תורג'מן בימין. בדקות הראשונות הלחץ היה גבוה מאד, דבר אשר הוכיח את עצמו גם במשחק הקודם בין הקבוצות (עד להרחקות של דקל קינן). היתרון בלחץ גבוה, מעבר כמובן לאפשרות לחטיפת הכדור עמוק בתוך חלק המגרש של היריבה, הוא ריבוי השחקנים בהתקפה מול הגנה די דלילה גם כאשר הכדור מושג במרכז המגרש – זה מה שגרם לשער היתרון של מכבי חיפה. אמנם ב"ש החזיקה יותר בכדור, אך מכבי חיפה היתה אפקטיבית ומסוכנת יותר. כך ב-20 הדקות הראשונות. לאחר מכן, ב"ש החלה לשבור את הלחץ בנקל ולהגיע לפאתי הרחבה של מכבי חיפה כמעט בכל התקפה. לאחר שער היתרון של הפועל ב"ש, בנאדו החזיר את עזרא לימין ואת תורג'מן לשמאל ומכבי חזרה להיות הקבוצה המסוכנת על המגרש, רק שבניגוד לפתיחה , הפעם היא עושה זאת דרך האגפים.

במחצית השניה, ב"ש אפשרה למכבי חיפה להחזיק יותר בכדור, ירדה לאחור ויצאה למתפרצות. על ידי כך, ב"ש היתה יותר מסוכנת וגם הקשתה על מכבי חיפה, אשר פעם נוספת הוכח שמתקשה להתמודד עם הגנות צפופות. כאשר שובל גוזלן יצא ועידן ורד נכנס, מכבי עברה ל-4-5-1, דבר שהגביר את אחיזתה במרכז השדה והפחית את הלחץ על הגנת ב"ש.

*

הטוב:

  1. חן עזרא – ממשיך ביכולתו הגבוהה מאז חזר מהפציעה. מה השתנה מאז? מאז שחזר מהפציעה הוא מוצב בעיקר באגף ימין שמאפשר לו הן כניסה לאמצע והן פריצה על האגף. זאת גם תודות לאייל משומר שבשל יכולת סבירה גם ברגל שמאל (לעומת טאלב טוואטחה, בשבילו ימין היא רק כדי לשמור על שווי המשקל) עושה תנועה גם לאמצע ולא יוצר פקק תנועה באגף.
  2. מאור בוזגלו – כבר כתבתי לא פעם על הקושי לייצר מהלכים באחד על אחד נגד אייל משומר. לכן, בוזגלו, שרגיל לשחק על הקו, נכנס הרבה לאמצע, בא לאחור לקבל כדורים ויצר בעיה לקישור האחורי של מכבי חיפה. בנוסף, זה פינה את אליניב ברדה להיכנס יותר לעומק ופחות להתעסק בניהול ההתקפות. על הבעיטות שלו כתבתי בפריוויו והן הוכיחו את עצמן עם 2 בישולים ממצבים נייחים.
  3. וויליאם סוראס – גבר על חלוצי מכבי בכל מאבק. שלט באופן אבסולוט במרחב האווירי של רחבת ב"ש.

*

הרע:

  1. הגנת מכבי חיפה – המגנים לא תרמו דבר למשחק ההתקפה והיו בינוניים מאד בהגנה. אבל גרועים מהם היו הבלמים והשוער. מרכז ההגנה פרוץ לחלוטין. עם הנחיתות של בואין שראנוב בגובה למדנו לחיות, בלית ברירה. אבל אם דקל קינן ואדין צוצאליץ' לא נותנים ערך מוסף בכדורי הגובה, אזי שאין להם שום יתרון בולט על פני סארי פאלח ומקומו של האחרון בהרכב. מפתיחת הסיבוב ספגה הקבוצה 10 שערים ב-5 משחקים. 2 שערים למשחק זה עלוב גם בשביל קבוצת תחתית.
  2. שובל גוזלן – לא הורגש. צריך להיות יותר מעורב במשחק, גם במחיר של לפתוח לפעמים לצדדים. יותר מדי פעמים נכנס לעמדת נבדל ואז גם לא ניתן למסור לו. צריך להתרגל כמה שיותר מהר לקשיחות של בלמי ליגת העל. ואחרי שכל זה נאמר, שחקן צעיר הוא שחקן לא יציב – כמעט תמיד זה כך. אבל צריך לתת לו את הביטחון ומרווח הטעות. גוזלן הוא החילוף הקבוע של אריק בנאדו. חבל, כי בעונה כזו, שהאליפות כבר סגורה מבחינתנו ואין חלוצים אחרים בסגל, זו ההזדמנות לבחון אם הוא באמת מתאים להיות שחקן הרכב במכבי חיפה בשנה הבאה או שהוא צריך ללכת לשנת השאלה. בשביל זה הוא צריך לשחק כמה שיותר. ואם כבר הוציאו אותו, אז למה לא להכניס את שון וויסמן שגם הוא חלוץ? למה לוותר על חלוץ בפיגור?

*

המכוער:

  1. התפיסות והמרפקים של דקל קינן – כאילו שהידיים שלו מבקשות בכוח כרטיס צהוב בכל משחק. כנראה שהוא צריך לעבור אימון או שניים אצל ריצ'רד מולר נילסן שיקשור לו אותן.

*

דרך אגב, 2,500 אוהדים ירוקים שעשו דרכם לבירת הנגד גם בעונה חלשה של קבוצתם ולא חדלו לעודד לרגע זו תעודת כבוד לקהל של מכבי חיפה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. 2500 אןהדים זה קהל של בית"ר שמגיע לגביע הטוטו
    אין על הקהל של בית"ר
    חבל למומי שבית"ר בית שימוש , דווקא מומי אין לו משהו רע נגד חיפה
    מומי לא סובל את האדומים מתל אביב , טפו טפו חמסה חמסה מלך מים

  2. בנאדו הוא ילד טוב ירושלים.
    מי שמצפה ממנו לגדולות לא מבין בכדורגל.
    מכבי חיפה שבעים, דשנים ואפאטיים.
    הד.נ.א של המועדון עברו ריסוק איטי וכואב ע"י יעקב שחר, אלישע לוי , ראובן עטר ועכשיו בנאדו.

    צריך מאמן שיעשה סדר בכל המאפיה בחדר הלבשה ,ולא מאמן מגניב שפעם שיחק עם יניב קטן..

    מאמן שיכול לעצור את הדימום של שחר – עלק שחקנים מעדיפים לא להגיע לחיפה .. איפה נשמע כדבר הזה ??

    שחר צריך לחזור להיות שחר ולא להתעסק בפילנטרופיה לבית"ר או לחפש איך קונים שחקן בשקל ומוכרים אותו במיליון יורו.

  3. אין מה לעשות, העונה הזו הפועל באר שבע עולה בכמה רמות על מכבי חיפה.
    התרומה של ברדה בפן המנטלי-מנהיגותי עצומה והקבוצה לא נשברת בפיגור ולא מפחדת מקבוצות עם שמות שפעם היו אוספות את הנקודות עוד בצומת קסטינה.
    נקווה שיתמידו ככה ויסיימו במקום השני עם סגנות ועם כרטיס לאירופה.
    לצערי האליפות רחוקה מדי מבאר שבע והעניין די סגור. רק הפתעה מטורפת ובעיקר מעידות רבות של מכבי תל אביב יוכלו לשנות זאת.
    ושוב, יש מקום באתר גם לכדורגל ולענפי ספורט מלבד כדורסל.
    המשיכו כך.

  4. ארז, כבר היו אליפויות כאלו. ב"ש צריכה להתמיד, ומכבי צריכה לרוץ ולהבין שמישהו יושב לה על הזנב ושום דבר לא בכיס שלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט