הסאנס ינסו להשיג יתרון 2-0 והבאקס ינסו להשוות את הסדרה בליל חמישי של גמר/ רותם אלרן

4:00 – פיניקס סאנס (1) VS מילווקי באקס (0)

לאחר ניצחון מרשים של הסאנס במשחק הראשון וחזרה של יאניס מפציעה, הלילה מחכה לנו המשחק השני בסדרת הגמר ובו הסאנס ינסו לקחת את היתרון בסדרה בעוד הבאקס ינסו להגיע לשוויון בה.

הסאנס מגיעים למשחק לאחר שניצחו 118-103 במשחק הראשון של הסדרה, וחלק גדול מאוד הקרדיט על הניצחון מגיע לשני שחקנים מסוימים – כריס פול ודיאנדרה אייטון. פול שלט במחצית השנייה וקלע בה 21 נקודות מתוך ה-32 שלו במשחק כולו, ולצידו אייטון המשיך את הפלייאוף המרשים שלו עם 22 נקודות, אך ההשפעה שלו לא התבטאה רק התקפית, אלא גם ביכולת הריבאונדינג המרשימה עם 19 קרשים, ומעל הכל, ההגנה שלו הייתה משמעותית מאוד לניצחון במשחק. אייטון הגביל את השחקנים שהוא שמר עליהם ל-10/26 מהשדה במשחק, כולל הגבלה של אנטטקומפו ולופז ל-4 קליעות בלבד מ-14 זריקות שדה משותפות. אייטון מראה אגרסיביות לאורך הפלייאוף ושולט בצבע לאורכו עם 71.1% מהשדה ב-17 משחקים בריצת הפלייאוף הראשונה בקריירה שלו, ולאחר שהיו חששות לגבי מחסור באגרסיביות הזו בצבע לאורך העונה, בפלייאוף הוא מוכיח את עצמו כנכס לקבוצה בשני צידי המגרש.

לאור היכולת של פיניקס במשחק האחרון, אפשר לראות אותה כפייבוריטית גם למשחק היום – הבאקס קלעו 16 שלשות מ-36 נסיונות במשחק האחרון, אחוז מצוין לכל הדעות, ולמרות תצוגה התקפית לא רעה בכלל של מילווקי, ההגנה של הסאנס הייתה חשובה לניצחון ואיפשרה למילווקי לקלוע ב-46% בלבד בזריקות שתיים, לעומת 55% מהטווח של הקבוצה בפלייאוף כולו. יכולת הקליעה של הבאקס חשובה להם, אך לאורך הפלייאוף הם קלעו ב-31.9% משלוש, והיציבות מתוך הקשת עזרה להם להגיע עד כה. היכולת ההגנתית של אייטון בצבע היא חלק עצום מהניצחון של הסאנס במשחק הראשון של הסדרה, ובעזרת הגבלה של מילווקי בצבע הקבוצה צריכה להסתמך על שחקנים שנוטים לחוסר יציבות כמו מידלטון והולידיי, מה שנותן לסאנס יתרון משמעותי במשחק, ובסדרה.

מנגד, הבאקס מגיעים עם לא מעט דברים לתקן, במיוחד הגנתית – לאורך הפלייאוף מילווקי הסתמכה לא מעט על ההגנה המצוינת שלה, ועד כה זה עבד. רייטינג הגנתי שעומד על 105.6 נקודות ל-100 פוזשנים (הכי נמוך מכל הקבוצות בפלייאוף) מראה את ההגנה הטובה שלהם עד עכשיו, אבל במצ'אפ מול פיניקס ההגנה שלהם פחות מותאמת ליריבה, בעיה נוספת לאור כך שבודנהולצר כבר קנה לעצמו מוניטין כמאמן יחסית מקובע, וזה פועל לרעתם במצב הנוכחי.

הבעיה ההגנתית של מילווקי מול פיניקס מתחילה בגבוהים שלה, ובמיוחד בלופז – לאורך התקופה שלו במילווקי לופז היה נקודת משען הגנתית עבורה כששימש כרים פרוטקטור והיה מצוין בתפקיד, אבל בסדרה מול הסאנס הוא עלול להוות בעיה עבורם בהגנה לאור חוסר היכולת שלו להחליף על שחקנים קטנים יותר, ומול קבוצה ששני השחקנים המובילים שלה הם פול ובוקר, שניהם גארדים, המגבלה הזו באה לידי ביטוי בצורה שפוגעת במילווקי, וראינו את זה במשחק הקודם – פול ניצל את החילופים של לופז עליו בפיק נ' רול ועשה בו ככל העולה על רוחו עם 12 נקודות ו-5/7 מהשדה. בסדרה מול הסאנס המצ'אפ המרכזי שלו אמור להיות אייטון, אבל כשהמחסור בסוויטצ'אביליטי פוגע בקבוצה ניתן לפנות לאופציות של הרכבים נמוכים וניידים יותר, והרכבים כאלו עשויים להגביל את פול ובוקר ולמנוע בידודים קלים עבורם. האופציה של פחות דקות ללופז עשויה להוריד את הרמה ההתקפית של הבאקס, אבל ייתכן שהיא תועיל להם הגנתית.

מילווקי הראתה לאורך העונה הסדירה שהיא קבוצה התקפית מצוינת, אבל בפלייאוף יציבות היא קריטית וכפי שהזכרתי קודם, מידלטון והולידיי לא הראו שניתן להסתמך עליהם בכל משחק, ועם יאניס שרק חזר מפציעה וזרק רק 11 זריקות במשחק האחרון בשל הגנה מצוינת של אייטון, ששמר על 7 מהן, הקבוצה צריכה את השחקן השני שיספק את הסחורה, וייתכן שאחד משני הכוכבים המשלימים של הבאקס יעשה את זה היום, אך גם יש מצב ריאלי מאוד שלא, מה שיכול לשים אותם בנקודת נחיתות במשחק.

אני מאמין שהמשחק הלילה יהיה צמוד בהרבה מהקודם, אך גם מהמר על ניצחון נוסף של פיניקס.

לפוסט הזה יש 169 תגובות

  1. נהד
    תודה רבה רותם
    נמשיך לעקוב אחרי עניין הגבוהים מול פול ובוקר כי זה ממשיך להראות כנקודה מכריעה בסדרה.
    לדעתי סמול בול יכול לפגוע מאוד גם בבאקס כי לסאנס לא חסר שחקנים ארוכים שיכולים לשחק ב5 בסמול, גם כי עדיין הסאנס הצליחו להביא את פורבס וקואנטן לשמירה על פול ובוקר, והסיבה העיקרית מבחינתי זה הפציעה של סאריץ' שמשאירה את הפיניקס עם איטון וקמינצקי ב5.
    הם חייבים יהיו לנצל את הגודל גם בהתקפה על איטון ולסבך אותו בעבירות(לא קל..), וכמובן בר' התקפה שיכול לגרום צרות לסאנס ולהאט אותם.

  2. אל תשכחו שמונטי יודע לעשות התאמות לסמול בול. לקליפרס יש אוחי את הסמול בול הכי טוב בליגה כיום ואייטון התמודד איתו מעולה.

    1. השבוע חשבתי שזה נראה כאילו הוא זורק לא הרבה בכלל בפלייאוף הזה אבל קולע כמעט את כל הזריקות שלו.
      אני רואה שהוא 50 אחוז מהשדה בפלייאוף, ו45 אחוז לשלוש כשרוב גדול מהזריקות שלו הם משם
      אין ספק שנראה אותו היום יותר בגלל הפציעה, וגם במעט זמן שזכור לי שהוא שמר על יאניס הוא עשה עבודה מצוינת

  3. תודה רותם.
    אני חושב שבפניי מילווקי עומדות 2 אפשרויות להתאמת ההגנה שלהם
    1 יאניס על בוקר. אם יאניס ישמור על בוקר אני חושב שזה יאפשר לבאקס לשחק עם לופז בפלאט. האורך של יאניס יקשה מאוד על בוקר לעלות מהמיד-ריינג' גם אם הוא עובר מעל החסימה.
    2 טראפ. זה לא פיתרון אידאלי ובעצם הופך את היתרון של לופז כמגן לחיסרון. השימוש הזה נעשה בעיקר על ידי דנבר ודורש תיאום הגנתי גבוה מאוד.
    3 לופז משחק רק בדקות שקמינסקי על המגרש. אני חושב שמקרה כזה גם אם יעשו פיק&רול היכולת של קמינסקי ליצור ברגע שיהיה לחץ על פול/ בוקר שיאלצו למסור היא סיכון ששווה לקחת.
    .
    אני לא בטוח שיש מאמן בליגה שאין לו מוניטין של מאמן מקובע.

  4. יש כאן אוהדי קליבלנד?
    .
    אני רואה דיבורים על ביי אווט לקווין לאב. זה מהלך הגיוני. החוזה שלו היה צעד מיותר ביום שנחתם, אבל מכיון שקבוצה חייבת לשלם שכר בגובה של 90 אחוז לפחות מה CAP בפועל זה לא גרם נזק. מצד שני אני לא רואה סיבה לפרוס את התשלום עליותר מאשר השנתיים המקוריות.
    .
    באותה נשימה אומר שאני רואה שמועות שהם מעונינים להחליף את בחירת הדראפט כי יש להם שני גארדים לעתיד. הבחורים (סקסטון וגארלנד) הנ"ל ננסים של 184. קבוצה טובה מתקשה להגן עם אחד כזה בהרכב, אז שנים? כל זאת לפני שאומר שאיש מהשנים לא יתפתח להיות דמיאן לילארד.

    1. מסכים איתך. מצחיק איך כולם פה צחקו על החוזה של לאב ביום שנחתם לא מבין אנשים בליגה זה כאילו אכרה הביאו לו צדקה וסידרו לו חוזה כיפי מההנהלה בשביל הכיף הוא היה גמור כשחקן עוד לפני החתימה. זה כמו להחתים עכשיו את דריימונד על חוזה מקס

      1. למה לקליבלנד לעשות את זה? וויגינס הוא לא שחקן שתבנה עליו קבוצה. הדראפט הזה לפחות בשלב הזה נתפס כדראפט של 4 ואז עוד 2 – 3 ואז עוד 10. בחירה # 3 שווה הרבה יותר מ #7+#14. מצד שני גם ג"ס לא תרצה את סקסטון. אם היא מותרת על וויגנס (משמע היא החליטה להחתים את אוברה) היא תרצה שחקן כנף ולא גארד נמוך (הוא לא כזה טוב שיתעלמו מהגובה). לויתור על וויגינס יש יתרונות מבחינת גמישות בהחתמת שחקנים (תמורת ה TPE) אבל למרות השכר המוגזם שלו הוא מאד מתאים לג"ס, במיוחד אם קלי יחזור במצב טוב.

      1. יש להם את ג'ארט אלאן. אין להם סיבה לקחת את מובלי אלא אם הם רוצים לעשות S&T על אלאן תמורת שחקן כנף מבטיח, אבל אלו לא מסתובבים ברחוב.

          1. זו אופציה, אבל אני אומר שהם חייבים לבחור את גרין או סאגס במקום השלישי ולהחליף את אחד משני הגארדים שלהם. אין עתיד לקבוצה עם שני גארדים של 184. ראה פורטלנד.

            1. גם לדעתי אבל זו קליבלנד אתה לא יודע…
              למה להטריד את סקסטון ולא את גארלנד?

            2. לא מבדיל בינהם

  5. מה שהבאקס צריכים לעשות זה הולידיי על פול אין מה לשרוף אותו על בוקר. את פול הוא אמור לחסל ב1 על 1. לא כל יום פול יתפוס פורים.
    להוציא לבוקר את הכדור מהיד הרבה דאבל טימס איך שהוא מקבל כדור
    לגרום לאייטון לקבל כדורים ולכדרר הוא פחות מנוסה בזה והסאנס פחות מיומנים בלשחק לאורך כל המשחק על אייטון. הוא יקלע אולי כמה נק אבל השטף יפגע במשחק ולהמר על ברידגס וקראודר אם הם פוגעים תם הטקס של הבאקס. האמת זה תלוי יותר בסאנס מאשר בבאקס הסאנס קבוצה הרבה יותר טובה כל שחקן שלהם עולה על יקבילו בבאקס.

    בהתקפה הייתי מםנה הרבה זריקות לספוטים למידלטון ותוקףמאת הטבעת חזק בריב ובצבע עם יאניס ולופז.

    טאקר די מיותר בסידרה הזאת הוא לא פוגע במשחקי חוץ נראה לי גם ככה (בזה הרגע מובטח לו 7 שלשות היום 😎). לא יודע מה יש לבאקס על הספסל אבל הייתי הולך על פורטיס

      1. אופס קיבלת מבול של שלשות על הראש . אין בעיה שים את הולידי על פול דאבל טים על בוקר ותשאיר את ברידג'ס פנוי . נראה מה תהיה התוצאה של זה. זה עלול להיות קשה. ניגוב בשפה שלך. לא יעזור בקיצור.

        1. שים לב שכתבתי לך את זה לפני המשחק וזה מה שקרה.שיתקת את אייטון דאבל טים על בוקר (עוזר חלקית מאוד) קיבלת את ברידג'ס. אחד לאחד מה שכתבתי. הסאנס טובים מידי יש להם שחקנים עם ראש מבטון.

  6. יש כאן אוהדי בוסטון ופורטלנד?
    .
    לא זוכר אם כתבתי כבר. לילארד לבוסטון, בראון לג"ס, וויגנס לפורטלנד. בוסטון וג"ס נותנות בחירות לפורטלנד. טוב לכולם

    1. אני אוהד פורטלנד
      איזה בחירות? הבחירות של הסלטיקס לא יהיו שוות הרבה אם הבחירות של פורטלנד מאוחרות יש על מה לדבר

      1. לפני שהולכים עם העסקה הזו קדימה צריך לזכור שלא ברור שלילארד בכלל רוצה להגיע לבוסטון.
        .
        לשאלתך: שתי בחירות סיבוב ראשון מבוסטון עתידיות, שתי בחירות סיבוב ראשון השנה מג"ס. זה יותר ממה שנתנו תמורת הארדן, כריס פול ודומיהם בשנים האחרונות.
        .
        תכלס פורטלנד עם לילארד לא תגיע לשום מקום שלא היתה בו בשנים האחרונות. גם אם ינקטו בצעד האלטרניטיבי, מקקולום ובחירות דראפט של פורטלנד תממורת סימונס אני לא רואה אותם משיגים יותר במערב. מה גם שהמצב שלהם עם לילארד לא ברור. הוא לא ממש יצא החוצה ודרש החלפה בסיגנון AD אבל יכול להיות שזה מה שאמר בשקט להנהלה.
        .
        אם הם מחליפים את לילארד זה לא במטרה לבנות מידית קבוצה לפליאוף אלא רק הצעד הראשון במימוש נכסים. 4 בחירות סיבוב ראשון הן נכסים משמעותיים. אם הם הולכים על טאנקינג הנכס המשמעותי ביותר יהיו הבחירות של פורטלנד עצמן.

        1. הכריות לא יבוא לבוסטון כי זו לא תוותר על בראון.
          מי שאולי כן בא בחשבון זה בראדלי ביל בחוזה קצת יותר הגיוני.

            1. לדעתי זה ממש לא ברור:
              .
              קודם כל, לא ברור לי שזה מספיק כדי לעבור את ברוקלין, ואם זה לא, אז הם יכולים לגמור, גם עם לילארד, בערך איפה שהם היום.
              .
              שנית, זה מערער את ההיררכיה, ולא ברור שזה יעשה טוב לטייטום. טייטום ובראון מסתדרים, לפחות לפי מה שנראה מבחוץ, מצוין, גם על הפרקט וגם מחוצה לו. לא בטוח בכלל שטייטום ישמח שיגיע מישהו שיקח ממנו את הכדור ולא ישחק הגנה טובה.
              .
              שלישית, גם בלי ברוקלין, אני ממש לא בטוח ששלד של לילארד וטייטום הוא חומר מספיק לאליפות, ומבחינת הטיימליין השיט שלהם כמעט לא יחפוף. בראון וטייטום בערך באותו שלב בקריירה, ואם ימשיכו להשתפר אין סיבה שתוך כמה שנים לא יהפכו לצמד שימשוך כוכב שלישי ו/או רול פליירז שוחרי טבעת.
              .
              בקיצור – את הטרייד על בראון היה צריך לעשות לפני שלוש שנים על קוואי, לעשות אותו היום, כל לילארד, זה הימור שלדעתי לא יסתיים בטבעת, ובהחלט עלול להסתיים במשבר עם טייטום (גם הוא, אגב, מנערי קובי, ולא בטוח בכלל שטבעי לו להישאר בבוסטון, בוודאי אם ירגיש שהקבוצה לא שלו.

            2. ברור לי שקבוצה שתוותר על בראון תיצור לעצמה אויב רציני בדמותי.

            3. אני מת על בראון. הוא יהיה אולסטאר. אבל לילארד זו מדרגה אחרת. אני לא חושב שיש ספק.
              בראון וטייטום מסתדרים אבל הם לא חברים קרובים.

          1. אתה לא חושב שבוסטון עם לילארד חזקה מבוסטון עם בראון? בוסטון בהרכב הנוכחי לא תתקדם תקח את המזרח – ברוקלין, מילוואקי ואפילו פילדלפיה. מיאמי ואטלנטה. לבוסטון יש הרבה שחקני כנף צעירים. הם לא בראון, אבל לילארד הוא לילארד למשך שנתיים שלוש קדימה וזה הרבה.
            .
            נכון שלא בטוח שבוסטון היא הבחירה הראשונה של לילארד אבל יש לו חוזה לעוד 3 שנים כך שלחבילה שפורטלנד תקבל יש הרבה משקל בהחלטה ולמיאמי אין יכולת להרכיב חבילה כמו שג"ס ובוסטון יכולות.

        2. כבר כתבתי על טרייד דומה אני יכתוב גם עכשיו
          אין לי טעם ב2 בחירות סיבוב ראשון השנה עדיין יש לי את מקולום ועוד כמה שחקנים די טובים הצעירים לא יקבלו דקות
          אני רוצה את הבחירה ה7 ובחירה מאוד מאוחרת מגולדן במקום ה14
          בחירות סיבוב ראשון מהסלטיקס לא שוות הרבה
          וויגינס זה מינוס גדול לא רוצה וצריך אותו
          אני רוצה עוד בחירות או את סמארט

  7. תודה רבה
    לדעתי פיניקס חייבת יותר לשחק על אייטון אחרי פיקנרול לתת לו את הכדור בחילוף לא כל יום פול יקלע ככה

    מהצד של מילווקי יאניס ב5 זה הפיתרון

  8. ניטרלו את אייטון התקפית קלע סל אחד מדאנק במתפרצת והשאר הוא בקושי מצליח להחזיק את הכדור ונראה מבולבל שלא כמו בדרכ, גם כריס פול בזמן האחרון פותח את המשחקים בצורה נורא פזיזה, מתי ראיתם אותו עם 3 איב עוד לפני המחצית.

    1. אולי – עפיפ גרופן/ שירה לילי
      .
      זה רק מתחזק והולך וכואב
      מסוכסך קשה עם הלב

      אני חושב אולי
      אני אוהב אותה יותר מדי
      פנס בודד בתוך רחוב האהבה

      ואם תראו ילדה עם עיניים איילה
      תמסרו שאני עוד מחפש אותה

      אני חושב אולי
      אני אוהב אותה יותר מדי
      פנס בודד בתוך רחוב האהבה
      אני חושב אולי אני אוהב אותה יותר מדי
      ולא אפסיק לשיר לה
      עד שהיא תחזור אלי
      והיא יודעת היא יודעת

  9. זה הכל?
    סדרת הגמר הזו לא מעניינת מספיק בשביל אנשי הופס.
    גם לא עם הסטקטואיסטיקאים ינרמלו ויפללו את הנתונים.
    שימון טעה

  10. מילה אחת או שתיים על יאניס?
    גיבור, אגדה. הוא נותן את כל מה שיש לו ורואים שהרגל לא בסדר.
    גיבור אמרנו?
    איפה התאגיד?

  11. פרט טריוויה חשוב
    אם פיניקס זוכה באליפות אז דווין בוקר יהיה השחקן השני שזוכה באליפות בעודו יוצא עם קרדשיאן/ג'אנר.
    הראשון היה למאר אודום במדי הלייקרס ב 2010

      1. צריך לנפח פה סטטיסטיקות בהופס, אני רוצה להוכיח שטעיתי אבל לא כל כך הולך לי.
        חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  12. יאניס מעניש
    שניות אחרונות של רבע 3, איל הניגוח רץ, קרייג הטיפש מנסה לעצור אותו,
    ויורד עם אלונקה
    שמעון צדק
    🤣

  13. קללת אטלאנטה 2014-15 חיה ווקיימת
    הבאקס חייבים לשחרר את באד וטיג

    מעבר לזה בא לי טרייד
    מילווקי מקבלים את פורזינגיס הארדוויי(סיין אנד טרייד) וברונסון רכז מחליף צעיר ומצויין
    דאלאס מקבלים את מידלטון ולופז שעם לוקה יוכל לשחק יותר בצבע מאשר עם יאניס

  14. הנה רזי, עוד תגובה בשבילך:
    יאניס מצוין והשמיד את הסאנס ברבע הזה, אבל דה דומה מדי ללברון הצעיר והקאבס שלו.
    יש לך את מידלטון, הולידי ולופז בקבוצה, מה שלא היה ללברון, שתף אותם קצת בהתקפה.
    לא יכול להיות שלמידלטון יש כמה, 8 נקודות ברבע הרביעי?

  15. הקרב על הfmvp חי וקיים.
    אחרי שכריס פול פתח פער גדול במשחק הראשון בוקר מצמצם קצת את הפער במשחק היום.כל פעם שהבאקס מתקרבים הוא דופק להם שלשה

  16. הבעיה של מילווקי היום היא דווקא בהגנה.
    כמה עצירות ברצף ואולי יש להם סיכוי. אבל הם פשוט לא מצליחים להגן מול ההרכב הזה של פיניקס.
    וזה עוד בלי קראודר המלך.

    1. הוציאו אותו לנוח בזמן ועדיין הוא היה עייף מדי. לא סימן טוב לפיניקס למשחק הבא.
      גם קראודר נראה לי עייף מדי

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      מעמיד אותו במקום.
      חוקי התאגיד: קודם אני, אתה תחכה….
      וווווווווווווווווווווווווווווווווווו
      ניפוח

  17. לצערי מה שיאניס עשה היום לא מספיק.
    הוא כנראה צריך לסיים את המשחק עם 25 ריבאונדים גם. מילווקי הפסידה את המשחק בריבאונד הגנה ברבע האחרון.

  18. הקהל של פיניקס הכי טוב בליגה.
    הסאנס צריכים לקחת 1 במילווקי ולבוא לסגור את העניין בבית שלהם לעיני האוהדים במשחק 5

      1. בסטנדרטים של הנבא הוא הקהל הכי טוב בליגה.מהסיבוב הראשון נגד הלייקרס שמתי לב לזה.אולי זה בגלל הרעב שלהם לפלייאוף אבל אף קהל בנבא לא מתקרב אליהם

  19. ילה ביי. מעכשיו זו טחינת מים.
    זה הפיינל הכי פחות מעניין פה בהופס מאז שאני מכיר אותו. ניסיתי להוכיח שטעיתי, סורי, לא הצליח.
    חוסר עניין אמיתי. אפילו בבועה היה פה יותר תשדורת ויום שישי היום אז ילה ששי סגור אתו חשבון
    פלגים פלטינות, תן לנו כמה שבא לך…

    1. בריג'ס אשכרה צומח לנו מול העיניים. זה נראה שהוא לא רק 3&D. היכולת שלו למצוא את השטח המת ולזרוק ממנו את המידריינג' + החיתוכים + מציאת השחקן הפנוי. היה מרשים מאוד היום

  20. המשחק של פיניקס מאוד מרשים. ואני חושב שמשהו מאוד מוגבל אצל המאמן של מילווקי – כי הקבוצה יכולה יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט