מתאים / מתנאל אלאשבילי

ירדנו כל העונה על מייק בודנהולצר, מתוך אמונה שהוא לא מסוגל לעשות התאמות. על אף השינוי שעשה בעונה הסדירה מבחינה התקפית, לא רצינו להאמין שזה יחזיק עד שנגיע לפלייאוף אחרי 2019 ו-2020. בפלייאוף זה הרגיש כמו מאניה דיפרסיה, כאשר במשחק אחד באד עושה התאמות ומילווקי נראים מצוין, ובמשחק אחרי זה הם מקבלים בראש כי הם עושים הכל הפוך.

הדוגמה הכי טובה היא הסדרה האחרונה מול אטלנטה הוקס, כשבמשחק מספר 2 יאניס הצליח להקשות על טריי יאנג שסיים את המשחק עם 5 איבודים ו-20-. במשחק השלישי קרה ההפך בשלושה רבעים: לופז לא יצא אחרי חסימות וטריי חגג עם פלואטרים. ההתאמה היחידה הייתה כשפורטיס שיחק ויצא אחרי החסימות. האם זה אומר שלופז צריך להישאר בצבע? לפי מה שראינו בחלק מהסדרה כן. אחרי הפציעה של יאנג לופז החל לצאת גבוה יותר.

בהמשך הסדרה הסיפור היה דומה. הסנטר לא נתן לפלואטרים לעבור מעליו וההגנה הייתה טובה יותר. הם התאימו את עצמם לשלשות של הגאנרים – שתי הקבוצות לא קלעו באחוז טוב מהשלוש ומילווקי הימרה על הקליעה שלה. בואו נעבור על ההתאמות שאלופת המזרח עשתה במהלך הסדרה.

במשחק מספר 1 הבאקס נתנו לצמד יאנג והרטר לזרוק 19 שלשות. כל הזריקות של הרטר היו פנויות (השומר היה במרחק של 1.5 מטרים בממוצע). של יאנג בכלל היו פנויות כששמונה זריקות מתוך ה-13 שלו היו כאשר השומר שלו במרחק של כמעט שני מטרים ממנו. טריי, לעומת הרטר, זרק מכדרור בכל שלשה, כשרובן לאחר שבעה כדרורים או יותר. אטלנטה מנצחים בזכות משחק אדיר של טריי יאנג, אמנם לא משלוש אבל… את הפלואטרים כבר הזכרתי? 8 מתוך 17 הקליעות של יאנג היו פלואטרים, יותר מכל זריקה אחרת במשחק.

במשחק מספר 2 הבאקס שחטו את ההוקס, והאחוזים לשלוש של אטלנטה היו כל כך רעים שמילווקי העדיפו לסגור את הצבע ולא לצאת כדי לסגור אותם. טריי והרטר ניסו להציל את המולדת ללא הצלחה וקלעו 3 מ-13 מהשלוש. לעומתם, מי שקלע באחוזים סבירים הוא בוגדן בוגדנוביץ' עם 2-4 מחוץ לקשת. כפי שהזכרתי קודם, באד לא עשה התאמות רבות במשחק מספר 3.

במשחק מספר 3, בוגדנוביץ' לא גנב את ההצגה מכיוון שקלע 2-10 לשלוש על אף שהיה פנוי בתשע מהן וכששמונה מהן הגיעו ממסירה. טריי יאנג ודנילו גלינארי השאירו את ההוקס במשחק, דבר שמראה שהבאקס האמינו, ממקום מסוים, שיאנג ייתן 6 משחקים רעים בסדרה. למזלם טריי נפצע ומידלטון ברבע רביעי אדיר גנב את הביתיות. שלושה משחקים, רק באחד באד עשה התאמות, רק באחד מילווקי נראו באמת יותר טובים מאטלנטה.

במשחק הרביעי אטלנטה ט-ח-נ-ו את מילווקי בלי יאנג. לו וויליאמס הראה ניצוצות מהעבר, בוגדנוביץ' קלע 6 מ-14 מהשלוש. בלי יאנג ועם יאניס פצוע הבאקס היו בשוק. לו-וויל הצליח לעלות לכדרור מהמיד-ריינג', הטרנד השקט של הפלייאוף. חמש קליעות מ-7 היו מכדרור, מילווקי לא עשו התאמות ויחד עם אחוזי קליעה מזעזעים חזרו לוויסקונסין בשוויון 2-2.

במשחק החמישי מילווקי עשו התאמה משמעותית וחשובה. בוגדנוביץ' קלע שלשה בזמן שמילווקי רצו ואז קיבל שני שחקנים עליו. המשחק נגמר ב-11 הפרש לא משקף, בהתחשב בשליטה של הבאקס. מילווקי הרגישו כאילו הם מובילים ב-40, בוגדנוביץ' קיבל שלשות עם היד בפנים ומינוס 17. ההתאמה ההתקפית הייתה מעניינת עם לופז, שלא קלע מהשלוש בצורה טובה והיה חופשי לשחק בפנים כשיאניס לא שיחק.

מילווקי חייבת לנצל את היכולת האדירה שלו בצבע וזה בדיוק מה שקרה במשחק החמישי. הייתה תחושה שאם הוא יעמוד בפוסט-אפ הוא יקלע. הרבע הראשון גרם לאנשים לסגור את המשחק, אבל מילווקי לא הצליחו לייצר ריצה משמעותית במחצית השנייה, והיה נראה שאטלנטה לגמרי במשחק ברבע השני כשהם קלעו 13 זריקות מהשדה לעומת שש ברבע הראשון. תצוגות תכלית של הולידיי ומידלטון שמרו על היתרון.

המשחק השישי היה המשך ישיר. לופז היה בכל מקום, ההגנה הייתה אפילו יותר רצחנית אבל רבע שני בינוני השאיר את אטלנטה במשחק. אטלנטה נראו כמעט לא קשורים לענף, לפרקים, מול השטף של מילווקי. השואו של מידלטון התחיל ברבע השלישי (23 נקודות) וכאן הגיע משהו ששינה את התמונה – ההתאמות במהלך המשחק. עזרה על יאנג אחרי שהוא הצליח להשתחרר מהשומרים, שמירה הדוקה על בוגדנוביץ' וניסיון לתת לגלינארי לנצח אותם.

ההבדל היה אחד השחקנים המפתיעים של הסדרה, קאם רדיש. הוא קלע 12 נקודות ברבע השלישי ו-12 סך הכל. לא הייתה התאמה בולטת על רדיש. הוא הפתיע, ושחקנים שמפתיעים יכולים להיות מסוכנים לא פחות מהשחקנים שבאד התכונן אליהם.

יש לפיניקס המון מיקרוגלים כאלה. קמרון פיין, ג'יי קראודר, קמרון ג'ונסון, טורי קרייג. אם אחד מהם יתפוצץ מילווקי תצטרך להתאים את עצמה ומהר לפני שהם יסגרו את המשחק. בכל משחק בו הבאקס ניצחו, באד עשה איזושהי התאמה מבחינת הקליעה לשלוש. הבאקס הצליחו לסגור את הקלעים בחצאי הפינות, להביא שמירה כפולה על שחקן מסוים או אפילו להשאיר שחקנים לזרוק כשהשומר רק עומד כמו שקרה במשחק מספר 2. במשחקים בהם מילווקי הפסידו, לא הייתה התאמה אחת על שחקני המטרה בנוגע לזריקות מחוץ לקשת. איזו התאמה יצטרך לעשות באד מול הסאנס? חוץ מההתאמות תוך כדי משחק בהן הוא לוקה כמובן.

במקרה של סדרת הגמר, ההתאמה הכי טובה היא לעבוד חזק בחסימות. הפיק אנד רול של כריס פול או דווין בוקר עם דיאנדרה אייטון מבוצע לכדי שלמות. המטרה של הבאקס היא לגרום לחסימה הזו להתרסק, אולי אפילו עם הגנה אזורית והימור על השלשות של ג'יי קראודר. מה לדעתכם הבאקס צריכים לעשות כדי לסיים עם טבעת?

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. לא מתאים בכלל. הבאקס ישלמו על זה ביוקר כמו שפורטלנד שילמו על סטוטס. לזכותו אזקוף שהוא הקשיב להשתלמות שלי קצת באיחור אחרי גיים 4 ושיחק עם לופז בצבע. נהנה מפציעה של טריי אחרת סביר להניח היה מפסיד את הסידרה (גם עם יאניס) ומהירדמות של מקמילן ב2 המשחקים האחרונים. עלה במזל לגמר אחרי פציעות של הארדן קיירי וטריי אחרת היה ממזמן בבית.
    מאמן חלש וגרוע
    הסאנס ינגבו איתם את הפרקט

    1. ביחס לעונה שעברה ובטח ביחס לסדרת הפלייאוף מול הנטס, באד עושה המון התאמות. הוא זיהה את הנקודות החזקות של אטלנטה והתאים את עצמו להן. כמובן שלא במאה אחוז כי הוא בכל זאת בודנהולצר

  2. מאמן חלש מאוד, היה מזעזע בסדרה מול הנטס. המזל שלו שמידלטון מידי פעם זורח(שחקן דיי אנדרייטד) ומציל אותו מחדש.

    ההתאמה העיקרית שלו מול פיניקס, זה לתת לפול לנצח אותו, פול מגיע במוד של סדרה קובעת קריירה, אליפות פה(ועוד נניח FMVP) והוא יהיה בA טייר של הרכזים בכל הזמנים, ועם טבעת. (אני לא חושב שהתנאי של טבעת כזה חשוב, אבל אף אחד לא שואל אותי).

    ולכן הבאקס חייבים להתנפל על בוקר, הולידיי, מידלטון מה שבא. ולקוות שפול בגילו כבר לא ינצח אותם 4 פעמים.

    בהתקפה בלי יאניס תיהיה להם בעיה, שיקווה שהולידיי יבוא לפרוע שטרות. פיניקס קבוצת הגנה נהדרת, יהיה קשה.

            1. הולידיי לא יכול ללחוץ כמו בברלי הוא שומר הרבה יותר נוח בוקר לא רגיל לטראש של בברלי וללכלוך שלו הולידיי משחק נקי ולא מוציא מילה. בוקר גם די קירצף את בברלי ויקרצף את הולידיי יותר

  3. תודה מתנאל,
    באד נראה עכשיו קצת יותר יצירתי ממה שנראה לפני כמה חודשים, אבל אני לא חושב שיש לו הרבה סיכוי בגמר, גם אם יאניס חוזר כשיר (או כמעט כשיר). הקבוצה שלו לא באמת כזו חזקה על הפרקט, וגם לא כזו חזקה מנטאלית. אם יעשו 6 משחקים זה יהיה יפה מאד

  4. תודה רבה
    באד מאמן נוראי דברים שעבדו לו אפילו לא מנסה להמשיך איתם וחוזר לשבלונה
    לגבי הגמר צריכים להמר על השלשות של ברידג'ס וקראודר

  5. חשיבותם של המאמנים גדולה, אבל הכל יקום וייפול על הכשירות של יאניס. בלעדיו, הטקטיקה הכי יעילה של הבאקס תהיה להתפלל.
    תודה רבה על פוסט מעניין

  6. מילווקי בפיינלס.
    בזכות, לא בחסד.
    יש להם התקפה שממוקמת בטופ של הליגה,
    יש להם הגנה שממוקמת בטופ של הליגה.
    הם צלחו את הנטס עם דוראנט מחופש לג'ורדן,
    הם צלחו את גמר המזרח ללא יאניס במשחקים המכריעים.
    כנראה שבודנהולצר עושה משהו נכון
    (לא שהוא חף מטעויות. אף אחד לא חף מטעויות)

      1. אז אתה טוען שדוראנט טוב ממייקל…
        בכל מקרה, הביטוי הוא "התעלות ג'ורדנית" ועדיין ממוצעי הפלייאוף של מספר 23 גבוהים משל דוראנט

        1. א) בעקרון זה היה בעיקר הטרלה קלילה ומשועשעת אבל כן, לחלוטין טוען את זה
          ב) לא יודע מה זה משנה מה הביטוי אבל ווישפול כתב 'דוראנט מחופש לג'ורדן'
          ג) ממוצעי פליאוף לא רלוונטים במיוחד כאשר אתה משווה בין תקופות שונות כל כך וקבוצות ששיחקו בפליאוף נגד קבוצות שונות לחלוטין. (וזה בלי להכנס לזה שג'ורדן היה צ'אגר מנפח סטטיסטיקה (והשופטים הצילו אותו ושלחו אותו לקו))

            1. לברון השחקן השלם בהיסטוריה

            2. for now

      2. לא זוכר מתי כתבתי שדוראנט היה פחות טוב. יותר מזה, ההתאמות מול ברוקלין היו מעטות ביחס לאלו שבוצעו מול ההוקס. את ברוקלין ניצחה היכולת, לא הטקטיקה. קרב המוחות בין באד לנאש היה ברמה מאוד נמוכה, כשנאש לא מסוגל להתמודד עם יאניס ובאד לא עם דוראנט. באופן מפתיע, הסדרה הכי מורכבת הלכה באופן הכי פשוט – מי ששמה יותר סלים, ניצחה. בנאלי אבל זה מה שקרה בפועל

  7. נתונים מאוד מעניינים על גמר המזרח. תודה
    מעניין להשוות לגבי אחוז הזריקות הפנויות בימינו אנו לעומת העשורים הקודמים
    .
    ברגע שלופז משחק במגרש ביחד עם יאניס אז כל הנוכחות בצבע שראינו אחרי הפציעה תעלם כמובן ונחזור לראות אותו על קו ה3.
    מעניין היה לראות אותו עם המחליפים אבל מן הסתם זה לא יקרה
    .
    האחוזים ל3 של פיניקס בסדרה האחרונה לא היו ממש טובים. אבל הם עושים עבודה מצוינות בהגעה לטבעת וכמובן במייד ריינג של בוקר ופול.
    בסוף ההצלחה שלהם לדעתי תהיה תלויה בבוקר ופיין שעושים עבודה פנטסטית עם הכדור

    1. זה עוד משהו שצריך לבחון בזכוכית מגדלת אצל הבאקס. האם תהיה התאמה התקפית וברוק ישחק בצבע סוף סוף או שבאד מאוהב בשיטה לפיה יאניס בפנים וכולם בחוץ.

  8. פוסט מעולה, תודה רבה מתנאל, תמשיך לכתוב לנו.
    .
    אם הבנתי נכון בודנהולצר עושה יותר התאמות מבעבר, שזה טוב, אבל פחות ממה שצריך לעשות, שזה פחות טוב. בהנחה שיאניס לא יחזור בכושר מלא למשחק הראשון, קשה לי לראות את מילוואקי זוכה באליפות. שאלה מעניינת היא מה יעלה בגורלו של בודנהולצר בתרחיש כזה. מצד אחד, יש 29 מאמנים כל עונה שלא זוכים באליפות, והוא בכל זאת הגיע לגמר וגילה שיפור יחסית לשנים עברו, מצד שני, לא יודע כמה סבלנות יש למילוואקי אחרי הטריידים בקיץ ולאור החשש שליאניס ימאס. מניח שזה יהיה תלוי ביאניס ואולי גם בחלופות האפשריות. נכון לעכשיו אני הייתי משאיר אותו בתפקיד.

  9. Mate, do you really think coach bud told lopez stay under the screen in game 3 ???
    sometime players make own decisions

    have you play this game in competitive form you would know.
    coaches do not decideif you go above or under the screen. the call on the floor do or your own decision.

    you can critic coached on the 5 players playing. that about it,
    and coach bud together with coach pop are the only two that call the offensive, .
    in teams like suns coach is sitting back and allow CP3 or PINE to call the game.

    coacj bud did great job.
    always the right player on the floor. maximize his team and his strength.

    1. ממש לא נכון. ההחלטה איך לשמור בפיק (ובסיטואציות אחרות)היא לחלוטין החלטה של המאמן שמתקבלת בתכנית לקראת המשחק. כל הסכמה ההגנתית ואיך לשמור על כל שחקן בכל סיטואציה היא החלטה של צוות האימון לפני המשחק. ניתן כמובן לשנות ולהתאים במהלך המשחק בהתאם לתוצאות אבל גם זה נתון להחלטת מאמן ולא סביר שיתרחש כי שחקן החליט לזרוק את התכנית לפח ולעשות מה שבא לו.

  10. האם נגיע ליום שבו צופים חובבים יושבי כורסא יגידו "וואלה, הוא מקצוען אני לא. הוא רואה את השחקנים כל יום – אני לא. אולי עדיף שלא אתנשא כל כך ואתיימר לדעת יותר מהמאמן?".
    ספורט לאומי – לרדת ולבקר שחקנים ומאמנים מקצוענים בלי שמץ של קמצוץ של ענווה.

  11. בס"ד
    תודה רבה.
    בעיניי פיניקס טובים יותר, אבל גם הבאקס מפגינים חוזק מנטאלי השנה.
    צפויה סדרה מעניינת.

  12. תודה מתנאל, מאוד מעניין.
    לדעתי, לפעמים לא לוקחים בחשבון את זה שלבצע התאמות ושינויים זה לא תמיד הדבר הנכון, והרבה פעמים אם יש שיטה שעבדה טוב כדאי להמשיך איתה גם אם ברגע נתון היא לא עובדת. בודנהולזר הוא מקרה קיצוני קצת של מישהו שדבק בשיטה שלו, ויש לזה גם חסרונות, אבל גם יתרונות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט