הפיל שבחדר ועוד כמה נמלים / אהרון שדה

כמה מחשבות לסיכום סדרת גמר המערב שהסתיימה ביום חמישי.

1. בתור אחד שחובב את הנ.ב.א. אך אין לו באמת קבוצה ממשית בליגה (אם מתעקשים אז בוסטון או סאן-אנטוניו), אני שמח מאד בעליית פיניקס לגמר, וזאת ממספר סיבות:

  • הנוסטלגיה:

כאשר הסאנס הגיעו לגמר מול שיקגו בהחלט אהדתי אותם. זו הייתה אחת הקבוצות ההיסטוריות אותן אהדתי. הקבוצה הנהדרת ההיא של בארקלי, קווין ג'ונסון וגם שחקנים נהדרים נוספים כמו מארלי, איינג' ונציג הפרובינציה ריצ'י דומאס עם המאמן המנוח פול ווסטפהאל.

הם נתנו אז עונה נהדרת שזכורה לי באופן יוצא דופן. בעיקר זכור לי שאחרי פיגור 2-0 ביתי בסיבוב הראשון נגד הלייקרס, ווסטפהאל אמר "ננצח פעמיים בל.א. ונחזור לקחת את הסדרה בבית". הוא אכן עשה זאת, בשלמות ובדפיקות לב מרובות במשחק חמש ששוחק ממש עד הפוזשן האחרון.

מאז, יש לי סימפטיה לסאנס שהתעצמה בימי נאש, מריון ואמארה עם ד'אנטוני על הקווים, קבוצה שהייתה מלהיבה, אך תמיד הייתה תחושה, לפחות אצלי, שחסר לה משהו נוסף כדי ללכת עד הסוף.

  • הערכה לדרך:

עכשיו, לאחר שנות שממה ומדבר, פיניקס מגיעים משום מקום לגמר הליגה. אין תקדים לקבוצה שנעדרה מהפליאוף יותר מעשור וחזרה לשם ישר לגמר. מעבר לכך, זה לא סתם שהם נעדרו מהפליאוף, אלא היו המרתף של הליגה, קבוצה שסיימה 3 פעמים ברציפות אחרונה במערב עד שקצת התרוממה בעונה שעברה, קבוצה עם 40 אחוזי הצלחה עלובים בממוצע בעשור האחרון (עם אנומליה אחת של עונת 2013-14 עם 48 ניצחונות שעדיין לא הספיקו לפלייאוף).

פתאום היא חוזרת לגמר, וזה לא שפתאום חתם שם איזה כוכב על כדוגמת השיקצה או איזה דוראנט/הארדן/קוואי וכו', אלא בבנייה מתוכננת עם מהלך אחד פשוט יחסית אותו יכולה הייתה לעשות בערך כל קבוצה בליגה, שזה ההחתמה של כריס פול.

  • הערכה לנפשות הפועלות:

בייחוד לשלישייה:

כריס פול שבהחלט מרגש ובלתי נתפס להאמין שדווקא עם הקבוצה הזו הוא עושה מה שלא עשה אף פעם בקריירה הארוכה שלו וזה לעשות גמר כללי.

דיאנדרה אייטון שמאז נבחר ראשון בדראפט שומע כל הזמן את השם של לוקה. זהו קושי מנטלי עצום לכל ספורטאי והוא מוכיח כאן שהוא קרוץ מהחומר הנכון, מה שיעמיד אותו ביחס ללוקה במצב דומה להאקים ביחס לג'ורדן.

דווין בוקר שלא זוכה כלל להערכה בליגה וגם כשנבחר סוף סוף לאולסטאר הוא עשה זאת בדלת האחורית שלא לומר מהחלון והוכר כאולסטאר רק בגלל פציעת לילארד.

וכמובן אי אפשר בלי הערכה למאמן, מונטי ווילימאס, עם סיפור יוצא דופן. הוא חווה טרגדיה אישית כשאשתו נהרגה בתאונת דרכים לפני כמה שנים, אך ידע להתאושש ועשה את כל הדרך לגמר הנ.ב.א כאיש "צווארון כחול". קשה שלא להעריך איש צנוע שכזה שהיה גם שחקן שולי יחסית והגיע מלמטה עד למאמן פיינליסטית בגמר נ.ב.א. גם השילוב והכבוד עם שיתוף הפעולה של השלישייה והערכה שלהם אחד לשני זה לא משהו להמעיט בו בליגה של היום.

כל זה, בתוספת העובדה שיש מביננו גולשי האתר לא מעטים שאוהדים אותם וכיף לפרגן להם, עושה אותי שמח במיוחד בעליית הסאנס לגמר הנ.ב.א ובתקווה גדולה לתואר ראשון שלהם.

2. הפיל בחדר

אבל, עם כל ההקדמה הזאת, יש פיל בחדר הזה. כלומר, משהו שלא נאמר וצריך שייאמר, ואפילו בכפילות פעם אחר פעם ובגדול. האמת היא שיש באליפות המערב של פיניקס תנאים ייחודיים לטובתם.

ומה הם אותם התנאים?

אני זוכר שהמונח הזה הגיע לעולם בעקבות הזכייה הראשונה של הספרס בעונה המקוצרת, אבל העונה המקוצרת ההיא לא הפחיתה אפילו במקצת את האליפות הזו של הספרס, מכיוון שלשחק 50 משחקים בעונה זה עדיין הרבה וחוץ מזה שהפליאוף "הליגה האמיתית" לא השתנה בגרוש.

במילים אחרות, זה לא שפתאום החליטו לשחק רבע אחד בלבד או משחק בודד בגמר, ולכן אליפות הכוכבית  הקלאסית (עכשיו כבר מותר להגיד את הביטוי הזה) הכי גדולה שאני חושב עליה היא אותה אליפות סופרליג של מכבי תל אביב בעונת 2000-2001, מכיוון שמכבי ההיא הייתה למעשה אלופה של חצי ליגה כאשר הליגה למעשה התפצלה.

בכל הקשור ללייקרס של שנה שעברה אני טוען כי האליפות שלה לגמרי לא כוכבית, ואם הבועה גרמה לכוכבית, אז היא לרעת הלייקרס, כי הם איבדו את יתרון הביתיות שהם היו זכאים לו כמעט לאורך כל הדרך, כאשר רק סדרת גמר פוטנציאלית עם מילווקי או טורונטו לא הייתה שווה יתרון ביתיות עבור הלייקרס. לעומת זאת, אין לי כלל ספק שמיאמי הייתה אלופת מזרח עם כוכבית, שכן היא הרוויחה מכך שלא היה את יתרון הביתיות ליריבותיה, למרות שלפי הדירוג שלה בעונה הסדירה היריבות היו צריכות לקבל אותו.

בכל הקשור לעונה הנוכחית, הרי שמדובר בעונה מרובת פציעות בייחוד בפליאוף ובפרט הכוכבים בדגש מיוחד ליריבות הסאנס, כך הם הרוויחו חצי סדרה נגד הלייקרס ללא דיוויס, את דנבר ללא מארי (שנפצע עוד לפני הפלייאוף) ואת הקליפרס ללא קוואי. מעבר לזה, גם הגמר שבאופק "מבשר טובות" מבחינתה כאשר יאניס פצוע ובספק לסדרה.

נכון שניתן לומר שבכל שנה יש פציעות והן חלק מהמשחק, וניתן גם לומר שהפציעות נובעות גם מניהול עומסים וככל שאתה לא תלוי בשחקן בודד ומשחק קבוצתי ממילא אתה מפחית את הסיכוי להיפצע ופיניקס היא ללא ספק קבוצה כזאת, ובכל זאת בעונה בה נפצעו שחקנים כל כך רבים, רובם בפליאוף שמנע מהם לשחק או לפחות בכושר סביר היא עונת כוכבית.

בעונה בה קוואי, דיוויס וקיירי סיימו אותה לא על הפרקט, כאשר הארדן, מיטשל ויאנג אמנם סיימו אותה פורמלית שם אבל פורמלית בלבד בגלל פציעות שהם סחבו. זוהי עונה לא שגרתית שנובעת מתכנון לקוי מאד של הנהלת הליגה. תוסיפו לכך כאמור את יאניס שהפסיד כמה משחקים ולא ברורים האם ומתי יחזור. זו רק רשימת הסופר-סטארים ואליהם ניתן להוסיף שחקנים בסדר גודל נמוך יותר כמו בראון מבוסטון או קונלי מיוטה, וזה עוד בלי להזכיר את מארי שנפצע בעונה הסדירה ואת קליי שכלל לא שיחק כבר שנתיים.

בקיצור, הסאנס נהנו מהרבה מזל, אבל, המזל הולך עם הטובים.

3. והחוט המשולש לא במהרה ינתק (קהלת ד' י"ב)

הסאנס בהחלט טובים בייחוד בשילוב הזה של השלישייה הנדירה שלהם. אמנם בשנים האחרונות קיבלנו כמה "שלישיות", אבל מדובר היה בכאלו שהוציאו לעז למונח השלישייה הקלאסי. השלישיות האמיתיות היו במקור של הסלטיקס עם מקהייל, פאריש וכמובן לארי בירד הגדול, עוד שלישייה קלאסית הייתה זו של הספרס עם פארקר, מאנו וכמובן דאנקן וגם את שלישיית הסלטיקס בעשור הקודם עם אלן, פירס וגארנט אני מקבל.

אח"כ המונח הזה קצת איבד מזוהרו, ולמעשה המונח הזה תפס איזשהו ניצוץ כוכבים נוצץ מידי. את זה התחיל כמובן השיקצה במיאמי יחד עם וויד ובוש. גם השילוב של קרי, קליי ודוראנט היה כזה (במקור עם גרין הייתה שלישייה נהדרת), וזה הגיע לשיא עם קיירי, הארדן ודוראנט העונה בברוקלין, אם כי זה לא ממש בא לידי ביטוי על הפרקט העונה.

השלישיה הזו של פיניקס היא שינוי מרענן של ממש: זו שלישייה קבוצתית שתלויה וצריכה אחד את השני אבל בגדר שלם שגדול מסכום חלקיו.

מה בעצם ההבדל בין השלישיות?

בניגוד לשלישיות האחרות בהן זה עוד מאותו דבר, שלישיות שתיאורטית אחד היה יכול לנצח לבדו (כשם שדה-פקטו לברון עשה במיאמי), אבל כאן כל אחד מהשלישייה מביא משהו מיוחד וסביר מאד להניח שכל אחד לכשעצמו לא היה יכול לעשות זאת לבדו, אך השילוב המיוחד שלהם ביחד הביא אותם עד לכאן.

זהו שילוב מדהים גם כי הוא בן דורי וגם כי כל אחד יודע מה הוא מביא "לשותפות", כריס פול מביא את הסדר ואת הארגון וכמובן את הווינריות והניסיון, בוקר הוא זה ששם את הנקודות על הלוח – הוא הכוכב הקלאסי, ואייטון מביא את משחק הפנים, את האתלטיות, את ההגנה וכמובן את הריבאונד. שלושתם חברו זה לזה כמו אותן שלישיות קלאסיות מן העבר, כאשר בניגוד לאחרים מגולשי האתר, אני סבור שיש כאן שאלה לא פשוטה בכלל מי האם וי פי.

בימי עונה סדירה כתיקונם בינואר אני מסכים שהתשובה היא בוקר, אבל מה שנכון לינואר לא נכון אוטומטית ליוני (או בעצם יולי), כאשר לפחות בסדרת גמר המערב אני אישית הייתי נותן את אם וי פי הסדרה דווקא לאייטון.

4. מחמאות לקליפרס ולו

עד עכשיו, לא ראיתי את טיירון לו כבעל מקצוע רציני אלא בתור עוזרו הלא נאמן של אחד מגדולי המאמנים באירופה ובארץ דיוויד בלאט. כמו כן, לא התרשמתי יתר על המידה בעבודתו ובתרומתו לאליפות של קליבלנד ההיא, בין השאר בגלל שעד היום לטעמי התרומה הגדולה מכל לאליפות הזאת של הקאבס היא אותה ההרחקה של גרין ממשחק 5. בכלל, מעמד המאמן בקבוצת כוכבים הוא לא מן המשופרים, אבל דווקא המציאות הזו בה נפצע לו כוכב הצריך אותו להביא את כישורי האימון שלו והוא הפתיע אותי ובגדול.

עוד הרבה טרם הפציעה של קוואי הקליפרס איבדו את איבקה. קל לשכוח זאת, אבל מדובר בגבוה נהדר שהיה יכול להיות משמעותי מאד בפלייאוף עם יכולת ההגנה והניסיון שלו. לו גם נאלץ לתמרן עם פציעות וקשיים מצדם של עוד שחקני סגל כמו למשל באטום, מוריס או זובאץ'. הוא הצליח להחיות מקצה הספסל שחקנים כמו בברלי או מאן שנתן לו תרומה נדירה במשחק שש מול יוטה ובסדרה נגד פיניקס, וכמובן רג'י ג'קסון קם לתחייה איתו, וכל זאת למול הדעיכה של רונדו שכנראה הגיע כבר לשלב התלול בקריירה.

על כל הבעיות הללו הצליחו הקליפרס הנהדרים לחזור פעמיים מפיגור 2-0 מול דאלאס ויוטה ולתת פייט נהדר לפיניקס, גם כן אחרי פיגור 2-0. למעט משחק 6 האחרון, הקליפרס עם כל הבעיות היו בעניינים בכל משחק, כאשר דווקא הם ניצחו את 2 המשחקים בהפרש דו-ספרתי בעוד ההפסד המצטבר שלהם בכל שלושת הפסדים הראשונים גם יחד היה ב-11 הפרש (1, 4 ו-6).

אחרי כל הפציעות והחוסרים מצד הקליפרס וללא הכוכב הכי גדול שלהם, תוצאת ההתמודדות הכוללת של גמר המערב הייתה 622-632 לסאנס בסך הכל, כאשר רק בגלל סיום הרבע האחרון כשהמשחק הוכרע הסאנס בכלל ביתרון, אחרי שהקליפרס כאמור היו אלה שניצחו פעמיים בהפרש דו-ספרתי.

ולא שכחתי כמובן את ההיסטוריה הקטנה בה לראשונה עושה הקבוצה את גמר המערב.

בקיצור, מחמאות לטיירון לו אבל גם לשחקנים שלו. כמובן לפול ג'ורג' שסתם כמה פיות, אבל גם לרג'י ג'קסון שהוכיח כמה דברים, לטרנס מאן שיהיה לו ערב קסום אחד לפחות לספר לנכדים וכמובן לשחקן כמו פטריק בברלי שאני אישית מעריך מאד. יהיה מעניין לראות אותם בעונה הבאה אם קוואי ימשיך, האם הם יוכלו לשמור על הדברים הטובים מהפלייאוף הזה ולהוסיף להם את קוואי ולהגיע רחוק.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. זה כל כך ישראלי לחלק כוכביות …
    .
    אני רק רוצה להזכיר פרט קטן, פעוט.
    לסאנס יש את המאזן ה-2 בליגה, מרחק משחק בודד ממאזנה של יוטה שהמקום ה-1.
    כאשר לוקחים בחשבון שהמאזן הושג בקונפרנס המערבי –
    מתקבלת המסקנה שאולי, רק אולי, הסאנס הרוויחו מקום בפיינלס ביושר.
    מישהו (רציני) מסמן כוכבית על אליפות גולדן 15?

    1. גיא קודם כל ברכות אני שמח מאד בשבילך ואשמח עוד יותר אם תנצחו בגמר הכללי האמן לי .

      לגוף העניין …מה שכתבתי מדבר בעד עצמו

  2. לא בעניין של כוכביות. אם רוצים, אפשר למצוא אחת בכל עונה (למעט זו של הסופרוליג, בזה אני איתך).
    תודה רבה על הטור

  3. כוכביות זה ללוזרים כמו אדון "ג'קסון המרגיש" שלא השיג אף אליפות בלי GOAT או top 10 HOF.
    אני חייב להודות שהיו 2 דברים שהוא היה גדול בהם:
    – היכולת לבכות לשופטים שרוצחים לו את הכוכב, בזמן שהעזו לשמור עליו.
    – היכולת שלו לנהל אגואים מטורפים ולמכור להם את הבולשיט הזה על הזון

    אם פיניקס יקחו את האליפות (והם לא), זה הרבה יותר מלג'יט.
    (אם כבר כוכביות, אז בוא נפתח על האליפות השלישית של הלייקרס ב – 2002).

    1. בהחלט האמירה של פיל ג'קסון היתה מאוד נבזית.
      זה כמו להגיד לך תוכיח שאין לך אחות.
      אם כבר, אז בעונה המקוצרת הכדורסל יותר אינטנסיבי ואיכותי.

  4. אהרון,
    א. תודה על הטור.
    ב. לרשום שיקצה, זה בדיחה. מילא בתגובות, אבל במאמר, בעיניי זה ממש מיותר ומוריד מאיכותו הרבה של המאמר, גם אם אני לא מסכים איתו.

    ולתוכן, עם התקווה שפיניקס אכן ישלימו את המשימה ויזכו באליפות, שים כוכבית, שים שתיים, שבע, מליון, כמה שבא לך. באמת, זה לא יוריד מהשמחה שתהיה באליפות.
    גם ככה כל דיון הכוכביות נועד להעביר את הזמן עד המשחקים וכשמצא לפגרה.
    מה הפואנטה? שנעריך פחות את האליפות? ההישג של בפיניקס פחות מזה של קודמותיה?
    סבבה, אליפות זה אליפות זה אליפות.
    בסוף זה כאילו לתרץ איזה אלופה עדיפה על אחרת.
    גם ככה הרוב המוחלט והנרטיב הכללי לא באמת מתעסק בכוכביות.
    ג"ס הראשונה שניצחה את מיאמי שהייתי בעדה עם אירוינג ולאב פצועים, לא קראתי לזה כוכבית.
    ג"ס ניצחה את יוסטון אחרי שיוסטון מנצחת במשחק 5 שבדקות הסיום פול נפצע ולא חוזר למשחקי 6ו7 ששם מפסידים, אז שם יש כוכבית?
    כל אליפות שפול נפצע בפלייאוף (וברוך השם היו המון כאלה) האלופה עם כוכבית?
    אם פיניקס יאבדו חלילה את בוקר ואי טון או פול וייקחו, אז זה יתקן?
    אהה, וזה אליפות עם כוכבית למרות שפול הפסיד 3 משחקים בפלייאוף הזה עם פציעה בכתף וקורונה (ובסוף המשחק גם סיפר על פציעה באצבעות), בוקר עם אף שבור ומסיכה..
    פיניקס שמרו על פול העונה במגבלת דקות ועדיין הוא שיחק 70 מ72 המשחקים.
    אולי במקום כוכבית, מגיע להם כוכב שהצליחו לשמור בעונה כזאת על השחקנים (טפו טפו טפו).

    בקיצור, שים כוכבית, שים כמה שאתה רוצה, אני מוכן לשים על כל כוכבית שלך 10 משלי, העיקר שזה יסתיים עם אליפות לפיניקס.

    תודה על המאמר.

    1. בוא נעשה את החיים קלים לכולם
      כל האליפויות עם כוכבית כי אודן נפצע..
      לפני זה כל האליפויות עם כוכבית כי היל נפצע…
      לפני זה כל האליויות עם כוכבית כי ביאס מת….
      לפני זה כל האליפויות עם כוכבית כי קוקאין………

  5. אין כוכבית על ההגעה לגמר של פיניקס
    להפך מגיע להם לזכות הם לא הושיבו שחקנים בריאים(כמו שעשו רוב הקבוצות החזקות) בחוץ בגלל ניהול עומסים
    לאליפות של הלייקרס בבועה אפשר לשים הרבה מאוד כוכביות לקבל את מיאמי בגמר זה בדיחה לקבל את דנבר בגמר מערב(בלי לזלזל) זה בדיחה.

    1. בס"ד
      שלום עליכם
      תודה רבה.
      ענין הכוכביות לא לענין, כל עוד קבוצה זוכה ביושר.
      מזל ופציעות הן חלק מהספורט.

    2. זה טיעון מגוחך. מיאמי היו בגמר בזכות ולא בחסד. היא ניצחה קבוצות שעל הנייר היו טובות יותר עם המון אופי והבועה תפסה אותם בתקופה טובה.. אני לא מבין מה זה אומר ״בדיחה״ בהקשר הזה.
      הנאגטס ניצחו את הקליפרס בסדרה של הטוב מ-7. משחק אצלם הmvp הנוכחי, איפה בנרטיב שלך לשחק נגדם בגמר המערב זה בדיחה?
      לא מבין את הטענות…איך הלייקרס היו אמורים לזכות באליפות נקייה מכוכביות בעיינך?

  6. תודה לכולם
    רק הבהרה או לפחות לדייק את הטענה
    טענת הכוכבית היא קודם כל כלפיי העונה בכללה …אם תרצו כלפיי הליגה
    אני טוען שזו עונת כוכבית לליגה משום שמדובר במשהו חסר תקדים ברמה המערכתית זוהי לא פציעה נקודתית שהיא "חלק מהמשחק" (קצת פרדוקסלי לקרוא לפציעה שמשביתה אותך מלשחק חלק מהמשחק )

    בקיצור ברמה רעיונית מדובר במשהו חסר תקדים שלא היה אף פעם ולא נגע בקבוצה כזו או אחרת אלא היה לתופעה המרכזית בעונה הזו עונת הפציעות ובעיקר בעיקר פליאוף הפציעות

    בשורה התחתונה
    העונה הזו ייחודית בכך ששחקניה הכוכבים נפצעו
    לא נדמה לי שהיה אי פעם משהו דומה לכך
    ולכך בסופו של יום תעמוד על הרגליים הקבוצה בה הפציעה לא תשפיע

    עכשיו אני מקבל לפחות מקבל לשקול ברצינות טענה שאומרת משהו כמו …הקבוצה שלא נפצעה הייתה זו שחילקה עומסים הכי נכון …אלא שלתחושתי אין כאן דווקא חלוקת עומסים עונתית …כמו אולי חלקות העומסים הדו שנתית …עקב הליקוי בניהול ביחס לפגרה

    ולכן נדמה לי שלא בכדי אין אף קבוצה מבין 4 הקבוצות שהגיעו לגמרים האזוריים שהיו שם בעונה שעברה .

    ויותר ספציפית ייתכן שחלוקת העומסים של פיניקס היא בגלל השיטה שמורידה מעול של כוכב אחד
    ייתכן גם שהחלוקה היא פועל יוצא מהדחתה מהפליאוף …אשתקד מה שאיפשר מנוחה גדולה יותר …

    כך או כך
    הטור הזה מדבר מאהדה רבה כלפיי פיניקס איני מחשיב אותי לאוהד פיניקס
    כי איני אוהד הצלחות וזה לחלוטין לא מגיע לי (ובאמת שאין לי קבוצה של ממש בליגה )
    אבל אני יותר מאשמח לזכייה שלה בכתר ואם זה יקרה אתרגש מכך זה סיפור שבהחלט יעשה לי את זה …בניגוד לרוב האלופות בעשור האחרון זו תהיה האליפות הכי מרגשת שלי כאוהד הליגה מאז נוביצקי סחף את המבריקס לאליפות הנהדרת והקסומה של 2011
    (מאז רק האליפות של הספרס 2014 ריגשה אותי )

    אבל דווקא כאוהד שמתרגש מאליפות שכזו הצד הכוללני הזה של הפציעות בהחלט פוגם לי בהרגשה

    בנוסף ומבלי לסתור את מה שכתבתי לפני כן הרי שבמובן מסוים כאוהד כדורסל אני מתנחם בפציעות אלו בכך שאני מקווה שהאיזון קצת יחזור בין התלות היתרה בכוכבים לבין המשחק הקבוצתי
    לענ"ד לפחות בדיעבד הוכח למשל במילווקי שאולי כל מי שהיא הייתה צריכה הוא קצת פחות הישענות על יאניס וקצת יותר לתת קרדיט לשחקני משנה כמו לופז למשל

    מקווה שההבהרה הובנה
    מכיוון שאני כתבתי זאת מאהבה
    אני מקווה שיתקיים בי הפסוק במשלי נאמנים פצעי אוהב ….במקרה הזה זה תרתי משמע
    ועוד יותר אני מקווה שאף אחד לא נפגע

    1. אבל מה הפואנטה?
      נניח וזורמים על הכוכבית, מה זה אומר? מה זה משנה בכלל?
      בתגובה הזאת לפחות לקחת את זה לנקודה מעניינת.
      האם נפצעו העונה יותר שחקנים (בעיקר שחקנים עם הרבה דקות משחק, מעדיף את ההגדרה הזאת על כוכבים).
      במקרה כזה, עדיף להוסיף נתונים ואז הקריאה היא לליגה שהחליטה על העונה האינטנסיבית הזאת עם פגרה מינימלית ואולי יכלה לחתוך עוד משחקים ולהקטין את הסיכון.
      אבל מה הטענה לפיניקס? היא משחקת נגד מי שמגיע מולה, מה אתה מצפה ממנה, שתגיד שבמצב הנוכחי זה לא ספורטיבי ונחכה שיאניס/לאונרד/מארי/דייויס יחזרו ורק אז נמשיך את המשחקים?
      ולהניח שב גלים מלאים פיניקס לא היו עוברים, גם אם יש לך את כל הסיבות, זאת עדיין הנחה היפוטטית

      1. אין לי טענה ספציפית לפיניקס
        היא עשתה את שלה כל הכבוד לה ולי יש הרבה מאד כבוד והערכה כלפיה
        הטענה היא כלפיי עצם הניהול העונתי
        ואני מזכיר את זה בהקשר של פיניקס כי זה מקלקל לי את השמחה הטהורה בהישגה למרות שהיא לא אשמה בכך כמובן .

  7. משהו לגביי כוכביות
    לדעתי הראשון שעשה שימוש ציני בכוכבית הוא פיל ג’קסון האגו מניאק שרצה לגמד את האליפות של הספרס 99.
    הכוכבית, כבודה במקומה מונח
    99,12,20,21
    כל עונה והסיפור שלה. כלומר תוספת של כוכבית
    האם זה צריך לגמד את האליפות? לחלוטין לא!
    אני חושב שאליפות בעונה מקוצרת קשה יותר, בעיקר בגלל האינטנסיבית של העונה.
    מזל/פציעות תמיד היו חלק מהמשחק
    אפשר למצוא סיבה לכוכבית ליותר מחצי מאליפויות הליגה.
    לפיניקס היה צירוף נדיר של נסיבות ופציעות של דוייס, קוואי ושל מארי
    תבדוק באיזה תדירות מועמדת מס 7 הדיחה מועמדת מס 2 בטוב מ-7 (רמז יש למועמדת 8 סיכוי יותר גבוה להדיח את המועמדת מס 1)

    1. פיל ניסה לגמד את הספרס באמירה שפלה שאי אפשר להתמודד איתה. כמו שכתבתי למעלה, אם כבר אז דווקא למנצחת העונה המקוצרת מגיעה אליפות פלוס מדליה.

  8. תודה אהרון,
    גם אני מקווה (ומעריך) שפניקס יזכו באליפות. לדעתי בלי יאניס ב 4-5 משחקים. עם יאניס נלך על 6.
    העונה הזו באמת יוצאת דופן, וצריך גם לדעתי שהליגה תבדוק את עצמה ואת ההתנהלות מבחינת עומסים.
    פניקס גם סבלה מפציעות, ואכן היתה עם סגל רחב יותר. לא הייתי שם כוכביות על זכיות, אפילו לא על ארגנטינה 78, או משחק השרוכים 97, או פלורנס גריפית' ג'וינר, או המזרח גרמניות, ואולי גבולי רק הזכות של איטליה בשנות ה 30', במיוחד הזכיה הביתית.
    נסיבות עונתיות זה חלק מהמשחק. ואפילו שאיפת גאז אמוניה במונדיאל (כמו שהעידה על עצמה נבחרת רוסיה) זה חלק מהמשחק לצערי, זה אפילו מותר.

    מסכים לגמרי לגבי הסינרגיה שהשלשיה של פניקס יוצרת – שלם הגדול מסכום חלקיו. אכן היה את זה גם בסן אנטוניו לענ"ד

    1. תודה שחר
      אתה זוכר את הסיפור של קלקול הקיבה ההמוני של שחקני צסק"א מול אולימפיקוס ?
      ואם כבר הזכרת את כל הסיפורים הללו
      אז …לפעמים הכוכבית רק מעצים את ההישג
      למשל האליפות הנהדרת של דנמרק 1992
      יש לה כוכבית כי היא למעשה הודחה מהיורו ורק בגלל השעיית יוגוסלביה הגיעה לטורניר
      אבל היא הנותנת זה מה שעושה אותה למרגשת וסנסציונית

      1. מסכים אהרון תודה, כן, הגביע של דנמרק היתה משהו מיוחד, כי היא בעצם נכנסה לטורניר כמו שאתה אומר כמחליפה של יוגוסלביה שעלתה במקור. זה מקרה של שתי כוכביות (כלומר מעצים את ההישג) 🙂

  9. תודה רבה.
    מזדהה עם הרבה מהכתוב. אני לחלוטין בעד פיניקס, למרות שבגמר הזה (בניגוד לזה של 1993), דווקא ליריבה שלה יש את אקס הפועל חולון כשחקן משמעותי בסגל. מקווה שייזכו, אבל האמת שהבאקס עם יאניס נראים לי יותר חזקים. אם הוא לא משחק זו סדרה שקולה שתלך לדעתי לקבוצה הביתית. אם ישחק אני חושב שיחגגו בוויסקונסין

    1. וואלה נקודה מעניינת העלית …מצד אחד אז אקס חולון הפסיד בגמר ..מאידך האקס הזה הביא לחולון אליפות …

  10. בס"ד
    אני חושב שהעונה כמות הפציעות לא גדולה באופן משמעותי מעונות אחרות,
    רק שהפציעות הפעם הן באופן מובהק יותר בשחקנים הבולטים.
    אם לכל קבוצה יש 10 עד 12 שחקני רווטציה, ומתוכם 2 עד 3 שחקנים בולטים,
    השנה הפציעות באחוזים גבוהים פגעו בשחקנים הבולטים.
    בשנה ממוצעת, הפציעות מתחלקות באופן שווה יותר עם שחקני המשנה.

  11. לעניות דעתי (כבר קיבלתי פה תואר של "רפה הבנה" אותו אני מקבל בברכה) אחת הסיבות המרכזיות לעליה בכמות הפציעות, במיוחד של הסטארים זה ה-ק-צ-ב של המשחק שרק עולה.
    בתקופה שבה טסים מצד לצד, כשכבר כמעט שוכחים מהמושג "ריבאונד התקפה".
    לדעתי (לא בדקתי) גם היוסג' (כלומר, מספר הפוזשנים) של הכוכבים עולה בהתאם וגם רמת האינטנסיביות במשחק שלהם הוא זה שמעלה את הפוטנציאל שלהם להפצע.
    דעתכם המלומדת בנושא? 🙂

      1. תודה אהרון. שום כוכבית לא על העונה ולא האליפות של הסאנס. לדעתי גם אם דייויס ולברון וקוואי בריאים הסאנס היו עוברים. למה? וכאן אני מתייחס לנקודה השניה שהעלית – הסאנס היא לא שלישיה. היא (לפחות) חמישיה. אי אפשר להוציא את ברידג'ס כפקטור משמעותי בעליה הזאת ובודאי שלא את קראודר. בדקתי ולא אעשה זאת שוב מפאת קוצר זמן אבל החמישיה של פיניקס היא כולה מעל 55% אפקטיבי כפרטים בודדים (עונה רגילה כמובן שבפליאוף מול בברלי במוד תוקפני זה ירד). זו חמישיה יעילה מעין כמוהה ועם איזון הגנתי מושלם (קראודר איטון וברידג'ס הם שחקני הגנה טובים-מצויינים). בפיניקס נבנתה קבוצה בצורה שיטתית. העיפו את כל עושי הצרות ואלה שאין להם בגרות במשחק והביאו שחקנים סופר יעילים. הם גם אמרו בזמנו שלא בונים על הדראפט אלה רוצים שחקנים מוכחים שהשתפשפו הרבה. ככה הגיע קראודר ברידג'ס (אמנם בחירת דראפט אבל מאוד מנוסה ואם אני זוכר נכון פעמיים אלוף NCAA)..

  12. כוכבית אני שם כשיש משהו לא כשר כמו לייקרס -סקרמנטו, כמו ההרחקה של גרין, כמו פאול הפנטום על קארים שמנע אליפות מהפיסטונס, כאן אין משהו כזה אלא צירוף מקרים ונסיבות שהשפיע על כל הליגה , לכן אין כאן שום כוכבית.

    1. אני מסכים לחלוטין.

      אחרי כמה כוסיות ויסקי אסכים להודות שיש כאן כוכבית 2700 (המספר של קופת חולים כללית)

  13. טור מעולה אהר'לה.
    יפה שלא הזכרת את ג'ורדן-פיפן-רודמן כי הם היו זוג+1. בדיוק כמו שדוראנט פיזר את המנאז' א-טרואה שהיה בגולדן סטייט ונדחף במקום גרין.
    אייטון מעולה והלוואי שהכימיה שלו עם פול תעלה עוד מדרגה ונראה הרבה פיק'נ'רולים שלהם בשאיפה להאקים סטייל. יש לו פחות מאסה מלופז ויותר מהירות ממנו. הוא אולי לא יחגוג בצבע אבל יכול לעשות שם המון נזק לבאקס. בטח כשמי שמזין אותו הוא האלדר-סטייטמן של הליגה במוטיבציית שיא של רגע דרמטי בקריירה שלו.
    הסדרה צריכה ללכת לסאנס. מילווקי זה מקום של גבינה וייצור טרקטורים לא של טבעות אליפות.

      1. העיר של גולדה שבן גוריון מצא כמדומני בשנות ה 40 ….ככה שיש מציאות כמו שמאנו אומר גם במילווקי ….
        הוא חיפש כסף …ומצא את גולדה……הרבה לפני שהאחרונה הפכה לשטר ….

  14. תודה רבה, טור מצוין.
    יש לי סייג אחד – אייטון.
    מהר מאוד הובן ע"י כולם שהוא לא בסקאלה של לוקה והוא לא הושווה אליו.
    להגיד שהוא ללוקה זה האקים לג'ורדן זה פתח לתביעת דיבה.
    מי שכן הושווה תדיר ללוקה ונשא את העול זה טריי.
    כנ"ל הסייג לגבי "השלישייה הגדולה".
    אין לפיניקס שלישייה גדולה, יש לה 2 כוכבים (אחד הסקורר ואחד המנהיג הווטרן), וצוות שלם של משלימים מצוינים שיודעים את מקומם ועושים את עבודתם נאמנה בחלק שלהם.
    אייטון אחד מאותם משלימים.

    1. פתח לתביעת דיבה וחקירה במשטרה על לקחת חומרים אסורים, אין קשר בין אייטון ולוקה להאקים ומייקל, האקים היה סופרסטאר אייטון הוא שחקן חמישייה טוב אבל בשום ואופן עדיין לא כוכב או משהו שקרוב לזה (הפוטנציאל בהחלט שם) הוא חלק מחמישייה שמובלת בידי בוקר.
      .
      זה לא פיל בחדר זה דינוזאור, לעולם בהיסטוריה של הליגה לא היה מצב שכזה שקבוצה הגיעה לגמר וכנראה תקח אליפות שכל היריבות שלה בדרך איבדו את הסופרסטאר שלהם הרבה בגלל עונת הקורונה החד פעמית שהייתה ,
      הסאנס לא עוברים לא את הלייקרס ולא את קליפרס בסגל מלא והיו צריכים מאורע היסטורי שאני חוזר שוב לא קרה בתולדות הליגה ואני בספק אם בענף ספורט מקצועני היה דבר שכזה. האמא של הכוכביות

  15. תודה רבה. אהרון, אחלה פוסט
    החתמה נוספת שהם עשו בקיץ, בנוסף לפול הביאו גם את קראודר שמביא ניסיון ולא נותן קליר פאת' לאף אחד…
    אז יש כוכבית… אבל עוד חודש לא יזכרו את זה , זה בערך כמו פתק לבן בקלפי. זה סתם קטנוני ומנסה להקטין מההישג של פניקס, וחבל,
    הם עבדו יפה, כולם שיחקו כל השנה, סיימו מקום שני במערב.
    כבוד. ברכות לאוהדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט