גוויית הנץ/טז"מ

אחרי שהאיילים רמסו את הניצים, נותר לתהות כיצד מולידים גוזלים חדשים שיגרמו לניצים לעוף?

נתחיל עם קמרון רדיש, אני יודע שניסני אוהד ההוקס היום ישב על ענן שראה אותו, זה היה התגשמות כל חלומותיו וציפיותיו מהאיש שלו. היחיד שהופיע למשחק הדחה אבל את המוח שלו רואים בכל מהלך, איקיו הכדורסל שלו שווה לכרמלו מינוס וויטרס חלקי ראס. המשחק היום נתן אצלו שדרוג ברשימה של מפוטנציאל וויטרס לפוטנציאל וויגינס לייט. יכול להתפתח למחליף סביר בליגה אבל לא מתאים להיות שחקן חמישייה בקבוצה נורמלית ואפילו לא מחליף 6-7 בקונטנדרית. הערך שלו לדעתי הגיע לשיא אחרי המשחק היום ובטוח שהרבה מנג'רים חסרי בינה התלהבו ממנו, זה הזמן לבנות חבילת טרייד בה הוא חלק משמעותי. איך מוכרים? צעיר, אתלט, חזק, משחק מעולה בהגנה, הראה ווינריות במשחק הדחה, גולדן סטייט מעוניינים? זה ה-D3 שלכם ואנחנו רוצים רק את וויסמן שלא מתאים לשיטה שלכם…

קווין הוארטר קיבל ממני סוג של מחמאה עדינה אחרי גיים 4 ומאז חזר מה שהיה שנה שעברה, מתאים לרמת קולג'. הוא לא מצליח להתרומם והכי גרוע זה שהבן אדם מראה טיפשות יוצאת דופן בהתקפה. מגינים קופצים עליו 3 מטר והבחור במקום לקפוץ לתוכם ולהוציא 3 זריקות בורח כל הזמן הצידה ועושה פייק, ככה באופן שיטתי, אני לא מבין, הוא לא רואה מה הולך בליגה ואיך משיגים נקודות? איפה צוות האימון? המלצות לעתיד: השתלמות אצל דמיאן ליליארד איך ללכת לקו ללא מגע או בעצם ללמוד קו מגע. זה שחקן שביום טוב יכול להתפתח לשחקן ספסל בקבוצה רצינית. הוא בשום אופן לא מתאים לשחק בחמישייה. גם אותו אפשר להכניס כחלק מחבילת טרייד. איך מוכרים? גבוה, קולע טוב מ-3, משתפר בהגנה, הוביל את ההוקס לגמר המזרח.

ה"כוכב" השלישי הוא ג'ון "חוזה מקס" קולינס. אין ספק שהאיש שווה חוזה מקס, לכו תראו את המספרים שלו: 17.6 נק', 61% אפקטיבי, 40% אחוז מחוץ לקשת, 7.4 ריב', 29 דק', אתלט, בן 23. יש פוטנציאל אופקי. אין ספק שבעונה הסדירה הוא חוזה מקס כמו גובר, אדביו, בן סימונס.

בפלייאוף? הוא שווה חוזה מינימום. 13.9 נק' (60% אפקטיבי), 36% מחוץ לקשת, 8.7 ריב', 32 דק'. זה עוד נראה טוב ב אם הוא לא היה מנפח את הסטט' בסופי משחקים בגארבג' טיים. בסדרה מול הבאקס הוא סבל מ-5 משחקים נוראיים כאשר גם במשחק ה"טוב" שלו, במשחק הראשון, הוא שיחק מחצית אחת טובה. פי ג'יי טאקר אכל אותו לארוחת בוקר כצפוי. הוא שחקן רך בצורה נוראית, יש מעטים כאלה בליגה, בוגדנוביץ', קוזמה וכו'. כמה הוא רך? לכאורה אם משווים בין טאקר לקולינס זה שחקן ב-10 רמות יותר טוב על הנייר אבל הוא לא מסוגל לשים סל על טאקר כי הוא רך מאד ולא יודע לשחק מול אגרסיביות, הוא אפילו נבהל מפורטיס אז כל "היתרון" שלו בוטל ע"י השחקן הכי שולי בבאקס. מה נגיד על ההגנה שלו? תחת הגדרת "קליר פאת" מופיעה תמונה שלו ושל בוגדן. הוא שימש כוונת לכל שחקן בבאקס והדבר הכי מרגיז אצלו זה שהוא פשוט מלווה שחקנים בקוסט טו קוסט ואף פעם לא עושה עבירה אלא נותן להם לקלוע לייאפ/דאנק. עם דבר כזה לא הולכים למכולת והוא חייב להיות בחבילת טרייד, הבעיה הקשה שערכו ירד כנראה בגלל הסדרה הזאת אבל בטוח יש מנג'רים בליגה שאפשר למכור להם אותו במחיר טוב.

בוגדן וגאלו הם שחקנים מחליפים טובים בקונטנדרית, לא יותר, הם יכולים לעלות ולפעמים לקלוע נקודות כשהקבוצה צריכה אבל חוץ מזה כלום והם עולים ביוקר בהגנה. קבוצה לא יכולה לבנות עליהם כשחקני חמישייה. אם יש טרייד טוב זמין אז להטריד אותם, אם לא אפשר להשאיר. ההגנה שלהם היא מחרידה בצורה בלתי נתפסת, במיוחד מול שחקנים עם כוח.

קלינט קאפלה הוכיח בסדרות מול פילי והבאקס למה יוסטון זרקה אותו, הוא הופך לנטל מול קבוצות חזקות כי בהתקפה חוץ מלוב הוא לא מסוגל לכלום ובהגנה הוא לא באמת יכול לשמור את אמביד, יאניס, לופז שחגגו עליו בתורות. הוא מספיק מול שחקנים כמו סאבוניס, טרנר, אדביו וכאלה אולי בהגנה אבל לא מישהו שיביא לך תואר. ההתקפה הנוראית שלו עולה ביוקר בקבוצה שהיא לא מלאת כוכבים (בנטס הוא היה עוזר יותר). לצערי אותו יש להשאיר כי אין סנטר טוב יותר שעומד להגיע להוקס (מיילס טרנר יכול להיות שדרוג טוב עליו ברמות ההגיונות) ולכן יאלצו להסתפק במה שיש.

לגבי טריי יאנג אין יותר מידי מה להרחיב. הוא אבן הפינה של המועדון והם ילכו לאן שהוא ילך. פלייאוף ראשון שלו הייתי נותן לו את הציון 7 מתוך 10. הפציעה שלו די הרסה להוקס כל סיכוי בסדרה הזאת אבל זה מה יש.

נייט מקמילן הוא לא מאמן מצוין אבל הוא טוב, הוא עדיף על הרבה אחרים בליגה אז בהיעדר חלופה ריאלית אחרת אני מניח שהוא ישאר.

על האחרים לא אתעכב למרות שלטעמי נייתן נייט היה חייב לקבל דקות בסדרה הזאת ובמיוחד במשחק חסר האנרגיה של היום.

סה"כ לפני תחילת העונה הגדרתי עונה מצוינת כטופ 3 במזרח ו/או גמר מזרח. הם עמדו במשימה הזאת ולכן העונה הזאת הסתיימה בהצלחה. הייתי נותן להם ציון 9 (אני חושב שיכלו לעשות הרבה יותר בסדרה הנוכחית). חצי גמר מזרח ומקום 4-5 הגדרתי כעמידה מינימלית ביעד וכעונה סבירה וצפויה ומתחת לזה כשלון.

לגבי העונה הבאה הכל שאלה של בריאות, אם הם בריאים הם יכולים להיות גם למקום 1 בעונה הסדירה אבל כמו יוטה בפלייאוף לא יגיעו לקחת את כתר המזרח וכנראה גם לא גמר מזרח. רוב הסיכויים שהם ממש לא יהיו בריאים כי בוגדן וגאלו הם שחקנים מאד פציעים וימשיכו להיפצע. מעריך שמקומות 3-5 יהיה ריאלי עבורם אבל הם לא קרובים להיות קונטנדרים. הם צריכים שחקן יוצר כוכב שיכול לשים נקודות על הלוחות (מהאופציות הריאלית ביל זה האופציה הכי טובה) ועוד שחקן קשוח מהסוג של טאקר, קראודר בעיקר ולקוות לעלייה ברמה של האנטר ואז יהיו קונטנדרית.

אם אני מסתכל על העתיד לדעתי עוד 3 שנים חוץ מטריי ואולי האנטר אף אחד מהשחקנים האלו לא יהיו בהוקס, בטח שלא מהם תצמח אליפות. מדובר באוסף של שחקנים מאד בינוניים שהצעירים שהם קצת השתפרו מרמת קולג' לרמת בוגרים השנה אבל מאד רחוקים מהרמה של קבוצות הטופ. הולידיי ומידלטון די המחישו להם היום כמה עוד נשאר להם להגיע לשם.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. בס"ד
    שלום עליכם.
    תודה, אבל לא מדוייק.
    הם עברו 2 קבוצות טובות במזרח.
    נכון שלק5פלה היתה סדרה לא טובה,
    אבל בלעדיו אין לקבוצה ריאבונד.
    קולינס נותן כמה מהלכים יפים, אבל לא שווה מקס.
    בוגדן שחקן חשוב, כי הוא יוצר פאניקה אצל ההגנה.
    גאלו צריך להיות מ'חקני המינימום בקבוצה אלופה לדעתי,
    משהו כמו גאסול או קאזינס.
    הורטר דווקא עולה יפה מהספסל ומייצר נקודות.
    אבל בהחלט הם צריכים גבוה נוסף,
    ואיזה קראודר / מוריס כזה.

  2. מסכים עם הרוב אבל עדיין אין הסבר להצלחה השנה למרות שחקנים בינוניים. עצם הניצחון על פילי והשוויון היחסי מול מילווקי כנראה יגרום להנהלה לא לשנות כל כך הרבה.
    חוץ מזה בוגדאנוביץ שומר טוב – לא יודע מה אתה רוצה ממנו. דוקא בהתקפה לא היה יציב, והיו משחקים שפשוט החטיא והחטיא

  3. מסכים איתך לגבי רדיש
    לא יודע מה נטפלת לבוגדנוביץ נתן פלייאוף די טוב והגנה שמר בסדר אין לכם סיבה אלא אם כן יש טרייד ממש טוב להטריד אותו
    קולינס נתן פלייאוף סביר הייתי נותן לו 15-20 לעונה
    קאפלה נתן פלייאוף טוב יחסית אתם יכולים להטריד אותו תמורת ווד/נורקיץ/טרנר מעבר לכמה סנטרים שאתם ספציפית צריכים אין לכם סיבה להטריד אותו מכונת ריבאונד ומסיים טוב בצבע
    העונה שלכם הייתה מדהימה מבחינתי חצי גמר מזרח היה עונה מוצלחת לדעתי העונה הזאת שלכם עולה על כל הציפיות
    וחוץ מזה יש 25 קבוצות בליגה שהיו מאוד רוצות להתחלף איתכם

      1. שמר כמו שהוא אמור לשמור שמר בינוני מינוס הוא אולי שחקן ספסל בקונטנדרית אבל אטלנטה לא קונטנדרים הם קבוצת פלייאוף ולכן הוא שחקן חמישיה טוב ואטלנטה צריכים להשאיר אותו

  4. מוזרה לי הנימה השלילית. אתה הגדרת עונה מצויינת כגמר מזרח, והנה הביאו את זה בצורה מעוררת הערכה, והפסידו במשחק 6 בגמר.
    בשביל קבוצה כה צעירה, וסגל שרץ שנה ראשונה תכלס, תחשוב שחקני חמישיה בגמר מזרח – טריי בן 22, הוארטר 22, קולינס 23, מחליפים מרכזיים רדיש 21, אוקנגו 20. גם בוגדן בן 28 וקפלה בן 27, שלפחות בוגדן עם מעט מאוד נסיון פלייאוף. יש לך את גאלו הוותיק יחסית, ולו ויליאמס (שלא נוצל מספיק לטעמי). החמישיה הראשונה שלהם הייתה צריכה להיות עם הוארטר בן 22 ורדיש שהוזכר קודם – ובגלל פציעות למעשה לא יכלו לשחק ככה.
    הקיצור – לא אומר שאין מקום למחשובות על דילים מחזקים יצירתיים, ואתה בהחלט צודק לגבי הצורך בבולדוג הגנתי בנושח קראודר, או טאקר.
    אבל הם נוצחו על ידי כוכבים מצויינים עם נסיון, כמו מידלטון – 29, הולידיי 31, ולופז 33 וטאקר 36, וגם אחד יאניס, שהוא הצעיר מכולם רק בן 26, אבל בדיוק היה פעמיים MVP ברצף וכמעט זכה גם השנה, ותכלס הוא סופרסטאר נדיר. אולי שכחת, אבל יאניס מדלטון ולופז, היו יחד בגמר המזרח לפני שנתיים, כך שמדובר על גרעין שהולך ביחד כמה שנים כולל נסיון פלייאוף משמעותי יחד (שלא לדבר על עוד כמה שנים אחורה של הצמד יאניס – מידלטון).
    הקיצור יקירי, על הנייר, היו צריכים לחטוף סוויפ מהבאקס. וגם לא לעבור את פילי, קבצות מנוסות הרבה יותר מהם בפלייאוף. אז יש להם הישג מצויין, סגל צעיר, וכן כמובן גם אפשרויות להתחזק והם צריכים לחשוב עליהם, זה בטוח.

  5. "איקיו הכדורסל שלו שווה לכרמלו מינוס וויטרס חלקי ראס" כשמחלקים במשהו ששואף לאפס מקבלים אינסוף..
    בסך הכל עשו עונה יפה, הגיעו הרבה מעל למה שחשבתי.

  6. לא הבנתי מה יש לך מרדיש, הוא בול 3&D שאתה צריך.
    קולינס אכן בעייתי, אבל רק בגלל המקס. ב 15-18 לעונה הוא סביר
    צריכים סנטר מחליף שיישמור על כל הלופז, יאניס אמבידים וכו'
    סקורר יעיל מהספסל (סוויט לו ? אם הוא "פרש", אז מחליף ברמה) שייתן ליאנג מנוחה.
    קצת בריאות והם מועמדים לתואר.

  7. מודה בעובדות, לא מודה באשמה – מסכים שהם קבוצה מוגבלת, אבל סך הכל עשו עונה מדהימה בכלל, וביחס לכשרון ולגיל בפרט.
    .
    לא זוכר מה בדיוק הסטאטוס של קולינס, אבל אם אפשר לא הייתי מציע לו כלום, כך שיהפוך לrfa, להערכתי לא יקבל חוזה גבוה מאף אחד אחר, ואז הייתי שוקל אם להשוות.
    .
    בנוגע לטריידים – לא בטוח בכלל שתקבל על המוטרדים שציינת משהו יותר טוב ממה שיש עכשיו, יאנג עדיין לא מספיק טוב כדי ששחקנים יגידו – זה האיש שאיתו ניקח אליפות. אולי עוד שנה-שנתיים.
    .
    ללמוד קו מגע זה מבריק! תודה רבה שמעון.

  8. לדעתי היה חסר להם קצת מסה בעמדת הסנטר. קאפלה הוא מוגבל מאוד, ודווקא כשיאניס נפצע המוגבלות שלו בצבע באה לידי ביטוי חריף מול לופז. בסופו של דבר, מקמילן לא עשה את ההתאמות המתבקשות בעקבות הפציעה של יאניס.

  9. ההוקס עומדים היום לדעתי היכן שהסלטיקס היו לפני כמה עונות כשהפתיעו והגיעו לגמר המזרח עם טייטום ובראון הצעירים. השנה הכוכבים הסתדרו להם, בעיקר פציעות ויריבות המוגבלות, אבל כמאמר הפתגם "לא לעולם חוסן" ועדיין שמעון אתה מגזים. בעולם אוטופי בוגדנוביץ שומר כמו קראודר, בעולם הגיוני הוא קלעי טוב ושומר בינוני מינוס ועדיין צריך להיות שחקן חמישיה. קולינס באמת רך, השאלה מה החלופות. מקס הוא לא שווה. הוארטר וגאלו הם אחלה שחקני ספסל (הם ניצחו את פילי). חבילה לוושינגטון של רדיש, הוארטר, קולינס (כשיחתום על משהו) ועוד בחירה-שתיים שתביא את ביל בתוספת האנטר שיחזור ויש על מה לדבר

  10. שימון, כתבת "אם אני מסתכל על העתיד לדעתי עוד 3 שנים חוץ מטריי ואולי האנטר אף אחד מהשחקנים האלו לא יהיו בהוקס, בטח שלא מהם תצמח אליפות"
    אתה רציני? זו קבוצה שהעיפה שתי קבוצות טובות בפליאוף האחרון. הם עדיין צעירים, עם קצת שיופים וזו תהיה קבוצה מעולה.

  11. תודה שמעון,
    שורה תחתונה הם קבוצה נחמדה מאד שהשיגה מעל ומעבר, בחסות הבלבול של פילי והכעשרון של יאנג והשאר בהתקפה. הם צריכים לרוץ עוד כמה שנים, לראות מה עם האנטר, ולאן מתפתחים קולינס ורדיש אם לא יוטרדו. בוגי וגאלו יכולים לתת עוד שנה כמו זו. אם ישיגו איזה שדרוג זה סבבה. האמת שוייזמן טוב להם אבל אין להם מישהו שגולדן צריכים.
    ללא שינויים הם יהיו פורטלנד של המזרח

      1. נשמע לי בסדר לכמה שנים, קבוצה מבוססת התקפה עם גארד כוכב שנכנסת לפלייאוף כל שנה (במזרח זה יותר קל גם), ופעם בכמה זמן הדברים מסתדרים לעבור סיבוב או שניים.
        אם רוצים מעבר לזה צריך עוד כוכב ליד יאנג, מישהו מהקבוצה שיתפתח, או בטרייד

  12. בסופו של דבר הם נתנו עונה מצוינת, ויאנג נתן פלייאוף מצויין. 9 מתוך עשר לשניהם, במיוחד לאור הציפיות הנמוכות.
    תודה רבה על הטור

  13. פלייאוף ראשון לרוב הקבוצה, זה הבדל השקעה משמעותי כשבעונה הסדירה לא שומרים ואז אתה נתקל בפלייאוף
    ב3 סדרות בקבוצות שמפצות בחוסר כישרון התקפי בכסאח הגנתי. אז בתור השתלמות ראשונה לפלייאוף זה היה מעולה.
    בשנה הבאה הם עלולים לפגוש את ברוקלין ושם זה יהיה קרב יריות אז אולי כדאי להצטייד בקלעי חסר מצפון.
    אני בספק אם הGM של ההוקס יעשה חריש לסגל של הקבוצה, במיוחד אחרי ההצלחה מעבר למצופה שהשיגו העונה.
    (למרות שעכשיו זה הזמן להכות בזמן שהמנייה של השחקנים בשיא – משהו שפילי היו צריכים לעשות לפני שנה/שנתיים עם סימונס)

    1. פילי לפני שנתיים היתה מקבלת על סימונס המון (אם כי הוא היה על חוזה רוקי, אז היו צריכים להנדס איכשהוא את הטרייד). עכשיו, מסכים, יכולים לקבל עליו פחות. הציעו להם את ברוגדון, היו צריכים לקחת לדעתי.

  14. שמעון תודה מסכים עם שחר
    אני לא בטוח שהם טוב 6 במזרח שנה הבאה
    על הנייר ברוקלין אוכלת כל קבוצה בליגה
    מילווקי טובה ממנה כפי שהוכח
    פילי לפחות בסדירה עמוקה יותר
    גם אצל מיאמי בוסטון הניקס ואולי גם וושינגטון יש מה לדבר …לתחושתי לפחות גם אינדיאנה תדבר חזק.
    בקיצור אני לא רואה את ההישג הזה חוסר בקלות …זאת הייתה הזדמנות בלתי חוזרת
    גם כך זו הפעם הראשונה שאטלנטה מנצחת משחק בגמר מזרח או יותר ממשחק בגמר האזורי .

  15. אחלה ניתוח.
    עונה מצוינת של אטלנטה, הרבה מעבר לציפיות שלהם מעצמם.

    מסכים איתך לגבי הניתוח של השחקנים.
    רואים על רדיש, שהוא כדורסלן עם כישרון אבל בלי שכל.
    עם הניסיון שיצבור הוא יעשה פחות שטויות,
    אבל במקסימום הוא שחקן שיעלה מהספסל.

    למעט יאנג אין אף שחקן בקבוצה ברמה של אול סטאר או סופר סטאר.
    קולינס שחקן צעיר וטוב, ועוד צפוי להשתפר,
    אבל הוא שחקן חמישיה לגיטימי, לא כוכב מוביל עם חוזה מקס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט