אירועי דיומא – 03.07.2021 – אופניים, יורו ושחמט

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 8

קטע 7 של אתמול היה הארוך ביותר שראינו בטור ב-21 השנים האחרונות, והוא הביא לנו אקשן ודרמות למכביר, פחות או יותר כמו בכל הקטעים עד כה. כפי שהיה צפוי, נוצרה כאן קבוצת בריחה גדולה ואיכותית עד מאד, שכללה רוכבים כמו המוביל ואן דר פול, ואן ארט, ניבאלי, קבנדיש, ייטס, אסגרן וסטויבן. מייד לאחר מיאוץ הביניים, בו כצפוי זכה קבנדיש (שחיזק את אחיזתו בחולצה הירוקה), ברחו קדימה מאטיי מוהוריץ' וברט ואן מור, אליהם הצטרפו סטויבן וקמפנארטס בהמשך. האחרון לא נותר זמן רב בבריחה, וכשהשלישייה הגיעה לטיפוס הקשה של היום, מוהוריץ' ברח קדימה. הסלובני נותר מלפנים בלי שאף אחד מאחור הצליח להדביק אותו, עד שהוא חצה ראשון את הקטע, כאשר סטויבן מגיע שני ומגנוס קורט משלים את הפודיום בראש קבוצת הבורחים מאחור. הסלובני המוכשר השלים בזכייתו את הסרייה של קטעים בכל שלושת הגראנד טורים, והפסגה האחרונה אף הביאה את החולצה המנוקדת אל גבו, הישג נאה לכל הדיעות. עוד ראינו את ואן ארט ו-ואן דר פול מתגוששים על החולצה הצהובה, אך המאבק נגמר בתיקו, כשהשניים מצליחים להגדיל את הפערים שלהם בצמרת המירוץ. גם בקבוצת ה-GC מאחור, שרוב הזמן הייתה במרחק של 6-7 דקות מהבריחה, ראינו לא מעט התרחשויות. התקפה של פייר לאטור על אותו טיפוס קשה סימנה את תחילת האקשן. מייד לאחר מכן, ראינו התקפה מרשימה של ריצ'רד קאראפאז. ההתקפות הנ"ל גבו קורבן אחד גדול – פרימוז רוגליץ'. הסלובני איבד את הדבוקה במה שהסתכם בכ-4 דקות פיגור ליריביו, ובמה שנראה כחיסול חלומות הזכייה שלו במירוץ. קבוצת מוביסטאר הובילה את המרדף אחר קאראפאז, עד שהצליחה לתפוס את האקוודורי ממש על קו הסיום. כך שבסיום הקטע הדרמטי, ואן דר פול הגדיל את ההובלה שלו במירוץ לפני ואן ארט (30+), אסגרן (1:49+), מוהוריץ' (3:01+), פוגאצ'אר (3:43+), ניבאלי (4:12+), אלאפיליפ (4:23+), לוטסנקו (4:56+), לאטור (5:03+) ואורן (5:04+).
קטע 8 של היום מביא את המירוץ לאיזור האלפים, למה שיביא לנו לראשונה את קטעי הטיפוס מהדרגה הגבוהה ביותר. יהיו לנו שלושה כאלה בחלקו השני של הקטע, כולל הטיפוס המסיים לקול דה קולומבייר (לא להתבלבל עם הגראן קולומבייה, המופיע תכופות בטור). אלא שכפי שיקרה עוד לא מעט בטור הנוכחי, הקטע יסתיים בירידה לאחר הטיפוס הנ"ל. לאחר השבוע הראשון של הטור, אנו אמורים לקבל מישהו מהפייבוריטים ל-GC בחולצה הצהובה היום. אפשר אולי לסייג מעט את האמירה האחרונה. הפער של ואן דר פול ו-ואן ארט ב-GC גבוה למדי, השילוב של הקטע הקשה של אתמול עם זה של מחר, יחד עם הירידה בסיום, אולי ירמזו על כך שהפייבוריטים לא יתאבדו על הקטע, ושאולי גם היום נקבל מנצח מהבריחה. אם זה לא יהיה המצב, אזי הכל מוכן לכך שפוגאצ'אר יחליק אל עבר המיקום הטבעי שלו במירוץ – החולצה הצהובה. שידור ביורוספורט ב-14:05.

יורו 2020 / תומר שנאן

רבע הגמר:

19:00 צ'כיה – דנמרק:

משתיים תצא סינדרלה אחת. הצ'כים מגיעים לאחר 2:0 הירואי על הולנד, שהייתה מועמדת רצינית לחצי גמר ואף לגמר הטורניר בהתחשב ביכולת שהציגו בשלב הבתים. פטריק שיק וחבריו נראו נהדר, וכעת מוכנים להסתער לעבר חצי הגמר. הדנים מנגד מגיעים עם רוח גבית חזקה לאחר 4:1 על רוסיה במשחק האחרון של שלב הבתים ו-4:0 מול ויילס בשמינית, והנבחרת המוכשרת הזו ממש לא תרצה לעצור כאן.

22:00 אוקראינה – אנגליה:

האוקראינים מגיעים לאחר נצחון דרמטי מול שוודיה שהושג בתוספת הזמן של ההארכה. האנגלים מנגד עברו משוכה קשה מאוד בדמות גרמניה הודות לשערים של סטרלינג וקיין ברבע השעה האחרונה של המשחק. אצל שתי הנבחרות לא צפויים שינויי סגל מהותיים עקב פציעה או הרחקה, ואנגליה תרצה לעשות צעד נוסף לעבר גמר בוומבלי בעוד שהאוקראינים ינסו לקלקל להם את החגיגה.

שחמט – בעקבות רב האמן הצעיר בהסטוריה – מישרה/שחר אלוני

כמו שראינו אתמול, אבימנו מישרה האמריקאי, קבע שיא חדש לגיל הצעיר ביותר לרב אמן – 12 ו5 חודשים. להלן התייחסותו של קרלסן להישג בראיון קצר:

ובונוס 🙂 תצוגה יפה של מחזיקי השיא עד היום, מעניין לראות שפישר החזיק בשיא קרוב ל 30 שנה, עד שרבים עקפו אותו בעידן המידע והאינטרנט:

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 78 תגובות

    1. ההימור הבטוח היה על פוגאצ׳אר עוד לפני שהמירוץ התחיל. עכשיו זה רק התחזק בעקבות השבוע הראשון (רוגליץ׳ איבד סיכוי אתמול אחרי ההתרסקות של הקטע הראשון, קאראפאז ותומאס איבדו זמן).

        1. ניבאלי הגיע מהג׳ירו (וגם כך הוא בקו ירידה מתמשך). אלאפיליפ לא ממש בנוי לטיפוסים ארוכים, קטע כמו הטורמלה יכול להיות הרסני מבחינתו. ואן דר פול ו-ואן ארט לא באמת מטפסים, בטח לא הראשון, שלדעתי צפוי לפרוש בקרוב על מנת להתרכז באולימפיאדה.

  1. פאקו, תומר ושחר, תודה רבה ושבת שלום.
    מעט חדשות אתלטיקה. שתי האצניות הנמיביות הצעירות, שקבעו תוצאות יפות מאוד ב-400 מטר לאחרונה, לא יוכלו להשתתף במשחקים האולימפיים, כיוון שרמת הטססטוסטרון בגופן עולה על הרמה המותרת לזו שנקבעה על ידי ההתאחדות הבינלאומית לאתלטיקה לאצניות במרחקים בין 400 ל-1,500 מטר: חמישה ננומולים לליטר.

    לידיעה המלאה:
    https://olympics.nbcsports.com/2021/07/02/namibia-400-christine-mboma-beatrice-masilingi-testosterone/

    1. מה יהיה אלכס?
      התחלה של שערוריות סמים כלל עולמיות או מקרה חד פעמי?

      מבחינתי ארה"ב וג'מאייקה חשודות קבועות, וכל היתר תחת זכוכית מגדלת.
      לא יודע למה אבל הסקנדינביים נראים לי נקיים בעניין

      1. לא מדובר בסימום, להערכתי, אלא בנשים שנולדו עם רמות טסטוסטרון גבוהות מהרגיל, דוגמת קאסטר סמניה, שעלולות לפגוע בתנאי הפתיחה השוויוניים (אם כאלה קיימים בכלל) של התחרות. תיאורטית, שתי האצניות הללו יכולות לקחת חלק במקצועות אחרים שאינם בטווח בין 400 ל-1,500 מטר. למשל, הן יכולות לרוץ 200.
        כך, למשל, כל שלוש המדליסטיות האולימפיות ב-800 במשחקי ריו (כשסמניה היא הזוכה בזהב) לא יוכלו להתחרות במקצוע הזה בגלל רמות הטסטוסטרון הגבוהות שלהן.
        התופעה הזאת אינה חדשה, אגב, באתלטיקה הנשית. כבר בין המלחמות היו אתלטיות, במקצועות השונים, שמבנה גופן גרם לשאלות כאלה ואחרות (אין גם לשכוח שמדובר בנושא מאוד רגיש ובגדר "טאבו". האתלטיות הללו לא עשו רע לאיש. הן לא צרכו טסטוסטרון אלא נולדו כך).
        בשנות השישים, התאחדות האתלטיקה החלה בבדיקות מין ומספר אתלטיות מצטיינות (בעיקר מבריה"מ) פרשו בעקבות זאת מהעיסוק התחרותי בענף.

        אחד המקרים הנודעים, בנסיבות מאוד עצובות, הוא של סטלה וולש. אפשר לקרוא מעט יותר עליו כאן:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82awa_Walasiewicz

      2. ולגבי השימוש בסמים – הרי שהוא חוצה יבשות, מדינות, אתלטים ומאמנים. על אף המאבק הבלתי מתפשר בו ושכלול האמצעים לגילויו, אתלטים רבים ממשיכים להשתמש ובעצמם הופכים את הצריכה למתוחכמת יותר יותר. כמעט מיותר לציין, שגם מדינת ישראל אינה נשארת מאחור מן ההיבט הזה.

  2. לאחר שני נצחונות קשים שהשיג אנדי מארי בשני הסיבובים הראשונים, הסקוטי הנהדר כבר לא יכל אתמול למשחק ההתקפי של דניס שפובלוב והודח מהטורניר. נובאק דג'וקוביץ' גבר בשלוש מערכות על דניס קודלה מארה"ב וימשיך לשבוע השני של הטורניר, בו יתחיל שמינית הגמר.

    היום יושלם הסיבוב השלישי בטורניר. אחד המשחקים המעניינים יותר יכלול את רוג'ר פדרר שיתמודד מול קמרון נורי הבריטי.

  3. קבוצה של 17 הצליחה לברוח ונראה שאין שם סכנה אמיתי כך שuae ישחררו להם את החבל ומהם נקבל את המנצח של היום.

  4. כמו גם קוס, ייטס, קינטנה, אליסונד, קטניו, איזגיר, בנוט, גיון מרטן, טיונס ואחד אלחנדרו ולוורדה.
    תחרות קשה.

  5. מדהים איך הטור אחרי שהתנקה מכל השימושים בכל מני חומרים ממשיך להעלות את הקושי מעבר לרמות שבשביל לעמוד בהם האתלטים לפני 20 שנה נאלצו להשתמש במהלך המירוץ עצמו כפי שנחשף בכל מני פרשות, ארמסטרונג והלאה. בכל הענפים אחרי שתופסים את כולם הרמה יורדת, ולא עולה. מדהים. זה בטח הטור דה פראנס עצמו שמוציא מהרוכבים יכולות כאלה מדהימות. אולי זה האוויר של צרפת יחד עם האנרגיה שבאה מהקהל. אולי זה פשוט זרימה מטאפיזית שהצטברה במשך מאה שנות טור שזורמת בעורקיהם של הרוכבים. בכל מקרה מה שזה לא יהיה, איזה כיף שאפשר להמשיך להעלות את רמת הקושי ולהוסיף מקטעים בלי לחשוש שמא רוכבים משתמשים בחומרים אסורים כי הרי ניקו לגמרי את הטור.

    1. פשוט לא קשור.
      הם לא צריכים את החומרים כדי לעבור את הפסגות אלה כדי לקבל יתרון על הרוכבים האחרים.

  6. ההתקפה של וודס בינתיים לא מייצרת פער משמעותי כשמאחור ון ארט וון דר פול מאבדים קשר עם הפלוטון ועם בתקוות להחזיק בצהובה מחר

            1. זאת לא אחת הדרכים.

            2. No, it is not

  7. נציין את הטורנירים הקד'ם אולימפים נקבעו 3 גמרים
    בטורניר זאגרב
    גרמניה מדיחה את המארחת קרואטיה עם ניצחון 76-86
    הגרמנים פיגרו 63-56 בכניסה לרבע האחרון אך התפוצצו עם 13-30
    את הגרמנים הוביל מאודו לו עם 29 נק' ו 8 אס והוא התגבר על בויאן בוגדנוביץ הנהדר שהפציץ 38 נק' שלא עזרו לקרואטים

    הגרמנים ייפגשו מחר בגמר הטורניר את ברזיל שרמסה את מקסיקו 74-102

    הגמר ייערך בקרואטיה מחר בשעה 20.30
    או גרמניה או ברזיל ייסעו לטוקיו

    בטורניר בלגרד הסתיים שלב חצי הגמר
    סרביה המארחת גברה 84-102 על פרוטו ריקו עם 21 של מיציץ ו8 אס ו 18 של בייליצה והיא תפגוש בגמר את נבחרת איטליה שהביסה את הדומינקנית 59-79 סימונה פונטיקו (אלבה ברלין) הוביל עם 17 נק.

    מחר ב 21.30 תוכרע זהות העולה לטוקיו במפגש בין סרביה הפייבוריטית הברורה לאיטליה

    בטורניר קובנה הביסה היום ליטא את פולין 69-88 כאשר סאבוניס מוליך עם 17 ו 8 ר' ולנציואנס מוסיף 15 וקוטף 8

    בגמר מחר תחכה סלובניה של לוקה דונציץ הנהדר
    סלובניה הביסה היום את ונצואלה 70-98
    כאשר דונציץ קולע 23 מוסר 13 קוטף 9 ונעזר במתאזרח של ולנסיה מייק טובי עם 27 נק' ו 12 ר'

    מחר יהיה זה חתיכת משחק מה עוד שהוא בליטא
    ליטא נגד סלובניה ב 19.30 בין 2 נבחרות שסביר מאד שהיו עולות יחדיו אם לא היו משחקות אחת מול השנייה מחר

    הטורניר האחרון בקנדה
    שם כרגע במחצית צ'כיה של ננו גינצבורג בתוצאה מפתיעה וביתרון 44-52 על הקנדים הפייבוריטים הברורים

    לפנות בוקר יהיה קרב אדיר בין יוון לטורקיה כאשר המנצחות ישחקו לפנות בוקר שני על הכרטיס האחרון לטוקיו .

  8. נדבר על חצי גמר היורו
    אתמול כאמור הספרדים מתקשים יותר מהצפוי אבל בשורה התחתונה הם שורדים קרב פנדלים שם מנצחים את השוויצרים המאוכזבים 1-3 לאחר 1-1 ב 90 ו 120 דק'
    והם יפגשו בחצי הגמר את איטליה שניצחה 1-2 את בלגיה

    כאמור שלישי ב 22.00 בוומבלי ספרד -איטליה
    יהיה זה הטורניר הרביעי ברציפות בו הם נפגשות וזה לדעתי כבר חסר תקדים בטח ביורו
    בנוסף הם ישלימו את הסרייה שכן נפגשו בכל שלב

    כאמור בטורניר 2008 נפגשו במסגרת רבע הגמר ואז הספרדים ניצחו 2-4 מהנקודה לאחר 0-0 ב 120 דק.
    בשנת 2012 נפגשו בבתים במשחק שהסתיים ב 1-1
    וכמובן בגמר שהסתיים בניצחון 0-4 ספרדי מהדהד
    ב 2016 שיחקו בשמינית הגמר אז דווקא איטליה ניצחה 0-2
    אך המפגש הראשון ביניהם היה כבר ביורו 1980 בבתים במשחק שהסתיים ב 0-0
    הם נפגשו גם בשלב הבתים ב 1988 ואיטליה ניצחה אז 0-1

    לסיכום מפגשי היורו
    שיחקו בשלב הבתים 3 פעמים
    ניצחון איטלקי ו 2 תיקו
    בשמינית הגמר פעם אחת ניצחון איטלקי
    רבע גמר פעם אחת ניצחון ספרדי מהקודה
    וגמר פעם אחת ניצחון ספרדי
    הפעם ישלימו את השלב היחידי שלא שיחקו חצי הגמר
    כאשר המאזן הכולל 2 ניצחונות איטלקים ניצחון ספרדי ו 2 תיקו ולמרות זאת היחס 5-4 ספרד
    בכל הקשור להדחות
    ב 80 בפורמט שונה איטליה המשיכה למשחק על מקום 3-4 וספרד הודחה למעשה אני סופר זאת כהדחה כפולה
    ב 88 ספרד הודחה איטליה המשיכה
    ב 12 בתים 2 הנבחרות עלו ( ספרד ממקום 1)
    12 גמר סוג של הדחה לאיטליה
    16 ספרד הודחה

    הנבחרות הללו שיחקו גם ברבע גמר גביע העולם
    בתחילה ב 1934 האיטלקים ניצחו 0-1 במשחק החוזר לאחר 1-1 במשחק הראשון
    ב 1994 ניצחון האיטלקים 1-2

    אגב אלבה ובוסטקטס הם נציגי נבחרת ספרד מהניצחון בגמר ב 2012 אלבה אף כבש במשחק ההוא

    קלייני ובונצי פתחו אז בהרכב האיטלקי ואסינסייה עלה כמחליף שלושתם גם בסגל הנוכחי
    בעוד בספרד נשארו מאז אותם בוסקטס ואלבה מ 2012 וגם מוראטה ואף דה חאה שטרם שיחק בטורניר הנוכחי אבל בסגל

    זו תהיה גם סגירת מעגל מצד לואיס אנריקה מאמנה של נבחרת ספרד שמקווה ללכת בעקבות המאמן האנגלי שסגר חשבון בין 25 שנה עם גרמניה בטורניר
    לאנריקה יש חשבון ארוך יותר של 27 שנה לאחר שכבש בניצחון בשמינית הגמר מול שוויץ הוא פגש באיטליה ברבע גמר מונדיאל 94 ….גם הפעם כאמור הוא מגיע לרבע לאחר ניצחון על שוויץ בשמינית אז איטליה ניצחה את ספרד של אנריקה 1-2 אך לא זו בלבד אלא במהלך אותו משחק פגע מאורו טאסוטי בפניו של לואיס אנריקה ולמעשה שבר לו את האף אז כמובן לא היה var
    והשופט לא ראה זאת המשחק המשיך ואיטליה ניצחה אותו דקה 87 (באג'יו רוברטו )
    אחרי המשחק הושעה טאוסטי מ 8 משחקים
    טאסוטי כמובן פספס את הגמר בו הגיעה נבחרת איטליה באותו הטורניר

    מפגשי חברים :

    יש כמה
    פביאן רואיס הקשר הספרדי שממעט לשחק יפגוש בחבריו האיטלקים מנאפולי
    אלכס מרט (השוער השלישי היחידי בסגל האיטלקי שטרם שיחק בטורניר)[
    במגן ג'ובאני די לורנצו המגן ובלורנצו אינסנסייה החלוץ הנסוג
    (השלושה אגב הדיחו חבר משותף אחר את מטרנס הבלגי אתמול ברבע )

    אלבארו מוראטה החלוץ הספרדי של יובנטוס ייפגוש את חבריו
    קייליני (הקפטן ) בונוצ'י צמד הבלמים כמו את חבריו להתקפה פדריקו קייזה ופדריקו ברנרדסקי

    ססאר אספיליקווטה הקפטן של אלופת הצ'מפיונס צ'לסי ייפגוש את חבריו אמרסון המגן וז'ורז'יניו הקשר
    למאבק מעניין (הוא כבר הדיח את קובאצאביץ חברו הקרואטי בשמינית הגמר )

  9. היום כאמור ניצחו הדנים את הצ'כים 1-2 והם חוזרים לחצי הגמר לראשונה מאז 1992 אז גם זכו בתואר
    הם יפגשו בחצי הגמר את האנגלים שטרם ספגו שער בטורניר והיום הביסו 0-4 את האוקראינים

    המפגש היחידי ביניהם במסגרת היורו היו ביורו 1992 במסגרת שלב הבתים והמשחק ההוא הסתיים ב 0-0 במסגרת מחזור 2 אך הפסד אנגלי לשבדיה (2-1) וניצחון דני על צרפת (גם 1-2 ) במחזור הסיום העלה דווקא את דנמרק לחצי הגמר והשאר היסטוריה.

    במסגרת גביע העולם נפגשו למשחק בודד בשמינית גמר מונדיאל 2002 והאנגלים הביסו 0-3

    המפגשים האחרונים שלהם שוחקו במסגרת ליגת האומות האחרון בבית 2 בדרג הראשון
    בדנמרק הסתיים הפגש ב 0-0 אך באנגליה דווקא דנמרק ניצחה 1-0

    מפגש חברים

    1 תומאס דייליני מדורטמונד הקשר ייפגוש בחבריו לקישור ג'וד בלינגהאם בן ה 18 ו ג'יידון סאנצ'ו שהוא למעשה חברו לשעבר לאחר שחתם לפני ימים אחדים ביונייטד

    2. פייר הוייברג הקשר הדני יפגוש בחברו החלוץ הקפטן האנגלי של טוטנהאם הארי קיין

    3. אנדראס כריסטנסאן הבלם של צ'לסי יפגוש בחבריו
    בן צ'ילוול המגן (טרם שיחק בטורניר )
    ריס ג'יימס המגן קשר
    מייסון מאונט הקשר
    כל הרביעייה שיחקה בגמר האלופות כאשר דווקא הדני עלה רק כמחלף
    השלישייה האנגלית הספיקה להדיח את חבריה הגרמנים רודירגר ,האברץ וורנר בשמינית הגמר ומצפה לעשות זאת גם לדני

  10. אגב צ'לסי אלופת היבשת היא הקבוצה היחידה ביבשת שהבטיחה אלוף יורו מתוכה שכן בכל ארבעת הפיינל פוריסטיות יש נציג אחד לפחות לקבוצה

    בדנמרק זהו המגן כריטסינסן
    בספרד זהו הקפטן איספקלווטה
    באיטליה זהו המגן אמרסון והקשר ג'ורג'יניו
    ובאנגליה הם המגנים צ'ילוול וג'יימס והקשר מאונט
    נציין שלמעט אמרסון האיטלקי יתר ששת הנציגים שותפו בגמר אלופות כאשר 5 מהם (להוציא הדני ) פתחו באותו הגמר

  11. סנסציית ענק צ'כיה של ננו גינצבורג מדיחה את קנדה עם 103-101 בהארכה !!!
    קנדה עמוסת הכוכבים בחוץ וננו בגמר מול טורקיה /יוון לפנות בוקר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט