לא זכיתם באור מן ההפקר – סיקור משחק 6 של גמר המערב / עמיחי קטן

היום בתאריך העברי, כ"א בתמוז, מצוין יום פטירתו של חיים נחמן ביאליק, מי שנחשב המשורר הלאומי ונפטר היום לפני 87 שנים, כך שייתכן שיהיו כמה רמזים לכך בטקסט שלפניכם. בחזרה למשחק, פיניקס הגיעו אליו ללא קמרון ג'ונסון, השחקן המוביל שלהם מהספסל, ואילו הקליפרס המשיכו ללא זובאץ', וכמובן גם קוואי ואיבקה.

אוהדי פיניקס, וכל מי שבעדם בפלייאוף הזה – לא זכיתם באור מן ההפקר. אף לא בא לכם בירושה. תחת פטיש צרותיכם הגדולות. זה הניצוץ עף ניתז אל עיניכם. אלופת מערב ראויה ביותר ואם תגיעו עד הסוף זו תהיה אליפות ראויה ביותר. רק בקשה קטנה – בכל פעם קודמת שפיניקס היו בגמר היה משחק של 3 הארכות. נשמח למשהו כזה גם הפעם. תודה מראש…

לוס אנג'לס קליפרס – פיניקס סאנס 130-103 (ניצחון 2-4 לפיניקס בסדרה):

המשחק נפתח כשפול שאל את ברידג'ס מה למעלה מה למטה, רק אני אני ואתה, והרים אותו לאלי-הופ, ושלשה של קראודר, גם כן מאסיסט של פול, אם כי בין לבין בברלי הצליח להניח 2 קלות. בוקר הוסיף 2 בהתקפת מעבר ובברלי שוב הגיב עם סל ואחריו ג'ורג' במעבר הוסיף עוד סל. אייטון הצליח לנצל את הסמול-בול לסל על מוריס ולשלשה של בברלי הגיב כריס פול ב-2 שלשות משלו ששלחו את הקליפרס לפסק זמן ראשון כשפיניקס ביתרון 9-15.

רג'י ג'קסון שם את הנקודות הראשונות שלו אחרי חדירה ומוריס הוסיף סל מחצי מרחק, אבל אייטון הגיב במיס-מאצ' מול ג'ורג' בצבע לפני שג'ורג' ניצל מיס-מאצ' משלו מול בוקר כדי לסיים בצבע. פיניקס שוב הלכו לאייטון ששם 2, אבל שלשה של ג'קסון וסל של באטום העלו את הקליפרס ליתרון ראשון. שני המאמנים החלו ללכת לספסל כשפיין היה הראשון, והוא נתן לבוקר ללכת באחד על אחד ולסיים מחצי מרחק ולאייטון את הכדור בצבע עבור הסיומת, ואוהדי פיניקס יכלו למלמל לעצמם שלום רב שובך יתרון נחמד.

הקליפרס הלכו להרכב עם קנארד וקאזינס בתקווה לשיפור התקפי, אבל קאזינס גילה שנגד אייטון החיים קשים יותר ושלשה של פיין הכפילה את היתרון של הסאנס. גם קנארד נסגר על ידי אייטון היטב לפני שבוקר שם עוד סל, אבל קאזינס הצליח לדייק בשלשה ולצמק. בוקר הגיב בשלשה, ג'קסון הוסיף אחת מחוץ לקשת ובוקר מצא את אייטון לאלי-הופ. קאזינס סגר את הרבע עם שלשה הזויה שגם היא נכנסה וזה רק 29-33 לפיניקס בסיום הרבע הראשון.

קאזינס ראה מולו את המאצ'-אפ הנוח יותר של שאריץ' בתחילת הרבע השני והצליח ללכת לקו העונשין ולדייק משם פעמיים, אבל פיין הגיב בסל משלו, והפעם קאזינס החטיא, אבל מאן סיים בריבאונד התקפה. שאריץ' הראה לקאזינס שגם לו יש יכולת לנצל את המאצ'-אפ הזה עם שלשה מדויקת, אבל שוב הכדור הלך לקאזינס שנשלח לקו ודייק פעמיים. כריס פול תפר מחצי מרחק ומצא את שאריץ' לשלשה נוספת. חדירה של פיין השלימה ריצת 0-7 של פיניקס ויתרון 35-45, מה שאילץ את טיירון לו לקחת פסק זמן ולומר לשחקניו אל ייפול רוחכם.

מוריס צימק עם כדור אחד מדויק מהקו וג'ורג' הוסיף 2 כדי לצמק והקליפרס עשו בצד השני עבירה על שאריץ', שהייתה הראשונה שלהם אחרי 15:50 דקות של משחק. שאריץ' דייק 1/2 מהקו ומוריס צימק עם עוד 2 ואחרי זה שלשה. כריס פול הגיב בסל, אבל בברלי עבר אותו בקלות וסיים עם סל משלו, ואחרי 2 מהקו של באטום ההפרש עומד על נקודה בלבד. בוקר הגיב בדאנק מהדהד, אבל עבירה שלו על ג'קסון אפשרה מהלך של 3 נקודות ושוויון 50.

שלשה של קראודר נענתה ב-2 מהקו של בברלי, אבל בוקר הגיב בסל ועבירה וקראודר הוסיף עוד סל ואחריו 2 מהקו. מוריס הגיב ב-2, אבל קראודר ענה מחוץ לקשת, ואליו מוריס ענה בשלשה משלו. בברלי הפעם הלך באגרסיביות על הראש של אייטון ויצא בזול עם עבירה רגילה אחרי שעורר ויכוח בצוות השידור, וככל הנראה יש קשר בין המכה בראש ובין 2 ההחטאות מהקו. קראודר הוסיף שלשה שלישית בפסקה הזאת, כלומר בכמה דקות האחרונות, וקבע את תוצאת המחצית – 57-66 לפיניקס.

המחצית השנייה נפתחה עם צ'אלנג' כבר במהלך הראשון, כאשר שריקה לעבירה של ברידג'ס על ג'ורג' זכתה לבדיקה נוספת לפני שהעבירה ניתנה והצ'אלנג' לא התקבל. ג'ורג' דייק מהקו פעם אחת ואחריו רג'י ג'קסון דייק פעמיים. פול דייק מחצי מרחק ומוריס הגיב בסל משלו לפני השלשה החמישית של קראודר היום. ג'ורג' דייק פעמיים מהקו ואייטון הגיב עם 2 בצבע לפני שטרנס מאן דייק פעם אחת מהקו וברידג'ס הגיב עם סל ועבירה שהעלו את ההפרש ל-11 לראשונה למשחק זה. פול ג'ורג' צימק וכריס פול הגיב ב-2 משלו וחדירה של בוקר שהסתיימה בהטבעה העלתה את פיניקס ל-67-80 ופסק זמן קליפרס.

מוריס צימק עם 1/2 מהקו, אבל ברידג'ס הגיב עם תנועה יפה ללא כדור וליי-אפ, אם כי מוריס הגיב מחצי מרחק. שלשה של קרייג העלתה את פיניקס ליתרון 15 לפני שג'ורג' צימק עם 2 מהקו, אבל בוקר החזיר מחצי מרחק וחטיפה של קרייג סידרה לברידג'ס סל קל במתפרצת, ושוב פסק זמן של הקליפרס, הפעם בפיגור 89-72. באטום, ג'ורג' ומוריס הובילו ריצת 0-10 מהירה של הקליפרס ופיניקס לקחו פסק זמן משלהם, אחרי 3 מהלכים רצופים שהשופטים התעלמו מעבירות די ברורות לשני הצדדים.

כריס פול נשאר פנוי לחלוטין ותפר שלשה וג'ורג' ניצל את זה שבוקר משחק ללא מסיכה ועם אף שבור, והמרפק הלך ישר על האף, אם כי אין ספק שזה לא היה בכוונה. פול עבר את קאזינס וסיים בליי-אפ, ואחרי הסל פלופ של כריס פול הוביל לעבירה טכנית של קאזינס, ועל זה כבר אמרו רבותינו שהכדור לא משקר והזריקה של פול הלכה החוצה. שלשה של פול העלתה את ההפרש ל-15 ועבירה טכנית נשרקה לאייטון מסיבות לא ברורות, אותה ג'ורג' ניצל כדי לקבוע 83-97 לפיניקס בסיום הרבע, לא לפני שבוקר הראה יכולות מרשימות להעיף כדור ליציע, גם אם המטרה המקורית כנראה הייתה הסל.

אייטון פתח את הרבע האחרון עם סל מריבאונד התקפה, אבל קאזינס הגיב עם 2 משלו וכריס פול הגיע לליי-אפ קל, נשאר פנוי לעוד זריקה קלה ומדויקת והוסיף סל נוסף מחצי מרחק שהעלה את הסאנס ליתרון 20 ופסק זמן קליפרס. נציין רק שכריס פול חזר מכמה דקות מנוחה ביתרון 82-89 ובריצת 3-16 הזאת של פיניקס הוא קלע 14 מתוכן.

מוריס תפר שלשה והוסיף 2 מהקו, אבל בוקר החזיר את ה-2 לפני שג'ורג' הוסיף סל ל-2 וצימק שוב ל-15. את כריס פול זה לא עניין והוא דייק בשלשה עם עבירה ודייק גם מהקו וליי-אפ של אייטון העלה את יתרון השיא ל-21. פול הוסיף עוד 2 ושלשה שלו קבעה 92-118 וזה השלב בו אפשר לומר שהחגיגות במסדרוני טנ"ש כבר החלו. בברלי הגיב בדחיפה שהובילה להרחקה שלו ופול דייק עוד פעם אחת מהקו.

ג'ורג' תפר שלשה ובוקר החזיר 2, קנארד שנכנס במקום בברלי המורחק דייק בעוד שלשה ואלי-הופ של ג'קסון למאן צימק ל-21 את ההפרש. כמה זריקות נוספות הלכו החוצה מ-2 הצדדים ו-2:58 לסיום טיירון לו הכריז על כניעה ושלח את הספסל. פיניקס חיכו עוד קצת עם המחליפים וכריס פול תפר עוד שלשה והספיק לקבל עבירה טכנית. בסיום – 103-130 מוחץ לפיניקס שמחכים כבר למילווקי או אטלנטה למשחק 1 באריזונה ב-8/7 – שעות בודדות לפני מפגש הופס הצפוי.

כריס פול הצטיין עבור פיניקס עם 41 נקודות, 8 אסיסטים ו-3 חטיפות, כאשר 41 הנקודות הן השוואה של שיא הקריירה בפלייאוף מ-2018, ו-31 הנקודות שלו במחצית השנייה הן שיא קריירה אישי למחצית, עונה סדירה או פלייאוף. בוקר קלע 22 ב-10/26 מהשדה, קראודר קלע 19 עם 5 שלשות ואייטון תרם 16 נקודות, 17 ריבאונדים ו-2 חסימות.

אצל הקליפרס, מוריס הוביל את הקלעים עם 26, ג'ורג' קלע 21, ג'קסון קלע 13 עם 8 אסיסטים, קאזינס קלע 12 ב-14:28 דקות ויסיים את הסדרה עם 41 נקודות ב-43:01 דקות ובברלי הוסיף 11.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 161 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור הזריז!!

    איזה כיף! מדהים
    ברכות לפול אחרי 16 שנה
    סחטיין על מונטי וויליאמס עם המהלך של המשחק (חוץ מהסל של פול עם התרגיל מאחורי הגב).
    פול יורד למנוחה הקבועה 4 לסוף השלישי שבד"כ נמשכת עד לסוף הרבע, קליפרס מצמצמת ל7 ומונטי וויליאמס יוצא מהקבעון מחליט להחזיר אותו והוא מוביל ריצה של 8-0 עם 8 נקודות שלו (ועוד פספס את הטכנית של קאזינס) ומשאיר אותו עד אחרי שגמור (וקצת אחרי אפילו)
    תצוגה ענקית של פול (נחנק ברגעים גדולים עאלק) 41 נקודות, 8 אסיסטים, 0 איבודים 7-8 מה3 ו66.7% מהשדה 3 חטיפות (2 ברביעי) +/- של 22, ב35 דקות משחק וטון מנהיגות ולב
    4 wins to go!!!

    1. גם לך מגיעות המון ברכות היום – האוהד הנאמן.
      מאד שמחתי שהוא הגיע אלינו כי ידעתי שזה אומר שנגיע לפלייאוף. לרגע לא שיערתי שכל כך רחוק. גם עם הפציעות והכל.

      1. תודה רבה והמון מזל טוב לך ולגיא.
        העובדה שזה גם עם הקבוצה שלכם עושה את זה מתוק הרבה יותר.
        מי יודע, אולי כשיתלה את הנעליים (בכל זאת לא ילד) אשאר קבוע במדבר.
        קצת יתנגש עם הסיהוקס אבל נתגבר 😊

      2. ברגע שעברתם את הלייקרס אתם מס 2 במערב גם על הנייר. יש קליפרס עם קאווי שאיתם זה 50-50 כזה ואת הלייקרס. השאר לא קרוב. דנבר עם מורי גם לא קרובה לתת תחרות. אם אייטון יעשה קפיצה לרמה הבאה (ולא כמו שהוא אמר שהוא הגיע לרמה הבאה 🙂 ) אז אתם בכלל אמורים להיות קונטנדרית ב8 שנים הקרובות

      1. ברכות לאוהדי פיניקס
        פיניקס קצת זכו מההפקר השנה צריכים באופן דחוף עוד ספק נקודות
        אם יפגשו את אטלנטה יזכו לדעתי
        אם את מילווקי לא יזכו

    2. מברוק
      איזה כיף לך עברת את התהליך הכי ארוך ומתסכל בתור אוהד אבל קיבלת פיצוי הולם.
      מקווה בשבילך ובשביל סניף נשר-טכניון שתדעו גם להשלים את המשימה

  2. וואו איזה משחק מדהים, מאוד נהניתי.
    הברכות לפיניקס אחרי כל כך הרבה שנים במדבר.
    ה mvp כרגיל נתן לבוקר לעשות את העבודה ובא בגרבאג’ לעושות ווי אר אול וויטנסיז
    🤣🤣🤣

    1. נו פגע במשחק 1 גם תרנגול מוצא גרגיר, לוקח לך הרבה זמן עד שאתה מכניס למכבסה. מה עם פלייאוף רונדו? לא הביא להם טבעת? ארגן להם את המשחק? איפה הגאונות שלו? נשארה במכבסה?
      ועדיין הסאנס הובילו במשחק די בבטחון אל תשכח איך שהוא ירד הם יצאו לריצה משיוויון 50 שכחת?

  3. יופי של סיקור
    מברוכ לפיניקס, ובעיקר לגיא ולעידו
    אצל הקליפרס הקסמים נגמרו, יאמר לזכותם שהם עשו מעל ומעבר בפלייאוף הזה, בעיקר בלי קוואי.
    ועדיין- היום זה היום של פיניקס

    1. 🙏
      באמת מגיע המון קרדיט לקליפרס הם התמודדו עם הרבה פציעות בדרך בודאי עם זו של קוואי ושיחקו כקבוצה. היו הקבוצה היותר טובה על המגרש במשך 4 משחקים בסדרה הזו.

      1. אהה אתה במצב רוח מרומם מידי אני לא רגיל לראות אותך ככה תחזור לחמיצות 🙂
        בגלל המצב רוח המרומם אתה מפרגן סתם לטיי לו. הם ממש לא היו 4 משחקים טובים יותר אלא 2 וניצחו אותם. הוא מאמן חלש בעיקר נגרר והשינויים נעשו לו בלית ברירה כמו הפציעה של זובאץ שנתנה להם את המשחק הקודם.
        מאמן עדיף על באד אבל עדיין מהחלשים שיש לליגה להציע (לאו דווקא קשור לסידרה הזאת ספציפית)

      2. הרבה קרדיט, אבל הם היו יותר טובים בשני משחקים בסדרה הזו. בשניים האחרים הם אכן היו יכולים לנצח ולא השכילו לעשות זאת, אבל זה דבאת כאנדרדוג ושיחקת כמו שווה בין שווים, לא הופך אותך לטוב יותר. בטח במשחק הרביעי, בו הסאנס הובילו מהפוזשן הראשון ועד לפוזשן האחרון.
        כל הכבוד לטיי לו שעשה אחלה התאמות, כל הכבוד למונטי וויליאמס שהעמיד אחלה קבוצה וגם הצליח במשחק האחרון לשתק סופסוף את פול ג'ורג' (וגם קצת את ג'קסון) ולעקר את התקפת הקליפרס. לא יזיק שפול התפוצץ בדרך להשוואת שיא קריירה בפלייאוף כל הדרך ל130 נקודות.

  4. איזה חלום . אם מישהו היה מדבר איתי בתחילת עונה על גמר הייתי מביא לו כאפה שיצא מההלם…
    כשהגענו לגמר ב-93 זה נראה לי אחרי כל כך הרבה זמן… לא דמיינתי שיעברו עוד 28 שנים לפני שנחזור.
    יאללה חברה יש חמישה ימים לפחות לנוח ולסדר את האף של בוקר ואז לכו תביאו לנו עוד 4 ניצחונות.

  5. משחק לפנתיאון של כריס פול. רכז נמוך ולא אתלטי במיוחד, שולט במשחק בצורה קרובה לשלמות, לגזור ולשמור.
    איזה כיף לראות את פניקס בגמר, אני לגמרי איתם בסדרת הגמר.

  6. בוקר טוב לכולם
    הרבה ברכות לעידו,גיא,תוג וכל האוהדים האחרים שאיני מכיר.
    בקרב ראש ראש בין שני הפולים החביבים עלי בענף,cp3 ניצח בנוקאאוט.
    הרבה הצלחה בהמשך.

      1. כאן כאן, לא פיספסתי משחק השנה!
        מה אמרתי לכם על אייטון איזה ורסטילי הוא בשתי צידי המגרש?! לא גולברט וקאפלה, כמו שאנשים ניסו להשוות בגלל המספרים!
        יתפתח עוד, הוא רק בן 22, אולי יהיה לנו איזה 80% אמביד – מעל ומעבר!
        מה אמרתי על זה שהקבוצה הזו בנוייה לפלייאוף כי היא משחקת קבוצתי ולא בנוייה על הופעה של איש אחד??
        לא תלוייה בשלשות כמו כל הליגה הזו, אלא בכדורסל נכון! ממש כמו הספרס של פעם.
        מקום רביעי-שביעי נתנו להם, עאלק!
        אני הולך לאכול ארוחת ערב בלימוזין על חשבון חבר שלא האמין לי בתחילת העונה שהם יהיו טופ 3 במערב עם הגעה לגמר המערב.
        אבל ברגעים שקטים לפני השינה הייתי לוחש את המילים האסורות ״גמר״ ו״אליפות״.
        אני יודע שלא הייתי הכי פעיל פה השנה מבחינת תגובות, אבל קראתי הכל, כולל התגובות!
        יאללה! בע״ה אליפות ראשונה לפול ולסאנס!

      1. בוקר מצוין עידו
        יש הרבה מה לנתח את ההימורים שהנטס עשו . לטווח הקצר,נראה שההימורים כשלו.המבחן באמת יהיה בהמשך,וכל הזמן הדגשתי שלדעתי מדובר בתכנית לטווח ארוך.
        על כל פנים,הרגע הזה הוא שלכם . ראיתי את פניקס בעונה הסדירה רק נגד הנטס , והתרשמתי מאד וגם כתבתי את זה.לא מופתע מהיכולת המעולה בפלייאוף , למרות שמן הסתם גם הפציעות תרמו לזה.
        הרבה שבחים ל-cp3 , שבגיל מאד מבוגר המציא את עצמו מחדש כשחקן התקפה מסיים ולא רק יוצר .
        וקצת עצוב לראות בשני הצדדים מחליפים של ראס מככבים,בזמן שהמקור שממה וחידלון.
        הרבה הצלחה בגמר.

    1. צודק לגמרי – גם נתן את המשחק של השלשות סוף סוף והיה מתוין כל הסדרה למרות שהשופטים זימברו אותו.

  7. גם בגביע פול לקח לבוקר את הקרדיט איך רואים את הבאסה בפרצוף של בוקר בתמונה חחח לקח לו את הקבוצה, הוא עושה הכל ובא הגנרל וגוזר את כל התהילה ראיונות, התמונה עם הגביע יהיה מצחיק בקרב על הFMVP 🙂

  8. לא מתלהב ״מההישג״ של הסאנס, לא מאמין בדבר כזה כוכבית אבל לא עלתה כזאת קבוצה חלשה לגמר הליגה מהמערב מעל 30 שנה. לא ייאמן שהם לא פגשו קבוצה אחת עם סגל מלא (עכשיו גם החמור היווני נפצע), לא יודע איך גיא עושה את זה אבל פשוט שאפו למחסל היריבות ומביא האלופות.

    1. למה 30 שנה, מיאמי הייתה בגמר בעונה שעברה. היא הכי חלשה שהייתה, או בכלל הקאבס ב18 בלי קיירי, היא בטוח הייתה הכי חלשה שעלתה לגמר. רגע, אולי זאת בכלל דאלאס שעלתה עם כוכב אחד ועוד 5 שחקנים בשלהי הקריירה. אה, הקאבס של 07 היום הכי חלשים בפער!! אבל יש גם את הסיקסרס של התשובה, הם בטוח היו הכי חלשים.
      .
      קבוצה שהגיעה לגמר היא קבוצה חזקה, נקודה!!
      פיניקס העונה הייתה מדהימה, כל משחק מלחמה לא ויתרו על כלום. והנה המאמץ השתלם.

        1. וליוטה את המאזן הראשון, ואני לא מדבר על אטלנטה 2015. בסוף פציעות של שחקני מפתח בכל אחד מהשלבים אפשרו את הדבר הזה

          1. בסוף,
            אפשר לנצח רק את היריב אותו פוגשים.
            האליפות הראשונה של דטרויט שווה פחות בגלל הפציעות של היריבה בפיינלס?
            אליפות הבכורה של קרי שווה פחות?
            .
            ברור שלא.

  9. כיף גדול לראות את פיניקס מגיעה עד הלום. ברכות לאבות הגאים של ההופס, גיא ועידו.
    תודה רבה על הפריוויו

      1. אתה יודע את מי מזכירים לי הסאנס השנה?
        את הברונקוס של 97
        אף אחד לא צפה זכייה שלהם.
        השילוב בין שחקן מבוגר שכבר הספיקו אותו לבין קבוצה סופר כישרונית.
        והתחושה שגודל. מסיבות לסיבוב.
        אז זה היה "רק עוד אחד".
        עכשיו –
        רק עוד 4!

            1. יא מנחוס – אתה מחסל לו את הקריירה

            2. חלילה.
              .
              אתה חייב להודות שדייויס בשיאו היה אחד משחקני הפוטבול המרשימים,
              ושהשלוב בינו לבין אלוויי (בגרסתם הדומיננטית והבריאה) היה שילוב נהדר.
              .
              אייטון – שארפ זה סבבה?

            3. אכן הוא היה – ומה קרה אז…?

  10. תודה עמיחי. כשהקבוצה שלך היא אנדרדוג (עזוב רגע פציעות שמעון) ומצליחה להתרומם לגבהים לא צפויים זה אחד הדברים המשמחים לאוהד. כן כוכבית לא כוכבית, מברוק לגילרי גיא וכל אוהדי הסאנס באתר, הלוואי על פילי (טרייד פול/סימונס הולך?)

  11. נפלא.
    כריס פול מזכיר לי היום למה אני כל כך אוהב כדורסל.
    איזו הופעה אדירה.
    מעניין שבניגוד למה שנכתב באחד הפוסטים אתמול, הסאנס ניצחו בקלות גם עם משחק גדול של מוריס.
    הצליחו סוף סוף לשתק באופן משמעותי את פול ג'ורג'

        1. פול לא ברמה שאהיה הייטר שלו. אני לא אוהב אותו אבל הייטר זו מילה קשה מידי הוא לא מטריד אותי עד כדי כך. אני רק לא אוהב שהוא מתהדר בנוצות לא לו קצת כמו דריימונד זה גורם לי לאנטי כלפיהם

    1. זה היה עוד בעונה שעברה מתחילתה ואז תקף אתכם מכת פציעות והשעיית אייטון ולכן מי שלא ראה אתכם חשב שאתם סתם (לכן מעצבנים אותי רפי ההבנה שאומרים שזה בגלל פול ו וא אחראי להכל שקר וכזב אותם רפי הבנה בתקשורת לא ראו משחק 1 של הסאנס שנה שעברה). השנה לא היה לכם פציעות והצטרפו לעלייה הזאת פול וקראודר.
      הישג יפה מאד אתם הפייבוריטים לתואר עכשיו מקווה שטריי יגיע להקשות😎

            1. למי נתנו את גביע האליפות המערב? ראית איך בוקר שם כרקע בצד?
              זה לא כמה הומרים זה נרטיב שיצר התאגיד הגאולה של כריס פול זה יהיה גם הסיפור גם אם בוקר ישים 40
              אותי זה מעצבן

            2. אם התבוננות,
              הסאנס נתנו למאמן להניף את הגביע.
              קבוצה.

            3. זה ששמחים עבור הוטרן לא אומר שחושבים שהוא הmvp

    2. ממש.
      לאורך הקריירה של פול היו הרבה מצבים שאני זוכר שברגע שהוא היה בספסל היה ממש מתסכל לראות את הקבוצה. לא משנה אם הם קלעו יותר מהיריבה המשחק פשוט היה נהיה חסר אינטיליגנציה.
      זה היה ממש בולט בתקופה של הקליפרס. פול היה יורד, בדרך כלל גריפין היה נשאר ומטווח בחצאי מרחק ללא כל תחכום.
      ביוסטון שגם ככה שיחקה כדורסל מאד יעיל אבל לא נעים לעין זה הרגיש ככה בעיקר בצד ההגנתי.
      בפיניקס זה ממש תענוג לראות את הקבוצה גם כשהוא יורד וגם כשהוא על המגרש.
      כדורסל חכם ומהנה בהתקפה ובהגנה, כמו שאמרת ק-ב-ו-צ-ה

  12. כל הכבוד לסאנס, מגיע להם לעלות לגמר. ללא ספק יותר טובים מהקליםרס שנותרו ללא טיפת דלק במיכל.
    כריס פול – וואו, איזו הופעה.
    קראודר – וואו, איזו הופעה.
    פול גורג- וואו, איזו שביקה.

  13. ראיתם איזה שמן הדונאט נהיה? הבטן כמעט ברחה לו מהגופייה של נבחרת סלובניה מול אנגולה נהיה לו גם סנטר כפול תכף אצל הארדן כנראה הזקן מסתיר
    אשך מה הוא אכל בין האימונים? נהיה הארדן לגמרי רק חסר החשפניות

    1. תכלס נחמד שפעם ב…. יש איזו עונת אנדרדוגס כזו…יש לנו קבוצת בראקט בין חברים שהפלייאוף הזה ריסק את כולנו אחד אחרי השני.

  14. תודה על הסיקור המופלא, עמיחי.
    ברכות לפיניקס "ילד הכאפות" של הליגה במשך העשור האחרון, לעידו וגיא שהשתתפו במחזמר ילד הכאפות ולכריס פול שהניצחון הזה, זה לגמרי הוא, עם אחת מהופעות הענק האישיות שנראו בפלייאוף. ועוד בגילו, רק שיהיה בריא.
    בברלי עבריין שמקומו מאחורי סורג ובריח. העבירה על אייטון כשהוא קפץ עליו והדחיפה של פול ברבע הרביעי, זה לא נתפש.

    1. קראודר גם היה ענק במחצית הראשונה, אייטון היה אדיר בשני צידי המגרש, עושה כמויות של פעולות חיוביות. בוקר היה בינוני במושגים שלו.
      פול ג'ורג' בהופעה רעה מאוד מאוד.

    2. תודה . עכשיו גם אתה קורא לי ילד כאפות…?
      הפאול על אייטון היה בגדר פאול חזק אבל לגיטימי.
      הדחיפה בסוף מראה איזה יצור דוחה הוא.

          1. הוא לגמרי חרא של בן אדם מסכים לגמרי
            אפשר להבין שהוא יתעצבן שהוא חוטף סל אחרי סל ועשה את זה שהמשחק היה גמור
            ובדיוק בגלל זה שאין לו טיפת כבוד זה אחד הדברים שהופכים אותו לחרא של בן אדם

  15. משחק גדול של ציפי3. בסוף כל הריב בין האוהדים על קרדיטים תמיד היה נראה לי קצת מיותר. המטרה של כל השחקנים היא לנצח ולא לקלוע יותר מהשחקן השני בקבוצה שלך. לדןגמא גארנט שחקן גדול יותר מפול פירס (היסטורית) למרות שה MVP הלך לפירס. נכון לרגע זה ברור שהקריירה של כריס פול גדולה יותר משאר השחקנים בפיניקס, ואם תהיה אליפות היא תשדרג את מעמדו ההיסטורי ללא ספק. כמובן שבוקר ואייטון רק התחילו ונראה איך יזכרו בסופו של דבר.
    הקליפרס לא שמרו, וטיי לו אמר את זה בראיון – אנחנו נרפים וכו'.
    חוץ מזה משהו באייטון מזכיר לי מאוד את פטריק יואינג. רק מראה כמה המשחק השתנה שהיום הוא בקושי מקבל כדורים.

  16. למישהו בכלל היה ספק שהקללה של הקליפרס (וג'ורג') גדולה מזו של פול?
    אך, אל דאגה, הגורל בוא יבוא וינקוש על הדלת (מול מילווקי?).
    אלא אם כן,…
    יש איזה חוב קטן של אלוהי הכדורסל מ- 2007.

    ולכדורסל,
    טיירון לו הוא לא מאמן גדול, רחוק מזה, אבל במדבר כל דרדר פרח. נוכח תצוגות אימון מבישות מקצועית ומוסרית (דוק ריברס), מזוויעות (נאש, אני מדבר עליך) וסתם גרועות (באד, כרגיל), הוא באמת מתעלה.
    ולגבי סדרת הגמר, תרשמו בבקשה ניצחון אחד לפיניקס בלאנקו. במשחק שפול מתפוצץ (וזה קורה לו אחת לסדרה).
    אין מה לעשות, צריך לקפל את העסק, להעלות את ההרכב השלישי ולחכות שזה יעבור (אה, כן, עדיף שזה לא יקרה במשחק שאתה עומד למות).

  17. בס"ד
    תודה רבה על סיקור נהדר, עמיחי.
    ברכות לפיניקס, בהחלט מגיע להם ולכריס פול.
    בתקוה שלי לגמר סאנס הוקס קורמת עור וגידים.
    פול היה הכוכב של המשחק הזה, אבל גם אייטון וקראודר עשו עבודה נפלאה.

  18. איזה כיף שהסאנס בגמר.
    *
    כריס פול מול טריי יאנג יהיה גמר של שני שחקנים שכולם אוהבים לשנוא. ולהעריך. ואז לשנוא עוד קצת.
    *
    כל הכבוד לקליפרס ובעיקר לטיי לו ולפול ג'ורג'.
    טיי לו הוא מאמן מצוין. הציור שלו כנבל שהביא לנפילתו של דייויד בלאט ו"רכב" על הכשרון של לברון והקאבס לא הסתדרו מהרגע הראשון, הפלייאוף הזה אמור להבהיר את זה לכל מי שהיה ספק.
    ולפול ג'ורג' יש דרישות קצת מוגזמות כדי שהוא ייתן פלייאוף טוב – כמו למשל ללא להיות כלוא בפארק נופש באורלנדו – אבל נראה שכשהוא מקבל את הדברים האלה הולך לו ממש לא רע. 🙂

  19. תודה על אחלה סיקור.
    לקליפרס נגמר הדלק במיכל וגם האדים וגם השובר הנחנה לתחנת דלק הקרובה. יותר מדי משחקים קשים ברווח של יומיים – מעט מדי שחקנים בריאים.
    ועדיין – זה ניצחון גדול של הסאנס. לגמרי ״דליוורד״.
    הם בגמר – כל השאר – היא לא מעניין.
    ברכות חמות לגיא גילרי ולא לשכוח את ת׳וג – האיש והסינית 🙂
    ב-93 בחיים הקודמים הייתי בפיניקס במשחק 7 נגד הסוניקס. לא היו כרטיסים – ראיתי בפאב ליד האולם 😀 (אימוג׳י של גילרי) אז זה נגמר בסדרה פסיכית.
    השנה אין לי פייבוריטית – אבל לא אעלה על העגלה של הסאנס – החתול השחור עדיין ישן איתנו במיטה – לא אעשה זאת לחברים מטנש 🙂
    בצרפת ב׳ ננוחם

  20. ברכות חמות לשמשות

    מאוד סימלי שהגנרל הוא זה שתפר סופית את הקבוצה איתה הוא היה מזוהה בקריירה שלו

    ותשתמשו יותר באאייטון רבאק!
    ותודה לקראודר שהתעורר

  21. לפול גורג' נגמר האוויר, היה MIA במשחק הזה.
    הרגע המלחיץ במשחק היה המרפק שבוקר קיבל שוב לאף.
    רג'י ג'קסון שיחק אותה בענק, סידר לעצמו חוזה טוב 🙂

  22. אם אפשר קצת להיות חמוץ, אז כל הרבע הרביעי אייטון חזק להיות קוון, רץ מעלה-מטה ולא רואה כדור חוץ מכמה פירורים. אי אפשר רק הירו בול של פול (אם כי הפעם הכל נכנס) ושל בוקר, שחקו איזה תרגיל מוכן, תנו גם לאחרים לגעת קצת בכדור.

      1. נראה לי יש לו את היחס נק' לרבע ראשון לעומת כל השאר הכי גבוה בפער עצום מהמתחרים. היחיד שעוד עולה לי לראש זה אולי פורזינגיס אבל אולי אני טועה

        1. האמת שלא.
          הוא קולע 4.4 נקודות ברבע הראשון מתוך 14.4 סך הכל, ל-30%.
          בוקר מגיע ל-32% (אולי זה משהו באיך שהקבוצה בוחרת לשחק ולא רק עם אייטון. כריס פול בדיוק בצד השני עם 17% מהנקודות ברבע הראשון), לילארד עם 31%, אינגראם על 31.5% אמביד על 29%, פורזינגיס משווה ל-30% כמו גם קיירי.

            1. #כשאתה עונה על שאלה שעדיין לא ראית ששאלו (35.1.1.2.2)
              אנצל את ההזדמנות להוסיף שיש תנודתיות מאוד גדולה בתוצרת הנקודות של שחקנים בכלל ואייטון בפרט ברבע הראשון ומשחק אחד יוצא דופן עשוי להיות מספיק בשביל לייצר שינויים משמעותיים בממוצע על פני כמות משחקים כזו

            2. הסדרה מול הקליפרס בכלל חריגה עם 49 מתוך 107 נקודות ברבע הראשון 45.79%
              בשאר הפליאוף בלעדיה הוא עם 49 מתוך 152 32.2%
              מה שכנראה מסביר את הרושם הנוכחי שאתם מבטאים

            3. תודה על ההרחבות

          1. אכן, האזור של שלושים אחוז שליש מהנקודות נראה די נורמלי עבור שחקנים רבים.
            אבל עבור אלו שצפו רק בפלייאוף הנתונים שם הם 6.1 מתוך 16.2 שמהווים 37.65% שבמבט לא מעמיק אכן נראה כמו חריגה משמעותית יחסית. עדיין מדובר סה"כ על 16 משחקים כך שזה כנראה לא ממש אומר שום דבר.
            ראוי לציין שמראש זאת סטטיסטיקה שמתעדפת שחקנים שעולים בחמישיה ושבחינה מעמיקה של הנושא דורשת הסתכלות על התפלגות דקות המשחק של השחקן אל מול התפלגות הנקודות, ולמי לעזאזל יש כח להכנס לכל זה.

  23. שאפו לכריס פול והחלמה מהירה לבוקר.
    אגב גורג עשה 1 מ 6 לשלוש וזה נכנס כשהיה 30 הפרש.
    קראודר התעלה, אייטון זה נראה שיכול לשחק ככה כל משחק. טוב שנפטרנו מבברלי

  24. תודה רבה עמיחי, על הסיקור המשובח.
    .
    ברכות לגילרי ולגיא על ההישג, הרווחתם את זה ביושר, בדם, יזע, ודמעות. קבוצה מצוינת – בבנייה, בשיפור של השחקנים, ועל הפרקט. כל הכבוד.
    .
    ברכות לכריס פול – איטס היי טיים כמו שאומרים, גם אם זה נגד הקליפרס מכורתו.
    .
    ברכות ועידודים לקליפרס – קבוצה מצוינת ומאומנת. אין סיבה שקוואי יעזוב, ואין סיבה שלא יצליחו ללכת עד הסוף בשנה הבאה.
    .
    לא יודע מי תצא מהמזרח, אבל אם לא יהיו פציעות אצל פיניקס הם הקנדידטים שלי בפיינלז.

  25. אם CP3 יקח אליפות המקרה מזכיר מאוד את נוביצקי. שחקן שהואשם בלוזריות שנים הופך את הנארטיב של כל הקריירה שלו.

      1. אם הקריירה של דירק היתה נקטעת לפני האליפות הוא היה נזכר כלוזר היסטורי, אחד ה- MVP הבודדים שלט עבר סיבוב וכו'.
        באותו אופן זה הנראטיב של הקריירה של כריס פול.
        היום הנראטיב סביב דירק הוא של וינר שנבנה מכשלונות העבר וניצח.
        אליפות לכריס פול תשנה את הנראטיב באופן דומה.
        בסוף כדורסל הוא משחק קבוצתי, ושחקן אחד לא לוקח אליפות

        1. הוא לקח אליפות אחת ואחרת נשדדה ממנו.
          אני לא זוכר שהיה סביבו נרטיב של לוזר, הוא שיחק בקבוצה חלשה ועשה מעל ומעבר.
          דווקא העובדה שניצח את מיאמי של וויד לברון ובוש נתנה לו את מה שהגיע לו שנה קודם בריבית דה ריבית וכל הכבוד לו. זו היתה אליפות מתוקה במיוחד לאור מופע האיימים מעורר הבחילה של לברון ווויד לפני המשחק.
          כריס פול לדעתי לו קרוב אפילו לאותה הסיטואציה ולאור המציאות כרגע גם אין מה להשוות.
          הכי מצחיק אם הוא יפסיד בגמר לקבוצה מהזפח.

  26. ברכות לאוהדי הסאנס באתר ובכלל, מי היה מאמין שהם אלה שייצאו מהמערב הפרוע.
    .
    גילרי, לא קשור, מה עם לארי לג'נד? ממשיך עוד עונה? ממשיך לנצח? פורש?

    1. עוד לא ידוע. בגדול הקבוצה מתארגנת בלי להיות תלויה בהחלטה שלו כי כבר הביאו את גרין ליד הופקינס (לפחות כאן דיאנדרה לא יכול להתלונן שלא מוסרים לו מספיק כדורים…). כבר הפרשתי אותו כל כך הרבה פעמים אז נחכה.באופן אישי אני מעדיף שאם יחזור לעוד שנה אז שזה יהיה אצלנו.

  27. אין דבר שיותר משמח אותי מהלגיע בבוקר למכבסה ולראות שהגמד הקטן כיבס פילש אקונומיקה והכל את כל השימונים הקטנים שנשארו על הגדים

    1. פחחח
      גם תרנגול עיוור מוצא גרגר
      התעורר משחק אחרון ווי אר אול וויטנסיז
      ומה עם רונדו מה?!
      שכחת ששמעון אף פעם לא טועה

  28. ברכות לפיניקס על הניצחון אבל לא ברור לי ההתלהבות מפול. אחרי שנים של לוזריות הסתדרו לו הכוכבים (תרתי משמע) או יותר נכון נפצעו כל הכוכבים של הקבוצות ששיחק נגדם. הגיע לסידרה בשתיים אפס לקבוצה שלו שנראתה מצויין והפך את הכל לקשה. נתן משחק אחד טוב כשהקבוצה השניה כבר סחוטה ושבורה ופה משתפכים כאילו כבר לקח אליפות.
    מאוד מקווה שלא יקח אליפות לא מגיע לא

      1. 41 נק' ,8 אס' ב-66% מהשדה
        רק לפני יומיים אתה ו"טריי אפוי הבנה" ספסלתם אותו

        למי כן מגיע לזכות באליפות?
        ליאניס ש-4 שנים ברציפות זוכה ב-MVP בלי לעבור את הסיבוב הראשון.
        להוקס? קבוצה מוגבלת שלא עוברת את הסיבוב הראשון בעונה רגילה שאמביד ובראון בריאים.

        1. קאקר יצאת מהמחילה?
          אני לא סיפסלתי אותו אתה צריך עזרה בהבנת הנקרא?
          מה זאת אומרת "למי כן מגיע לזכות באליפות?"
          האליפות רשומה בטאבו על לברון, מתפלא עלייך, איבדת את דף המסרים?

    1. מצחיק לרשום על פול ״הסתדרו לו כל הכוכבים״
      שנה אחרי שנה שתמיד נפצע (טפו טפו טפו יש עוד גמר).
      גם השנה עבר פציעה בכתף ופאקינג נדבק בקורונה אחרי שכבר חוסן. ולא נתייחס רגע למה הקורונה משפיעה. על לא מחוסנים היו כאלה שלקח להם חודשים להתאושש. על מחוסנים אין לדעתי מספיק מידע, אבל לפחות בשני המשחקים הראשונים זה היה נראה שמשהו בשטף הרגיל של המשחק לא זורם לו. מה גם שהוא לא שיחק 11 יום, שזה הכי הרבה מאז פגרת הקיץ.
      לגבי המצב שלו מאז החזרה, ״הקבוצה נראתה מצויין״, אז מבלי להפחית בהישג של לנצח שני משחקים, קשה לומר שהם היו סופר משכנעים במיוחד השני עם נצחון על הבאזר אחרי שג׳ורג׳ יכל דה פקטו לגמור את המשחק.
      נוסיף לזה ששני המשחקים האלה היו בבית ועם פול שיחקו 3 מתוך ה4 בחוץ אותם סיימו במאזן 2-2.
      להגיד הפך את הכל לקשה, לא כ״כ ברור. מעבר למשחק הזה גם במשחק המזעזע שלו ושל פיניקס ושל הקליפרס (משחק 4) עדיין היה שם בסיום להביא את הנצחון ולקלוע קליעות חשובות מהקו.
      אז כן, לא היה במיטבו ב3 משחקים של החזרה, אבל עדיין היה סופר רלוונטי והיום נתן תצוגה מדהימה, אז אחרי 16 שנה שהוא מנסה להגיע לגמר, מתלהבים…

      1. איזה קישקוש עם הפציעות. כמה פעמים הוא נפצע מסך ההפסדים שלו? או שאני לא זוכר טוב או שאתה לא זוכר טוב. אנוי זוכר קליפרס פעם אחת ולא באמת היה להם סיכוי לאליפות וביוסטון שגם שם אני לא חושב שהפציעה שלו שינתה את זהות האלופה.
        תסתכל על שתף המשחק של פיניקס בשני המשחקים בלעדיו, במיוחד על איטון שהוא המייבש העיקרי שלו.
        השנה הוא בחיים לא היה מגיע למעמד הזה ללא מכת הפציעות ההזויה הזו.
        פול שני בגועל רק לדושבאג הראשי והלוואי ויפסיד בגמר. לא מגיע לנוכל הזה.
        .
        לגבי הקורונה תרשה לענות בסגנון שמעון כי אין באמת משהו יותר טוב להגיד על הטענה הזו 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

        1. תשמע, זה שאתה מדבר בצורה מגעילה לא עושה אותך צודק. או חכם.
          לגבי פציעות, בפעם היחידה שהגיע לגמר המערב עם יוסטון נגד גס נפצע ולא שיחק משחקים 6 ו7 כשיוסטון מובילים 3-2 ומפסידים את הסדרה באותו משחק עם ההחמצה של ה27 שלשות.
          הנה כתבה על 3 פעמים שפול נפצע בפלייאוף: https://www.sportskeeda.com/basketball/3-times-chris-paul-s-injuries-derailed-team-nba-playoffs
          היו יותר. הייתה גם שנה אחת לפחות שבה בלייק גריפין נפצע.

          1. תשמע, מצד שני זה גם לא עושה אותי לא צודק או לא חכם. אז לא יודע מה בדיוק נראה לך מגעיל בתגובה שלי אבל בוא נתעסק בטענות ולא באיך אתה קורא את התגובות שלי דרך הרגשות שלך.
            מה שענית לא סותר את מה שרשמתי תקרא שוב עם המלצה לא לקחת ללב יותר מדי🙃

            1. LOL
              מר רגשי מדבר על הרגשות של אנשים אחרים

            2. "פול שני בגועל רק לדושבאג הראשי והלוואי ויפסיד בגמר. לא מגיע לנוכל הזה."
              זאת התבטאות מגעילה גם אם לא מופנית אליי.
              גל להגיד שאני מקשקש.
              אבל רצית תוכן, אז נצמד לתוכן.
              אתה טוען שפציעות שלו לא השפיעה על זהות האלופה.
              הבאתי לך דוגמה בה יוסטון איתו הובילו 3-2 בגמר המערב על ג"ס ואז פול לא שיחק את שני המשחקים האחרונים בגלל פציעה, להגיד שזה לא השפיעה על זהות האלופה, זה לא רציני.
              בסבירות גבוהה הם היו עולים לגמר, מכיוון שג"ס המשיכו לאליפות, אז זה כן סביר שזה השפיע על זהות האלופה.
              טענת שאו שאני לא זוכר טוב או אתה, נראה לי שזה אתה.

            3. לא הבנתי מה מגעיל פה? אתה קורא באתר של מנחם כן? בוא לא נהיה צבועים.
              לא רשמתי שאתה מקשקש רשמתי שהפציעות הן קישקוש אבל נניח שהייתי יוכ

              יכול לוותר על זה בסדר.
              חזרה לעניין. העובדה שהם הובילו 3-2 אינה רלוונטית, גם אם לא היה נפצע אני חושב שגולדן היו עולים למרות שאני מסכים שזו פציעה שהרסה לו סיכוי גבוה להגיע לגמר, אני לא יודע אם הם היו מנצחים את הקאבס של אותה עונה. זו דעתי בכל מקרה. במקרה וחצי הנוסף(פורטלנד שלא זכרתי) שהוא נפצע, אומנם חוסר מזל, אבל לא חושב שהיה לו שום סיכוי בעונות האלה.
              שוב תחזור לקרוא מה רשמתי לא טענתי שאתה לא זוכר אמרתי שזה או אני או אתה. ונראה לי שאני דווקא זוכר טוב. 🙂

            4. האמת שאם היו מנצחים את קליבלנד או לא לא רלוונטי כי טענת שלא היה משנה את זהות האלופה ואם היו מעיפים את ג"ס אז זהות האלופה הייתה משתנה ואתה טענת שהיה לזה סיכוי גבוה…
              הדעה הרווחת הייתה שהמנצחת בסדרה ההיא תיקח.
              בכל אופן, נאלץ נראה לי להסכים לא להסכים, לילה טוב 😊

            5. צודק לגבי הניסוח של זהות האלופה אבל זה נבע מזה שאני חושב שהם לא היו עוברים את גולדן בכל מקרה . סבבה לוקח את זה עליי.
              לא תמיד חייבים להסכים הכל טוב
              לילה טוב🙂

  29. סיקור טוב
    משחק של איש אחד ואפשר לראות את זה גם ברמת הסטאט',
    אין שחקן שיותר מגיעה לו הטבעת הזו מכריס פול
    כשהוא מוביל קבוצה צעירה לגמר עם בוקר שלא מתפקד בערך מאז שהתעקם לו האף

    הופעת יחיד שלא יוצא לראות מהגארדים מנפחי הסטט' הקבועים בליגה הזאת,כמו ווסטברוק,לילארד.
    קורי,והזקן.

  30. אין שמח ממני על שחקנים ותיקים שאחרי קריירה ארוכה מגיעים לגמר , הלוואי שייקח טבעת.
    הפול השני , פול ג'ורג' , מיצב את עצמו כפלייאוף פישר . פשוט אין לו את זה .
    אם חלילה הוא היה נפצע וקוואי היה משחק ….האם הקליפרס היו מגיעים יותר רחוק ?
    כנראה שכן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט