הסאנס חולמים על גמר ראשון מאז 1993, לקליפרס יש תוכניות אחרות / עמית טבול

כריס פול ג'ורג'

שלום לכולם,

פלייאוף הנבא מתקדם בקצב מסחרר, ממש כמו החיים עצמם. בגמר המזרח מילווקי קרעה את אטלנטה לסדר וניצחה שוב בחוץ אחרי שכריס מידלטון סוף סוף נתן הופעה.

במקביל, להקת השמשות עמיתבגרת (הייתי חייב בשביל גילרי..) לנו מול העיניים ועובדת בקדחתנות על אלבום בכורה העונה לשם "אליפות" שאולי יקשט את דברי ימי המועדון החביב הזה.

הפעם האחרונה בה הסאנס הגיעו לגמר הליגה הייתה ב-1993, הזכורה בארץ כעונת הדובדבנים של פיני גרשון והפועל גליל עליון.

הסדרה ההיא בין פיניקס לשיקגו נחשבת לאחת מסדרות הגמר הגדולות בהיסטוריה, והיא כללה משחק אחד עם שלוש הארכות וסל ניצחון של ג'ון פקסון בגיים 6. זו גם סדרת הנבא הראשונה בה יצא לי לצפות בלייב. הייתי אז עולל בן 11.

https://www.youtube.com/watch?v=uRb1R5b5r1Q

פיניקס סאנס 3 – לוס אנג'לס קליפרס 1 – שעה 4:00

במשחק הראשון ההתקפה של השמשות (ללא כריס פול) תפקדה כמו מכונה משומנת עם אחוזים פנטסטיים ותצוגת תכלית של דווין בוקר, אז עדיין עם אף קונבנציונלי שבינתיים איבד קצת סחוס בעקבות "פספוס" מרפק של פטריק בברלי. בצד השני משחק טוב של הקליפרס נטולי קוואי לא עזר להם. הם הפסידו את המשחק הראשון בחוץ וגם את השני על חודו של דאנק מהדהד שגלגל אותם בתוך נייר אייטון.

המשחק הרביעי היה קשה לצפייה באנדרסטייטמנט. כמות הקלינגים בטבעות כמעט השתוותה לכמות הפעמים שתמצאו את צמד המילים "קליר פאת'" או שורש נ.ג.ב. בתגובות של שמעון.

בשלושת המשחקים האחרונים בוקר לא הצליח להציג יכולת קרובה לזו שהציג במשחק הראשון, אבל גם משחקים כאלה צריך לדעת לנצח – במיוחד כאלה כמו משחק 4 שמזכירים גמר יורוליג יווני של שנות ה-90. אלה משחקים מחשלים שכל קבוצה שטוענת לכתר חייבת להתנסות בהם.

כריס פול אמנם חזר במשחק השלישי אך היה פחות יעיל בהשוואה לתקופה שלפני מכת ה-COVID שחטף.

מה הסאנס צריכים לעשות כדי לנצח את המשחק ואת הסדרה כולה?

פיניקס צריכה לשחק את המשחק שלה, לשתף כמה שיותר שחקנים שיתרמו משמעותית (קראודר, ברידג'ס, סאריץ', קמרון את קמרון) וצריכה לנסות לנטרל את ניסיונות ההאטה האגרסיביים של הקליפרס. הם משחקים בבית, כריס פול ישתתף, יש להם יתרון 1-3 בסדרה שעל מנת להפוך אותו נדרשות מספר תצוגות על של שחקני הקליפרס (דש מקליי תומפסון ולברון ג'יימס). אם הכדור יעבור הרבה ידיים והקלעים יתאפסו מהר, יהיה קשה מאוד למפרשיות לסגור את הפער.

בהגנה נטרול של רג'י גק'סון בהחלט יועיל. רג'י יעיל הרבה יותר מפול ג'ורג', שגם אם יקלע 38 נקודות זה כנראה יבוא על חשבון חברי קבוצתו ובאחוזים לא גבוהים. אייטון חייב לסגור טוב את זובאק בריבאונד ההגנה ולהמשיך עם התנועה המצוינת שלו ללא כדור. אם הוא יעשה את זה בוקר, פול או פיין ימצאו אותו לנקודות קלות או הוצאת כדור לשלשה פנויה לחלוטין של הקלעים.

מה הקליפרס צריכים לעשות כדי לנצח את המשחק ולהישאר בחיים?

הרבה מאוד. פול ג'ורג' חייב להיות אגרסיבי מההתחלה מחד, אבל לזרוק רק זריקות טובות מאידך. רצוי שרג'י ג'קסון יתן עוד בוסט ביכולת למרות שקשה לי להאמין שהוא יכול להשתפר משמעותית מעבר ליכולת המעולה שהוא מראה לנו בפלייאוף הזה.

הקבוצה חייבת להכניס לעניינים את קנארד, באטום, מאן ומוריס כדי שיהוו קונטרה מכובדת לעומת הסגל השלם של הסאנס.

בהגנה בברלי ינסה וגם יצליח להציק לגארדים של פיניקס. גם הוא יודע שאם בוקר וגם פול ישחקו טוב, אין לקליפרס מה לחפש כאן. האורחים מל.א. ינסו להאט את משחק ההתקפה של הסאנס וגם למנוע את משחק המעבר המצוין שלהם. טיירון לו אוהב להיות אנדרדוג. מעניין מה ישלוף מהשרוול אחרי ארבעה משחקים.

ונקודה אחרונה (תרתי משמע) – זריקות העונשין.

פול ג'ורג' קלע כמעט 87% מהעונשין העונה, כ-89% בסדרה נגד דאלאס וכמעט 90% בסדרה נגד יוטה.

בסדרה נגד הסאנס הוא קולע רק 69.8% מתוך כמעט 11 זריקות לערב בארבעת המשחקים הראשונים, הווה אומר כ-2 נקודות שהולכות לפח מדי ערב. 2 נקודות יותר מדי.

לסיכום: הקליפרס צריכים לשבש את משחק ההתקפה של הסאנס, להאט אותו, להנות מיכולת טובה של הצמד ג'ורג'י וגם לקבל תפוקה משמעותית מהשחקנים המשלימים.

יותר מדי דברים צריכים לקרות מצד הקליפרס. לאורחים צפוי משחק קשה ביותר שלהערכתי יהיה צמוד, אבל יש גם סיכוי לבריחה של הסאנס במידה והקליפרס יישברו. אני שם את הז'יטונים על הסאנס.

הסאנס ב-7.

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 352 תגובות

  1. תודה..
    נתון מעניין הוא שפול ג'ורג' ורג'י ג'קסון עם אותה כמות סלי שדה ושלשות בסדרה (34 מהשדה ו-12 מחוץ לקשת לכל אחד מהם), אבל ג'קסון עם 53.3% אפקטיבי טוב, ואילו ג'ורג' עם 42.1% אפקטיבי רע. מהצד השני, ג'ורג' מגיע הרבה יותר לקו (30/43 בסדרה לעומת 6/8 סך הכל של ג'קסון), מה שמוביל לכך שיש לו 6 נקודות יותר למשחק (27.5 מול 21.5). זה מצמצם את הפער ביניהם בטרו שוטינג ל-54.8% של ג'קסון לעומת 48.3% של ג'ורג'.

    1. רגי' נותן סדרה ממש מצוינת והאחוזים שלו טובים, והוא גם לוקח אחריות כשצריך. אבל עם כל הכבוד, פול ג'ורג' לוקח עליו את כל ניהול המשחק של הקליפרס והוא הרבה יותר מגוון. הקליפרס צריכעים את שניהם בשיא ועוד תרומה משמעותית של באטום/מוריס/יו ניים איט.

  2. רק חסר שיאניס יפצע והתואר שלהם. אין דבר כזה תואר עם כוכבית לדעתי, אבל זה מהקרובים שראיתי עד כה אם יקרה כמובן.

  3. משחק שלוש ההארכות נצפה אצלנו בחבורה בתקופה הסטודנטיאלית העליזה וכשהסתיים השעה היתה בערך תשע בבוקר ועינינו היו טרוטות כמו מיתרים בסטראט של ג'ימי בבוקר שאחרי וודסטוק.
    המשחק הרביעי המושמץ מלפני יומיים דווקא קלח לי משום מה, למרות שהיה נגריה כמו האחים דיוויס נגד צ'ארלס סמית.
    פיניקס הלילה סוגרים עניין אין שאלה בכלל.
    והבוז לקוואי לאונרד, לגיונר שהדבר האחרון שמעניין אותו זה עוד טבעת. איפה הוא ואיפה מייקל (משחק השפעת) וויליס ריד (הדבר הזה שקרה בפרה היסטוריה וכולם מדברים עליו).

    1. בסדרה הזו עפר שלח ויורם ארבל שידרו מהאולם של הסאנס, עם אולפן של יותר משעה לפני המשחק. היום זה נשמע דמיוני..
      מבחינתי ומבחינת בחור נוסף שהיה אוהד שיקגו ארבל ושלח היו שתי נבלות אוהדי פניקס מסריחים שלא הצליחו להסתיר את חיבתם לקבוצה הביתית בשידור הישיר.

    1. יכול להיות שגם שימי היה בשידורים המופלאים ההם של ערוץ הספורט? באולם או באולפן? לגבי הטייה של הצמד לא זכור לי אבל אני כבר חיתיאר 😉 מה שבטוח הם חלקו כבוד להוד אוויריותו ואף לסגנו ולחבורת הקרטרייטים והגרנטים.

      1. היה אולפן לפני ואחרי השידור החי עם אורחים מתחלפים כמו ספי ריבלין ומושונוב. את שימי לא זוכר..
        שלח וארבל היו מוטים לרעת שיקגו – ולא הבנו איך זה יכול להיות. הם היו אמורים לצעוק יש אחרי כל סל שלנו ולצעוק על השופטים שלא שורקים לעבירה על פיפן.

            1. לא שלחתי הסבר

  4. תודה רבה על הסיקור. אם הסאנס מנצחים בפחות מ-5 הם מסיימים סדרה בסוויפ ג'נטלמני ויחס סלים שלילי. מסתבר שזאת לא תהיה כזו סנסציה, כי ב-2004 דאלאס הצליחה להפסיד 4-1 (לסקרמנטו) ולסיים את הסדרה עם 7+, שיא שכבר לא ישבר השנה (או בכלל).

  5. כמות הקלינגים בטבעות כמעט השתוותה לכמות הפעמים שתמצאו את צמד המילים "קליר פאת' " או שורש נ.ג.ב. בתגובות של שמעון :))))))

    רצחתני.

    1. חחחחחחח סטיבן.א.סמית יקבל ביקור מהמדדה איזה לילה
      איזה מטורללים, קודם פיפן המג'עג'ע ועכשיו התור של הלפלפון

  6. https://bleacherreport.com/articles/10006649-ben-simmons-trade-rumors-timberwolves-badly-want-to-deal-for-76ers-star
    .
    “I texted with someone that knows Ben Simmons incredibly well that has working knowledge of all things NBA. My text the other day said … ‘how badly do the Wolves want to trade for Ben Simmons?’ This individual sent me a text back. It was one word: ‘Badly.' Make no mistake: The Wolves have trade interest in Ben Simmons."

  7. ארבעת הפוזשנים הראשונים של פיניקס כאילו נכתבו במיוחד עבור הטוקבק של שמעון.
    מוריס אפילו לא קפץ בג'אמפ בול מרוב שהיה ברור שאין לו סיכוי מול אייטון.
    ארבעה פוזשנים לאחר מכן – כל אחד מארבעת השחקנים האחרים הספיק להחטיא ג'אמפ שוט, לפני שאייטון עוד נגע בכדור,,,

  8. אמרתי מזמן להשתמש יותר בקאזינס, שירביץ קצת לאייטון (הבעיה עם קאזינס שכל הרבצה זה ישר טכניות והרחקות) חחחח השופטים דופקים אותו קבוע

    1. וואי בדוק, השחקן הכי טוב שלהם הפלייאוף, וכל מסירה של גורג מזעזעת. שיעשה בידודים וחדירות כבר עדיף, שלא ימסור חח

  9. נראה טוב הסאנס מתחילים להזיע, איפה כריס פול מר ״experience” חחחח.. הבעיה של הקליפרס זה שהכוכב שלהם זה פול גורג.

  10. וואלה הבאקס האלה ימח שמם לא רק שנהנו מפציעות של הארדן וקיירי גם טריי בספק לגיים 4 ובטח ישחק כמו הארדן הם עושים פיניקס,של המזרח חחח הלוואי יאניס יפצע להם ויסיים את העונה לפחות שטנש יהנו

  11. מתחיל להסתמן שכל הסיפור סביב קוואי והערפל זה כדי לא ליצור מצב זהה למה שהיה בספרס.
    הרופאים של הקליפרס כנראה מאשרים אותו לשחק, והוא מרגיש שהוא פצוע ולא מוכן.
    אז הם נזהרים חס וחלילה שלא ייצא משהו שיעצבן אותו.

    1. גם כן לוזר אם התיאוריה שלך נכונה והרופאים מאשרים אותו. דוראנט איבד כמה רצועות וגם השנה נתן הכל, וכולנו יודעים כמה הוא שברירי.

  12. כל פעם ש-ג'ורג' מחזיק בכדור בהתקפה עושה את ההטעיות בין הרגליים זה בול כמו ש-ראס עם הכדור פנוי על השלוש.
    בשניהם אני -תמסור תמסור…פליזזזז תמסורררר

  13. פיפן הממורמר אישר מה שאמרתי לכם על מייקל עבד בשביל המצלמות וויר אר אול וויטנס לפני שידעו מה זה והיו נאיבים ותמימים 😂😂😂
    הכל הצגה כל הפרצופים השפעות חחחח נרקיסיסט כמו השיקצה.
    אשתי רוצה לקחת את הילד לראות השיקצה בספייס גאם….אני יהיה עצבני אפילו בקולנוע רק מלראות אותו

  14. ההתקפה של הקליפרס לא טובה בפתיחת המחצית ,יותר מידי אחד על אחד וזריקות קשות.
    מאן טוב בתקיפת הצבע ופחות בגאמפ שוט

  15. טיי לו מאמן מצוין תגידו מה שתגידו, בזמן שאני רואה מה מאמנים אחרים עושים פה בפלייאוף, מונטי לא נוגע באייטון כמעט, מקמילן נותן לבוגדן הגופה לשחק ולזרוק בלי סוף, בודנהולצר קפוא לא מגיב לא עושה כלום חחח

    1. 5 נקודות במהלך אחד שהיה בכלל עבירה של אייטון בחסימה תגיד תודה אפילו הטמיר עבר צד כנראה השופטים היום באמת משהו

  16. שלב א' התקיים – לפיניקס רעדו הידיים.
    שלב ב' התקיים – הקליפרס הגיעו חדים עם הגב לקיר.
    אם הקליפרס מצליחים להחזיק עד הסוף ואז קוואי מחליט לחזור לשחק אז כל הסידרה משתנה והקליפרס אוחזים במושכות.
    זה כנראה בכל תלוי בו כי לפי הדיבורים הרופאים אישרו אבל הוא עושה אותו שטאנץ כמו בספרס והוא free agent בקיץ ולא ירצה להגיע עם פציעה.

  17. אם הקליפרס איכשהו מנצחים הלילה אני מהמר עליהם שהם ינצחו את הסדרה.
    משחק 5 זה המשחק החשוב ביותר בסדרה גם אם רק צימקת ל3-2

  18. טוב פול גורג נתן לפיניקס את משחק 2, והיום לקח במו ידיו את משחק חמש. חזר למאזן 0, עכשיו שיעבור לחיובי במשחק הבא.

  19. סלבה – מרשימה ומרעננת היכולת שלך לחזור בך מיחסך לפול ג'ורג' בהתאם למשחק בו אתה צופה.
    לא רבים במחוזותינו ניחנו ביכולות שכאלה…
    (כולל אותי…)

      1. אז זהו, שרבים פה יחלקו על 'לא יכול להכחיש', ועוד כולה על סמך (בחר את האפשרות הרצויה:) בוקסקור/הייליטס/מראה עיניים/אחוז אפקטיבי/ההפך ממה שסטפן איי סמית' אומר

  20. פול ג'ורג' אדיר,
    סאנס משחקים נורא,
    החששות היו מוצדקים.
    .
    גם אם המשחק ימשיך עוד 10 רבעים, בכל פעם שהסאנס יתקרבו, הם ימצאו את הדרך לבעוט בדלי.
    .
    אני זורק את המגבת.
    .
    בוקר טוב(?)

  21. אויי פול ג'ורג' כמה הבחור הזה יכול להיות כל-כך מוזר אלוקים ישמור.
    בדקה אחת הוא יכול לעשות מהלכים נהדרים וטיפשיים גם יחד

    1. די חברהל׳ך נתן 75 אחוז מהשדה, איבד קצת לא תמיד מנהל טוב את המשחק כשנותנים לו לנהל. אבל הוא הביא את המשחק הזה, רג׳י רק סגר אותו סופית.

  22. אני לא מצליח להבין איך אני ממשיך עם הסאנס …
    זו ממש התעללות, מה שהם עושים לי.
    להפסיד?
    מתרגלים לזה.
    אבל משחקים כאלו,
    שבכל פעם נותנים מעט אופטימיות ואז מרסקים אותה?
    הם מחסלים לי את מלאי התרופות נגד צרבת,
    ומאלצים אותי לשקול להחזיק קרדיולוג בריטיינר…

  23. מה שיפה בחידוש הצ'לנג' הוא שסוף סוף אנחנו לומדים שהשחקנים באמת מאמינים לעצמם בכל פעם שהם טוענים שלא הייתה עבירה

  24. כל כדור שג'ורג' כרגע נוגע יכול להסתיים בשטות.
    בנס הוא יצא עם פאול.
    הוא חייב לשחרר בהתקפה. הם רק צריכים להעביר את הדקות האלה בלי שטויות.

      1. The sound I'm hearing
        Should not be spoken
        It enters my mind
        All rules are broken
        It's the voice of reason
        Speaking as my conscience
        There will be some treason
        Same old sort of nonsense
        /
        Ambivalence
        I always jump the fence
        /
        Look at the good things
        Not good for long
        I thought I had it
        I was all wrong
        But now my mind is made up
        Everything is final
        Until the time I change it
        There is no denial
        /
        Ambivalence
        I always jump the fence
        All right!
        /
        You want to want
        One step removed
        To have, to have
        To be improved
        But now if doubt is out
        And intuition is in
        In an instant out of instinct
        I'll start all over again
        /
        Ambivalence
        I always jump the fence

  25. אני אגיד זאת שוב:
    יאללה קוואי עלה למשחק שש, אל תהיה לוזר אפס מסריח.
    וואו עם קוואי כשיר זה 4-3 הכי קל שיש, פעמיים דו ספרתי

  26. מישהו זוכר מתי במשחק הזה פיניקס עשו תרגיל התקפי כלשהו בשביל איטון במשחק הזה???? הכלי כמעט הכי יעיל שלהם לאורך 5 המשחקים הראשונים בסדרה והיום מסכן פשוט רץ מצד לצד את המגרש בלי לקבל כדור…

      1. חחח גם נכון זה בא בעקבות הטראומה של צרפת גולדן סטייט אתמול בלילה
        יאללה בוא לעזור במשחק 6 הבאת מהפך לסאנס ואז ראיתי שלא חתמו על עסקה אז הפכת חזרה – כל הכבוד
        הבוקר ראיתי מההתחלה – שמרתי על גורג ג'ורג' נתן משחק לפנתיאון. במשחק 5 ראיתי מוקלט חצי ראשון והצטרפתי בשלישי – כבר היה אבוד

  27. קצת מצחיק לשמוע שרג'י ג'קסון שחקן חופשי… אחרי שהקליפרס שמו את כל הכסף שלהם על קנארד, נראה אם יישאר משהו לשלם לו

  28. רגע המפנה במשחק: אני מציע דיל לפניקס האפל הוא מתעלם, אני מראה לו את כוונתי ומוריד את ההפרש ל4 קרייג על הקו המהפך עומד לקרוא ואז תוג מתערב ומזלזל כהרגלו אבל נלמד אותו לקח באותו הרגע הוטלה קללה על הסאנס ורגי גקסון שלח את תוג לשירותים 🙂

    1. וגם מוריס, בברלי, וקאזינס תורמים המון. ועדיין זה בידיים של פניקס. יתנו משחק אדיר במשחק הבא, והם מנצחים את הסדרה. אני חושב שמי שינצח משחק 6 ינצח את הסדרה, והסיכויים כרגע לדעתי יותר של קליפרס

  29. אשך חשבתי שאני לא אפסיק לשמוע אותך על השיפוט הלא הוגן אתמול. חסרת לנו מאוד. השתיקה שלך בעניין הזה מפתיע אני חייב לומר

      1. על המשחק של הוקס באקס. פשוט היה שיפוט מאוד מוטה לטובת יאניס והבאקס. לרוב דעתך מאוד נחרצת בעניין

    1. בייבי בוי יצאת כבר מהשירותים? אני רואה שניסני עוזר לך לנגב. ניסני פעם הבאה תן לו חיתול זה סופג ואחכ צריך רק להחליף במקום לנגב לו הרבה אבל להחליף מהר לא לחכות כי אחכ זה עבודת ניגוב קשה

            1. כמו גסות הרוח שלך ושל אחיך?

            2. אתה מתכוון לגסות הרוח שלך כנראה

  30. היה מי שאמר שירעדו לפיניקס הידיים – אז אלו לא היו הידיים, אלא הרגליים שעושות הגנה. זה היה המשחק הראשון (ואני מאמין שגם האחרון) בסדרה בו הקליפרס הצליחו לקלוע בצבע באופן שיטתי, מה שהיה היתרון העיקרי של פיניקס בסדרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט