הייתי שם וראיתי הכל בעיניים שלי: משחק הצבאים – סיכום משחק 3, אטלנטה – מילווקי / רועי שושן

כשחושבים על ערי ספורט בארצות הברית בדרך כלל חושבים על ניו יורק (ניקס, יאנקיז, ג'ייאנטס), בוסטון (סלטיקס, רד סוקס, פטריוטס) או לוס אנג'לס (לייקרס, דודג'רס). אבל אם תשאלו את האדם הממוצע על העיר אטלנטה הוא יספר לכם על העובדה ששם נולד מרטין לותר קינג, שזה מרכז האם של חברות כמו CNN וקוקה קולה ויש לה את שדה התעופה העמוס ביותר בעולם בגלל שדלתא יושבים שם.

אבל אין סיכוי שהוא יגיד לכם שזאת עיר של ספורט, והאמת עד הפלייאוף האחרון הוא היה צודק, ההוקס תמיד היו קבוצה נחמדה אבל לא יותר מזה, אבל משהו השתנה השנה והשינוי הזה התחיל ב-1 למרץ, היום שבו הגיע נייט מקמילן לקבוצה כמאמן זמני. מאותו היום להוקס יש את המאזן הכי טוב במזרח, 11-27, הם ניצחו 22 מ-26 משחקיהם בבית והערב הם הגיעו בפעם השנייה בהיסטוריה של הקבוצה למשחק ביתי בגמר המזרח והעיר אטלנטה צהלה ושמחה!

נייט מקמילן, מאמן ההוקס הזמני

אני חי באטלנטה כבר 10 שנים ומעולם לא זוכר את העיר ככה, לכל מקום שאתה הולך אנשים בטירוף, שילוט בכל מקום שמודיע לכולם מתי המשחק, מסיבות הקרנה בבתים ובברים, אנשים מנסים להשיג כרטיסים בכל דרך אפשרית והאולם הביתי מלא בכל משחק, לא דבר מובן מאליו בהתחשב בזה שלפני שנה ההוקס לא רק היו מחוץ לפלייאוף אבל כבר התחילו דיבורים שטריי יאנג לא מסתדר עם ג'ון קולינס ואיך אטלנטה לא נשארו עם לוקה אחרי שבחרו אותו בדראפט.

לוקה דונצ'יץ' וטריי יאנג

אז עם כל ההיסטריה הזאת הכנתי את עצמי לפקקים נוראיים והגעתי לאולם שעתיים וחצי לפני המשחק.

האולם – האולם של אטלנטה נקרא על שם חברת הביטוח STATE FARM וממוקם בדאון טאון. כבר בכניסה לאולם אתה מרגיש את האווירה, על כל כסא מחכה לך חולצה של ההוקס ותאמינו או לא אנשים אשכרה לובשים את החולצות כל המשחק.

השידור – השידור של המשחק הופקד בידי צוות TNT, אבל יצא לי במקרה להיתקל בכניסה בשדר המקומי שמשדר כבר מעל 30 שנה את משחקי ההוקס. סיפרתי לו שאני מההולי לנד וישר קיבלתי יחס חם ואוהב, בוב רת'בון שמו והבחור אפילו הסכים להצטלם, כמובן שאמרתי לו שאני מחוסן, בכל זאת הוא בקבוצת סיכון.

רועי שושן ושדר ההוקס בוב רת'בון

את השידור הארצי מובילים הצמד המנצח רג'י מילר ומארב אלברט, בתור ילד אני זוכר את אלברט שהייתי קם לראות משחקים של הרוקטס קבוצתי האהובה, האיש שאחראי על כל כך הרבה משפטים גדולים לנצח יזכר בזכות ה-YESSSSS שלו. בסוף הסדרה בין ההוקס והבאקס אלברט תולה את המיקרופון ומסיים קריירה אדירה בתור כנראה שדר הספורט הגדול מכולם. פייר – אני אתגעגע מאד.

מארב אלברט מימין ורג'י מילר משמאל, צוות השידור מתכונן

החימום – את החימום של הקבוצות יצא לי לראות מהפרקט, ואם אתם חושבים שהשחקנים האלה גדולים חכו שאתם עומדים לידם, פשוט מטורף, מאד מעניין לראות את הדרך שכל שחקן מתחמם, טריי יאנג עושה חימום דומה מאד לסטף קארי, המון זריקות מזוויות קשות, שלשות, וזריקות סטייל TEAR DROP.

טריי יאנג מתתחמם

החימום של שחקני מילווקי היה די שגרתי למעט ברוק לופז, הבנאדם 2.10 מטר וכל החימום שלו הוא רק זרק שלשות! לא תירגל זריקות בלואו פוסט, לא עונשין, אך ורק שלשות. אם היינו צריכים עוד הוכחה שהמשחק השתנה מקצה לקצה מספיק לראות איך סנטר היום מתחמם.

ברוק לופז זורק עוד שלשה בחימום

כבוד לסמלים – אחרי שנגמר החימום והשחקנים ירדו לחדר ההלבשה, הלכתי קצת להסתובב בחנות מזכרות. חוץ מהדברים הרגילים היה נחמד לראות פינה שלמה שמוקדשת לשחקני העבר של הקבוצה ובראשם דומיניק וילקינס, לא טריוויאלי בכלל ששחקן שפרש לפני 22 שנה עדיין מוכרים גופיות שלו באולם.

גופיות למכירה של דומיניק וילקינס

ואז התחיל המשחק…

אטלנטה פתחו בסערה, עלו ליתרון 17-4, הקהל התחיל בספירה ליאניס בזמו קליעות העונשין שלו, זה עבד בהתחלה כי הוא החטיא את השתיים הראשונות, סיים עם 5 נקודות ומהצד השני יאנג סיים עם 14 נקודות, ההוקס הובילו 32-27 אחרי הרבע הראשון.

ברבע השני יאניס כבר התעורר וסיים עם 11 נקודות ברבע ו-16 סך הכל, יאנג קלע רק 3 והמחצית הסתיימה בשויון 56.

הרבע השלישי היה הצגה של טריי יאנג שקלע 15 נקודות ברבע וההוקס נראו בדרך הבטוחה לניצחון אבל הבאקס עם חפירה אינסופית בצבע הצליחו לשמור את המשחק צמוד וסיימו את הרבע בפיגור 2, 85-83.

והנה הגענו לרבע הרביעי, טריי יאנג במתפרצת דרך על הרגל של השופט, סובב את הקרסול ונלקח לחדר ההלבשה. באותו הרגע להוקס נגמר האוויר, ניצוצות של גלינרי לא ממש הספיקו וכשג'ון קולינס בבעיית עבירות ובוגדנוביץ' לא יציב הבאקס לקחו את ההובלה בזכות תצוגת קליעה יוצאת דופן של מידלטון שסיים את הרבע הרביעי עם 20 נקודות ו-4 מ-6 מחוץ לקשת בדרך ל-38 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

טריי יאנג סיים עם 32 נקודות אבל רק 3 מאז שנפצע ברבע הרביעי, יאניס סיים עם 33 נקודות ו-11 ריבאונדים והכי חשוב לא הצליח להחמיץ 2 זריקות עונשין רצופות ברבע הרביעי שהיו מפנקות את כולנו בסנדביץ' שניצל חינם ב-CHICK FIL A, אין לתאר את האכזבה.

תוצאת הסיום 113-102, מילווקי גנבו את הביתיות, אבל כל העיניים לקראת משחק 4 ביום שלישי, ההוקס יצטרכו למצוא תשובה למידלטון ולקוות שהקרסול של יאנג יהיה כשיר.

אני אחזור לדווח לכם אחרי משחק מספר 4 בתקווה שאטלטה יצליחו להשוות פה את הסדרה ולתת לעיר המנומנמת הזאת סיבה למסיבה.

כתבנו בגולה רועי שושן

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. תודה רבה. אחלה סיקור מהשטח! עשיתי את זה פעם אחת בגמר המזרח בקליבלנד (2016) ואני זוכר כל פרט. זו חוויה שאי אפשר לשכוח. תעשיית הנבא זה משהו לא נורמלי.

  2. רועי אחלה! תודה

    הסיקור והתמונות של לפני המשחקים הרבה יותר מעניינים מסיקור המשחק עצמו, אותו אפשר לקרוא בכל מקום אחר.
    אם תוכל בהמשך להרחיב על המסביב, על דברים שלא רואים בטלויזיה, תוסיף תמונות מיוחדות – זה שווה פי אלף מכל סיקור משחק שהוא

  3. תודה רועי, בהחלט נראה שהיתה לך חויה נחמדה מטוד וגם הצלחת להעביר אותה בכתיבה.
    דומיניק ווילקינס מלך, הייתי קונה חולצה שלו.

  4. תודה רועי!
    מעביר ממש את החוויה.
    אגב, דומיניק זה תופעה, הוא היה בשיאו לפני 30-35 שנה ועדיין מותג באטלנטה

  5. אני רוצה רק שתדעו שהפעם בגחלל המחלה הכל השתנה: קודם כל קשה מאד לקבל אקרדיטציה. שנית ישנן הגבלות צילום והגבלות ראיונות. פשוט אסור לצלם. כל הכבוד לרועי שהצליח בכל זאת לחטוף כמה תמונות. ההאוקס נייתה טובה מאד עד הרבע האחרון בו ראית את טריי יאנג עייף ופצוע.
    מה לדעתי היא הבעייה הגדולה שח ההאוקס? בוגדנוביץ'. הקלעי הנהדר הזה פשוט לא פוגע אחרי פציעת הברך. אילו קלע 40% מה-3 – שזה מה שהוא עשה כל העונה – להאוקס היה סכוי לנצח.
    *
    תודה רועי בסיפתח שלך. כיף שהופס הוא האתר הישראלי שנמצא עכשיו בפלייאוף. זה לא היה קל אבל רון ואני הצלחנו לעשות זאת!
    *
    אגב, כמה מילים על רועי שושן אחאי כמה שנים כראש 'הלל' באוניברסיטת ג'ורג'יה, הוא עזב לתפקיד הרבה יותר חשוב: הוא היום ראש ל'ידידי צה"ל באטלנטה וג'ורג'יה". תפקיד חשוב ואחראי ביותר של תרומות, PUBLIC RELATION, הרצאות, ויצירת קשר בין מאות אלפי יהודים כאן והסביבה – וצה"ל. זה גם המקום שממנו מתחיל גיוס צעירים אמריקאים לצה"ל אם עזרה בצעדים הראשונים.. תפקיד אחראי וחשוב ביותר. אילו הייתי צעיר יותר הייתי מציע עצמי כמתנדב במשרד, הקרוב מאד לבניין בו אני מתגורר.

    להתראות במפגש!!!

  6. תמונות נחמדות. לא היה אוכל? הקפיטריה הייתה סגורה?
    האמת שנראה יבש שמאוד וחלש ביחס לגמר אוזרי ומשחק פלייאוף.

    אבל לפחות יצא לך לראות את האלופה הנכנסת באחת מהעונות החלשות שידעה הליגה.

  7. "כשחושבים" ולא "שחושבים"!
    האות כ' מייצגת את המילה "כאשר". השיבוש שבהחסרתה (מהדיבור ומהכתיבה) ממש מעצבן.

  8. תודה רועי, כיף לקרוא. מקווה שביקור במשחקים יחזור להיות דבר שבשגרה בעונה הבאה.
    מכל החוויות במשחקים שסיקרתי, הרגע שבו הכי התרגשתי היה לפגוש את רג'י מילר face to face.

  9. הייתי עמית ישראל ללאס וגאס (UNLV) ושנה אחרי לאולבני באפסטייט ניו יורק (UAlbany). גם יצא לי לקפוץ לארוחת שישי בהלל עם מיכל כשHIGA היה אצלכם בעיר (מרגיש לפני עשור אבל כולה שנתיים, דראמונד עוד נחשב אולסטאר והופיע בשלטי חוצות).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט