משחק הזבל הזה בו ניצחה הסאנס את הקליפרס להובלת 1-3, עשה מהזבל אומנות. כאוס יותר מכדורסל / מנחם לס

אני חייב לאמר לכם כבר בפתיחה שהיה זה אחד המשחקים הקשים, מכוערים, ארכאיים, מלאי שגיאות וחוסר כל משחק קבוצתי שזכור לי אי-פעם במשחק סידרת גמר של 'מזרח' או 'מערב'. כמובן שהיה מתח, אבל הכול נראה כה צולע, מדדה, מלא שגיאות, וחוסר יכולת קליעה שאני לא בטוח אם היו הרבה משחקים כאלה ברמה הזאת שראיתי אי פעם. 16% מה-3 לקבוצה אחת? 20% מה-3 לשנייה?

איך אתם תכנו משחק WHERE NOBODY CAN MAKE A SHOT?????

הקבוצה שקלעיה 16% מה-3 הוסיפה 32.5% מהפארקט (והסאנס שהיטיבה עם 20% מה-3 ביישה אף היא את ה-NBA עם 36% מהפרקט). אחד המגיבים בבלוג החי (כמובן שהוא לא היה היחיד כפי שתקראו עוד 12 שניות) הגיב "איזה הגנות ברזל!!!". כן? הם גם הגנו מול זריקת פאולים (הקליפרס 63% מהקו…)

משחק הזבל הזה בו ניצחה הסאנס את הקליפרס להובלת 1-3, עשה מהזבל אומנות. כאוס יותר מכדורסל !

אני מרגיש אובד עצות בקשר לכתיבה על המשחק. למעשה אני מרגיש כמו ייתוש בחוות נודיסטים – לא יודע מאיפה להתחיל.

אז החלטתי שכדי להביע את סלידתי מהמשחק הצולע, אני לא מכניס הלילה שום צבע מלבד הקטע הזה. מאחר ואני לא יודע מאיפה להתחיל, אז אתחיל בכמה ציטוטים:

1) כריס פול אמר בחדר ההלבשה לשחקני הסאנס: "ההגנה שלנו הלילה גרמה לי להרגיש גאה להיות חבר בקבוצה הזאת".

2) ג'ף ואן גנדי אמר: "הסיבה הראשית לאחוזי הנקודות הנמוכים הלילה הייתה המתח של המשחק והסיבה השנייה הייתה 'הגנה'.

3) מרק ג'סון אמר: "הסיבה לתוצאה הנמוכה הייתה הגנה ברזל מצד שתי הקבוצות".

4) אז אני מגיב לכריס פול, לג'ף ואן-גנדי, ומרק ג'קסון: בולשיט 'הגנה'. ה-16% נשל הקליפרס מה-3, וה-32.5% מהפארקט, וה-20% של פיניקס מה-3 וה-36% מהפארקט לא היו בגלל הגנות ברזל. האחוזים האלה היו על הפנים כי היה זה אחד ממשחקי הזבל המובילים בין כל משחקי הגמר האזוריים הזכורים לי. ההחמצות באו כי היום היו על הפארקט שחקנים שעשו פי חמש ושש 'קלינגים' יותר מ-'סווישים'. איזה חסרי מושג הם כריס פול, ג'ף ואן-גנדי, ומרק ג'קסון.

5) בקשר לדעת האנליסטים שהמשחק היה טוב מאד בגלל הגנות ברזל, אני חייב לומר כמה עצוב שהחכמה מוגבלת, אבל לאידיוטיות אין גבול! זה שלואן-גנדי ישנו מיקרופון והוא משדר לכל העולם לא עושה ממנו מבין גדול בכדורסל. מטרת הכדורסל היא להכניס כדור בחור. ואם את זה שחקנים המשתכרים עשרות מיליונים לא מסוגלים לעשות – כשרוב הפעמים הם פתוחים לזריקה – אז המשחק היה מחורבן. מלא מתח בשלוש הדקות האחרונות אבל משחק ברמה מביישת.

6) אני חייב לחזור יומיים אחורנית. כשקמרון פיין שיחק רק 4 דקות אחרי משחק מצויין יומיים לפני, כתבתי וציינתי איזה מאמן מוגבל הוא מונטי ויליאמס. "איזו הרגשה איומה הוא גורם לשחקן שכיכב רק לפני יומיים". מיד ענו לי גולשים 'זה בגלל שהוא נפצע. נקע ברגל'. אחד – שלא אזכיר את שמו – שאל כיצד עתונאי וותיק כמוני לא משכיל לבדוק ולראות שהוא נפצע. אני זוכר שהוא הוצא מהמשחק. לא ראיתי כל פציעה וכתבתי זאת שוב ושוב. מה קרה הלילה? אחרי איזה 7 דקות של כריס פול לפתע פיין עלוה על הפרקט. רץ, מנתר, מכדרר – הכל בקלילות מפתיעה לשחקן שרק לפני יומיים 'נקע' את העקב. הוא נתן 20 דקות בינוניות ביותר, ואם הוא לא הוכיח לאלה שטענו 'פציעה' שלא הייתה שלשום כל פציעה, מאומה לא יוכיח זאת.

7. על פול ג'ורג' כבר כתבתי: כשהוא מחטיא (היה 1 מ-9 מה-3) הוא מתעקש לזרוק עוד ועוד, עוד ועוד. מאומה לא יעצור בו. לטיירון לו אין אומץ לומר לו בטיים להפסיק לשרוק כי כשאתה אומר משהו מסוג זה לג'ורג', זה ניכנס לו באוזן הימנית ויוצר מהשמאלית, ודבר לא יעצור את התנועה. אני מטיל את ההאשמה להפסד עליו יותר מאשר על כל שחקן אחר.

8. האם מישהו יכול להסביר לי מה קורה עם קוואי לינארד? לפני המשחק הראו אותו זורק לסל באימון, נע בחופשיות, ואפילו מתאמן בקליעות נגד עוזר מאמן ה'שומר עליו'. בסדר. נניח שהוא לא 100%. אבל לא להעלות אותו במשחק כזה? עצם היותו על הפארקט גונבת 30% מה-ATTENTION של הגנת פיניקס. למה טיירון לו, הטריינרים, והמנכ"ל מחכים? לעונה הבאה?

9. לקליפרס ישנם שני קלעי שלשות: קנארד, וקצת פחות ממנו מוריס. בכל הרבע הרביעי – כשהקליפרס מתה לשלשה – קנארד לא נראה. רק בדקה וחצי האחרונות. כמובן שהוא לא קיבל אף כדור מג'ורג' (או כל אחד אחר): הוא שחקן לבן, ואלא אם כן ישנה לך אישיות של לארי בירד – שהשחורים לא רק מכבדים אלא פוחדים ממנה – אתה יכול לעמור בפינה חופשי גם דבוע ימים ולא תקבל כדור. אם אתה לבן – מוטב שתהיה סופר-סטאר בליגה הזאת או שתשכח מכדורים (אני, אגב, נהניתי לראות שבויזרדס השחורים די כיבדו את דני אבדיה, ונתלו לו כדור כשהוא נע ללא כדור ופינה את עצמו לקבלת כדור).

10. השיפוט ב-NBA על הפנים. אני לא טוען שהוא היה 'ביתי', או נוטה לאורחת, אבל מה שאני כן טוען הוא שהניצחון היה הלילה בידי השופטים. הם טעו כל כך הרבה פעמים (בעיקר ברבע האחרון) שע"פ טעויות השיפוט שלהם נקבעה התוצאה הסופית.

11. אם אני מאמן הסאנס, אייטון הופך לשחקן של 30 נק' למשחק מיד. הנוכחות של אייטון נראית כמעט רק בהגנה (22 ריבאונדים!) ובדאנקים כשהוא בא משום מקום ומרעיד את העולם. משך כל המשחק כמעט לא ראית פיק-אנד-רול עליו, או תרגילים אחרים הנועדים לתת לו כדור תחת הסל לקליעה. כל 18 הנקודות שלו (אוקיי. כמעט כולן!) באו במבצעים אישיים ובגלל יכולת אישית. משחק שבנוי הרבה עליו היה עושה מהסאנס קבוצה הרבה יותר טובה.

12. אני אומר לקליפרס: אם לא תלמדו לנצח ללא קוואי לינארד, ישנם כל הסיכויים שתפסידו.

13. ואתמול כתבתי שמי שתנצח את הרביעי תנצח את הסדרה. אני לא משנה את דעתי.


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. משחק מכוער.
    גם משחקים מכוערים צריך לדעת לנצח,
    ובשורות הסאנס צומחים 2 שחקנים צעירים שמתחילים להפוך את הקבוצה לעזור שמסוגלת לנצח גם דרך משחק ההגנה:
    אייטון וברידג'ס.
    2 נקודות האור הבודדות הלילה,
    בעיקר בגלל כל מה שהם עשו באותם חלקים של המשחק שלא נכנסים לטופס הסטטיסטיקה.
    .
    חייבים לציין לזכותם של הקליפרס שבעקבות הפציעה של קאוויי הם עושים בדיוק את מה שצריך לעשות בשביל שיהיה להם סיכוי –
    הם מרביצים, שורטים, נלחמים, ולא משאירים טיפת זיעה אחת לא מנוצלת.

  2. אני דווקא חושב על כריס פול, שכל הקריירה הארוכה היה כל פעם מחדש בצד הפצוע, או זה שהכדור המכריע נופל מילימטר הצידה או קצר, והשריקה לצד השני… ודווקא הפעם נראה שהפרוסה שלו נופל שוב ושוב עם הגבינה למעלה.
    מגיע לו, אפילו פעם אחת

    1. אם הסאנס ייקחו אליפות יהיו כאלה שיגידו שזה נעשה בזכות הפציעות של קבוצות אחרות ולא הכשרון. כריס פול יכול לחייך ולנפנף.

  3. אחלה מעורב מנחם
    בקשר לסעיף 8 רק מבקש שתיזכר מה קרה בפעם שעברה שקוואי הרגיש קצת לא טוב והתעקשו בקבוצה שהוא כשיר…. 🙂
    יאללה פניקס

  4. וואלה מנחם, כתבת בדיוק מה שחשבתי כל המשחק. עדיין, נהנתי, צריך גם כאלה מדי פעם

    לגבי פיניקס – אם זה מסיים את העונה הרגילה כמו ברווז, מתקדם בפלייאוף כמו ברווז, ומטיל ביצה רק פעם ב-10 משחקים (כמו ברווז?) אז אפילו אני מאמין שהשמש יכולה לזרוח השנה. רק מקווה בשביל בוקר, אייטון, ברידג'ס שיקבלו את הקרדיט שמגיע בתוך פסטיבל כריס פול שיהיה בתקשורת

  5. מנחם כל הסדרה הזאת ברמת כדורסל נמוכה מאוד.
    פניקס זו קבוצת הנבא הכי גרועה שהגיעה לגמר ב-3 עשורים אחרונים לפחות.
    הם עברו את הלייקרס בלי לברון ודיוויס,את הנאגטס בלי הרכז המוביל שלהם ואת הקליפרס בלי קוואי ואבאקה.

    ברמה הספורטיבית
    איאפשר אפילו להשוות אותם למיאמי בעונה שעברה שגם הצליחו להגיע לגמר חד פעמי.

  6. מעורב משובח ואמוציונלי!
    תודה מנחם.
    המשחק אכן היה מכוער, לא אסתטי והפעם גם לא יעיל במיוחד. פול ג'ורג' וכריס פול, הסריחו את הפרקט עם אחוזים מהגהינום, עדיין הרבה קרדיט להגנה. גם דווין בוקר החטיא סלים שלרוב הוא קולע בעיניים עצומות, היה עצבני ולא מפוקס, וגם את זה אני תולה בהגנה. להגנה חלקים רבים, לא רק הפרעה לזריקות

    1. נבא זה לא יורוליג
      וכבר ממזמן לא תלוי במשחק הגנתי.

      משחק שמסתיים בתוצאה כזאת הוא פשוט תוצאה של 2 קבוצות שלא מספיק איכותיות למעמד.

          1. לא במקרה הזה.
            הוא מכוון לומר שכל עוד לברון לא משחק, זה לא קבוצות איכותיות.
            במשחק השביעי בין הקאבס ללוחמים ב2016, התוצאה הייתה מעט יותר גבוהה מהתוצאה אתמול, ושם הייתה כמות כישרון מדהימה על הפרקט ועדיין הקלע המוביל על מגרש עליו שהו בו זמנית, לברון, קיירי, סטף וקליי, היה דריימונד גרין.

  7. המאצ'אפ בין מילווקי לפניקס הוא הגמר הכי גרוע שיכל להיות
    לא רק מבחינת כדורסל וניצול פציעות של כל השחקנים המובילים בליגה.

    גם מבחינת המרקט הולכים להשבר כאן שיאים שליליים.בעניין והרייטינג השידורי.
    וזה חוזר לאדם סילבר האשם בלעדי למצב.

    1. צודק, היה צריך לדאוג ללברון והלייקרס לכרטיס אוטומטי לגמר. ממתי זו אשמתו של לברון להפסיד סדרת פלייאוף?

  8. תודה מנחם. גם אני לא הבנתי למה הכדור לא מגיע יותר לאייטון שהוא מניה בטוחה. וחוץ מזה באמת משחק לא קבוצתי של שני הקבוצות והכדור לא נע מספיק. אבל כיף! אין יותר כיף מזה! בייחוד שהקליפרס מפסידה. אולי לקוואי יש בעיה מנטלית? אולי זה בראש. הרי גם הספרס טענו שהוא בריא והוא טען שלא

  9. אחלה מעורב.
    מאחל לאנשים שממש מתגעגעים לכדורסל של הניינטיז ומתקרצצים עם דיבורים על הקשיחות של פעם לראות הרבה משחקים כאלה. אני פחות בקטע.

  10. תודה על המעורב.
    דווקא נחמד לקבל מדי פעם משחק זבל כזה שאף אחד לא פוגע. ברבע הרביעי ב-71:70 לסאנס זה כבר נראה כמו כדורגל, עם שערים ברוחב של המותניים של ברנדון אינגראם.
    אגב, אין לי בעיה להתנצל שכתבתי לך שעיתונאי ותיק צריך לבדוק עובדות (פציעה שמשביתה ממשחק) לפני שהוא כותב טור שלם על מאמן שלא מכניס שחקן למגרש. מה לעשות שכך היה? אבל יאללה, מתנצל.

    1. אמביד יאניס דוראנט הארדן טריי טייטום מיצל בוקר קאווי יוקיץ לברון דיוויס לוקה דמיאן קרי מוראנט אלו מי שאני מגדיר כיום סופרסטארים ורק הם לא אחרים. בעתיד יכנסו אחרים גם.
      ביל וקיירי עם יכולות ברמה שלהם אבל לא הצליחו להוביל קבוצות כמו היתר אז הם למטה. בוקר וטריי נכנסו לשם בפלייאוף הזה.
      השאר הם מדרגה מתחת כרגע.
      אחכ יש לאבין גורג בראון באטלר מורי וכל אלה.

      מי שמחפש את דריי סימונס וגובר טופ 20 בליגה ימצא אותם בנגרייה הקרובה.

          1. נכון…
            והג'וקר שלך פייבוריט מוחלט למייג'ור 20 בקריירה. אם יזכה בשלושת התארים עד סוף השנה (ווימבלדון, זהב אולימפי ואליפות ארה"ב), זו תהיה שנה היסטורית.
            הוא אומנם לא נותן שנה בלי הפסדים כמו 2015, אבל מופיע במאני טיים

            1. I have new , very young Italian
              As a favourite this days.

            2. מי? ברטיני?

            3. Luka sonego
              He had 2:0 vs nula in RG and choked.
              As far as tennis he is ready, just settle the nerves.

            4. את זה אתה יכול להגיד כמעט על כל שחקן בשנים האחרונות שהתמודד מול שלושת הגדולים. לאף אחד מהצעירים אין עדיין את ה nerves.
              (ובינתיים, הם הופכים לפחות ופחות צעירים…)

  11. כשאטלנטה חזרה ממילווקי עם ניצחון הסברת שזה המצב האופטימלי, אפילו אם הניצחון בנקודה. ובכן, כאן יש ארבע.

  12. תודה על המעורב.
    אין ספק שהיה משחק התקפי רע יחד עם בחירת זריקות רעה בחלק מהזמן, אבל ההגנות היו טובות מאוד והיה משחק מאוד אינטנסיבי ומעניין.
    הזכרת את אבדיה, אז האמת היא שהוא קיבל מעט מאוד כדורים.
    חוץ מזה, עם כל ההערכה לשחקן שעולה על הפרקט כשהוא לא 100%, הבריאות של השחקנים תמיד חשובה יותר, ולכן אני נגד כל ביקורת על החלטה לא לשתף שחקן מסיבה רפואית. יש שם אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים.

  13. לפרופסור מנחם לס היקר,
    מזכיר לך שיש אלמנט עלום בעיקר בספורט התחרותי ובעיקר ברגעי ההכרעה שנקרא "לחץ".
    אז אמנם לא היתה הגנה גדולה, אך לשחקנים כנראה "קצת" רעדו הידיים, בכל זאת, הם בדרך לגמר הכללי ומדובר במשחק די מכריע.

    אני לא מבין את גישת ה"אני מבין יותר מסטן ואן גנדי ומארק ג'קסון", או אפילו הגולשים המגיבים כאן בנושא קאם פיין. מה יהיה עם הצורך להקטין את כולם כדי להראות צודק? (כשלרוב אתה לא).
    זה שפיין עיקם את הקרסול ולא חזר לשחק זו עובדה.
    זה שהוא קפץ וניתר היום, מצביע על העובדה שהפציעה לא היתה חמורה *ממש לא אומר שהוא לא נפצע!*

  14. תודה על המעורב, מנחם .
    אתה חייב להפסיק לשלוף אחרי משחק אחד (כן, פיין נפצע ולא שיחק במשחק הקודם) זה פשוט לא רציני,
    אתה עושה את זה לפעמים, לשפוט מאמן או שחקן ע"פ משחק אחד וזה לא לעניין,
    אם אייטון יהפוך לשחקן של 30 נ'ק (כנראה שלא, אבל נניח) זה יבוא על חשבון מישהו (כנראה בוקר …) אתה בטוח שזה יועיל לקבוצה ?
    מה שהכי מרגיז אלו החטאות העונשין. אתה קולע פחות מ 75% ? זה המקצוע שלך, קום מוקדם ותתאמן על זה. עד שתקלע 90%+

  15. "הם גם הגנו מול זריקת פאולים (הקליפרס 63% מהקו…)"

    מנחם, אתה לוקח נתון שקצת מעוות במשחק הזה. פעם אחת כי הקליפרס קלעו 65.6 ופעם שניה כי אני זוכר לפחות שתי החטאות מכוונות של ג'ורג' ואחת של קאזינס מה שאומר שבנטרול שלהן הקליפרס קלעו מהעונשין 72.4 אחוז

  16. בס"ד
    תודה רבה מנחם.
    ההגנות היו טובות, וההתקפות פחות.
    היו טעויות שיפוט, אבל לא מזעזעות.
    היום הסופר סטארים הם מעל לקבוצה, לצערי.
    לוואי יש צוות רפואי משל עצמו, והוא פשוט לא עולה לשחק,
    זה מה שהיה בסן אנטוניו.

  17. ואני מסכים לגבי ג'ורג' שהיה חלש מאוד.

    בנוגע לפיין – ראו שהוא נפצע במשחק ואמרו גם שהוא לא יחזור לשחק עוד המהלך המשחק

    שיפוט – היה חלש ברבע האחרון
    פאול על מאן של נשרק
    פאול של ג'ורג' על פול שלדעתי חא צריך להישאר. כנ"ל בחטיפה של ברידג'ס מג'ורג'

    1. לדעתי הסיבה למשחק המכוער הזה היא העייפות המצטברת של השחקנים
      צופה עוד קרב חפירות בפיניקס…הקליפרס בקושי עומדים על הרגליים

  18. כבר כתבתי בתגובה לסיקור המשחק הבוקר שזה היה אחד המשחקים הגרועים שצפיתי בהם ב NBA. היטבו לתאר זאת למעלה עמיתי במילה אחת "לחץ". אך יש לי כמה חילוקי דעות אתך מנחם. אתה היית נותן לדיאנדרה איטון לשחק 30 דקות? אתמול בלילה הוא שיחק 41. אבל אני מסכים אתך שצריך לשחק אתו יותר בצבע. מרכוס מוריס קלע שלשות מהטובים בקליפרס? הממוצע העונתי שלו הוא 37%. פול ג'ורג היה קטסטרופה. יש מישהו בצוות האימון שעובד אתו על קליעות עונשין? ומה עם אותה קליעת עונשין הזויה של קאזינס בשניות הסיום? ולבסוף מה קרה עם אותו פטריק בברלי אותו רוממת רק לפני יומיים? הוא סיים את המשחק רק עם 2 נקודות ובהגנה נכשל בשמירה על פול ובוקר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט