אירועי דיומא – 27.06.2021

כדורגל / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה 2021 – שמינית הגמר

19:00: הולנד – צ'כיה – האצטדיון בבודפשט, שסביר להניח כי יהיה מלא, יארח את המשחק המסקרן. ההולנדים ניצחו את כל משחקיהם בשלב הבתים ונראה כי הם עדיפים מעט על הצ'כים, שהציגו אף הם כדורגל טוב בשלב הקודם. כשמתייחסים למשחק בין שתי הנבחרות, קשה שלא להיזכר בהתמודדות ביניהן בשלב הבתים של אליפות אירופה ב-2004. ההולנדים הובילו כבר 0:2, אך יריבתם, שהיתה אחת הנבחרות המלהיבות באותו הטורניר, הבקיעה שלושה שערים וניצחה במשחק.

22:00: בלגיה – פורטוגל – אלופת אירופה תתמודד בסביליה מול אחת הנבחרות האיכותיות בעולם. בדומה לשכנתם, הבלגים ניצחו גם כן בכל שלושת משחקיהם בטורניר. הפורטוגלים צלחו בית מוקדם קשה ביותר, כשבין יריבותיהם נמנו גרמניה וצרפת. ככל הנראה נראה קצב גבוה מאוד של שתי הנבחרות ולא אנסה אפילו לשער את זהות הנבחרת שתצא מהמשחק עם הכרטיס לרבע הגמר.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 2

קטע הפתיחה של הטור היה מהסוערים אותו חובבי הענף זוכרים בשנים האחרונות. הסיבה היא בעיקר שתי התרסקויות המוניות בחלקו השני של הקטע. הראשונה נגרמה ע"י צופה עם שלט שפגע בטוני מרטין בקדמת הדבוקה, והפיל את השען הגרמני יחד עם חלק ניכר מקבוצתו (כולל פרימוז רוגליץ', שלא ניזוק), מה שהותיר את רוב הדבוקה במצב עומד. הנזק כאן היה לשען גרמני אחר, יאשה סוטרלין, שסיים את המירוץ. לאחר ניטרול קל של הקטע, רוב הדבוקה התאחדה, מלבד חלק קטן מהרוכבים (כמו מרטין עצמו). אלא שההתרסקות הבאה הייתה אף יותר קשה, ונגרמה ע"י נפילה של רוכב בחלק הקדמי של הדבוקה. כאן ראינו כבר נפילות של מספר רב יותר של רוכבים, כולל כמעט כל קבוצת ISN, שעפה לשולי הדרך. הנזק לקבוצה הישראלית היה כבד: כריס פרום נראה כאחד שסיים את המירוץ, אם כי הוא הצליח לסיים את הקטע. עדיין, נכון לכתיבת שורות אלה, לא ברור מה מצבו, היות ונלקח לבי"ח יחד עם רוכב אחר של הקבוצה, ריטו הולנשטיין. גם בגזרת הזמנים, חלומות ה-GC של המוביל מייקל וודס נגוזו לחלוטין, לאחר שהגיע כ-8 דקות אחרי המנצח. עוד חברי GC שספגו מכות קשות עד אנושות מבחינת זמנים היו ואלוורדה, פורט, בוכמן, לופז ומרטאן. והייתה לנו גם תחרות בסיום הקטע, והיא הוכרעה באופן מוחץ ע"י רוכב אחד – ז'וליאן אלאפיליפ. אלוף העולם פרץ קדימה בתחילת העלייה המסיימת, כ-2.5 ק"מ לסיום, ונותר מלפנים מבלי שאף אחד משאר הפייבוריטים מאחור לא יצליח לסגור את הפער. זה נגמר עם ניצחון משכנע, 8 שניות לפני כל השאר, כשמייקל מתיוס מגיע שני, ופרימוז רוגליץ' גונב 4 שניות בונוס במקום השלישי.
קטע 2 של הטור נשאר באיזור היפה של ברטן, וגם כאן אנו צפויים לקבל תוואי בסגנון קלאסיקות האביב. גם הפעם יש כאן קטע גבעי, אלא שהסיום אמור להיות אף קשה יותר מקטע אתמול. זאת כי הפעם הסיום יהיה במה שקרוי הקיר של ברטן, עלייה קצרה ותלולה של כ-2 ק"מ, המגיעה לשיפועים דו ספרתיים. הקיר הנ"ל יופיע עוד 18 ק"מ לפני כן, מה שבכללותו מזכיר את התוואי של מירוץ פלש וואלון. הקטע מתאים לפאנצ'רים, מה שאומר שהוא מתאים אף יותר מזה של אתמול עבור אלאפיליפ. לאלוף העולם תהיה הזדמנות פז להכפיל את הישגו מאתמול, ולהגדיל את הפער בחולצה הצהובה. ואלוורדה, רוגליץ' ואולי גם דן מרטין, שהיה האחרון לחגוג בטיפוס הנ"ל לפני שלוש שנים, צפויים להיות המתחרים העיקריים שלו כאן. היות ומדובר בדרכים דומות לאלו של אתמול, ובנוסף, יש גם סיכוי לגשם, אזי ייתכן מאד שכאוס מהסוג שראינו אתמול יחזור על עצמו גם היום (בתקווה שלא). שידור ביורוספורט ב-14:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. הטמטום של הצופה אתמול כל כך מרגיז. סתם בואו תראו אני בטלויזיה. בשביל זה לדפוק לאנשים הכנות של חודשים ברגע. כל כך מעצבן. כרגיל המפלצת יצאה מחוזקת מהסיפור הזה כשגם יומבו וגם UAE ספגו לא מעט נזק. עוד רווח מבחינתם הגיע בתאונה השנייה שלפחות הוציאה את כל הדיבורים על 4 מובילים מהמשוואה. עכשיו רק צריך לחכות להתרסקות של תומאס וקרפאז יקבל בשקט את המושכות.

    1. הטמטום הזה של הצופה הביא בעקיפין גם להתרסקות השנייה. הדבוקה הייתה הרבה יותר עצבנית אחרי ההתרסקות הראשונה, כשהרבה מאד קבוצות ניסו לעבור קדימה.
      הנזק שדיברת עליו נראה די ממשי. מארק הירשי, אחד הדומסטיקים העיקריים של פוג, החזיק אתמול בקושי בסוף הדבוקה. ואגב קאראפאז אתמול הפסיד 5 שניות, בקטנה.

  2. תודה רבה לכולם.
    אגב אלכס, המשפט: "הפורטוגלים צלחו בית מוקדם קשה ביותר, כשבין יריבותיהם נמנו גרמניה וצרפת" קצת מצחיק אם לוקחים בחשבון ש3 מתוך 4 עלו שלב.. הרביעית הייתה הונגריה

    1. זיו, על פניו אתה צודק, אבל הונגריה היא נבחרת טובה מאוד, שנהנתה מתמיכה משמעותית של הקהל בשני משחקיה הראשונים. לראיה, פורטוגל אמנם גברה עליה 3-0, אך הבקיעה את השער הראשון רק בדקה ה-84. בהמשך הם סיימו בשתי תוצאות תיקו מול הצרפתים והגרמנים. המחזור השלישי בבית, כידוע, היה צמוד והפכפך. לפרקים, הפורטוגלים והגרמנים היו במצב של הדחה, אך הצליחו להעפיל לשלב הבא בסופו של דבר.
      לאור כל זאת, למותר להניח כי הבית היה קשה למדי והעפלתה של הפורטוגלים לשלב הבא אינה צריכה להיחשב כמובנת מאליה.

  3. גם באמות המידה הגבוהות של אליפות ארה"ב באתלטיקה, יום התחרויות אתמול היה איכותי באופן יוצא דופן.
    שני מקצועות המשוכות לגברים הניבו תוצאות קרובות מאוד לשיאי העולם בהם. גרנט הולוויי, אלוף העולם ב-110 משוכות, קבע 12.81 שניות בחצי הגמר, רק מאית שנייה אחת לאט יותר משיאו העולמי של בן ארצו, אריאס מריט, מ-2012. הולוויי ניצח גם בגמר עם 12.96.

    בנג'מין ראייי ניצח ב-400 משוכות עם 46.83. זוהי התוצאה השנייה בכל הזמנים, רק 5 מאיות איטית יותר משיאו העולמי בן 29 השנה של קווין יאנג. בכך הוא דחק את תוצאתו של קרסטן וארהולם, שטרם התחרה העונה במקצוע (אך קבע תוצאה נהדרת, 33.26, ב-300 משוכות), למקום השלישי בהיסטוריה.

    גמר 200 המטר לנשים היה נהדר אף הוא. ארבע הראשונות ירדו מ-22 שניות, כשהמהירה ביניהן היתה גבריאל תומס בת ה-24, עם 21.61, אחת התוצאות המהירות בהיסטוריה. אליסון פיליקס סיימה חמישית עם 22.11 שניות.

    הקפיצות האופקיות והאנכיות של הנשים התעלו גם כן לרמה מצוינת. בריטני ריס, האלופה האולימפית קפצה לרוחק ל-7.13מ'. קתי נגאוטה קפצה במוט ל-4.95מ'.

    1. הי אלכס.
      כבר הערתי לגבי זה בעבר אבל אני חש את הצורך להעיר שוב:
      ריבוי התוצאות המדהימות האלו, בארה"ב, מעורר, לפחות בי, חשש רב שמדובר בשימוש בחומרים אסורים חדשים שהמדע טרם פגש.
      מקווה שאתבדה

      1. כן, החשדות האלה תמיד קיימים, וכנראה נשענים על בסיס כלשהו. שילוב של חומרים אסורים ונעליים שנויות במחלוקת.
        שני אתלטים אמריקאיים בכירים כבר הושעו העונה: כריסטיאן קולמן, אלוף העולם במאה מטר, על עבירות מתחום ה-"Whereabouts", כלומר היעדר דיווח על מקום הימצאו ואי התייצבות לבדיקות. האתלטית השנייה היא שלהי הוליהאן, השיאנית הלאומית ב-1,500 ו-5,000, שהושעתה עקב הימצאות חומר אנאבולי אסור. לטענתנ מסרה, כי אכלה סטייק, שבו אכן ישנו ריכוז גבוה של תוסף זה (נאנדרולון). מעריך שהיא תערער והמקרה ייבחן שוב.

  4. זיו, אתמול רשמת משהו על קופץ משולשת ולרוחק שהרשים, תוכל לרשום את שמו? (כתגובה לכשלונו של כריסטיאן טיילור)

    1. אור. כריסטיאן טיילור לא נכשל אלא נפצע קשה.
      אני מעתיק את התגובה שלי מאתמול בדיומא:
      גם האלוף האולימפי בקפיצה משולשת בשתי האולימפיאדות האחרונות, האמריקאי המצוין כריסטיאן
      טיילור לא ישתתף במשחקים האולימפיים הוא נפצע בגיד האכילס בתחרות שהתקיימה באוסטרבה, צ'כיה לפני כחודש:
      https://www.eurosport.com/athletics/tokyo-2020/2021/tokyo-2020-olympic-triple-jump-champion-christian-taylor-suffers-serious-achilles-injury-ahead-of-su_sto8328516/story.shtml .
      לגבי הקופץ לרוחק, ג'ובון האריסון, הוא גם קופץ לגובה מצוין שקבע השנה תוצאה של 2.36 מ'. ברוחק הוא קבע 8.44 מ'.

  5. אמנם זה עצוב, אבל קצת מצחיק שמחפשים את האשה האשמה בתאונה שברחה מזירת הפשע אחרי שהבינה מה קרה. מעתיק מוואלה:
    .
    אחת משתי התאונות נגרמה על ידי אוהדת שהחזיקה שלט ("יאללה סבא וסבתא", בשילוב של גרמנית וצרפתית) שגלש מעט לעבר הכביש ובו התנגש הרוכב הגרמני טוני מרטין, ואחריו רבים אחרים. המשטרה הצרפתית כבר פתחה בחקירה ומחפשת אחר האישה, שנמלטה מזירת האירוע ועלולה להיכנס לכלא לשנה, כך לפי התקשורת בצרפת.
    .
    "האישה שגרמה לתאונה עזבה את הזירה לפני הגעת החוקרים", אמר דובר המשטרה המחוזית. "אנחנו עושים הכול כדי למצוא אותה. היא ענדה משקפיים והיתה לבושה במכנסי ג'ינס כחולים, סוודר אדום וצהוב ומעיל צהוב". מנהל הטור דה פראנס הוסיף: "זו התנהגות בלתי מתקבלת על הדעת. יש נהלי בטיחות ולאוהדים אסור לעבור קו מסוים. זה היה מטורף, אנחנו נתבע את האישה הזו על ההתנהגות שלה".

  6. שתי ההתרסקויות היו מדהימות בכל אמת מידה. בין הצופים היו – ותמיד יהיו – מטומטמים שרוצים לתפוס תהילה לרגע. נורא ממש.

    אלכס, לי כל כך מוזר לחזות באליפות ארה"ב בא"ק…פעם הכרתי כל אתלט. היום אני לא מכיר אף אחד.

    טוב שישנה מדינת אורגון. אחרת הא"ק של ארה"ב הייתה על הפנים.

    תודה לכותבים.

  7. הצ'כים הדיחו את ההולנדים ומוכיחות את התאוריה שלי שהבית המוקדם לא ממש רלוונטי להמשך.
    ובכך הם קובעים את מפגש רבע גמר הראשון שנקבע ביורו שישוחק בשבת ב 19.00

    מפגש החברים היחידי שיהיה כאן הם בין החברים של דאבור בהופנהיים
    בצד אחד השוער הצ'כי פאבל קדז'אבק מול חברו לקבוצה רוברט סקוב הדני

    יהיה זה מפגש שלישי ביניהם ביורו לאחר שביורו 2000 הצ'כים ניצחו 0-2 במסגרת המחזור הראשון בבית שבו שני הנבחרות הודחו בבתים.

    יהיה זה שחזור לרבע גמר יורו 2004 אז הצ'כים הביסו 0-3

    (נפגשו גם במסגרת שמינית גמר יורו 60 אך אז זה היה במסגרת המוקדמות והייתה זו צ'כוסלובקיה והיא עלתה לרבע עם 2-2 ו 1-5 וסה"כ 3-7 בסיכום )

  8. בלגיה מדיחה את אלופת היבשת פורטוגל 0-1 ומעפילה בפעם השנייה ברציפות לרבע הגמר (זהו טורניר גדול רביעי ברציפות שדור הזהב הבלגי מגיע לטופ 8 )
    ברבע הגמר תתמודד בלגיה מול איטליה בשישי בערב ב 22.00 באליאנץ ארנה במינכן
    2 בלגים ייפגשו את חבריהןם האיטלקים

    לוקקו כוכבה של בלגיה ושל אינטר יפגוש בחברו הבלם אלכסנדרו באסטוני ובקשר ניקולו בארלה

    דריס מרטנס חלוצה של נאפולי יפגוש בחבריו ג'ובאני די לורנצו המגן ובקשר /חלוץ לורנצו אינסינייה

    איטליה ובלגיה כבר שיחקו ברבע גמר אך היה זה עדיין במסגרת המוקדמות בטורניר 1972 כאשר רק ארבעת הגדולות הגיעו לטורניר הגמר הבלגים ניצחו אז 0-0 ו 1-2 והעפילו לטורניר 1972 (סיימה שלישית )

    במסגרת היורו עצמו שיחקו פעמיים במסגרת שלב הבתים

    המפגש הראשון ביורו 1980 הקבוצות מסיימות בתיקו 0-0 במסגרת מחזור הסיום של בית 2
    הנבחרות הגיעו למחזור הסיום בשוויון נקודות לאחר ניצחון ותיקו אך השיטה אז קבעה שהראשונה מכל בית תעפיל לגמר כאשר השנייה תשחק על המקום השלישי .
    גם הפרש השערים היה דומה +1 אלא שמכיוון שבלגיה כבשה 3 פעמים ואיטליה פעם אחת (יחס 0-1) לבלגים הספיקה תוצאת תיקו
    וזה מה שקרה 0-0 העלה את בלגיה לגמר שם נוצחה מול גרמניה

    המפגש האחרון התרחש ביורו הקודם 2016 במסגרת בית 5 במחזור הפתיחה האיטלקים ניצחו 0-2 אך 2 הנבחרות העפילו לשמינית הגמר איטליה כראשונה ובלגיה שנייה ..לבסוף שתי הנבחרות הודחו ברבע הגמר .

    (במסגרת גביע העולם נפגשו למשחק בודד במונדיאל 54 בשלב הבתים האיטלקים ניצחו 1-4 אך 2 הנבחרות הודחו )

    המפגש ביורו 2016 היה למעשה הרשמי האחרון ביניהם
    אנקדוטה מעניינית היא ששתי הנבחרות העפילו לחצי גמר ליגת האומות
    שם באוקטובר ייפגשו איטליה מול ספרד ולמחרת בלגיה מול צרפת
    המנצחות ישחקו אז בגמר שישוחק ב 10/10/21 (המפסידות ישחקו באותו היום במפגש על המקום השלישי )

    מה שעוד מעניין הוא
    שמחר בשלישי ישחקו ספרד וצרפת (ספרד מול קרואטיה וצרפת מול שוויץ)
    הם הם ינצחו הרי שכל הצד הזה של רבע גמר האלופות יהיה על טהרת ארבעת העולות לחצי גמר ליגת האומות כאשר
    המנצחת במפגש איטליה -בלגיה תפגוש במנצחת במפגש ספרד -צרפת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט