דעות לקראת משחקי ראשון/ שחר צ'קוטאי

דעות לקראת משחקי ראשון/ שחר צ'קוטאי

לאחר עונה מבולבלת ומלאה במאורעות, אנחנו נמצאים בישורת האחרונה. מטרת המדור לתת את דעותיי ומחשבותיי. לא חובה להסכים ואשמח מאוד אם גם תכתבו זאת בתגובות.

האייל הדוהר

המסלול שהבאקס עושים הוא קשה במיוחד, בתחילה הם עוברים את האש עם משחק ראשון קשה ואז עם סופר-טאנקר שכיבה את ההיט העייפים. ההרגשה שלי הייתה שהסל של מידלטון בסיום המשחק הראשון שיחרר את הפחד שהיה קיים אצל מילווקי אחרי הכוויה מעונה שעברה.
מול הנטס הם היו כבר בפיגור 2-0, ושוב סל ניצחון של הולידיי שיחרר איזו נקודה בראש עם הקרניים והם התחילו לשחק כדורסל. למעשה אחרי כל ניצחון צמוד הם מתפוצצים. גם פציעות היריבה עשו את שלהם.

נכון שהקבוצה הזאת לוקה במנטליות חלשה וכדורסל התקפי מחריד לצפייה, אך בפועל הם הצליחו להגיע ליעד שלהם כאשר הם עוברים את האויבים המרים שלהם. בודנהולצר עושה עבודה טובה. כן, כן הוא מצליח להתאים את החמישיות שלו ליריבה ובניגוד לעונה שעברה הרוטציה התקצרה במיוחד והחמישייה שיחקה רוב מוחלט של הזמן.
אחרי הקבוצות שהם עברו, היריבה הקשה ביותר עבורם זה הם עצמם. הם יכולים לזכות באליפות, אבל הם צריכים לא לפחד מהמעמד, וזאת המשימה הקשה ביותר.

Giannis Antetokounmpo by 17thursday on DeviantArt

ההוקס מול הסיקסרס

מי היה מאמין שאטלנטה, קבוצה שהייתה בתחתית המזרח עד תחילת חודש מרץ, תהיה מרחק משחק בודד מגמר מזרח? מי היה מאמין שדווקא היא תצליח להקשות על פילדלפיה החזקה של העונה הנוכחית?
איך הגענו למצב הזה: פילי חטאו בחטא הגדול ביותר – יוהרה. למשחק הראשון הגיעו הסיקסרס בראש שהם מנצחים בלי להתאמץ ופתאום אטלנטה חבטה בהם ועשתה ככל העולה על רוחה ועדיין פילי הצליחה לסיים את זה בצורה מותחת בלי וויתורים. במשחקים 2-3 פילי רמסו את הניצים בקלות אך במשחק הרביעי שוב ההפרש של פילי היה בעוכריהם כאשר הניצים הצליחו לעשות הפיכה וניצחו את המשחק הזה בעור שיניהם.
משחק 5 כבר היה ממש חטא לקהל של עיר אחוות האחים, זחיחות הדעת של פילי בהובלה של 25 נק' עשה את שלו וכאשר ההוקס התחילו לחזור פילי הייתה עמוק בגארבג'-טיים בלי יכולת הגבה מהירה. במשחק השישי סוף כל סוף קיבלנו משחק צמוד לאורך כל הדרך אך פילי יצאה עם הניצחון.

למעשה, מלבד המשחק השישי כל שאר המשחקים היו חד צדדים לאורך רוב הדרך עם בליצ'ים בסיום. פילי שלטה בסדרה בצורה בולטת וחזקה במיוחד אך הפסידה את המשחקים בצורה מביכה וחסרת שכל.
הלילה המשחק הזה הוא קריטי למובילת המזרח, זה יהיה הפסד נוראי עבורם. הבדלי הרמות העונה ברורים ולולא היכולת של אטלנטה לבצע ריצות במשחק והקריסה של פילי בזמן אמת – התוצאה של הסדרה הייתה אחרת.

Sixers' Joel Embiid Explains Altercation With Hawks' John Collins in Game 6  - Sports Illustrated Philadelphia 76ers News, Analysis and More
גדול עליו.
אתר SI

המפרשים פתוחים

במכינה בה למדתי היינו שרים מדי שבת את מילותיו של רבי נחמן שאמר לתלמידיו: "נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת הייתה כוונתי. רציתי שתהיו כחיות הנוהמות ביער לילות שלמים".
אחרי השיר ראש המכינה בקולו הצרוד היה מסביר את המילים: חיה שנוהמת ביער היא יודעת שהיא הולכת להילחם על חייה. לטרוף או להיטרף. ככה זה בעולם שלנו, צריכים להחליט אם אנחנו טורפים את התשוקות ובונים את הערכים או שאולי נטרפים ע"י התשוקות ומתמכרים אליהם.

המפרשים הרגישו שהם כמו הזקן מסיפורו של המנגווי, ואחרי שהם הצליחו לתפוס דג גדול מאוד בדמות קאווי הם חייבים לחזור ולהראות לכולם את הדג הגדול.
בדרך לתהילת עולם היה את יוקיץ' שנתן ביס גדול במיוחד בדג ובתקוות העתידיות. העונה הנוכחית התחילה עם דג גדול וכאשר היה נראה שלוקה מצליח להוריד את הזקן אך פול ג'ורג' בתפקיד המשוט והדג עצמו עזרו והכו את המאבס. כך קרה גם מול יוטה רק שהדג עצמו נאכל ונפל בדרך. כעת על הזקן להגיע אל חוף מבטחים עם משוט ומה שעוד נותר לו בסירה.

כאשר שחקן נפצע, נוצר וואקום הגנתי וגם וואקום התקפי וכאשר יש רווח מישהו ינסה להיכנס ולכסות את החור. במשחק החמישי מוריס וג'קסון היו השמיכות שכיסו את הבור ובמשחק לאחר מכן היה זה טרנס מאן.

הקליפרס היו יכולים לוותר ולתרץ את כישלונם בפציעתו של קאווי אך הם העדיפו להילחם כמו חיה שנוהמת בלילה לפני שהיא נלחמת על חייה בדרך לטרוף את היריבות. כל מה שיש בתוך סירת המפרש עזר כדי להגיע לחוף המבטחים וכעת כל תוצאה שתהיה, הקליפרס יצאו עם המחמאות ועם הגאווה שהם עשו היסטוריה של 51 שנים.

השיר המדובר

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה שחר.
    מילווקי התבגרו מנטלית בצורה מאוד משמעותית בעונה האחרונה ועברו 2 סדרות קשות שהיה להם הרבה יותר מה להפסיד.
    לגבי פילדלפיה – יותר מדי שחקנים לא עומדים בלחץ של משחק צמוד, ובעיקר סימונס שלא מסוגל להיות על הפרקט כרגע.
    לגבי הקליפרס – יש לי נטייה להאמין שזו יותר קריסה של יוטה. עכשיו זו ההזדמנות של PG והחברים להוכיח מה הם שווים בלי קוואי.

  2. מילוואקי לא צריכה לפחד, אבל בהחלט צריכה להשתמש יותר במה שיש לשחקנים בין האוזניים. העונה של אטלנטה באמת יפה מאד, כל הכבוד להם על השיפט הזה. אם הקליפרס מצליחים לעבור את פיניקס בלי קוואי אסיר בפניהם את הכובע. פילי תגיע עד לאן שדני גרין יקח אותה 😉

  3. תודה שחר, מסכים עם הניתוח, נקטדות יפות.
    מחמאות ליאניס וגורג שעשו מהפך מנטאלי.
    מעריך שהגמר יהיה פניקס באקס

  4. תודה צ'יק אבל אני לא מסכים עם הרוב המוחלט בטור
    .
    קודם כל מכל הסדרות דווקא הסדרה הזו הייתה נוראית של באד (ואני לא גורס בכלל שהוא מאמן פלייאוף גרוע, גם אם לא מבריק) הבאקס היו אמורים לרמוס את הנטס. פשוט לגמור עם זה 4-1. ההתקפה שלהם כל כך קירטעה וזה לא רק איזשהו סלמפס. חוסר הניצול של הגודל שלהם להיכנס לצבע פעם אחר פעם פשוט צעק. המשחק נעשה עם מעט מאוד חיתוכים מעט מדי משחק פוסט של לופז שהיה יכול לגמור כל שומר שהנטס היו זורקים עליו. מעט מדי משחק בין יאניס ללופז. לנטס יש שחקנים אינטליגנטיים (כן אני חושב שיאניס אינטילגנט הגם שלא מוכשר בלזרוק את הכדור ממרחק של יותר מ3 פיט) שהכישרון שלהם לא נוצל וזה על באד. דווקא ההגנה של הנטס הפתיע אותי. והקריד הולך כמובן לנאש. השימוש בדורנט ובגובה שלו היה מושלם והוא עשה דברים שיאניס עושה עם העזרה שמגיע תוך חצי שניה לכסות חורים
    .
    אתה קצת משחק לא פייר עם מה שההוקס עושים לפילי. ההוקס נותנים סדרה הירואית ולולא התעלות מטורפת של סת' ושביקה של בוגי/ קולינס בחלקים של הסדרה פילי כבר היו בבית. ההוקס ובמיוחד טריי פשוט משחקים לא פחות טוב מפילי. לא צריך לשנמך את ההישג שלהם.

    1. מזדהה עם הרבה חלקים לגבי ההתקפה של הבאקס. זה לא היה אמור להיראות כך, הנטס קבוצת הגנה לא טובה, גם אם מגיע לה (ומגיע לה) הרבה קרדיט על הגנה מצויינת ושיבוש ההתקפה של מילווקי. אי אפשר להשתמש רק בתירוצים של "הולידיי לא פוגע". הוא פגע מול ההיט, ובכללי, זה תפקיד של מאמן לדאוג להתקפה שלו ולנצל את היתרונות ואת המיס-מאצ'ים הברורים שלו בהתקפה. בטח עם סנטר הגנתי מצויין כמו לופז, שגם נייד ויודע לאיים מחוץ לקשת (משחק ענק שלו אתמול. קצת נבלע בין כולם). אני לא חושב שזה 4-1 בדווקא, אבל זה בהחלט היה יכול ללכת לכיוון. בקיצור, זה לא רק המעמד, כמו ההתאמות הגרועות וזה שהקבוצה הייתה נראית לא מוכנה.
      אה, וקווין דוראנט שחקן מדהים.

    2. ההתקפה המחרידה והמנטליות הם מנת חלקו של בוד וזה בעוכריו (שמעתי מחבר שלדעתו מילווקי צריכה להיפטר ממנו בכל מצב, גם אחרי אליפות) אבל הוא כן למד מעונה שעברה ועשה התאמות נדרשות., ועל כן מגיע לו גם מילה טובה.
      .
      אטלנטה מדהימה אותי ואני מודה לאל שלא התערבתי איתך על הסדרה הזאת.
      תסכים איתי שפילי הרבה יותר חזקה מהם וברוב המשחקים פילי שלטו במשחק עד שההוקס עשו ריצה ושינו את המשוואה… ולכן, צריך לתת מילה טובה למקמילן ולשחקניו אבל סדרה שהייתה צריכה להסתיים בסוויפ גנטלמני נמשכה יותר מדי

  5. לא חיבבתי במיוחד את הבאקס אבל אז טאקר הצטרף ומילווקי חתמה ברית ערים אחיות בדם עם חולון כך דאני לגמרי בעדם.
    את פילי אני אוהב בלב.
    תהיה בעיה אם שתיהן תגענה לגמר המזרח.
    יאללה פיניקס
    🕺

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    מילווקי מפגינה אופי.
    מבחינת הכדורסל יש מקום לשיפור,
    בעיקר אצל הולידיי, וביציבות של מידלטון.
    אם פילי עולים, יהיה מעניין מאד לראות יאניס מול אמביד.
    אם אטלנטה עולים, לקפאלה יהיה תפקיד חשוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט