אירועי דיומא – 18.06.2021

כדורגל / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה 2021 – שלב הבתים

16:00: שבדיה – סלובקיה – שתי הנבחרות, שיפגשו ביניהן בסנקט פטרסבורג, השיגו תוצאות טובות, מול נבחרות עדיפות, במחזור המשחקים הראשון של בית ה'. הסלובקים הפתיעו וגברו על פולין, ואילו שבדיה, שהגיעה לרבע גמר אליפות העולם האחרונה, סיימו בתיקו ללא שערים מול ספרד. ניצחון של אחת הנבחרות עשוי להבטיח את מקומה בשלב הבא.

19:00: קרואטיה – צ'כיה – הצ'כים בינתיים נהנים בגלזגו וגברו בה על נבחרת סקוטלנד הביתית במחזור הראשון של בית ד', כשבמהלך המשחק הובקע שער יוצא דופן, ממחצית המגרש, של פטריק שיק. ייתכן שהמשימה היום תהיה קשה יותר, לאור זהות היריבה, הלוא היא סגנית אלופת העולם, שהפסידה במשחקה הראשון לאנגליה וחייבת לנצח על מנת לשמור על הסיכוי להעפיל לשלב הבא.

22:00: אנגליה – סקוטלנד – מטבע הדברים, מדובר ביריבות ספורטיבית (ולא רק) מיוחדת, שנמתחת על פני כ-150 שנה, עוד מהתקופה הויקטוריאנית, שהיתה ראשית ימיו של הכדורגל כענף המוכר לנו כיום. הפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו בטורניר גדול היתה לפני רבע מאה, בשלב הבתים של אליפות אירופה ב-1996. בדיוק כמו במשחקם הראשון באליפות הנוכחית, גם אז הסקוטים ספגו שער יוצא מן הכלל מרגלי פול גאסקוין. שחקן ריינג'רס דאז הטעה את הבלם הסקוטי קולין הנדרי, ששיחק בבלקבורן האנגלית, והקפיץ מעליו את הכדור בדרך לאחד מהשערים המיוחדים בתולדות אליפויות אירופה. גם הפעם, אצטדיון וומבלי (המחודש) יארח את ההתמודדות, ויהיה מעניין לראות האם היריבות ההיסטורית שהסקוטים מרגישים כלפי האנגלים תצליח לגשר על הבדלי הרמות בין הנבחרות, שנוטים די משמעותית לטובת נבחרת 'שלושת האריות'.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט