פריוויו לגמר הפלייאוף בליגת ווינר סל / צוות הופס כדורסל אירופי

(אתר מנהלת הליגה)

אחרי השבוע הכי פסיכי שעבר עלינו העונה, ליגת העל מגיעה רשמית לישורת האחרונה עם המשחק בין אלופת המדינה ומחזיקת גביע המדינה, מכבי תל אביב, לבין הטוענת לכתר הפועל גלבוע גליל.

שתי הקבוצות כבר נפגשו פעמיים בגלגול הנוכחי שלהן בקרב על האליפות, כאשר גלבוע גליל לקחו אליפות בעונת 2009/10 ומכבי תל אביב החזירה לעצמה את התואר שנה לאחר מכן. שתיהן הוכיחו עליונות על כל הליגה לאורך כל העונה, כשמכבי טיילה לאורך העונה והתמקמה בראשות הטבלה בשלב מוקדם, כשגלבוע גליל פתחה את העונה חזק גם היא והרגישה את הטעם של המקום הראשון במחזורים הראשונים.

שתי הקבוצות לא הפסידו אף משחק בפלייאוף: מכבי התקשתה נגד באר שבע בשלב רבע הגמר אך ידעה לנצל את יתרון הגובה שלה בשביל לנצח את שני המשחקים. בשלב הבא, נגד אילת, היא הייתה מרחק החלקה אחת של קייסי פראת'ר ממשחק שלישי, אחרי שניצחה יחסית בקלות את המשחק הראשון. גלבוע גליל לא התקשתה במשחקי הבית, כשניצחה את ירושלים ב-27 הפרש ברבע הגמר וב-15 הפרש את חולון במשחק השני בחצי הגמר. בחוץ, לעומת זאת, היא הציגה יכולת גבוהה אך נדרשה לפעולות מכריעות של יפתח זיו (חטיפה נגד הפועל ירושלים וסל ועבירה נגד חולון) כדי לצאת עם ידה על העליונה.

מאצ'-אפים:

קרב הגבוהים: אות'לו האנטר ואנטה ז'יז'יץ' נגד קרי בלאקשיר וג'הייבה פלויד – צמד הגבוהים הזרים של שתי הקבוצות הם המפתח הראשון לניצחון בכל צד. עד כה, הצמד מהעמק הראה עליונות בכל פעם על אנטה לא-יכול-לשמור-על-סנטרים-אתלטיים ז'יז'יץ' ובלאקשיר הוא איום מכל טווח עם גובה שלא נראה בארץ. היכולת הטובה שלו לאורך כל העונה, גם במשחקים מול מכבי ובעיקר בשלושת המשחקים האחרונים, היא פקטור משמעותי ביותר אצל החבורה של אבישי גורדון וגיא קפלן. ג'הייבה פלויד צפוי להתקשות יותר הגנתית מפעמים קודמות, כי ז'יז'יץ' מגיע בכושר התקפי מצוין, למרות שעד עכשיו בסדרות הפלייאוף הוא לא נתקל בסנטר עם יכולות הגנתיות ואתלטיות כמו של פלויד.

מהצד השני, האנטר הוא האקס פקטור מתחת לסל – בעוד כולם יודעים את סט היכולות של ז'יז'יץ', האנטר נראה בנסיגה ככל שהעונה מתקדמת. הוא עצבני, זועף, נוטה לטראש טוק מיותר שמסית את דעתו מהמשחק. בעונה שעברה, מכבי הסתמכה על סנטר ותיק בגמר, שסחף אותה לניצחון משכנע על ראשון לציון, אחרי שלא היה פקטור משמעותי לאורך כל העונה. העונה, מכבי שוב תישען על סנטר ותיק, לפחות הגנתית, כדי לנסות לעצור את הצמד הדינאמי של גלבוע.

קרב הגארדים: סקוטי ווילבקין וכריס ג'ונס נגד יפתח זיו וג'ו תומאסון – המפתח השני של שתי הקבוצות. שתי הקבוצות חיות ונושמות על הגארדים שלהן – ווילבקין הוא השחקן הטוב בליגה כשהוא רוצה, עם קליעה מכל טווח ואיום תמידי על הסל, בין אם באסיסטים או בין אם הוא סתם על המגרש. כריס ג'ונס הוא הגיבוי שלו. אם לא הולך לווילבקין, ג'ונס הוא הגו-טו-גאי. הופעה מחשמלת שלו במשחק האחרון באילת עזרה להם לעלות לשלב הבא, אך שם מחכה משימה קשה הרבה יותר – צמד הגארדים של גליל. אם יש משהו שהם יודעים לעשות העונה, מעבר ללקלוע הרבה נקודות, זה לשמור. במשחק האחרון נגד חולון, גם זיו וגם תומאסון נצמדו לסי ג'יי האריס לאורך כל המשחק ומנעו ממנו את חופש הפעולה. הם יודעים ללחוץ, להציק, לעצבן, לחטוף וכעיקרון, הם צמד יותר מציק ממה שהצהובים נתקלו בו בבאר שבע. למרות היכולת הפזיזה שלהם בהתקפה, תומאסון וזיו משלימים אחד את השני בכך ששניהם עושים הכל בתור רכזים ויודעים לפרגן אחד לשני כשלאחד לא הולך.

היתרון של גלבוע במאצ'אפ הוא עניין ההגנה – בעוד שתומאסון וזיו שומרים טוב, ווילבקין וכריס ג'ונס פחות ידועים ביכולת ההגנתית שלהם. בניגוד לקבוצות אחרות, שמסתמכות הרבה על הגארדים לאורך המשחק, גלבוע למדו לתעדף את ההתקפות כך שהן יזרמו לשחקן החם ביותר בלי להכריח זריקות. מכבי, לעומת זאת, מתקשה יותר בקטע הזה בגלל הדומיננטיות של ווילבקין על המגרש. יהיה מעניין מאוד לראות איך הקרב בין הגארדים יתפתח ומי יצליח לנצל לטובתו את החסרונות של היריבה.

לו"ז:

משחק מס' 1: יום שני, 14.6, היכל מנורה מבטחים, 21:00.
משחק מס' 2: יום רביעי, 16.6, גן נר, 21:00.
משחק מס' 3*: יום חמישי, 17.6, היכל מנורה מבטחים, 21:00.
* במידת הצורך

כדור הבדולח:

אחרי הימור נכון בפריוויו הקודם, אני הולך על סדרה שתיגמר בשלושה משחקים עם ניצחון של מכבי תל אביב. בסופו של דבר, היא הקבוצה היותר מוכשרת, היותר פיזית והיותר מנוסה. למרות זאת, אי אפשר לזלזל בגלבוע גליל. הם הקבוצה שהכי הקשתה על מכבי בליגה העונה, כשניצחה אותה פעמיים והפסידה לה רק במשחק ניטרלי. בסיכום העונה, כתבתי שעדיף מאוד לגלבוע לפגוש את מכבי בחצי הגמר כי היא בעלת הסיכוי הכי טוב לעבור אותה ולעשות סנסציה ישראלית מחדש. טעיתי במקום, אך עדיין גלבוע היא הקבוצה שיכולה לנצח את מכבי תל אביב פעמיים בסדרה, ולקחת שוב פעם אליפות על ראשה. רק נקווה שהפעם יהיה גנרטור שיגבה את כל זה.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אחלה פריוויו לאחלה סידרה!!
    לדעתי הניצחון יהיה על שם אנשי המשנה: זוסמן, גוןדי וקלויארו בצד הצהוב, קאזינס ארצי ושאר היראלים (סרור, בני וחנוכי).
    .
    תודה רבה

  2. תודה.פריוויו מעולה. מסכים עם צ'יקו בנושא שחקני המשנה.
    קבוצות הליגה צריכות קורס אצל הגלבוע במציאת זרים בכסף קטן בכל עונה מחדש . אני הולך עם ההתלהבות והמומנטום של גלבוע ומהמר עליהם בשלושה משחקים.

      1. אז לא אשכח, ותודה לטשרניחובסקי.
        "הוי ארצי! מולדתי!
        הר טרשים קרח.
        עדר עלפה: שה וגדי.
        זהב הדר שמח.
        מנזרים, גל, מצבה,
        כיפות טיט על בית.
        מושבה לא נושבה,
        זית אצל זית.

        ארץ! ארץ מורשה!
        דקל רב כפים.
        גדר קו צבר רשע.
        נחל כמה מים.
        ריח פרדסי אביב.
        שיר צלצל גמלת.
        חל חולות לים סביב.
        צל שקמה נופלת.

        ארץ נחלת מדבר סין!
        קסם כוכבי לכת.
        הבל זעם החמסין.
        מלונה בשלכת.
        כרם גפן נים לא נים.
        תל חורבה נחרשת.
        תכול לילות וילל תנים.
        משאבה נוקשת.

        הוי, הוי, ארץ חמדת לב!
        השמיר, השית.
        ביר סוד יתום בגב.
        בשמים עיט.
        ריח פרדסי אביב
        שיר צלצל גמלת
        בים של אור טובע כל,
        ועל פני כל התכלת."

  3. אחרי 2 משחקים פחות 7 דקות בשבוע האחרון בגן נר אני לגמרי בעניינים וכמובן שלא אפסיד את הסדרה (כיף להגיד סדרה בהקשר של כדורסל ישראלי, גם אם זו הסדרה הכי מינימלית שיש..).
    נשקול בחיוב להיות גם במשחק ברביעי בגן נר. נראה.

  4. אמנם לא גליל אבל נחזיק כולנו אצבעות לגלבוע במאבקם נגד האימפריה המכבית.
    סל ניצחון אחד לפחות של יפתח זיו. לא נסתפק בפחות מזה.

  5. אני חייב להגיד שממש חורה לי שחמישיית העונה בליגה הישראלית מכילה רק ישראלי אחד.
    חמישיית העונה: סקוטי ווילבקין, יפתח זיו, קייסי פראתר, כריס ג'ונסון ואנטה זיזיץ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט