מתנה לשונאים/ וגם: אוי וויי. מיאמי לא רק הטובים; גם החכמים ביותר! / מנחם לס

צרה צרורה!!!

 

בזמן שחזיתי בשרלוט מנצחת את הניקס, הסתכלתי בעין אחת גם על טניס מאוסטרליה. ישנה לי הודעה עצובה מאד לאשך, ולשאר חולי הישבן העצום של סרינה: אין יותר ישבן!!! אני מעריך שהיא הורידה איזה 10-15 ק"מ, בוודאי 8-9 ירדו מהטוסיק בלבד. פתאום ישנה שחורה רזה, רגילה, רק זרועות שריריות.

מה יהיה? אלוהים, מה יהיה?

 

MIAMI HEAT AT THE WHITE HOUSE YESTERDAY

לכל השונאים: ENJOY!

 

ה-ALL STAR שלי

ה-INSIDER של ESPN ביקש מכתביו לשלוח את בחירת האול סטאר שלהם. הם ייצאו עם "הבחירה האמיתית", ולא בחירת האול-סטאר של ה-NBA שהיא בחירה של טיב, מעורבת עם פופולריות.

הנה הבחירה ששלחתי להם (אני כתב 'HONORARY' ; 'כבוד' יעני):

מזרח

חמישייה: ג'ון וול, דוויין ווייד, פול ג'ורג', לברון ג'יימס, רוי היברט

ספסל: קיירי אירוינג, למר דרוזן, לאנס ארמסטרונג,  כרמלו אנטוני, יואקים נואה, כריס בוש, פול מילסאפ

מערב

חמישייה: כריס פול, סטפן קרי, קווין דוראנט, קווין לאב, דווייט האוארד

ספסל: דמיאן לילרד, מייק קונלי, טוני פרקר, ג'יימס הארדן, למרכוס אלדרידג',  בלייק גריפין, דמרכוס קאזינס.

 

מה קורה עם  מיקאיל פרוקורוב

בוודאי  שאלתם את עצמכם כפי שאני שאלתי את עצמי לאחרונה מה קורה עם האליגרך הרוסי, הבעל של הנטס.

מה הוא אומר על ההתחלה האיומה העונה של הקבוצה בה השקיע יותר כסף מכל בעל קבוצה אחר. מה דעתו על התיפקוד של ג'ייסון קיד כמאמן?

בעל הקבוצה היה נעלם אחד גדול במראה, בקול, ובכתב. כאילו שלא היה קיים. מה הולך כל יום עם קינג, עם קיד, ועם האחראים על האולם היקר שהוא בנה – כמובן שאיני יודע. למדיה, לפחות, לא נאמרה מילה עד היום. סטאפן בונדי מהניו יורק דיילי ניוז סוף סוף יצר קשר עם פרוקורוב. מסתבר שהוא מתכנן להיות במשחק של הנטס נגד אטלנטה האוקס באולם O2 בלונדון בחודש הבא. הוא היה אלום פה העונה עם הקבוצה שהיא 22-15 כשהמילה היחידה שהוא אומר היא терпение – 'טרפנייה' – סבלנות.

כשהוא נישארל מה דעתו על ג'ייסון קיד, הוא הגיב למאמנו שהסרט "TOP GUN" עם תום קרוז הגיע רק עתה לרוסיה.

אם אתם זוכרים את הסרט, תום קרוז הוא "MAVERICK", הטייס הטוב מכולם שהיה מנהיג של הסקוונדרון שלו, ואז כשעדיין יכול היה להטיס את מטוס הקרב שלו כמו הטובים שבהם, הוא החליט להפוך למורה ומדריך של טייסים אחרים. "ג'ייסון קיד הוא ה-'TOP GUN' שלי", הוא אמר באנגלית מצויינת.

העובדות בשטח הן שבמקום להיות קרוב לאקשיון של קבוצתו, הביליונר בן ה-48  נראה בחודש האחרון באתרי נופש באלפים גולש מצוקי הרים ושותה בירה וודקה עם צעירות  יפהפיות בנות  20. הוא מנסה להשפיע על ה-NBA לארגן משחק במוסקבה.

 

לשחקנים, ולמייק בראון, נישבר מוינטרס

 

ההפסד לסקרמנטו קינגס 80-124 היה הגרוע ביותר שקרה לקאבס. דיון וינטרס סיים עם 4 נק', ב-1 מ-7, כולל 1 מ-5 מדאונטאון. קיירי אירוינג היה מלא התלהבות בתחילת העונה מההתחברות של וינטרס אליו והדיבורים שהחלו להסתובב ברחבי ה-NBA על "הבק-קורט הטוב בליגה". לפי עתוני העקרון ביקון  ג'ורנל והקליבלנד פליין-דילר, הדיבור היום הוא לא על הבק-קורט הטוב בליגה, אלא על ה-SHOT SELECTION וכל הגישה – ATTITUDE – של דיון למשחק ולחברי קבוצתו.

הנה מה שכתב העקרון ביקון:

 

Waiters was standing near half-court when he realized he was coming out and he threw his hands in the air out of frustration as "if to say, “Why me?”During the next timeout, Waiters sat pouting on the bench while the rest of the team huddled together. Assistant coach Jim Boylan casually walked down and talked to him and soon Waiters joined the huddle. But it was still a bad look.When Waiters’ shot is falling, he can carry a team. When it’s not, he tends to shut down. He doesn’t defend, he gets careless with the ball … Players have quietly grumbled about Waiters’ act off and on all season, and those grumbles were growing louder Sunday night.

כוכבים יכולים אולי לעשות את ההצגות האלה. אבל לא צעיר כדיון, שהוא עדיין לא כוכב. אני חושש מאד שהצעיר הזה עלול לסיים מהר מדי את הקריירה שלו בליגה.

 

 לא רק הטובים ביותר. גם החכמים ביותר!

 

שיין בטייה – אחד הגאונים!

איתן סקולניק הוא אחד מעתונאי ה-NBA הצעירים המוערכים ביותר. אני מכיר אותו טוב מהימים במיאמי היט. הוא היום SENIOR WRITER בפאלם ביץ' פוסט, וב-BLEACHERREPORT. בתחילת השבוע הוא כתב לפוסט, לבליצ'ר, ובטוויטר שלו מאמרים המהללים את האינטיליגנציה של שחקני ההיט. הוא היה אורקח של הקבוצה במסעה האחרון מערבה, והוא היה בשוק ממש כשהבחין שבמקום לשחק קלפיעם משך הטיסה, רוב השחקנים קוראים ספרים, מדסקסים 'טופיקס' שונים – רק לא כדורסל – או סתם עוצמים עיניים ומקשיבים למוסיקה.

"היה שוק אמיתי לשמוע את השחק'נים מדסקסים פוליטיקה, כלכלה, ואפילו ספרות וענייני תרבות.

מבין שחקני המיאמי היט כריס בוש, ריי אלן, ג'יימס ג'ונס, רוג'ר מייסון, ושיין בטייה היו כולם סטודנטים "מחוננים" בתיכון עם SAT'S של לפחות 1,240 (ג'יימס ג'ונס) שהוא SAT (מין בחינת בגגרות סטנדרטית)  גבוה מאד, ומספיק להיכנס לכל אוניברסיטה בארה"ב כולל דוק וסטנפורד, מלבד – תלוי בדברים אחרים – לאוניברסיטאות ה-IVY LEAGUES שם בד"כ ה-SAT המינימלי הוא 1,300. ג'ואל אנטוני היה תלמיד מחונן בקנדה. כל הששה היו ב-DEAN LIST במכללות שלהם ("רשימת הכבוד לסטודנטים מעולים").

לברון ג'יימס ודוויין ווייד בוודאי ניחנים באינטיליגנציה גבוהה לפי הצורה בה הם מנהבלים את החברות שבשמם – כולן מורצות על ידם אישית – וכל אפיקי ההשקעות שלהם. שניהם עוקבים אחרי צעדיו של מג'יק ג'ונסון שכמוהם לא היה סטודנט מחונן, אבל מוכיח יום-יום במעשיו, ובשפתו, את האינטיליגנציה הגבוהה הטבעית בה ניחן.

כל הנ"ל באו ממשפחות 'טובות': הוריו של רוג'ר מייסון הם ראש מחלקה לאורטופדיה (אביו, מנתח מפורסם), ואמו SCHOLAR בלטינית. שיין בטייה היה התלמיד המצטיין בבית ספר פרטי בו הוא היה 'השחור' היחיד (אביו השחור הוא פרופסור באונהיברסיטה; אימו מורה לאנגלית). אביו של ריי אלן היה קצין גבוה בצבא האמריקאי והוא בילה את רוב שנות ילדותו עד גיל 15 ב-Saxmundham in England,. הוריו של ג'יימס ג'ונס הם אנשי עסקים מצליחים מאד במיאמי בעסקי ייבוא-ייצוא. כריס בוש נולד לזוג הורים מהמעמד הבינוני הגבוע, וכבר מגיל צעיר נמשך והתעסק בענייני מחשבים ואלקטרוניקה.

 השחקנים לא מתביישים עם האינטיליגנציה שלהם:

רוג'ר מייסון:

“Out of a lot of teams that I played for, this is the smartest group of teammates that I’ve ever had, and that’s both on the court as far as basketball IQ, but then off the court as well,”Roger Mason Jr. said. “We talk about many, many things that don’t have to do with basketball that I haven’t typically been able to speak to teammates about in the past.”

שיין בטייה:

Battier, a Duke graduate, has found that to be true too: “We have a great diversity of interests off the court. It’s probably the most ‘read’ team I’ve been a part of, which is rare. I’ve been on teams where I’ve never seen anyone pick up a book and read on a plane. We have a lot of readers on this team, and a lot of guys who are about things outside academics. Art and culture and music. It makes for a well-rounded locker room. I don’t know how much of that plays into our success, but I think it has.”

ריי אלן:

“I’ve had teammates that say, ‘Screw a book,’ ” (Ray Allen) said. “I’ve had coaches tell me that I was too smart. They just wanted me to be quiet and just play basketball. So, I’ve found it to be a struggle to be a person—not that I’m trying to be smart, but I want to learn, I want to figure the world out, and observe things, and learn from people, and that’s never been taken as well, as easy by some players and organizations. Because they just want you to not question—they just want you to go forward and just be an athlete.”

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. הציטוט של ריי אלן זה אני באופן מדויק ברמה מוזרה. אגב, חאנס אמסרטרונג הוא אגדה חיה, אבל אני לו מקום בספסל המזרח. סטפנסון?

        1. תאמין לי ששלחתי סטפנסון.
          היש לכם מושג בכלל באיזה ספיד אני עושה 'מעורב' כזה? אתם בוודאי חושבים שאני יושב כל היום על המחשב. למזלי אני כותב במהירות עצומה, ואף פעם לא חוזר לקרוא מה שאני כותב. זאת בעייה, אני יודע, אבל זה דבר שהתחיל לפני 53 שנים ואני לא עומד להשתנות היום.

  2. אני דווקא חושב שהבעייה של וויטרס היא קליבלנד ולא ההפך. וויטרס יכול להיות שחקן מצויין אם תבוא הנהלה חזקה ומאמן חזק ויבהירו לו את מקומו ותפקידו בהגנה ובהתקפה, דגש על הגנה. דווקא אירווינג יותר מעצבן אותי. שחקן עם הרבה כשרון אבל רכרוכי. אין לו אופי של אלוף. זה יכול להשתנות בשנים הבאות אבל בינתיים לדעתי זה המצב.

  3. א. מנחם לא התבלבל. הוא קורא לו "לאנס ארמסטרונג" בכוונה.

    ב. את שם המשפחה של lance stephenson הוגים כ"סטיבנסון"

    בחירות טובות בסך הכל. אני אוהב את נואה, אבל למרות הפציעות של הורפורד ולופז, עדיין הייתי מכניס לפניו את בוזר, לואל דנג או ת'דאוס יאנג.

  4. וויד האינטילגנט זה לא זה שהיה צריך להמתין עונה במכללות כדי בכלל רק בשביל לשחק באיזה מכללה בינונית כי לא הצליח לעבור מבחני קבלה עם ציון של דפרים(שחקני כדורסל)???
    מוזר… לא נראה לי מאלה שיודעים לדפדף.

    ולברון זה לא זה שכבר בתיכון חתך לNBA? רגע הוא בגלל יודע לפתור משוואה עם 2 נעלמים??
    אינטילגנט אין ספק…האינטילגנציה שלו כל כך גבוהה שהיא אמרה לו שהוא צריך להחליט מול כל האומה לאן הוא לוקח את הכישרון שלו.

    עכשיו תגיד לי שהם מולטי מיליונרים בני 23 ו-32 בהתאמה שחיים באחוזה בסאות' ביץ' ולא חסר להם כלום בחיים.
    אהה טוב.

    1. הוא מרוויח בדקה מה שאה מרוויח בשנה, והוא חולש על אימפריה של 100 מיליון. הוא נואם ללא כל יראה בפני 20 מיליון איש. אתה בקושי מסתדר עם 8 עיזות. אז מי משניכם הוא החכם? אותו דבר ווייד שהוא המנהל של ה-FOUNDATION שלו, נחשה למתלבד הכי SMART, ואחד הטובים בנמצא במשחק (מתכוון בטלוויזיה, בפרסומות). שמעת אותו פעם נואם? הייתי רוצה לשמוע אותך נואם.

  5. אני לא ידעתי שהוריו של רוג'ר מייסון הם עילויים כאלה, ושהוא היה תלמיד מחונן. הוא פשוט לא נראה כאחד כזה.

  6. רוג'ר מייסון עילוי אמיתי, גם הביא את ירושלים לחצי גמר גביע יול"ב, וגם חזר לNBA ללא פגע לקריירה או לשם שלו למרות פרשת התעללות מינית חמורה בנערה ביחד עם עוד כל מיני שחקני מופת כמו הוראס ג'נקינס. אני בטוח שהוריו, העילויים, גאים בו.

    אני מזכיר את זה רק כי אתה מתייחס לאינטיליגנציה שלו כקוריוז, פרט פיקנטי שמוסיף לדיבור סביב הכדורסל. אז הנה, עוד (בקושי) פיקנטריה, שגם מוזכרת כדרך אגב בעמוד הויקיפדיה שלו.

    מצד שני, זה הופך אותו לבן טובים, כמו שאומרים פה על אנשים עם כסף והשפעה שהילדים שלהם לא יודעים להיזהר בזמן שהם מבצעים פשע כזה או אחר (בכל זאת, ילדי עשירים, לא מהשכונה…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט