אירועי דיומא – 12.06.2021- אופניים, שחמט, פוטבול, כדורגל וטניס

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה סוויס – קטע 7

קטע 6 של אתמול היה קטע עם מספר טיפוסים וסיום בעלייה קלה. כבר מלכתחילה היה ברור שהוא יילך לבריחה, עם היווצרותה של קבוצת בריחה מפלצתית בגודלה ובאיכותה. על הטיפוס הלפני אחרון ראינו בריחה ארוכה של דויד דה לה קרוז, ששמר על פער קבוע ומבטיח של כדקה על חבריו לבריחה. אלא שכבר בירידה מהטיפוס, הספרדי החל להיחלש, ולבסוף נתפס ע"י חלק מחבריו. כאן כבר נוצרה לנו שלישיית בורחים חדשה – אנדרס קרון, הרמן פרנשטיינר ורוי קושטה הוותיק. השלושה הגיעו יחדיו אל הקו, ושם קיבלנו מיאוץ סיום בין קושטה לקרון, בו קושטה חצה ראשון את הקו. אלא שהפורטוגלי סטה בבירור ממסלולו והפריע לדני, ואכן לאחר בחינת הוידאו של הקטע, שופטי המירוץ החליטו לפסול את זכייתו ולהעניקה לקרון. הדני הצעיר חווה עונת פריצה מצויינת בה עלה לדרג הוורלד טור, והוא כבר חוגג ניצחון שני לאחר שזכה גם בקטע בטור של קטלוניה. כל הנעשה מלפנים לא עניין את דבוקת הפייבוריטים, וכולם שם סיימו בזמן זהה. לפיכך ריצ'רד קאראפאז ממשיך להוביל במירוץ לפני פוגלסאנג (26+), שכמן (38+), אלאפיליפ (53+), אורן (1:11+), וודס (1:32+), אומן (2:19+), צ'אבז (2:22+), פוצוביבו (3:10+) וקושטה (3:37+).
קטע 7 של היום הוא קטע הנג"ש השני של המירוץ. בניגוד לקטע הראשון, כאן יש לנו קטע ארוך יותר, 23 ק"מ, ובעיקר כזה שכולל בחציו הראשון טיפוס ארוך מדרגה 1, כשחציו השני כולל את הירידה משם. לפיכך הפייבוריטים כאן יהיו כמובן חברי ה-GC, ובפרט מי מאלה המגלים יכולות נג"ש וירידה סבירות עד טובות. המוביל ריצ'רד קאראפאז הוא בהחלט כזה, והוא עשוי להגדיל את הפער בפסגה. גם אלאפיליפ אמור לתת כאן תוצאה טובה, וכך גם אלוף העולם לשעבר בנג"ש רוהאן דניס. שידור בלינק הזה ב-16:10.

אליפות ישראל בנג"ש – גברים ונשים

הבוקר תיערך אליפות ישראל בנג"ש לנשים ולגברים. מדובר במסלול שטוח לחלוטין של 28 ק"מ באיזור עתלית. אצל הגברים, שני השמות המוכרים ביותר הם אלוף ישראל בנג"ש גיא שגיב, ואלוף ישראל בכביש, עומר גולדשטיין. אצל הנשים, הפייבוריטית הגדולה היא רותם גפינוביץ' (אלופת ישראל, עומר שפירא, לא תשתתף).

שחמט- ממדיארוב וגרישצ'וק מזנקים קדימה בגראנד טור/שחר אלוני

היום נערך הסיבוב ה 6 מתוך 9 בתחרות בוקרשט, שעמד בסימן נצחונות של ממדיארוב וגרישצ'וק(על ארוניאן ולופולסקו בהתאמה), שהיו בדבוקה המובילה גם קודם. כרגע הם נוטלים את ההובלה עם 4 נק' מתוך 6.

פרטים נוספים מחר.

היום בתחרות- סיבוב 7, כאשר במשחקים המרכזיים יתמודדו: קרואנה עם ממדיארוב, וארוניאן עם גרישצ'וק.

טניס / מנחם לס

בחצי הגמר השני, נובאק דג'וקוביץ' ניצח במשחק קלאסי את רפאל נדאל 6-3, 3-6, 6-7, ו-2-6. שלוש המערכות הראשונות היו הטובות אי-פעם שראיתי ברולאן גארוס. הוא יפגוש בגמר את היווני סטפנוס ציציפאס ביום ראשון.

גמר הנשים / אלכס דוקורסקי

16:00 (יורוספורט): אנסטסיה פבליוצ'נקובה (רוסיה) – ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה) –מעטים חזו את הגעתן של שתי הטניסאיות המעולות הללו, שלא נחשבו למועמדות לשלבים המתקדמים, לגמר הטורניר ולהתמודדות על התואר. למעשה, היעדר היציבות והתוצאות בלתי הצפויות הם חלק מהמאפיינים הבולטים של סבב הנשים לעומת מקבילו הגברי. באופן מעניין, פבליוצ'נקובה בת ה-30 וקרייצ'יקובה בת ה-25, צמודות זו לזו בדירוג העולמי (אם כי מעולם לא נפגשו ביניהן), כשהראשונה מדורגת במקום ה-32 ומקדימה במקום אחד את יריבתה. עד הטורניר הנוכחי, אף לא אחת מהן עברה את שלב רבע הגמר. קרייצ'יקובה, עם זאת, נחלה הצלחה במשחקי הזוגות, כשזכתה פעמיים (יחד עם בת ארצה, קתרינה סינאקובה) בטורנירי מייג'ורס, הרולאן גארוס ווימבלדון, לפני שלוש שנים. גם בטורניר הנוכחי, הצ'כית הצעירה עשתה חיל בזוגות והעפילה לגמר הטורניר, יחד עם סיניאקובה, שיערך ביום ראשון. השבועיים האחרונים בפאריז, אם כך, האירו מאוד פנים, מכל היבט, לטניסאית הצ'כית, שהתאמנה בעבר תחת הדרכתה של יאנה נובוטנה, בת ארצה, אלופת ווימבלדון ב-1998, שהלכה לעולמה הרבה בטרם עת בסוף שנת 2017.

פבליוצ'נקובה, שדורגה בעברה על סף העשירייה הראשונה, תנסה להפוך לרוסיה הרביעית שזוכה בגרנד סלאם. קדמו לה אנסטסיה מישקינה, סבטלנה קוזנצובה ומאריה שראפובה. כל אחת, אגב, מהשלישייה שהוזכרה, זכתה לפחות פעם אחת ברולאן גארוס. ניצחון של פבליוצ'נקובה, יחד עם תוצאה טובה של נבחרת רוסיה מול בלגיה המצוינת במסגרת אליפות אירופה, עשוי להפוך את היום לחגיגה ספורטיבית עבור ארצה.

טניס הנשים הצ'כי ידוע בעומקו. לפני שנתיים, היתה זאת מרקטה וונדרושובה שהעפילה, באופן די מפתיע, לגמר בפאריז ונוצחה בידי בארטי. קרייצ'יקובה תשאף ללכת בעקבות פטרה קביטובה, שהיתה האחרונה מבין טניסאיות ארצה להניף תואר גרנד סלאם, עת זכתה בווימבלדון לפני שבע שנים.

כדורגל

נבחרת הכדורגל האמריקאית משתפרת ממשחק למשחק. בהרכבה 5 שחקנים שהם בכירים בקבוצות-על אירופאיות, והיום היא ניצחה את קוסטה ריקה הטובה מאד 4-0, וביום רביעי היא גברה על מכסיקו 2-3 כשאת שער הנצחון כבש ג'יאו ריינה.

פוטבול / רעידת אדמה באוניברסיטת מישיגן

המאמן בו שמבכלר – גדול מהחיים באונ' מישיגן!

בנו של בו שמבכלר, מאמנה האגדי של אוניברסיטת מישיגן ( שלפני כן הפך לאגדה כמאמן אונ' מיאמי) – מט שומכר בן ה-62 – גילה אתמול במסיבת עתונאים שרופא הקבוצה ד"ר רוברט אנדרסון, SEXUALLY ABUSED עשרות משחקני הקבוצה, רבים מהם שהמשיכו ב-NFL חששו להוציא מילה בגלל כוחו האגדי של בו שמבכר שבהמילה אחת יכול היה להרוס קריירה עתידית של שחקן צעיאר בדרכו ל-NFL. מט שמבכלר עצמו סיפאר לאבו שאנדרסון הכניס אצבעותציו לישבנו וביקש ממאט שיאונן לו, ובו שמבכלר אמר לבנו (!!!!) כמו לשחקנים אחרים שהתלוננו, ש"תהיה גבר, תסתום את הפה ותמשיך לשחק" מסתבר שהייתה אז במישיגן אווירת טרור כשהמאמן, הרופו, וכנראה גם האדמיניסטרציה של הטוניברסיטה ידעןו על מה שהולך והעדיפו לסתום את הפה ולא לפגוע במוניטין של האוניברסיטה. השחקנים? חששו להרוס קריירות ולאבד מילגות.

האב, בו שמבכלר שנמיפטר לפני איזה 16 שנה (גם הרופא אנדרסון ניפטר בערך באותו זמן) ידע על ה-SEX ABUSE של הרופא, וכן האדמיניסטרציה של האוניברסיטה ידעה על מה שקורה שם אבל הכל נשמר בסוד תוך רצון לשמור על שמה הטוב של האוניברסיטה שהייתה אז בין החזקות במכללות בפוטבול (מבחינה אקדמאית מישיגן היא הסטייט יוניברסיטי מס' 1 אקדמית, והשנה היא שוב ניבחרה בין 10 האוניברסיטאות הטובות ביותאר בארה"ב, לפני כמה אייבי ליג סקולס).

התובע הראשי של מישיגן פותח בחקירה. הנאשם כבר שוכב בשקט בקברו, כמו בו שמבכלר, אבל כנראה האוניברסיטה תקבל עונשים רציניים על מה שקרה לפני 40 ו-50 שנה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

            1. תודה

  1. אין בכוונת הרשום מטה לפגוע באף אחד אישית.
    אבל.
    איגוד הג'ודו הישראלי ביזה את עצמו ואת המעמד עם שליחת ששון לאליפות.
    מה שהיה בקרב (הראשון שלו באליפות!) היה לא פחות מחרפה.
    רפיון, אי כושר גופני בעליל, תבוסתנות. איך ייתכן שהאדם לא עומד על הרגליים אחרי פחות מ2 דק' של קרב איטי?? חודש לפני אולימפיאדה??? קרב ראשון באליפות?????

    להפסיד ככה, מול יריב חלש כל כך שלא ביצע התקפה ראוייה אחת, במפגן מביש של חולשה – אומר דרשני יסודי אצל האיגוד, שמסיים אליפות עלובה מלבד כוכבית של פרימו והבלחות קטנות של קוכמן, לניר וגמר.
    מעבר לזה מתחת לכל ביקורת, עם כל הכבוד להיעדר הסגל הבכיר.
    כל אחד מהכותבים כאן היה מייצג בכבוד רב יותר את המדינה מאשר מה שראינו היום.
    עם כל האהבה וההערכה לששון.

    1. הערה נוספת.
      מי שעוקב אחרי הדיומא יודע שאני עוקב אחרי מהלך כל ימי האליפות הזאת, בכל הקטגוריות כמעט, בשני המגדרים.
      אני מבין, יודע וקורא היטב את המתרחש על המזרון.
      למוקי ופאלצ'יק צפויים חיים לא פשוטים בטוקיו.
      קוכמן במגמת עלייה אבל במשקל שלו יש תותחים כבדים ולכן פודיום יהיה הישג כביר. אין לי מושג מה כושרו של שמאילוב ב66 קג, ועבור ששון אני מעריך שזו תהיה נסיעה לכיף ולא מעבר לכך.
      הלוואי שאתבדה אבל אני בספק.

        1. ובאשאייב הנפלא העפיל לגמר שם יפגוש את, איך לא, היפני, במקרה הזה קגוארה.
          בבית התנחומים היה קרב מדהים שהאוקראיני, שכחתי את שמו, ניצח באיפון תוך 4 שניות (!!!) את הפיני ההמום.
          האוקראיני הזה, אגב, נראה מדהים כל היום לדעתי, והפסיד לסילבה הברזילאי, שהפסיד לקגוארה בחצי גמר..
          גם סילבה וגם האוקראיני יתמודדו על מדליית הארד בשני קרבות שונים.

  2. מצחיק שאף אחד לא מזכיר את אירוע הספורט הבולט באירופה השנה – יורו 2021.
    אתמול איטליה בתצוגה משכנעת מנצחת את הטורקים 0-3.
    עכשיו מחצית בין שווייץ לוויילס ובתוצאה מאופסת, למרות שליטה שווייצרית מובהקת.

  3. טוב, כנראה שכן יש לדומולאן קצת כושר כי בינתיים בראש ההר הוא מנפץ את הזמן הטוב ביותר. עכשיו לא להתרסק בירידה.

  4. ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית היא אלופת הרולאן גארוס לשנה זאת, לאחר שגברה על אנסטסיה פבליוצ'נקובה הרוסיה בתוצאה של 6-4, 2-6, 6-1. מחר היא תוכל להפוך למלכה בלתי המעורערת של הטורניר, כשתתמודד גם בגמר טורניר הזוגות, יחד עם בת ארצה, קתרינה סינאקובה (יריבותיהן תהיינה איגה שוויונטק הפולני ובתאני מאתק-סאנדס מארה"ב).

  5. אני רואה שאין פה התייחסות לאירוע הספורט הגדול של השנה (מלבד האולימפיאדה), אז אציין שבפתיחת היורו אתמול (רואה בש.ח.) האזורי פירקו את הטרקים 3-0 בתצוגה מלהיבה ומשכנעת.
    .
    המערכה בין נולה לרפא, הייתה אולי הכי טובה שנראתה על חימר. נדאל היה מצויין, ג'וקוביץ פשוט התעלה וסיפק טניס נדיר ומושלם.
    ההבדל בין שני חצאי הגמר, שמים וארץ. גם אם ג'וקוביץ יפסיד מחר, עדיין, הדור הצעיר הרבה הרבה פחות מוכשר מהשלישיה הגדולה.

  6. עדכוני כדורסל
    גמר סל הישראלי יחל ביום שני בסדרת הטוב מ 3 בין מכבי תל אביב לגלבוע גליל שניצחה 63-78 ו 0-2 בסדרה את חולון
    בלאומית
    אליצור נתניה ניצחה את אשקלון 56-65 ויצאה מ 2-0 ל 2-2 משחק חמישי ומכריע ייערך השבוע
    אתמול עפולה ניצחה את גליל עליון 70-87 והשוותה אף היא ל 2-2 המשחק המכריע בשלישי

    באירופה
    באיטליה וירטוס בולוניה שלא העפילה ליורוליג בגלל שהודחה בחצי הגמר בידי קאזאן
    זכתה באופן מרשים באליפות עם ניצחון 0-4 בסדרת הגמר מול מילאנו הפיינל פוריסטית של היורוליג
    בשישי וירטוס ניצחה 62-73
    בלינלי הוביל עם 15 וסימס 14 ותיאודוסיץ 10 ו 6 אס התגברו על שילדס 16 ,פרטנר 11 ודאטומה 10.

    בגרמניה אלבה ניצחה במינכן 81-69 ועלתה ל 2-1
    היום (ראשון ) ב 16.00 אלבה תוכל לזכות באליפות אם תנצח במינכן

    בספרד ברצלונה ניצחה 72-89 את טנריפה והשלימה 1-2 בסידרה
    גאסול הוליך עם 15 נק' דיוויס והיגינס הוסיפו 14

    היום ראשון 19.30 תחל סדרת הגמר משחק 2 יהיה בשלישי ובמידת הצורך משחק 3 בחמישי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט