פריוויו למשחקי 2 של חצאי הגמר של ליגת ווינר סל / צוות הופס כדורסל אירופי

(כל התמונות לקוחות מאתר מנהלת הליגה בכדורסל)

אחרי רבע הגמר שבא עלינו לטובה בשבוע שעבר, חצאי הגמר של ליגת ווינר סל יצאו לדרך בכל הכוח, כאשר ארבע המדורגות הראשונות בטבלה נפגשות אחת מול השנייה בסדרת הטוב מ-3: מכבי תל אביב נגד הפועל אילת והפועל חולון נגד הפועל גלבוע גליל.

כבר ביום ראשון התחילו המשחקים, כאשר הצהובים ניצחו את האילתים 88-72 בהיכל מנורה וישחקו היום (שלישי) באילת במשחק מספר 2, כשניצחון במשחק הזה ייתן להם גמר שלישי ברציפות וארבעה ימי מנוחה לפני המשחק הראשון של הגמר. מכבי תגיע למשחק היום עם סגל מלא, כשכל השחקנים הכשירים נרשמו לסדרה (אי אפשר לשנות סגל בין משחק למשחק בתוך סדרה) והיא מציגה קו קדמי מאיים בדמותם של אותלו האנטר, אנטה זיזיץ' ועומרי כספי.

מנגד, אילת ניצחה את התל אביבים בסדרת חצי הגמר הקודמת בין הקבוצות, כשחזרה מפיגור 2-0 ליתרון 2-3 ב-2015. למרות החיסרון של ג'וש ניבו בעמדת הסנטר, שעזב את הארץ בגלל המצב הביטחוני לפני חודש, המצב שלהם הוא טוב – במשחק הקודם באולם בגין, הם ניצחו את מכבי במשחק מאוד משכנע עם הצגה גדולה של שלושת הזרים הנוספים – קייסי פראת'ר, ג'ו רגלנד ומרקל בראון. אליהם יתווסף הרכש החדש דריק אוגביידה שינסה להתחבר בזמן למרקם הקבוצתי.

אתמול נערך המשחק הראשון בסדרה השנייה של חצי הגמר, כאשר גלבוע גליל גנבה את הביתיות וניצחה 74-72 את חולון. יפתח זיו היה המצטיין של המשחק, כשהחזיק את גלבוע מעל המים בדקה האחרונה עם 5 נקודות רצופות ומנע קאמבק של חולון בראשות סי ג'יי האריס. המומנטום של גלבוע מצוין. אחרי ניצחון 0-2 ברבע הגמר על הפועל ירושלים, שכלל קאמבק ענק ברבע הרביעי של המשחק האחרון, הם מרגישים שיש להם סיכוי אמיתי לקחת אליפות. החבורה של אבישי גורדון וגיא קפלן רצה שנה שנייה ביחד, עם סגל ישראלי צעיר ומוכשר יחד עם פגיעה בכל הזרים, כשרק "שערורייה" מנעה מהם לשחק בגמר בעונה שעברה. מחר (רביעי) הם רוצים להבטיח גם מנוחה יותר ארוכה לקראת הגמר כשהם יודעים שאליפות זאת לא מילה גסה.

מנגד, הפועל חולון נמצאת במומנטום מוזר – שני זרים עזבו אותה (אחד פציעה, השני מצב ביטחוני), רק אחד הגיע להחליף והיא מתבססת יותר על הישראלים שלה בעמדות הגארד כמו פרדריק בורדיון, עודד ברנדווין וניב משגב. המצב הביטחוני עצר לה את הרצף הטוב שהייתה בו בליגה וגם נס ציונה הצליחה להוציא אותה מהכלים ברבע הגמר, כשרק התעלות של ווילי וורקמן ומשגב העלו אותם לחצי הגמר ומנעו אכזבה גדולה בהיכל טוטו. אחרי ההפסד במשחק הראשון, חולון רוצים להוכיח שגם הם יכולים לנצח בחוץ במשחק מכריע ולהחזיר את ההכרעה לבית, שבו כבר קרו הרבה משחקים גדולים העונה בתמיכת הקהל החולוני.

הימור שלי: 0-2 בשתי הסדרות ומנוחה של שתי הקבוצות לקראת שחזור הגמר שהיה לפני עשור בין מכבי לגלבוע.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. יופי של קצב באולם באילת.
    הכחולים נותנים פייט ולגמרי שולטים בקצב.
    נתנו אחלה פתיחה וקצת נחלשו וכרגע שוב נראים מצויין

    1. בחירה טובה לקחת את הילד. קבוצה מצוינת וגם יצא לי להיות שם פעם או פעמיים אווירה שמאוד מזמינה להביא ילדים למגרש.

    1. המשחק הזה לא שווה דבר על רקע הפציעה האיומה של פראת'ר.
      לדעתי האחריות היא על צוות האולם באילת. לא ייתכן שמנגבים את אותו איזור של המגרש כל כך הרבה פעמים במהלך משחק אחד וזה לא עוזר. יש שם בעיה אקוטית עם הלחות של הפרקט, בעיה שחיסלה ככל הנראה את הקריירה של הזר (אולי) הטוב בישראל כיום.
      פשוט נורא.
      ורק אוהד מכבי ת"א יכול לרשום "נגמר!
      מכבי בגמר.
      משחק ענק לג'ונס (27).
      פראת'ר קלע 28 ונפצע". בגלל זה אוהדי קבוצות אחרות לא סובלות את אוהדי מכבי.

      1. אתה כזה קטנוני…
        נתתי סיכום מהיר של משחק שהרגע נגמר. די ברור שזו גם הכותרת שתסכם את המשחק באתרי ספורט.
        ברור שזה לא שווה את הפציעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט