דאלאס מאבריקס – מה עכשיו? / אופיר מתתיהו

לאחר צפייה במשחקים בין דאלאס לקליפרס וצפייה במה שלוקה דונצ'יץ' עשה במהלך הסדרה ועדיין הודח בלי רחמים ע"י הקליפרס, חשבתי "מה הייתי אומר לריק קרלייל, דוני נלסון ומארק קיובן לעשות?"

הבעיות שעלו במהלך הסדרה

התלות האבסולוטית של דאלאס בלוקה. הסלובני, בהיעדר מילה מתאימה יותר, פשוט סחב את המאבס על הגב שלו (דאלאס קלעו 274 סלים בסדרה. 96 של לוקה, 72 אסיסטים שלו) ועשה כמיטב יכולתו להביא אותם לסיבוב השני מול יוטה, אך ללא הועיל. למרות זאת, הוא יכול להסתכל על הסדרה האישית הפסיכית שלו ובהחלט לטפוח לעצמו על השכם. התלות של הקבוצה מטקסס בלוקה הייתה החרב עליה הם נפלו, בסופו של דבר. היעדרו של שחקן יוצר נוסף או אפילו קלע שני שיכול להוביל כדור (מלבד טימי הרדאווי ג'וניור שחווה משחק חלש במשחק היום, וקצת פורזינגיס שלמרות שהשתפר מעט עדיין לא הצדיק את החוזה השמנמן שהמאבס נתנו לו) פגע בדאלאס קשות, והפך אותה לקבוצה צפויה מדי.

הגנה חלשה, במיוחד בצבע. אני רואה לנכון להאמין שאם ריק קרלייל עולה עם שני שחקנים מעל 2.20 מ' בחמישייה יש לו את הזכות המלאה לצפות מהחמישייה הנ"ל לסתום את הצבע במידה מסוימת, מה שלא קרה. החמישייה של הקליפרס חגגה על זו של דאלאס לאורך כל המשחק, במיוחד בעת המרתון המטורף שלהם ברבע השלישי (6-30). כמובן שהשלשות נכנסו, וקוואי היה משמעותי, אבל גם המשלימים של הקליפרס נכנסו לצבע כאילו היה שטיח אדום (בלט במיוחד דאנק מהדהד של באטום על בובאן, כמו גם הטבעה של טרנס מאן בעוד פורזינגיס הולך לצד). גם לוקה אינו שומר טוב במיוחד, ומלבד דוריאן פיני סמית' אף אחד לא שיחק הגנה ברמה הדרושה בשביל לנצח משחק 7, על אחת כמה וכמה כשקוואי מפציץ ללא הכרה ופול ג'ורג', למרות שלא נראה כפי ששחקן מוביל אמור להיראות, הפגין שיפור מסוים לעומת משחקים 1-5.

פורזינגיס היה מאוד חלש במהלך הסדרה, וממש לא נראה כמו הפאו שהוא היה אמור להיות לקובי שלוקה (כמעט) הוא. פסיבי במיוחד.

לוקה היה מותש. הבחור נאלץ לסחוב את ההתקפה של דאלאס ולהתמודד עם השמירה הרצחנית של קוואי וג'ורג', ובנוסף לעובדה שהוא לא אדם חטוב במיוחד, הדבר גרם לו לטעויות ואיבודים שנבעו מחוסר ריכוז או מחוסר יכולת גופנית, כמו גם להיחלשות ברבע השלישי. הדעיכה בין הרבעים בלטה לכל אורך הסדרה.

ועכשיו כשכתבתי את רשמיי מהסדרה ובמיוחד מהמשחקים האחרונים, אגש למה המאבס יכולים לעשות כדי לתת ללוקה צוות מסייע יותר טוב. אופציה ראשונה היא לפתח את הקיים. אני מאמין גדול בזה שאף אחד לא יוצא מהבטן של אמא שלו דבר מסוים, ואני חושב שאם המאבס ילכו חזרה למשכנם בטקסס, יעשו חושבים עמוק על כל הפגמים והחולשות שעלו בסדרה מול הקליפרס (וגם בעונה הרגילה) וייכנסו לאוף סיזן במטרה ברורה לשפר את הפגמים האלו, הדבר יעמוד לטובתם ויעזור להם להתפתח כקבוצה.

שחקנים שיכולים להתפתח בדאלאס

קריסטפס פורזינגיס – אולי אני טועה ואולי אני מגזים, אבל הפער בין מה שדאלאס ציפו מהלטבי מרובה הסנטימטרים לבין התפוקה במציאות הייתה מה שהרג אותם וגרם להם ליציאה בסיבוב הראשון. חוסר התרומה שלו בהגנה בשילוב קליעה לא עקבית פגעה במאבס, חד-משמעית.

ג'וש ריצ'רדסון – התמורה עבור סת' קרי בטרייד עם פילדלפיה חווה עונה די מאכזבת, שרק התעצמה בפלייאוף עם סדרה מתחת לכל ביקורת (4.9 נק' למשחק ב-39.3% מהשדה ב-13.4 דקות למשחק). אם הוא יוכל לשמור ולקלוע יותר טוב דאלאס תקבל רווח נקי, ובמיוחד לוקה שהוא מקדימו ברוטציה.

ג'יילן ברונסון – גם לו הייתה סדרת פלייאוף לא מדהימה (8 נק' למשחק ב-16.3 דק' לעומת 12.9 נק' למשחק ב-26 דק' בעונה הסדירה) למרות שלא הייתה החושך המוחלט שהסדרה של ריצ'רדסון היוותה. אני חושב שבדקות ששיחק הראה יכולת לא רעה וההחלטה להוציא אותו מהחמישייה עבור בובאן, לא מוביל כדור טבעי, פגעה בדאלאס. אמנם בדיעבד כולם רואים 6 מ-6 אבל אני מחזיק בדעה (ואתם מוזמנים להוכיח לי שאני טועה) שאילו המאבס היו שמים אותו בחמישייה ונותנים לו יותר דקות כמוביל כדור לצד לוקה הסדרה הייתה נראית אחרת. בובאן, עם כל הכבוד, הוא שחקן בעל תקרה די קשיחה למרות גובהו, בגלל חוסר האתלטיות.

מקסי קלבר ודוויט פאוול – רושם אותם באותו סעיף, מכיוון שהם משחקים פחות או יותר באותה עמדה ואותו תפקיד. מפאוול יהיה קשה לצפות לפריחה כלשהי, לאחר שנפצע באופן קשה, אבל לדעתי קלבר יכול היה לתרום יותר לדאלאס בסדרה (במיוחד בהגנה על מרכוס מוריס שתפר ללא הכרה במשחק 7). דקות טובות שלהם יכולות לאפשר לריק קרלייל להפחית את הדקות של פורזינגיס או לכל הפחות לחפות על החוסרים הברורים שלו בהגנה על הטבעת.

לוקה דונצ'יץ' – אחרון ברשימה, כי הוא זה שצריך להשתפר הכי פחות. רק לדעתי אם יוריד כמה קילוגרמים (לא יותר מדי, כדי לא לאבד פיזיות ומסה) וישפר את כושר הלב-ריאה שלו, יהפוך לשחקן טוב יותר, למרות סדרה כמעט מושלמת.

אופציות מחוץ לסגל

לפני שאני מתחיל לדון בפרי אייג'נסי, בואו נדבר על הסיטואציה שלהם. הקבוצה יכולה להגיע לשוק עם מקום מתחת לתקרת השכר, כ-20 או 30 מיליון דולר. יש רכזים מצוינים בפרי אייג'נסי – קייל לאורי עם חוכמת המשחק או ספנסר דינווידי שחוזר מפציעה. אופציה פחות מציאותית היא מייק קונלי שכנראה יישאר ביוטה, ואולי גם גוראן דראגיץ', דריק רוז, אייברי בראדלי וקריס דאן יגיעו. אני לא בטוח כמה האופציות האלה יהיו שדרוג לעומת הכישרון הקיים בסגל שלהם.

גבוהים שעשויים להתאים – ג'בל מגי, רובין לופז, מונטרז הראל, הייתי אומר גם נרלנס נואל אבל נראה לי ממש לא סביר שהם יחתימו אותו לאחר שכבר שיחק בקבוצה.

טימי הרדאווי ג'וניור – הוא נראה כמו מספר 3 טוב ומספר 4 מצוין בהיררכיה של קבוצה מוצלחת, אבל השאלה היא כמה הוא ידרוש מדאלאס – אם הוא ידרוש יותר מאזור ה-15 מיל' דולר הם יכולים לוותר עליו ויחפשו אופציה אחרת במקומו לפתוח לצד לוקה (או כאמור להביא רכז, ולשחק עם לוקה בעמדה 2 או 3 לצד דוריאן פיני סמית'). מה שדאלאס יחליטו לעשות איתו עשוי לשנות לחלוטין את האוף סיזן שלהם.

שחקני כנף מהספסל – שתי אופציות שאני חושב שעשויות להתאים הן לו וויליאמס ורג'י בולוק שיתנו תרומה מהספסל עבור דאלאס ויאפשרו מנוחה עבור לוקה. וויליאמס יתאים גם כמוביל כדור מהספסל, בעוד בולוק יכול לשחק לצדו של לוקה ולשפר את ההגנה.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה אופיר על הפוסט, מסכים עם הרוב
    לגבי לוקה, הנקודות ברורות, ואני מאמין שהוא ימצא דרך לשפר את כושרו בדגש על מחציות שניות, וגם הגנה ואחוזי עונשין.
    לגבי הצוות המסייע, צריך לידו שחקן מוכח ויעיל בלי אגו, או מישהו שאין לו בעיה להיות כינור שני. אולי לאורי באמת מתאים, או ההימור על דינווידי. אם הם יצליחו למצוא טרייד על פרוזינגיס, זה יהיה טוב

  2. תודה אופיר, פוסט טוב.
    דאלאס צריכים מוביל כדור נוסף ושחקני כנף הגנתיים בעיקר והייתי מוסיף גם גבוה הגנתי מחליף. כמובן גם מחליף להארדווי אם הוא עוזב.
    דראגיץ' יכול להיות שילוב נהדר כשחקן שישי, בעיקר לאור ההיכרות המוקדמת שלו עם לוקה מהנבחרת.
    בקו הקדמי – ת'ייס מצוין, אבל אני משער ששיקגו ישלמו לו מספיק כדי שיישאר שם, ביומבו יכול להיות חיזוק נחמד על המינימום ואולי אחד מבין קודי זלר, קמינסקי או ג'נג על חוזה קטן.
    בכנפיים – מישהו מבין אריזה, טאקר והארקלס יכול לעזור לקבוצה שזקוקה לשחקנים שעושים רק הגנה. אולי אפילו אוברה או אוטו פורטר אם הדרישות הכלכליות שלהם לא יהיו גבוהות (לא סביר).
    מעבר לזה, אם דאלאס ימהרו להעביר את פורזינגיס עכשיו המחיר יהיה נמוך, ועדיף להם לדעתי לחכות בסבלנות ולראות מה קורה בגזרה הזאת. אולי אפילו מוביל כדור נוסף ליד לוקה יהפוך את החיים של פורזינגיס בדאלאס לטובים יותר.

    1. תגיד עברת לעבוד כקברן?
      מה הליסט גופות הזה שהבאת? נראה לך הם יהפכו את המאבס למשהו??
      טאקר? הבן אדם גמור זה שחקן לקצה ספסל
      אריזה? אתה אמיתי? שחקן כמחליף באימונים
      הארקלס? נגר בן נגר טוב שלא אמרת אל פארוק אמינו 😂😂
      אוטו פורטר? גאד נו
      והכי הגזמת ביומבו???
      אתה הופך את המאבס לקבוצה יותר גרועה.
      הבאקס צריכים סקורר ומכדרר שחקן שיכול לעשות הרבה נקודות לצד לוקה ובלי לוקה בנוסף להארדוואי כמו דינווידי לבארט בראדלי ביל סקוררים בלי רחמים. לא עוד פחון שעומד מחוץ לקשת ומחכה שלוקה ימסור לו.
      מישהו כמו בוגדן בהוקס.
      בראדלי ביל לדעתי הופך אותם לקונטנדרים אם מעיפים את פורזי.
      סאבוניס או טרנר או שניהם גם סבבה
      בכלל אינדי תפורים ללוקה קבוצה מושלמת בשבילו אולי שהוא יעבור? 😎

      1. שמעון מהפה שלך לפריצ'ארד ונלסון, מעביר לדאלאס את כל מי שאתה רוצה תמורת לוקה, נותן אספקת תירס לבהמות לכל אורך חיי הנכד של מארק קיובן בנוסף

  3. טרנס רוס ברוגדון סאבוניס טרנר וורן לבארט דינווידי ביל דרק רוז קובינגטון ברוק לופז בויאן דילון ברוקס jv אינגראהם קאט גרמי גראנט לאבין

    2 מהשמות שפה ישדרגו היטב את המאבס אפילו קונטנדרית זה מה שהם צריכים יחד עם לוקה והארדוואי.

    השאלה איך יפטרו מהלטבי

    1. יופי של ניגוב שמעון, וחסכת לי תגובה
      לזרוק את האטריה המפונקת מתחת לרכבת ולהביא חיזוק אמיתי
      הם לא נורמליים שם בדאלאס
      כל יום שעובר,זה יום מבוזבז של שחקן של פעם בעשור שניים

        1. למאבס יש 90 מיליון מובטחים, שזה אומר 20 מיליון מקום פנוי. עם הזכויות על הארדווי ורדיק כבר לא נשאר להם מקום, אבל אני מניח שהם יוותרו על רדיק ואז אולי תהיה להם אפשרות לעשות מהלך

  4. פוסט ממש ממש מצוין, תודה רבה אופיר.
    .
    לדעתי הכי חשוב זה גארד/ווינג גבוה שיעשה הגנה, ועם אפשר גם שלשות, יודע להפעיל את הקבוצה כשלוקה נח, והוא צריך לנוח יותר גם במהלך העונה וגם בפלייאוף. דרק וייט מתאים שם בול, גם דז'ונטה, הבעיה היא שאני לא רוצה לקבל את זינגר, וגם הארדוואי ג'וניור, שקולע יותר טוב מכל הספרס ביחד, לא לגמרי מתאים לי, ולא בטוח שקלבר/פאואל, שדווקא יכולים להועיל לי, שווים יותר מוייט/דז'ונטה. בקיצור, לדאלאס יש מה לעשות עם הגארדים שלי, אבל ההפך פחות נכון, וצריך לחשוב כל מחיר מתאים.

  5. אם הייתי דאלאס, הייתי שובר את הראש איך להפוך לקונטנדרית כבר בקיץ.
    הם לא בסיטואציה של קבוצה בבניה, דונצ'יץ' הוא סופרסטאר כאן ועכשיו, וברמה הכי גבוהה בליגה. זה יהיה פשוט בזבוז לא לבנות לו קבוצה אמיתית סביבו, חבל על כל עונה שעוברת, הוא טוען לכתר, לא פחות מכל כוכב על אחר בליגה והוא צריך עומק על הספסל ואיכות בחמישייה.
    .
    שיתוף פעולה בינו לבין דייויס, היה חלומי, אבל הגבה מחובר בעבותות של ברזל ללוס אנג'לס, אז הפנטזיה תצטרך להיות מציאותית…
    מייק קונלי, ג'יי קראודר ואנדרה דראמונד, היו פנטסטיים לקבוצה והיו מציבים אותה בעמדה טובה לאליפות כבר בשנה הבאה.
    לא נכנס לענייני שכר, כי אני לא מבין בזה ואני לא מנסה.
    כמובן בקבוצה נטולת פורזינגיס.

  6. מאוד מעניין, תודה.
    מסכים שצריכים יוצר נוסף אבל לצד דונציץ – כל היתרון שלו זה כשהוא עם הכדור,
    צריכים פאור מגן טבעת, שייחפה על החסרונות של פורזי,
    שמעון צודק, כל השמות שרשמת כבר לא יחזקו אותם.
    יש להם בוס טוב שמבין איך לשדרג את הקבוצה, נכון שנפל קצת עם פורזי אבל הוא היה אמור לקבל סופרסטאר. אז כנראה שיהיה בסדר,

  7. בס"ד
    תודה רבה. נהדר.
    באמת שלא כדאי לעשות טרייד על פורזי כרגע.
    ערך השוק שלו שואף לאפס, בגלל החוזה הגבוה.
    פורזי וג'וש ריצארדסון חייבים להעביר 2 הילוכים לפחות.
    כרגע אני באמת חושב שדאלאס צריכים לשחק עם גבוה אחד,
    אבל לצערי בובאן יותר טוב בנקודת הזמן הנוכחית.
    ספנסר דיוונדי יכול להיות מעולה, במיוחד בדקות שלוקה נח.

  8. לבנות אלופה ב-NBA, גם אם בחרת טאלנט כמו דונצ'יץ', זה שילוב של סיטואציה, מזל וזמן. לוקה הגיע לדאלאס בסיטואציה לא אידיאלית עם סגל מאוד בינוני ולא צעיר (פאוול, קלבר ופיני סמית' שרדו מאז). מזל לא היה, כי ההימור על פורזינגיס נראה כמו כשלון, וגם הטרייד על ריצ'רדסון שנראה בזמנו טוב על הנייר. אז נשארנו עם זמן, ובשונה מחלק מהמגיבים אני חושב שיש להם ממנו וזו תהיה טעות להיכנס להיסטריה עם החתמות שכאילו יביאו שדרוג מיידי. צריך לתמרן את הסגל והמשכורות כדי שכשלוקה יהיה בן 25 תהיה סביבו קונטנדרית אמיתית לפחות לכמה שנים.
    נ"ב – טיירל טרי, טיילר ביי וג'וש גרין, כדאי למבריקס שלפחות אחד מהם יצא נורמלי. זה הרבה יותר רלבנטי מהשיפור הפוטנציאלי של מקסי קלבר בעונה הבאה…

  9. אחלה סיכום. תודה רבה
    ממש מבאס פורזינגיס, הוא באמת היה יכול להיות הגרוש ללירה לקבוצה הזאת. טיפה פחות עומס על לוקה שהיה עובר אליו היה יכול להזניק אותם גבוה מאוד.
    לא יודע אם זה עוד יקרה אבל עצוב לראות את הענק הזה יורד לטמיון..

  10. לדאלאס יהיו בין 24-34 מיליון מתחת לתקרה, תלוי מה ריצ׳רדסון יעשה עם האופציה שלו, אז כנראה ש 24 מיליון זה המספר היותר ריאלי.
    הם לא יעשו כלום לפני שיפנו לקוואי שהוא לא סתם השחקן הכי טוב שיהיה פנוי, אלא גם בדיוק סוג השחקן שהם צריכים.
    סביר להניח שהסיכוי היחיד של כזאת פנייה היא כישלון של הקליפרס להגיע לגמר המערב או לזכות באליפות.
    .
    .במקרה כזה הם יפטרו מריצ׳רדסון, ברק, גרין וטרי – בטח עם איזו בחירה לטווח ארוך (אחת הבעיות הגדולות שלהם הקיץ היא שאין להם בחירות סיבוב ראשון להציע בשנים הקרובות), ואז יהיה להם את המקום ל 40 מיליון של קוואי ביחד עם לוקה, פורזי, פוואל, פיני סמית ומקסי.
    .
    אני די מסכים לגבי נסיון להעביר את פורזינגיס עכשיו – זה יהיה קשה והם יקבלו חצץ בחזרה, אז עדיף להמתין עם זה בעיקרון – אלא אם כן אתה באמת יכול לצרף איזה קוואי ואז יש לפחות דילמה.
    הבעיה עם החלטה כזאת היא הסיכון שעוד פציעה אחת לפורזינגיס כבר לגמרי תגמור כל אפשרות להעביר אותו (לא שהיום אני חושב שיקבלו יותר מאיזה קווין לאב עליו).
    .
    אם לא יצליחו להחתים את קוואי או שחקן חופשי מוגבל כמו קולינס או מרקאנן, נראה ששווה להשאיר את הארדווי ג׳וניור כי אני לא חושב שזה יעלה יותר מ 12 משכורת התחלתית.
    אם לא (ואולי גם אם כן), אני די בטוח שנורמן פוואל זה מישהו שהם יתנו בו מבט רציני.
    .
    אני גם יודע שהקינגס מתים להיפטר מהחוזה של באדי אז טרייד של ריצ׳רדסון עבורו גם יכול לבוא בחשבון אם דאלאס מאבדים את הארדוויי למשל ולא נרתעים מהסכומים של באדי.
    .
    אגב, אחת הסיבות שהקינגס רוצים להיפטר ממנו היא כדי שיוכלו לשלם יותר להולמס, ודווקא הוא נשמע כמו גבוה מעניין לדאלאס אז אולי לא ירצו לעזור להם עם באדי…
    .
    עוד דבר חשוב שהם יכולים לעשות הקיץ זה להחתים את ברונסון על הארכת חוזה, מה שיכול גם ליצור להם נכס לטריידים ובמקרה הגרוע – שחקן טוב וצעיר חתום לטווח ארוך על חוזה שכנראה יהיה יחסית אטרקטיבי.
    .
    וקצת מחוץ לקופסא, אבל היה מסקרן אותי לראות קלעי אבסולוטי כמו דאנקן רובינסון ליד לוקה. זה יעלה להם בכמעט כל המקום שיהיה להם לדעתי, ויכול להיות בעייתי מבחינת הגנה, אבל בכל זאת היה מסקרן אותי לראות את זה.
    .
    ואם כבר מיאמי, אז כבר כמה שנים מדובר על זה שדראגיץ׳ רוצה לשחק עם לוקה, השאלה היא אם מיאמי יחליטו שהגיע הזמן להפסיק לשלם לו סכומים גדולים ? אני לא בטוח, לפחות לא לשנה הקרובה, אבל בהחלט אפשרי.

    1. +1. ותוספת קטנה – הם עדיין חייבים 1 נורמלי. דינווינדי בריא יושב עליהם בול, או ואן ליט (לא זוכר אם הוא חתום)

    2. מעניין מאוד דדי. יש להם אופציות מסוימות השאלה כמו שהזכרת מי על המדף בקיץ. חייבים כוכב אחר לצד לוקה במקום פורזינגיס שהיה מיועד לתפקיד ופשוט לא שם…

    3. סתם הערכות שלי חוץ מעניין דראגיץ׳, אבל נראה לי שככה פחות או יותר יראה קיץ שלהם.
      בהחלט חסרי מזל מבחינת השחקנים החופשיים החלשים הקיץ.
      ולא מסכים לגבי רכז.
      לוקה מחזיק בכדור בערך יותר מכל שחקן אחר בליגה וברונסון עולה מהספסל.
      לא ברור לי למה להשקיע משאבים כדי להביא רכז ליד לוקה ולשנות את מה שעובד לו כל כך טוב עד היום.
      הם צריכים קלעים ומגינים, ואידיאלית – מישהו עם התכונות האלה שגם יכול ליצור לעצמו התקפית.
      בקיצור – קוואי 🙂
      אפשר גם להוסיף את הגבוה שלדעתי חצי ליגה תרדוף אחריו – טרנר – אבל הסיכוי שדאלאס יתנו את ההצעה הכי טובה עבורו לא נראה לי גבוה…
      .
      בסוף בטח תגיע הקבוצה שפשוט תיקח את הצ׳אנס על פורזינגיס. איזה וושינגטון כזאת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט