אירועי דיומא – 06.06.2021 – אופניים, שחמט וטניס

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A0BA8448-3904-4AB0-8DC0-A9D4F29DFB78.jpeg

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות צרפת הפתוחה – תחילת שמינית הגמר

אמש הסתיים השלב השלישי ברולאן גארוס ונקבעו כל 16 השחקניות והשחקנים שהעפילו לשבוע השני של הטורניר. משחק הנעילה של אתמול, ששוחק תחת הגג הנסגר באצטדיון ע"ש פיליפ שארטייה, הפגיש בין רוג'ר פדרר לדומיניק קופפר הגרמני. המשחק היה צמוד מאוד, ושלוש המערכות הראשונות (מתוך ארבע, בסה"כ, במשחק כולו) הגיעו לשובר השוויון. גם המערכה הרביעית היתה צמודה מאוד, ואלוף הטורניר מ-2009, שיחגוג 40 בעוד חודשיים, שבר את יריבו במשחקון ה-11 והשכיל לנצל את השבירה כדי לגבור על הגרמני המצוין והעיקש ולעלות לשלב הבא, שם יפגוש את מתאו ברטיני האיטלקי. רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' העפילו בצורה חלקה יותר לשלב הבא, מבלי לאבד מערכה מול יריביהם. שחקנים נוספים שצלחו את השלב השלישי הם דייגו שוורצמן ושני האיטלקים בני ה-19 (שיחד עם מתאו ברטיני, יהוו שלושה מבני ארצם, שיישחקו בשמינית הגמר – הישג נאה מאוד כשלעצמו), יאניק זינר ולורנצו מוזטי.

המדורגת חמישית בטורניר, אלינה סביטולינה האוקראינית, הודחה היום על ידי ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית, שמייצגת מדינה אשר הפכה זה מכבר לבית גידול של טניסאיות נהדרות, כפי שנראה להלן. איגה שוויונטק, שמגנה על תוארה מהשנה שעברה, ניצחה את אנט קונטבייט האסטונית ועלתה אף היא לשלב הבא. גם נציגות ארה"ב, קורי גאוף בת ה-17 (שמשחקת כמו שחקנית ותיקה) וסופיה קנין, ניצחו במשחקיהן ועלו לשלב הבא. אמנם אוקראינה איבדה בטורניר את סביטולינה, אך תיוצג בשבוע השני של הטורניר על ידי מרתה קוסטיוק בת ה-18, שנחשבת להבטחה גדולה. גם צפון אפריקה לא תישאר בלי נציגה בשמינית הגמר הודות לאונס ג'אבר היציבה, שהעפילה לשלב 16 האחרונות.

משחקי הגברים

סטפנוס ציציפאס (יוון) – פבלו קרניו בוסטה (ספרד)

אלכסנדר זברב (גרמניה) – קיי נישיקורי (יפן)

דניאיל מדבדייב (רוסיה) – כריסטיאן גארין (צ'ילה) – אמנם הרוסי התמיר והמצוין, שמדורג שני בעולם (ואף מחזיק בסיכוי לעלות לפסגת הדירוג, אם יעפיל לגמר הטורניר), מועמד לניצחון, אבל הטניסאי הצ'יליאני בן ה-25, שמדורג 21 מקומות מתחת ליריבו, מצטיין על החימר ובהחלט עשוי לגבור על מדבדייב היום, על אף פערי הדירוג.

אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (ספרד) – פדריקו דלבוניס (ארגנטינה)

נשים

ויקטוריה אזרנקה (בלארוס) – אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (רוסיה)

סרינה וויליאמס – אלינה ריבאקינה (קזחסטן)

סורנה קירסטיאה (רומניה) – תמרה זידאנשק (סלובניה)

מרקטה וונדרושובה (צ'כיה) – פאולה באדוסה (ספרד) – הצ'כית הצעירה הפתיעה רבים לפני שנתיים, כשהעפילה לגמר הטורניר וסיימה כסגנית אלופה לאשלי בארטי.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע 8 ואחרון

קטע 7 של המירוץ כלל כמה טיפוסים מהדרגה הגבוהה ביותר, בפרט את הטיפוס המסיים ללה פלאנייה, והיה מפתיע למדי ממספר בחינות. כפי שהיה די צפוי בתחילה, אחרוני הבורחים נגרסו על הטיפוס המסיים ע"י הדבוקה, שהובלה בעיקר ע"י קבוצת מוביסטאר. כשהקבוצה הספרדית סיימה להטיל את הקלפים הנמוכים יותר שלה, פריצה קדימה של ריצ'י פורט סימנה את האקשן האמיתי של הקטע. לטסמני הצטרפו אנריק מאס, ספ קוס ומארק פאדון. לאחר זמן קצר, שני האחרונים התנתקו מפורט וממאס, ועברו קדימה. באופן מפתיע משהו, דווקא פאדון האלמוני יותר התנער מקוס, וברח קדימה. פורט המשיך במרדף, כשבהמשך מצטרפים אליו מיגל אנחל לופז, ג'ק הייג ובן אוקונור, אך אף אחד מהם לא הצליח להדביק את האוקראיני שבחזית, והוא זכה לניצחון מפתיע מאד מול התחרות, הראשון שלו בדרג הוורלד טור. מאחוריו, פורט הצליח לנער בינתיים את מלוויו, והמשיך בעוצמה קדימה, כשהוא מקדים את חבורת לופז-הייג-אוקונור בכעשר שניות, ובכחצי דקה פייבוריטים נוספים כתומאס, ואלוורדה, קלדרמן, והמוביל עד כה, אלכסיי לוטסנקו. זה העלה אותו לעמדת ההובלה במירוץ, כשמאחוריו לוטסנקו (17+), תומאס (29+), קלדרמן (33+), הייג (34+), לופז ואיזאגיר (38+), אוקונור (1:00+), גודו (1:12+), ופארה-פיינטר (1:17+).

*המלצת צפייה* קטע 8 של היום ינעל את המירוץ המרתק הזה. זהו קטע קצר וקטלני למדי, הכולל כמה טיפוסים קשים, כולל זה מהדרגה הגבוהה ביותר בשם הקול דה ז'ו פלאן לפני הסיום. אלא שהסיום כולל טיפוס יחסית קל (ובלתי מדורג), שיגיע מייד לאחר הירידה מהטיפוס הקשה הנ"ל. אם אפשר להבין משהו מקטע אתמול זה שהתחזיות במירוץ הזה הן די בלתי אפשריות – השחקנים המשניים לכאורה, כמו פורט ולופז, עברו קדימה, בעוד שמובילי קבוצותיהם כתומאס ו-ואלוורדה נותרו מאחור. גם הציפייה שאלכסיי לוטסנקו לא יעמוד בקצב של המטפסים הכבדים יותר התבדתה, והקזחי נותר בעמדה מצויינת ב-GC, כשקטע היום בהחלט מתאים למידותיו יותר מאשר זה של אתמול. לפי אתמול, פורט בהחלט מחזיק בשתי הידיים על ההגה על מנת לזכות במירוץ כולו, מה שיהפוך אותו לחמישי מקבוצתו העונה, שיזכה במירוץ קטעים, הישג די לא ייאמן. האם זה באמת מה שיקרה? ממש לא בטוח. שידור ביורוספורט 2 ב-14:10.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא giro-d-italia-2021-stage-13-profile-n2-e9271cd374.jpg

הטור דה סוויס – קטע 1

הטור דה סוויס הוא החזרה האחרונה בהחלט לפני הטור דה פראנס בעוד שלושה שבועות. זהו מירוץ של שמונה קטעים על אדמת שוייץ, בתוואי מגוון למדי – שני קטעים גבעיים, שלושה הרריים ושני קטעי נג"ש (אחד שטוח ואחד בעל טיפוס קשה). ברשימת המשתתפים נוכל למצוא, כמו בדופינה המסתיים היום, בעיקר שמות שאותם נראה בטור. בין מתמודדי ה-GC, נוכל למצוא את אלוף העולם, ז'וליאן אלאפיליפ, ואיתו רוכבים כריצ'רד קאראפאז, מקס שכמן, יאקוב פוגלסאנג, מארק סולר, ריגוברטו אורן, אסטבן צ'אבז, מארק הירשי ומייקל וודס מ-ISN. בחור אחד שנשמח לראות כאן שוב לאחר פרישה ארוכה הוא טום דומולאן, שחוזר אלינו לאחר כמעט שנה בה לא התחרה במסגרת תחרותית (ולכן גם כנראה אין הרבה מה לצפות ממנו כאן). בקטעים הגבעיים יותר, מלבד אלאפיליפ, נוכל לראות את מתיו ואן דר פול, טיש בנוט, סורן קראו, מייקל מתיוס וג'ון דגנקולב.
קטע 1 של המירוץ הוא קטע הנג"ש השטוח שלו, קטע קצר באורך 11 ק"מ. רוהאן דניס, אלאפיליפ, קונג, יונגלס, קטנאו, ביסגר, סורן קראו, מתיוס ואולי גם דומולאן יהיו בין המתמודדים על הניצחון בקטע.

שחמט – סיבוב שני בגראנד טור בוקרשט בהשתתפות הצמרת העולמית/שחר אלוני

אתמול בסיבוב הראשון הסתיימו כל המשחקים בתיקו, מה שעוזר לשחקנים שהיו בשחור.

היום, בסיבוב השני יתקיימו המשחקים הבאים:

1 GM Caruana, F. (½) 2820— — GM Lupulescu, C. (½) 2656
2 GM So, Wesley (½) 2770— — GM Aronian, L. (½) 2781
3 GM Giri, Anish (½) 2780— — GM Radjabov, T. (½) 2765
4 GM Mamedyarov (½) 2770— — GM Grischuk, A. (½) 2776
5 GM Vachier-Lagr. (½) 2760— — GM Deac, B. (½) 2627
סיבוב 2 מתוך 9, השחקן מימין בלבן



קרואנה ולגראב ינסו לנצל משחק בלבן מול שני האורחים המקומיים בתחרות, ולזכות בניצחון

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אלכס דוד ושחר תודה רבה.
    ישנם הרבה שמות מעניינים בשמינית צרפת כולל היפני הוותיק .
    רפא לא נהיה צעיר יותר ולכן אני בכוננות הפתעה .

    1. אהרון, שבוע טוב.
      אכן שמח בשביל נישיקורי על הטורניר המוצלח, לאחר תקופה עמוסה בפציעות.
      נדאל אמנם בן 35, אבל משחק היטב וכרגע, לפחות, נראה בלתי עביר.
      מחר יתמודד מול יריב לא פשוט בכלל, בדמותו של יאניק זינר האיטלקי.

  2. היום כמובן יתחיל חצי גמר הפליאוף (הטוב מ 3)
    בין מכבי תל אביב ( 1 בסדירה) לאילת ( 4)
    סדרה שתחול היום משחק 2 יהיה ביום שלישי ובמידת הצורך משחק 3 ביום חמישי .

    אני מבין שיעלה פוריוו בקרוב אז איני מפרט עוד נשאיר זאת למאמר .

    עוד היום במקומי
    19.40 חצי גמר פליאוף לאומית ( הטוב מ 5)
    אליצור נתניה (5) – אשקלון (1) כאשר אשקלון ביתרון 0-1 בסדרה .

    בעולם רגל
    22.00 גמר יורו הצעירות גרמניה – פורטוגל .

    באותה שעה לגאנס תארח את ראיו בחצי גמר פליאוף ספרד ליגת משנה גומלין כאשר לריו מקדמה גדולה של 0-3 מהמפגש הראשון המנצחת תפגוש בגמר הכפול את ג'ירונה שהמנצחת תעפיל ללה ליגה .

    בכדורסל 19.30 חצי גמר פליאוף ספרד ריאל – ולנסיה .

    היום גם תסתיים אליפות העולם בהוקי

    15.15 הקרב על הארד ארה"ב – גרמניה

    ארה"ב עם 18 פודיומים באליפות עולם מול גרמניה חסרת הניסיון

    20.15 הגמר ! פינלנד – קנדה

    דרכם לגמר.
    שיחקו יחדו בבית 2 ( 8 נבחרות בבית אגב גם עם ארה"ב שסיימה ראשונה וגרמניה השלישית ).
    פינלנד סיימה שנייה עם 4 ניצחונות 2 תיקו והפסד.

    קנדה רביעית עם 3 ניצחונות תיקו ו 3 הפסדים .

    ברבע הגמר
    פינלנד גברה על צ'כיה 0-1
    בעוד קנדה הדיחה את רוסיה אלופת בית 1 עם 1-2 בהארכה.

    בחצי הגמר.
    פינלנד ניצחה את גרמניה 1-2
    בעוד קנדה הדהימה את ארה"ב 2-4

    ההיסטוריה
    פינלנד תהיה בפודיום 15 שלה ( כולם מאז 92 בטורניר שמשוחק כל שנה ).
    זה יהיה לה לגמר מספר 13
    עד כה היא זכתה בזהב רק ב
    1995,2011,2019 והיא תרצה זהב רביעי בהיסטוריה.

    קנדה מצידה .
    תהיה בפודיום בפעם ה 51 !.
    זה יהיה הגמר ה 42 שלה כולל 26 זכיות .

    נפגשו 4 פעמים בגמר
    קנדה ניצחה ב 94,07,16 ( 0-2 בגמר 16 האחרון ).
    פינלנד זכתה בגמר 2019 ( הגמר האחרון עד כה בגלל ביטול הקורונה אשתקד אז ב 19 פינלנד ניצחה 1-3).

  3. וכמובן כמובן כמובן אליפות העולם בג'ודו שנפתחה היום (ללא מוקי, פאלצ'יק ובוטבול).
    שידורים ישירים ביוטיוב

  4. תודה לכולם ושבוע טוב.
    מעט חדשות אתלטיקה מאתמול. הופעה מוצלחת מאוד לסלאמוויט באיולין-טפרי בגביע אירופה ב-10,000 מטר. הרצה בת ה-27 סיימה שנייה בשיא אישי, שהוא גם קריטריון אולימפי, של 31:19:50. היא הובילה כמעט לאורך כל הריצה, אך נעקפה ממש על קו הסיום על ידי אייליש מק'לוגן הסקוטית.
    הרץ הישראלי המהיר ביותר היה טדסה גטהון, שסיים במקום ה-15 עם 28:24.82, שש שניות איטי יותר משיאו האישי.

    אתמול היה גם יום גדוש בתוצאות איכותיות במאה מטר. שלי אן פרייזר-פרייס הג'מייקנית בת ה-34, אלופה אולימפית מבייג'ינג ולונדון ואלופת העולם, קבעה את התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה במאה מטר, 10.63, בתחרות שנערכה בעיר קינגסטון, בירת ג'מייקה.

    טריוון ברומל האמריקאי רץ 100 מטר ב-9.77, הישג השנה בעולם ושיא אישי, בתחרות שהתקיימה בעיר מיראמר שבפלורידה. אחריו הגיע בן ארצו, מרווין ברייסי, בשיא אישי מצוין של 9.85.

  5. מסתבר שפדרר אמר במסיבת העיתונאים, שנערכה לפנות בוקר לאחר המשחק, כי הוא שוקל לפרוש מהטורניר כדי להתמקד בהכנות לווימבלדון.
    מקווה מאוד שהדבר לא יקרה. הוא משחק בינתיים היטב בטורניר ויהיה מעניין לראות אותו מתמודד עם שחקן מהעשירייה הראשונה בשמינית הגמר.

    1. זה ממש לא לעניין, עלית כבר לשמינית הגמר, תמשיך לשחק עד הסוף או שתחליט את זה בסיבוב שניים הראשונים, אפילו עדיף שהיה מפסיד בכוונה או מזייף פציעה בלי להגיד שהוא פרש בעצם

    2. פדרר אמר שהוא שוקל לפרוש, כי ייתכן שבמצבו הפיזי ובעייפות הוא מכניס את עצמו לסיכון להיפצע. לא שמירת כוחות.
      אני הימרתי שהוא לא יגיע לשמינית, ואני משער שגם הוא חשב אותו דבר, אבל אם הוא בספק סביב היכולת שלו להחזיק עד סוף המשחק עדיף שלא יעלה מלכתחילה

            1. ריקוד המכונה

  6. שיא עולם ב-10,000 מטר לרצה ההולנדית סיפאן חסן. אלופת העולם ב-1,500 ו-10,000 קבעה 29:06.82 בתחרות המסורתית שנערכה בעיר ההולנדית הנגלו. ההולנדית בת ה-28, ילידת אתיופיה, שיפרה בחצי דקה את שיאה האישי ובעשר שניות את השיא העולמי של אלמז איינה האתיופית, שנקבע במשחקים האולימפיים בריו ב-2016.

    באותה התחרות בלט גם ארמנד דופלנטיס. שיאן העולם האמריקאי-שבדי עבר בקפיצה במוט גובה נהדר של 6.10מ'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט