מעורב הופס לשבת: מחצית ראשונה זבל מטוגן בחרא. מחצית שנייה ICE-CREAM עם דובדבנים (באקשיון בלבד!) / מנחם לס

1.איך אמר פעם וודרו וילסון? "הדבר הנפלא ביותר בחיים הוא 'אקשיון'. לא חכמה, לא יופי, ולא ידע".

אם כך, אז זה היה משחק נפלא. סליחה – מחצית שנייה נפלאה. המחצית הראשונה הזכירה לי משחק שפעם ראיתי בין הפועל מגידו ובני נצרת.

הנה הציונים שלי: מחצית ראשונה 47. מחצית שנייה 95. ציון המשחק: 71.

אני יודע שתגידו, "מה??? 71? הרי היה זה אחד המשחקים הטובים בזמן האחרון!!!

כן? ראיתם את המחצית הראשונה? 45-40. 26.3% לקבוצה אחת מה-3 ו-26.8% לשנייה. אני כתבתי בפנקס בו אני לוקח NOTES יעני, מילה במילה:

אם ישנן קבוצות מכוערות יותר FIGURATIVELY, LITERALLY PHYSICALLY AND METAPHORICALLY – – מהקליפרס והמבריקס, אז אנא, אחי, גלו לי מי הן!

לא זכור לי חצי משחק חורק, מזייף, מנסר, מחכך, מצייץ, צרוד, משפשף, ומעצבן ממחצית משחק הלילה בין הקליפרס והמבריקס.

אם זה 'כדורסל מעולם אחר' אני מעדיף להישאר בעולם הזה. כשהמחצית הסתיימה ב-45-40 לקליפרס לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. מחצית שלמה ללא תרגיל אחד? הכול, אבל הכול זה צ'אנס. הכול זה אחד נגד אחד. או אחד נגד שניים, אחד נגד שלושה, אחד נגד ארבעה, ואחד נגד חמישה.

פעם אחת כמעט יצאתי מדעתי: לוקה דונציק מסתבך, מכדרר, עושה צעדים, ואז איכשהו קולע סל, ולו טיירון מוחא כפיים!!! דה שוט, תגיד לי שזה לא ייתכן! תגיד לי שזה תעתוע שראיתי במקום האמת לאמיתה. אז דה שוט, יש לי הכל מוקלט וכשנגיע למפגש אראה לך הכל!!!

וואללה שמאז ראיתי את הפועל מגידו מנצחת את 'בני נצרת 39-31, בימק"א של נצרת, לא ראיתי חצי משחק מעוות, מזוייף, ועקום כמו חצי המשחק הזה.

26% מה-3 לשתי הקבוצות. 45% לקליפרס ו-39% למבריקס מהפרקט. קלינגים וקליגרים, קוגלרים וקליברים – – וואללה שיותר מאשר במסגרייה של אדון שיטרית בבת גלים.

במחצית הראשונה 2 הקבוצות החזירו את הכדורסל 2 שנות אור אחורה. אמרתי לעצמי: תראה שני מאמנים חסרי מושג. טיירון לו כאן וריק קרלייל שם. אף תרגיל. למה הם לא עושים מה שמאמנים חכמים עושים? נותנים לעוזרי המאמנים היכולים ללמד אותם כדורסל לנהל את המשחק, והם פשוט יילכו לקבל את הצ'קים?

פעם , ארבע דקות לפני המחצית היה דבר שלא אשכח הרבה זמן:

BOBAN MARJANOVIC (שהיה לא רע כלל וכלל, אגב, ומאד הפריע לקליפרס לארגן דבר וחצי דבר תחת הסל) נפל והיה חייב להתרומם במהלך שנראה כמו סרט בחמש מערכות. קודם זרוע. אח"כ רגל תחתונה…וכך איבר אחרי איבר עד שהוא נעמד וחייך. וואללה שהבובאן הזה לבדו שווה את מחיר הכרטיס.

החצי השני

בעשר הדקות הראשונות של המחצית השנייה טים הרדאוויי סניור וטים הרדאוויי ג'וניור היו ההצגה הטובה בעיר. 10 נק' רצופות. טים הרדאוויי עושה נפלאות. אביו מהיציע מקפץ על מושבו. אני כבר מזמן חשבתי שאם ריק קרלייל מארגן יותר כדורסל לטים הרדאוויי ופחות כדורסל ללוקה דונצ'יק – דאלאס תהיה טובה יותר.

(ואם טיירון לו היה נותן לזובאק לשחק יותר, אז אולי הקבוצה לא הייתה זקוקה לקסמים של קוואי לינארד כדי לנצח הסוף)

(הפעם אני הולך לפנקסי ולוקח הערות מהרבע השלישי והרביעי. הנה:)

*רונדו שומר על בובאן? זה ן ה-M&M (מיס-מץ') הגדול מאז אדם וחווה.

פתע שיפור אדיר במשחק (7 דקות אחרונות של הרבע השלישי )- NBA במיטבו.

*אין תכנון. אין PLAYS. הכל שכונתי. אבל איזה אקשיון. איזה מתח. אני מרגיש כמו לפני 45 שנה!@

*לפתע שיפור אדיר במשחק.

*תמיד כשברונסון ניכנס קורים דברים טובים. למה קרלייל לא נותן לו יותר דקות?????

*סטיב בלמר יוצא מדעתו עם שלשה של לינארד. שמעון תסביר לי איך שלשה מזויינת אחת מקפיצה בעל 22 מיליארד משמחה???

*על כל טיק של דאלאס, לינארד – נראה לי בדרך לאחת המחציות הטובות בחייו – מחזיק ב'טאק'.

סוף שלישי

*73-77. 7-8 דקות אחרונות ללקק את האצבעות.

*אגב, אל תשכח להזכיר לגולשים שהיום קיירי אירוינג שאל היום אם העולם מצטמק, למה מחיר הבולים עולה?

*קונארד! הסל עגול, הכדור עגול, אבל הוא יודע שצריך לקלוע ישר.

וואי לינארד? הוא הלו אייקוקה של בסקטבול. דה צ'רמן אוף דה בורד. דה בוס אוף דה בוסס.

*79-79!!!

יך אמר פעם המאמן הולצמן? כדורסל של 90% מנטל. ה-50% האחרים זה קליעה ופיזיקל.זהו בדיוק פול ג'ורג'. בום עם שלשה עאדירה. הוא . כמו לווייתן הוא פתאום צף.

*הרדוואי שלשה ו-82-82

*לוקה ולוקה. לוקה ולוקה. הקהל יוצא מדעתו. לקהל של דאלאס לא מגיע הכדורסל טוב. הוא מסתדר מצויין עם כדורסל גרוע

*החוזה של מוריס? כמו שתשוקה מינית מתחילה בנעורים ומסתיימת בנשואין, ככה יכולת לכדורסל מתחילה בדראפט ומסתיימת בחוזה ל-אורך שנים.

*וואללה פול ג'ורג' נגד לוקה 86-85! סל מצויין. פול ג'ורג' הוא בשלב כזה של משחק שהוא חייב להוכיח שהוא טוב כפי שאף פעם הוא לא היה.

*איזו מלחמה. גוג ומגוג. למה אני אוהב כדורסל? כי הוא כל כך הרבה יותר אמיתי מהחיים.

*5 הפרש לקליפרס עם 5 לשחק. חייב ללכת לשרותים!

פרוז'ינגאס מחמיץ סל והקהל מוחא לו כפיים בגלל שניסה. הקהל של דלאס הוא טוב. הקהל של ניו יורק שורק בוז לילד שלא מסוגל למצוא ספר בספרייה!

*בדקות האלה הקליפרס משחקים כדורסל טוב הרבה יותר מאשר הוא נראה. כמו ריצ'רד ווגנר שכתב מוסיקה הרבה יןותר טובה מאשר היא נשמעת.

*הבעייה של הקליפרס היא שהיא – הקליפרס – היא קבוצה ללא זהות, ללא מטרה ברורה. ללא גרעין קבוע. ללא אינטיליגנציה. אבל קשה לנצח אותה כי יש בה משהו קשה.

*משום מה שחקני דאלאס משחקים כאילו שהם יודעים שהם יפסידו.. אף אחד לא יכול לגרום לקבוצה להרגיש נחותה ללא הסכמתה.

*לוקה עד עתה 5 נק' במחצית השנייה

*איבוד כדור איום של לינארד אבל מיד הוא מחזיר סל נגד לוקה. איזה גולם ווינרי הוא הלינארד הזה!

*אלה הם הרגעים של לינארד. סל. ריבאונד. שלשה נגד לוקה. 95-88. הכל לינארד. האם השמנה יכולה להתחיל לשיר???

*משחק שכונתי. מתח שאפשר להשתגע. איזה אקשיון! איך אמר וודרו וילסון? הדבר הנפלא בחיים הוא לא ידע או טיב. הדבר הנפלא הוא אקשיון.

*עוד שלשה של לינארד. מסטר פיס של 45 נקודות. ביום ראשון הקליפרס שולחת את לוקה ובובאן חזרה ל-EUROPE!

2. אני מריח הפתעה מרעישה: האוקס – סיקסרס 1-4 (ללא אמביד); 3-4 עם אמביד

עם או בלי אמביד, אטלנטה הולכת לנצח את הסרייה הזאת ולפגוש את הנטס בגמר המזרח.

אני גר כאן באטלנטה ואני 'מרגיש' מה הולך 20 דקות מביתי: אחרי שההאוקס הורידו לניקס את המכנסיים, הרגשות הן של אינדיקציה אבל לא סנסציה. אופטימיזציה ואמביציה ללא אילוזיה.

במילים אחרות, הם משתדלים לא להשתולל. לא להראות שהם עצמם מופתעים מהקלות בה הם פילחו את 'התפוח הגדול'. כאילו שהתבוסה שהנחילו לניקס אינה כל הפתעה, ועתה הם מתכוננים לבוא לעיר הפעמון, ולקחת ממנו את חרותו. בעצם למה ללכתוב מילים גבוהות כאלה ולנסות להיות סופר בישראל?

"מל, כתוב דוגרי כך שגם אנשים כמו שמעון יבינו: ההאוקס מנסים להתנהג כאילו שום דבר יוצא דופן לא קרה":

הם קבוצה טובה בהרבה מהניקס ולכן הם ניצחו, והם קבוצה טובה יותר – אם לא בהרבה – מהסיקסרס, והם מתכוננים לדבר פשוט בתכלית: לנצח גם אותם.

המילה החשובה ביותר שאמר נייט מקמילן לעתונאים כאן היתה "סיפוק". הוא נשאל אם השחקנים מרגישים 'מסופקים'. הוא ענה:

3. ""NO. WE ARE NOT SATISFIED. THAT WAS NO MORE THAN OUR FIRST STEP!"

ככה דיברו בעבר מאמנים כמו רד אורבך. אבל אלה מילים מוזרות מאד כשהן באות משפתי מאמן כמו מקמילן.

טריי יאנג נשאל אותה שאלה. "ARE YOU SATISFIED?"

טריי ענה: "אני לא יודע עכיצד עונים על שאלות כאלה. כל מה שאני יודע זה שיש לנו קבוצה שיכולה לגבור על כל קבוצה בליגה. אני לא סתם אומר. זוהי ההרגשה של כל השחקנים"!

מדוע אני, מ.ל, מרגיש אותו דבר?

4. כי לדעתי להאוקס ישנה רמה חדשה – גבוהה בהרבה ממה שראיתם עד כה – להגיע אליה. את הקליפרס ראינו. אנחנו יודעים את הפוטנציאל שלה. ראינו עד היכן היא יכולה להגיע. אותו דבר עם הסיקסרס, הבאקס, דנבר, או דאלאס.

שתי הקבוצות היחידות שאיש לא יודע את הפוטנציאל שלהן – כולל הן עצמם – הן הסאנס וההאוקס. לגבי השתיים אני טוען: הן לא 'חמות' כלל וכלל. הן פשוט היו עד עתה – –

UNDER-ACHIEVERS!!!

הן בעצמן לא יודעות כמה טובות הן יכולות להיות.

5. תארו לכם גמר בין ההאוקס והסאנס! זאת תהיה סידרה לדורות.

6 רגע, מה קורה? טריי יאנג חורט מספרים שעדיין לא נחרטו ע"י צעיר כמוהו!

טריי יאנג הוא בן 23. בינתיים נגד הניקס הוא עם סטטיסטיקה של 30 נק' וכמעט 10 אסיסטים למשחק ורק 3 איבודים. אפילו מג'יק ואוסקאר 'ביג O' רוברטסון לא יכולים להתגאות במספרים כאלה.

ומה תגידו אם אגלה לכם שטריי יאנג קלע 30 נק' + בשלושת משחקי הפלייאוף הראשונים שלו ב-MSG – וזה FEAT (הישג?) שאפילו…אפילו… אפילו…(אני חושש לומר מי כי ברוך רבין מיד יאשים אותי שכתבתי שטריי יאנג טוב ממנו) אפילו מייקל ג'ורדן לא השיג.

אתם יכולים להישאר עם דעתכם על טריי יאנג – ולי ישנה את דעתי – אבל עם עובדה אחת אין להתווכח: המספרים שלו, ותרומתו לקבוצתו בגילו ובנסיונו, הם REMINISCENCE למה שעשו בגילו אגדות משחק המשחק כמו לארי בירד, לברון ג'יימס, אוסקאר, מג'יק, או מייקל ג'ורדן.

"אז מה, מל, אתה משווה את טריי יאנג למג'יק, לארי, או מייקל? זה מה שאתה מנסה לומר בלשונך החלקלקה?" – שואל ברוך רובין.

לא ברוך רובין. זה לא מה שאני אומר. כל מה שאני אומר הוא שהטריי הזה – שלצערי יהיה קרח כמוני לפני שיגיע לגיל 30 – הוא FEARLESS. הוא נראה לי כשחקן שמתעורר לחיים בפלייאוף. זה הזמן שלו. הדבר שאני אוהב ביותר בצעיר הזה הוא שהוא יודע לסיים משחקים. הוא ושאר השחקנים. המנכ"ל טראוויס שלנק הבין שהוא צריך שחקנים וותיקים שהיו שם. הוא הביא את קלינט קפלה, דנילו גלינרי, 'סוויט' לו ויליאמס, סולומון היל, בוגדן בוגדנוביץ', וטוני סנל, והם מסתדרים עם הצעירים טריי יאנד, דיאנדרה האנטר, ג'ון קולינס, וקווין הוארטר – כולם בחירות דראפט נהדרות שכאילו נולדו בעריסה של הוותיקים.

7. מג'יק ג'ונסון TRASHES דניס שרודר, ומאשימו בהפסד: אין לו את הגישה ואת החוזק המנטלי לשחק במעמד הזה! "HE IS NOT A LAKER!" (הוא הזכיר גם את שמו של קייל קוזמה ש'אין לו מנטליטי של מנצח')

הוא מכנה את העונה של הלייקרס כ-Disastrous Season

"ישנם בקבוצה עוד 4 שחקנים שאינם 'LAKERS'. אציין את שמם בהזדמנות אחרת". (ב-lakers/com כתוב שהוא ציין במיוחד את שמו של קייל קוזמה ש-"אין לו מנטליטי של 'ווינר')

8. האם מאמן הבלייזרס הבא הוא ג'ייסון קיד?

לפי כריס היינס מיאהו ספורט (https://sports.yahoo.com/anthony-davis-on-playing-in-game-6-loss-to-suns-i-dont-regret-anything-163338248.html) \ישנם שני דברים שייקרו. אחד בטוח ואחד כמעט בטוח:

בטוח:

טרי סטוטס לא יהיה מאמן הבלייזרס בעונה הבאה.


כמעט בטוח:

ג'ייסון קיד יהיה מאמן הבלייזרס הבא.

ג'ייסון קי

כמובן שג'ייסון קיד הוזכר בבוסטון גלוב כמועמד חזק למשרת מאמן הסלטיקס

קיד בן ה-48 שהיה חבר קבוצה של כרמלו אנטוני, הוא הבחירה של כרמלו אנטוני, שהמליץ על חברו בחום.

9. צ'נינג פריי הוא רק אחד מיני כמה חברי קבוצתו לשעבר של לברון ג'יימס הקוראים לו לתלות את הסניקרס

"לברון עשה את שלו. הוא לא יכול לעשות דבר שיוכל לרומם עוד יותר את מורשתו. אם הוא לא קולע 25 נק' למשחק הוא חייב לפרוש כי הוא יהיה בירידה, ואני לא רואה אף שחקן בשוק החופשי שיכול לבוא לעזור. העונה הצעירים הוכיחו שזה זמנם, והדבר העצוב ביותר לראות יהיה את לברון מתאמץ נגד צעירים המרחפים מעליו".

הוא אמר שוב:

That’s a crazy thing for me to say, but if he leaves the game averaging 25 points a game right. Also, I’m gonna add another level on this. Who are the Lakers bringing in or trading for that can put him over over the top? Have you seen the free agents? There’s nobody.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה מנחמנו
    ללברון אין מה לפרוש. יש לו חוזה לשנתיים על כמעט 90 מליון ועוד שנה שנתיים עם ברוני לצידו.
    ילך בשכר הכי גבוה שיתנו לו כדי להעביר את השרביט לילדון.
    על הדרך יקבע שיא נקודות חדש לאן בי איי. שיא היסטורי.
    אחרי שיפרוש יתפקד לדמוקרטים ויעבור את התהליך כולל סנטור בתקווה שזה שלב ביניים.
    לדעתי ישער תקוע שם עד שיאבד עניין.
    עוד 20 שנה יהיה מיליארדר ובעלים של קבוצת כדורסל.
    ספייס ג'אם 2 יהיה בינוני אבל יחזיר את ההשקעה עם עוד כמה מאות מליונים.
    וזהו, ענביא רזיהו סיים את נביחתו.

      1. שמעת שכחלון על חוזה של 8.3 מליון לשנה? סביר שבשנה טובה יקבל בבונוסים בסביבות 9….
        הגיבור הגדול נכנע לכסף הגדול הרבה אחרי שהעביר חוק מסויים שקשור בשכר הבחירים הציבוקיים (ר' הוחלפה). בסוף העקרונות כמו ניר טואלט בבית הכסא, האסלה מאלומיניום טהור 22 קראטה….

          1. לא יפה, דאג לי ולך ולכל עם ישראל אבל אחרי שזה נגמר הוא דואג גם לעצמו ובצדק.
            אם אני 4 5 שנים עם משכורת כזו, אחרי מס יש מספיק כסף לקנות דירות להשקעה והכסף יעבוד בשבילו ובשביל המשפוחה.

            1. דוק לא מחכים 4-5 שנים, קונים דירה שניים, גם עם משכורת נמוכה (ולכחלון זה לא משכורת נמוכה. בכלל) על הקרדיט ועושים 1031 exchange ונמנעים ממיסים

  2. מסכנים לילארד ומקולום, עד שנפטרו מסטוטס מביאים להם את קיד, מאמן מלא ביח״צ ומעט מאוד יכולות אימון. עוד שנים במדבר.

    1. הבחור יודע דבר או שניים על כדורסל.
      אהה כן לא מזיק גם שהכוכבים שלהם דורשים את זה. אז אולי השאלה צריכה להיות אחרת…

  3. תודה מנחם. לא מסכים פחות או יותר עם כלום, אבל כיף של קריאה לשבת בבוקר.
    לגבי סטיב באלמר, אולי היתה לך טעות הקלדה, אבל הוא שווה 72 (!) מיליארד $

  4. מנחם, נראה שכל מכה בראש, בגב – בכל מקום בגוף – משבחת את הכתיבה שלך עוד קצת..

    תענוג צרוף חביבי
    "רונדו שומר על בובאן? זה ה-M&M (מיס-מץ') הגדול מאז אדם וחווה", זו רק דוגמה פיצפונת למה שאני מתכוון.

    איזה כיף!
    תודה

    1. רק לציין שהמאצ' אפ בין אדם לחווה היה (ונשאר) המאוזן ביותר בהיסטוריה האנושית .
      מצד אחד חווה, אמנו, שקולה, רגועה, איטית ומופנמת, כשמולה אדם, ישיר, חד, מהיר ומוחצן.
      לא פלא שהשניים האלה השלימו זה את זה, ימין ושמאל, חם וקר, פלוס ומינוס.
      כל מאצ' אפ מאז הוא חיקוי חיוור של המצ' אפ ההיסטורי הבלתי מחיק הנ"ל.

      1. מומלץ לקרוא בספרים החיצוניים את ספר אדם וחוה – סקירה מלאה יותר, עם סטט' ואנליטיקס לעייפה –
        https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%A4%D7%A8_%D7%90%D7%93%D7%9D_%D7%95%D7%97%D7%95%D7%94
        .
        אגב, מר פנמה – השיר אתמול ("אודה לשמחה" לשילר) הולחן על ידי אחד, בטהובן.. יצא לו נחמד –

        https://youtu.be/X6s6YKlTpfw

  5. מג'יק הלך על השיטה הישראלית…נאשים את ה-ש.ג. שלא נרגיז חלילה את לברון … מה שכן את הבוחטות שהציעו לשרודר והוא דחה ספק אם יציעו שוב

  6. קשה לי לראות את לברון פורש, בטח השנה. אם הקושי שלו להעלות כמה יחזור גם בשנה הבאה, יהיה על מה לדבר. בינתיים יש משכורת, ויש גם סרט הקיץ, שצריך להגיע אליו בעמדה של שחקן פעיל.
    מקווה שפורטלנד תיקח קיד. בעיניי זו התאמה מושלמת, בעיקר כי זה אומר שהוא לא יגיע לסלטיקס…

  7. קוואי מאוד הזכיר לי את לברון ב 2008 משחק מס 6 בבוסטון בשביל להחזיר את מיאמי לסדרה…כולנו זוכרים איך זה נגמר

  8. "פרוז'ינגאס מחמיץ סל והקהל מוחא לו כפיים בגלל שניסה. הקהל של דלאס הוא טוב. הקהל של ניו יורק שורק בוז לילד שלא מסוגל למצוא ספר בספרייה!" – כנראה המשפט הכי טוב בהיסטוריה, אין ספק שאתה עדיין בפריים.
    לא מסכים שצריך להכניס את זובאץ, כל משחק שהקליפרס ניצחו הוא לא שיחק הרבה, ההרכב של שחקני הכנף מפריע ללוקה, ואם משהו מפריע ללוקה הקליפרס כנראה ינצחו את המשחק הזה. קוואי מעבר להצגה ההתקפית יוצאת הדופן, עושה עבודה נהדרת בהגנה על לוקה, הוא ממש לא אגרסיבי עליו ובקושי זורק, רק מחפש איך להחליף אותו ממנו. בגדול הסדרה הזאת וזאת של שנה שעברה גרמה לי להבין שפול ג'ורג' קצת אוברייטד בהגנה, כל פעם שלוקה מקבל אותו בחילוף/בשמירה, העיניים שלו נדלקות והוא לוקח אותו עד לטבעת וכנראה גם קולע עליו (נכון גם למרקוס מוריס). שני השומרים היחידים בקליפרס שלוקה קצת פאסיבי נגדם הם קוואי ובאטום, משחק שבע יהיה תענוג.

  9. מה שלילארד רוצה יקרה בפורטלנד.
    ואם הוא רוצה את קיד – אז קיד.
    מהעבר של קיד גם אפשר להניח שזה משהו שהוא מכין ובוחש בו כבר מזמן.
    לילארד לא סתם זורק את השם שלו בלי שהיו להם הרבה הרבה שיחות…

  10. מנחם אתה 👑 כרגיל…
    הערה קטנה – טריי יאנג תורם לקבוצה יותר ממה שלברון תרם בגיל 23? מזכיר לך שבגיל 23 הוא הוביל את קבוצת הנגרים של קליבלנד לגמר ה-nba?
    לגבי שלושת הגדולים האחרים, שרק הגיעו לליגה בגיל 22, הוא בהחלט במקום שונה, גם כי הוא מוכשר ובעיקר הוא הגיע ל-nba בגיל יותר צעיר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט