רעבים בין הרבעים/ שחר צ'קוטאי

קרה לכם פעם שהתעוררתם למשחק באמצע הלילה והבטן החלה לתת את אותותיה?שבזמן שהקבוצה היריבה נוגסת ביתרון אתם חולמים לנגוס בשדרן?
אחד השחקנים נראה לכם כמו קבב?
הפוסט הזה בשבילכם!
(המלצה חמה – תקראו את הפוסט רק כאשר אתם שבעים)

אנחנו נתחיל לאט לאט וככל שיתקדם הפוסט כך גם יעלה הרעב והתמונות ינסו לתת תחושה של שובע. בחלק מן ההצעות יהיו גם קישורים לאתרים ולמתכונים שיעשו לכם טעים בחיך.

שתייה:

הסיבה שהפוסט נפתח בשתייה מכיוון שהשתייה היא מקור חיינו, היא מבטאת את המצב שלנו: אם נשארנו ערים כל הלילה קפה שחור חזק יעיר אותנו, אם אנחנו קמים באשמורת הבוקר אז תה נענע כמו בסליחות של הספרדים יושב בול, ואם אנחנו סתם צמאים אחרי לילה קצר גם מים וסודה ינעימו את הגרון. רק שימו לב שהשתייה תהיה קרה כדי למקסם את ההנאה.

  • סוגי הקפה השונים: אפשר לקרוא בקפה אך גם הקפה משקף את הערנות שלנו ואת החיבור שלנו למשחק – משחק מתוח ידרוש מאיתנו אקספרסו כפול, משחק משעמם יזכה בקפה שחור מהביל. קפה עם הל ידגיש את החיוביות שלך במשחק. האדם הוא עץ הקפה – כל אחד יודע מה מתאים לו.
  • שתיה קלה – מים זה תמיד הפתרון הקל, הבריא ביותר והכי מומלץ ע"י כריסטיאנו רונאלדו. אך גם סודה רגילה וסודה בטעמים שונים זה אחלה. סודה פטל כבר מתחילה להיות יותר טעימה אך פחות בריאה.
    קולה/ספרייט/פנטה ושאר מרעין בישין: טעים מאוד, מעורר ומחזיק משחק שלם (במידה ומדובר במשחק שלם) אך לא בריא ובדרך כלל גם מזכיר לך ששתית אותו אחרי כמה שעות.
  • בירות: המלצת איש הבירה – ארנון בן דוב: קודם כל – כדאי בירה לא כבדה אז אימפירל סטאוט ודאבל/טריפל בלגית יורדים מהפרק. השאלה כמובן היא האם נשארים ערים ואחרי המשחק הולכים לישון או קמים באמצע הלילה ואחרי המשחק הולכים לעבודה – אם הולכים לישון מומלץ ללכת לכיוון ה-IPA טובה שארץ ישראל התברכה בהם כגון: שפירא IPA, אלכסנדר/מיקלר גרין גולד וסינדרום של בירתנו.
    אם צריך ללכת לעבודה אחרי זה – ברלינר וייס או בירה חמוצה אחרת יכולה להתאים בול לסיטואציה. גם מ'וגו של מיקלר, שפירא סטרונג סאוור ופומפצ'לו של ת'ורנבריג'.
  • לגבי הבירות היותר פשוטות – גולדסטאר עדיפה ואם יש בסופר את הווילד באטצ' החדשה שהם הוציאו זה חגיגה אחרת.
    באופן כללי ההמלצה היא ללכת על כיוון בירות הקראפט של הארץ שחלקן נהדרות ורבות מהן ניתן למצוא בכל חנות אלכוהול שמכבדת את עצמה ואפילו בחלק מהסופרים.

נשנושים:

  • פופקורן, גרעינים ושאר נשנושי הספורט הם תמיד אופציה טובה אך בלילות קשה יותר להכין אותם, במיוחד פופקורן שמעיר את כל הבית. מצד אחד יש לזה יתרון במשחקי הלילה: זה משאיר אותך ער עד שהמשחק נגמר או עד שנגמרת התכולה. מצד שני יש להם חיסרון: הם לא משביעים. הפתרון הפשוט הוא פשוט לשמור אותם לאחרי הארוחה, לקארנץ' טיים.
  • לצד הקפה והתה בארבע בבוקר צריך משהו טעים ונעים שילווה את המשקה. בשביל זה המציאו את המוצר הטוב ביותר עלי אדמות: השומשומית. קלה להכנה, טעימה בטירוף ויושבת בול בחיך באמצע משחק גמר.
  • אם מחפשים מתוק ולא בריא על הבוקר אז אפשר להוסיף מרמלדה, שוגי/עוגי, מרשמלו והחטיף הוורוד שעשוי מקוקוס ואף אחד לא יודע איך קוראים לו.
  • רוצים להיות קצת יותר בריאים? פלטת ירקות זה בדיוק הדבר הנכון. שילוב בין גמבה למלפפון, להוסיף קצת עגבניה (אפשר גם קולורבי) ומעל לבזוק מעט מלח שיעורר את החושים.
  • גם קטניות מבושלות יכולות להיות פתרון – חומוס מבושל בתוספת פלפל או בשמו ארבעס, פולי סויה מבושלים או בשמם אדממה. ושאר קטניות טעימות ובריאות.
  • יש אנשים (אני אחד מהם) שדווקא מעדיפים את הירקות שלהם חמוצים. לוקחים שומר, קולורבי וגזר (כרובית מוסיפה המון), חותכים, שמים עליהם מלח, מיץ לימון (טרי) וטיפה שמן. מעורר, טעים ופותח את התיאבון.
  • זיתים ומלפפונים חמוצים (במלח) עושים אפקט דומה, אך ירקות בחומץ זה כבר שלב אחר של חמיצות.
  • אם כבר חמיצות אז מבחינתי השיא של החמוצים הוא לימון כבוש. המון מלח, המון לימון, ומוי כיף!

מנות עיקריות:

מה יותר כיף מאשר לשבת על ארוחת לילה מאוחרת או בוקר מוקדמת במיוחד ולטרוף איזה שניצל או סטייק, כאשר בתור פחמימה תורנית אפשר ליהנות מצ'יפס או פתיתים וסלט או פסטה ככה טובה? הבעיה העיקרית של המנות העיקריות שהם יכולים למלא מדי ולהרדים אותנו וכאן נכנסת ההמלצה שלי לגרעינים אחרי המשחק. עוד בעיה שעלולה להתעורר – לאכול בשר בלילה ואז האוכל יושב בבטן עד אמצע היום וזה כולל את העניין של להיות בשריים עד דלא ידע (שייך יותר לדתיים).
בעיה נוספת שקרתה לי כמה פעמים – אנשי הבית מתעוררים ומריחים את התענוג וגם הם רוצים להצטרף לחגיגה. ילדתי בת השנתיים התעוררה כמה פעמים ורצתה גם המבורגר ב-5 בבוקר.

חלבי:

  • פסטה – אמנם לא מעט פעמים היא מידלטון ליאניס אך גם הפסטות יכולות לתת 20 נק' ברבע. רוטב שמנת, רוזה, אדום או סתם ללא רוטב זה מעולה. הבעיה שזה ממלא ויכול להרדים.
  • פיצה – הכנת פיצה לוקחת זמן רב, אך מנגד זה טעים ומזין וכיף לאכול מול המשחק. הגבינה נמתחת כמו פסקי הזמן וזה השלמות של המשחק.
  • פלטת גבינות לצד חביתות – ארוחת בוקר כמו שכתוב בספר.
  • היתרון בכולם שארוחה כזאת משתלבת מדהים עם הקפה של הבוקר ואפשר קינוח חלבי (שוב, לאלה ששומרים) כמו גלידה, קרמשניט ועוד.
לקוח מאתר איזירספירס

בשרי:

  • צ'יקן ווינגס – כנפיים זה אחד המאכלים הפשוטים והקלים ביותר להכנה והתוצאה היא טעם נהדר ונשנוש טעים מול שחקני הכנף של שתי הקבוצות. אישית אני אוהב לחתוך את הכנפיים לשניים ואז יש יותר מקום להחזיק ויותר בשר לאכול. כנפיים בצ'ילי (מתכון כאן), כנפיים במלח, כנפיים בתיבול פשוט (פפריקה מתוקה, גריל עוף, מלח ושמן) הכל הולך. אפשר בתנור, אפשר במחבת, ואפשר גם בשמן עמוק. הכי כיף להחזיק כנף ביד אחת וכוס שתייה ביד השנייה ולצעוק (בשקט, בכל זאת 4-5 בבוקר) על יאניס שעושה צעדים.
  • שניצלים – שניצל זה המאכל הלאומי כאשר אין חשק להוציא אוכל אחר. פשוט להכנה ויש שקיות מוכנות שרק צריך לחמם ולאכול. לצד פתיתים וסלט או צ'יפס זה המאכל הלילי המתאים ביותר ללילות הכדורסל הגדולים בהיסטוריה.
  • מתאבנים – צ'וריסוס, נגיסי עוף, חזה אווז, נקניקיות ועוד – הם מתאים כמנה ראשונה בסעודה של משחק מוקדם אך גם כאן הם יכולים להיכנס כמנה מן השורה בתוך בליל המתכונים. הם טעימים בטירוף, קלים יחסית ונותנים טעם של עוד. יושב בול כאשר פול או בוקר קולעים עוד חצי מרחק.
    גם המבורגר יכול להיכנס נהדר לקטגוריה הזאת. ולעניות דעתי מתיישב בול לערב משחק, הבעיה היחידה שהוא צריך לחם איתו, ולכן גם הקבב יכול להיכנס במקומו.
  • סטייקים – המנה העיקרית הטובה והטעימה מכולם. הבעיה היא שרוב העולם לא מדליק מנגל לפנות בוקר ולכן עלינו "להסתפק" בטיגון במחבת/בישול ארוך בתנור. מנה שכל אוהד יכול לחלום עליה בשעת משחק, לצד בירה או קולה קרה. יש האומרים שצריך לברך על ארוחה כזאת ברכת "הטוב והמטיב". (מדריך מאתר שולחן איך להכין על מחבת).
    אישית אני אוהב לצרוב מעט את הבשר על מחבת ואז לעטוף אותו בנייר כסף ולהכניס רבע שעה-חצי שעה לתנור ואז הבשר יוצא רך וטעים.
צילום: shutterstock לקוח מאתר כיפה

בתאבון!!

עזרו בהכנת הכתבה – ארנון בן דוב, איש הבירה. גיא רוזן, איש הבשר. בנוסף לאחי הגדול רון, שהשריש את המנהג.

שתפו אותנו בתגובות מה אתם אוכלים בלילות הקיץ המוקדמים.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. דילמת ה-"מה אוכלים ב-4 לפנות בוקר" כאשר בצמוד יום עבודה?
    .
    מצד אחד, זה משחק חגיגי. הסאנס לראשונה בפיינלס מזה מיליון שנה (פלוס מינוס). יש יותר סיבה למסיבה???
    מצד שני, להתחיל את היום אחרי כמה וכמה בירות (אי אפשר רק אחת),
    זה יכול להשאיר רושם לא אופטימלי בקרב קולגות ולקוחות (לא אופטימלי, אבל מדויק למדי…)
    הצד השלישי (המשמעותי ביותר, הקובע, והמנצח) הוא שחיי הנישואין לא שורדים ריח של סטייקים או המבורגר ב-4 לפנות בוקר…
    .
    הפתרון שלי למשחק הקרוב,
    כזה שמשמר את החגיגיות,
    לא פוגע ביכולת ההשתכרות (תרתי משמע) העתידית,
    ושומר על יחסים תקינים במסגרת התא המשפחתי המצומצם הוא –
    כנאפה ביתי, טרי טרי, שמוגש לצד קפה שחור עם הל.
    איך אפשר לפספס עם השילוב של פריכות הקדאיף, העסיסיות של החמאה, העושר של גבינת העיזים, והארומה האדירה שמעניקים מי זוהר?
    קל ומהיר להכנה, לא מסריח את הבית (אם כבר, בדיוק ההפך…), וטעים. בטירוף.
    אם הסאנס מפסידים יש את הקפה השחור המר (כמובן, ללא סוכר) בשביל לסלק את שאריות המתיקות.
    הסאנס ניצחו?
    מביאים לעבודה כנאפה טרייה,
    ומקבלים קצת אשראי של סובלנות וסובלנות להתנהגות שהשנה הפכה לאובססיבית (יותר מהרגיל…)
    ב-2 המקרים (ניצחון או הפסד) מרוויחים ילדים שקמים בבוקר עם חיוך על הפנים אחרי חלומות מתוקים שהתגשמו
    (לא קשור כלל לסאנס, לניצחונם או להפסדם. הדרעקים הקטנים לא אוהבים ספורט בכלל. כנאפה, להבדיל…)
    .
    מילה על הבירה –
    אני בן אדם של בירה. מת על בירה. מי שפגש אותי (לצורך העניין, את מרביתי – הכרס…)
    יודע שאני אוהב בירה.
    לשמחתי, אנחנו חיים בעידן בו יש בירות ישראליות יוצאות מן הכלל. על ה-IPA כבר נכתב (אפשר להוסיף לרשימה של מבשלות ישראליות גם את מלכה, ג'מס, נגב, הדובים, הרצל, שבט, הגיבור, ועוד), אבל אפשר לקנות בארץ בירת חיטה שמתחרה בקלילות עם המיטב של הגרמניות, או טריפל כמו של הבלגיות הקשוחות ביותר.
    סטאוט?
    בירה של אחר הצהרים. אכן, הכי לא מתאימה למשחק אמצע לילה/לפנות בוקר.
    .
    יאללה,
    שיהיה בתאבון ובהצלחה לכל הנוגעים לדבר!

    1. לא חשבתי על זה אף פעם כנשנוש לשעות הללו אבל גיא כנאפה זו חתיכת הברקה קולינארית לאירוע,בטח עם הקפה כמו שהזכרת. שילוב מנצח ברמת בוקר-איטון.

  2. אחלה אחלה פוסט טעים! אני בגדול במשחק בשעות המדוברות הולך על פיצוחים. בירה אולי אחת בגלל יום העבודה שאחרי זה.

  3. מעולה שחר. מהפוסטים מעוררי התאבון בתולדות הופס.
    אישית בשעות הללו של 3-4 בבוקר רק קפה שחור ולרוב שניים ואם נשנושים אז איזה בוטנים/שקדים/תמרים…

  4. כנאפה רעיון אדיר, אך לאחר מקפצת הסוכר חלה צניחה, המלווה גם בצניחת העירנות
    קפה שחור- בתחילת המשחק, מחוזק עם עוד אחד במחצית. בירות- בין הקפה, כי חייב, ישראליות בהירות לא כבדות מדי
    אוכל- אני מאנשי החטיפים במקרה הזה, בעיקר אלו המלוחים (דוריטוס חמוץ חריף ומטבלים, במביסלי). אם אני רוצה קצת יותר להשקיע- לעשות תפוחי אדמה כצ'יפס בתנור עם בולגרית/צ'דר מעל, גריזי כמו שאוכל של ספורט צריך להיות ורצועות בייקון מעל (מתנצל בפני השומרים). גם ירקות אחרים לאנטיפסטי הולך
    אהבתי ואבצע את הירקות המוחמצים
    כנפיים נשמרות לערבי פוטבול
    לא יודע מי אוכל סטייק באמצע הלילה בזמן משחק ונשאר ער, על הכבוד לכם אני לא מסוגל
    אופצייה מעניינת שלא נוסתה- הזמנת סושי, אולי הסדרה עכשיו היא פיילוט טוב לאירוע
    יופי של פוסט, מספק לא מעט רעיונות ואופציות לפתוח שולחן

    1. הפתרון לנפילת הסוכר?
      מנה נוספת של כנאפה …
      .
      (האמת היא שבחיים לא סבלתי מצניחת סוכר או מעייפות בגלל אכילה מוגזמת. אם זה היה תסמין עבורי, אז ככל הנראה הייתי עייף תמידית …)

  5. חחח אצלי אם אני אוכל זה בדכ טוסט מושקע מורחים סחוג 2 פרוסות גבינצ גבינה בולגרית מפוררת גבינת מוצרלה עגבניה חתוכה לחתיכות קטנות טונה תבלין פיצה בלחמניה שמנה ורחבה עם הנס קפה ישר לרבע 3😎
    הכנאפה של גיא גרם לי להזיל ריר הרבה זמן לא אכלתי ואשתי מכינה אותו אלוהי אבל מתוק אצלי יכול לבוא רק אחרי חריף או בשרי אני לא אוהב מתוק סתם ככה
    ציקו שומשיות אפילו לילד שלי לא הייתי נותן עזוב מה שמסביב זה גם לא טעים לפחות תתפנק בעבדי עם נוטלה

    1. שמעון לא ידעתי שאתה מורה גרושה…מה נס קפה???תכף תגיד שאתה מעשן L&M ארוך.
      הטוסט אבל נשמע שווה בהחלט
      נוטלה עם עבאדי זה כמו יוקיץ' עם דיון ווייטרס, פערי האיכות גדולים מדי

  6. אחלה טור, וגם התגובות, מצחיק כמה שונים ההרגלים של כל אחד.

    אישית, יותר מקפה ואיזה עוגיה או במבה/אדממה ואני ישר חוזר לישון על הספה 🙂 אבל זוכר בתקופות בארה"ב איזה כיף היה הג'אנק-פוד מול המסך, לגמרי חלק מהחוויה.

    גיא – אשמח למתכון מוצלח לכנאפה ביתית

    1. אטריות קדאיף + חמאה מומסת לתחתית הכנאפה. היחס הוא בין 1 ל-2 (חמאה/קדאיף) לבין 1 ל-1. אני הולך על האמצע (מחבת רחבה שאפשר להכניס לתנור), 150 גרם אטריות קדאיף, 100 גרם חמאה. חצי מכמות הקדאיף + כמה כפות חמאה מומסת בתחתית.
      מעל מפזרים תערובת של גבינת ריקוטה איכותית וגבינת עיזים (אני משתמש בגבינת עיזים למריחה של גד), מהדקים.
      מפזרים מעל הגבינות את הקדאיף שנותר + חמאה.
      מטגנים טיגון קצר על אש בינונית, ולפני שהקדאיף נחרך מעבירים את המחבת לתנור, 180 מעלות, עד השחמה של החלק העליון.
      מחזירים את המחבת לכיריים, אש נמוכה. שופכים מעל סירופ (כוס סוכר, כוס מים, מי זוהר לפי הטעם. לא יותר מ-4 כפות) לאט לאט, ונותנים לכנפה "לשתות" את הסירופ. לא חייבים לשפוך הכל, זה תלוי בכויות הקדאיף, בגודל המחבת, ובטמפרטורת הכנאפה.
      מגישים חם.
      לטעמי, זו לא כנאפה בלי פיסטוקים מלמעלה.
      המשחק של עובי הקדאיף, כמות הגבינות, וכמות הסוכר –
      לפי הטעם.
      מי שאוהב את הכנאפה ממש מתוק, יכול אפילו להכפיל את כמות הסוכר שבסירופ.
      אני מעדיף מעט פחות.
      כנ"ל לגבי פריכות בקדאיף. מי שמעדיף שכבה דקה ורקה, יכול לוותר על הטיגון, ורק להכניס את הכנאפה לתנור. אני חושב שהשילוב תנור + כיריים נותן איזון נהדר בין הקדאיף לבין הגבינה (אני אוהב את הטעם החזק של גבינת העיזים).
      .
      מגישים עם קפה שחור שבושל עם תרמילי הל (חס וחלילה להמתיק את הקפה),
      ומחזיקים אצבעות לניצחון הסאנס!

  7. תודה רבה שחר! חשוב והכרחי לאנשים כמוני שחיים על אספרסו וגרעינים כבר עשור. חיכיתי שנים למדריך כזה

  8. חהאהאהא!!!!
    אם לא הפוסט הכי "חשוב" ו"מהותי" שנכתב פה באתר!
    מפרט מדוייק של גבר חובב ספורט שרק מנסה להאיר את ברכתו על אחרים!
    אדיר!!

    בנימה של רווק? וואוו אחי, תודה בכל יום שאתה לא לבד ונמצא בחברה קדושה כמו שבחרת ויצרת.
    אני באופן עקרוני גדלתי כ"ג'ובו"…זה מונח אמיתי Jubu. יהודי בודהיסטי.
    למרות שזה נוצר בעקבות שימוש בסמים של בני משפחתי…הייתי ילד. הושפעתי, עקבתי ועבדתי את הרוח הזו.
    הייתי צם. צם. ימים על גבי מספר. לא אוכל, שותה רק מים.
    תמיד חשבתי מה יקרה אם אצום 40 יום ולילה כמו משה וישו…אבל הכי הרבה שהצלחתי היו 6 ימים ובשבת אכלתי.
    למשך שנים רבות מעולם לא אכלתי יותר מ"גודל הלב" שהוא באופן מדעי, אותו הגודל של האגרוף הקמוץ שלך.
    כלומר, שגודל הלב שלך…זהה לגודל אגרופך הקמוץ.

    שנים. שנים…שלא אכלתי ביום יותר מגודל האגרוף שלי.
    אטריות אורז, אולי עם קצת סויה או מאכל אחר שלא עולה בגודל על האגרוף שלי.
    שהייתי ילד, אמא שלי אסרה עליי לשתות קפה כי "זה סם. רעיל."
    למרות שהיא לא הייתה מתעוררת או מעבירה יום בלי לסיים קופסאת סיגריות וקנקן של קפה מסריח.

    בכל זאת, אני "מנסה" להיות "גבר" ובן אדם אמיתי בחיים האלה וכבר חודש שלא עישנתי מריחואנה.
    גם עם הבירות הפסקתי. החלפתי את האלכוהול ביין או שמפניה מתוקה בתוספת פאנטה עם קרח.
    אני בהחלט יכול לסיים חפיסת סיגריות יחד עם בקבוק או שניים של "Bubbly" וזה דווקא עדיף בהרבה על בירה.
    אני קם חד יותר. לא נפוח. לא צובר קלוריות וגם הסטלה, קלה וזורמת יותר.

    בנוגע לאוכל? אני עדיין שמרן. אוכל אולי פעם אחת או פעמיים ביום.
    ארוחות קטנות. הגעתי למצב שאני בכלל לא מסתכל על מזון מבחינת הטעם אלא רק מבחינה של "חלבון ופחמימה".
    צורך את מה שהגוף צריך ולא יותר.

    זה לא אומר שאם בא לי, אני לא יורד לקצב וטורף קילו של אנטריקוט תוך ערב…
    אבל בלי שום דבר אחר. רק "פחמימות וחלבונים" הם מה שמזינים אותי. לא "אוכל".

    אהבתי ממש את הפוסט! אדיר!
    תנשק את אשתך והילדים בשבילי ותשמור על BPM מעל 90 לדקה.
    זה הסוד לחיים ארוכים ותחייה של הנעורים שלנו.
    Less is More.

    אדיר. אתה איש בר מזל. מקווה שתראה את איטליה נגד ספרד היום ב 22:00, כי אני כבר אשן הרבה לפניי זאת.
    אחלה מאמר. כמה צחקתי ונהניתי.

    1. הפוסט הזה העיר בי שוב את הרצון לנסות לצום 40 יום ולילה.
      לא תוכלו להבין את התחושה שעוברת בגוף ונפש…כאשר מתנזרים מאוכל.
      זו האלוקות בפניי עצמה. שותים ואוכלים את האוויר וניזונים מן האור. אור ומים. לא יאומן ולא יותר.

  9. יש כאן מישהו שבאמת מטגן סטייקים באמצע הלילה? הבופה כאן נראה טעים אבל פחות מציאותי ב-4 בבוקר.

    גם בקשר לאלכוהול ומשקאות לא בריאים אחרים.
    כשיש אירוע ספורט איכותי שמעניין אותי כמו היורו או משחק של הלייקרס אז אני לא צריך בירה כדי להנות מהמשחק עצמו.
    אני כן יכול להבין את אלו שצריכים אלכוהול כדי להנות ממשחק וקבוצות שלא עומדות בסטנדרטים.

  10. תודה לקוראים ולמגיבים.
    .
    כל דבר ברשימה נבדק ונטעם.
    כולל המבורגר 400 גרם ב3 וחצי (בגמר האחרון, הילדה גם רצתה).
    כולל סטייק.
    לאלו שאומרים שאני מחרטט, מוזמנים לשאול את חברי קבוצת "מלונת הופס" באיזה שעות אני שולח תמונות ומה יש בתמונות (רמז – סטייקים ובירות)

  11. עושה פופקורן במיקרוגל, פותח חבילת מלפפונים חמוצים וזיתים.
    שותה בירה הוגרדן
    ב2016 הרמנו מנגל בכל משחק ממשחקי הגמר אבל זה הייתי צעיר הולל.
    האמת שתוך כדי קריאה של הפוסט עלה לי רעיון אני פשוט אמתין שמישהו נחמד מהופס יזמין אותי לאכול איתו ולראות את פיניקס לוקחים אליפות(בחיי שזה המשפט הכי הזוי שחשבתי שאני אגיד אי פעם על כל חלקיו)

  12. טור מרתק, משעשע ומעורר תיאבון…
    אני לכשעצמי, כשכולי אפוף שינה, הדבר האחרון שיש לי כוח לעשות, הוא אשכרה להתאמץ ולהכין אוכל, אני פשוט מנשנש משהו, בטח לא משהו כבד כמו בקר שעלול להשפיע לרעה על כל הסובבים אותי לאורך היום…

        1. אתה סתם מתעצבן. אני דיברתי על החלקים האחוריים דוגמת סינטה שזה אסור רק למנהג האשכנזים, צ'יקו לדעתי פחות בקיא בדברים האלה ולכן לקח את זה למתכון עם חמאה, שזה הס מלהזכיר והוא ממש איסור מדאורייתא.

          1. הבנתי! קבל את התנצלותי וגם בשם צ'יקו. בכל מקרה במקום ללא השגחת כשרות אין לקנות כלל גם דברים שבפנים עצמם כשרים!!!

            1. אך בכל מקרה כל סודה לא בריאה!!! וראה תגובה 20.

  13. גם סודה רגילה היא הרבה פחות בריאה ממים!!!
    היא לא בריאה לרוב האנשים שאין להם בעיה שלא מגהקים כשצריך. וכן היא לא בריאה באופן כללי כי בגלל הצריבה מהגזים אי אפשר לשתות אותה באותה כמות כמו מים.
    קולה היא המשקה הלא בריא ביותר (אמנם לבעיה בריאותית מסוימת זו תרופה טובה) כי גם יש במשקה הזה הרבה סוכר כמו בנימין וגם יש בו חומציות גבוהה מידי לקיבה אנושית ועם קולה אפר לחטא אסלה בגלל החומציות הגבוהה וכן בכמות מסוימת יכול להיווצר חור באדמה בגלל החומציות הגבוהה.

  14. לדעתי, שפירא היא הבירה הכי אוברייטד בארץ, יש להם בעיקר מכונת שיווק טובה ומעט מאחוריה.
    ה ipa של הרצל טובה ממנה בכל פרמטר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט