בזיון כפול – מה עשו השבוע מכבי ראשון לציון ומכבי חיפה בכדורסל / מאת אלכס רבינו

אם אתה גר בחיפה כמוני, כל מה שעניין אותך השבוע זה מכבי חיפה בכדורגל. ירידתה של מכבי חיפה בכדורסל לליגה הלאומית נדחקה לקרן זווית אולי מפני שהכתובת הייתה על הקיר במשך רוב העונה. אם אתה גר בראשון לציון, קבוצת הכדורסל שלך התפרקה לנגד עינך דווקא ערב גמר הגביע בכדורסל שנערך הערב. מה שמאפיין 2 קבוצות אלה הוא ניהול כושל אם כי בסגנון שונה.

הזרים של מכבי ראשל"צ עזבו את הארץ בשבועות האחרונים. הם לא היחידים. גם הזרים של הפועל ירושלים והפועל חולון עזבו. אך 2 האחרונות השכילו להביא במקומם מיד זרים אחרים ו/או ישראלים שהיו חופשיים. וראו זה פלא. ירושלים ניצחה את מכבי תל אביב והפועל חולון אולי אפילו השתדרגה עם הזרים החדשים ובמיוחד הפולני סוקולובסקי. 2 שחקנים זרים עזבו אפילו את מכבי תל אביב. דורסי חזר לארה"ב ובריאנט הצטרף למילווקי. המשותף לכל הקבוצות הנ"ל הוא שהן עבדו קשה לאורך העונה ולכן הן בפלייאוף העליון. אבל ראשון לא שם כי היא פשוט לא הייתה טובה לאורך העונה. לכן לדברי היו"ר יצחק פרי לא השתלם לו להביא זרים מחליפים במקום אלה שעזבו רק ל-2-3 משחקים. כל זאת לא הפריע לו לדרוש את דחיית גמר הגביע בתקווה שאולי יוכל להחזיר חלק מהזרים שעזבו ויותר מזה. הוא אף הציע לדחות את גמר הגביע לעונה הבאה. מכבי ת"א לא הסכימה לדחייה כי זה היה מכניס אותה ללוח משחקים צפוף בפלייאוף. צפיתי במסיבת העיתונאים של ראשון בה התבכיינו פרי והמאמן גיא גודס שהם מגובים בראש העיר רז קינסטליך. יש לי רק שלוש מילים להגיד על אירוע מביש זה: הגזמתם ונראיתם פאתטיים. דווקא צעירי ראשון הוכיחו בגמר הגביע הערב שהם מאמינים יותר גדולים מהבוסים שלהם.

מאז זכייתה באליפות המדינה ב-2013, מכבי חיפה הולכת ומדרדרת. פעמיים ירדה ליגה ופעמיים עלתה. הקבוצה מנוהלת בשלט רחוק ע"י הבעלים ג'ף רוזן היושב במיאמי. גם "מחלקת הסקאוטינג" נמצאת במיאמי. מחלקה זו מנחיתה עלינו כל שנה זרים מביכים עלומי שם מהליגות ממרכז ודרום אמריקה. משם גם הובא המאמן הכושל דניאל סוואנה. כל שנה עוברת בחיפה רכבת זרים שאו שהובאו לכאן מיבשת אמריקה ללא מבחנים או שנחתכו מקבוצות אחרות בארץ. גם הבאתן של אגדות עבר שסיימו את הקריירה כדונטה סמית ודאבון ג'פרסון לא עזרה. הקבוצה מובילה כל שנה במספר הזרים שעובר אצלה. עוזר המאמן עידו קוז'יקרו הוחזר לקבוצה אחרי שנזרק ממנה בבושת פנים ב-2015. אינני אופטימי לגבי העונה הבאה בלאומית כי כמעט בטוח שהישראלי המוביל שלה רומן סורקין לא יישאר כי הוא גמר חוזה. מה שכן בטוח הוא שג'ף רוזן שוב ייקח את הקבוצה למסע מתיש בארה"ב לפני פתיחת הליגה.

כל זאת מראה לנו כי כל ספורט וכדורסל בכללו ראוי קודם כל לניהול נכון. יש הבדל בין מיץ' גולדהאר הסומך על מנהליו בישראל ולא מתערב לבין ג'ף רוזן המתערב בכל פרט קטן כולל החתמת שחקנים. אין פלא שהקבוצה התדרדרה ונראית זוועה.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה אלכס. אני מאוד מסכים לגבי חיפה וקצת פחות לגבי ראשל"צ שלא הביאו רכש כי הסיכוי שלהם לעלות לפלייאוף היה מאוד נמוך גם ככה, והם גם מתנהלים די נכון בשנים האחרונות ומגיעים להישגים יפים.

    1. עמיחי רק רוצה לחזק את עמדתך בנוגע לראשון. הם לא מתנהלים די נכון , הם מתנהלים מצוין. והם באמת מגיעים להישגים יפים. מאז עונת 2015/16 הם היו ב-4 פיינל פורים כולל זכייה אחת באליפות ב-2016 והפסדים בשני הגמרים האחרונים… הם היו 4 פעמים בשש העונותצהללו גם בחצי גנר גביע המדינה והפסידו פעמיים בגמר. למעשה מבחינצ הישגיות
      זה המועדון מספר 3 אחרי מכבי וי-ם.

  2. תודה אלכס.
    .
    נקודות נכונות ועדיין, קל יותר למכבי תל אביב, הפועל חולון וגם הפועל אילת להביא זרים מאשר נס ציונה, ראשון לציון ונהריה. כי זה שווקים קטנים יותר ומה לעשות לפעמים לא משתלם.
    ראשון אמנם לא הייתה בסדר אבל צריך להיכנס גם לנקודת המבט שלה – שני זרים סופר חשובים עבורה עוזבים, דברת נפצע ולא משתלם כספית להביא זרים עבור 2 משחקים.
    .
    כספי אמר אמש – זה נחמד לזכות בגביע, ממש אחלה. – בעיני זה מעיד כמה הם שבעים מעצמם ולא באמת אכפת להם.

    1. הוא אמר את זה רק בגלל שיש לו פלייאוף עוד רגע. אם זה היה באמצע העונה הוא היה לוקח את זה אחרת.
      דרך אגב, זה הגביע הראשון בקריירה של כספי כשחקן בוגרים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט