מילווקי ודנבר הביסו את מיאמי ופורטלנד בשני של פלייאוף / ויינברג & בראל

שני משחקים הלילה בפלייאוף כשהבאקס התפוצצו, הביסו את מיאמי, 98-132 ועלו ליתרון 0-2. הנאגטס יישמו לקחים מהמשחק הראשון והשוו את הסדרה מול פורטלנד ל-1-1.

מילווקי באקס (3) 132-מיאמי היט (6) 98 / רועי ויינברג

מצב הסדרה: 0-2 למילווקי.

אחרי יום רע מחוץ לקשת במשחק הראשון בסדרה, הבאקס פתחו הכי חזק שלהם ורק הגבירו. שחקניו של מייק בודנהולזר קלעו 10 מ-15 הניסיונות הראשונים שלהם מחוץ לקשת ועצרו את מיאמי על 8 מ-23 מהשדה (4 מ-4 של דווין דדמון, 4 מ-19 של השאר) ברבע ראשון מדהים שנגמר ב-20-46.

שם, פחות או יותר, המשחק נגמר. מילווקי הובילה ב-31 הפרש ברבע השני, 32 ברבע השלישי וכמובן 34 בסיום, כשהיא עלתה ליתרון עם 2 מ-2 בבית וחולמת על סוויפ מול הקבוצה שהדיחה אותה בשנה שעברה ועדיין לא קיבלה את ג'ימי באטלר, בערב חלש נוסף.

במילווקי, יאניס הוביל עם 31 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. פורבס (6 מ-9 מהשלוש) קלע 22 מהספסל, מידלטון 17, קאונגטון 15, פורטיס והולידיי (7 ריב', 15 אס') 11 כל אחד.

במיאמי, דדמון הוביל עם 19 נק' ו-9 ריב'. דראגיץ' קלע 18, אדביו 16, רובינסון ובאטלר (4 מ-10 מהשדה) 10 כל אחד.

דנבר נאגטס (3) 128 – פורטלנד טריילבליזרס (6) 109 / ראובן בראל

מצב הסדרה: 1-1.

דנבר במשחק של להיות או לחדול פתחו בסערה, יוקיץ' השווה את כמות האסיסטים ממשחק 1 עם מסירה לקמפאצו. אוסטין ריברס הכניס 2 שלשות רצופות ומסר אסיסט לשלשה נוספת של קמפאצו. יוקיץ' הוסיף עוד 2 מתוך 14 שקלע ברבע הראשון והנאגטס ביתרון מהיר של 12 נקודות. השלשות ניצחו לבלייזרס את המשחק הראשון וגם ברבע הראשון של משחק 2 הם השאירו אותם בתמונה. לילארד, נורקיץ' (!!!) וסימונס תפרו 3 רצופות ומזערו את הנזק רק 6 לדנבר בסיום הרבע 25-31.

רבע שני, יוקיץ' ולילארד על הספסל. הזמן של מספרי 2 לקחת פיקוד, מייקל פורטר עשה זאת מצוין עבור דנבר – 2 שלשות מוצלחות, אחת מהן על הראש של קנטר, השנייה על פאוול:

זיהיתם את המוסר? מילסאפ קשישה. יומני קולורדו מספרים שהוא היה פקטור בסדרה הקודמת בין הקבוצות. ברבע השני הוא חזר לאחור ועשה שמות בבלייזרס עם 11 נקודות ללא החטאה ששוות לדנבר יתרון 18, 6 דקות למחצית.

דריק ג'ונס הוזעק מירכתי הספסל כדי להצר את צעדיו. לילארד שהוזעק עוד קודם אחרי פציעה של סימונס הודיע לדנבר שכדי לנצח הם יצטרכו לעצור אותו – 6 שלשות מוצלחות מ-7 נסיונות ברבע השני בדרך ל-32 נקודות במחצית חתכו את ההפרש של דנבר עד ל-4 בלבד, 61-65.

OK הבנו, זה משחק של ריצות, אז אחרי זו של פורטלנד הגיע תורה של דנבר, 0-8 כדי לסגור את המחצית, 5 מתוכן של יוקיץ' כולל השלשה הזו על הבאזר אחרי טעות בכיסוי של נורק: 61-73 לדנבר במחצית.

לרבע השלישי מלון עולה עם ארון גורדון על לילארד, בדקות הראשונות זה נראה כמו שינוי מוצלח, דיים התקשה מול האורך של גורדון ושתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות – רק שלוש נקודות לכל צד אחרי 3 וחצי דקות משחק. גורדון עם שלשה מהפינה וקמפאצו במהלך אופייני של חטיפה, ריצה ולייאפ העלו את הנאגטס ליתרון 15. הארגנטינאי לא הסתפק בזה, הוא הצליח לסחוט עבירה בלתי ספורטיבית מ-CJ שעלתה לבלייזרס ב-4 נקודות.

יוקיץ' כעס אחרי שנאלץ לרדת לספסל דקה לסיום הרבע השלישי עם עבירה רביעית, וקיבל עוד טכנית. גורדון עם שלשה מהפינה העלה את היתרון של דנבר ל-20. CJ הוריד חזרה ל-14 עם שתי שלשות מוצלחות. 14 לדנבר בפתיחת הרבע הרביעי.

הבלייזרס צמצמו ל-11 בפתיחת הרבע, עבירה חמישית של נורקיץ' על נסיון שלשה של מילסאפ ועבירת תוקף מיד אחריה הוציאו את הבוסני מוקדם מאוד מהמשחק.

מייקל פורטר הכניס את השלשה השלישית שלו והוסיף חטיפה שתורגמה לסל של שאק הריסון. לילארד החטיא, וגרין העלה את הנאגטס שוב ליתרון 20 כשנותרו 7 דקות לסיום.

יוקיץ' חזר לשחק אחרי מנוחה ארוכה ודאג לשמור את היתרון של דנבר על 20, כשהסרבי העלה את ההפרש בעוד 2 סטוטס הרים ידיים ושלח את הנערים לשחק. יוקיץ' סיים עם 38,8,5, לילארד הוסיף רק 10 בחצי השני וסיים עם 42,4,10. שחקני הספסל של דנבר בהובלת מילסאפ (15) ומוריס (12) תרמו 38 נקודות מול 21 של אלו של פורטלנד.

דנבר משווה את הסדרה ל-1:1, הקבוצות יקבלו שני ימי מנוחה לפני שיפגשו שוב בפורטלנד בחמישי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 95 תגובות

  1. איזה כיף, אתמול הלייקרס הובסו, היום מיאמי חוזרת לגודלה הטבעי (סתם קבוצה). ממש נעים להתחיל את הבוקר

        1. אל תייחס מעשים, לאנשים שאתה לא מכיר.
          ראיתי. פיניקס הייתה הרבה יותר טובה, ועדיין, אם הלייקרס קולעים טיפה יותר טוב מהעונשין, המשחק הזה היה צמוד מאוד בסופו

      1. ממש מזכירים אחד את השני בחכמת המשחק וביכולות המגוונת (וגם ביכולת השמירה הלא מרשימה).
        בדיוק משקפים את הגנים הכדורסל נעים של מדינות יוגוסלביה לשעבר ובייחוד סרביה וקרואטיה וסלובניה (אך גם בוסניה-הרצגובינה ומקדוניה ומונטנגרו)

  2. תודה למסקרים.
    מילווקי היה צפוי – הם הרבה יותר חזקים ממיאמי. במשחק הראשון השליכו אבנים וניצחו. אז אתמול כבר קלעו ונגמר מהר. מעניין איך מיאמי יגיבו.
    דנבר הפתיעו אותי, הגיבו יפה, יוקיץ' אכן מופלא. אבל בפורטלנד יהיה להם קשה. אחלה סידרה מתפתחת שם.
    .
    מילה על קייל אנדרסון – השלמתי באיחור יוטה נגד הגריזליז. 7 שניות לסוף איבוד של מוראנט ביתרון 3 בוגדנוביץ רץ קדימה. אנדרסון מרים את הראש (רואים את זה) מסתכל על השעון, ואז עושה פאול טוב ושולח אותו לקו. רק 2. משם כבר הגריזליז לקחו את זה. שחקן חכם שכל הזמן חושב. איזה יופי.

    1. +1
      אחלה שחקן גם בעיני.
      דה שוט, איך זה שאתה, חובב הזריקה היפה המושלמת, לא מאוהדי ליליארד? יש לו את הזריקה היפה בליגה

      1. א. נכון, התייחסתי כאן פעם לזריקה שלו. היא ייחודית כי הוא מסוגל לזרוק בכל הצורות. לרוב הוא זורק בג'אמפ מלא ומשחרר את הכדור כשהוא בשיא הגובה. אבל הוא גם מסוגל לזרוק סט-שוט עם שתי רגליים על הקרקע בסגנון קרי וגם פלואוטרים מכל הסוגים בסגנון יאנג ואפילו הארדן. אני חושב שמבחינת זריקה נטו – הוא וקיירי הכי לא-מוגבלים בליגה. אז אני מסכים איתך – לא רק יפה – גם יעילה.
        מבחינת טווח – זה הקטע הכי פסיכי אצלו כי השחרור בשיא הגובה מתאים למיד ריינג' ולשלשות "קונבנציונאליות" אבל הוא זורק באותה הצורה גם מהלוגו, דבר שקשה לתפוס מבחינה טכנית מכאנית. זה פשוט לא אפשרי (כמעט). כל המשליכים מרחוק זורקים עם רגליים על הרצפה (קרי, יאנג, לוקה, אפילו דוראנט אם לברון ממול וזה משחק 4).
        מבחינת יופי – הוא משחרר את הכדור טיפה מצד ימין, זה פחות יפה בעיני, גיא גודס זרק ככה בצורה קיצונית. השחרורים מהאמצע יותר יפים – דוראנט, סטף, כרמלו. עדיין יפה.
        אבל,
        לדעתי לילארד לא משפר את החברים שלו בשום צורה. הוא לא בונה בשבילם יותר מדי, לא "מאוורר" עבורם עם תנועה ללא כדור, ולא מנהיג אותם מבחינת האסל בהגנה או בריבאונד. תמיד יש תחושה שהוא משחק בשביל עצמו – עושה את הג'וב שלו הכי טוב שאפשר וגם מנפק הצגות קלאץ' מטורפות.
        אם תבדוק את הסגל של פורטלנד השנה – אפשר לצפות מהם ליותר. יש שם כלים בכל עמדה וספסל טוב מאוד. אני בהחלט מעריץ את לילארד על היכולות שלו, אבל חושב שהוא צריך להיות מספר 2 ולא מספר 1. בתור מספר 1 יש לו תקרה די ברורה (גמר איזורי בפוקס).
        השנה – אם פיניקס תדיח את הלייקרס – יש לו אפשרות להגיע שוב לגמר האיזורי. אני מאמין שפורטלנד יעברו את דנבר.
        וואו,
        חפרתי 🙂
        קבל את התנצלותי הכנה…

        1. +100
          כל מה שכתבת נכון. הזריקה שלו משיא הגובה מהלוגו מאוד מושרה וקרובה להיות בלתי אפשרית.
          לא אמרתי שהוא משפר את השחקנים מסביבו, אפילו אתה בתיאור שלך רמזת שהוא בעצם סוג של כרמלו (משופר?). מסכים?
          לכן התמיהה איך אתה לא שם את התמונה שלו באווטאר 🙂

          1. כמו שאמרתי – הוא שחקן מדהים ואני מאוד מעריך אותו. הזריקה שלו ״על מנח ימין״ 🙂 גם המרפק טיפה יוצא החוצה. באסתטיקה אין פשרות. אתה מלומד – אתה בטוח מבין ו/או יודע את זה.

    2. מוריה, גם אני באותה העגלה של הבחור.
      לא מבין מדוע פופ וויתר עליו? די בטוח שהוא תופש את הראש ושואל את עצמו את אותה השאלה.

  3. תודה לצמד.
    .
    לדעתי הוא לא מקבל מספיק יחסי ציבור אז אני מוכן לתרום קצת.
    ג'רו הולידיי מדהים!! בשקט בשקט הבחור הוביל את הריצה בגבע הראשון כשהוא מסיים עם 7 אס'. את המשחק הוא סיים עם שיא קריירה בפלייאוף של 15 אס'. הוא הוסיף לזה הגנה מצויינת, רם זה כל באטלר דראגיץ או רובינסון.
    .
    הנסיון של מיאמי בפתיחת המשחק להכניס את באם לעניינים פגעה בהם קשות ועד שהוא התחיל לזוז הם כבר היו בפיגור דו ספרתי.

    1. שדרוג עצום על בלדסו. ללא ספק.
      למרות שזה פגע בהגנה הקבוצתית של הבאקס, הולידיי מגן אישי טוב יותר ובפלייאוף, פעמים רבות זה בא יותר לידי משמעות

            1. היו ז(ל)מנים במערב..

  4. יוקיץ' מדהים
    לא הבנתי את הנרטיב של דנבר במצב של להיות או לחדול. לא חסרות קבוצות שחזרו מ 2-0, קשה מאד, אבל לא להיות או לחדול.

      1. מהמקרים בהם הסטטיסטיקה 'משקרת'.
        לדנבר ויוקיץ' היה פחות או יותר משחק פליי-אין ב-2018 (למרות שהטורניר טרם החל), ובשנתיים העוקבות הם שיחקו ארבע סדרות של שבעה משחקים, וניצחו בשלוש מהן – כולל פעמיים קאמבק מ-3-1.
        רוצה לומר – משחק שני בסדרה, עבור דנבר ויוקיץ, הוא לא 'להיות או לחדול'.

          1. MAYBE…
            עבורי, יש לחבורה הזאת את יתרון הספק.. ודאי לאחר המשחק השני. מאוד יכול להיות שהם יפסידו בסדרה, במיוחד בלי "פלייאוף מארי" (אתם זוכרים כמה הוא היה אדיר בשנה שעברה? זה היה מדהים!); עם זאת, אין לדידי משחק שני שהוא 'להיות או לחדול', על אחת כמה וכמה במקרה של דנבר (וגם אצל לברון..)

            1. כאמור,
              אין בנתונים הנ"ל בכדי לזלזל בדנבר בכלל וביוקיץ' בפרט. זו אכן קבוצה שמראה בשנים האחרונות אופי בכמויות.
              .
              (ללברון, דרך אגב, 3 סדרות בהן קבוצתו חזרה מפיגור 0 – 2.
              2007 מול דטרויט.
              2016 מול גולדן סטייט.
              2018 מול הסלטיקס)

            2. מסכים איתך.
              זה בדיוק מה שכתבתי בקדימון למשחק, שגם בפיגור 0-2 דנבר בכלל לא בקרשים.

          2. העניין הוא, מעבר למקרה הספציפי, שמשחק 'להיות או לחדול' מתאים לדידי רק למשחק הדחה, בו באמת הקבוצה יכולה 'לחדול' מלהוסיף לשחק בפלייאוף. אולי גם משחק שלישי אחרי 2-0 (משום שעוד לא קרה, לחזור מ-3-0). במשחק השני, בכל מקרה, המשפט לא מחזיק – גם אם כמעט להד"ם…

      2. חזרה מפיגור 0- 2 אחרי 2 הפסדי בית? זה כבר בכלל נדיר.
        .
        הלייקרס של ווסט ב- 69' מול סן פרנסיסקו של ווילט (אותה לייקרס הובילה 2 – 0 בפיינלס מול הסלטיקס, והפסידה).
        הסאנס של 93' בסיבוב הראשון מול הלייקרס (סדרה של 5 משחקים)
        הרוקטס של 94' מול הסאנס (שברו לנו את הלב עונה אחרי עונה)
        המבריקס של 05' מלמדים את הרוקטס מהי תחושתה של אותה טיפה מרה…
        הסלטיקס של 17' חוזרים מול הבולס. עונה אחר כך הם יאבדו יתרון 2 – 0 מול לברון והקאבס בגמר המזרח.
        .
        זהו.

        1. Lies, damn lies, statistics
          פיגור 2-0 בדרך כלל קבוצה אחת הרבה יותר טובה מהשנייה. במקרה הזה לדעתי זה לא נכון.
          ברור שאפשר לטעון שעובדה שהשוו ואין ספק ש 2-0 זה יתרון גדול גם בין קבוצות שוות, אבל אני לא הייתי מספיד את דנבר גם אם היה נגמר הפוך.
          במקרה של מיאמי לעומת זאת – תהיה סדרה? זו הסדרה שעל הנייר היתה נראית לי הטובה ביותר בסיבוה הראשון, ולהיות מובסת ככה?

          1. מה ההפתעה הגדולה? מיאמי היא קבוצה בינונית מינוס שהצליחה מעל ומעבר עונה שעבר להפוך לאלופת המזרח החלשה בהיסטוריה. כעת חוזרים שם למימדים הנכונים, קבוצה שתיקח גג משחק אחד בסיבוב הראשון והביתה

            1. לא יודע – הירו, באטלר, באם.
              שלושתם לא הגיעו. שיחקו הרבה יותר טוב שנה שעברה.
              אני לא בטוח שהרמה האמיתית שלהם זה שני המשחקים שהיו

            1. חן חן.
              אגב, קראתי שוב את הפוסט שכתבת – "הסערה המושלמת" – על השלשות של יוסטון בשעתו.. מצויין במיוחד!
              .
              האם ומתי תחזור לכתוב??

            2. לא יודע אם תמצא את התשובה תודיע.

      3. בטח כשהיא נוסעת לשני משחקי חוץ בפיגור הזה.
        בוסטון 17' עם איזיאה תומאס והמוות של אחותו, חזרה מפיגור כפול, ל4-2 מול הבולס, אחרי שרונדו נפצע.

    1. כשאתה בפיגור 2-0 אחרי שני משחקי בית אפשר להתחיל לארוז. אינו דומה פיגור 2-0 לקראת שני משחקי בית לפיגור דומה לפני שיוצאים למשחקי חוץ.

  5. איפשהו מתחילה להתגנב לי המחשבה שסיום העונה שעברה, "הבועה", היתה יותר ניסוי חברתי מספורט.
    הקורונה, BLM, הסגר, הבדיקות, הכאוס ששרר בארה"ב- כל זה ועוד ללא משפחות, ללא קהל, במגרשים ניטרליים- אתה צריך להיות חזק מנטאלית, קהה חושים או בהדחקה רצינית בשביל לשרוד את זה לטובת אליפות ש-60% בערך קבעו שהיא עם כוכבית לפני שבכלל הכל התחיל.
    אני מבין עכשיו שממש היתה מועקה לצפות בזה.
    ובאמת האליפות של הבועה היא עם (מבחינתי. זו עדיין מדינה דמוקרטית, מיינד יו) עם כוכבית.

  6. (מתוך הסיקור של "הארץ")-
    .
    בסיום, אולי אחרי שנרגע לאחר הבטחת הניצחון, דווקא יוקיץ' ניחם את שופטי המשחק: "זה התפקיד הכי קשה ומישהו צועק עליהם גם כשהם שורקים נכון. אני לא יודע למה שמישהו ירצה להיות שופט".

  7. מלווקי מתחילים להתחבר ולטעמי כרגע הם פייבוריטים קלות מול הנטס בגלל מצ'אפ בעייתי לנטס.
    אין מי שיעשה את הקיר נגד יאניס(תכלס מיאמי הכי טובה בזה).
    הולידיי,מידלטון ויאניס יכולים להקשות על הביג 3 שלהם שבעצמם שומרים בינוניים מינוס בלשון המעטה.

    1. מסכים איתך כמעט לגמרי. מילווקי ממש מפחידים, הם קבוצה לאליפות ויש להם הגנה רצחנית. אתלטית, חכמה ומחוייבת. כולם שם. הם ידרסו כל מי שיבוא מולם. למעט הנטס. לנטס יש כל כך הרבה כלים וגם שכל – זה יהיה קרב הטיטאנים. המנצחת תגיע סחוטה לגמר האיזורי נגד וושינגטון 🙂

    2. הרבה יותר יעיל וקל לבנות קיר מול יאניס, מאשר להתפלל מול דורנט. עם כל הכבוד ליאניס והולידיי תהיה להם משימה כל כך קשה להאט את כל השלישייה של הנטס. כל חסימה של שחקן הנשמר על ידי מידלטון/ דיוונשנצו (או איך שלא קוראים לו עידו אין לי כוח לשטויות שלך עכשיו) יכולים בקלות ליצור מיסמאצ'.

      1. למילווקי לדעתי יש את הסיכוי הכי טוב לעצור אותם באופן כללי מכל קבוצות הליגה אולי חוץ מפילדלפיה.
        (כולל הקבוצות במערב) מבחינה הגנתית לאו דווקא אומר שהם ינצחו אותם בסופו של דבר

    3. וואי וואי! מה עשיתם ממילווקי… התפוצצו משחק אחד… ברור שיש כישרון התקפי נהדר, הם נתנו עונה שלמה של התקפה נפלאה. רק תיזכרו איך הם רמסו את בוסטון בפלייאוף 19' ועדיין הפסידו לטורונטו, או שנה קודם כשהם לקחו את כל משחקי הבית מול בוסטון שהגיעה לגמר הקונפרנס

  8. אם הבאקס אכן התגברו על המחסום הפסיכולוגי מול ההיט, זה יהיה חדצדדי, פשוט כי הם הרבה יותר מוכשרים

  9. אני רק רוצה לאמר שלפני שנה אמרתי פה שזה בושה שיאניס שחקן ההגנה של השנה לא שומר על באטלר וקיבלתי פה הסברים מלומדים שיאניס הוא גבוה ןבאטלר הוא גארד וזה בלתי אפשר ליאניס לשמור עליו ועוד כל מיני תירוצים.
    ופתאום השנה יאניס הגבוה שומר על באטלר הגארד ומשתק אותו , דחוף שמישהו יראה ליאניס את כך ההסברים פה למה הוא לא יכול לשמור על באטלר

      1. ולכן הם שינו את שיטת ההגנה למשהו שכן עובד?
        בפלייאוף הדבר הכי חשוב זה שינויים ממשחק למשחק וסדרה לסדרה , כל משחק לגופו של עניין ומי שנשאר עם ראש בקיר ולא משתנה בהתאם למהלכים שקורים במשחק בסוף נופל עליו הקיר

        1. הולידי ופורבס לא שינו כלום מתחת לסלים והתיזה שתהיה הפקרות מתחת לסלים בגלל באם ,דדמון או שנה שעברה אוליניק היא טיפשית

  10. בס"ד
    תודה רבה.
    2 הסדרות עדיין פתוחות. אם כי משחק 3 קריטי עבור מיאמי.
    אם הבאקס ינציו הם יקבלו ביטחון לכל הפלייאוף לדעתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט