פריוויו חצי גמר היורוליג / צוות הופס כדורסל אירופי

(כל התמונות מאתר היורוליג)

ברוכים הבאים לפריוויו אחד לפני האחרון לעונת 2020/21 של היורוליג! עונה מלאה בקורונה, הנחיות, בידודים, הפרות בידודים, הפתעות, אכזבות, תבוסות, דרמות והרבה כדורסל איכותי מגיעה לישורת האחרונה של העונה – הפיינל פור. הטורניר, שנערך בקלן בעקבות הביטול של האירוע מהעונה שעברה, יציג לראווה את ארבע הקבוצות שהיו הכי דומיננטיות באירופה, כמעט לכל אורכה: ברצלונה, צסק"א מוסקבה, אנדולו אפס ומילאנו.
אין ספק שכל קבוצה כאן יכולה לקחת אליפות, על אף שככל הנראה ניתן למצוא פייבוריטית די מובהקת בכל אחד ממשחקי חצי הגמר, במיוחד לאור הדרמות הגדולות שראינו בשלב ההצלבה. אז מה מחכה לנו הערב?

19:00 צסק"א מוסקבה (2) – אנדולו אפס (3):

שחזור הגמר מ-2019 ואחד המשחקים היותר טריקיים להימור. מצד אחד, האימפריה הרוסית רוצה לשמור על התואר ומגיעה בכושר לא ברור – היא היחידה שניצחה בסוויפ את הסדרה שלה העונה ביורוליג, אך בליגה המקומית היא לא מצליחה לשחזר זאת והפסידה את המשחק השני בסדרות הפלייאוף מול ניז'ני וזניט. העזיבה של מייק ג'יימס, בשילוב פציעות מרובות של שנגליה, מילוטינוב וקלייברן גורמות לכל אירופה לתהות מה היכולת האמיתית של הרוסים, ומה יקרה אם הם יפסידו, חלילה, בחצי הגמר? איטודיס, מאמן הקבוצה בשבע השנים האחרונות, האריך את חוזהו ונתן קצת שקט תעשייתי בזמן הכי רועש שהיה בעשור האחרון בקבוצה, ואולי גם יצליח לשמור על התואר.

מהצד השני, מגיעה הקבוצה עם הכי הרבה ups & downs שראינו העונה ביורוליג – את העונה היא התחילה נוראי עם מאזן 9-8 ונראה שתם לשחקנים הכוח לרדוף שוב פעם אחרי התואר, בו היו מועמדים כמעט ודאיים לזכות בשנה שעברה. מאז, החלו ריצת 3-14 דומיננטית במיוחד, שכללה ניצחונות ב-30 הפרש על פנרבחצ'ה וצסק"א. הדומיננטיות הזאת המשיכה במשחקי הבית בשלב ההצלבה מול ריאל מדריד, אך באותה העת גם התגלתה החולשה הגדולה שלה – היא נחנקת.
פעמיים אנדולו הובילה ב-13 הפרש ברבע האחרון בשני המשחקים במדריד, בדרך להבטחת המקום בפיינל פור, ובשניהם הפסידה בהפרש של יותר מסל. אחרי שהבטיחו את המקום בסדרת הגמר המקומית, שיין לארקין וחבורתו רוצים להמשיך את המומנטום החיובי מול זאת שלקחה מהם את התואר בפעם הקודמת.

מיצ'יץ', ה-MVP הטרי של היורוליג (שאף אחד מאיתנו לא בחר בסיכום העונה)

הקבוצות נפגשו לראשונה בסדרת שמינית גמר של 1998, כאשר אנדולו ניצחה 0-2, ב-2003 נפגשו במסגרת טופ 16, כאשר צסק"א עלו לפיינל-פור עם מאזן 1-5 ואנדולו סיימו במקום האחרון עם מאזן 5-1. הסדרה הבאה הייתה בעונת 2006 ברבע הגמר, שוב צסק"א מנצחת, הפעם 0-2, ונפגשו בטופ 16 של 2012, כאשר גם אז צסק"א עלו ואנדולו לא. הקבוצות נפגשו פעמיים בפיינלפור – במשחק של 3-4 בסופרוליג של 2001, אז הטורקים ניצחו, וכמובן הגמר האחרון ב-2019, אותו צסק"א ניצחו 83-91.

העונה 2 משחקים חד צדדים.
ב-15/12 צסק"א מביסה 65-100.
ב-4/3 אנדולו כמעט מחקה זאת עם 700-100…
מעניין אם בפיינל פור נזכה למשחק צמוד.

הימור: לראשונה העונה, יהיה משחק צמוד עם סקור נמוך. בצמד המשחקים הקודם ביניהן, כל קבוצה הגיעה ל-100 נקודות בביתה והביסה בהפרשים גדולים במיוחד (65-100 ברוסיה, 70-100 בטורקיה), ככה שאין מקום טוב יותר מהפיינל פור בשביל משחק צמוד. אם אנדולו לא תוביל ב-13 בדקות הסיום, היא תנצח. אנדולו ב-10.

22:00 ברצלונה (1) – ארמאני מילאנו (4):

בניגוד לקבוצות בחצי הגמר הקודם, כאן שתי הקבוצות חוו עונות סטנדרטיות ביחס למצופה מהן, והעובדה שהגיעו לחצי הגמר לא הפתיעה רבים. ברצלונה, הקבוצה הטובה ביותר באירופה עם השחקנים הטובים ביותר באירופה, מגיעה למשחק הזה עם יתרון מאוד ברור על מילאנו, וגם ניצחה אותה פעמיים במפגשים הקודמים. היתרון בלהחזיק חמישייה קטלנית כמו של בארסה, עם מאמן מדהים כמו שאראס, הוא שכל שחקן יכול להתעלות בכל רגע – אדם האנגה, הפורוורד ההגנתי הטוב באירופה, ניצח משחק אחד במו ידיו מול זניט בפלייאוף; אלכס אברינס מגיע אחרי שנת שיקום עצמי ומציג את היכולת שהביאה אותו ל-NBA, קייל קוריץ' הוא אחד הקלעים המסוכנים ביותר העונה, ועל פאו גאסול אין בכלל על מה לדבר. אם ברצלונה, בסגל הזה, לא זוכה ביורוליג, זה אסון.

מנגד, מילאנו עומדת לה נמוכה וזריזה. ככה זה כשהסנטר המוביל שלה מתנשא לגובה 1.98 בלבד. אבל כמה לב ונשמה יש בגובה הזה. קייל היינס הוא האיש שעליו תקום ותיפול מילאנו במפגש הזה. לפעמים זה נראה שאין לו את היכולת להתמודד עם סנטרים גבוהים ועוצמתיים, אך הוא מוכיח בכל פעם שגם בגיל 34, אסור להספיד אותו. מילאנו יכולה לנצח את המשחק דרך המהירות שלה והיתרון היחסי בגארדים, במיוחד במאצ'אפ בין מלקולם דילייני וסרחיו רודריגס נגד ניק קלאת'יס. אם אפשר להשוות את הקבוצות הללו ל-NBA, זה מאצ'אפ בין יוסטון ללייקרס בחצי גמר המערב אשתקד – קבוצה נמוכה מבוססת שחקני 3&D מפותחים נגד אימת הליגה והמועמדת הבטוחה לאליפות.

המפגש היחידי ביניהן בשלבי הכרעה היה ב-1992 בסדרת רבע הגמר, אז מילאנו ניצחה 0-2 בדרך לפיינל-פור האחרון שלהם עד היום. העונה ברצלונה ניצחה פעמיים באופן משכנע 71-87 ב-11/12 עם 22 לדיוויס ו-19 נקודות עם 10 ריבאונדים למירוטיץ' במשחק הראשון, ובמשחק השני ב-19/3 ברצלונה ניצחה במילאנו 56-72, כאשר מירוטיץ' הוביל עם 15 והאנגה הוסיף 11.

הימור: אין למילאנו הרבה סיכויים נגד ברצלונה. מצד שני, מכבי תל אביב ניצחה פעמיים את הקטאלונים והפסידה פעמיים למילאנזים, ככה שהכל יכול לקרות. ברצלונה ב-15.

חידה לשבת מאת אהרון שדה:

אם ברצלונה לוקחת הרי שגאסול אלוף יורוליג… אם הוא אלוף יורוליג הוא גם אלוף יורוליג, גם אלוף עולם, גם אלוף נ.ב.א וגם יורובסקט. האם מישהו כלשהו עשה זאת בעבר?

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה דרור.
    יש ביורוליג, משהו שאי אפשר להסביר.
    אני מהמר על הטורקים. לא אתפלא אם יהיה מפגש בינם לבין מילאנו

  2. מסכים יש משהו בפיינל פור מיוחד מאד שהולך
    עם האנדרדוג ( ספליט , לימוז , חובנטוד , קובנה, מכבי ועוד ).
    השנה נדמה לי נזכה בפיינל פור צמוד ומרתק .
    הקבוצות היותר טובות על הנייר ( ברצלונה אנדולו)
    הם הפחות מנוסות יחסית .

    יהיה מעניין
    המחשבות /יתרונות שאלות /חסרונות וכו .

    מילאנו לא הייתה כאן 29 שנה.
    לכן כמערכת הפחות מנוסה
    מצד שני יש לה את השמות הכי מנוסים כאן
    מתחיל במאמן מסינה וממשיך בהיינס רודריגז ואפילו דטומה .
    מצד שני אין לה שחקן מובהק שלוקח את המשחק עליו (שליידס חמישייה שנייה ).
    והיא הקבוצה הכי קבוצתית כאן .
    מחד זה יתרון מאידך השאלה מי ייקח את המשחק עליו בשעות ההכרעה.

    צסק"א.
    שברה שיא הגעות ברציפות לפיינל פור ( אם לא נתייחס לעונה שעברה כמפסיקת הרצף).
    עם 9 ששבר את שיאה הקודם בין 03-10 אז הייתה עם 8.
    הקבוצה למעשה שחררה את שחקנה הטוב ביותר מייק גיימס וישנה שאלה מי ייכנס לנעליו כנראה קלייבורן שהיה אם וי פי הפיינל פור האחרון 19 ונבחר גם לחמישייה השנייה ….העומק פחות איכותי מהעבר אך איטודיס נראה כמי שלמד הרבה ממורו ורבו אוברדאוביץ והוא מתפקד לא רע בשיטת הפיינל פור .

    אנדולו .
    בחצי השני של העונה הייתה הקבוצה הטובה ביותר פירקה קבוצות על ימין ועל שמאל
    אך מאידך התקשתה מאד בסדרת רבע הגמר מול ריאל החסרה ועברה אותה בקושי .

    האם תזכה בדאבל אם וי פי ? האם אחרי שמיציץ עשה זאת בסדירה יעשה זאת לארקין בפיינל פור ( כמדומני לראשונה מאז הצמד שאראס /פארקר 05) ?

    האם זה שאף אחד לא לקח שם תואר לא יפגע בה ?

    ברצלונה .
    שאלות מסקרנות לקבוצה שהיא העמוקה והטובה מבחינת שחקנים במפעל אך כזו שמועדת בדרך כלל למעט 2003 ו 2010
    האם שאראס המאמן יהיה הווינר כשארס השחקן
    האם האם וי פי האמיתי בעונה הסדירה מירוטיץ שאיבד את הכתר בגלל סדרת הרבע יוכל להתעלות במעמד ?
    האם פו גאסול יתעלה כמו חאריפה בזמנו או ניצויוני בזמנו ויוכל לסחוף את ברצלונה לאליפות ולסגור מעגל ?
    האם הוא ישלים תואר מרובע של אלוף עולם ,אירופה , נ.ב.א ויורוליג ?
    האם יש עוד מישהו שעשה זאת …חידה טובה לשבת …

  3. תודה לצוות המסקר על עוד פריוויו משובח. הולך עם ההימורים שלכם. אבל לדעתי שני המשחקים בחד ספרתי ויש סיכוי שאנדולו מול צסק"א גם יגרר להארכה.
    ולגבי החידה של אהרון יש מצב שהתשובה היא טוני קוקוץ'??

  4. נספר על כל מה שצריך לדעת ברצלונה -אנדולו
    משחקי עבר בולטים.
    רבע גמר 1994
    אנדולו הגיעה ממקום 1 ברצלונה ממקום 4
    אז החסרה שיחקה משחק 1 בבית
    ברצלונה ניצחה בראשון 50-54
    אנדולו השוותה עם 64-73 אך ברצלונה ניצחה במשחק 3 בטורקיה 76-62 בכדי לעלות לפיינל פור בתל אביב

    2000 שיחקו בפיינל פור אך רק על מקום 3 אנדולו ניצחה 69-75

    שיחקו גם בטופ 16 2007 ברצלונה ( 2 עם 2-4) עלתה אנדולו (3 עם 4-2 עפה)

    2019 רבע גמר אנדולו מנצחת 2-3 ( 68-75 הפ 74-72 נת ח 68-102 הפ 82-72 וניצחון במכריע 71-80)

    העונה 0-2 לאנדולו
    ב 22/12/20 אנדולו מנצחת 79-86
    לארקין במשחק נהדר של 23 נק' 7 ר 8 אס
    מיציץ הוסיף 17 נק עם 5 אס'
    סימון 16 ודאנסטון 12
    לעומת
    18 נק +8 רי למירוטיץ
    15 נק 6 רי 6 אס לקאלתס
    15 להיגינס

    ב 4/2/21 אנדולו מנצחת בברצלונה 88-86
    מיציץ הוביל עם 26 נק ו 5 אס לארקין הוסיף 19 סלינגטון 13 ושאנלי עם 12 נק' ו 8 ר'
    בברצלונה מירוטיץ הוביל עם 24 דיוויס 14 נק' ו 7 ר הייגינס הוסיף 12

כתיבת תגובה

סגירת תפריט