מסקנות מהמשחק הראשון בין הסאנס ללייקרס / נמרוד כהנוב

נמרוד כהנוב בן ה-25 מאמן כדורסל בהפועל ירושלים ואחד ממנהלי עמוד הספורט KeyPass.

*

למשחק אמש בין פיניקס סאנס ללוס אנג'לס לייקרס הגיעה אתמול קבוצה אחת בלבד. עם כמה שהמשפט קלישאתי, הוא מתאר בצורה הטובה ביותר את מה שראינו אמש. מצד אחד, קבוצה רעבה, צעירה, עם כוכב על שאי אפשר להאמין שזה היה משחקו הראשון בפלייאוף. בצד השני, קבוצה עייפה ופצועה עם שני סטארים שלא בדיוק נצצו בשמי המדבר.

אם אני מונטי וויליאמס, אז אני יוצא מעודד משלושה דברים: הראשון – דווין בוקר הוא פרנצ'ייז פלייר. במשך 5 שנותיו בליגה, דובר על קלעי טהור, שחקן עם יכולות אישיות מטורפות אבל הוא לא הצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי. הסיבה העיקרית לכך הייתה שנאלץ להיות מוביל הכדור הראשי, מה שמנע ממנו רק לקלוע בצרורות. זו בדיוק הסיבה שהם מצליחים השנה – הביאו את הרכז הטהור בליגה לקלעי ויצרו מזה מפלצת.

הדבר השני – הקבוצה הגיעה בכושר נפלא לפלייאוף: דאנדרה אייטון נתן משחק מפלצתי עם 21 נק', 16 ריב' וכל זה כשהוא קולע 10/11 מהשדה. חוץ ממנו, מיקאל ברידג'ס עשה ללברון בית ספר: הוא זריז מאוד, חזק באופן מפתיע והצליח להצר את צעדיו של המלך (18 נק' ו-5 איבודים); ג'יי קראודר, קמרון ג'ונסון ודריו סאריץ' הצליחו לעצור את המפלצת השנייה בלייקרס, אנתוני דיוויס, על 13 נק' בלבד. ההגנה של פיניקס הייתה בגדר poetry in motion.

והאחרון – דיוויס ובעיקר ג'יימס נראו עייפים. המלך, שכאמור חזר מפציעה ארוכה לפני 2 משחקים, היה נראה פגיע מאוד ושיחק על הילוך שני לאורך כל המשחק. לאחר שקלע 8 נקודות ברבע הראשון, ציפיתי שייקח את המשחק עליו וזה פשוט לא קרה. בעוד שללברון יש הקלות, דיוויס היה תעלומה: הוא לא הצליח לקלוע זריקות שהוא קולע באחוזים גבוהים, לא התמודד עם אייטון מתחת לסל וכמו שכבר אמרתי – פשוט נראה עייף.

יש דבר אחד שצריך להטריד את מאמן הסאנס: אם הפציעה של כריס פול תהיה חמורה ותגרום לו להפסיד משחקים, יכול להיות שגם התעלויות של בוקר לא יעזרו מול הקבוצה מ-L.A.

Subscribe
Notify of
66 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שחר אלוני
24/05/2021 11:06:49

תודה נמרוד
לדעתי הלייקרס מעודדים מאתמול,
הם נתנו את אחד ממשחקי הנפל שלהם שהיו גם בפלייאוף הקודם.
דייויס נפקד שלשות באחוזים נוראים וגם 2 ועונשין, מעט אסיסטים, מעט ריבאונדים, חוסר תיאום, ועדיין היו במשחק מול תצוגה של בוקר ואייטון.
נראה בהמשך אם ישתפרו, היו באנטי קליימקס אולי אחרי גולדן

yaniv
yaniv
24/05/2021 13:06:03

דיוויס באופן עיקבי השנה לא טוב.כנראה המנוחה הקצרה פגעה בו יותרמכולם אבל עוד לפני הפציעה שלו הוא פשוט לא היה מספיק דומיננטי ובטח לא כמו שנה שעברה

שחר אלוני
24/05/2021 14:36:34
Reply to  yaniv

ירד בסטטיסטיקה במעט. לפני שבוע שבועיים עשה 2 משיקים של 40 נק. לדעתי יחזור טוב בהמשך השבוע

Nimrodkahanov
Nimrodkahanov
24/05/2021 23:02:06

אני מאמין שהסדרה תלך ללייקרס אגב. המשחק הרגיש שכל רגע הלייקרס עושים ריצה ולוקחים את המשחק. אבל, וזה אבל גדול, לברון חייב להיות בריא ולהיות יותר אגרסיבי בהתאמה.

Berch
24/05/2021 11:46:09

חיבבתי ביותר. כן ירבו.
מחכה שגיא ילחין את זה בשביל החוויה השלמה
😍

yaniv
yaniv
24/05/2021 13:05:09

תודה.
הסדרה הזאת תלך לפיניקס.הלייקרס נראו עייפים ומותשים. מעבר לסיבות הרגילות של פציעות הלייקרס לקחו היצור בתחילת השנה שבסופו של דבר לא השתלם.היו צריכים חהשאיר את הסגל של שנה שעברה.אבל בסופו של דבר הקבוצה היותר טובה ניצחה ויהיה מאוד מעניין אם נשאר ללייקרס עוד קצת דלק במיכל

עגל
24/05/2021 13:06:04

מאוד מעניין אותי מה התגובה ההגנתית שווגל מתכנן

אוהד ס"א
24/05/2021 13:21:15

תודה רבה. כמה הערות:
לגבי הלייקרס:
א. הסדרה פתוחה לגמרי. גם הפסד חוץ נוסף לא אומר כלום. אני עדיין בדיעה שהסדרה הזאת תלוייה בלייקרס ובלייקרס בלבד.. כמה הם ירצו וכמה הם יהיו אינטנסיבים.
ב. דרמונד נתן את מה שהוא יודע לתת. לא יותר לא פחות. נכון שהפוטנציאל בשמיים (שחקן לא פחות טוב מאמביד), אבל במצב שלו, בחוזק הברגים שלו, זה היה המחיר והלייקרס הסכימו לשלם.
אני בדיעה שאם היו נותנים להראל לשחק את הדקות שלו, הלייקרס לא היו משחקים פחות טוב.
ג. קרוזו זה בדיוק ההיפך. 0 פוטנציאל והבן אדם מוציא מים מהסלע. תמיד כיף לראות.
ד. הכי כואב לי על הראל ובמיוחד על קוזמה. שחקנים מצויינים שהקבוצה לא יודעת לנצל אותם. הלוואי שהיה לנו צוות אימון טוב, כי הייתי לוקח את שניהם.

לגבי פיניקס:
א. לבוקר לא תמיד יהיה ערב כזה. שאר הצוות חייב להיות הרבה יותר כדי לקחת את הסדרה.
ב. איזה כיף לראות את אייטון. בד"כ סנטרים מתפתחים מאוחר ולא פעם הם מקרי ראש לא פשוטים (דרמונד הוא דוגמא). בעונה השלישית שלו במשחק ראשון בפליאוף, הוא נותן 50% יותר מהממוצע העונתי. הרבה שאפו לו ולצוות המקצועי.

חגי "התותח" ניסני
24/05/2021 17:34:32
Reply to  אוהד ס"א

דארמונד שחקן לא פחות טוב מאמביד wtf??

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😂😂 גם קארוסו שחקן לא פחות טוב מקרי

אוהד ס"א
24/05/2021 18:49:02

אתכם לכיתה הטיפולית. יש דבר כזה הבנת הנקרא.
פוטנציאל של שחקן.
אני באמת חושב שהפוטנציאל של דראמונד הוא דומה לאמביד. יש לו נוכחות מפחידה בצבע.
התוצאה: מקרה ראש. זה כבר לא ישתפר ממה שזה עכשיו (רק אולי יהיה יותר גרוע).
לעומת זאת, תקרת הזכוכית של קארוזו היתה אמורה להיות מכבי קרית מוצקין (כמו של קרי, כמעט).

עידו גילרי
24/05/2021 18:49:37
Reply to  אוהד ס"א

מה מקרה ראש בו בדיוק?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אוהד ס"א

חחחח לא אין לו פוטנציאל כזה הוא בקושי זז רך לא קולע מעל חצי מטר ופח בהגנה זה דומה לפוטנציאל של קרוסו להיות רי

פיני
24/05/2021 22:17:34
Reply to  אוהד ס"א

יואל הקדוש יגיש נגדך תביעת דיבה ואנחנו נשמש כעדים.
דראמונד אולי לא מנצל את הפוטנציאל, אבל מכאן ועד לסנטר הטוב בליגה? (חוץ מיוקיץ' שיש בו גם משהו פחות מסורתי והתרומה שלו רחבה יותר)

Nimrodkahanov
Nimrodkahanov
24/05/2021 23:00:13
Reply to  אוהד ס"א

אני מסכים עם רוב הדברים שרשמת. הסדרה תיפול ותקום על בריאותם של שני שחקנים: לברון ופול. אמנם בוקר לא יקלע תמיד ביעילות כזו, אבל להגיע ל30+ בממוצע? לחלוטין אפשרי.
הארל ודראמונד אמורים לאכול את אייטון, אבל משהו לא הסתדר במשחק האחרון. מה שכן, ווגל שנה שעברה ידע לעשות התאמות, נראה מה יעשה כאן

Yinon Yavor
24/05/2021 13:33:39

מה שאני בעיקר לוקח מהמשחק זו ההבנה שלברון כבר לא עליון פיזית באופן מוחלט על השומרים השונים שלו, וזו תובנה מאוד משמעותית. היום הוא עוד הכניס את השלשות, אבל בימים פחותטובים ממרחק הלייקרס יהיו ממש בבעיה.
באופן טבעי, הייתי מציע להם להעביר את הלפיד לכוכב הצעיר, כפי שעשו לפני 35 שנים – כאשר מלך הסלים העתידי של כל הזמנים (ומי שחלקים רחבים בציבור ראו בו את ה-GOAT) התחיל להזדקן.
הפעם, זה יותר קשה, כי הכוכב הצעיר לא מראה אלמנטים של שליטה והשתלטות על הליגה.
ימים יגידו.

עגל
24/05/2021 13:55:04
Reply to  Yinon Yavor

בדיוק.
גם אני חושב שללברון כבר אין הרבה הילוכים נוספים לעלות אליהם.
והאריה הצעיר שאמור להחליף אותו הוא כנראה חתול (באופי).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

האריה הצעיר אולי מבואס שלקחו לו fmvp?
הרי באסה לנגב ואז הזקן יביא ובחסות התאגיד יקח את הקרדיט שהוא הפך את האריה הצעיר לאריה ויקבל את הmvp?

גיא רוזן
24/05/2021 14:04:49

כל כך התבאס עד שחתם על חוזה ארוך במיוחד במדי הלייקרס…
.
(או שאולי, רק ככה במקרה, דייויס אחרי פציעה לא קלה, והיעדרות ממושכת)

yaniv
yaniv
24/05/2021 14:18:41

ואל תשכח הכנה לא מספיק ארוכה וטובה לעונה

גיא רוזן
24/05/2021 14:22:18
Reply to  yaniv

זו, לדעתי, הסיבה לפציעה של דייויס, ויותר מכך –
לתקופת ההחלמה הממושכת.
.
קל לשכוח –
בכל תולדות הליגה, לא הייתה קבוצה שפתחה עונה עם פחות מנוחה משל הלייקרס ושל ההיט.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בסדר חוזה ארוך טווח להיות חלק מהתאגיד אל תשכח שהתאגיד נותן לו דירוג טופ 5 בליגה הזדמנות לקריירה קולנועית וכו…

עגל
24/05/2021 14:25:01

חחח שמעון, התחלת כמו דה שוט? עוד מעט תדבר איתי על הנעליים ועל מה שאמא של דיוויס אמרה לו לפני שהיא השכיבה אותו לישון.
משלמים לך מיליונים – לך תתאבד על המגרש

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

המיליונים זה לא מה שמדרבן שחקני עילית להתאבד על המגרש הם יגיעו גם בלי להתאבד.
מה שגורם להם להתאבד זה פרסים והכרה ומבנה אישיותי של מנגב

חגי "התותח" ניסני
24/05/2021 19:24:45

אה מה הם המאפיינים של מבנה אישיות של מנגב? נגיד למקונל או לסמרט שמרוויחים מליונים יש מבנה אישיות כזה?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מקונל וסמארט הם לא שחקני עילית. הם נלחמים על חוזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

אני אמרתי את זה לפני דה שוט נדמה לי. תאמין לי שדיוויס התפוצץ בתוכו בפיינלס התפוצץ.
הנקמה הגיע השנה שדפק לשיקצה את הmvp כנקמה

חגי "התותח" ניסני
24/05/2021 18:50:07

לא מאמין לך

שחר אלוני
24/05/2021 19:03:16

לברון היה עדיף על דייויס בסדרת הגמר, לכן קיבל את הפרס

פיני
24/05/2021 19:06:31

חגי… לא רוצה להתערב, אבל שמעון אמר מראש, שזה הסיכוי של מיאמי, לסכסך בין לברון לדייויס ולתת לגבה "קליר פאת".
כמובן שיש להם עסק שותפות קונספירציות השיקוץ.

עידו גילרי
24/05/2021 19:08:50

לא… אמרתי… קונ-ספי-רצ-יה!!!!!

דה שוט
24/05/2021 21:48:58

נכון. אני דיברתי על משחק 2

שחר אלוני
24/05/2021 14:39:14

לדעתי זה עדיין תלוי בלייקרס. משחק כזה חלש הם לא ישחזרו יותר מדי פעמים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הפרשים ינסו לדאוג במשחק 2

ירון, החלום
ירון, החלום
24/05/2021 15:07:09

בס"ד
תודה רבה.
מסכים עם שחר, ללייקרס יש נטייה להפסיד במשחק הראשון.
אני מניח שיגיעו התאמות לבוקר ואייטון. ואולי הלייקרס ימצאו את קוזמה.

שחר אלוני
24/05/2021 16:05:35

קצת נתונים, הלייקרס היו עם 20 ומשהו אחוז משלוש, 60 ומשהו מהעונשין, אחוז נמוך גם ל 2, מעט ריבאונדים, מעט אסיסטים, מעט נקודות בצבע. מעבר לזה שדייויס היה חלש מאד. בסוף נגמר 9 הפרש. נראה מה יהיה בהמשך השבוע

חגי "התותח" ניסני
24/05/2021 17:36:45

ו28 זריקות עונשין לעומת 12 של הסאנס.

שחר אלוני
24/05/2021 19:04:43

הם החטיאו איזה 12-13 עונשין, זה לבד היה מספיק לניצחון גם ביום מחריד שלהם.
הרבה עונשין זה אומר בין היתר שמנעו מהם סלים קלים על ידי עבירות, הם באמת לא קלעו הרבה בצבע באופן שהוא לא סביר ביחס לסגלים

חגי "התותח" ניסני
24/05/2021 19:22:04

לא ממש. היה עוד פעם הטיית שיפוט מאוד ברורה לכיוון הלייקרס. הם לא יקבלו אותה כל יום.
.
הם החטיאו הרבה עונשין כי הם קבוצה שזורקת רע מהעונשין אז כן הייתה היום אפילו גרוע יותר מהרגיל אבל הם היו השנה במקום השלישי מהסוף באחוזי עונשין. אין סיבה לחשוב שהם לא ימשיכו בקו הזה בפלייאוף

עמיחי קטן
24/05/2021 19:43:30

אתה בטוח שהם לא יקבלו אותה כל יום?

פיני
24/05/2021 22:12:17

חחח…
לפי שימון ודה שוט, יש סיכוי גדול יותר להטיה במשחק הבא.
יידע אייטון ויזהר. גם ככה הוא רגיש בנושא ודייויס עשה שפטים ביוקיץ' בסדרה ביניהם.

שחר אלוני
24/05/2021 22:09:41

לא חושב שהיתה הטיית שיפוט כלשהיא.
הם קלעו 6-7 עונשין פחות מהרגיל שלהם, ו 3 שלשות פחות מהאחוז הרגיל, כשזה לא יחזור, הם יהיו פייבוריטים, רק צריכים לשחק ברגיל שלהם, יש סבירות טובה שזה יקרה, נראה

דה שוט
24/05/2021 21:38:54

בואו נעשה סדר.
1. שמעון דיבר על סכסוך בגמר בין לברון ודייוויס
2. אני דיברתי רק על משחק 2 שם גם עיוורים ראו את זה.
3. לא התערבתי עם גיא כי חשבתי שדייוויס יישאר – למרות שכעס.
4. דייוויס נקם בלברון פסיכוסומטית.
5. לגבי השנה שמעון צודק. אבל דייוויס בסוף יגיע. עם זאת גם גיא צודק – ההכנה חסרה לו והוא סבל באמת מהפציעה.
6. אם הייתי ברוך הייתי אומר שיש לי הרבה נדל״ן פה אצל החברה 🙂 אבל אני לא אעשה זאת. מה שכן – באקט של מחאה, אני עוצא את פיתוח התיאוריות הקיימות ומשעה הנפקה של חדשות – עד להודעה חדשה.
(שמעון הביאו עליך טריפל טים, טנש מעלים הילוך בפלייאוף אפילו החתימו את עגל על טן-דייז. תעשה להם מה שיאנג עשה אתמול לדאבל של הניקס)

דה שוט
24/05/2021 21:43:33
Reply to  דה שוט

לגופו של עניין – פיניקס נהדרים ועם יתרון ביתיות היו עוברים כל קבוצה במערב – למעט הלוס אנג׳לסיות. הלייקרס יעלו הילוך, ואז אפילו עוד אחד. כל משחק מוריד שם עוד חלודה. פיניקס חייבים להתאבד על המשחק הבא. זה משחק המפתח.

שחר אלוני
24/05/2021 22:10:18
Reply to  דה שוט

מסכים עם ההערכה שלך

דה שוט
24/05/2021 23:16:29

חבר שלי שחקן ומאמן עבר (ננוחם) טוען שפיניקס בכלל הגרילו טוב. אם לפגוש את הלייקרס – אז בהתחלה – כשעוד אפשר להפתיע אותם – לפני שהם נכנסים לקצב.

פיני
24/05/2021 23:32:31
Reply to  דה שוט

צודק חלקית. אולי הסיכויים להדיח אותם גבוהים יותר, אבל הסיכויים לריצת פלייאוף ארוכה, נמוכים יותר

דה שוט
24/05/2021 23:52:07
Reply to  פיני

נכון מאוד, מסכים לחלוטין.
השאלה – מה פיניקס רוצים? ריצת פלייאוף יפה, או ללכת עד לגמר הכללי?
אוהדי פיניקס כאן באתר אומרים תודה על זה שהם בפלייאוף, אבל כריס פול מכוון הרבה יותר גבוה. אני בטוח שהוא מנסה להדביק בזה את החבר'ה. בינתיים בוקר ואייטון עושים קולות, מעניין אם ימשיכו.

דה שוט
25/05/2021 0:09:07
Reply to  דה שוט

למען הדיוק – החבר שלי דיבר על הקליפרס, לא על פיניקס 🙂

פיני
24/05/2021 22:14:33
Reply to  דה שוט

למרות כל השטויות שרוחשות לך במוח, קשה שלא לחבב אותך…

דה שוט
24/05/2021 23:14:51
Reply to  פיני

חחחח 🙂

מנחם לס
24/05/2021 22:17:24

'מערכת הופס' – WHATEVER IT IS – חייבת להציע לכהנוב שבאתר שלנו נהוג שהכותב יגיב על תגובות הקוראות להגבה.

אני כבר הבעתי את אחת מהבעיות של הלייקרס: הם עוד דאבל-טים על ברוקס רק 6.5 דק' משך כל המשחק. אולי זה לא מכבודם?
ואנדרה דריימונד היה בזבוז אחד גדול תחת הסל.

אני מוכן לנדב עוד בעייה: הגיל של לברון מתחיל לתת אותותיו.

פיני
24/05/2021 22:21:52
Reply to  מנחם לס

עזוב מנחם, מה תגיד על זה, שהיום כל אחד מבין שקהילת הספורט הכי איכותית נמצאת פה וכאן שווה לו למכור את הגיגיו?

עידו גילרי
24/05/2021 22:22:55
Reply to  פיני

אתה באמת חושב ככה?

פיני
24/05/2021 22:30:06

במובן מסויים, ברור שכן.
בעיקר כמובן בתחום הכדורסל האמריקאי (למרות שחיים ושחר הקימו פה צוות כדורסל אירופי אדיר) וענפי הספורט האמריקאי/ענפים נוספים.
יש כאן ביקורת נורמלית, הכתבות פה הן לא תרגום עלוב ומעצבן, יש כאן פריוויואים ברמה גבוהה ודיונים מעולים (וגם לא).
זה לא פורטל כדורגל והוא גם לא מתיימר להיות כזה, אבל הוא בהחלט נוגע גם בו.
כן, הוא אחלה אתר.

פיני
24/05/2021 22:36:30
Reply to  פיני

יש פה את חיים (עמיחי) שמכסה את כל הנושאים של כל אתר כדורסל, עם כל בדיקת ההתאמות וההגנות וההתקפות (סוג האוזמן שמנתח את מכבי) ויותר מזה.
יש את אהרון שדה שנותן מידע שגם לגוגל אין מושג.
ויש לנו את קרמר!!

עידו גילרי
24/05/2021 22:38:26
Reply to  פיני

וזה נחשב בעיניך איכות?

פיני
24/05/2021 22:44:52
Reply to  פיני

אתה צוחק עליי?
ציינת עוד מעלות

עידו גילרי
24/05/2021 22:47:37
Reply to  פיני

לא צוחק

עידו גילרי
24/05/2021 22:37:53
Reply to  פיני

אחלה אתר בודאי אבל האם אתה באמת חושב שכל מי שמחפש קהילת קוראים 'איכותית' מגיע להופס?

פיני
24/05/2021 22:43:51

לכדורסל אמריקאי? כן

עידו גילרי
24/05/2021 22:46:23

טוב, תודה.

פיני
24/05/2021 22:50:22

אתה שואל אם יש מה לשפר?

עידו גילרי
24/05/2021 22:55:55

לא.

פיני
24/05/2021 23:07:27

יופי. כי לא חשבתי להציע

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/05/2021 18:57:15

לצערי, צריך לחזור כאן על קלישאות של רודי טומגנוביץ' על לב ואלופים וכאלה. הייתי שמח לראות את הסאנס עוברים שלב, הסיפור שלהם מקסים בעיניי, אבל נראה לי שללברון ודיוויס יהיה עוד מה לומר. לא כל ערב אייטון ייראה כך (למרות שגם כריס פול לא, אם יהיה כשיר). צריך לראות מה יכין ווגל למשחק השני