יומן דטרויט (4) / אריק חשין

אריק בדטרויט, כשהימים היו יפים יותר!

 

 

 

 

 

 

 

 

תראו איזה פצצות יש לאנשי הצוות שלנו! (מוטב שתביא אותה למפגש, ואני אדאג שמומי יתן לה נשיקה קלה ביד כמו ג'נטלמן!)

 

מישהו פה יודע איך מנצחים משחק?? יומן פיסטונס 4

אריק חשין

השיטה של דומארס שבסופו של דבר הובילה לאליפות המופלאה ב2004 (וואו כבר עברו 10 שנים!) היתה להביא שחקנים שהיה להם מה להוכיח. כאלה שהפוטנציאל שלהם גבוה אבל עדיין לא הצליחו להוכיח את עצמם בליגה.  הדוגמא הקלאסית ביותר היא צ'ונסי בילאפס.  שעד שהגיע לפיסטונס לא היה יציב ולא הוכיח את עצמו כבחירה 3 בדראפט. היה לו מה להוכיח – או כמו שאומרים באנגלית היה  לו chip on the shoulder.   זה כולל את בן וואלס שבעצם לא נבחר בדראפט ורצה להוכיח שהוא שחקן.  ואפשר להמשיך עם שאר החברה. אז בעצם חבורה של שחקנים שעוד לא הצילחו ברמה הגבוהה ביותר והיה להם מה להוכיח לאחרים.

בשנים 2001-2004 זה עבד מדהים.  היה כיף לראות קבוצה רעבה, בלי אגו מנופח ורצון להצליח.  לא סתם הלוגו היה going to work. 

אבל מה שגם עשה את ההבדל ב2004 זה היה התוספת אחרי הפסקת האולסטאר של ראשיד וואלס.  ולזה נחזור עוד מעט.

חשבתי שבמהלכים של דומארס בתחילת השנה הוא חזר לתחילת דרכו.  הוא הביא את ג'וש סמית ואת ג'ניניגס.  שני שחקנים שנחשבים לטובים מאוד אבל עדיין לא הוכיחו את עצמם כמצויינים.  למרות ניצוצות הם עדיין לא היו אולסטארס.  היה נראה לי שהם כאלה שיש להם פוטנציאל ועוד הרבה מה להוכיח.  בקיצור – שחקנים רעבים!

בתוספת של שתי הבחירות המצוינות של מנרו ודראמנד היה נראה שמתחיל פה משהו חדש-ישן.  מנרו גם בעונת חוזה שיש לו מה להוכיח ואנדרה להראות שיש לו יותר מרק פוטנציאל לגדולה.  אז אולי לא רעבים מאוד אבל עם הרבה מה להוכיח.

אבל כנראה שמה שעבד ב2004 לא בדיוק עובד ב2014. אולי השיטה של להביא "לוזרס" שיכולים להפוך ל"ווניארס" יש בה סיכון.  משהו שלא ממש חשבתי עליו עד לאחרונה.  האם באמת ה"לוזארס" יודעים איך לנצח?  האם הם יכולים לצאת מההרגלים שלמדו ושיחקו לאורך זמן ובאמת להפוך ל"ווניארס"?  האם הם רגילים להפסיד, וזה בעצם בסדר.

אז עכשיו ליומן – עברו שבועיים קשים. קשים מאוד אפילו לאוהדי הפיסטונס.  הקבוצה לא הצליחה לשחק משחק אחד שלם בשבועיים (ויותר) האחרונים.  התפרקות מזעזעת ברבע רביעי או שלישי שפשוט לא ברור מאיפה מגיעים.  בתחילת המשחק הם בדרך כלל פותחים טוב וחזק אבל פתאום מפסיקים לשחק. 

לא ברור מה עובר בראש של השחקנים או של מו ציקס, אבל זה היה יותר מעצוב לראות אותם.  מתסכל.  בכל משחק שהם הפסידו בשבועיים אחרונים (לא היו הרבה משחקים, והיה להם אפילו זמן לנוח, להתאמן לחשוב), הם הראו ניצוצות של כדורסל טוב שמהר מאוד התחלף בכלום.  פשוט כלום. 

אבל אולי אני מצפה מהם ליותר מידי?  אולי זה כל מה שהם יודעים? 

הרי ג'נינגס לא באמת ניצח הרבה משחקים.  ג'וש סמית אולי לא באמת יודע מה עושים בשביל לנצח משחק.  בטוח שגרג ואנרה הפסידו יותר משחקים בחיים שלהם בליגה מאשר נצחו.  אולי הקבוצה הזאת פשוט לא יודעת לנצח.  כמובן שיש את צ'אנסי.  אבל מה לעשות שגם ווינר כמוהו, בגיל 37, לא מצליח להרים את הקבוצה.  (האם יש סטיסטיקה של מספר הנצחונות של כל שחקן, אני לא מדבר על ברמה של תרומה אישית לניצחון וכו' אני מדבר ברמה הקבוצתית, כמה משחקים שחקן שיחק בהם שנגמרו ב W? – אם למישהו יש כזה אשמח מאוד, ואני בטוח שהממוצע של הפיסטונס הוא שלילי גבוה).

אני לא יודע בדיוק איך כל החלקים נפלו טוב בנסיון הראשון של דומארס עם "לוזרס" אבל מה שבטוח זה שהוא הצליח לצרף גם את החלק החסר בפאזל.  הם כן היו טובים (הרבה יותר מאשר הפיסטונס האלה) אבל לא מספיק. ואז דומארס הביא את ראשיד וואלס.  אפשר להגיד המון דברים עליו אבל לוזר הוא לא.  הוא כן הוכיח המון בליגה לפני שהגיע לדיטריוט.  הוא לא זכה באליפות אבל כן תמיד שיחק רעב  עם הרבה שימחת חיים.

האם דומארס יכול למוצא שפן כמו ראשיד גם השנה?  הלואי!

אולי כל זה רק דמיון. אולי בעצם יניב ודנסקי צודקים ובעצם כל השיטה לא עובדת?  גו'ש לא באמת 3 וצפוף מידי בצבע?  אבל אולי זה בעצם שהם לא יודעים איך W  נראה גם אם היה כתוב להם על החולצה, ואין להם פשוט שמץ של מושג איך משיגים אותו.

אני חייב להגיד שאני בכלל לא מבסוט ממו  צ'יקס.  עוד לא ראיתי אותו עושה משהו. הוא גם מפחד להודיע שהוא כועס על ג'וש סמית' ובגלל זה הושיב אותו במחצית.  יאללה תגדל ביצים ותגיד – ג'וש לא משחק טוב ולכן הושבתי אותו.  תפסיק להתנצל.  הקבוצה כלכך חלשה מנטאלית וזה הדבר שהמאמן הכי יכול להשפיע עליו. 

ועוד דבר עצוב.  המשחק נגד הטילים –  התודה של אנדרה להוארד בסוף המשחק היתה פשוט מביכה.  לראות את השחקן הולך לסופרמן, לוחץ לו את היד ואומר לו תודה על השיעור.  קיבינמאט מה זה פה?? ליגת קיץ?  איפה הבאד בויס של הפיסטונס? לא לוחצים ידיים בסוף משחק! שונאים את היריב. ביל למביר בטח מקיא בחדר הלבשה של הבנות של ניו-יורק. פאאק, שמישהו פה יראה להם כבר איך משחקים דיטרויייייט בסקאטבווול!!!!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מצויין, גם אני הייתי בטוח שהפרוייקט יעבוד והרעיון של שחקנים עם משהו להוכיח יתן אש וטירוף. בינתיים סתם דיכאון.
    האם צ'יקס הולך להפתיע ולהיות המאמן המפוטר הראשון של העונה?
    כרגע דומארס עם הראש על הגיליוטינה והדרך היחידה שלו לצאת משם זה או שדטרויט תתחיל לנצח או שהוא יסיט את האחריות לכישלון למישהו אחר.
    מה ההימור שלך?

  2. אחלה טור.גם דיטרויט וגם קליבלנד טיפחו ציפיות במזרח שהתנפצו. בשני המקרים מדובר כמו שאמרת בשחקנים שלא יודעים לנצח אבל גם במאמנים שלא יודעים ללמד לנצח. לי יש תחושה שאם לדטרויט היה מאמן אחר משהוא בסגנון יותר של בראד סטיבנס או פרנק ווגל מצבם היה שונה.

  3. אולי נייט רובינסון זה מי שהם צריכים
    מג'ונן אבל לא בעייתי
    אקספלוסיבי אבל לא שרוט בראש
    יכול לקלוע גם 40 אם תופס יום….

  4. מצוין
    לפני העונה חשבתי שזה ניסוי מעניין, ואני עדיין במחנה של ג'נינגס, אבל דטרויט פשוט נכשלת.
    אולי זה אופטימי אבל לא טרייד יביא לשינוי, אלא החלפת מאמן באחד מוצלח יותר יביא לשינוי. אולי.
    לשים את הכדור בידיים של ג'וש סמית' לזריקה מרחוק בסיום משחק זה לא תרגיל כדורסל. גם לא על המאדים.

  5. הם חייבים זעזוע, כי הם פשוט מביכים.

    למזלם הם נמצאים במזרח (שימו לב שהם כרגע במאזן חיובי של
    11-13 במזרח לעומת 9-1 מחפיר נגד קבוצות המערב) ועדיין יכולים להגיע לפלייאוף בקלות יחסית.

  6. אני מסכים איתך אריק לגבי צ'יקס הוא עד עכשיו לא מראה שום ניצוצות של מאמן שהולך להיות משהו אחר וכמו שאמרת הוא גם קצת פחדן.אני למשל הייתי מנסה ללכת יותר על המודול של הלייקרס ב2008-2009 שלושה גבוהים דומיננטיים שכל הזמן מתחלפים ותמיד נשארים שניים על המגרש.

    1. רעיון נחמד!
      ושוב זה מחזיר אותנו לג'וש סמית' – למאר אודום קולע טוב יותר מרחוק, מוסר טוב יותר, ומשחק טוב יותר.

      בנוסף, צ'יקס נוטה להושיב את שלושתם על הספסל בו זמנית, במקום למצות פוטנציאל של שניים על המגרש ברגע נתון. אח, צ'יקס צ'יקס צ'יקס…

      1. אני לא נתתי לזה הרבה מחשבה ולא מתכוון להשקיע בזה הרבה זמן, אבל זו שאלה מעניינת: מי טוב יותר, אודום או ג'וש סמית'?

        לאודום היו 2-3 עונות מצוינות, כולל שחקן 6 מצטיין של הליגה
        סמית' לעולם לא היה עולה מהספסל, כי הוא חי בסרט

        זה אומר משהו עלהם כשחקנים, לדעתי

        כמו כן, אודום היה שחקן מפתח בקבוצות אליפות וסמית' החטיא את הטבעת ב-2 מטרים בזריקה עם הבאזר לפני כמה ימים.

  7. שוטינג גארד ! חסר מאוד בקבוצה הזו
    אולי להחזיר את ריפ לעונת פרישה מכובדת
    הפוטנציאל של הקבוצה גדול , בנפילה חופשית , ניצחון אחד יכול לעשות את ההבדל

    אחלה פוסט

      1. שיביאו אותו לאמן, די להפליה נגד גבוהים בעמדת המאמן!
        האיש הוא מדור המייסדים של הבאד בויז, לקח 2 אליפויות רצוף כמאמן ב WNBA, מה עוד הוא צריך לעשות כדי לקבל את הקבוצה?

        1. האמת שיש צדק בדבריךיש באמת קטע שלא נותנים בעיקר לסנטרים צ'אנס בלאמן סתם 2 דוגמאות שעולות לי לראש זה קארים ויואינג,מקסימום אומרים להם תהיו מאמני גבוהים,באמת מוזר

      1. אני שולח את ג'ו לנהל איתך משא ומתן.

        ורגע של רצינות: היסטורית, גבוהים מקופחים להפליא בעמדת המאמן בליגה, חוץ ממקהייל כל המאמנים שהיו שחקנים היו גארדים, אז קיד מקבל קבוצה עוד לפני שהתייבשה לו הזיעה כי הוא גארד, אבל קארים, מי שמקומו עדיין ראוי בכל דיון על השחקן הטוב בהסטוריה, ובודאי על הסנטר הטוב בהסטוריה, יכול להתחנן ולא יקבל קבוצה, יואינג בוכה כבר שנים שלא נותנים לו צ'אנס לאמן, ליימביר כבר לא יכול להיות מועמד יותר טוב עם הנסיון שצבר מאז שהפסיק לשחק, ובזמן הזה גארדים לשעבר עושים לעצמם בושות.

        1. אולי הג'נרלים מפחדים שסנטר גבוה מדי בשביל שהםן וכלו לצעוק עליו הוא משהו כזה 🙂
          דנסקי כמו שאמרת עוזר מאמן בוא נראה אותו הופך למאמן.
          מנחם אם אתה קורא אז היית רוצה לשמוע התייחסות רצינית שלך לתופעה הזאת

  8. הניסוי של שלושת הגבוהים ביחד פשוט לא עובד וזה לא בושה. לא תמיד צריכים את הטובים ביותר ביחד, אפילו מקהייל הבין את זה.
    הבעייה היא שאת ג'וש סמית' אי אפשר להוריד לספסל כי הוא בטוח שהוא סופרסטאר, לאנדרה דראמונד בדיוק נתנו חוזה ענקי והוא צריך דקות כדי להתפתח ומונרו הוא השחקן הטוב מבין שלושתם.
    מה עושים? הפיתרון היחידי מלבד פיטורי מאמן הוא טרייד על מונרו תמורת שוטינג גארד עם קליעה לשלוש. הבעייה היא שאני לא יכול לחשוב על אחד כזה בליגה מלבד הארדן. זו העמדה הכי חלשה בליגה משום מה.

    1. לא סתם העמדה חלשה, היא סובלת משתיים מהמגמות הכי חזקות שמורגשות בליגה בשנים האחרונות. מצד אחד, משחק השלשות הפחית את הצורך במספרי 2 אתלטיים והעלה את הדרישה לטכנאי קליעות מרחוק. מצד שני, מספרי 3 ו-4 הופכים במהירות להרבה יותר אתלטיים ולוקחים על עצמם פעולות התקפיות הרבה יותר מגוונות.
      בכל מקרה, לדטרויט לא יזיק איזה טכנאי שלשות או שניים. חשבתי שבשביל זה הביאו את ג'יג'י דאטומה, אבל עושה רושם שהפעם האחרונה שהוא ראה פרקט הייתה באולם תצוגה של מתקיני רצפות. אולי טרייד של מונרו על איזה מרווח משחק יעיל + שחקן ספסל סביר שיכול לעזור למנוע את קריסת הרבע השלישי ישפר את המצב, אבל בינתיים המצב נראה כמו מזג האוויר במישיגן, מתחת לאפס.

    1. למרות הכל צריך לזכור שהוא בנה קבוצה ששלטה במזרח כמעט עשור.
      דוק: יש לך עמדה בנושא קיפוח גבוהים בעמדת המאמן בליגה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט