אירועי דיומא – 21.05.2021: אופניים, מכללות, א"ק, מרדונה, וספורט טיווי

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A0BA8448-3904-4AB0-8DC0-A9D4F29DFB78.jpeg

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 13

קטע 12, שכלל מספר טיפוסים מהדרגה הבינונית, לא היה אמור להיות דרמטי בכל הקשור ל-GC, אך הוא היה קטלני במיוחד בכל הקשור לבטיחותם של הרוכבים. לקבוצת ISN היה יום אומלל במיוחד מבחינה זו, כשאלסנדרו דה מארקי, שלבש את החולצה הוורודה למשך שני קטעים, התרסק בצורה קשה, ופונה לבית החולים עם מספר שברים. גם השען אלכס דאוסט (זוכה קטע הגראנד טור הראשון אי פעם של הקבוצה) פרש בגלל בעיות קיבה, מה שהותיר את הקבוצה הישראלית עם חמישה רוכבים בלבד. נטישות נוספות היו גם למארק סולר, אחד מאלה שהיו אמורים לדבר ב-GC, לזוכה קטע 6 ג'ינו מאדר, וגם לפאוסטו מסנאדה, אחד מסגניו הראשיים של רמקו אוונפול. והיה גם מירוץ, שהיה ארוך ומתיש, וכצפוי גם בשליטתה של קבוצת בריחה גדולה, שכללה שמות כמו בנט, ויסקונטי, קמפנארטס, בראמבילה וגם גיא ניב שלנו. על הטיפוס המסיים התגבשה רביעייה קדמית שכללה את ג'אנלוקה בראמבילה, ג'ורג' בנט, כריס המילטון ואנדראה ונדראמה. השניים האחרונים הצליחו לברוח לקראת הסיום לשניים הראשונים, ובמיאוץ אל הקו היה זה כצפוי ונדראמה שהיה בעל הסיומת החזקה יותר, מה שהביא לו את ניצחון הוורלד טור הראשון אי פעם. ניב אמנם איבד את הקבוצה בירידה שלפני הטיפוס המסכם, אך סיים לבסוף במקום ה-12, הגבוה ביותר של רוכב ישראלי בגראנד טור אי פעם. בקבוצת הפייבוריטים מאחור לא היו אירועים משמעותיים (מלבד ניבאלי שהרוויח כמה שניות בירידה המסיימת), ולפיכך איגן ברנאל ממשיך להוביל בבטחה במירוץ, כשאחריו ולאסוב (45+), קארוזו (1:12+), קארתי (1:17+), ייטס (1:22+), בוכמן (1:50+), אוונפול (2:22+), צ'יקונה (2:24+), פוס (2:49+) ומרטינז (3:15+).

קטע 13 לוקח את המירוץ צפונה מעיר החוף ראוונה ועד לעיר ורונה. זהו קטע שטוח לחלוטין, שאמור להסתיים במיאוץ סיום. מרלייה, סאגאן, צ'ימולאי, גביריה, גרונבייגן וניצולו אמורים להתחרות על הניצחון. שידור ביורוספורט ב-13:20.

א"ק / מנחם לס

רק להוסיף על ההודעה של אלכס מאתמול בקשר למותו בלא עת של ליי אבנס, אחד האצנים הגדולים מכולם, חובה לציין שרופאיו בניגריה המליצו לו להגיע ככל שיותר מהר למכון הלב של יוסטון ב-Cyfair Heart & Vascular הידוע כאחד המתקדמים ביותר עם שיטת רפוי חדשה לבעיית הלב שהייתה לו, אבל הוא, שהגיע לאמן בלאוס, ניגריה, סרב באומרו ש"לאגוס היא הבית החדש שלי ואני מאושר עם הטיפול שאני מקבל".

הוא היה בקבוצת המתמרדים והמוחים נגד הטיפול בשחורים בארה"ב שתיארו את עצמם כחברים ב-'BLACK PANTERS' יחד עם טומי סמית, וג'ון קרלוס, אבל אחרי שהמשלחת האמריקאית שלחה אותם הביתה , אחרי הרמת הזרוע ואגרוף כף היד בכפפה שחורה הוא הוזהר לא למחות באותה צורה לפני מרוץ הגמר שלו. אז הוא בחר למחות עם חבישת כובע 'BERET' שחור. ליי אבנס היה לאדם הראשון לשבור 44 שניות במרוץ ל-400 מ' כשזכה בזהב באותה אולימפיאדת מקסיקו בזמן 43.86 שנ'.

ספורט מכללות

נינה קינג, שקיבלה את התפקיד החדש היום, היא האתלטיק דירקטור הראשון של אונ' דוק ממין נקבה . לא רק זאת – אלא היא גם אפריקאית-אמריקאית. (כל הפוליטיקל קורקט המחורבן הזה. אילו כתבתי 'כושית' זה היה מסביר הכול במילה אחת). היא ה-A.D השלישית בכל העבר של ה-NCAA דיביזיה ראשונה להיות גם נקבה וגם שחורה.

TV – ספורט

התכוננו לכוכב טיווי חדש בשם טום בריידי. DEADLINE.COM מדווח שהוא עבר לאחרונה סידרת מבחרי TV והתגלה כ'טבעי' לפני המצלמה. הקוורטרבק יפה התואר הזה, שניבחר מס' 199 בדראפט של ה-NFL בשנת 2,000 יצר חברת PRODUCTION חדשה בשם 199PRODUCTION. החברה שלו עובדת עתה על סידרה של 9 אפיזודות מהסוג של "THE LAST DANCE" של מייקל ג'ורדן. הוא מתכונן להמשיך TO PRODUCE סרטי ספורט ביביוגרפים וסרטי פעולה שמתבססים על ספורט אחרי שיפרוש מפוטבול. אשתו הברזילאית ג'יזל, אחת הדוגמניות המפורסמות בעולם, תתחיל אף-היא להשתתף בסרטים בייצורו.

תשלומים לשחקני מכללות

זיין הילדרבראנד, שחקן הגולף של קוסטל ג'ורג'יה יוניברסיטי המשחקת תחת המטריה של ה-ה-NAIA יהיה כנראה השם של שחקן הקולג' הראשון אי-פעם שקיבל אשכרה שטרות של $$$ על השתתפות – והצלחה – בספורט מכללות. ה-NAIA הוא ארגון הספורט שפעם היה גדול וניכבד אפילו יותר מה-NCAA אבל ב-40-50 השנים האחרונות המכללות הגדולות עברו ל-NCAA, וה-NAIA הפך לבית של מכללות קטנות, ולא בין היקרתיות. ה-NAIA יצא עם חוק באוקטובר 2020 המאפשר תשלומים לאתלטים לפי נוסחאות שונות. הסטייט יוניברסיטי'ס של קליפורניה הורשןו אף הם לשלם לאתלטים שלהם ב-NCAA, ואחרי קליפורניה מדינות אחרות קבעו אותה נוסחה עבור הסטייט יוניברסיטי'ס שלהם, אבל בינתיים ה-NCAA מערים קשיים, שואל שאלות, ומאט את התהליך עד כדי כך שישנן מדינות (לואיזיאנה, אלבאמה, ארקנסאו) המאיימות להתחיל לשלם לאתלטים שלהם לפי נוסחאות שלהם, ואם זה לא נוח ל-NCAA הייתי רוצה לראות שהן קובעות שאוניברסיטת אלבאמה, למשל, היא מחוץ לחוק, וכל מכללה שתעז לשחק פוטבול נגדה תיחשב 'בלתי חוקית' אף היא.

זה יהיה הצעד הראשון לפירוק ה-NCAA.

בייסבול: הפיצ'ר הימני של הטייגרס, ספנסר טרנבול , זורק את ה-NO-HITTER החמישי של העונה

השאלה הגדולה הנשאלת עתה היא האם זו אשמת הכדור החדש, גדולת הפיצ'רים העונה, שחקני בייסבול ששכחו כיצד חובטים, או שחקני שדה ששכחו כיצד משחקים הגנה. או…סתם מקרה הסטורי, כמו רבים רחרים.,

מרדונה: 5 רופאים ושתי אחריות נאשמים ב'הזנחה שגרמה למותו'. האם זה היה 'מתוך רחמים'?

מנתח מוח, רופא עצבים, קרדיולוג, פסיכיאטור ועוד רופא, ושתי אחיות, כולם נאשמו אתמול במותו של מררדונה (שניפטר בגיל 60) בגין הזנחה מכוונת – בכוונה – שגרמה למותו. אחות שהייתה מעורבת במצבו הגופני של הכוכב הגדול אחרי ניתוח המוח המסובך שעבר טענה, בעילום שם, ש"הכל נעשה מתוך שבר-לב, ורחמים לכוכב בגדול, דיאגו".

גולף

ערב הסעודית פתחה את ה-"SUPER GOLF TOUR" שלה ומציעה סכומי כסף מטורפים לשחקנים מה-PGS TOUR ומה-EUROPEAN TOUR להשתתף בטור החדש. ה-PGA והטור האירופאי כבר הזהירו שחקנים שישתתפו בטור הסעודי ובגלל יחמיצו טורנירים של ה-PGA וה'יורופיאן', שהעדפת הטור הסעודי תגרום לאיסור השתתפות ב-RYDER CUP

WNBA

במשחק היחיד הלילה אירחה מינסוטה את האלופה סיאטל. הלינקס כבר הובילו ב-18 נקודות ברבע השני וב-8 נקודות עם פחות מחמש דקות לסיום, אבל הסטורם ניצחו לבסוף 90:78 באמצעות ריצת 23:3 לסיום המשחק. ג'ואל לויד הובילה את הקלעיות במשחק עם 23 נק' לצד ערב קליעה נדיר יחסית של סו בירד (21).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. נורא מה שקורה עם דייגו. האח שהצטלם עם גופתו נרצח והם מחפשים אשמים בכל מחיר. הציבור רוצה דם. מה סיבת ההזנחה? נקווה שהצדק יצא לאור אבל בדרום אמריקה אף פעם אי אפשר לדעת

  2. פאקו ומנחם, תודה רבה.
    נהנה מאוד לעקוב אחרי האופניים, אבל נחרד כל פעם מחדש מהפציעות הקשות.
    צפיתי במקרה בשידור חי בנפילה המזעזעת של חוזבה בלוקי לפני כ-18 שנה בטור דה פראנס והדבר הותיר עליי רושם קשה ביותר.

    מנחם, תודה על המידע בקשר לאוונס. עצוב על מותו.

    1. אני חושב שזאת הפציעה הקשה ביותר שיצא לי לראות במירוץ. לא מבחינת התוצאות (היה גם מוות), אלא מבחינת התמונות מהשטח. גם עליי זה עשה רושם נורא, ואני חושב שגופי השידור למדו מאז לא מעט כדי לרכך את המראות.

  3. פאקו ומנחם אתם נהדרים תודה רבה !
    בארץ סנסציה ענקית שמכבי רמת גן שהשתלכה במחזור האחרון לפליאוף זוכה באליפות המדינה בפעם השנייה ברציפות בכדורסל נשים לאחר ניצחון במשחק 5 מול אשדוד רמת גן מנצחת במשחק המכריע 84-61 ולוקחת לא רק אליפות אלא גם דאבל
    היא מגנה על תארה לאחר אליפות הכוכבית מהקורונה אשתקד ללא פליאוף.
    הפעם זה מגיע לראשונה לאחר פליאוף.
    הקבוצה היא הדאבליסטית הכי אנדרדוגית שהייתה אי פעם לא רק כאן אלא בכלל היא סיכוי של לסטר הישראלית
    מדובר על קבוצה שהגיעה לפליאוף לאחר מאזן שלילי !!! של 12-11

    בחצי הגמר הסדרת הטוב מ 3 היא פיגרה כבר 1-0 לאחר תבוסה של 83-39 לרמלה
    אך ניצחה 60-68 ובהארכה במשחק המכריע 74-72

    בגמר פיגרה 0-1 לאחר תבוסה 63-79 היא חזרה לאחר 59-67
    שוב פיגרה לאחר הפסד 65-51 וחזרה עם 47-72
    והיום ניצחה שוב

    זאת אומרת 4 משחקי הדחה את כולם ניצחה

    יש עוד הרבה להרחיב

  4. כמובן שנעשה עוול גדול לאשדוד שמשחק 5 לא שוחק באשדוד כי אם ברוממה זו החלטה שערוריתית שבהחלט השפיעה על משחק 5 וזה חבל ועצוב ואשדוד יכולה להרגיש מקופת.
    אך זה בכל הקשור לאשדוד
    אשר לרמת גן כאמור הייתה במאזן שלילי הייתה ב 4 משחקי הדחה

  5. הכנה מצויינת של הקבוצה וניצחון קליל של גרייפל בספרינט שתפור עליו באנדלוסיה ממתיק במשהו את הגלולה המרה של הקהוצה אתמול בג'ירו.

  6. חבר'ה, וכל מי שלא מכיר/שמע/רואה את אליפות אירופה בשחייה (כל יום מוקדמות ב11 וגמרים ב19:00):
    יש שם שתי תופעות טבע שמייצגות את ישראל בשחייה הנשית, אנדי מורז ואסטסיה גורבנקו.
    תשמעו, להסתכל, לשפשף עיניים בתדהמה ולראות איך שתי הנפלאות האלו (גורבנקו בת 17 ומורז מנוסה ממנה) שמתאמנות אצל דייב מארש האגדי, שוחות צמוד לאגדות שחייה אירופאיות (הוזסו ההונגרית, פלגריני האיטטלקייה, הבריטיות הנהדרות והסקנדינביות בנוהל) ושוברות שיאים לאומיים ואישיים כאילו זה היה עניין של מה בכך, וכל זה בתחרות שלא הוגדרה כתחרות מטרה על ידי איגוד השחייה.
    מה שעשתה הערב גורבנקו ב200 מעורב היה כבר בגדר התעלות שלא זכורה לי כמותה בספורט הישראלי בשנים האחרונות (למעט בג'ודו ואולי בשיט) – עלתה ראשונה לגמר 200 מעורב כשהיא מנתצת את השיא הלאומי בכשנייה וחצי וממצבת עצמה כמועמדת לפודיום.
    יש עוד הרבה מה לכתוב על הייצוג הנשי בשחייה העולמית אבל רק אציין שמבחינה מנטלית – הן מורז והן גורבנקו – הן אנטיתזה מוחלטת (ברמת המוכנות, התחרותיות וההגעה בשיא לרגע הנכון) מכל מה שאנחנו מכירים בזירה המקומית (למעט הג'ודו והשיט כאמור, לעיתים).

    אל תחמיצו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט