השחקן הנוסף לקראת ההכרעה (2)/ שחר צ'קוטאי

השחקן הנוסף לקראת ההכרעה (2)/ שחר צ'קוטאי

לקראת משחקי הפליי-אין סימנתי ארבעה שחקנים שיהיו האקס פקטור שיעזרו לקבוצות שלהם להגיע אל עבר היעד הנכסף – כניסה לפלייאוף. 

טיילן הורטון טאקר – ל.א לייקרס

65 משחקים, 20 דק' 9 נק' 2.6 רב' 2.8 רב'.

שחקן השנה השנה מראה ניצוצות מרשימים, בעיקר לקראת סוף העונה.

החל מתחילת חודש אפריל עומד הורטון-טאקר על ממוצע נאה של 11.4 נק' לצד 4 אס' 1.4 חטיפות וכ-3 רב'. עם העלייה בכמות הדקות הגיעה גם יותר אחריות שמתבטאת בעלייה בזריקות ובשימוש בו. גם מדד הנט-רייטינג שלו חווה עליה מאז מרץ.

במפגשים שלו עם הווריווס הוא קלע 14.5 נק' כולל 5 אס' ופלוס מינוס של 19.
על הדרך הוא זכה לקבל מחמאות רבות מלברון שאמר עליו שהוא מיוחד.

הוא מגיע עם שני דאבל-דאבלים רצופים בשבוע שעבר. הלילה הוא יעלה מהספסל בכדי לתת כוח אש נוסף לצד מונטרז הארל. ואולי להיות זה שיעשה את השינוי לעבר הניצחון.

ג'ורדן פול – גולדן סטייט

51 משחקים 19.4 דק' 12 נק' 2 אס' 1.8 רב'

הגארד בשנתו השנייה הפך להיות אחד משלושת הקלעים המרכזיים של גולדן סטייט. בחצי השני של העונה הוא שיחק 35 משחקים בהם החל לזרוק בווליום גבוה ובאחוזים סבירים.

החל מהאול-סטאר לאחר שפיספס חודש שלם ג'ורדן נותן 23.4 דקות בהם הוא קולע 14.4 נק'. וכבר ראינו אותו נותן משחק של 38 נק' מול הפליקנס בשבוע שעבר. הוא מסוכן מאוד ויכול בכל רגע להתפוצץ.

הוא עולה מהספסל ונותן כוח אש נוסף מעניק לווריווס עוד אופציה בהתקפה כאשר קרי לא משחק.

יונאס ואלנצ'ונאס – ממפיס גריזליז

62 משחקים, 28.3 דק'. 17 נק' 12.5 רב' וחסימה למשחק

זאת לא הפתעה אבל יונאס הוא האיש של הדובים מאז פגרת האול סטאר. הוא מוביל את הליגה ברב' התקפה בתקופה הזאת, בנוסף להיותו שלישי ברב' כללי. הוא קולע 18.2 נק' ב-63%. גם בצד ההגנתי הוא משמעותי. הוא סותם את הצבע ומקשה מאוד לקלוע באזור הצבע. לא סתם ממפיס נמצאת בטופ הליגה בשמירה על הצבע.

הסנטר הליטאי בעונתו הטובה ביותר בליגה, עם שיאי קריירה בנקודות ובכדורים חוזרים. האחוזים שלו השתפרו במעט מעונה שעברה וגם באחוז האפקטיבי שלו נשאר על 60%. גם במדד ההשפעה הקבוצתית הוא נמצא במקום הראשון, זה מעיד על היכולת שלו העונה ובכלל.

הלילה המפגש שלו מול פולטל ויובנקס יהיה מאצ-אפ מכריע לניצחון.

דאז'נטה מארי – סאן אנטוניו ספרס

67 משחקים, 32 דק' בערב. 15.7 נק' 7.1 רב' 5.4 אס' 1.5 חטיפות.

השחקן בעונתו הרביעית בליגה נותן העונה את עונת הפריצה, כאשר הוא מקבל קרדיט ממאמנו ופותח בכל המשחקים בהם שיחק.

מספר הדקות בהם שיחק עלה בכ-7 דקות מאשר בעונה שעברה, הוא קולע 5 נק' יותר קוטף 1.5 רב' ביחס לעונה שעברה ומחלק 1.3 אס' יותר מהעונש שעברה. דווקא בתחום האחוזים הוא ירד, אבל הוא זורק 5 זריקות יותר ובאחריות גבוהה יותר. הוא השני בקבוצה בנק' וביחס השימוש בו, מארי הפך להיות עמוד תווך מרכזי בעונה הנוכחית ובתקווה גם לעתיד.

פופ אמר עליו "שהוא בחור שעומד באתגרים ובלחץ, ושהוא דוחף אותו להיות כמו טוני פארקר. הוא כל הזמן מבקש שאמשיך לשבת עליו וללחוץ עליו, הוא הסוג הזה של השחקנים". השוואה מחמיאה במיוחד מאחד המאמנים הטובים בהיסטוריה.

במפגשים הקודמים מול הגריזליז הוא התקשה לשמור על מוראנט, הלילה תצוגה שלו תהיה מכרעת.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. אחלה פוסט תודה רבה שחר.
    .
    בנוגע לשניים הראשונים אני מסכים לגמרי. בנוגע לשניים האחרונים זה קצת "לא פייר" כי הם שחקנים מרכזיים בקבוצה, אבל אני מסכים שהמאצ' אפים שלהם הם חשובים. לדעתי דז'ונטה יקשה על מוראנט, אבל אין ממש אפשרות לנטרל אותו.
    .
    מי שיכל היה לעשות את ההבדל עבור ממפיס הוא גרייסון אלן הצלף, אבל הוא פצוע. אצלנו, לדעתי, האס הוא לוני ווקר, שהוא שחקן לא יציב, ובמשחק בודד זה יכול להכריע – יום טוב שלו ואנחנו מנצחים, יום רע שלו ואנחנו מפסידים.

  2. טיילן הורטון טאקר הפך כמעט בבן לילה ליקיר האוהדים בתחרות עזה עם קרושואו. רק בן 20, נראה כמו בן 40 ואחד היחידים בסקווד שיכול ליצור לעצמו. נמוך יחסית אבל זריז מאוד בהגנה והכניסות שלו לליי אפס מעוררות כבוד. העתיד שלנו אחרי שהכוכבים הגדולים ידעכו, ללא ספק

  3. תודה שחר. ולצ'יונאס משחק העונה כנראה את הכדורסל היעיל בקריירה שלו. אני חושב שבממפיס דווקא מי שיכול להיות אקס פאקטור הוא ביין הרוקי וגם לטיוס ג'ונס יש אופציה כזו ,בעיקר עם לוני ווקר ומארי יצליחו להקשות מאוד על ג'ה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט