השחקן הנוסף לקראת ההכרעה (1)/ שחר צ'קוטאי

לקראת משחקי הפליי-אין סימנתי ארבעה שחקנים שיהיו האקס פקטור שיעזרו לקבוצות שלהם להגיע אל עבר היעד הנכסף – כניסה לפלייאוף. שניים מהם בתקופה קצרה ושניים נוספים שנתנו את עונת השיא שלהם.

רוברט וויליאמס השלישי (סנטר) – בוסטון סלטיקס

52 משחקים, פתח ב-13. 19 דקות. 8 נק', 7 ריב', 1.8 אס', 1.8 חסימות.

הסנטר הצעיר הפך להיות מפלצת צבע, כאשר הוא נותן תפוקה נאה על המגרש, גם בהתקפה וגם בהגנה.
הוא קולע 8, קוטף 7 וחוסם כמעט 2 במשחק. הוא עומד על 72% אפקטיבי. העונה הוא שיחק 52 משחקים ולמעשה מלבד החודש האחרון שבו החסיר 12 משחקים הוא היה אחד השחקנים העמידים ביותר של בוסטון בעונה מוזרה זו.

רוברט קיבל העונה דקות רבות על המגרש ובהיעדר גבוה אחר הוא נכנס לוואקום ועושה את מה שנדרש ממנו לעשות, להיות משאבת כ"ח ולהיות עוגן הגנתי ובשניהם הוא מצליח יפה.
בצד ההגנתי רוברט עושה עבודה טובה ונמצא בטופ של הליגה בהגנה על הטבעת. הוא עם מדד הריב' הגבוה בקבוצה הירוקה, ולא מעט כדורים חוזרים בהתקפה מגיעים בזכותו.

ההתקפה שלו עוד צריכה חיזוק משמעותי אך ההשפעה שלו ניכרת לעין. בפעמיים שהוא שיחק העונה מול וושינגטון הוא לא היה טוב מספיק אך מספיק שהוא יתן את מה שנדרש ממנו וימלא מקום בוואקום ההתקפי ובוסטון תוכל להגיע לפלייאוף.

Celtics' Robert Williams out for Thursday's game against Lakers because of  left knee soreness - masslive.com

דניאל גאפורד (סנטר) – וושינגטון וויזארדס

23 משחקים, 17.7 דק'. 10 נק' 5.6 רב' 1.8 חסימות.

הסנטר הצעיר שהגיע משיקגו חווה קפיצה משמעותית במדי המכשפים. הוא מקבל כ-5 דקות יותר מאשר בשיקגו, ומקבל גם יותר קרדיט בהתקפה שבא לידי ביטוי בכמות הזריקות לערב שעומדת על 6 זריקות לעומת 2.8 בשיקגו. הוא מחזיר ב-10 נק' ב-68% מהשדה. 16 פעמים העונה הוא קלע 10 נק' ויותר, 13 מהם בוושינגטון.
לא רק בצד ההתקפי הוא חווה קפיצה אלא גם בצד ההגנתי שם הוא לוקח כשני ריבאונדים יותר מאשר בבולס וחוסם כמעט פעמיים בערב. בנוסף קולעים נגדו בצבע ב-49%, 13 אחוזים פחות מאשר ממוצע הליגה. לשם השוואה על רודי גובר, שחקן ההגנה של העונה פעמיים, קולעים ב-48%.

שחקן השנה השנייה מוביל את הקבוצה מאז שהגיע אליה בנט רייטינג וראשון במדד ההתקפי. המאזן של הוויזארדס איתו 6-16.

לדעתי כבר בעונה הבאה הוא יתן פייט רציני לברייאנט על מקום בחמישייה הפותחת.

Wizards big man Daniel Gafford loves classic video games for an incredibly  relatable reason | RSN

מיילס ברידג'ס (פוורווד) – שארלוט הורנטס

66 משחקים, פתח ב-19. 29.3 דק' 12.7 נק' 6 רב' 2.2 אס'.

אחרי פתיחת עונה חלשה בה קלע 9.6 נק' בלבד נפתע גורדון היוורד, הבחירה ה-12 בדראפט 2018 הוקפץ לחמישייה ומשם הפך להיות עמוד תווך מרכזי בהישרדות של שארלוט בתמונת הפלייאין.

בתקופה הזאת מיילס פותח ב-17 משחקים מתוך 19 שהוא שיחק. 36 דקות בערב בהם הוא קולע 20.3 נק' (43.6% מחוץ לקשת) לצד 6.8 רב' ו-2.8 אס'. הוא מצליח להחזיק יחד עם גרהם ורוזיר את שארלוט מבלי לקרוס ולצאת מהפלייאין.

במשחק האחרון שלו מול אינדיאנה בתחילת אפריל הוא קלע 23 וקטף 10. הערב שארלוט צריכה אותו במיטבו בכדי לעלות למשחק הבא.

גם דאנק מהסרטים לא עזר לשארלוט לעצור את אטלנטה - NBA - הארץ

דאג מקדרמונט (פוורווד) – אינידאנה פייסרס

שיחק 66 משחקים, פתח ב-29 מהם. 24.5 דק' 13.6 נק' 3.3 רב' 61.6% אפקטיבי

השחקן המבוגר ברשימה נמצא כאן מסיבה מוצדקת, הוא חווה את העונה הטובה ביותר שלו בליגה. למעשה הוא קולע 3 נקודות יותר מהעונה שעברה. הוא מקבל דקות רבות והופך לכלי נשק חשוב מאוד בקבוצה הצהובה.

הבחירה ה-11 בדראפט 2014 נכנס לליגה על הטיקט השל קלע השלשות חסר הרחמים, אך לאחר 6 עונות בליגה וחמש קבוצות שונות הוא עשה שינוי גדול. הוא החל לזרוק יותר משתיים ומתחיל לעשות תנועה רבה לא רק באזור הקשת אלא לחתוך כלפי הצבע. ובפעם הראשונה בקריירה הוא זורק יותר זריקות ל-2 מאשר זריקות לשלוש.

דאגי הוא השחקן הרביעי בנק' ובשימוש בו. הסיבה המרכזית היא כנראה בגלל פציעתו של וורן, אך מקדרמונט לקח את ההזמנות בשתי ידיו ומחזיר בעונת קריירה. הלילה הוא יהיה קריטי עבור הפייסרס בעונה מסוייטת במיוחד.

Doug McDermott is the Indiana Pacers' Bench Sniper

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מילה על רוברט וויליאמס. מי שנמצא פה מספיק זמן יודע שהוא לגמרי האיש שלי, וגם כשהוא היה מאוד למטה אני צפיתי (כן, יצא לי ביבי) שהוא יהיה שחקן לגיטימי בליגה הזאת.

    מצד שני, רבאק נסחפתם קצת. הוא שחקן חביב ולגיטימי, אבל 'מפלצת צבע' הוא לא, והוא ממש לא האקס פקטור שלנו (אגב, גם לקרוא לו 'עמיד' זה מוגזם). שחקן טוב וחיובי, שאולי יעמיד ממוצעים של 13 ו10 יום אחד. כרגע הוא לא יותר מעוד שחקן רוטציה (ולא שזה רע – זה בדיוק מה שבוסטון צריכה).

        1. אתה יודע, הכי קל ללכת על המאצאפים הגדולים ולדבר עליהם אבל אני מחפש להעשיר את הקוראים ולדבר על עוד שחקנים שתורמים ומועילים.
          בעיניי זה המאצ אפ הרביעי במשחק שיכול להכריע את ההתמודדות.

          1. באמת fair enough צ'יקו, רעיון מצויין, אני רק חושב שלקחת את זה צעד אחד יותר מידי במקרה הזה לשחקן שלא באמת מנצח משחקים. אני הייתי הולך על סמארט שהוא באמת היחידי בבוסטון שממנו יכולה לבוא התפוצצות לא צפויה.

      1. לפחות תעשה קצת בילד-אפ, משהו כמו: תכינו את המסורים והלק, טאטאו את הנסורת מאתמול, סדרו את הפטישים והמסמרים, היר ווי קאם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט